29 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

” Dünkü spor hareketlerinden üç enstantane: Futbol maçından bir safha « At yarışlarında bir depar - Kotralar müsabakaya başlarken Fenerbahçe - Beşiktaş muhtelitini Mısır şampiyonu 2 -1 yendi Oyun umumiyetle zevksizdi, ikinci devre sinirli bir hava içi Musır şampiyonu Ennadiyülehli ta- kımı, dün İkinci maçını Fenerbahçe « Beşiktaş muhtelitine karşı oynadı ve (2-1) kazandı. Takımlar saat 17 do sahaya çıktılar. Ennadiyülehli: Hasan Zihni - Kâmil Mesud, Ahmed Elvahiş - Murad Fehmi, İsmail Refet, Hüseyin Elfar - Elaşri, Muhtar, Rüştü, Savaf, Lâtif, Fenerbahçe - Beşiktaş muhteliti, Hakkı ve Fikret gibi en iyi oyuncula- zından mahrumdu. Fenerbahçe - Beşiktaş muhteliti: Hüsameddin (F. B.) - Rifat, Faruk (B.) - Mehmed Reşad, Aytan (W. B.), Fyzi (B) - Naci (F.B), Muzaffer (B.), Yaşar, Şaban (F. B.), Eşref (B), Hakem, Ahmed Adem. Stadda dört bine yakın seyirci vardı. Oyuna Mısırlılar rüzgâr altında baş- ladılar. İlk dakikalara müdafilerin | “ şarpık vuruşları yüzünden Mısırlıla- an kalesi üstüste tehlikeler geçirdi. Suntrhaf Refetin ve soliç Mubtarm zayretile Mısırlılar vaziyetlerini dü- zeltiiler, Muhtar muhtelit kalesi önün- de Rifat ve Faruğa üstüste ayak koy- mak suretile Hüsameddini müşkil va- « giyete soklu ve muhtelitin kalesi an- cak “kornerle kurtuldu. Bundan son- va Mısırlıların birkaç akın yaptıkla- oni muhtelit müdafaasının da Jüzum- 4oz çalımlara kapıldığını görüyoruz. Mısırlıların birinci golü 12 nci dakikada Mısır sağ bekinin vir vuruşunu sol hafları yakaladı ve durdurmadan solaçığa verdi, solaçığın Ani ortalayışı santrforu buldu; Santfor Rüştü de şüt çekecekmiş gibi yaparak müdafaayı aldattı, çalımla geçti ve topu ağlara gönderdi. Muhtelit bu golden sonra hücuma | geçti. Yaşar topu arkası hasim kale. sine dönük olarak beklediği için iki güzel fırsatı kaçırdı. Şabanın sıkı bir şütünü kaleci tuttu. Narinin uzun çalımlardan sonra ortaladığı toplar, arkadaşları marke | olduğu için netice vermiyor. Kale önüne düşen “toplardan biri | Mısırlıların kalesini karıştırdı. Bu va- ziyelte belki netice alımabilirdi. Fakat Eşrefin serbes güreş yapar gibi mey- dana atılması akının favülle durdu- rulmasını intaç etti, Misafirlerin bir akınında Muhtar sağiçe güzel bir pas verdi, Sağiçin gü- Günü Hüsameddin iyi bir plonjonla &ornere atlı. Bu sırada Muzaffer oyun- dan çıktı, yerine Nâzım girdi. | Muhtelit gene hücumda. Naci, Nâzı- ma bir pas verdi. Nâzım da iki bekin arasında topu Yaşarın önüne yuvar- ladı. Yaşar yüzünü Misırliların kale- © sine dönünciye kadar Kaleci yolunu | kesti ve kalesini kurtarmağa muvaf- fak oldu. Santrforda dünkü muvaf- — fakıyetii oyununu devam etiiremiyen Rüştü çıktı yerine Hani girdi. i Muhtellt muhacimleri uzaktarı şüt | çekmeğe çalışıyorlar. Fakat hiç biri © kaleyi tutmıyor ve devre (1-0) misa- | firlerin galibiyetile bitiyor. İkinci devre | — Muhtelit ikinci devreye çıkarken Aytahın ye Ali e: seki içinde oynandı muşta, İlk dakikalarda rauhtelit Naci vasıtasile ânl ve güzel bir akm yaptı. 