29 Kasım 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

29 Kasım 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

29 İkinciteşrin SON FOSTA İ İslanbulda gomulu milyarlar etrafındaki gizli harb l Bauman odadan çıkar çıkmaz Magda ile göz göze geldik. O anda mavi gözler bulandı ve elindeki tabanca halının üstüne düştü, sonra kendisi de oracığa yıkıldı Bauman iblis gözlerile yüzüme bakı yyordu. Daha kat'iyetle bağırdım: — Çıkınız! Bauman, ısrarın beyhüde olacağını pek güzel anlamıştı. Kapıya doğrulurken tek- rar döndü: — İyi düşününüz! dedi ve çıktı. Sokak | kapısının da kapandığını işittim. Ben, nefret ve hiddetimden hâlâ titri- şyordum. Fakat Bauman odadan çıkar ç Magda ile gözgöze geldik. Ö anda bu gözlerin derinlerinde derin bir memnu- birdenbire tabanca mamile meçi nirlerinin son rengiz adama etmişti aparlımanında bir niyetle geldiğine ne kadar emindi? O da onlardansa benim hayatımı bu kadar deh- şetle korumuıya lüzum görmesi niçindi? Bütün bunlar, güzel Magdanınm bana karşı husust bir duygu hasıl ettiğine bir delil olabilir miydi? Esrarengiz bir ka- din kadar cazib ve insanı karanlıklara doğru çeken müdhiş bir kuvvet tanımı- yorum. Magdanın henüz bence meçhul sebeb- lerden dolayı beni bu kadar asabiyet ve heyecanla ve kahramanca koruyuşu kal- bimde ona karşı derin bir bağlılık hasıl etmişti. O, hıçkıra hiçkıra, hırçın bir si- nir buhranile ağlarken garib, fakat de- rin bir teessür duymuştum. İlk defa ona ismile hitab ettim: — Magda! Magda! Niçin ağlıyorsun? Ve avucumun içinde tuttuğum şefkatle öptüm: — Benim için yaptığın şeyden ve geçir- diğin heyecandan dolayı teşekkür ede- rim. O, kopan hıçkırıklarını tutamıyordu. Magda, böylece bir müddet ağladı. San- ra, yavaş yavaş sükün buldu. Ben önun baş ucuna oturmuş, hâlâ zih- nimde Bauman'ın söylediklerini düşünü- yordum. Esrarengiz herif beni açıkca teh- did “etmişti ve güzel Magda tek kelime ile onun nasıl bir adam olduğumu bana söylemişi. Magda, hiç şüphesiz bu haydudu çok güzel, çok yakından, belki bütün hüviye- tile tanıyordu. O vakte kadar, benim an- lıyabildiğim de şuydu: Magda bu esra- rını henüz bilmediğim taşkınlıktan hiç memnun görünmüyordu. Bilâkis pek muztarib olduğu açikârdı. Bir an, Magdanın bu bitkin halinden istifade ederek kendişini kat'i surette isticvab etmeyi ve bu sırları mümkün olduğu kadar çözmeyi düşündüm. Bir- denbire kendime tamamile hâkim oldu- ğuma şüphe bırakmıyacak kat'i bir ta- varla: — Magda! dedim. Fevkalâde bir tesa- düfle henüz mahiyetini tamamile anla- madığım pek mühim esrarın içine girdi- ğimi görüyorum. Şu küstah Bauman'ın söylediği, muhakkak ki, bir hakikattir. Hakikaten bu tesadüf beni birdenbire ha- yatımda aklımdan bile geçiremiyeceğim en büyük felâkete veya gene aklımdan Beçiremiyeceğim en büyük sasdete götü- rebilir. Fakat birdenbire içine girdiğim hâdiseler © kadar karışık, o kadar anla- şılmaz ve şaşırtıcı oldu ki felâketin veya saadetin hangi tarzı harekette olduğunu anlamakla şaşırmış bulunuyorum. Avrupa treni Edirne - İstanbul arasın- da görülmemiş bir cür'et ve maharetle soyuluyor, Avusturya - Macaristan sefa- retinin kuriyesinden meçhul ve müstacel bir şey çalınıyor. Sonra ben sırf bir te- sadüfle üzerinde ib bir bulu. nan bir elmas düğme buluyorum ve soy- günculük faillerini hakikaten müşkül vaziyete düşürecek olan bu düğme etra- fında süküt etmem için bana meçhul a- damlar 2000 liralık bir çek veriyorlar, Bu çoki aldığım adam, Profesör Ulştatn, ge- elini şaret “ Son Posta ,, nın sergüzeşt romanı —'7— | ne ayni adamlar, yani kendi adamları ta- ratından lehdid edilip kaçırılıyor, De- mek ki bizzat profesör kendi adamlarını ihbar etmeğe mecbur oluyor. Bunun ü- zerine meçhul adamların reisi olduğuna tepeden tırnağa ıztırab olan genç ve asil bir kadın karşıma çıkmış bulunuyor; be- ni, gene onlara karşı müdafaa ederek.. ve bütün bunlara ilâve olarak bir Avustur- ya prensinin de ismi geçiyor.. Benim anladığım profesörün Kariye- deki evin dehlizinde silinmiş izlerini bul- duğu (X) işaretinin delâlet ettiği büyük tarihi hazineler etrafında çok mühim, çok geniş ve pek cür'etkâr bir teşkilât İşüphe etmediğim Bauman haydudu giz- lenmeğe lüzüum görmeksizin karşıma ç- kıp bu defa bana mel'uncasına bir küs- |nadan veya ismi geçen prens