10 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

| 1 Ün en mühim maç Kadıköy sahasında idi, Geçen mevsim birinci ve ikinci olan Güneş ve Fı—ncrbıı)yx- çe karşılaştılar. Mevsimin ilk maçı u_lmı- gı dolayısile her iki taraf ta esaslı b:r'ıl)- yun çıkaramadılar. İlk devrenin başla- rında sarı lâciverdlile parladılar, söndü- ler. On beş dakika songa ancak Fenerbah- çenin durgunluğa uğraması üzerine Gü- neşliler derli toplu bir iki akın yapmağa Muvaffak oldular. Dün Güneşliler bozuk dizilmiş bir ta- kımla çıktılar. Muhacimlerin yerleri a- detâ son dakikada mecbur kalınmış ta | kim önüne gelirse sahaya gıkarılmış gibi idi. Devre ortalarına doğru hücum hat- tında bir değişiklik yapıldı. Melih mer- keze, Murad 301 açığa, Hakkı da sağ içe Beçirildi. Bu da lüzumsuz bir takım boz- ma hareketi oldu. Birinci devre aşağı yukarı Fenerbahçe- nin daha hâkim ve oldukça da verimli o- yunile geçti. Cihad nefis kurtarışlar yap- tı. Sık sık alkışlandı. Güneş müdafaası hemen hemen durgun gibi idi. İbrahim topları bep kornere atarak kalesini bir hayli tehlikeli vaziyetlere soktu. Birinci devre Fenerbahçelilerin ka- çırdıkları bir iki fırsattan sonra sıfır sı- fıra berabere bitti. İkinci devreye Fenerliler gene seri baş- ladılar. Nihayet Güneş kendine gelebildi. Bu hal daha ziyade Fenerbahçelilerin bü- yük hatasından ileri geliyordu. Fikret çok ihmal edildi. Bir tek pas alamadı, Zaten açıklarla oynuyamamak ber iki takımın da dünkü en büyük kusurları idi. Güneş muhacimleri bir kere daha de- Bişik şekil aldılar. Rebll sol açık, Melih merkez muhacim oynamaya başladılar. Dünkü maçta her iki taraf ta galib gele- Mmemelerini ancak bazı oyuncularının çok bozuk oynamalarında aramalıdırlar, Bu Oyuncular da Güneşten Melik, Rıza, Fe- Nerbahçeden Angelidis ve Şabandır. E- sad da Fikreti işletemediğinden çok kü- surludur, Müdafi Yaşar doğru bir vuruş Yapamadı. Hülâsa dün Kadıköyünde 0y- hanan maçta Belman, Cihad, Ömer, Re- bti, Fikret kendilerini gösterebildiler. Neticede maç ta zevksiz bir oyundan sonra sıfır sıfıra berabere bitti, yeraln takımlar sahada şöyle dizilmiş- Güneş: Cihad - Faruk, H K iristo - Ömer, Rıza, İbrahim - Salâhaddin, Murad, Hak- kı, Rebii, Melih. n Fenerbahçe: Hüsameddin Yaşal - , e- bib - Mehmed Reşad, Ahlelldlı.'!“înd - Naci, Semih, Yaşar, Şaban, Fikret, Hakem: Adnan Akın (İstanbulspor), CR. Şahtngiray * Fenerbahçe ile Güneş B takımları ara- sındaki maçı ise Fenerbahçe 41 kazan- mıştır, GALATASARAY - TOPKAPI Lig maçlarının ikinci haftasının Tak. sim stadyomundaki ikinci karşılaşması- mı Galatasaray ile Topkapı takımları yap- tilar. Hakem Tarıkın idaresindeki oyun Yüzgârı aleyhlerine alan Topkapının akı- nile başladı, Galatasaray müdafaası bu akını kesmekte güç- Hik çekmedi. Müda- faada kesilen bu â- kından sonra Topka- pı kalesini çembere alan Galatasaray hü- gumları takib etme- ğe başladı. Sert esen iyi hesab Galatasaray muhi eimleri bu yüzden bi çok gol fırsatları ka- çırıyorlardı. Topkapı arada için müdafaası bu gol yememek azami kuvvetlerini sarfediyorlardı. Oyunun on beşinci dakikasında Necde- tin sağdan güzel bir ortalayışını Eşfak Salime geçirdi, o da sıkı bir vuruşla ilk golü kaydetti. Oyun mütemadiyen Top- kapı kalesinde oynanıyor. Oyunur bit mesine beş dakika kala mdin kajenin çok yakından kaleye savurduğu isabetli ve çok sıkı çektiği şüt Galatasaraya ikil ci golü kazandırdı. Birinci devre bu su- | retle iki sıfır galib bitirdi. İkinci devre Topkapılılar rüzgârı leh- lerine aldıklarından topa gelişi güzel vurmakta idiler. Bu oyuna uyan Galata- saray takımı düzgün oyununu kaybet- yiştir. Nitekim bunun cezası da on be- şinci dakikasında kendini göstürdi. Top- kapı sol içi Galatasaraya Topkapının ilk ve son görünu gayöetti. Bundar sonra ö- yun bir aralık mütevazin bir şekil aldı. 