15 Aralık 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

15 Aralık 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Hâaâdiseler Karşımnaa Aşcılık mütehassısı — Filânca idare kaloriferlerini yak- tırmak için İszviçreden bir mütehassıs — Olabilir, derdim, kalorifer, garb feadıdır. Biz belki bunu yakmayı bece- remiyoruz. — Filânca idare, mektup zarflarını kapamak için Amerikadan bir müte - hassıs getirtiyor. Deselerdi. — Olabilir, derdim, Amerika çok ka- labalık yerdir. Amerikada çok muha - bere yapılır. Bunun için onlar — bu işe bizden daha vâkıfdırlar. — Filânca idare, kurşun kalemlerin yontturulması için — Almanyadan bir mütehassıs getirtiyor. Deselerdi. — Olabilir, derdim. Kurşun kalemi - ni memleketimizde yapmağa yeni baş- ladığımız için, yontmayı belki henüz daha öğrenememişizdir. — Pilânca fdare, koyunların — zephi L Bunları biliyor mu idiniz? — | Köpekle yanyana yatan kızın mezarı Arkanzasta ufak bir xızın pek sevdiği küçük bir köpeği ölmüş, acısına dayana- mmyan kız da aradan bir kaç saat geç - meden, hayata gözlerini yummuştur. Al- lesi de her ikisini ayni mezara gömmüş- lerdir. * İngilterede en çok kullanan şehir İngilterede Hull şehri, memleketin en gok dâç kullanan yeridir. Burada 8 ay zarlında, eczanelere tutarı 93084 Hira o- lan 423,697 reçete yaptırılmıştır. * Süveyş kanalı inşasının masrafı Büveyş kanalı inşaatında ameleye pa- ilâç r& yerine su verilmiş, bu suretle hakikat. te ameleye masraf namina tek bir kuruş sarfedilmemiştir. * Kakao tohumundan lâstik ağacı Floridada kakao tohumundan bir lâs- tik ağacı yetişmiş, ve bunun dünyanın en iyi cins lâstiği olduğu görülmüştür. Bir okuyucuya Cevabım: Ankaradan A. D. rumuzile sual so- ran okuyucuma: Kat'i olarak ne evet, ne de hayır diyebilirim.. On sekiz — senelik aile hayatınız nasıl geçti? —Bu on sekiz sene içinde kadın size dalma sadık taldı mı? Arada sırada göz yumdu - Çunuz hoppalıkları oluyor muydu? Bunu düşününüz ve bilâhare ortaya çıkan hâdiseyi bir de bu bakımdan muhakeme ediniz. Fenalığa meyyal olan insan vardır. Bir de fenalığa meyyal olmadığı halde, bir tesadü - fün sevkile fena hareket etmiş olan fnsan vardır. — Acaba hangisidir? Dikkat edeceğiniz bir cihet daha war; Çocuklarınız meselesi... Onlar kaçar — yaşmdadırlar. — Annelerine karşı düşünüşleri, sevgileri nasıl - dır? Ayrilik zamanında bu çocuklar her şeyi öğrendiler mi? Sizin ve an- nelerinin tarzı hareketlerini nasıl buluyorlar? - için yamyamlar arasından bir müte » hassıs getirtiyor. Deselerdi. — Olabilir, derdim, insanın bile e - tini yiyenler herhalde bu işin de usta- gıdırlar. — Falanca idare, fabrikalarda çalı - şan amelenin gömleklerinin şeklini ve rengini ıslah için bir mütehassıs getir - tiyor. Deselerdi. — Olabilir, derdim, fabrika için ame- le ne kadar mühim unsursa, amele için iş gömleği de o kadar mühim addedi - lebilir. Gömlek şeklinin — ve renginin iş randımanı üzerinde tesiri vardır. * Dediler ki: — Filânca idare, yeni açacağı aşcı - Jik kursu için Paristen bir mütehassıs getirtiyor, ne dersin? Bunu