June 8, 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

June 8, 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

MİZAH Bir Aşkın Tarihi Ne büyük bir kabahat işledim. Bu ka- ti herkese ilân etmekle ikinci bir at mı işliyorum? Yoksa cürmünü €den bir müerimin gönül rahatı mı Yağ yrum? İşte onu pek kestiremedim.. £ herçebadabat anlatacağım. * paya giden vapurdayım.. Nedense olacağım tuttu. Koltuklu, masalı, iki > Aynalı mevkie geçtim. Mevkide m başkaları da var.. İşte iriyarı bir *İam. Onun yanında kurutulmuş balık Shde incecik bir kadın, biraz ötede va- — kamarotunun her geçişte hürmetle ladığı bir kimse. Sağ tarafta on kizden, on dokuza henüz basmamış bir üçün, bayan, ve benim tam karşımda bir #tlikei hüsnüan bakiyesi! Tabir biraz ; fakat kabahat bende değil, dol - kalemimde. Mürekkep, kalemin u - — Müsil kendi kendine geliyorsa tabir lece geliverdi. ikel hüsnüan bakiyesi dediğim ba- bap Şöyle bir tarif edebilir miyim aca- Yu bosu tenasübün tâ kendisi imiş. Venüs heykelini yapan heykeltraş karşısına model diye almış. Venüs a kelinden fazla olarak bunun kolları Yüzü, vakta zamanında pürüzsüz de ye bir güzellikte imiş. Fakat şimdi niş değil Şükür ki boya imdada yetiş - hğ, Yüz boyalı, dudaklar boyalı, göz ka- boyalı, saç boyalı. imei yaşında? #iZİn sorduğunuz sual. Ben bu sua- “evabı verebilirim: mali. Evet fakati var. Kırktan fazla pm bu kadını biraz inceden in- b, 'etkik edecek; saçların saman rengi yüzün pomatlarla gerilmiş düz- yine itimatsızlık gösterecek (olursak Varabiz kırktan fazla olduğu neticesine ei, liriz. Kırk beş mi? Hayır müsaade We biraz daha çıkayım. Elli. 'Tam elli! & bayanı seyrettim. Bayan Burgaz- İayayrdan indi. Fakat bayanın çantası kalmıştı, İşte ben bu çantayı ak Vargı antayı açtım. Çantada mektuplar Miyiş, Onları Seden Okuduğum mek- âynen raya yazıyorum, İste kabahatim. ba * mekiup: canım, gonca dühanım, benim tanım efendim; e Hastaj hicranı aşk olal- » lisanım bir türlü amakı kalbim- m hissiyata tercüman olamamaktadır. ta, Üyalarım bundan şul zaman evvel di, Böbeği feracenizi lâbis olarak Kuş- Kiraya gördüğüm anda Leylâsını Kanan Mecnun misali ah etmiştim. Ol bu zaman ah edegelmekteyim. Mt anın hayranı, hüsnünüzün tip yım. Bendenize lütf ile bir ce- bay, Yerseniz, gariki bahri saadet olaca- Aşmağınızı bir kere kaldırıp © yaş- Bra gizlenen billâr gerdanınızı emeli yegânemdir. Fi on beş ramazan 1317 ı Bendeleri Adli tercüme kalemi hülefasından atufetlü Mehmet Necmeddin “İ Mektup: teller güzeli hanımefendi, AÇ gün mukaddem, bazı ehibba debaşı denilen mevkide piyasa » Bu arada karşıdan gelen bir Yazan : İMSET RA mii fayton manzurumuz oldu. Faytonun içinde siyah milli çarşafı lâbis bir hanım- efendi enzarımızı bir anda kendine doğru cezbetti, O an niye uğradığımı bilmiyo - Tüm, Sinemaloğrafyalarda gördüğümüz âşikane dramların aktörleri gibi birden- bire lerzan bir hale geldim. Artık ne ruz, ne de şep gönül ferahlığı bulamamakta - yım.. Bir kerecik olsun yüzünüzü gür * mek, bülbül sesini andırdığı muhakkak olan sesinizi işitmek benim için umulma- dık bir saadet olacaktır. Bu saadeti ben- den diriğ etmemenizi rica eder, hürmet- le ellerinizi sıkarım. 