29 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Mısırlılar Beşiktaş - Fener muhtelitini 2 - 1 yendiler Ğ İkinci devrede bir ihtilâf çıktı ve Mısırlılar sahayı terke kalkıştılar, Dünkü spor hareketle- rinden üç görünüş fakat gene oyuna Dünkü deniz yarışları | Bebek-Salacık yüzme yarışını Halil kazandı Kürek şampiyonasında da Beykoz, Galatasaray, Fenerbahçe ve Güneş muhtelif dereceler aldılar devam etmek centilmenliğini gösterdiler D z a llin n gel Mısırın Ennadiyülehli takımı ikinci ma- Çını dün Taksim stadında Fenerbahçe - Beşiktaş muhtelitine karşı yaptı. Beşiktaş formasile çıkan iki takım mühteliti antrehmandız ve çok eksik ol- Masına rağmen az çok iyi oynadı. Takt- Tah -en verimli oyuncuları Rıfat, Faruk, Nâüzım, Ali Rıza idi. Yaşar nedense Çok fena idi. Birinci devrede her iki taraf da gayret ettiler. Uğraştılar. Doğru dürüst bir O- yunlarını pek göremedik. Nihayet 12 nci dakikada soldan doğru bir Mısır hücumu görüyoruz. Top Rüşdü- de.. bu kısa bir diribling.. sağ ayağından soluna geçirdi. Plâse bir şüt: Gol. — 21 inci dakikada Rüşdü çıktı. Yerine Hüseyin girdi. Bizim muhtelitten Muzaffer çıktı. Ye rine Nâzım girdi. nim bundan haberim yok» dedi. Foyzi yerini Argelidişe bıraktı; Misirlilar ka- hayı te.ke kalktılar. Fakat sonra vaz- geçtiler ve oyuna devam ettiler. Bizim takımın on kişi oynaması icab ediyordu. Fakat nedense hâlâ on bir kişi devam ediyorlar, Hakem farkında de- gil A Masırl. oyuncu bunu hakeme ihtar el- Ü. Buoumn üzerine hakem bu oyuncuyu mışarı davet etti. Sonra hatasını anladı. Kararı geri aldı. Maç bir curcuna içinde 2-1 aleyh'mize bitti. 'Takırlar şu şekilde yer almışlardı" Ennadiyülehli: Hüseyin Zihni - Kâmil, Mes'ud, #hmedülvahsen » Murad Fekmi, İsmail, Hüseyin Ülfar - Refet Elâşeri, Muhtar, Rüşdü, Savaf, Lâtif. Festival muhteliti: Hüsameddin - Fa Devre bitmek üzere. her iki taraf dt|ruk Rifat « Feyzi, Angelidis, Mehmed Mısır kalesi önünde canla başla ., Beşiktaş - Fener- bahçe mnııı:ıfırı':ııwpı fırsatı - kaçırdı. Boş kaleye Yaşar topu sokamadı. Bu devyede oyun bemen hemen orta- larda cereyan etti. Kalecilere pek © ka- dar mühim iş düşmedi. Ve bizim aleyhi- Mize olarak 1-0 bitti. İkinci devrede Angelidis'in yerinde Â- H Rızayı görüyoruz. '7 nel dokikada bir Mısır hücumu.. Mmer- kez muhacim topu müsaid bir vaziyette Guran sol açığın önüne havadan doğru bıraktı, Bu şekilde güzel bir şütle gol ol- Mnası kabil. fakat top tam yere düşece- Ği sırada Feyzinin eline çarplı. Penallı.. Mısırlılar kazandıkları bü fırsatı elden kaçırdılar Çekilen sıkı şüt havadan avı- ta çıktı 14 üncü dakikada hiç beklenmedik bir şekilde takımımız bir göl hzındı.A Gene Nüzım senelerdenberi sahalarımızda bü- Yük bir muvalffakiyetle yaptığı işi yaptı. Birdenbire kale önünde görünerek orası- m âni bir felce uğrattı. Ve topa yavaşca dokunarak beraberlik golünü attı. Sanki bu gol Misırlıları gayrete getirdi. Orlas dan doğru üç muhacim birden daldılar. Savafın verdiği pasla Muhtar bir şütle firinci golü attı. 35 inci dakikada yerde birbirlerin? &- ren Nact ile Misir merkez muavini İsma- li hakem dışarı çıkardı. Mukavele hükümlerine aykırı olarak bizim muhtelit oyuncu değiştirmeğe