29 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İngiliz Nazırı John Simonun son nutku Berlin omahafilinde fena bir intiba bıraktı İtalya, bir hudud nahiyesin- deki Fransız mülk sahiplerini hudud harici ediyor a ln Bene 20 — No, 7137 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 29 Ağustos 1938 AKŞAM Telefon: o Başmuharrir;: 20665 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Atatürk, orduyu tebrik Atatürkün doğduğu evin ve takdir buyurdular Başvekil ve Milli Müdafaa Vekili bugün ... öğleye doğru Istabula geliyorlar Doğu manevraları bitti, Atatürkle Mareşal Fevzi Çakmak arasında samimi telgraflar teati edildi İstanyul 28 (A.A.) — Reisieümhür Atatürk ile Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak arasında aşâ» Ğldaki telgraflar teati olunmuşlur. Cümhür Reisi Kemal Atalürk Dolmabahçe İstanbul 24/8/938 de başlıyan ve Başbakan sayın Celâl Bayarır iştirak buyur. dukları ordu manevrası çok istifadeli ve değerli sajhalarla üç gün devam ettirilmiş ve 26/8/938 günü on altı Yil evvel yaşattığınız 26/8/922 bilyük 2afer arifesini emirleri altnda idrak edenlerle birlikte ve yüksek ihtisas- larla hatırlıyarak saat 18 de bitirildi. Bu mesud günün yıldönümü ve ya- pılan manevra münasebetile Cüm- huriyet ordusu mensupları” başta ben olmak üzere Yüksek Başbuğları- na kalblerinden coşan sonsuz heye- Can ve saygılarla meşbu sarsılmaz bağlılıklarını arzetmekle nihayetsia #eref duyar, Genel Kurmay Başkanı mareşal Fevzi Çakmak Mareşal Fevzi Çakmak Genel Kurmay başkanı Ordumuzun yüksek ve her vakit ol- duğu gibi milletin emniyetine cidden lâyık kıymet ve kudretle dolu manev- Tasının çok istifadeli safhalar göste- terek bittiğini bildiren telgralınızı al- dım. Türk ordusunun yarattığı zafe- rin bu yıldönümü günlerinde kalbim j / i Büyük Şefimiz Atatürk orduya karşı takdir ve şükrun hislerile doludur. Sizin ve teroemanı olduğu- nuz aziz silâh arkadaşlarımın hak kımda gösterdikleri samimi ve asil duygular, o günlerdeki hatıralarımı canlandırdı, heyecanlarımı arttırdı. Başta siz olduğunuz halde cümlenize Emniyet Sandığı Kadıköyde bir aya kadar şube açıyor Kadıköy şubesi merkez gibi ikrazat yapacak, mevduat kabul edilecek Emniyet Sandığı, - seneden seneye Muamelğtr artan ve tekemmül eden Milli ye mali müesseselerin en €ski- lerinden biridir. İstanbul halkı için- de pek az aileler vardır ki şimdiye kâdar bu eski ve milli müessesenin Müşterisi olmamış olsun. Emniyet Sandığı, kendi müşterile- Tİ arasında mühim bir kısmının Kâdıköy, Üsküdar ve civarı halkının teskil ettiğini gözönüne alarak Ka» “iköyünde de bir şube açmağa ka- Sandık idare meclisi düğünün 'bu-teklitini €sâs İlibarile kabul etmiştir. Sandık idaresi bu maksadia Ka- diköyünde kira İle tutmak üzere mü- Mâsib bir bina aramağa başlamıştır. Muvafık bir bina bulunduktan sonra Sandığın Kadköy şubesi açılacak ve derhal faaliyete geçecektir. Kadıköy şubesinde - tıpkı İstan- buldaki merkezde olduğu gibi - gay- Yi menkul,: mücevherat, tahvilât ve #aire üzerine ikradat yapılacak, Mevduat kabul edilecektir. Sandık müdürlüğü, Kadıköy şu- besini açmakla Kadıköy, Üskküdar, bütün hat boyu ve eivarlarında otu- Tan halkı İstanbula kadar gelmek ve İşlerini takib celmek ( kületinden kurtaracaktır. K- “söy şubesinin bir aya kadar | yapılması tercih edilecektir. i burada bir de Emniyet Sandığı merkez binası faaliyete geçeceği Otahmin ediliyor. İleride