24 mayıs 1335 Aşığınız Şehzadebaşı postahanesi postrestan Ali Sahir z * Üçüncü mektup: Pek güzel hanımefendi; Sizi ne zaman gördüğümü hatırlamak istiyorum. Belki dün, belki bugün, belki başka bir dünyada.. Belki doğmadan ev - vel. Beynim, dimağım, benliğim sizinle ne zamandanberi meşgul? İşte bunu bir türlü bulup söyliyemiyorum.. Sebebini bilmediğim bir üzüntü ruhumu kemiri - yor, Bazan gözlerimi yumuyorum. Hayali - niz gözlerimin önüne geliyor. Krepdöşin mantohüzun sakladığı mevzun vücudu- nuzu görür gibi oluyorum. Krepdamur bonenizin şeffaf ipeği altından ondan da- ha ipek saçlarınızın dalgası bir deniz gi- bi dalgalanışını doya doya hayalimde seyrediyorum. Alnınızın üzerine çıkarı)- muş olan bir tutam saçınıza parmakları mu değdirmek, parmaklarımın uçlarile onları okşamak istiyorum. Ellerim gayri ihtiyari uzanıyor. Heyhat ki bir hayal. Hanımefendi, hanımefendi, $izi seviyo - rum. Aptalca, budalaca, delice seviyo - rum. Ne olur, ne olur hanımefendi Bey- oğlu Kabristan sokak 16 numaradaki âşi- yanımı bir kere olsun ziyaret edin, size ömrüm oldukça minnettar kalacağım.. Ellerinizi aşkla öperim hanımefendi. 24 temmuz 1919 Zahit Nedimt * Dördüncü mektup: Hanımefendi, Size karşi büyük bir hürmetim olduğu- nu bilirsiniz. Fakat bu hürmet nihayet hırpalanmıya gelmez. Söz verdiğiniz hal- de gelmeyişiniz eğer bir nazdan ibaretse doğrusu bu kadarı da fazla. Nihayet sev- ginin de bir haddi vardır. İnsan sevildiği zamân sever, Sizden soğuk bir muamele görmem beni sizden soğutabilir. Onun için çok dikkat edin hanımefendi size karşı gösterdiğim hürmetle karışık sevgi bir anda erımes'n.. 6 nisan 1927 Ahmet Süleyman * Beşinci mektup: — Kendini o İngilize öptürdün ha? — Ne yapayım enne mâni olamadım — Niçin? « Hanımefendi; Kimdi? Söyleyin kimdi? Sizi Sizin güzelliğinizi, Ölü bir tavuk güzelliğine benzeten, Eğer benden, Benden korkmazsa eğer; Gelsin meğer, Göreyim onu; Koparayım bacağını kolunu. Hanımefendi, Kadının fendi, Erkeği yendi, Derler, Derler amma; Kalırsa zannıma.. Bu kadın her halde, Sinni visalde, Sizden aşağı olmıyandır. Ayandır, Ayandır ki, Kadın ancak. Kadın olacak, Sizin gibi kırk beş yaşını bulunca; Böyle olmayınca, Bir işe yaramaz; Yaramaz. Bir çocuk Kadar boş. Loş, Bir şeydir ©. o. O. Hanımefendi, Size âşıkım ben; Deminden, De söyledim ya. Yüzünüzdeki boya; Vücudunuzdaki korsa; Vücudunuzu sıkıyorsa 'Takmayın onu.. Ben sizi karnı çıkık, Omuzları yıkık, Yüzünüzü çökük, Belinizi bükük, Halde de gene, Alabildiğine, Severim, & teşrinievvel 935 V.N. Ka, Altıncı mektup: Bayan; Size kaç kere söyliyeceğim bilmiyo - rum. Bana, gül, diye mektup yazmanız vız gelir. Eğer çağırdığınız zaman çağır- dığınız yere gelmemi İstiyorsanız posta havalesile elli lira göndermeyi de ihmal etmemelisiniz, anlaşıldı mı?. Bundan öte- si lâf ve güzaflır. Kıymetli vakitlerimi size hasretmem için bundan başka çare yoktur. İşte bu kadar. 