3 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

3 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

.ve. Beğendiğin erkek tipleri —a Seçeceğim kadın felâketlere mütehammil olmalıdır Beğendiğim kadın: Orta boy, normal vücut, kumral sarı - gin saç, balık etli, şen, fakat ciddi, mü - tenasip bir çehre, orta tahsil, felâketlere mütehammil, her hangi bir iş tecrübesi yaptığım zaman bana yardım edecek de- Tzecede zeki, yapacağı her hangi bir mua- meleyi ilk defa kendi varlığı üzerinde de- neyip yapmalı. Hürmet ve nezaketi hiç bir zaman elden bırakmamalıdır. Kayseri bez fabrikası No. 3014 elektrikçi Hamdi Vural — BEP Kadın ceylân bakışlı ayın on dördü çehreli olmalı İstediğim kadın tipi: Ne uzun, ne kısa, eti boyuna uygun, bilâl kaşlı, ceylân bakışlı, ayın on dördü çehreli, misket yanak ve dudaklı, çekme burunlu, buğday benizli, siyah saçlı, eda- hı, hayatı bilir, ev kadını olmalı, Kayseti S. A. S. (Sarih adresinin ve isminin neşrini is- tememiştir). — 555 — Vatanını seven kadın aile yuvasını da sever Beğendiğim kadında ne güzellik, ne de çirkinlik ararım. Yeter ki hayatta yaşa- dığı müddetçe kendi refah ve saadeti için değil ancak vatanı için yaşadığını anla- Bın. Vatanını scven bir kadın aile ve yuva- Snı da sevmiş demektir, Kırklareli Namazgâh caddesinde 94 de Nuri Atalay SÜĞ ünü Benim zevcem benden başka hiç bir erkekle konuşmamalı " Hayatta dalma başbaşa kalacağım ka- İm orta tahsili olmalı. Ve bir kibar aile “(terbiyesine malik bulunmalı. Alacağım kız esmer ve gözleri kahve rengi, boyu normai ve biraz dolgunca olmalı. Hiç bir erkekle münasebeti olmamalı ve hiç bir erkekle konuşmamalı. Orta halli bir aile- min kızi muhakkak ki iyi bir kızdır. Ankara Anafartalar caddesi -Yeniçağ sokak No, 12 de N. Topçu *« Son Posta» nn tefrikası; 71 iz kadın ve hangileridir? —Nt — Beğendiğim kadın dedikodudan hoşlanmıyan kadındır Tipi: Boyu 1,65 dan aşağı, yaşı 22 den yukarı olmamalı. Rengi esmer, saçları kumral, gözleri iri siyah, kirpikleri sık ve uzun, kaşları siyah, ağız burun ve el- |ler küçük, mütenasip endam. Tabiati: Uysal, dedikodudan haşlan - maz, az ve özlü söyler, aile sırlarını sak- lar, hakiki güzel i sun'i maddelerle hlâl etmez cv işlerini kendisi yapar, zevk ve eğlence hususunda gelirimizi göz | ünde tutar, vatanına nali evlât yetişti- rir, ilk veya orta tahsilli bir genç kız. ş Ankara: A. E. (Sarih adresinin ve isminin neşrini is- tememiştir.) 3i - Kadın piyano ve keman çalabilmelidir Beğendiğim kadın uzun boylu, balık e- tinde, ince belli, beyaz tenli, sarı dalgalı saçlı, mavi gözlü, sevmesini, sevilmesini bilir olmalıdır. Sinirli, inatçı olmamalı. |Piyano ve keman çalabilmeli, bir san'at | mektebinden mezun, alle terbiyesi yüksek ve yuvasına daima sadık olmalıdır. Beyoğlu Remzi T. T. (Sarih adresinin neşrini istememiştir.) ——— BANKA —KOMERÇİYALA - p iTALYANA Sermaye ve ihtiyat akçezi: 847,596,198,95 İtalyan İiretidir. Merkezi İdare: MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Arusturya, Mnca- ristan, Yugoslavya, Romanya, Bul- garistan, Nüzir, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruğuay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Oalata Voyroda caddesi Karaköy Palas (Telef. 44841 /2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler : İstanbulda : Alâlemciyan hanında Telef. 22900 /3/11/12/15 Beyoğ - kunda: İstiklâ) caddesi Telef. 