6 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA Güneş milli küme şampiyonu oldu W Güneşten sonra Beşiktaş ikinci, Galatasaray 3 üncü, Üçok 4 üncü oldu Günlin ex iyi eyuzcusu Galatasıraylı Salim topu kalesinden uzaklaştırmağa - çalışıyor Güneşin iki weta oyuncasu Rebif ve Salühaddin 1937-1938 milli küme maçları 56 karşı- dan sonra dün nihayet buldu. Gü- © 3 bir tesadüf eseri olarak da bu san © Muçlar İstanbulun yalnız futbola ayrıl- Biş bir haftasında oynandı. Salı ve cumâ Sünleri bir Rumen takımı iki maç yaptı in de sabahleyin Apoyematıni turnuva- finm en helecanlı maçı oynandı. Saat üç- büyük bir seyirci kütlesi ö Bktaş Altılar muhteliti ile karşılaştı ve Rihayet en mühim oyun da Galataşaray- lüneş arasında cereyan etti. Millt küme maçlarını toplu olarak şöy- bir gözden geçirdiklen sonra dünkü iÇlara geçeriz.. Bu mevsim birincilik şansı Güneşte i- Ön dört maçtan on üçünü kazandı. Ve tanesinde de Beşiktaşla 0-0 berabere İdi. 41 puvanla şampiyon çıkan bu ye- Bi ve genç takımımızı tebrik ederiz. İkinci gelen Beşiktaşlılar bu mevsim lükca şanssızdılar. Bazı idari geçimsiz- , en İyi oyuncularının zaman Za- .'ntıkımdınıynlmıııbuııhvchılk Karafından çok tutulan klübümüzü şam- Piyonluktan uzaklaştırdı. Üçüncü gelen Galatasaray kuruldu- Bundanberi şansaızlıkla mücadelesine bu Tevsim de çaresiz olarak devam etti. Fa- Yat nihayet üçüncü olabildi. takımlarının bu sene de fena ne- Hceler alacakları sanılıyordu. Fakat Üçok .lhndızı muvaffakiyetlerle dördüncü- İiğü haketti. Ankara takımları ilk maçlara başla- Ükları hararetle devam edemediler. He- İt Harbiye bir müddet başta giderken al- C1 oldu. Muhafızgücü maçlarını bir Sitpıda çıkardı, 24 nisandanberi aldığı Ptvanlarla küme maçlarının neticesini :u'—'di ve Üçaokun arkasında derece al- Bu Mevşimin en şanssız takımı Alsan- Saktı, Bir kere Güneşe oldukca güzel bir çıkarırken hükmen mağlüb ilân e- i. Sonra da çok fena bir havada mil- çıkarılan Fenerbahçeden do- Bol yedi ve kümede sonuncu vaziyetle vEZFE Tbahçe bazı idarf itirazları yüzün- 8. K. tarafından ceza'landırıldı ve çıkarıldı. Bu eski ve kıymetli ün sonlarda netice almasını arzu etmezdik. Sarı lâciverüli- Belecek mevsim tekrar başta görece- ? 2 fğğfğ; ç Galatasaraylılar oyundan önce Dünkü maçların neticeleri Güneş 4 - Galatasaray 2 Altılar 2 - Beşiktaş Sişli — 3 - Beyoğluspor 2 Galatasaray kalesi önünde ğimizden eminiz ve bunun için fazla bir şey söylemeğe lüzum görmüyoruz. Güneş - Galatasaray maçı Taksimde dün yapılan maçların en mü- himi Galatasaray ile Güneş arasında idi. Altı bin seyircinin bulunduğu bu maçta 2500 lira hasılat oldu. Milli kümede dere- celer birkaç hafta evvelden belli olduğu halde bu iki klübün rekabeti merakla bekleniyordu. Galatasaraylılar kendi iç- lerinden doğan bu klübe karşı o kadar şanssızdırlar ki dün de fevkalâde bir o- yundan sonra gene mağlüb olaular, Bi- rinci devrede otuz dakika tek kale oyna: dıktan sonra #4 üncü dakikada Güneşin bir akınında Murad içeri kaçarak topu ortaladı. Önü bomboş düran Rebli de