'Top çok müsaid bir vaziyette Eşrefin önüne geldi. Bu güzel gol fırsatıda çarpık bir vuruşla kaçtı, Yedinci dakikada Reşad on sekiz pas çizgisi içinde topu lüzumsuz bir şekilde elle tuttu, Hakem derhal pe- naltı verdi. Mısırlıların en iyi oyun- cularmdan biri olan Refet penaltıyı havadan atarak kaçırdı. Muhtelitin beraberlik golü | Boğazı yüzerek geçme | müsabakasını flalil Gi 8) bazan Birinci gelen Halil Boğazı Bebek ile Salacak arasinda On dördüncü dakikada Mısırlıların | yüzerek geçme müsabakası dün sabah haf hattında bir favul oldu. Feyzi | saat onda yapıldı. uzun bir vuruşla topu Mısırlıların ka- lesi önüne düşürdü. Yaşarın yakala- yamadığı topu Nazım kaptı ve hafif Bebek Galatasaray lokslinden baş- lıyan yarışa 28 yüzücü iştirak etti, Müsabıklar içinde Mısır şampiyonla- bir plâse ile ağlara gönderdi. Eğer | rından Abdülmceid ile Mustafa ve muhtelitimiz biraz antrene, insicamlı ve bir buçuk saatlik nefesi olsaydı | belki bundan sonra maçı kendi lehine çevirebilirdi. Mısırlıların galibiyet golü Fakat aradan henüz iki dakika geç- mişti ki çok üstün bir oyuncu olan Muhtar mükemmel bir akın hazırla- dı ve takımına galibiyeti temin etti; Muhtarın uzun bir pası ile top de- marke olan solaçığı buldu. topu tekrar Muhatra verdi. Muhtar da durdurmadan sağiçe geçirdi. Sıkı bir şüt muhteliti yine mağlüp vaziyete düşürdü. Maçın bundan sonraki kısmı ma- alesef anlatılmağı değecek bir dere- cede değildir. Oyun gittikçe bozuldu. Ban seyircilerin Tüzumsuz bağırışları yüzünden hakem ve oyuncular sinir- lendiler. Bir aralık bir amikal maç- tan başka bir kıymeti olmıyan oyun bir kupa maçı şeklini aldı. Uçuşan tekmeler arasında Refetle Naci dövüş- tüler. Hakem ikisini de dışarı çıkardı. | Feyzinin yerine Aytan girdi. Bir ara- Hik muhtelit yine or bir kişi oynama- Bulgar Levski klübünden Assen İva- nof bulunuyordu. Yarış çok muntazam ve güzel oldu. | Müsabakayı sporcu valimiz B. Muhid- din Üstündağ ve Mısirli futboleüler ta- kib ediyorlardı. Boğazın sularını çok iyi bilen yüzücülerimiz, başta Halil ve Mahmud olmak üzere derhal iyi bir avans aldılar, Heyecanlı ve güzel bir mücadeleden Solaçık | sonra Halil bir gün evvel ilk Boğazı geçme müsabakasında kendisini mağ- Jüb den kardeşi Mahmudu geçerek birinci geldi. Ecnebi yüzücüler içinde en iyi dereceyi altıncı gölen Mısırlı Abdülmecid aldı. Umumi tasnifin neticesi şudur: 1 — Halli (G.S.) I saat 3 dakika 5 saniye 2 — Mahmud (G.S) 3 — İsmail (Beykoz) 4 — Sadullah (Ortaköy) 5 — Vedad (Beykoz) 6 — Aldülmecid (Mısır) Müsabakalardan sonra, Salacak ga- zinosunda B. Muhiddin Üstündağ sporculara bir nutuk söyliyerek mü. ğa başladı. Mısırlıların itirazı üzerine | kAfatlarını dağıttı. vaziyet halledildi. Maç karıma kari- şık bir hal aldığı sırada başka bir hadise çıkmadan 2-1 Mısırlların gü libiyeti ile neticelendi. Nasıl