3 Nisan 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

3 Nisan 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

v Divanı harb, ertesi sabah şafakla kurşuna dizilmem kararını verdi Çünkü bu andan itibaren mu-| hakemenin ne şekilde neliceleneceğini | tahmin etmek hiç de güç bir şey değil- di. Ve filhakika yarım saat sonra ken- dimi müdafaa etmenin faydasızlığına kendim de kanı oldum. Muhakeme (oesnasında Obanaçok iyi muamele ettiler; arm et - tiğim takdirde (o şahidlere (o sual sormak hakkın: bile benden esirgeme- diler, Fakat bütün bunlardan hiç biri- Din bana en ufak bir fayda bile getir - miyeceğini söylemeğe lüzum görmüyo- rum, İngiliz menşeli bomba fitilinin çantamda çıkışı, İmanın kardeşini ta- mıyamayışım, ve daha bune benzer 2“ leyhimdeki diğer ufak tefek deliller yetişmiyormuş gibi, birde bu Bavye * ralı yüzbaşı taraftndan teşhis edilmem, bütün diğer delilleri gölgede bırak - müşin.. Maamafih her şeyi Kiraf etsey- dim, bir zabit musmelesi göreceğim muhakkaktı. Halbuki şimdi; beni mu" hakeme edenlerin nazarında para İle tutulmuş bir casuslan hiç bir farkım yoktu.. Fakat buna rağmen, hangi sev- ki tabilnin ismimi söylemekten beni menettiğimi bilmiyorum. Divanıharb reisi bana karşı çok iyi ve çok âdilâne davrandı. Bütün arzuları - mın tamamen nazarı itibare alınaca - ğını, ve yerine getirileceğini bildirdi. Tabit bu vaziyet hakkımda verilecek hükmü ve kararı değiştinemezdi. Nite- kim tahmin ettiğim gibi oldu: Divanı" harbça mücrmiyetime karar verildi; ve 'akla kurşuna dizlimek» suretile idamıma hükmolundu. Karardan sonra beni acele olarak ge- risin geriye Tana sevkettiler.. Arada, a it,| gelen bütün iyilikleri bana yöpmağa| işıyordu. on iki sas bir ömrüm kalmıştı, Be- ni kapattıkları höcreme'oturarak derin derin düşünceye daldım. Fakat tuhaf değil mi, bu muhakkak ölümden hiç korkmuyordum. B'raz dü- şününce, bu, ölümden korkmayış key- #iyetini tuhaf bulmamağa, hattâ bunu tabil telâkki etmeğe başladım. Çünkü muhtelif muharebelerde (o edindiğim tecrübeler bana, askerlerin ölümden.zi- yade acıdan korktuklarını öğretmişti. Hayalen, ertesi sabah © karşılaşacağım ölüme hazırlandığım halde, mânevi - yatımı fevkalâde sağlam hissediyor - dum. Önceleri, bu ölümü etimabı kabil ol- Mmıvan bir şey gibi telâkki ediyordum. Yakat aradan biraz zaman geçince, az da olsun kaçmak imkânları olup olma- dığını araştırmağa başladım. Vaziyet, zannedildiği kâdar pek te ümidsiz değildi. bulunduğum hücre, e hücrele; gibi uzun bir koridora açılıyordu. Kapısı, sımsıkı kapalı ve pek sağlâmdı; kırmak imkânsızdı.. ko- tidorda silâhlı bir asker gezinerek nö- bet bekliyordu. Asker, uzun keridorda delaştıına göre, muayyen fasılalarlla kapımın önünden geçiyordu. Askerin kaç dakikada bir kapımın önünden geç- ğini merak ettim ve bekledim; o, her on dakikada bir kapımın öntinden ge giyordu. Fakat entresan ve görülmemiş bir mahpus olduğum için, her defasın- da, kapının üzerindeki, demir parmak- Mk küçük pencereden içeriye bir göz atıyordu.. Bütün hareketlerimi sıkı sikıya kon'rol etmek emrini