ra- hatca sol bir şütle Güneşin birinci golü- nü attı. Top ortaya geldi. Devre bitti, Böyle hâkim oynadıktan sonra son da- kikada atılan bu gol Galatasaraylılar i- gin acı oldu. Sarı kırmızılılar ikinci dev- renin ilk dakikasından itibaren hâkimi- yeti elde ettiler. Takım o kadar güzel ân- laşıyor ki bu şekilde devam ettiği takdir- 4 Güneşlilere buket veriyorlar 1 Bülend tempoya uyamadı. de eski mağlübiyetlerinin acısını çıkar- ması beklenmeğe başladı. Haşim ilk an dakika güzel bir oyun oynadı. Her za- manki gibi açığile işledi. Fakat nedense Mehmed çok ağır olduğundan birçok vi tifade edemedi. Eşfak çok çalıştı. Günün en iyi oyuncularından biri o idi. Necdet tehlikeli bir Güneş akını de vazifesini gördü. Mustafa çok aksadı. Musa antrenmansız olmasına Tağmen muvaffak oldu. Galatasaraylıların böyle rüzgâra karşı çıkardıkları oyun birkaç göllüktü. Oyu- nun ilk dakikalarında Faruk o kadar ha- talı bir hareket yaptı ki, az daha kafası- ni kırıyordu. Yerdeki topa kafa vurmıya kalktı. Bir hayli gersemledi. ondat sonra da bir türlü oyun tutturamadı. Yanında yeni oynıyan Hakkı da, önünde duran Yusuf da bu yüzden çok aksadılar, Birinci devrede Güneş muhacimlerine pek iş düşmemesine rağmen o kadar ve- rimli değillerdi, İkânci devreye Galatasaraylılar daha hizli ve daha gayretli başladılar. Fakat Haşim, Bülend, Mehmed çok fen oynadık larından göller olmadı. Üçüncü dakika- da Galatasaraylıların birden durulmala- rından istifade eden Rebii sağ açık yeri- ne geçti. Topu kaleye gönderdi. Salim, Sacid ve Adnanın müşterek hataları Ni- yazinin ikinci gölü atmasına sebeb oldu. Fakat bu gol sarı kırmızılıları bir kam- çı tesirile canlandırdı. Altıncı dakikada Faruk penaltı yaptı. Necdet çekti, Gala- tasarayın birinci golü Güneş kalesine gir- di, Daha bunun alkışları devam ederken sekizinci dakikada Galatasaray. aleyhine bir firikik oldu. Salâhaddin fevkalâde bir şütle Güneşin üçüncü gölünü atn, Sekiz dakika içinde olan bu goller Ga- latasarayın Güneş kalesine baskısını ar- tırdı. Fakat netice çıkmıyor. Bülend or- taya geçti. Bir türlü gol olmuyor, Bu hal 24 üncü dakikaya kadar devam etti. Gü- neşliler yaptıkları bir akında Niyâzi ve Murad önleri açık yalnız bırakıldılar ve bu şekilde de Galatasaray Niyazinin bir Şütile dördüncü golü de yedi. Bu gol on bir Güneşliyi müdafaanın bocaliıyan oyununa kattı. Faruk oyunun ilk dakikasında yaptığı hatanın tesirile bir türlü kendine gelemedi. Hamen he- men bütün akınları elile kesmek mecbu- riyetinde kaldı. Yusuf bu devrede düzel- di. Mustafa ile Musa yer değiştirdiler. Oalutasaray kalecini Sac Güneşli Rebii ve Niyazinin ortasında Galatasaraylı Necdet sahaya çıkıyorlar Bundan sonra da anladık ki Musa merkez muavin oyuncusudur. Galatasarayın çemberi sıkıştıkca sıkış- tı; nihayet patladı. 