oynadılar Tarabya tenis turnuası Geçen hafta Tarabya “Tokatlıyan otelinde başlıyan tenis turnuasının Maç, seviye bakımından bir gün | finalleri dün Tarabyadaki sahada çok evvtlkine nisbetle çok düşük ve zevk- sizdi. Bilhassa ikinci devrs seyredile- miyecek derecede fena idi, Ennadiyülehli takımı, oyunu ka- kalabalık bir seyirci kütlesi önünde Tek erkek finaline emekdar şam- piyonumuz Suâdla, Yunanlı tenisci zanmak azmiyle oynamasına rağmen, | Ksidis kalmışlardı. İki saat süren çok müdafaa sistemi takib etmedi. Yalnız | enteresan bir maç neticesinde Suad kalecilerinin rüzgâr altında oynadık- | Yunanlı tenisciyi 6-1, 10-8, 26, 46 ları birinci devreyi için | ve 6-4 yenmeğe muvaffak oldu. Son geçirmek avutlarda ağır hareket ettiği görülü- | sete kadar maçın neticesini tahmin yordu, O kadar... Müdafaa ve yan hafla kuvvetli bir manzara gö etmeğe İmkân yoktu. Tek bayan finalini bayan Gore i. Sentrhaf Re. | detski ile bayan Gindorf oynadılar, fet iyi, fakat sinirli idi. Takımı sürtük. | Neticede bâyan Gorodetski maçı liyen hücum hattı, bu hattı da yürü- | 6-1, 60 kazandı. ten Muhtardı. Muhtelit takımda Hüsameddin gol- lerde hatasızdı. İki bek, Rıfat ve Fa- Muhtelit maçının finalinde, bayan Növll ve A, Paton çifti bayan Tom- kins ve Binns V, çifti 6-4, 6-1 yen- ruk iyi oynadılar, Haflar, bihassa | diler, Reşad topu çok ayaklarında tuttular, Çift erkek müsabakasının finalf Hücum hattı rabıtasızdı. Naci ve Şa. | Suad - Bambino çifü ile İbrahim ban fazla diribling yaptılar. Yaşar topu Cimcoz - Arritöğe çifti âtasında oy- yanlış bekledi. karıştırdı. Eşref oyunu sadece | nanıyordu, Maç beşinci sette (6-6) iken okaranlık yüzünden durdürul- Hakem Ahmed Adem maçı güzel | du. Önümüzdeki cumartesi günü bu! idare etki, iz Ulvi YENAL | maç yeniden oynanacaktır. Kotra yarışı Başvekâlet kupasını İnge kazandı Deniz klübü tarafından organize edilen Başvekâlet kupası kotra yarışı dün, evvelce do yazdığımız veçhile Moda, Kınalıada, Yeşilköy, Kınalında, ve Moda arasında 26 millik bir mesa- fe üzerinde icra edildi. Saat 10,30 da başlıyan müsabakaya kaydolunan on bir kofradan dokuzu iştirak etmişti. Bu kotraların içinde bay Refi Baya- rın idaresindeki Yıldız yarışın favorisi idi. Diğer kotralardan Umurbeyi bay Muammer Eriş, Rüyayı bay Zeki Rıza, İparı bay Galip, İngeyi bay İnge, Gizellayı doktor Preys idare ediyor. lardı. Havanın kotra yarışı için çok gayri müsaid olması yüzünden müsabaka yı Refi Bayarın güzel kotrası kazana- madı. Fakat dünkü havaya tam mâ- nasile uyan ve çok iyi idare edilen İnge alti saat '7 dakikada birinci gel- di, İkinciliği Gizella, üçüncülüğü Yıl- dız aldılar, Bu güzel yelken yarışları, önümüz. deki seneler müsald havalar içinde hiç şüpheiz fevkalâde bir şekilde cereyan edecektir. Kürek şampiyonası Beykoz 11 puanla birinci, Güneş 8 puanla ikinci, 6. Saray 4 puanla üçüncü oldu Dün Ahırkapıda yapılan İstanbul | kürek şampiyonası büyük bir kalaba- lik huzurunda çok büyük bir inti. zamla yapıldı. Bu yarışların kritiği- ni hafta ortasında aynı sütunlarda ya- Zacağız. 