41046 Endülüs Şövalyesi ACİ Abdurrahman — Bu çiçeği, dadım vasıtasile kendi- lerine gönderecektim. Ve hakkımızda gösterdikleri lütufkârlığa teşekkür e- decektim. Şimdi buna sizin tavassut etmenizi rica ederim, Demişti, Kraliçe, tekrar başını çevirmişti: — Affedersiniz, muhterem şövalye... Bizim saray usulümüzde, genç kızların, |— genç erkeklere hitap etmesi.. ve onlara — bizzat bir şey vermesi üdet değildir. Fakat ben, artık sizi bir halâskâr ve bir hâmimiz telâkki ettiğim için bu âdeti reledeceğim... Kızım Elizabeti, mem - nuniyetle size takdim ediyorum... Kı- zım!.. Sen de, o çiçekleri muhterem En- — dülüs şövalyesine bizzat verebilirsin. Elizabet, hafifçe eğilerek, elindeki çiçek demotini Abdurrahmana uzattı. — Abdurrahman, demeti alirken acı acı yüreği çarptı. Genç Berberi, hayatında hiç bir za- man bu kadar büyük bir heyecan his- setmemişti. Nihayet talih ona, sevgilisi ile bu kadar yakın bulunmak saadetini bahşetmişti. Tekrar yerlere kadar eği- | İlerek o tannan ve ahenktar İspanyolca- sile: — , — Müatmazel!. Haşmetpenah valide- nizin, hakkunda gösterdikleri taltif ve mi düşünürken; şimdi de sizin iltifatı- nızla bir kat daha ağır bir yük altına girmiş olduğumu hissediyorum... Şayet bu lütüflerinize kâfi derecede mukabe- le edemezsem.. nihayet, bir çöl evlâdı olduğumu nazarı dikkate alır.. sözle- rimi ve hareketlerimi, sâfiyetime ba- Bışlarsınız. Demişti. Bu sözler, Elizabetin hoşuna gitmiş- ti, Pembe ve ateşli yanakları, bır kat daha hârelenmişti. Annesinin gözleri- ne bakarak, verilecek cevabı, ona ter- ketmişti. Kraliçe, gülümsiyerek cevap vermiş- tiz — Azizim şövalye!.. Sizin babaları - nızı ve kardeşlerinizi çok iyi biliriz.. ve onları, cidden takdir ederiz. Onların saf, açık ve pürüzsüz kalbleri; bize her türlü saray nezaket ve terbiyelerinden daha hoş gelir, Çünkü, şu lâtif bahçe- nin ve şu zarif konağın sahibinin yeğe- nisiniz. Onun için sizinle çok açık bir kalb ve lisan ile konuşabiliriz... Şimdi size sorüyorum. Bize bu kadar yardım- larda bulunduktan sonra, bir ricamızı da kabul etmek ister misiniz?.. Abdürrahman, tekrar yerlere kadar eğilmiş? — Emredersiniz, haşmetmeap!.. En Bugünkü program 3 - Temmuz - 1917 - Cumartesi İSTANBUL Öğle neşriyatı: 12.30: Plâkla Türk musikisi. 1230: Hava- dis. 13,05: Muhtelif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18.10: Plâkla dansş musikisi. 19.30: Konfe- rans: Türkiye Kızılay Kurumu namına Dr, Fethi tarafından, 20: Türk musiki heyetl 20.30: Ömer Rıza tarafından arabca söylev. 2045: Türk musiki heyeti, (saat âyart. 21.15; Orkestra. 22.15: Ajans ve borsa haberleri. 22.30: Plükla dans musikisi, opera ve operet parçaları. YARINKİ PROGRAM 4 - Temmuz - 987 - Pazar İSTANBUL Öğle neşriyatı: 1230: Plâkla Türk musikisi. 1250: Hava- dis. 13; Be Halkevi gösterit kolu tara- fiından bir temsi Akşam neşriyatı: 1820: Konferans: Kızılay Kurumu namina Bayan Bedriye Yeğinsoy, 19.80: Konferans: Ordu Saylavı Selim Sırrı Tarcan (Çocuklara hayat bilgizi.) 20: Müzeyyen ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları, 20.30: Ömer Rıza tarafından arahca göylev. 2045: Müzalfer ve arkadaşları tarafıadan Türk musikisi ve halk şarkıları, (saâl âyarı). 21.18: Orkestra. 22.15: Ajans ve borsu habere leri. 2290: Plâkla sölolar, öpora- ve öperet parçaları, Frank düşüyor Fransız frangı düşmekte devam e - diyor. Dün Londra borsasında bir ster- lin mukabili 128,90 franktı. Bir gün evveline nazaran 70 santim daha düş - Müştür, Bir Türk lirast mukabili de 20,63 franktır. Borsada frank üzerine Muamele olmamıştır. Ünitürklerde de düşüklük vardır. Birinci tertip Ünitürk 16,27,5 de a- çılmış, 16,05 da kapanmıştır. 