16 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

16 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

ÖÜ Ş TTAA IADA ŞAŞAMAE e NM ŞG AMADŞADA AAA ARARRERARARE — -SON POSTA Antebde yeni yollar VE |ŞEskişehirde pahalılık; £ caddeler yapılıyor Yansen'in yaptığı plâna göre Anteb kısa bir zamanda örnek bir şehir halini alacak. Yolların ve caddelerin ağaçlandırılmasına da ehemmiyet veriliyor Gazrantepte Atatürk bul varından bir görünüş Anteb (Hususi) — Çok şirin ve ma - mur bir vilâyet merkezimiz olan An - tebde, düzgün ve aslalt bulvarlar, muntazam caddeler yanında bazı ana eaddelerin bozuk kaldırımlı ve biçim- siz olması dikkati celbeder. İşin iç yü- zünü bilmiyenler buna pak haklı ola - rak hayret de ederler. Halbuki şehrin bütün ihtiyaclarını düşünen beledıyı bu işe kayıdsız kalmış değildir, bu işi başarmanın vaktini beklemek mecbu - riyetindedir. En mühim hedefi, şehrin su işini başarmak olan Gazianteb bele- diyesi, yaptıracağı kaldırımların su enstallasyonuna başlınıldığı gün ye- niden söküleceğini düşünmüş bulun - maktadır, imdi bu caddelerde hummalı bir fa- göze çarpmaktadır. Suburcu, göz caddeleri gibi yerlerde su te- sisat: hitama erer ermez bu caddeler de müuntazam parkelerile güzel bir hal arzedecektir. Maarif bahçesi önünde liseye kadar bir iki kilometre uzayan Gazi bulvarının, aksi cihete imtidadı olan Suburcu caddesinin tamamile parke döşenmesi kararlaştırılmıştır. Bu | cadde şehri ikiye yarmakta, tam mer- kezde bulunmaktadır, Büyük binalar, oteller, sinemalar hep bu cadde etra- fında toplanmıştır. Parke yol, Kara - göz camli meydanına kadar uzayınca şehir çok güzel bir şekil kazanmış ola- caktır. Şehirde her şey plân dairesinde ya- pılmaktadır. Profesör Herman Yanse- nin hazırladığı plâna göre Gazianteb kısa bir zaman zarfında örnek bir şehir balini alacaktır. Ağaçsız kısımların a- Baçlandırılmasına da büyük ehemmi - yet verilmektedir. Gaziantebde kanalizasyon meselesi « nin de kısmen halline çalışılmaktadır. Karagöz-Suburcu caddesinin kanali - zasyon için tekrar bozulmamasını te - min için ana lâğım hatları da yapılmış we bu iş de bu suretle hallolunmuştur. Su meselesinin halli şehir halkını çok sevindirmektedir. Gazianteb suyu bol bir memlekettir. Her evinde havu- zu, her yanında akar su vardır. Bu, vaktile Antebde bulunmuş bir kadı'nın eseridir. Fakat bu pislenen sudan iç - mek mahzurlu idi. Temiz ve sıhhi su- yun getirilmesi, memleketin en büyük derdini halletmiştir. Evden eve geçen bavuz sularının mahzuru da bu suret- le bertaraf edilmiş olacaktır. |Adapazârında bir katil idamdan kurtuldu Adapazarı (Hususi) — Karasulu kö- yünden Hamdiyi taammüden öldüren ayni köyden Meydan oğlu Rasim ölüm cezasına mahküm olmuştur. Fakat maktulün, Rasimin karısı ile münase - bette bulunduğu sebit olduğundan ce- za 15 sene hapse tahvil edilmiştir. Bir katil ölüm cezasına çarpıldı Adapazarı (Husust) — İki sene evvel parasına tamaan hamal Nazifi balta ile öldüren ve ayrıca hapisaneden kaçan Şemşeddin ölüm cezasına mahküm ol- muştur. Samsun Özel b ile niçin mücadeleye geçilmiyor ? Eskişehirden yazılıyor: Hükümetin pahalılıkla mücadeleye Başladığını ve bir çok şehirlerde tat- bikine geçildiğini her gün gazetelerde okuyoruz, Bunları okurken de Kekişe- hirin bu işlerde ne kadar geri kaldı « #ini düşünüyor ve görüyoruz. Eskişehirde her gey pahalıdır. Ö - tel ücretleri, lokantaların fiatları, sobze fiatları çok pahalıdır. Şimdiye kadar yukarıda saydığım müesseseler ve yiyecekler Üzerinde hiç bir kontrol yapılmış değildir. Şehrin muhtelif yerlerinde flatlar — kat'iyen birbirini tutmaz. Meselâ çarşıda üzü - mü 10 kuruşa alırsanız gehrin başka bir semtinde ayni üzümü 16 kuruşa yemiş olursunuz. Buna benzer bâk - Kaliye eşyaları, sebza flatları şehrin her mağazasında değişir. Pakat bü - tön bunlara rağmen el'an - faaliyete geçilmemiştir. Belediyemizin alâkasını bekliyoruz. Muş elektriğe ve temiz suya kavuşuyor Muş (Hususti) — Muşu temiz suya ve elektriğe kavuşturmak için İstan - bula tedkiklere giden valimiz Tevfik Sırrı Gür şehrimize dönmüştür. Su ve elektrik tesisatının 11500 liraya temi- ni mukavelesi valimiz tarafından im- za edilmişlir. Yakında faaliyete geçi- lerek bütün memleket baştanbaşa ışığa ve temiz suya kavuşturulmuş olacak - tır. Bir çoban arkadaşı tarafından yaralandı Çankırıdan yazılıyor: — Şehrimize bağlı Şaban Özü nahiyesinin Kamışlı köyünde bir köpek yüzünden bir yara- Hilmi ve Cafer isminde iki çoban kavga etmişler, bunlardâan Hilmi ta - bancası ile Caferi kalçasından yarala- mıştır. Yaralı memleket hastanesine kaldırılmış, Cafer de yakalanmıştır. i ve dikiş yurdunun yeni mezunları Samsun (Husust) — Özel dikiş yur-| |du bu yıl 14 mezün daha vermiş ve başta vali, komutan ve memleketin | ileri gelen gi resmi küşad günü diplomalar da - ğitilmıştır. 6 nci yılını idrak eden Özel|; adlı müteşebbis bir Türk kızının şaya- simalarının bulunduğu ser- | nı takdir bir eseridir. Muhille sevgi ve Baygı ile anılan bu varlık büyük bir noksanı doldurmuştur. Her - sınıftan İgenç kızlarımız dikiş ve biçki işlerini |hayatla faydalı olacak bir şekilde öğ- İvenmektedirler. Resimde çalışkan kız- larımız muallimlerile bir arada görül- mektedirler. Pazar Ola Hasan Bey Diyor ki: — Hasan Boy bizim ba « yanla gene kavga ettik... « Sabah evden çıkar - ken on lira istedi. »» Cebimde o kadar yok- tu, $ lira vereyim mi ka - rıcığım, dedim.. Vay sen misin bunu söyliyen... Bir Hasan Bey — Bayan haklı azizim.. Sen pazarlı- ğın yasak olduğunu gaze - telerde okumadın mı? gürüllüdür koptu... |8amsunda Kavak kampında 300 genç talebe askeri dersler görüyor vak kampı örnek kampları kımplardan biri oldu. Gençler tam bir disiplin altında çalışıyor ve gürbüzleşiyorlar Kavak kampından bir görünüş ve Samsun (Hususi) — Deniz kıyıları- nın bunaltıcı sıcaklarından - sıyırılan tren, sık nefeslerini serin rüzgârların beşiklediği bir ova tepesinde dinlen - dirdiği zaman, gözlerimiz. gayri ihti - yari ilerdeki bir noktaya dikildi. Geniş bir yamaç üstüne, kalın beyaz taşlarla çok muazzam bir yazı nakşedilmiş: Samsun lisesi kampı, İstasyon kalabalık ve büyük bir ha- reket var, Samsunun şirin sayfiyesi ve kış, yaz rüzgür dostu «kavak» kasaba- sının eteklerindeyiz. İstasyonun tam karşı tarafına düşen yamaçlara doğru tırmanıyoruz. Biraz ileride büyük bir kalabalık, disiplinli bir hareket göze çarpıyor Kavak kampındayız. Mih - mandarım.. Mehmedeik: diyor, ı,e'ıçl'k )ıllanmmn )e, mun'azam | bir program ve ıımbır disiplin içinde askerlik vazifelerimiz! görüyoruz. Dört yana bakıyorum, liseye devam edenler arasında bulunacak kadar genç olmadığıma yanıyorum. Az önce talimden dönen iki genç ile konuşuyorum. Diyorlar ki: — Görüyorsunuz ya, tam asker