kalk- tı. Misizliler itiraz ettiler, Hakem «Be-| w A baeae e" S ae di D heyecanlı bir safha Reşad » Naci, Muzafler, Yaşar, Şuban, Naci. C. R. Şahingiray izmir fuar maçları İzmir İstanbulu 7 - 4, Ankara Trakyayı 5-1 yendi İzmir, 28 (Hususi) — Fuar maçlarına bugün de devam edildi. İstanbul Muhte- liti ile İzmir Muhteliti arasındaki maç 7-4 İzmirin galibiyeti İle bitti. Stadyom çok kalabalıktı. Seyirciler İş. tanbullu gençleri çok alkışladılar, İkinci dakikada Saidin İstanbul kalesine attığı golü diğerleri takib etti. İstanbulun oyun şansı fena idi. Namı- ğın, Fundın, Saidin gölleri çok güzeldi. Bu maçtan evvel yapılan Ankara-Trak- yâa Muhteliti maçını Ankara 5-1 kazandı. Ankara güreş , seçmeleri yapıldı Ankara (Hususl) — 1938 Ankara güreş düklerine Halkevinde devam edilmiş - |tir. Netlceler günlardır: 56 kiloe: Ankaragücünden Niyazi birinci, Güneş klübünden Namık ikinci, gene Gü - neşden Hulüsi üçüncü. B1 kilo: Ankaragücünden Abdullah bi - rinci, Halid ikinci, Balim üçüncü. 66 kilo: Ankaragücünden Mustafa birin- ci, İhsan ikinei, Yaşar üçüncü. (Devamı Ji inci sayfada) SA P YS Dünkü deniz yarışlarına giren bir kotra L Kotra yarışları | Havanın durgunluğuna rağmen çok zevkli geçen i yarişı Alman Zankenin kotrası kazandı Başvekil Celâl Bayar kupası kotra yarışları büyük bir intizam içinde ce - reyan etti. Havanın durgun oluşu bü- yük kotralardan ziyade küçüklere ya - radı. Büyük küçük dokuz kotranın iş - tirakile saat onda yarışa başlandı. Kü- Çük kotralar havanın bu halinden isti- fade ile hemen ileri fırladılar. Bu su - retle muvaffakiyetli neticeler elde e - dildi, Alman Zanke'nin kotrası 6 saat 7 dakikada birinci, eski Bomontinin Gi zelli'si 6 saat 33 dakikada ikinci, Refii Bayarın Yıldızı 7 saat 30 dakikada ü- gçüncü oldular. At yarışları bitti İlk koşuda Celâl Bayarın Bintepe adlı atı birinci geldi Z Pa Dünkü at yarışlarını takib edenler Yarış ve Islah Encümeni tarafından ter- Hib edilen at yarışlarının son haftamı da çok zerkli geçmiştir. Koşulara tam şaat 15 de janmıştır: Wnırınıı koşu: Üç yaşındaki yarım kan İn- Kiliz erkek ve dişi taylarına mahsus olan bu koşuda Başvekil Celâl Bayarın — Bintepe'si birinci, İbrahim Yalçının Alceylâm — ikinci, Pevzi Çakmağın Kopu üçüncü gelmişlerdir. İkinci koyu: 3 ve daha yukarı yaştaki ha- Na kan İngiliz at ve kısraklarına mahsus o- lan bu yarışın birinciliğini Prens Halimin Bonandairi, ikinelliği gene Prens — Halimin Noyiçi, üçüncülüğü Asım Çırpanın Dandyi almışlardır. — (Devamu 11 inci sayfada) İstanbul belediyesi festival komite- si tarafından tertib edilen mukavemet yüzme yarışı 28 yüzücünün iştirakile dün Bebekteki Galatasaray klübile Sa- Yacık banyoları arasında büyük bir mu vaffakiyetle yapıldı. İki Mısırlı ve Bulgarin dahil olduğu bu müsabakaya Galatasaray, Beykoz, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Ortaköy klüp leri yüzücüleri de iştirak ettiler, Müsabakaya dahil olanları dört mo- tör ve yedi kayık takib etmek üzere hazırlandığı sırada müsabıkların hepsi de badem yağlarını sürmüşler hare - kete müheyya bir halde hakemin baş- la işaretini bekliyorlardı. Sular çok sakindi. Dört milden iba- ret olan mesafenin tamamile akıntı o- lan