23 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

23 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

———EZ | | İ Mısırlı İbrahim Helba- vinin vaktile 78 karısı vardı. Şimdi 138 yaşın- dadır ve bir darülüce zede bulunmuktadır. Bay Göçmen ve Bayan Hatice, birbirlerinden gece gündüz bir tek lâh- ya ayrılmıyan bir karı koca nü munesidirler. Mesa'lerini ve kaz az Bi teşrik eden :ki berber, Fatihte mütevazı bir bahları, yataktan kalkar kalkmaz ilk işleri kendilerine çeki düzen vermektir. Evvelâ Bayan Hatice zevcinin sakallar pi... Iş başında da yanyana çalışır hayatlarını kazanır- * lar, her ay kazandıkları vüz kırk liranın 15 Jrasi girak aylığıdır. 25 lirası kazanç vergisile, dükkânın ve evin çalıştıkları dükkâna verdikleri kira 50 lira, ve kurdukları bu leri ve hakemleri de yavrularıdır. elektr'k, su torcunu kapatır, memeli başler. dükkân işletmektedirler Gö EUN POSTA DE Garip ve inanılmıyacak şeyler MERİ ma 7 sani 12 kere ida ve damından 15 mi müebli daşlıktaa meğe mahküm edil —aneaessamaasaaeaaaaaaezesaeaaaeaaaaseeaaeaaanamasasasmesaaeeseeeeasa aaaaaaeeeeeeeseaaskeükkeeaekieseeeeeae Türkiyede bugünkü Ars! > Ondan sonra du Bay Göçmen * zevcesinin saçlarını traş eder, ML RR Öğle yemeğinde, iki odalı evlerinin tertemiz sofrası başında gene hep bereberdirler. Oturdukları bu evle mütevazı sofya için her ay harcadıkları para da yalnız 25 lira dır. Kazunçıarından artan ymüteferrik masraflarını güç halle kapatır, bal 8 Tavla partisinden sonra tekrar * işlerinin başına koşarlar. Mesleklerinin husüsiyetlerini sorduğu- nuz zamür, zesimde, bir sucunun saçları- na altı aylık ondülâsyon yapmakla meş- gal gi nüz Bayan Hatice: «Şimdi, saç kıvırmak merakı, erkeklerde de sal Rın halinde .. diyor. Saçlarını kıvırtma- ya düşkün erkekler arasında, borçlarını, berberlere süt, sebze voğurt taşıyarak ödiyen "seyyar sütçüler, sebzeciler, yo- Kurtçular bile varmış, e 9 > İşden sonra evlerine de birlikte dönen berber karı kocanın gece- ki eğlenceleri de mesleklerme uygundur; Onlar gündüz traş ederek kazanırlar, ve geceleri İstanbul radyosunu. açıp traş dinliyerek eğlenirleri Bu külesi derler.Harç- sız olarak taşların üstüste konmasile ' yapılmıştır. « hayat o — Lİ 4 Zevç ve zevce, öğle yemeğini cis “ birliğile ocağa vurduktan sonra, evlerinden birlikle çıkarlar ve evlerine bitişik olan dükkânların yeçerek... 3 Bunu müteakip, yavrularmın EE yağla emel 7 ,, Yemekten sonra kar: koca karşı karşıya geçerek iki parti tavla oysarlar, Bu öniarın hemen hergünkü ma sum eğlenceleridir. Bu partilerin şahid.