aldığı mu- hakkaktı, Bütün bunları heseba kata- rak, artık ölümü beklemekten başka yapılacak Biç bir şey olmadığına kana- at getirdim. Nöbetci bir #kinci defa ö - nümden geçerken kendisine seslendim; ünü çağırmasını ri” M dür geldi. İyi ve merd bir insan oldufu halinden belli idi. Bir. İngiliz zâbitini bö ü t sam mt olarak anlık duyduğu her ha Şiddeti bir Alman hücumundan linden belli idi. Müdür oldukça yaşlı bir adamdı. (Binaenaleyh muharebe es - nasında şu veya bu şekilde bir hareket- le meşhur olmağı aklından bile geçir-; miyordu. Bana karşı herhangi bir kini de yoktu. Kendisile bol bol konuştuk; zalitler arasındaki meslek aşkından bahsettik. Bir çok zararlara sebebiyet; verdikleri halde Abukir, Hüg, ve Gres“ si gemilerini batıran Alman denizaltı zabitlerinin İngiltere bahriyesi tarafın- dan ne büyük takdirlerle karşılandığı nı kendisine anlattım. Hapisane müdürü hayatımın Son sâ- atlerini iyi geçirebilmem için elinden çalıştı.. istediğim yemekleri ısmarlı - yabileceğimi, makul olan her arzumu memnuniyetle yerine getireteğini ba- na söyledi.. Buradan kaçmama yardım edebilecek hiç bir şey hatırıma gelme” diği için, sadece, aileme son bir mektub yazmak üzere, kendisinden, hokka ka- lem getirmesini rica etüm Bundan maada, ölürken, sahte kıyafetimle de- ği, fskat mensub olduğum memleket zabiti, yani İngiliz zabiti kıyafetile bu- tunmam için bana bir İngiliz zabit ü- niformacı tedarik etmesini de rica et-'d tm, Müdür, bütün bu arzularımı mut» laka yerine getireceğini vâdetti... Çünk her türlü sonra yaralanan Ingilizler | Hapisane müdürü yanımdan ayrıl - İdığı zaman orlalık çoktan kararmış bulunuyordu. Elinde hokka kalem ol- duğu halde geri döndüğü zaman İse, gece bir hayli ilerlemiş, ortalık sessiz- leşmişti.. Hapisane müdürü, hokka ve İ kalemi bana verirken, istediğim İngiliz i zabiti üniformasının da sabah olmadan önce bana irileceğini vâdetti... Benim için çok im neticeler do ğuran, bir papas gelmesi teklifini biz- zat kendisi yaptı. Bana, bir papas iste- yip istemediğimi sordu, garib değil mi, ben bunu hiç akıl etmemiştim. Doğru- sunu söylemek lâzım gelirse ölümü - İmün arifesinde papas yüz Ügörmeğe hiç de hevesli değildim. Herhangi bi - Tinin tavassutuna müracaat etmeden de dua etmesini bilirdim! Maamafih, benim vaziy deki bir insan için, kim olursa olsun haricten birinin gelib yanında bulunması pekâlâ arzu edile cek bir şeydi. Papası beklerken, eve göndereceğim son mektubumu yazmağa koyuldum. Dünyada her şeyden fazla sevdiğim anneme yazdığım bu candan mektuba başladıktan bir kaç dakika sonra, ken“ imi ilk defa olarak bu kadar ciddi bir şekilde ölümle karşı karşıya gördüm. (Arkası vır) ü ASPİRİN senelerdenberi soğukalgınlıklarına ve ağ- rılara karsı tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu isbat etmiştir. AS Pİ R İ N in tesirinden emin olmak için dikkat ediniz. 