23 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Mtatürk köprüsü Cümhuriyet bayramında açılacak Köprünün üstüne tahta parke döşenecek ve bu usul bilâhare bazı caddelere de teşmil edilecek Atatürk köprüsünün inşaat ilerlemek.| Tahta parkeler kaldırım üzerinde on bdir. Köprünün #i tarafındaki yollar/sone dayanmakta, hiç bozulmamaktadır. Dümhuriyet bayramına kadar ikmal e .| Avrupada lüks (köprü ve caddelerde kul. dilecek, köprünün açılış merasimi o gün | anılan bu cins pare bizde ilk olarak A. yapılacaktır. İürk köprüsünde tecrübe edilmiş ola İstaribul belediyesi köprünün üstünü | caktır. Avrupada ender tesadüf edilen tahta) -Lüku tabla parkeletden Atetürk köp. parke İle döşetmeğe karar vermiş, mü. | rüsünden iyi netice alınırsa, Beyoğlunun #eahhidile yapılan mukeveleye buna dair| bazı caddeleri bu şekilde döşenecektir. bir meride ilâve edilmiştir. Karuköp köprüsünün üzerini de ayni Tahta parkeleri müteahhid Fransadan | târz pare ile kaplamak şimdilik mev - şehrimize getirtmiştir. Parkeleri yerle . | xmiböhe değildir. Esesen Karaköy köp - rine koymak için iki mütehassısa lüzum | rüsürde bazı tadilât yapılacak, köprü hâsıl olmuştur. Bu işi yapmak üzere mü. | yükselecek, yeri değiştirilecek, dubalar tehassslar Fronsadem getirtilecektir. Mü | tamir görecektir. Köprüde icsb eden ta. tehassıslar gelecek hafta içinde İstanbula | miratın bitamızidan sonra tahta parke gelebilirlerse inşaata derhal geçilecektir.! döşeme içi düşünecektir. Bir baba 7 yaşındaki | Gümrük ve inhisarlar çocuğunu sokağa bıraktı Dün Yalovada garib olduğu kadar aszin bir hâdise olmuş, henüz 7 ya - şında bulunan bir çocuk babası tarafın dan sokağa atılmıştır. Yaptığımız tahkikata göre hâdise şu şekilde olmuştur: Dün sabah Yalova sokaklarında et - Tafma bakmarak mütemadiyen ağlı - yan bir çocuk, gelip geçen yolcuların ve esnafın nazarı dikkatini celbetmiş ve ana ve babasını kaybeden bir çocuk olduğu zannedilerek zabıta haberdar edilmiştir. Karakola getirilen çocuğa niçin ağ - ladiğı ve nerede oturduğu sorulduğu vakit gözyaşları içinde: «— Babamla beraber geldik, bana, sen biraz şurada dur ben sana yemiş sizp şimdi gelirim, dedi. Bekledim, bek edim, bir türlü gelmedi. Biz Paşabah- çede oturuyoruz. Büyük bir bahçe i - inde evimiz var. Babam rakı fabrika- sında tesviyeci Arif ustadır, demiş « tir. 'Hüdal adında bulunan çocuk, bir po- Ba refakatinde dün Emniyet Müdür - Miğüne getirilmiş, çocuğun ifadesi veç- bile tahkikata başlanmıştır. Şehir işleri: Taksim bahç tamamlandı 'Takısım (bahçesindeki beton havuzun ingaatı on beş güne kadar tamamlana - esktar. Belediyeye müracaat «len mü « bendis havuzdaki fhskıyeye hususi Dâ veler yapabileceğini ve fışkıran suların ek! havuz Vekili bugün izmire .