'Oyunun son kısmı Galatasarayın hâki- miyeti altında cerayan etmiş, Salim Ga- latasarayın üçüncü ve son gelünü kaydet- miştir. Oyun Galatasarayın tazyiki altın- da ve birçok gol fırsatlarının kaçırılma- sını mütecakib sarı kırmızılıların üç bir. galebesile neticelenmiştir. Takımlar: Galatasaray: Sacid, Lütfi, Adnan, Co- lâl, Bedii, Ekrem, Necdet, Süleyman, Sa- lim, Eşfak, Bülend. Topkapı: Abdülkadir, Semih, Sabahaâ- din, Hayri, Hakkı, Hamid, Yunus, Ziya, Salâhaddin Kâmil, Tahsin, Hakem: Tarık (Süleymaniye), HİLÂL : SÜLEYMANİYE Kuvvetleri nisbeten müsavi iki takım arasındaki bu müsabaka baştan sona ka- dar ayni heyecanla devam etmiştir. İlk devre 2-1 Süleymaniyenin lehinde bitmiştir. Hilâl takımı ikinci devrede nis- beten hâkim bir oyun oynamış ve bir penaltı kaçırmıştır. Hakem Hilâlden bir Oyuncu çıkardığından on kişi İle oyuna devam etmişlerdir. Biraz sonra Hakkı beraberlik sayısını yapmağa — muyvaflak (olmuştur. İki tarafın yaptığı bütün gayretlere - .SON POSTA LİG MAÇLARI rağmen oyunun neticesi değişmemiştir. Fenerbahçe ile Güneş dün bozuk bir oyun gösterdiler Beşiktaş - İstanbulspor maçı ise zevkli ve güzel oldu. Beşiktaşlılar az kalsın mağlüb oluyorlardı birçok gol fırsatları nis - Ruhi, Naim, İbrahim - Rauf, Daniş, Muzaffer, Nedret, Raif, Hilâl: Murad - Akif, Cevdet - Galib, Zeynel, Suphi - Rauf, Naim, Hakkı, Mus- tafa, İlhan, Hakem: Şazi Tezcan (Güneş). BEŞİKTAŞ - İSTANBULSPOR Dün Şeref stadında Beykoz - Vefa ma- çından sonra Beşiktaş - İstanbulspor kar- şılaştılar. Maça saat 15 de Beşiktaşlıların akınile başlandı. Top biraz İstanbulspo kalesi önünde dolaştıktan sonra İstanbul-| sporlular Beşiktaş kalesine yüklendiler, Bugün Beşiktaşlılar umumiyetik dur. gun oynuyorlar. Eğer İstanbulspor —hi cum hattında şüt atan bir oyuncu olsay- dı vaziyet Beşiktaşlılar için çok fena ola- bilirdi. Oyun böylece mütevazin bir şe- kilde cereyan ederken Beşiklaşlılar kendi lerini topladılar ve sıkı akınlara başla- dılar. İstanbulspor kalesi bir çember i- çine alındı. Sarı siyahlılar bu çember- den kurtulmağa çalışıyorlar. Fakat Be- şiktaş vaziyete hâkim. O kadar ki Be- şiktaş hafları bile İstanbulspor kalesine şüt çekiyorlar. 7 nci dakikada Feyzi bir şüt çekti, top direğe çarparak geri gelir- ken Nazım yetişti ve Beşiktaşın ilk golü- nü attı. Oyun yavaş yavaş kargılıklı hü- cumlarla mütevazin bir hal aldı. Bu ara- da her iki taraf ta mühim fırsatlar kaçı- rıyorlar. 85 inci dakikada İstanbulspor güzel bir akın esnasında boş kaleye gol İki Güneşli muhacim Fener kalecisi ile karşı karşıya atamadı. Beşiktaşlılar derbal sıkı hücum- lara geçtiler. Onlar da İstanbulsporlular gibi İstanbulspor kalecisinin boş burak- tığı kaleye topu sokamadılar, Oyun gene mütevazin cereyan ediyor. Bir Beşiktaş akınında Nazım ofsayddan ikinci golü attı. Biraz sönra devre 2-0 Beşiktaşın Süleymaniye: Muyvalfak » Bürhan, E-kxılebııuı bitti. » Galatasaraylılar Topkapı karşısında birbiri ardısıra kaçırdılar İkinci devreye İstanbulsporun akınile başlandı. Öyün mukabil akınlarla devam ediyor. İstanbulsporlular Beşiktaş kale- tazyike başladılar, Bu tazyik seme- resini gösterdi. 