69 lütfen markasına 18 Mart tarihli ii sx İ bilmecemizde kazananlar 18 Mart tarihli bikmecemizde kaza” nanları aşağıya yazıyoruz. İstanbulda bulunan talihli küçük okuyucularımı" zın Pazartesi, Perşembe günleri öğle- den sonra hediyelerini bizzat idareha- nemizden almaları lâzımdır. Taşra © kuyucularımızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir kilo çikolata İstanbul 48 inel mekteb 4 üncü sınltan 452 Hüseyin. Bir aylık “Son Posta,, abonesi Sivas orta mekteb sınıf 2.8: den 607 Le- man. MUHTIRA DEFTERİ (Son Posta hatıralı) Çorlu Cümburiyet ik okulu sınıf 6 te 170 Niyazi, İstanbul kız lisesi sınıf 3-D de 555 Mualik Bozbıyık, Ürgüp İnkılâb okulu sinif 2 de 314 Nurten, Bursa birinci orta okuldan 889 Hasan Gürel, İstanbul kız orta okulu s1- nıf 1-8 de 710 Nuran, İstanbul Cağaloğlu orta okulu sınıf 1-A da 363 Metin YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ (Son Posta hatıralı) İstanbul birine fik okul sıf d-A da 33 İhsan Hiçyımaz, İstanbul Hayriye esi 231 Nejad, İstanbul Taksim 29 uncu iIk okuldan 114 Nuran Tınaz, İstanbul Cağaloğlu Nuru- osmaniye caddesi No. 58 de Mahmed, Hren- köy Pırın sokak 8 de Doğan rma. MÜREKKEBLİ KALEM (Son Posta hatıralı) İstanbul Kumkapı orta okulu snf $-D de Fikret Öncel, İstanbul İstiklâl sesi sımf 2 de Celâl Sözer, İstanbul Cağaloğlu orta okulu #ınıf 1.B de 8 İbrahim, İstanbul Hayriye Li- tesi sınıf 10-A da 830 Necdet Gürcan, Bey - oğlu Galatasaray Harıhatan sokak No. 11 de Jale, DİŞ FIRÇASI (Son Posta hatıralı) Düne Ziraat Bankası muavini Nasif oğlu Fettah, İstanbul Bakırköy Cevizli Yak 80- kak No, 36 da Füsun Çalı, Kayseri Ise sınıf 2-E de 1459 Kadriye Coşkun, İstanbul 44 fn- en okul sımt ş-A da 314 Türkün, İstanbul Selçuk kiz enstitüsü sınıf 1-B de 295 Megi- yet. DİŞ MACUNU Uşak orts okulu sınıf 1 de 62 Nihad Bur- sah, İstanbul Bezezyan lisesi sımf $ de 244 Sabahattin, Malatya Visesi sınıf 4.A da 203 Türkân Özgen, İstanbul Cağaloğlu orta öku- lu sınıf 2-E de 190 Muhsin, İstanbul Cağal- oğlu orta okulundan 117 Doğan. ALÜMİNYOM BARDAK (Son Posta hatıralı) İstanbul Cibali Nalıncı sokak No. 14 de Neclâ, İstanbul Çafaloğlu orta okulu sınıf 3-0 de 197 Muammer Gürtan, İstanbul Hay- riye Ilsesi 770 Suphi (Albayrak, (İstanbul 20 inet okul sınıf 4-5 de 169 Neclâ, İstanbul Büyükada Gündürbey sokak No, 9 da Cemal. KOKULU SABUN (Son Posta hatıralı) İstanbul Kabataş erkek İlessi sınıf 5-D de 871 Mehmed, İstanbul Vefa erkek sesi 433 Muammer, İstanbul kız orta okulu sınıf 1 de 1105 Türkün, İstanbul # üneü okul #mıf $-A da 373 Cavidan, İstanbul kas Hisosi sınıf pda 842 Aysel, ALBÜM (Son Posta hatıralı) Mahmudpaşa Yes'ldirek Onfer sokak 15 de Zekiye, İstanbul Lâleli, Lâleli apartıman 2 ci dalre 23 numarada Şahap Aslangiray, Yoz. gad Cümhuriyet orta okulu 37 Sadi, bul 61 (nel okul sınıf 8-0 da 533 Bedad, İ. tanbul Yeni Nesli okulu sınıf 2 de 118 AN Raçıb. BOYA KALEMİ Sivas orta okulu sınıf $-A da 66 Perihan Battal, İstanbul Ticaret Hsesi 1207 Porhan, İstanbul Fatih 40 ıncı okuldan 164 Vedad, Ankara Gazi lisesi sınıf $-B de WT8 Şevki Atasoy, Şehremini Melekhatun O mahallesi Dingil sokak 13 de Oevdet, AYNA (Son Posta hataralı) İstanbul erkek lisesi smıf 5-C de 489 Mu- zaffer, İstanbul Bakırköy Bezezyan İresi #ı- nıf $ te 237 Atak, İstanbul