|” gidiyor On gündenberi şehrimizde İnhisar - lar ve gümrüklerde tetkikler yapmak- ta olan Gümrük ve İnhisarlar Vekili Raif Karadeniz. dün gümrükler baş- müdürlüğünde meşgul olmuştur. Vekil, dün manifaturacıların ve güm rük komisyoncular birliğinin heyetle- rini ayrı ayrı kabul ederek görüşmüş, müteakiben Vilâyete giderek Vali Lüt fi Kırdarı ziyaret etmiştir. Gümrük ve İnhisarlar Vekil bugün Ege vapurile İzmire hareket edecektir. Raif Karadeniz İzmirde de inhisarlar ve gümrükler müessesatında ayrı ayrı tetkikler yapacak ve bilâhare tekrar şehrimize dönecektir. Üniversitede Üniversite tarafından Perise gönderilen bir doktorumuz Üniversite Teb Fakültesi #kinci kli - niği başasistanı Dr. Adnan Uraz, Üni. versite tarafindan mesleki tetkiklerde bulunmak üzere Parise gönderilmiş - tir. Poliste : Bir otomobil bir işçiye çarpıp yaraladı Rifatin idaresindeki 1179 numaralı tak si otomeibili Taphameden geçerken, o ci . vardaki Dikimevinde çalışan Hüseyin a. dında birine çarparak ağir surette yara. Tamaştır. Bir çocuğun üstüne kaynar su tenceresi devrildi Fatih Nişancasımia Hamsi sokağında © turan Mustafanın 2 yaşındaki oğlu Al. tan; evin mutfağında dolaştığı sırada o - havuz üstünden şemsiye biçiminde dağı. | cakta kaynıyan su tenceresi başından a. acağını bildirmiştir. Belediye fen işleri şağı devrilerek başlanmıştır. müdürlüğü ile mühendis yarın temasa geçecektir. Müteferrik: Yarah çocuk berayi tedavi hastaneye kaldırılmıştır. Bir yankesici yakalandı Beydğlunda Camiikebir avlusunda w. yümsekiz olan Hüseyinin cebinden para Başvekâlet yazı işleri müdürü £ | Slam sabıkalı Celâleddin yakalanmış ve “İstanberi arşiv dairesi müdürü Halid Toplantılar : Avcıların toplantısı tehir edildi Uzun zamandanberi teşekküllerini birleştirerek tek bir cemiyet halinde faaliyete geçmelerini arsu eden avcı - hk ve atıcılık cemiyetile, avcılar bir - 44, bu hususta bir karar ittihaz etmek Üzere dün Alayköşkünde bir toplantı yapmışlardır. Ekseriyet temin edilemediği için toplantı bir hafta sanraya burakılmış - tar. Turizm meselesi ve bir müşahede Dün sabah saat onu on geçe Sultanahmed tramvay mevkiin. de bir Fatih - Beşiktaş tramva- yından Ayasofyaya indim. Yere- batan sarayı önünden geçerek İ- lerliyordum: Sarayın mültmel ve harab kapısı önünde bir kalaba. lık gördüm. Başımı uzatarak baktım. Avluda bir seyyah kafi- İesi toplanmıştı. Tarihi saraym mazisi hakkında kendilerine ve- rilen izahatı dinliyorlardı. Yü - rüdüm. Öbek öbek caddeyi takib e - den hayvan pisliklerinin üzerin. den atlıya atlıya yürürken ke - narda paslı, telden yapılmış bir fare kapan gördüm. Anlaşılan, bu kapanın sahibi, artık işe ya- ramıyacağını görmüş ve sokağa fırlatmıştı. İlerledim ve birden irkildim. Caddenin tam ortasın- da, kocaman bir kobaz gibi bir EKONOMİ: i O Mamul eşya fiatları ucuzlatılacak Mamul eşya fiatlarında müstehlik lehine mühim bir fark temin edecek tedbirleri tesbit etmek üzere bir komisyon kuruldu İktısad ve Ticaret Vekiletleri bir müd. , Faik Reşid Maarif Vekili namına ki. detteriberi hayat pahalılığını tevlid eden) tab sergisinin açılış töreninde buhma » ömiller etrafında esaslı tetkikler yaptır. ! cakar. mek'tudırlar, Bu sene sergide dekorasyon ve elektrik Bu tetkikat sırasında İktısad Vekâleti! tezyinstına çuk ehemmiyet verildiğin memul eşya fatleri üzerinde de durmuş; |den serginin gece dakuzdan sonra da açık gerek haricder gelen mamuller ve gerek. | bulunmasına vali Lütfi Kırdar müsaade we dahildeki istihsalât piyasalarım ince, ! dimiştir. Betmiştir. Akşamları şehir baddosu tarafndap Bu iptidai tetlkikat sonunda halkım ge. | konserler verilecektir. niş mileyesta