duyar duymaz birdenbire gül- meğe başladım. Ve gülmem kesilme - diği için bir şey diyemedim. İsmet Hulüsi Merasime iştirak rökoku kıran general Nevyorkta bu « llunın generaller. den Amasa Par « ker, Ünyon kole - |Ç Jinin 76 diploma Mmerasimine işti « Tak etmekle dün - ( yanın — merasime —& icabet — rökorunu kırmıştır. Boynuzlu horozlar Arkanzasta boynuzlu horozlar üre - tilmeğe başlanmış ve bu tip horozların benzerlerinden daha kuvyvetli ve uzun u- zun öttükleri müşahede edilmiştir, * Tulumba ile su çeken inek * Amerikada İndianada bir çiftlik sahi - binin ineği, efendisine su lâzım olduğu zaman, tulumbanın başına geçer, boynu- zunu, tulumbanın koluna takarar su çe- ker, Bu vaziyetin bir daha tekerrür et- miyeceğinden emin misiniz? Birleş- tiğiniz zaman eskiyi tamamile unu - tacak, yeni ve mes'ud bir yuva ku - rabilecek misiniz, yoksa bu yeniden kuracağınız yuva, çürük ve tekrar yıkılması kolay bir yuva mı olacak? Bütün bunlarla beraber, — kendi kendinize yapacağınız bir ruh muha- kemesini de ihmal etmemelisiniz? Olan, bitende sizin de acaba bir günahınız var mı? Yaş farkı, ihmal, hissiyatını anla - mamak; maddeten ve manen tatmin dememek, fazla alâkasızlık gösterip başı boş bırakmak.. Bütün bunların da böyle vaziyetlerde tesiri vardır. Çok kere günahkâr — kadınların, günahlarında erkeklerin de hisseleri olduğunu gözönünde tutmak lâzım- dır. Vereceğiniz kararı uzun uzun dü- şündükten sonra veriniz.. Ben fazla bir şey bilmediğim için daha - fazla bir şey söyliyemem! TEYZE BON POSTA Kadın Köşesi Boylarına nisbetle kiloları fazla olanlar a. Vücudü saran modellerden sakın- mak, Çünkü bunlar silvet'in dolgunlu- ğunu, çizgilerin — yuvarlaklığını çok meydana çıkarır. b. Sık sık tartılmak. Çünkü, kilo nun artıp eksildiğini yakından tetkik etmeden normal kiloya inmeğe kalkış- mıya imkân yoktur. Bunların her haf- ta tartılması şarttır. Üç dört günde bir tertılırlarsa daha iyi ederler. Hattâ ev- de baskülü bulunup — zayıflayıncaya kadar her gün ayni saatte tartılmak— da fena bir fikir değildir. €. Şişmanlar veya şişmanlamak üze- re olanlar biçimleri hakkında en doğ - ru fikri aynadan ve gölgelerinden al - malıdırlar. Dostl. venlerin pek si dirler, Bunlar sevgileri yüzü kusurları hoş görebilir, yahud kalb kır mamak için doğruyu sövlemekten ço - kinebilirler. d. Şezlong, hamak, divan gibi insana zorla dinlenmek arzusu veren - şeyleri evlerinde pek bulundurmamalıdırlar Yahud bunlarden hiç birine dönü mıyacak kadar inad göstermelidirler. Çünkü: Bilirsiniz ki istirahat şişmanla- tereyağ yememelidi va suyuna, salataya alışmalıdırlar. £, Rejim yapmak için bugünü yarını | beklememeli, derhal saati saatine baş - lamalıdırlar. Çünkü kaybedilen her -| gün, normal kiloya dönmeyi biraz da- | ha güçleştirir. | g. Zayıflamak için sıhhi seçmelidirler. Sıhhi rejim birdenbire değil, ancak yavaş yavaş zayıflatan per hiz ve çalışmalardır. Zayıflamak - için (yürümek, jimnastik, yemeklerin cin- sint değistirme) bandi sistem tatbik e- dilirse edilsin herbalde tesiri ağır ağır