yolu üzerinde inceden inceye he - sab yapan yüzücüler bir anda suya at- ladılar, Yarış sahasında mekik dokuyan mo- törle yarışı takib edelim: 10,55 de Mahmud başta, Halil on metre geride âhenkli bir gidişle birbir- lerini takib ediyorlar. Kuzguncuk ön - lerinde Halil kardeşi Mahmudu geçti. Mahmud yetmiş metre kadar geride. Boğazdan gelen iki şileb ile Şirketi Hayriyenin bir vapuru denizi — altüst etti. Bir yandan akıntı, bir taraftan bü yük dalgalar yüzücüleri çil yavrusu gibi dağıttı. Kontrol motörleri etrafa dağılanların peşinde. Kuzguncukta üç yüzücü yarışı terketti. Bütün sahil seyircilerle dohu... Üs - küdar açıklarında uzaktan bir ses du- yuluyor: «En sonda mıyım?» Hakem motöründe bulunan muallim: «Gayret, arkanda daha gelenler var!» diye teşci ediyor. Mısırlı futbolcular kendi yüzücü - lerini kulaç kulaç takib ediyorlar. Mı - sırlı Abdülmecid dokuzuncu vaziyete kadar düştü. 11,35 « Halil Üsküdara geldi. Mah- mud peşinde. Beykozdân İsmail de Şemsipaşada üçüncü olarak göründü. Kız kulesini hızla geçen Halil bir saat üç dakikada birinci olarak Sala - cık plâjına çıktı. 50 metre farkla Mahmud ikinci, bi- raz sonra da Beykozdan İsmail üçüncü olarak yarışı bitirdi. Ortaköyden Sadullah — dördüncü, Beykozdan Vedad beşinci, Misırlı Ab- dülmeeld altıncı oldu. Halil havanın iyi olduğunu ve çok rahat yüzdüğünü söyledi. Bulgar yü - zücü on birinci, Mısırlı ikinci yüzücül de on beşinci oldular. Müsabakalardan sonra Vali ve Bes lediye Reisi Salacık plâjında mükellef bir çay ziyafeti verdi. Müsabakayı kas zanan klübe güzel bir şild, galibe de Muhiâdin Üstündağ kupası verildi. Birinciden onuncuya kadar derece alanlara altın kalem, altın saat gibi çol kıymetli hediyelerden başka madalyar lar verildi. Büyük bir efor sarfını icab ettiren bü müsabakada gerek galib gelenler, gerekse müsabakayı bitirenleri can » dan tebrik ederiz, Öner Belm Kürek şampiyonası İstanbul su sporları tarafından ha« zırlanan İstanbul kürek şampiyonası müsabakası dün Yenikapı sahillerin » de yapıldı. Galatasaray, Fenerbahçe, Altınordu, Beykoz, ve Güneş klüple - rinin iştirak ettiği bu müsabakalar klüpler arasındak? malüm — Tekabetle başladı ve öylece bitti, Yarışların neticeleri şunlardır: Müptediler: Tek: Beykozdan Cihağ birinci, Fenerbahçe ikinci, Galalasa « Tay üçüncü, yi İki çifte: Galatasaraydan (Cengiz, Talât) birinci, Güneş ikinci, Beykoz ü çüncü, Dört tek: Galatasaraydan (Feridun, İsmail, Alber, Ertuğrul) birinci, Gü « neş ikinci, Beykoz üçüncü. Müptediler şampiyonluğunu 11 pu- vanla Galatasaray kazanmıştır. Kıdemsizler - tek: Beykoz birinci, Fenerbahçe ikinci, İki çifte: Galatasaray birinci, Güneş ikinci, Beykoz üçüncü. Dört tek: Galatasaray birinci, Bey « koz ikinci, Güneş üçüncü. Kıdemsizlerde 10 puvanla Galata « saray birinci olmuştur. Kıdemliler - 'Tek çifte: Bu yarışda Fenerin teknesinin boyunâ, şekline, u- zunluğu ve genişliğine yapılan itiraz - lar yarım saatten fazla sürdü. Ölçül « dü, biçildi, neticede nizami olmadığı « na karar verildi ve yarışa müsabaka harici girdi, Beykozdan Mehmed birinci, Altın « ordudan Mustafa ikinci, Güneş üçün - CÜ oldu. İki Güneş birinci, Galatasaray, ikinci, koz üçüncü oldular.,