2000 metre mesafe içinde yapılan ya- rışların teknik dereceleri şunlardır: MÜBTEDİ SINIFI Tek çifte: 1 — Beykoz, 2 — Fenerbahçe, 3 — Galatasaray, 4 — Güneş, 5 — Altın- ordu. İki çifte: 1 — Galatasaray, 2 — Güneş,3 — Beykoz. Dört tek: 1 — Galatasaray, 2 — Güneş,3 — KIDEMSİZLER Tek çifte: 1 — Beykoz, 2 — Fenerbahçe, 3 — Altınordu. İki çifte: 1 — Galatasaray, 2 — Güneş, 3 — Beykoz. i Dört tek: İ 1— Galatasaray, 2 — Beykoz, 3 — Güneş. Bu sinıfların İstanbul şampiyona- İ sında bir rolü yoktur. Istanbul şampiyonasında derece alacak yarışlar kıdemli yarışları idi, Ayni zamanda her sene yapılan Tür- kiye kürek birinciliğini temsil hakkı da İstanbul şampiyonasında dört te- ki kazanan ekipe verildiği için en he- yecanlı yarışlar kıdemlilerin müsâ- bakaları oldu. Yarışlar 2000 metre düz hat üzerinden yapıldı. Tek çifte kıdemli: 1 — Beykoz Mehmed 9.34 dakika 2 — Altınordu Mustafa 959 » 3 — Fenerbahçe Seyfi. 4 — Güneş Ahilya, 5 — Galatasaray Kadri. İki çifte: 1 — Beykoz Mehmed, Cevdet, Ah- med 8,24 dakika. © 2 — Güneş Fazıl, Jojef, Pertev, 3 — Galatasaray Reşad, Fethi, Mu- zaffer. Dört tek: 1 — Güneş dümende Melih, kürek- te Salahaddin, Ahilya, Nejad, Halit "1,37 dakika, 2 — Galatasaray dümende Reşad, kürekte Ali, Suha, Turgut, İlhan. Beykoz ve Güneşi aldıkları güzel neticelerden dolayı tebrik ederiz. DENİZ Istanbul at yarışlarının sonuncusu da çok güzel oldu Dün Veliefendi yarış yerinde, at yarışlarının altıncı haftası büyük bir kalabalık önünde yapıldı. Bu sene İstanbulda yapılan yarışların tam mânasile muvaffak olduğunu söyle- mek vazifemizdir, Birinci koşu üç yaşındaki yarımkan İngiliz taylara mahsus handikapı ve mesafe 1600 metre idi, Üç at girdi. Neticede Bay Celâl Bayarm Bintepe- si birinciliği kazandı. İbrahim Bale nın Aleeylânı ikinci, mareşal Fevzi Çakmağın Kopu üçüncü oldu. İkinci koşu üç ve daha yukarı yaş- taki haliskan İngiliz at ve kısraklara mahsustu. Prens Halimin Sun and âiri bitinci, Növiçi ikinci, bay Asımın Dan- disi üçüncü oldu. Üçüncü koşu iki yaşındaki haliskan Mehmed ağanın Karanfili, ikinci prens Halimin Senyörü, üçüncü bay Meh- med Yıldırımın Yılmazı oldular, Dördüncü koşu dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarımkan İngiliz at ve kısraklarına mahsus handikaptı. Me safesi 3000 metre idi, Bay Salih Te- melin Mahmüresi birinci, bay Fahri Ataçerinin Ceylânı kinci, bay Nazif Atabayın Mavzikası üçüncü geldiler. Beşinci koşu dört ve daha yukari şase dleyimi eee Arap at ve kısraklara mahsustu. Mesafe 2800 metre idi. Bay F. Vuralın Aldervişi birinci, bay Salih Temelin Musulu ikinci, bay Ahmed Gelişin ÜnlüsM üçüncü oldular, Yukarıdaki beş yarışta da bir gül evvel favori olarak gösterdiklerimizin İnglliz erkek ve dişi taylara mahsus- | kazanmış olduklarını kaydetmeden tu, Mesafesi 1000 metre idi, Birinci di geçemiyeceğim, PLAY A. Akça