23 Mayıs 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

23 Mayıs 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Sa bluz'un örgüsü Jerse örgüsüdür. Fa- t Yandan başlanarak dikine doğru Öö- Hümüştür. Yaka ile düğmelerin dikidiği band Pirinç iğne yapılmıştır. Yani bir dora» biz yüz. Sonra dalma terslerin üze- me yiz yüzlerin üzerine ters ilmik gel- m Üzere hep bir ters - bir yüz. | Güzelik Bahsi | Çillere karşı ne yapmalı ? eşin cildde yaptığı zararlardan biri kr. Çil, sarışm, esmer, kızıl her iğ, bir cildde olabilir. Ve derinin gü * ğine hakiki bir düşmandır. iy Nin en kat'i çaresi «piling denilen de- Yaş, Zerek değiştirmek usulüdür. Ma- <3 âz olursa cildde ince ise başka tür- Bilermek de imkânsız değildir. Hele a- vak muhakkaktır. din, İçin - bilhassa bu mevsimde - ek, a beyazlatıcı losyon veya krem v anmalı, Ekşi şeyler (limon, tu - R de iyidir. Bunları her gün Tiç, “van kullanmak icab eder. Cildi kop karşı açık bırakmamaya, (antiso- *” pudra veya krem sürmeyi de ih- Sinemelidir. Çilin en kolay ve en iyi Slatalıktır; ilg a dilim dilim kesip, temiz nn sürmeli. Bu usulle çillerin — © Beçtiği çok görülmüştür. ay iti âzodaki çiçeklerin uzun Man solmamaları için kıy, ,, VE yapmalı? Bişi, le, apartmanlarda havanın, gü - Rüngı cak bavaya nazaran azlığı, lüzü - tip, R fazla sıcaklık vazodaki çiçekle» ekley nden solmalarına sebep olur. Çi- biye Vazoda uzun müddet taze ka - Vazo İçin bâsit bir çare vardır: İN Mun içine bir kaç parça şeker at- iğ kay, kaç parça şeker çiçeği umdu - M xa, daha uzun bir zaman için ta- Zemini lâciverd, çizgilerin biri kırmızı biri limon sarısı olacaktır. Ön — Ortadan başlayınız. Lâciverd yünden (2 veya 2.5) santim pirinç iğne örünüz. Sonra düz örgüye başlayınız. 6 sıra örüp bir sıra limon rengi geçiriniz. Burdan sonraki renkli sıra kırmızı ola- caktır, İki renkli suranın arasında (10) sr- ra lâciverd yünden örüleceklir. Öne (130) ilmikle başlamalısınız. Arka — Yandan başlanmalıdır. Önce (20) ilmik yeter. Her sırada (10) ar ilmik arttırıp (9i) ilmik yapınız. Sonra (3) de- fa (8) ilmik arttırınız. Daha sonra da (38) ilmik birden çoğaltınız. (136) ilmik olur. Bu, bluz'un arka boyudur. Kollar — (15) ilmikle başlayınız. (; defa (15 )er tane arttırınız. (75) ilmik ö- Tuncaya kadar her iki sırada bir (2) il - mik çoğaltınız. Kolun yarısı (15) sânti - metredir, öteki yarısı da birinci kısmın tamamile aksi olacaktır. Yaka — İlmikle pirinç örkü olarak baş- layınız (34) santimetre uzunluk kâfidir. Örülen parçaları nemli bir bez koya- rak ütüleyiniz. Sonra kollara üçer tane pli yapıp hepsini birbirine dikiniz. .. Yakasile ceplerine nar çiçeği renginde narlarına pi bir pli ile hafifçe bollaştırılmıştır ı yana, havaya kaldırarak derin nefes alı- Siyah yünlü tayyör JİMNASTİK | ücud güzelliği Gerilme ve uzanma hareketleri. Çün - kü: Büzülmüş, sıkılmış adaleler vücu - dün bütün serbestliğini bozar. Tavırları ve boyu çirkinleştirir. Vücudünüzün gü- zel görünmesini istiyorsanız onu her gün on dakika olsun geriniz. Gerilme ve uzanma hareketlerini mut- laka muntazam bir seri halinde, jimnas- tik yapar gibi yapmak şart değildir. En tabii hareketlerimizden bir çoğu vücu - dün gerilmesini temin edebilir. Bunları