10 uncu dakikada İstan- bulspordan Orhan takımının ill: golünü attı. Beşiktaşlılar durgun oyunlarında | devam ediyorlar. Buna mukabil İstanbul- sporlular canla başla çalışıyorlar. 20 nci | dakikada Beşiktaşlılar soldan bir akın | yaptılar. Beşiktaşlı Eşref sıkı bir şütle Beşiktaşın üçüncü golünü attı. Bu gol İs- anbulsporluları canlandırdı, — yeniden Beşiktaş kalesine indiler, Fakat şütsüzlük fade edemiyorlar, 20 nci dakikada İstan- kında İstanbulsporlu Bahri takımına - kinci golü kazandırdı. Oyun bundan son- ga karşılıklı akınlarla geçti, maç Beşik- taş kalesine korner çekllirken 3-2 Beşik-« taşın galebeslle bitli. Beşiktaş takımı: Mehmed Alı - Faruk, Nuri - Rifat, Bedii, Feyzi - Hayati, Rıd- van, Nazım, Hakkı, Eşref. İstanbulspor: Saim - Samih, Alı « Enis, Seyfi, Tarık - Bahri, Rıdvan, Orhan, Ce- vad, İsmet. Hakem: Ahmed Âdem, BEYKOZ - VEFA Dün Şeref stadında da Beşiktaş « İs tanbulspor maçından evvel Beykoz ile Vefa karşılaştılar. Sahada 1000 kadar se- Güneş muhacimleri Fenerbahçe kalesi önünde çarpışıyorlar yirci vardı. Oyun Beykozun akınile baş- Jdadı. Fakat avutla neticelendi. Top hep ortalarda dönüyor, hiçbir taraf hâkimi- yet tesis edemiyordu. Vefalılar yavaş ya- vaş oyuna hâkim oluyorlar, Bir Vefa a- kınında Muhteşem ofsayda düşerek bu güzel akının heba olmasına sebeb oldu. Dakikalar ilerledikçe Vofalılar tazyikle- rini artırıyorlar, Bu tazyik nihayet seme- resini verdi, 25 inci dakikada Vefa merkoaz muhacimi Sulhi Beykoz kalecisi Safanın topu elinden kaçırmasından İstifade e- derek takımının ilk golünü yaptı. Vaziyetin kendi aleyhlerine döndüğü- bü gören Beykozlular derhal toparlandı- lar. Bütün kuvvetlerile akına başladılar. 27 nci dakikada bir Beykoz akınında Şa- bab Beykozun ilk ve son gölünü attı. Ve- falılar gene siki akınlara başladılar, ve hissedilir derecede hâkimiyet tesis etti- ler, Devre, sonlara doğru mütevazin ola- rak cereyan etti. 1-1 berabere neticelendi, İkinci devraye Vefanın akınile başlan- dı. Vefalılar bu devrede de bilhassa hü- cum hatlarının sağ tarafının iyi anlaşma- sile oyunda hâkimiyetlerini tesis ettiler. Sağ tarafın bu güzel anlaşmasına muka- bil sol taraf ve bilhassa sol açık birçok hücumların neticesiz kalmasına sebeb o- luyor, 10 uncu dakikada Beykozlular Ve- fanın tazyikinden kurtularak oyunu Ve- fa nısif sahasına intikal ettirdiler ve bu | yüzünden ellerine geçen fırsatlardan isti- | | bulsporluların sağdan yaptıkları bir a-| Sayfa Dünkü Maçların neticeleri Güneş 0 — Fenerbahçe 0 Beşiktaş — 3 — İstanbulspor 2 Galatasaray 3 — Topkapı —1 Süleymaniye 2 — Hilâl 2 Vefa 2 — Beykoz 1 Şişli 3 — Barkohba 1i 1 1 Beyoğluspor 5 — Arnavutköy Galataspor 2 — Kurtuluş arada Vefaya çok tehlikeli anlar geçirttör lerse de bir netice alamadılar, Vefalılaj yeniden Beykoz kalesini tazyike başlar dılar. Beykozlular Vefanın tazyikinden kurtuldukça münferid akınlar yapıyorne lar, 35 nci dakikada Vefalılar hücum hate larının sağ tarafının iyi anlaşmasile Hüe soyin vasıtasile ikinci ve galibiyel