1830 a - det muamele görmüştür. İkinci tertip 15 Jirada açılmiş, 15 lirada Kapanmiş- tır. Bir gün evveline göre 40 kuruş su- kut vardır. Askerlik işleri: Malüllerin tütün ikramiyeleri Boşiktaş Askerlik Şubesinden : 1 — Malül subayların. tütün ikramiyele- rinin tevzlatına 6/7/997 tarihinde ve saat (9) da başlanacaktır. 2 — Malfi eratın — tütün — Ikramiyesine 13/7/937 tarihinde saat (9) da levziata baş- lanacaktır. 3 — Şehit allelerinin 20/7/887 *arihinde ve saat 9 da tevriata başlanacaktır. Alâkadarların. senodi resmi ve maaş cüz- danile ve hüviyet cüzdanları ve Üçer foloğ- rafla 4 kuruşluk pul ile müracaat etmeleri 4 — Tevzlat saat 9 dan 12 ye kadar de - vam edecektir. $ — Tevziat müddeti dört aydır. Bu müd- det zarfında müracaat edilmesi ilân olunu! * Kadıköy Askerlik Şubesinden: Harp ma- lülleri ile şehit yetimlerinin tütün ikrami- yeleri gelmiştir. 6 - Temmuz - 937 den İti - bâren K. köy. İlçebaşlık binasında evlenme için bütün kuvvetimi sarfederim. Diye cevap vermişti. — Pekâlâ. Bu sözünüzü, senet tuta- rak sizden, şunu rica edeceğim... Sizin gibi, tarihin kahramanları arasına gir- miş olan bir zat; artık âdi otellerin bin bir kişiye mesken olan odalarında yaşı- yamaz. Bugünden itibaren, bu kona- n bir dairesine yerleşeceksiniz.. şere- finizle mütenasip bir hayat geçirecek- siniz. — Fakat, haşmetpenah... Kraliçe, büyük bir vakar ve azametle Abdürrahmanın sözünü kesmişti: — Ricamı, kabul edeceğinizi pezinen söz vermiştiniz. Artık buna, hiç bir su- retle itiraz edemezsiniz. Demişti, Abdürrahmanın gözü, Elizabete iliş- mişti. Genç kızın gözlerinde parlıyan bir âur, onun bütün o eski azim ve ka- rarını bir anda yakmış, kül etmişti... Ağır ağır başını önüne eyerek: — Pekâlâ, haşmetpenah!., Emrinize, hürmetle itaat ediyorum. Diye cevap vermişti. * YENİ HAYAT Şövalye Abdürrahman, Kırmızı Ho- roz oteline avdet ettiği zaman, ih dostu, çizmeci Don Joze'nin kendisini büyük bir sabırsızlıkla orada bekler « ken buldu. Abdurrahman onu görür görmez gü- /— teyeccühlere nasıl teşekkürler edeceği-|küçük bir arzunuzu yerine getirmek|lümsedi: a UA rakyada hayvancılğa ehemmiye W İnanlı aygır deposu Edirne (Hususi) — Bir taraftan 60.000 lira sarfile Lüleburgaz yakınında Türkgeldi çift. Lğinde tohum üÜretme istaayonu kurulurken bir yandan da İnanlı harasında 80.000 lira sarfedilerek aygır ve inek damıstık depoları yepyeni yapılmış ve kadro genişletilmiştir. Bundan başka dört vilâyetin damızlık ay- gırları hususi vilâyet bütçelerile artırılmış ve bundan ayrı olarak da köylerin kolleklif yar- dimile altmıştan fazla at ve merkep aygırla. rı Karacabey, Çifteler ve Kıbrıs haralarından İzetirilmiştir. Bu kalabalık damızlık hareke- tne karşı ikinei ve üçüncü derecede aşım du- rakları yaptırarak köy bölgelerine sokulmuş oluyor. Köyler yakın merkezlere kısraklarını gö- türüp saekiz on gün kalamazdı. Bunun İçin hayvanları kısır ve verimsiz kalıyordu. Bu ise devlet ekonomisine aykıcı düşüyordu. Teknik tiplere göre iki üç derece üzerinden yaptırılmakta olan aşım durakları bu ha- Hn önüne göçmiş bulunmaktadır. Yuy ve boğa çiftlikleri Bağalar hem memleket dışından, hem de ha- ralardan getiriliyordu. Bu yol yetmedi. O - nun için halis kan boğalar yetiştirmek üzü- re tanınmış olan köylerin ve çiftliklerin bo- ğa ve tay yavruları sütten kesilince alınmış yütme istasyonu açılmıştır. Bu usulün veri- mi büyük ve geniştir. Gelecek yıl bu senekin- den daha çok beslenecek ve baytar nerare- tinde tam bir kadro ile köylü için yetiştiri- lscektir. Koç İstasyonu da burada açılacı ç Bu yıl Geyvede Üzüm mahsulü bereketli Geyve (Hususi) Geyvede halkın hemen yarıdan ziyadesi. bağcılık ve üzümcülükle salonunda sabahları & 9. dan. 12 ye