ol- duk. Talimden dönüyoruz, fakat, yüzü- müzde bir yorgunluk eseri yok. İlk gün Ahmedin bile gözü yıldı. Talimden su- cuk gibi, pelteden farksız döneceğimizi saniyordu. Tüfek de afır gelmişti. Ama işin içine girince ne ağırlık kalıyor, ne peltelik.. Grup, yavaş yavaş — büyüyor. Her «Mehmedciksin yüzünde neş'e ve tam bir sağlık rengi var. Hayatlarım anlatıyorlar: Müntazam saatlerde uyku, ayni saatte yemek, ay- ni saatte kalkma.. insan vücudünün tam mânasile inkişafı için bundan da- ha müeessir ne olabilir?.. Gürbüz gençliğin bu neş'e dolu ha - yatına imrenmemek mümkün değil. Eski devirlerde «askere gitmek» ta- birinin verdiği korku yerinde bugün talebeler komutanlarını selâmlıyorlar Zırlıyan» bü askerlik ve kültür elbirli- ği ne güzel şey.. Kavak kampında 300 genç hayatla- rının en mes'ud vakitlerini geçirdikleri Bgibi zindeliklerine de yeni inkişaf fır - Bâtı veriyorlar, Kampa memur binbaşı Asım Akın - cınin iş başındaki diziplinciliğini ve is- tirahat dakikalarındaki şefkatini genç- ler büyük bir saygı ile anıyorlar, De- ğerli komutanın her bakımdan göster- diği itina, Kavak kampını örnek kamp- ların ilk saflarına koymuştur. Gençlerin geçirdikleri hayatın sağlık dürümunüun iyfliğine de hiç bir hasta- lık kaydedilmemiş olması ayrı bir mi- sal teşkil eder. | Bayramiçde 23 öksüz çocuk sünnet ettirildi Bayramiçde Kızılay kurumu şubesi tarafından bir sünnet düğünü yapıl - mış ve 23 öksüz çocuk sünnet edilmiş- tir. Bu münasebetle de kasabada eğ - Tenceler yapılmış, temsiller verilmiş - tir. Düğünde Trakya Genel Enspektö- rü General Kâzım Dirik de hazır bu « lunmuştur, Ku;enorıl Sabit Noyun Balıkesirden ayrıldı Balıkesir (Husust) — Üç yıldanbe- ri şehrimizde bulunan Korgeneral Sa - bit Noyun, diğer bir vazife ile Anka - raya tayin edilmiş ve yeni vazifesine gitmek üzere Balıkesirden ayrılmıştır. Ceyhanda bir amele boğuldu Ceyhan (Hususi) — Kazamızda inşa edilmekte olan köprüde çalışan şerbet- çi Abdullah adındaki amele iskeleden Ceyhan nehrine düşmüş ve derhal kur- tarılarak kaza hükümet tababetine ge- tirilmiş, fakat yapılan bütün tedavilere saskerliğe karşı en büyük sevgileri ha- Kuçuk Memleket Haberleri ı Karamürsel kaymakamı değişti Kâaramürsel Kaymlakamı — İhsan — Ünal Üsküdar kaymakamlığına tayin olunmuştur. İzmitte sancak çekme merasimi İzmitte/ sancak çekme ve indirme mera - simi ber/gün askeri törenle ifa edilmekte - dir. Half bu esnada ihtiram vaziyeti almak- tadır. Bahkesir bölgesi İş Dairesi Kütahyada teşekkül etmiş bulunan altın- cı bölge iş dalresi Balıkesire nakledilmiş ve faaliyote geçmiştir. Ezine ve Kilidülbahirde öksüz çocukların sünneti Ezine ve Kilidülbahizde Kızılay Kurumu tarafından bir çok öksüz çocuklar sünnet et- tirilmiştir. Balıkesir Evkaf Müdürlüğü Balıkesir Evkaf Müdürü Behzad Diyar - bakır Evkaf Müdürlüğtüne, Diyarbakır Bv - kaf Müdürü Tahir de Balıkesire nakil ve ta- yin edilmişlerdir. Tigın ve Böremid hı—ıhılıll-l Balya kaymakamlığına Tigin kaymaka- mi Bedri, Edremld kaymakamlığına İstanbul malyot memurlarından Şaban tayin edil - mişlerdir. Edremld kaymakamı Ömer Bed- reddin de üçüncü amıf mülkiye müfettişli- Bine terfi etmişlir. ğmen ölmüştür. Evvelki gün bu sütunlarda Mani - sada halk arasında avcılığın büyük bir rağbet gördüğünü yazmıştık, Yukarı - daki resim Manisanın usta avcıların - dan bir grupu bir av dönüşünde gös « termektedir.