7 Mart 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

7 Mart 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

BON POSTA ile bitap gibidir. Billürdan kadehte şarap gibidi Anladım eşini seçenler seçmiş, Verilen şarabı içenler içmiş; Ey şair boş lâfn sırası geçmiş, > Parayı çok seviyorsunuz galiba! anar Hayır. Zaagin a Sonları severim. kocasına kızmıştı: . ni v Dedi. Erkek güldü: a haç Desene ki allık masrafından kur- um, ; Eyi oldu 'Yan hizmetçiye çıkıştır — Sana son defa tenbih ediyorum. DEĞİ, hizmetçi bayana baktı: he, ; Son defa olduğu iyi oldu. Çünkü p, nan bu tenbihlerin birbiri ardı- AN tektarlanmasına kıztyordum ki Senin bir gibi dansettiği » Sl farkna varmış olacak! sizi görmeğe geldim. Yalan kalmıyor Güzeller ortada, kapan kapana; Bana da saklayın aman kalmıyo. Girdi mi kurtulmaz gönül kapana; Etrafa bakacak zaman kalmıyor. dınlık mehtap gibidir, Bir yudum içince derman kalmıyor. Bir daha yazacak yalan kalmıy: Fransız gazeteleri yazıyorlar: «Baron Yamato Japonların Çin ve Mogolistan toprakları Üzerindeki casus luk teşkilâtı umum reisidir, Japon erkânı harbiye riyasati fiş Ha riciye Nezareti, fevkalâde zeki olan bu iç Mogolistanın işgaline dair çok mühim bir plân hazırlatmışlardır. Bun dan dolayı bu plâna «Yamato plânıs is mi verilmiştir. Bu plân çok mükemmel bir surette tanzim edilmiştir. Plânda iç Mogolistan halkının hemen kâffesinin ahiyeleri tesbit edilmiştir. Meselâ yerlilerden para koparmak gayesile Japonları kimin sevdiğini, ki min rakibinden veya düşmanından inti kam almak için Japonları ütizam etti- ğini, kimin kalben Japonlara bağlı ol- duğunu meydana çıkarmaktadır. Bu plân üç nüsha olarak tertip edil Plânın tâli ku: arı yirmi nüs arak teksir edilmiştir. Japonyanın emeli alâkadar üç devlet bu plânın aslını elde eylemek i- çin derhal faaliyete geçmişler, ve Di- hayet bu devletlerder birine mensup Clark adında bir Bahriye zabiti plâm ven evvel elde etmeğe muvaffak tur, Clark çok zeki bir bahriye dir. Memleketinin istihbarat teşki lâtında çok mühim bir mevkii vardır. Clark plânı şu suretle elde etmiştir: Evvelâ Yamatonun hizmetine fevkalâ" de bir güzelliğe malik olan ve kendi İ ajanlarından bulunan Mis Edith Bea re'ı yerleştirmiştir. Edith Beare'a muavin olarak ta Y. K. Robinson adında bir adam seçmiş. tir, Robinson 1916 » 1918 şeneleri ara- sında Avrupada casusluk ilm inde çok — Öyleyse pi mühim hizmetler görmüş olduğu için FE onun tecrübelerinden istifade edilmiş Geri İve bir hayli uğraşıldıktan sonra Edith Dükkâncı kızını evlendirecekti. Kıslile Robinson plânı aşırmağa muvaffak zını isteyen erkeğe dükkânın bir kena- | olmuşlardır. rına asih levhayı gösterdi. Erkek lev-! Fakat. : hayı okudu: Bahriye zabitine teslim edeceklerine EE Ger mele örer kendi hesaplarına, bunu Kantonda Çin - ii v İ Generallerinden Şen Fu ya satmağı ka Dargınlar İ rarlaştırmışlar ve General ile temasa k gelmişler! Fakat plânı Genersl Şen Kavanozda