kadar evzi edilecektir. Balı ve cuma günleri şehit mlerine, çarşamba günleri de burp ma - tılacağı İçin pazartemi ve per - şembe gürileri No. almak Üzere şubeye mü- racant ödilecektir. Müracaatta resmi e nüfuş ve maaş cüzdanları ve üçer fotoğ - raf beraberlerinde getirilecektir. po — Hadi bakalım, dostum. Artık bu- radan gidiyoruz. Dedi İhtiyar çizmeci büyük bir hayretle sual etti: — Nereye aziz şövalyem., çok uzak- lara mı?.. — Hayır, Yakına.. hem de pek yakı- na, — Anladım, Mutlaka saraya. — Hayır. Belensiya konağına. — Belensiya konağına mı?.. Fakat şimdi siz oradan ğgelmiyor musunuz? Evet oradan geliyorum amma, tekrar oraya avdet edeceğiz. Ve artık yerleşeceğiz. İhtiyar çizmeci sevincinden titredi. — Aman Allahım; ne saadet... Tam, benim dükkânımla da karşı karşıya... Eğer müsaade ederseniz, ara sıra dük- kânımı açarım... Bir zamanlar, müte- veffa kral hazretlerinin at uşaklarının çizmelerini tamir ettiğim gibi, şimdi de bizim ordunun askerlerinden yeni yeni müşteriler tedarik ederim... Hiç olmaz- sa, sizin bana yapmakta olduğunuz şa- rap masraflarını hafifletirim, Şövalye gülümsedi: — Artık bunlara hacet kalmadı, ih- tiyar dostum. Bundan sonra, Belensiya konağının bir odasında, Suriyeli Ab- durrahmanın bırakıp kaçtığı pamuk şil- telerden birinin üzerinde, tırtüstü ya- tarak istirahat edeceksin... Çünkü bu- gün meclis bana (Narbon) mutasarrıf- lığını verdi. Bu memuriyetin, seni ve beni mükemmelen geçindirecek bir tah- sisatı var... Maamafih, bu tahsisatı alıp yan gelecek değiliz. Oraya, halkı hoş ve bu sene Çorlunun Köprüce çiftliğinde bü- | t veriliyor aşmaktadır. Kütüklere ârız olan hastalık- la mücadele için, bu sene, Ziraat Bankası, Keçiburludan 38000 kilo kükürt getirterek ucuz olarak satışa başlamıştır. Kükürdün 50 kilosu, piyasalla 630 kuruşa satılmaktadır. Halbuki, Banka, getirttiği bu kükürdün $0 kilosunu 400 kuruşa satmaktadır. Bağellar, bu satışlardan fevkalâde memnun olmuşlar- dır. Ziraat memuru Yusuf, bağlar ve bağcılar. la çok yakından alâkadar olmakta, ioab eden hususlarda, bağ sahiblerini tenvir etmekte- dir. Bu sene, üzüm mahsulünün, geçen sene- ye nazaran daha çok ve daha iyi olucağı tahmin edilmektedir. İstanbul orsası kapanış fiatları 2 -7 - 1937 ÇEKLER Merkez bankası İş Bankası 'Telefon İtthat ve Değir. Şark Değirmeni 'Terkos Anadolu I po, » I vadeli » llpe » Dya Anadolu mü. tutacak bir vekil göndereceğiz. Arada sırada kendimiz de gidip görülen işleri teftiş edeceğiz. Böylece, hem burada, hem orada iyi işler göreceğiz. * Abdurrahman; otelci ile hesab görür- ken, ihtiyar çizmeci yukarı kata çıka- rak onun eşyalarını toplayıp getirmiş- ti Esasen şövalyenin eşyası, çok bir şey değildi. Memleketten getirdiği ren- gârenk yünlerden işlenmiş bir heybe- den ibaretti... Onun için Kırmızı Ho- roz otelinden Belensiya konağına, pek kolay nakletmişlerdi. Kraliçe, konağın üst kısımlarını işgâal ettiği için; şövalye ile ihtiyar çizmeci de alt katta bir daireye yerleşmişlerdi. Bu yeni hayat, şövalyenin ruhunda büsbütün bir değişiklik husule getir- mişti. Her şeyden evvel, kalbinde ya- nan ateşe bir sükün gelmişti. Artık sevgilisi ile bir çatı altında ya- şıyacaktı. Ve onu, sık sık görmeye mu- vaftfak olacaktı. Şimdi bu genç adamın ateşli kalbin- de yeni bir takım hayaller uyanmıştı. Şüphesiz ki bu aşk, mes'ud bir izdivaç- la hitam bulacaktı. * FAKAT.... Günler, büyük bir sükünet içinde ge- çiyordu. Belensiya konağında temiz ve sa- kin bir hayat, devam edip gidiyordu. Abdurrahman, vakit vakit kraliçenin dairesine geçerek onu ziyaret ediyor- ldıı. x (Arkası var)