kendisini göztermeli, az zamanda çok kilç düşürmemelidir. İyi bir zayıflama rejimi ağırlıktan şu kadar kaybettirir: İik aylar haftada 500 gram Daha sonraki avlar haftada 250 gram Bundan sonra arada bir dinlenme ve durma zamanı geçirilir. Yani düstüdü kiloda kalmır. Bunun için de istirahat ve yiyecek — şişmanlamıyacak — kadar arttırılır. Dinlenme devresini yeniden ağır bir zayıflama devresi takib eder. Su hal - de hastalanmadan zayıflayabilmek demek ilk aylarda ikişer, sonra sonra ayda bir, bir buçuk kilo eksilmek de - mektir. Bundan fazlası vücude zarar - dır. (İ) iç uzuvların — düşmesine, (2) kansızlığa, (3) adalelerin sarkmasına, (4) rengin sararmasına ve (5) mihayet yoniden birdenbire şişmanlamaya mey dan verir. İşte sik sık tartılmak mec- | Bir müddettenberi, Asliye 3 üncü ce- za mahkemesinde rüyet edilmekte o - lan takas sulistimali davası, son celse- de bir şahid tarafından serdedilen id - dia üzerine, çok mühim — bir safhaya girmiş bulunmaktadır. Davada maznun vaziyetinde bulunan eski ticaret müdürü Muhsin, —ticaret k&tibi Vehbi, borsadan Akif, Abdülga- ni, Necib, Kemal ve diğerleri hakkın - daki eski tddia şuydu: Fahiş kıymetler altında harice az ih- racat yapmak ve döviz harici fazla mal ithal etmek. Ancak, ehlivukuf tarafından yapılan tetkikatı müteakib, mahkemeye veri - len raporda, bu vaziyetin hazineyi iz- Tar edecek mahiyette olmadığı. beyan edilmişti. Halbuki son celsede dinleni- len şahidlerden Ali Kemal, bu hâdise dolayısile devletin 2 milyon lira zarar ettiğini söylemiş, dava bu — suretle e - hemmiyet kesbetmiştir. On avukatın takib ettiği bu davaya asliye 3 üncü cezada dün de devam o - Tunmuş, müddeiumum? Hicabi söz al - miş ve edevletin 2 milyon lira za - rar ettiğine» dair ileri sürülen iddia ü- zerinde durarak: — Bu iddiada bulunan şahid Ali Ke- bir rejim | malin ve ehlivukufun celbedilerek, ye- m mahkemede dinlenmelerini is - terim, Demiştir. Mahkeme bu talebi kabul ederek, du ruşmayı talik etmiştir. Vaki iddianın hakikate nisbetl bu suretle tebeyyün edecektir. Üniversiteve vukubulmuş bir sahtekârlık iddiası hakkında tahkikata başlanıldı Adliyece bir sahtekârlık vak'ası et - rafında tahkikat yapılmaktadır. Üniversite mutemedi Ekrem, hak - kındaki iddiaya göre, 936-37 mali yılı içerisinde, İffet ismindeki bir asista - nmm maaşlarını, bordroya İffetin imza- sın: atmak suretile almıştır. Bu iddia üzerine başlıyan tahkikat, sorgu hâkimliğine intikal etmiştir. Hâ- dise etrafında bir ehlivukuf — tarafın - dan tetkikata başlanmıştır. Büyükderedeki vapur müsademesi adliyeye intikal etti Bir hafta kadar evvel Boğaziçinde bir müsademe olmuş, İtalyan bandıra - h Jeorjiya vapuru ile Panama bandı - «|rah Bemi vapuru, çarpışmışlardı. buriyeti kendiliğinden açıkça — görü nüyor. h. Eğer bütün dikkatinize — rağmen yavaş yavaş zayıflayacağınız — yerde birdenhire kilodan düşüyarsanız her - halde zayıflamakta srar etmekten vaz geçmeli, daha fazla — şişmanlamamaya razı olmalıdır. Çünkü — zayıflamaktan maksad güzelleşmek ve gençleşmek - tir. Hastalık