göllee rini attılar, Oyun bundan sonra karşılıklı akınfarla ve mütevazin bir halde - geçti, Gerek Vefa ve gerek Beykoz birçok fıre satlardan istifade edemediler, Oyun orlak larda devam derken 2-1 Vefanın lehing | bitti. ; Voefa takımı: Ahmed - Vahid, Süleya man - Şükrü, Lütfi, Abdüş - Hüseyin, Muhteşem, Sulhi, Mehmed, Receb. Beykoz takımı: Safa - Mehmed, Sadede din - Mustafa, Kemal, Cahid « Turhan, |Etem, Şahab, Mikrob, Gazenfer, Hakem: Kemal Halim (İstanbulspor), N, Aydın DİĞER MAÇLAR Dün sabah Taksim stadyomunda üğ binden fazla seyirci önünde federasyon dışı klüplerin en kuvvetlisi Şişli ile yenl futbol şubesi açan Barkohba arasında bie maç yapıldı. Maç 3-1 Barkohbanın alcye hine bitti. | Şeref stadında yapılan Beyoğluspor e 'AAxn.ıvud.köy maçını da Beyoğluspor gü« | zel bir oyundan sonra 5-1 kazandılar. Galataspor ise Kurtuluşu 2-1 (etti. Dün Barutgücü sahasında Lionspor « | Bakırköy Rum A takımları maçını 6-0 Li en kazandı. Şehremini Halkevi » Barute üğ |bitti, ayni klüplerin A takımları maçı 2-0 Barutgücünün mağlübiyeti ile bitti. Askeri liseler atletizm şampiyonuası Askeri liselerin atletizm şampiyonasıs nın ikinci günü dün sabah Kadıköy pis- tinde yapıldı. Alınan teknik neticeler şunlardır: 200 metre — I - Hali2 (Deniz) 24 8/10, II - Mehmed (Deniz) 25 8/10, III - Sere med (Deniz), 800 metre — I - Muzaffer (Kuleli) 210, II- Rahmi (Maltepe) 2.17, TII « Abdi (Kü leli) 2.19. Vüksek atlama — I - Nadi - (Kuleli) 1 m 60, O - Kemal (Kuleli) 155, TI « Mehmed (Deniz) 1,55. Cirid atma — T - Sabahaddin (Bursa) 41,78, TI - Nurl (Kuleli) 47, I . Reşad (Kulcli) 46,67. Umumt puan vaziyeti: Deniz lisesi 73, Küleli 72, Bursa 16, Maltepe 18. Ankarada Lig maçları Ankara 9 (Telefonla) — Bugün g müç- Jarına devam edildi. Sert bir rüzgür var. İlk maç Demirspor - Muhafırgücü arasında | - di. Muhafızgücü rüzgür altına düştü, fakat bükimiyeti aldı. Demirspor kalesi iyice sı « kıştı. Bir karışıklıkta Muhafız birinci golü yaptı. Bu gölden sonra Demirsporlular ha « rekete geçtilerse de netice alamadılar, Dev- re 1-0 Muhafızgücü lehine bitti. İkinci dev- rede röngüri arkasına alan Muhafısgücü De- mirsporu mütemadiyen sıkıştırıyorsa da De- mirsporluların tamamen müdafaaya çekli « miş olmaları netice alınmasına mani olu « yordu. Oyun bu suretle değişmeden 1-0 Mu- hafızgücü iehine bitti. i Galatasaray - Güneş OGalatasaraylılar rüzgür — altına — düştü - ler. Bu yüzden yaptıkları hücumlar Günet muavin hattında kırılıyor. Buna — mükabil Güneşliler tehlikeli akınlarda bulunuyorlar, Bu vaziyet Galatasaraylıları harekete ge - tirdi. Mukabil hücumlara geçtiler. 28 incı da kikada Güneşli İskender iük gölü ilakımına kazandırdı. Daha Galatasaraytılar kendile - rini toparlayamamışlardı ki İskender ikin - «l golü de Galatasaray ağlarına taktı. Biraz sonra devre 2-0 Güneş lehine bitti. İkinel devrede Galatasaray vaziyeti kurtarmak ! - çin hücuma geçtiler ve 23 üncü dakikada O- Bur, 36 İncl dakikada Cemlil —arka arkaya Galatasaraya iki gol kazandırarak beraber - Hiği temin öettiler. , Bundan soönra Oalatasaraylılar vaslyeto hâkim oldu. Fakat oyunun sonlarında yapt» lan bir Güneş hücumuna Güneşliler Cahld vasıtasile üçüncü galibiyet göllerini hiç bek- lenmiyen bir tarada yaptılar. Ve oyun 3-2 Güneşin lehine bitti. |gücü B takımları maçı da 1-1 berabere *