July 1, 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

July 1, 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Temmuz Trabaondamnn'i: gübre Anadoluda spor hareketleri fabrıkasına ıhtıyaç var Trabzon ( Husu « si ) Trabzonda yakın yıllara kadar zürra sun'i gübre nedir. - bilmiyordu , Fakat çi tez adını v sun'i gübreye mü - racaat etmeğe baş - lamıştır. Müstahsil toprağının verimini bilmek — için sun'i gübre — işine dört elle sarlimış < * tır. Geçen sene zürra on altı bin çuval sun'i gübre istihlâk ettiği halde bu yıl bu mikdar bir misli daha artmış ve yir- Mi yedi bin çuvalı bul muştur. Bir çu- *-zraseceeeaRAcAeREASLASESARAAAACASALAEEEALESEESETEAE Bir köy değirmeni yandı Değirmenci ile çocuğu da yanarak kül oldular _nı sa (Hususi) — Cumalıkizık kö- yünde Karapınar değ rif ile (5) yaşındaki çocuğu da birlikte yanmıştır. Çocuk tamamen kül ölmüş- tur Arifin yalnız ayakları kömür halin- de bulunmuştur, Tahk. -kata duam cdnme-ncdr Beş ay ıluyulmıyııı bir ölüm vak'ası Bursa (Hususi) — Tatarlar mahalle- sinde Oturan Şerbetçgi Recep kümür marsığından zehirlenerek ölmüş, cesedi yeni meydana çıkmıştır. Recebin kim- sesi olmadığı için cesedi bugüne kadar evde tulum gibi şişmiş ve çürümüştür. O civardan geçenler fena bir koku duy- muşlar ise de buna ehemmiyet verme- mişler, ve Recebin odasının yanı ba - şından geçen lz'ığım deresinin kokusu zannetmişlerdir. Beş ay evvel ölen Re- cep şimd mmu]eıek i Emette bir yangın buşlınııcı Emet (Hususi) — Dere mahallesinde Yağcıklı Osmanın evinden yangın çık-, miş, halk yetişmiş, evi yıkmak süretile söndürmüşlerdir. Trabzonda sun'i gübre ile yetiştirilentütün tarlası val yüz kilo olduğuna göre sarfedilen iki milyon yedi yüz bin kilo sun'i güb- re için memleket haricine iki yüz elli bin Türk lirası akıp gitmektedir. Ya- bancı memleketlere akıp giden bu iki yüz elli bin liranın önümüzdeki yıl yarım milyonu hattâ daha ilerde bir milyonu bulacağına hiç şüphe yoktur. Bu gün yirmi yedi bin çuval gübreyi esaslı olarak sarfeden yalnız Trabzo - nun iki kazasıdır ki bunlar da Pulat:- hane ile Vakfıkebirdir. Bu iki kaza halkı tarafından ehemmiyeti ve fayda- sı diğerlerine nazaran dâha iyi anlaşı- lan sun'i gübreler en ziyade tütün, mı- sır, ve sebze tarlaları ile fındık bahçe- lerini gübrelemek için kullanılıyor. Halbuki sun"i? gübrenin asıl sarfedi- leceği mahaller Trabzonda, Of, Maçka, Sürmene ve Yamra havalisidir ki bu- raların halkı henüz toprağı gübrele - mek için sun'i gübrenin ehemmiyetini ve faydasını gören bu havali halkı da| son aylarda kısşmen sun'i gübre kullan- mıya başlamıştır. Sarfedilen gübreler Rus, İngiliz, bil- hassa Alman malıdır. Trabzonun bu kazalardan maada kendisine komşu olan iç ve civar vilâyetlerin de istihlâk ettiği gübreler göz önüne konulacak olursa gösterilen mikdarın ne derece kabararak muazzam bir yekün teşkil edeceği kendiliğinden anlaşılır. Deniz hayvanatı pek mebzul olan bu şehirde tabiatın sun* gübre yapmak i- çin her türlü imkân ve kolaylıkları var- dır. Trabzonda bir sun'i gübre fabrika- sına kat'iyetle ihtiyaç vardır. Tevfik Vurala Gonende vergı tahsılatı Gönen (Hususi) — Hususi muhasebe idaresi 936 yılı tahakkukatının hepsi- ni tahsil etmiş gibidir. İdarenin yedi tahsildarı 86 köy ve 9 mahallede bir| Kütahya, Afyon ve Uşakın atletleri ara- yıl zarfında 82.622 lira 27 kuruş vergi tahsil etmişlerdir. tahakkuk mıikdarı | sında bir müsabaka yapılacaktır. 99.885 lira 27 kuruştu. 