3 mayıs 997 Tevfik Daker Çantasında daha başka mektup yoktu. Ve yazık ki elli Bra da yoktu, — İngilizce bilmiyordum ki; öpme diy ebile idim. ye LE > Lal m E MEL : Türk Anonim Şirketinden: Şirketimiz heyeti umümiyesi yirmi dört Haziran 1937 Perşembe günü saat on alda İstanbulda Bahçekapıda Taşhandaki İdare merkezinde fevkalâde sus rette toplanarak aşağıda yazılı hususatı müzakere edecektir. Şirket esas muka velenamesinin 65 inci maddesi mucibince bü içtimada bir hissesi olan bissodara nın da müzakereye iştirak ve rey verme ğe hakkı bulunduğundan sayın hissedan ların o gün ve o saatte teşrifleri rica olunur. RUZNAMEİ MÜZAKERAT: 1 — Yüzde elli biri nama yüzde kırk dokuzu hâmiline muharrer olmak üzere beheri yirmişer lira kıymetinde 7500 imtiyazlı hisse senedi ihracı sures tile Şirket sermayesinin dört yüz elli bin liraya iblâğı ve esas mukavele. Bamenin 77, 83, 100 üncü maddelerinin tadili, 2 — Esas mukavelenamenin 26 ıncı maddesine tevfikan ihraç edilecek imtiyaze lı hisse senetlerinin ihraç şekillerinin ve bu hisselere kayıt ve iştirski şekil, müddet ve şartlarının tesbi tidir. 3 — Teklif olunan tadilâtın metni: Eski metin MADDE 7 : Şirketin sermay esi beheri yirmi Türk lirası kıymet - 14 (15000) hisseye münkasem (300000) Tür k İirasından ibarettir. Hisse senedat: ud yüzde elli biri nama muharrer ve Türklere âit olacaktır. Bu hisseler mecmuu nun mevaddı âtiyede münderiç şekil dahilinde hissedar sıfatile iştirak edeceki İer tarafından iştirasının taahhüt ve im za ve bedellerinin tesviyesi meşrutiun, Bundan başka müessisler arasında hisse ler nisbetinde tevzi olunmak üzere bilâs bedel nama muharrer üç yüz aded müess is hisse senedi ihraç olunacaktır. Teklif olunan tadile göre maddenin ala cağı şekil MADDE 7 : Şirketin sermayesi beheri yirmi Türk lirası kıymetinde (15000) edi hisseye taksim edilmiş üç yüz bin lira ve yine beheri yirmi Türk Tirası kıyme- tinde (7500) imtiyazlı hisseye taksim edil miş yüz elli bin lira olmak üzere cem'an (450000) Türk lirasıdır. Gerek adi ve ge rek imtiyazlı hisse senetlerinin yüzde el- Yi biri nama muharrer ve Türklere ait ola cak ve yüzde kırk dokuzu hâmiline mu- harrer olacaktır. Hisselerin mevaddı atiyede münderiç şekil dahilinde hissedarlar sıfatile işti- rak edecekler tarafından iştirasmın taahhüd ve imza ve bedellerinin tevsiyesi meşrutlur, Bundan başka müessisler arasında his seleri nisbetinde tevzi olunmak üzere bilâbedel nama muharrer üç yüz aded müessis hisse senedi ihraç olunacaktır. Eski Metin: Madde 83 : Şirketin masarifi umumiye sile bamukavelename Müdüriyete ve ya» hut her hangi bir vazifeye memur edilen kimselere umumi veya hususi temettü- attan tahsis edilen yüzdeler ve muhtelif amortisman bedelleri gibi şirketçe tedi- ye veya tefriki mecburi olan mebaliğ Şir ketin hesap senesi nihayetinde tanzim olunan senelik mevcudat ve muvazene defterinde tesbit olunan hasılatmdan bas dettenzil baki kalan miktar temettüatı safiyeyi teşkil eder. Bu suretle hâsıl ola- €ak temettüatı safiyeden bermucibi şartname Kireçlik İmtiyaz Mıntakasından Hü kümet hissesi badel'ifraz bakiyenin evvelâ © 10 ihtiyat akçesine tabsis ve sani- yen itfa edilmemiş olan hisse senetlerinin bedelleri tesviye olunan kısmına e 5 nisbetinde birinci temettü itasına kifayet edecek meblâğ ifraz edildikten sonra baki kalan kısmın: 96 10 nu Müessislere * 10 nu Meclisi İdare âzâsına W 5 şi Meclisi İdarenin tesbit edeceği şekilde ikramiye olarak memurin ve müstahdemine # “TS şi ikinci hissel temettü olarak hisse senetleri eshabına tevzi edilir. Teklif olunan