kimi güzelleştirir. Veya gençleştirir? Sekiz on senede hattâ iki üç senede alınan elbette ki ik; üç ayda Hâdise, her iki tarafın da vaki mü - racaatlarile, İstanbul adliyesine inti - kal etmiş bulunmaktadır. Her iki mü- racaat ta, Asliye | inci ticaret mahke- mesi riyasetine yapılmıştır. Panama vapuru vekillerinin müra - caatı, lise etrafındaki deniz Tapo - rünün mahkemece celbile, tetkiki, va- purdaki hasaratın tespiti ve alâkadar- larm şahid olarak dinlenmeleri mahi - yetindedir. İtalyan acentası ise, aşağı yukarı ay- ni talehlerde bulunmakla beraber, vaka verilmez. etrafında Liman idaresi tarafından ya- / ' iki ahbab çavuşlar: Zşık kumafb"’/ Takas suiistimali davası mühim bir safhaya girdi Dün dinlenen şahidlerden biri yapılan ticart muımfı' den devletin iki milyon lira zarar ettiğini söyledi pılan tahkikat neticesinin ıoruh“' istemektedir. , Mahkeme bir azayı naip tayin ei rek, tahkikata — başlamıştır. B tahkikatı ikmal edildikten — sonrâ "e acenta arasında bir tazminat davaf çılması, muhtemeldir. Türklüğü tahkir eden biri 8? hapse mahküm edildi 'Türklüğü tahkir suçundan ’ ya verilen, Beyoğlunda şekerci p' isminde biri, yapılan mulnku::“, nunda 8 ay müddetle hapse edilmistir. İki ihtilâs davası ııelieeli::, Dün, Ağırceza mahkemesi, iki davasını neticelendirmiştir. Dip koçanlarında tahrifat H’ suretile 77 lira 30 kuruşu — bt L, maznun sabık Kumkapı belediye 'ı sildarlarından Remzi, muhakel M nunda 3 sene 10 ay 20 gün mi g* hapse, 2 sene 4 ay müddetle y yetten mahrumiyeta ve 51 lira ağif ra cezasına mahküm edilmiştir. * Defter ve makbuzlarda tahrifat *l etmek ve aldığı paraları ve: » tırmamak suretile ihtilâstan ıuç“'p,ı bik Kadıköy 2 nei icra memurü g' rinin, suçlarım delillerile sabit v Ağırceza mahkemesi, suçlunun ne ! ay müddetle hapsine karâf miştir. p6 Kadrinin suç ortakları olan VW':; # İstavri 2 şer sene, Said de | sen€ (çe müddetle hapse mahküm edilmiş dir. Poliste : Bir kadın ilâç diye p.ı-ıı—ıııoı:;!' Halâskârzaxi caddesinde oturan / tında Antanaş izminde bir kadilk oktulu Nâç yerine, yanlıştıkla / içerek zehirlenmiştir. Antanaş berafi Üaft Şisi hastanodne kaldırilmış, Tanmıştır. Bir otomebil bir tramvaya v"p Boför Orhanın ideresindeki - 53 TÜ elf otomobü, Sirkeciden geçerken, 172 h tramvaya çarpmıştır. Müsademe sinde otomobilin muhtelif ma lanmıştır. / Bir seyyar satıcı arkadaşın! * Mustafa adında bir seyyar sntiüi ’:y ze hâlinde dolaşırken, gene seyyar w' lardan Ali ile kavga etmiş, Mustafa. Çakla yaralımıştır. 'Yarah berayi tedavi hastaneyt müş, saçlu yakalanmıştır. M Bir adam başı dönüp denize * ” Üsküdarda Çinilihamam 80l ,ı/': tür, Hayri, sendalcılar tarafından larak müdavatı yapılmıştır. çi Scba steşinden baca tüft ı": Taksimde Ferldiye caddesinde 93 Tp da oturan Şapen'in odasında yaktiği | dan baca tutuşmuş ise de, aöndi N marada oturan Hayri, izkelede iken birdenbire başı dönerek denis Ev kadmı: Tasarrufa riayetin ilk şartı, DİY sahibi olmaktır. Kilerdiz ev " dir. Kuvvelli ve ucuz gıda reçti ruptur. Ulusal ekonomi ve arttırma