937 yılına pekaz bekaya devredilmiştir. Resimde Gönen huüsust muhasebe memuru ile mesal arkadaşları görülmektedir. BON POSTA AŞ A GAS Samsun (Hususi) — Şehrimizde yapıl- makta olan lik maçlarının birinci fiks- türü nihayete ermiştir. Neticede on beş puvanla Bafraspor en önde 12 puvanla İdmanyurdu ikinci sırada bulunmakta- dır. Maçlara her pazar muntazaman de- | vam olunmaktadır. Bafrasporun daveti | üzerine Halkspor takımı Bafraya gitmiş ve bu iki klüp arasında hususul bir maç terlip olunmuştur. Kalabalık bir seyirci kütlesi huzurile yapılan bu maç çok he- yecanlı olmuş ve alkışlanmıştır. Neticede Bafraspor Halksporla beraber kalmıştır. Adanada spor hareketleri Adana (Hususi) — Uzun zamandanbe- ri şehrimiz spor muhitinde hissedilir de- recede bir durgunluk hâsıl olmuştu. Bu- nun da başlıca sebebi son yıl içinde Türk Spor Kurumu genel merkezi tarafından lâğvedilen (Türkiye birincilik müsaba- kaları) dır. Lâğvedilen Türkiye birinci- Jik müsabakaları genel merkezin bir em- tile yeniden ihdas edilmiştir. Bunun üze- rine bölgemizde bulunan klüplerin mu- rahhasları futbol ajanının başkanlığında bir toplantı yapsrak bir lik hoyeti seç - mişlerdir. Bu lik heyetinin tanzim ettiği fikstür maçlarına şehir stadyomunda Seyhan - Adana spor ve Torosspor klüpleri arasın- da başlamış ve her iki klüp yaptıkları bu maçta 4-4 berabere kalmışlardır. Hafta- | ya da Çukurovanın en kuvvetli takımları *(olan ve 936 yılı şampiyonu Adana İd - manyurdu ile Torosspor klüpleri karşı - laşacaklardır. Bu maça şimdiden büyük bir ehemmiyet verilmektedir. Dadayda spor hareketleri Daday (Hususi) — Kazamızda spor ha- reketleri inkişaf etmektedir. Bir müddet evvel açılan Gençler klübü oldukça iyi sayılacak faaliyetler göstermiş ve göster- mekte bulyunmuştur, Şimdi Daday spor klübü namile bir klüp daha kı.u'ulmdş—l tur. Bu klübün Gağcılık, güreş ve avcılık kolları şimcdiden laaliyete geçmiş l.yıluıı-İ mâktadır. Futbol kısmı da faaliyete ge mek üzeredit, Kastamonunun sporcu v THisi Avni Doğan bu spor klübüne de yar- dim edecektir. Çok yakında klüp bir sa- ha yaptıracak, diğer noksanlarını da tez- elden tamamlamıya uğraşacaktır. Zonguldakta tekaütler maçı Zonguldak (Hususi) — Bu hafta, Zon- guldaktaki spor meraklıları pek zevkli ve eğlenceli bir spor günü yaşadılar. En gen- ci 40 yaşında olan Zonguldak tekaütler futbol takımile en yaşlısı 24 yaşında olan Zonguldakspor klübü takımının karşılaş- ması, ender tesadüf edilir zevkli spor Maç çok alâkalı oldu. 'Tekaütler, profesyonellere mahsüs ağır, fakat hünerli oyunlarile mütemadiyen al- kış topladı'ar ve — gençlerle dört dörde ! berabere kalmak gibi şerefli bir zafer| xazandılar. Tekaütler, oyunu — bittikten | sonra «On yılda on beş milyon genç ya- rattık her yaştan» diye marş söyliyerek | sahadan ayrılırlarken sürekli alkışlarla alkışlandılar. Uşakta yeni bir stad yaptırılıyor 25 temmuzda, Uşakta, Manisa, Denizli, Şehir stadyomunda 2500 kişilik yeni bir tribünün inşasına başlanmıştır ki, hemen Pı:ıı- 0lı Hıı n ııoy Dlyoı' Ki: — Gazetede okudum Hasan Bey, Afrikada bir ağaç var- Miş. — Bu ağaçtan öyle bir su akarmış ki hemen içilince şerbet lezzeti verirmiş. rap olurmuş. Daha rursa da konyak. — Birkaç gün durunca şa- Hasan Bey — İnanmam a- zizim. Eğer öyle olmuş olsay- dı, Afrikanın nüfusu her ye- rinkinden daha fazla olurdu. fazla du- |hemen bitmek üzere- | | Şul Samsunda, Adanada, Zonguldakta, Adapazarında yapılan futbol maçları, İzmirde boks birincilikleri, Erzurumda, Adapazarında, Edirnedeki at koşuları Zonguldak müte kaitler takımı dir. 400 metre çevre- sindeki pist üzerinde de her gün yüzlerce * usta ve amele çalış- maktadiır. Bu işler bi tirildikten şak stadyomu, Anadolu güzel stadları arasında yer almış — bulunacaktır, 25 temmuz müsaba- n kalarına kadar inşaatın bitirilmesi için | geceli gündüzlü çalışılmaktadır. İnşaatla | Türk Spor Kurumu asbaşkanı Aydın