en yorgun zamanlarınızda, canınızın hiç jimnastik yapmak istemediği günlerde bi le usanmadan, yorulmadan yapabilirsi- | niz. Meselâ: Hiç bir zaman sabahleyin ye- tağınızdan cansız ci £ olarak kalkmayınız. Bilâk yarar uyanmaz bacaklarınızı havaya ka dırıp alabildiğine geriniz, sonra yatağı zın yanma doğru birdegbire indirip yere ininiz. Ve hemen koli; iyice açıp, kaldırıp görininiz. Bu hareket hem büzülmüş bir halde duran adaleleri gerer. hem kanın vücudda dolaşmasını kolaylaştırır ve ona hız verir. Sabahları kalkar kalkmaz pencereni - zi açıp önünde ayakta durunuz. Tıpkı ildiğimiz şekilde gerinir gibi ellerinizi nsız; omuzları niz. Sonra yorulmuş gibi kendinizi bir « den öne doğru bırakıp nefes veriniz. Bu bir jimnastik hareketi değil, en tabii bir esneme ve gerilme hareketidir. Bunun için asla yorulmazsınız. Bundan sonra ayaklarınızın oüçlarına basarak sarki odanızın tavanına yetiş - mek istiyormuşsunuz gibi elleriniz! mü kün olduğu kâdar havaya kaldırınız, Bu- nu yaparken aklımızdan «jimnastik yapı» | yorum: diye bir şey geçirmeyiniz Ne münasebet... Sadece yüksekte asılı bir! şeye uzanmak istiyorsunuz İarzediniz. Vücudünüz tıpkı o şekilde rahat ve tabii bir hal alsın. > tuval konulmuştur. «Rever; lerin ke - r geçirilmiştir. Eteği düzdür. Yalnız arkasının orta yerinde gizli Tıbbın yeni Söyta 7 bir mucizesi Bir vapur yolculuğunda gözleri kör olan kız İki sene sonra beyninde yapılan ameliyatla tekrar gözlerine kavuştu, şimdi eskisinden iyi görüyor Evelin Berri, esmer güzel İrlândalı bir kızdır. Kara üzüm gibi gözle ri vardır. Uzun boyu, simsiyah saçları, pazlı ve cana yakın tavırları ile muhi - tindeki bütün delikanlıların gönüllerini ın bu genç kız, babasının bulunduğu Transuvale giderken yolda bilinmiyen bir sebepten dolayı kör olmuş. Vapur hal- kı müthiş heyecana tutulmuş. Biraz evvel, oynıyan, gülen zavallı Berrinin birden çığlıklar kopararak saçlarını yola yola kamarasından çıktığını görünce ne yapa- caklarını şaşırmışlar. Her kafadan bir ses çıkmış. Kimi, «kızcağıza sulkast yaptılar. Meçhul birisi güzel gözlerine kezzap dök- t demiş. Kimi, «evvelden de göz- perde varmış: müteleasında nihayet kızcağıza nazar d nde ittifak hâsl olmuş Ge- minin doktoru da bu ani kör olma hâdisesini kat'iyetle anlıyamadı - leri bulunmuş, ğından İrlândalı kızın tekrar ana vata- nına dönmesinin muvafık olacağını söy- lemiş amma, her nedense zavallı kızı 8- na vatanına göndermek kabil olamamış. böylece iki sene kör kalmış. 'Transvalde bulunan bütün doktorlar kı- zın hastalığını teşhisten üciz kalmışlar. Kızını çok seven, âdeta üzerine titriyen baba, nihayet çiftini, çubuğunu satarak 9000 millik mesafeden Dubline getirmiş. Merkezin bütün tanınmış göz doktorları âdeta tıbbi bir konferans yaparak kızın hastalığını anlamıya uğraşmışlar ve ay- larca süren bir müşahededen sonra Eve- linin beyninde bir ur olduğu kanaatine varmışlar ve ekseriyetle beyin mütehaş « sısı doktor Bottun ameliyat yapmasına karar vermişler, Doktor da üç saat süren bir ameliyattan sonra kızın beynindeki uru ya muvaffak olmuş ve uzun müddet kâh karanlık odalarda, kâh göz kamaştırıcı ışıklar altında tedavi edilen Evelin Berri yavaş yavaş görmeğe baş- lâmış. İlk