münasib bir arsa bulunursa bina yaptırılacaktır. Bu binanın iskeleye yakın bir yerde " candan sevgi ve saygılarımı sunar, şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da daima ârtan kutlu başarılar dilerim. Kemal Atatürk Başvekil ve Milli Müdafaa Vekili bugün geliyorlar Doğu manevralarında bulnmak için Elâzığa gitmiş olan Başvekil B. Celâl Bâyar ve Milli Müdafaa Vekili general Kâzım Özalp bügün saat 11,30 da To. | ros ekspresile şehrimize avdet edecek» tir. Ankaradan hareket Ankara 28 (A.A.) — Başvekil Celâl Bayar beraberinde Milli Müdafaa Ve- kili Kâzım Özalp ve diğer zevat oldu- ğu halde buğün saat 19 da Elâzığdan Ankaraya gelmiş ve saat 20 de ayni trenle İstanbula hareket etmiştir. Başvekil (o İslansyonda -Kamutay | Başkanı Abdülhalik Renda, şehrimiz- | de bulunan Vekiller, mebuslar, An- kara vali ve belediye relsi, mevki ve merkez kumandanlarile emniyet di- rektörü, Vekâletler ileri gelenleri ta- rafirdan karşılanmış ve uğurlarımış- tır. İstasyonu doldüran kalabalık bir halk kütlesi; Başvekilimizi gelişlerin- dır. Kayseriden geçerken Kayseri 28 (Telefonla) — Elâzığdan dönmekte olan Başvekil B. Celâl Ba- yar ile Milli Müdafaa Vekili general | (Devamı 4 üncü sahifede) , Mikkatler: Eser bekliyoruz İstanbulun imarına dair gazeteler, kilometre murabbalarile kâğıt işgal eden havadiz yazdılar. Fakat şu son Yi içinde göze görünür neler olduğu: nu düşünün: Eminönü ve Sirkecide birer bina yıkıldı; “molozlarının kalkması daha bitmedi... Yeni köprü takilıyormuş... Başka?.. Plt bir şey akla geliyor mu?... Belediye faaliyetine geçen çehirle- Ti altı ay aralıkla görmiyenler: — Vallâhi tanıyamadık... O kadar değişmiş! - derler. Bizim Ankara da, süratli #kişafı sıralarında böyle hayretler uyandıri- yordu. İstanbulda da ayni şeyi iste | riz. İtiraf etmeli: Pek lenfavi hare- ket ediyoruz. Sürale engel neyse O mani kaldırmalı. MEŞ'UM KADIN Aşk ve macera romanı Nakleden: (Vâ - Nü) Merak ve heyecanla okuyacağınız bu güzel tefrika yakında gazetemiz. de başlıyor, Pazartesi konuşmaları Klâsik nedir? Yazan Hasan - Âli YÜCEL Altıncı sahifemizde de gidişlerinde şiddetle alkışlamışlar- etrafı yakında açılıyor Evin yanında yapılacak olan Selânik Türk zam Selânik 28 — Atatürkün doğduğu evin yanında, Türk konsoloshanesi- nin temel atma merasimi birkaç gü- ne kadar yapılacaktır. Konsoloshane- Büyük Önderimizin Selânikte ” doğduğu tarihi ev konsoloshanesinin inşasına başlanmak üzere 4 nin inşası mukavelesi imzalanmıştır, Binanın inşasını iki Yunan mima- rı üzerlerine almışlardır. (Devamı 4 üncü sahifede) / Fransız - İtalyan münase- batı yeniden gerginleşti Bir Italyan nahiyesinde Fransız mülk sahipleri 46 saat zarfında mem leketi terke davet edildi Nis 28 (A.A.) — Öğrenildiğine gö- re, İtalyan makamları cumartesi gü- nü Deniz Alpları hududunda kâin küçük bir nahiye olan İsola'nın mü- dürüne, İtalyada Chastillon ovasın- dâ bulunan Fransız emlâk sahipleri- nin hududun öbür tarafındaki toprak ve çifliklerini 48 saat zarfında bilâ kâyıt ve şart terketmeleri lâzım gel- diğini haber vermişlerdir. Plâjda bir pazar akşamı!.. | Ziraatçilere eşyalarını nakletmele- Ti, hayvanlarına yer bulmaları için | bir ay mühlet verilmiştir. Aksi tak- dirde askeri makamlar, bu mıntaka- Yı işgal edeceklerdir, Deniz Alpları valisi keyfiyeti hükü- "mete bildirmiştir. Bu hâdise, halk | arasında büyük bir heyecan uyandır. | mıştır.