bir çift balık vardı. Eve! ya teslim edecekleri günü her ikisi de Pekinde ikamet etmekte oldukları Hotel d'Europe'da meçhul eller tarafın dan katlolunmuşlardır.. Ancak bu ci- nayet neticesinde katiller plânı bulama mışlardır... Maktullerin plân:,daha ev- vel General Şen Fuya göndermiş bulun dukları anlaşılmıştır. Plânı elde eden General Şen Fu Kan “tona müteveccihen Pekinden derhal ha reket etmiştir. Fakat Pekinden yüz ki- 24 or, Rejisör — Ben dansederken vücudumun ahengini gö- rüyor musun?.. İşte böyle yapmalısın! Amerikan Espirisi Kadınlar neye benzerler? — Alâka uyandırmak istiyen birki- taba, — Çok benzin sarfeden bir otomo- bile. — Sık sık hattan çıkan bir trene, — Farkına varılmadan değişen bir parti programına, — Arasıra temizlenmek Pipoya. — İstenildiği zaman yakılıp söndü- rülebilen bir ateşe. — Üzerine oturulmaktan nan bir koltuğa, — Can acıtan, fakat zamanla alışı: Jan bir nasıra. — İnsanin kaburgalarma batan bir yatak somyesine. — Çok kurum yapan bir kocaya. «Penn Punch Bawl» dan yen bir zevkalı « — Bu akşam Şopenin ruhunu şadetmek istiyorum Plânı elde ettikten sonra gelen misafir sordu: — Bu çift nasıl iyi geçiniyorlar mı? Ev sahibi cevap verdi: — Bize geldiklerindenberi dargın - lar.. birbirlerile hiç konuşmuyorlar, — Zengin adamın kızmı aldın ge- ne şikâyet ediyorsun? — Babasından şikâyet etmiyorum İsterdim Genç kız annesine sordu: — Anne bir boks şampiyonunu seviyorum. Onunla evlenmeme razi ei manllie rekli olda iNB olur musun? İ hattan fırlamış ve General bu kazada — Razi olurum kızım. Hem de (1) terki hayat etmiştir memnuniyetle. Kürekle “sonra pll yens sbibiniğ ya eline avdet etmiştir. — Benimle © çarpışacak insanın Bâron Yamato bu defa plânı ber ne böyle olmasını isterdim. bahasına olursa olsun korumağa azmet z miş ve Tokioya bizzat götürmeğe ka” X rar vermiştir. Plânı elde etmek için uğraşanlar bu Tuhal n çin uğraşı bi Ev sahibi bayan güzel olduğu iddia- sında idi. Misafir bayı bir akşam evindeki toplantıya çağırmıştı, Misafir bayı ka. pıdan karşıladı: — Güzel kadın görmiye geldiniz de» ğil mi, ne çapkınsınız? — İftira ediyorsunuz bayan sadece — Beni sevsen, niye ağladın diye sorarsın. — Soracağım amma, param az. Tekrar ağlamani istemem. Tekirdağlılar Bir lise İstiyorlar Tekirdağı okuyucularımızdan Alİ Şişe- Yarım kaldı Sayfa 7 Uzak Şarkta yaman bir casusluk dramı Japonların meşhur Yamato plânını elde etmek için Skişi can verdi ve plân “ uğursuz plân, ismini kazandı. sefer de Baron Yamatoyu takip etmiş- Jer, Baron Japonyaya gitmek için bin- miş olduğu vapurun kamarasında ka- fasına iki kurşun sıkılmış olduğu halde ölü olarak bulunmuştur. Bu işi tesadüfen vapurda bulunan bahriye zabiti B. Clark yapmıştır. Clark plânları alarak vapurun ilk uğ- iradığı limana inmiş ve tayyare ile Har bine gitmiştir. Fakat kısa bir müddet sonra B. Clark tifoya tutularak Harbin deki Rus hastahanesine yatmış ve iki gün sonra da ölmüştür. Bu arad, plân ne