tahlıkla 6 bin lira hakkı süküt teklif edi- | hazretleri tarafından değil, İstanbuldan yor. idare olunmaktadır.. Ve bütün bunların arasında senin gibi çalışmaktadır.. Sezdiğim de şudur ki bu teşkilât Viya- Arkası var) KULAĞINIZA KÜPE OLSUN! NEVROZİN kullanmakla kabildir. Arşidük | Birhamlede nezle ve gripi geçirir. Harareti sür'atle düşürür, Baş, diş, sinir, mafsal, adale ağrıları ancak NEVROZİN almak suretile çarçabuk defedilebilir. Kat'i Tesir Icabında günde 3 kaşe alınabilir İsim ve markaya dikkat. Taklitlerinden sakınınız. Mardin Gümrük Taburu Satın Alma Komisyonundan * 7,5 'Tahmin edi- — güvenme Thalenin Miktarı len bedel akçesi sureti — yapılacağı gün saat Cinsi — kilo Lira Kuraş Lira Kuruş — ihale İ İ Ün — 150000 20250 00 1519 00 Kapâlı — 30/11/987 8 ) ' zarf ) Salı | Arpa 280350 17522 00 1342 00 Kapalı — 30/11/937 10'g0) zarf ) A — Yukarda yazılı iki kalem erzak hizalarında gösterilen gün ve saatte Mardin gümrük taburu karargâh binasında satın alınacaktir. B — İstekliler şartnameyi her gün sözü geçen binadaki satın alma komisyo. nundan parasız alıp görebilirler. C — Bu iki kalem erzaka ait zarfları istekliler her kalemin hizasında gösteri. len saatten en az bir saat evveline kadar komisyona vereceklerdir. D — Teklif mektublarında şartnamenin tamamen okunup kabul edildiği ve hem de rakkam ile yazılıp silinti olmuya caktır. E — İstekliler her kalemin hizasında gösterilen yüzde yedi buçuk teminat ak- çesini veya banka mektubunu Mardin Gümrük veznesine yatırarak — alacakları makbuzla şartnamenin 4 üncü maddesindo yazılı vesikayı zarfın içine koyacak. lardır, (7706) Baş, diş, nezle, grip, romatizma ve bütün ağrılarınızı derhal keser. İcabında günde üç kaşe alınabilir. Taklitlerinden sakınmız ve her yerde ısrarla GRİPİN isteyiniz. EN HOŞ VE TAZE MEYVALA- RIN USARELERİNDEN İSTİHSAL EDİLMİŞ TABİİ BİR MEYVA TU- ZUDUR. Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edile- bilmesi mümkün değildir. Hazım- ekşilikle- rini ve muannid inkıbazları giderir. sızlığı, mide yanmalarını, Ağız kokusunu izale eder. Umumi hayatın intizamsızlıklarını en emin sürette islah ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL insana hayat ve Keşif bedeli 877 lira 39 kuruş olan Çatalcaya bağlı Belgrad köy mektebinin tamır! pazarlığa konulmuştur. Keşif evrakile şartnamesi Levazım Müdürlüğün de görülebilir. İstekliler 2490 No. lı kanunda yazılı vesikadan başka Nafıa Mü- dürlüğünden alacakları fen ehliyet vesi kasile 131 lira 61 kuruşluk teminat mak- buz veya mektubile beraber 1/12/987 Çarşamba günü saat 14 de Daimi Encümen- de bulunmi (.) — (7969) Hakiki kaşe |ALGOPAN|] gdent kutulurda olduğundan terkibi ve tesiri değişmez. Nazleye, soğuk algınlığına, Nevralji ve baş, diş ağrılarına senelerdenberi teerübe edilmiş en tesirli ve emsalsiz ilâçtır. ALGO PAN hereczanede bulunur, ism'ne ve markasına dikkat Muhammen bedeli 24.000 lira olan muhtelif cins ve eb'atta makkap kalemleri 24/12/1937 Cuma günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare bina- sında satın abmacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (1800) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve nafıa müteahhitlik vesikası ve tekliflerini ayni gün — saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lüzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme üsiresinden, Haydarpaşada Te- sellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. — (7918) AAA Devlet Demiryolları şebekesinde istihdam edilmek üzere, İstanbul Yüksek Mü- hendis Mektebi veya Avrupada Hohşule ve Teknikum tahsili görmüş olanlardan diplomalı mühendis, mühendis ve fen memuru alınacaktır. Taliblerin, evrakı müsbitelerile birlikte, Ankarada cer Dairesi Reisliğine müracaat etmeleri. <7889> — <4302> İç ve dış basur memelerinde, basur memelerinin her türlü iltihaplarında, cerahatlenmiş fistüllerde, kanayan basur me- melerinin tedavisinde daima muvaffakiyetle şifayı temin eder. Bayramda yalnız KIZILAY Gazetesi g kacaktır İlânlarınızı vermekle hem kendinize ve hem de kızılaya yardım etmiş olacaksınız. Müracaat yerleri: İstanbulda, Postane karşısında Krulay satış büro- su. Telefon: 22653, İstanbulda, Postane arkasında Kahramanzade hanında birinci katta Hâncılık Kollektif Şirketi. Telefon: 20094 - 95,