Galatasaray lise sınıf 5 te 705 Vedad, İstambul-6i inci okul 531 Nejad, Sultanahmed Yerebatan caddesi Neş'e apartımanı Kümran KİTAB Burs, bölge san'at okulu sınıf 2-0 de 482 Kümli Örüe, İstanbu Küçük Ayasofya Kale. ci sokak No. 1 de Ülkü, İpsnla ik okul 28 numaralı Gönüü Bayın, Alpullu fik okulu m- nı? $ te 131 Şayan, Samsun belediye zabıta memuru Fehmi Aydın oğlu Ahmed Aydın, İs tanbul Kurtuluş Direkçibaşı No. 48 de Pa- kize, Afyon lise orta Kisım sınıf 2-A da 78 Mustafa, Çörlü orta okulu sinif 2-A da SE Emine, Zile İstiklâl okulu 20 numarada Tur- gud Soydan, Fatih orta mekteb sınıf 2-D de Sivas öğretmen okulu sınıf 4-B de 37 Be- bati, Ersurum Mareşal Çakmak hastanesi | baştabibi A Cangören kızı Selma, İstanbul Kabataş erkek lisesi sını! 4.G de 208 Adnan, Buşehri hâkim Şevket kızı Suhandan, İstan- bul #4 üne okul sınıf 4-A da 628 Halld, Zom- guldak Namıkkemal okulu sinif 5 te 160 Mü- becesl, Tarsus Duatepe okulu sınıf 4-C de 96 Melâhat, Soma ormancı Nevrad oğlu Şadi, İstanbul Nişantaş kız orta okulu sınıf 1-0 de 104 Sacide, Mersin orta okulu sınıf 1-C de 410 Turgud Esen, Tigın ik okulu 132 İrfan, Adana Cinahuriyet okulu sınıf 3 de 19 Yer sar, İstanbul Fatih orta okulu sınıf 2-D de 320 Sefer, Akçakoca okulu sınıf 4 de 199 Rüştü Atay, o Bullanahmed o Cankurtaran mahallesi No. 28 de Mürvet, KART Salihli Altınordu ik okulu sinif S.A da Bürhan Işık, Balıkesir 6 Eylül okulu sinif 4 de Cahide, Tokst orta okulu sınıf 1-A da 508 Receb, Uşak orta okulu sınıf 3-A da 345 Sup- hi, Niğde orta okulu sınıf 2-A da 190 Nihad, Uşak orta okulu sınıf 2-0 de 28 Ömer Ya vez Yiğit, Bandırma orta okulu 777 Sami, İstanbul kız lisesi 500 Zühal, (İstanbul kış Hisesi 1005 Ferhunde, İstanbul Arnavodköy Amerikan kız kolejinden Şake, Düzce hukuk hâkimi Zeki Ülker oğlu Mustafa, Alaşehi» Mik okulu sınıf 5-A da 566 Bülend, İzmit orta okulu sınıf 3-C de 619 Sabahattin, Sivas Pa- gabey mahallesi Sski Mahkeme sokak No, 88 de Sitkı, Yozgad Cümhuriyet orta okulu m. Dıf I-A da 315 Vedad, Zile orta okulu sınıf 1-B de 87 Hanım, Muğla yüzbaşı Hilmi Bigi Kız Özder, İstanbul Vefa erkek Msesi 80 Ve- dad, Adana meteoroloji rasad direktörü oğ- Iu Hali4 Gökbilen, Zonguldak Namıkkemei okulu 238 Cevdet, Adana Gazipaşa ilk okulu sını? 5-C de 637 Kemal, İstanbul Zeyrek orta okulu sınıf 1-4 da 170 Faruk, Kilis Kemal bey, ilk okul sınıf 1 dı Günün Bulmacası 128 4 5 6 78910 SOLDAN SAĞA: 1 — Kira ile oturan - Zehir, 1 — En çok - Kapıları tutan deniirler. 3 — Havalanmış . Köpek. 4 — Ek - Bir nota, $ — Hendescde dalre ölçerken kullamlan aded - İşaret, 6 — İle - Deniz ölçüsü 7 — Kanaat getirmiş - Yeme, 8 — Ümld et - Vakit, 9 — Avrupada bir şehir - İzale edilmiş W — Lühze - Şenliklerde sokaklarda ya - pılan kapılar - Nesi. YUKARDAN AŞAĞI: 3 — Rühban sınıfından olanlara deniliş 4 — Emellerimiz. 8 — Bn ağır mayi maden - Üye, W — Emtlanın müfredi - Birinci, 8 910 1-2 0.4547 DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiye şubeleri: Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst, Tütün Gümrüğü 4 Her türlü banka işi *