40 ıncı dakikada Meh- medin sol açık yerinden çektiği şütle ikin. ci gol Güneş kalesine girdi. Beş dakika sonra da şanssız Galatasa- raylılar halkın alkışları arasında sahadan çıktılar. Sarı kırmızılılar oyun oynadılar, Güneşliler ise gol attılar. Bu maçın şam- piyonluğa tesiri olamıyacağı için galibi- yet ve mağlübiyetin. pek ehemmiyeti yoktu. Dün Galatasaray müdafaası dört gol yemesine rağimen Güneş müdafaasından üstün bir oyun göslerdi. Ve sahanın en iyi oyuncuları da sarı kırmızılılardandı. Bu arada Salim, Adnan ve Eşfak başta gelmektedirler. Her iki kaleci de onlar- dan aşağı kalmadılar. Şurasını da kayde- delim ki Güneş kalecisi Cihad gün geç- tikce kazandığı tecrübelerle eski Gala- tasaray kalecisi Ulvinin yerini tutacak- tır. Hakem maçı iyi idare etti. Güneş: Cihad - Faruk, Hakkı - Yusuf, Riza, Ömer - Salâhaddin, Niyazi, Melih, Murad, Rebii. Galatasaray: Sacid - Salim, Adnan - Musa, Mustafa, Suavi - Necdet, - Eşfak, Haşim, Mehmed, Bülend, Hakem: Adnan Akın (İstanbulspor). C. R. Şahingiray Beşiktaş genç ve yeni bir takımla oynadı Altılar muhteliti ile Beşiktaş maçına 15.40 da başlandı. Beşiktaşlılar bir hayli eksiktiler. Klübünden ayrılan Şerefin ye- (Devamı 11 inci sayfada) d, Gi Melihia bir hücumunu durduruyor Dünya futbol — © şampiyonluğu Almanya İsviçre ile berabere kaldı, İtalya Norveci yendi Paris, 5 musus!) — Futbol dünya şam« piyonluğu maçları başlamıştır. Almanya - İsviçre maçı bire karşı birle, beraberlike le neticelenmiştir. | İki ekip perşembe günü bir daha kar« gılaşacaklardır. Bugün Marsilyada ya- j pılan İtalyan - Norveç maçında İtalyane ! lar galib gelmişle! Hilâl klübünün Dünkü ziyafeti İ Otuz senelik bir mazi taşıyan, spor ha« U yatının her senesini muvaflakiyetlerle dolduran eHilâlspor» klübü bu mevsim ikinci lig şampiyonu olarak birinci lige terfi edişini tes'id maks: dün Suadik j ye gazinosunda büyük bir ziyafet verdi, İ Klübün müessis ve hâmilerile sporcula- rını bir araya topliyan bu ziyafete İstana bul mıntakası erkânile, tanınmış birçok sporcular da davet edilmişti. Klüb reisi ve İstanbul mıntakasının &8- | ki reisi Fethi Tahsin Başaran bu müna- y sebetle haziruna hitaben kısa bir nutuk söyledi. / Mıntaka ikinci reisi Muhtar Uygur da Fethi Tahsine kısa bir cevab ile bu sene iki parlak muvaffakiyet kazanan Hilâl klübüne futbol ve voleybol birinelliği kue palarını vermiştir. Futbolda birinci lige geçen, İstanbul voleybol şampiyonluğunu kazanan Hi- lâlspor klübünü ve sporcularını tebrik eder, ve her sene böyle güzel zaferler kas zanmalarını temenni ederiz. Avrupa horoz siklet boks şampiyonluğu Bükreş, 8 (A.A.) — Avrupa horoz sıklet şampiyonluğu: Romanyalı Ürel Thomas 7 nci ravunde da Gino Catlaneo'ya galib gelmiştir. Cate lanco diskalifiye edilmiş ve Thomas Ave rupa şampiyonu Ünvanını almıştır. Fenerbahçe - Arnavudköy Dün Fenetbahçe - Arnavudköy — ile bir maç yapmıştır. Oyunun ilk dakikalarından Hibaren hâki- miyeti ele alan Fenerliler Arnavudköy ka « Tesini sardılar. Fenerliler 25 inci — dakikada, Şaban vasıtasile Ük göllerin! çıkardılar, Beğ dakika sonra Reşad ikinci ve biraz sonra dg mmı t üçüncü gölleri yaptılar ve devre 3-0 ti. Fenerlller ikinci devrede Arnavudköyün bir gölüne mukabil Pikretin bir ve Yaşa « rın attıkları üç gölle maçı 7-1 kasandılar,