iş olarak ta güçlükle seçebil- diği bir kâğıda büyük harflerle, ve kim- seden yardım görmeksizin kendisini yeni başlan kurtaran doktoruna uzun bir te- şekkür mektubu yazmış. İşin asıl garibi şudur: İrlândah kız kendisine ameliyat yapan doktoru ne &- meliyattan evvel, ne de sonra asla gör - memiştir, Burunla beraber onu babasına Ayni aynına tarif etmiş ve şöyle demiş- tir; — Bilemem nasıl oldu, bana bakan bü- tün doktorların arasından Mister Dottu derhal ayırdım İlk defa konuştuğu za - man bana hitap ettiğini anladım ve beynimin içinde onun hayalini görür gibi Evelin wi» e Evelin Berri oldum. Uzun bir boyu, gıyet tatlı bir yüzü ve daima gülümsiyen gözleri vardı. Beni ameliyat odasına götürdük « leri zaman kafa tasımı açacaklarını ve bu ameliyattan kurtulmanın bir mucize olacağını sezmiştim. Lâkin gene bilmi « yordum, doktor Dottun 'beni kurtaracağı- na emindim... Nitekim de öyle oldu. Yal- nız bir arzum, İştiyakım var. O da beni kurtaran doktoru görebilsem. Ve ona bütün minnetimi, sevgimi söyliyebilsem.s Genç kız şimdi eskisinden daha iyi gör- mektedir. Darıcada 8 kişilik Bir belediye kadrosu Darıcalı bir okuyucumuz diyor ki 4 Belediyemizin 8 kişilik bir kadrosu var, varldatı ise bu 68 kişlik kadronun masrafını karşılamıya ancak kâfi, bina- enaleyh umran işleri için para bulmak imkân haricinde, «Köyümüz eskiden fahri memurlarla idare edilirdi, o zaman masraf olmadığı için umran işlerine para sarfetmek az çok mümkün olurdu. Muhterem ve değerli flbayımızdan va- »iyeti bir defa da bu bakımdan inceleme- sini rica ederim, * 7 nci Edvard, 6 mcı Corç Lüleburgazda bir okuyucumuz bay Ni- had sordu, biz de söyliyelim: — Yaşça eski İngiliz kralı 7 inci Edvard kardeşi şimdiki kral Majeste Corçtan bü- yüktü. Aralarındaki yaş fark 2 yıldan az fazladır. * Bostancı istasyonundaki bekleme kanepeleri Bostancı okuyucularımızdan Yekta A- kımcı yaziyor! 4«— Bostancı İstasyonu binasının önün- de ince bir zevkin mahsulü bir kaç çiçek tarhı vardır. Bu küçük bahçe akşamları babalarını, eşlerini bekliyen bir çok" ço- cuk ve kadınlarla dolar. Bir gön baktık ki bü bahçedeki bir kaç bekleme kanape- #i yok ol Bistabi herkes hayret esti, Bu kanapeler burada babalı calarını, oğullarını bekliyenler Ju idi, Derhal sebebini sorduk, bize şu ce- vabı verdiler: Lüsum kalmadıl., Bir idare: böyle bir cevap vereceği ni hiç beklemezdim. Fakat gene bu husü- sun alâkadar makamlar tarafından na- zarı dikkate alınacağını ümid etmekte- yim. Hususi ve resmi liselerin farkı İki genç talebe dün idarehanemize ge- lerek kisaca şikâyetlerini bildirdiler. Bu iki talebe iki yıl arka arkaya sınıfa kal- mışlar, Bittabi maarif usullerine göre res- mi )inede bir yıl daha okumak hakkına malik olamadıkları İçin tesmi Mseyi bi - rakmışlar. Ancak gene Maarif Vekâleti bu gibi talebeye bir sene dahâ hüsuşi bir Wsede okuyabilmek, fakat bir lisede İmtihan vermek diyor. Bu iki genç talabe' diy — Hususi Hselerin resmi )! rden kıy- met itibslrile hiç bir farkı yoktur. Bu M- selerden mezun bir çok gençler bugün İ- yi birer mevki ve vazlle sahibi olarak memleket için çalışıyorlar, Maarif Vekâ- Jeti bu farkı aradan kaldırırsa memleket kültürüne büyük bir istikamet vermiş O- lacaktır.»