olmuştur? Bunu bilen yoktur. Beş kişinin hayalına mal olan bu plâna «u- ğursuz plân» ismi takılmış bulunmak tadır. Arifiye ziraat Merkezi oluyor İzmit (Hususi) — Arifiye köyü, büyük bir ziraat merkezi olmaktadır. Meyva istasyonu, tohum islâh is » tasyonu ve pancar istasyonu gibi, ü, mühim fenni ziraat müessesesinin yükseldiği bu bahtiyar köyde bir arı cılık kursu da açılacaktır. Bundan başka köy öğretmeni yetiş tirmek maksadile de büyük bir çavuş lar kursu tesis edilecektir. Kültür Bakanlığı ilk öğretim genet direktörü İsmail Hakkı Tunguçlo şeh- rimize gelmiş, vali ve parti başkanı Hâmit Oskay ile kültür direktörü Ke- mal Ermad. hep beraber Arifiyeya giderek köy muallimleri kursunun sa hasını tetkik etmişlerdir. Bu kursta yalnız bir köy öğretme nine İâzım olan ihzari malümat değil ziraat bilgileri de öğretilecektir. Ordudan terhis edilerek kursa de » vam edecek çavuşlar mürettep bulun: dukları köyün yerlisi olacaklardır. Çiftlik, çobanlık, köy bilgisi işlerinde yenilik ve ileri görüşlü hareketleri ile rehberlik edeceklerdir. Kültür Bakanlığının nazarı dikkatini #elbederiz. Türkiyenin sayılı şehirlerinden biri olan Tekirdağ mutlak surette bir 1i- se lâzımdır. * Ankarada memurların öğle tatili Ankarada memur bir okuyucumuz ya- > Ben bu otomobili hiç beğenmedim, > Beh de. Arkasına oturacak yer yok! Yalnızlık çekilmez meydana çıktım; Aradım her yeri, ben ne mal buldum. Sarışın kaçmıştı, esmerden bıktım. Bu sefer kendime bir kumral buldum Gel bana, demiştim.. Dur biraz, dedi. Kandırma sen beni yaramaz, dedi. Zenginim deyince, ah kurnaz, dedi. Ben onu nedense pek uysal buldum. Bakışı şirindi aklımı aldı. Yüzüne hakıne, gözlerim daldı. Zevkine doymadım pek yarım kaldı. Kendimi bu işte çok aptal buldum, ci yazıyor: — Tekirdağı gün geçtikçe ilerliyor ve nergün nüfusu bir kat daha ariyor Meleketteki ilerleme hareketi yanında Tekirdağ gençliğinin tahsil sıkıntısında İ İİ bulunması etdden bir tezad teşkil etmek- İ İİ tedir. Meselâ orta mektebi bitiren kız, er- | kek bütün gençler bundan sonra tahsile | devam etmek istediler mi büyük bir im- kânsızlık karsısındadırlar. * Zira lise yok- tur. TTekirdağdak! orta mektebin mevcu- du bugün 500 dür. Bu kadar talebenin bemen hepsi yarın lise bulumamak yü- sünder tahaliiz kalacaklardır. Bunun ö- büne geçmek, gençleri yarı tahsille işsiz ve güyesip kalmaktan kurtarmak lâzm- âır, zıyor: Ankarada hayat pahalılığı İstanbul- dan fazla olduğu için biz memurlar, kira- #1 biraz ucuz olsun diye uzak evlerde ©- taruyoruz. Öğle yemeği tatili bir saattir. Bu müddet zarfında eve gidip yemek yedik- ten sonrr vaktinde vaslfe başinda bulu- nabilmek için koşa koşa gelmek çok müş- oluyor. Barı Yilâyetlerimizde öğle ta- bir bu K hattâ iki saattir ın hususiyeti o olduğuna göre bir saat yemek tatilini bir buçuk çıkarmakla ve bu yarım saati veya akşam mesaisine ilâve eb mahzur tasavvur edilemez. Bu değişiklik bizler için çok faydalı olacaktır.