tadilâta göre maddenin alacağı şekil: MADDE 85 : Şirketin masarifi umumi yesile bamukavelename müdüriyete ve yahut her hangi bir vazifeye memur edilen kimselere umumi veya hususi temet- tüattan tahsis edilen yüzdeler ve muhtelif amortisman bedelleri gibi Şirketçe tediye veya tefriki mecburi olan mebaliğ Şirketin hesap senesi nihayetinde tan- zim olunan senelik mevcudat ve muvazene defterinde tesbit olunan hasılattan badettenzil baki kalan miktar temettüatı safiyeyi teşkil eder. Bu suretle hâsıl olacak temettüatı safiyeden bermucibi şa Ttname Kireçlik imtiyaz mıntakasından hükümet hissesi badel'ifraz bakiyyenin evvelâ “e 10 nu ihtiyat akçesine tahsis ve saniyen itfa edilmemiş olan imtiyazlı hisse senetlennin bedelleri ödenmiş kıs- mına 9 $ nisbetinde birinci temettü verilmesine kilayet edecek meblâğ ayrıl- dıktan sonra; baki kalan kısmından itfa edilmemiş olan adi hisse senetlerinin be- öelleri ödenmiş kısmına 9 5 nisbetinde birinci temettü verilmesine kifayet ede- cek meblâğ ayrılır. Bundan sonra kalan kısmın: 9e 10 nu Müessislere * 10 nu meclisi idare Âzâsına W 85 şi meclisi idarenin tesbit edeceği şekilde ikramiye olarak memurlara dağıtılır. Geri kalan $e 75 şin ütçe biri imtiyazlı hisse senetleri eshabına üçte ikisi imti- yazlı hisse senetleri de dahil olmak üzere, bilümum hisse senetleri eshabına ikinci temettü hissesi olarak dağıtılır. Eski Metin: MADDE 100 : Şirketi münfesihanın Mevcudu düyunu tesviye edildikten ve in- fisahın üçüncü ilânından itibaren bir sene mürur ettikten sonra hissedaran ara- sında hisselerine göre taksim olunur. Defterlerden veya makbul sair vesaikten dain oldukları anlaşılan eşhas taahhütlü mektuplarla istifayı hakka davet edilir- ler. İcabet etmiyenlerin veya hakları henüz muhtelifünfih bulunanların alacak- ları muteber bir bankaya tevdi olunur. Teklif olunan tadile göre maddenin alacağı şekil: MADDE 100 : Şirketi münfesihanın mevcudu borçları ödendikten ve infisahm üçüncü ilânından bir sene geçtikten son ra evvelâ Miatiyezia hisse senetlerinin bes elleri ödenmiş olan kısmının tediyesi için imtiyazlı hisse senetleri eshabına hisselerine göre dağıtılır. Bakiyesi adi hisse senetlerinin miz. ödenmiş olan kısmının tediyesi için adi hisse senetleri eshabına hisselerine göre dağıtılır. Faz- Yan kalırsa bu da imtiyazlı ve adi hisse senetleri arasında farksız olarak hisse- derine göre dağıtılır. Defterin veya makbul sair vesaikten alacaklı oldukları anlaşılan eşbas taahhütlü mektuplarla haklarını almağa davet edilirler. İcabet etmiyenlerin ve- ya hakları henüz ihtilâf bulunanların alacakları muteber bir bankaya tevdi vay KİREÇLİK KÖMÜR MADENLERİ TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Kurşuntuda hir inbidam Çankırı (Hususi) — Kurşunlu nahiyesinin Hacı Hasan köyünde tamir edilmekte olan bir ev birdenbire çökmüş, ey sahibi Mustafa dayı Ne dülger ustası AlI çavuş yıkılan bina- nın altında kalmışlardır. All çavuş ölmüştür. Sındırgıda teftişler Sındırsı (Hususi) — Adliye müfettişlerin- den Mustafa Tüze adliyede, ziraat bankası müfettişlerinden Cenap Niyezi Şeyhlerde #iraat bankası şubesinde teftişler yapmakta- dırlar. Ziraat bankası memuru Mahmut Çe- tin Balikesire nakledilmiştir.