say- lâvı Adnan Mendires bizzat alâkadar ol- maktadır. Beş şehir gençliği arasında yapılacak 0- lın alletik müsabakaların organizasyo- nv işi Halkevi başkanı Yusuf Aysala ha- ale edilmişt'r. Yarışların iyi bir intizam içerisinde ce- reyanı için uğraşılmakta, icap eden ted- birler alınmaktadır. Staddaki inşaat, 5000 liraya malolmak- tadır. Siyasta at koşuları Sivas (Hususi) — İlkbahar at koşula - znın ikinci haftası da, Kütüklük mev - kiüindeki kosu yert'nde on binlerce seyirci önünde yapılmıştır. Birinci köşuta Çallı Mehmet Gökçenin , Fehmi Günayın Morcanı ikinci ol K İkinci koş Mehmet Ali Özcanın ce- sür Ceylânı Adanalı Mustafa Yıl- mazın Kaptanı ikinci, Kayserili Hakkı - nın Uçarı üçüncü gelmiştir. Üçüncü kaşuda Adanalı Hüseyin Atlı- nın Şeyhosu birinci, yüzbaşı Cemil Er- yurdun Budağı ikinci, mühendis İbrahi- min Gökçeği üçüncü gelmiştir. Dördüncü koşuda Adanalı Fehi kencioğlunun Çağlıyanı birinci, Nured - din Duymusun Kalenderi Ikinci, Şükrü- nün Vuralı üçüncü gelmişlerdir. İzmir boks birincilikleri İzmizden bildiriliyor: Boks birincisikleri seçmeleri 400 bok- | * sörün iştiraki 1le yapıldı. Sinek siklette Davit Cevdeti yenerek birinci, horoz sik- | im Kemali yenecrek birinci, 57 kilo | let tüy sikletinde Muzaffer, Jaka hükmen galip gelerek birinci, hafif siklette Arif Samiyi yenerek birinci, yarım örtada Ali hasmı gelmediği için birinci ilân olun- dular. Ali rinkte bulunduğu sırada 66 kiloya kodar olan bülün boksörleri maça davet etti. Bu teklife yalnız tüy siklet birincisi Müuzaffer Ali icabet etti. Bu iki boksör arasında başka bir gün karşılaşma ola- caktır. Yarım ağırda Hakki Mehmedi yenerek birinci oldu. Pek yakında bu boksörler Samsun Halkspor takımı İzmir ve İstanbul boksörleri ile çarptşa. caklardır. Erzurum at yarışları Erzurum— Yeaz at yarışlarının birin. cisi büyük bir sevirel kütlesi önünde ya- pılmıştır. Bin metrelik tay , koşusunda Erzurumlu Mehmedin Semran adındaki tayı birinci, 1600 metrelik koşuda süvari binbaşısı Recop Kalkan'ın Leylâ adlı A- rap atı birinci, 1800 metrelik üçüncü ko- şuda Refiğin Ceylânı birinci geldi. Hüâlis kan Arap at ve kısrakları arasın- da yapılan 2400 metrelik koşuda Diyarı- bekirli sürücü Fuadın Mes'udu birinci geldi. Yaz yarışları üç hafta sürecektir. Beş şehir atletizm müsabakaları neticeleri Edremit 28 (Hususi) tetizm müsabakaları bir intizam'a yapılmış, halk tarafından alâka ile tazip edilmiştir. Balıkesir vali- si Etem Aykut ta seyirciler meyanında bulunmuştur. Yüz metrede birinci Raif Balıkesir bi- rinci, Nazmi Bursa ikinci, Süleyman Ed- remit üçüncü. Dört metrede İbra - bim Bursa birinci, Remzi Bursa ikinci, Osman Bandırma üçüncü. Beş bin met- rede Turgut Balıkesir bitinci, Etem Bur- , sa ikinci, Talât Edremit üçüncü.. Ciritte Hamdi Bursa birinci, Mehmet Balıkesir kinei, Sabahaddin Bursa üçüncü, Tek a- dımda Raif Balıkesir birinci, Edip Balı- kesir ikinci, Suph: Edremit üçüncü. Üç a- dımda Edip Balıkesir birinci Suphi Ed- remit ikincı, Feyvaz Bursa üçüncü. Gül- lede Sabahadı Bursa birinci, Refik Bur sı ikinci, Hulüsi Balikesir üçüncü, Disk atmada Sabahaddin Bursa birinci, Ali Balıkasir ikinci, İrfm Bursa — üçüncü. Bayrakta Bursa nei, Balıkesir ikinci, Edremit üçüncü, 4400 bayrakta Bursa birinci, Balıkesır ikinci, Bandırma üçün« cü gelmişlerdir. Adapazarı at koşuları Adapazarı --- Atlı gpor klübünün ter- tip ettiği at yarışları yapıldı. Tay koşu- sunda birirciliği Rızanın Ceylânı halk koşusunda Rifalın Yılmazı, 2000 metre sür'at koşusunda Tayyar, 3000 metre mu- kavemet koşusunda Reşat Keremin Bağ- dadı birinci gelimiştir. Yazışlarda 2500 se- yirci vardı. (Devamı 12 inci saufada) Beş şehir at- Edremitte büyük