istihlâk ettiği mamul eva! o Yarın borsa idare heyeti üzerinde âyrı âymı ve geniş etüdler ya - il pülmes kararlaşmıştır. Esaslı surette ele seçi ecek Yarın öğleden evvel zahire borsasm- da borsanın yeni idare heyeti seçimi ya. pilacaktır. rün reisliği altında mıntaka ticaret mü. dürü, ticaret odası sanayi şubesi müdü - rü, sanayi birliği umumi kâtibinden mü. rekikeb bir komisyon teşkil edilmiştir. İk. kemer faresinin leşi yatıyordu. Kafası eğilmiş, karnı patlamış - tı. Yazın bu sıcak güründe ta - affün etmiş olması ihtimali de çoktu. Bir, bu manzaraya bak - tım. Bir de İstanbul şehrini tu- ristik bir merkez yapmek iddin- sında bulunanların büyük ha - yallerini hatırladım. Evinin bod. rumunda yakaladığı fareyi soka- ğa fırlatan, kapanını da kaldı - rm üzerine bırakan bazı nan - kör hemşerilerle wğraşmanın zorluğu büyüktür. Fakat, hiç ok mazsa seyyah uğrağı, gözönü gi. bi yerlerde bu gibi pisliklere ta- hammül etmiyelim. Bu hâdise - yi, büyük gayretine takdirle şa- hid olduğumuz Belediye Reisi - mizin ıttılama vazediyor ve ha. reketlerimizle iddialarımız ara- sındaki büyük nisbete de naza- rı dikkati çekmekten nefsimi me- nedemiyorum — S Meçhul bir motör diğer bir motöre çarpıp kaçtı Dün sabah saal 4 te İzmitten İstan - bula gelmekte olan Cihan motörü bir (kaza geçirmiştir. Henüz hüviyeti tesbit edilemiyen di- ğer bir motör, Cihan motorüne baş 0 - muzluğundan şiddetle bindirmiş ve bâş tarafını parçaladıktan sonra süratle u. zaklaşmıştır. Cihan motörü güçlükle sa hile kadar seyredebilerek batmak teh- likesinden kurtulmuştur. Liman idaresi hâdise hakkında tah- kikata girişmiştir. Havayollarına rağbet artıyor Haewayollarma (gösterilen rağbet git. tkçe artmaktadır. Ankaralılar Cumar - tesi günleri İstanbulla Ankara arasındaki seferlere Eki tayyare tahsis edilmesini is- temişlerdir. Kadro müsaid olmadığı için Ankaralıların bu arzuleri şimdilik yerine ni yapmıştır. Yeni Doglas tayyareleri Arikera, İstanbul, İamir arasında işleti. Becekitir. Beşiktaşta Nuri Demirağ tayyare fab. Tikusunida yapılan tayyerelerin İnşaatı tad Vekâleti müfettişlerinden Hikme - tin de iştirak eylediği bu komisyon ha - rioden ithal edilen pamuklu mensucetın piyasa fistlarını, gümrük resimlerini tet. kik edeceği gibi, yerli fabrikalar mensu - Gatinin da iptidai madde fiatlarını ve imel masraflarını gözden geçirecek ve mâliyet fiatlarını tesbit edecekdir. Bu tatlcikat bilâhare diğer sanayi mad. delerine teşmil edilecek ve her bir mad. de üzerinde esaslı etüdler yapılarak İk. ticesi bildirilecektir. Öğrendiğimize güre İktısad o Vekili Hüsnü Çakır müstehlikin aleyhine ola - rak mamal eşyanın flatlarınm yüksek « liği tevlid eden sebebler hakkında esaslı malimat edindikten sonra cezri karar - Jarla pahalılığın önüne geçmek için lü - zum görülen tedbirleri İttibaz edecektir. Bu «rada yerli sanayiin devletçe alı - nan himaye tedbirlerine rağmen müs . bebilik aleyhine bir fiat yüksekliği husule getirmiş olup olmadıkları tetkik edile .|ğ3 rek, ağlebi ihtimal bu himaye makul had. de İndirilecek ve müstehlik İehine mü - him fbir fark temin etmek için Süzumlu görülen bütün tedbirler alınacaktır. Esasen daha ovvel hükümetçe veril miş olan mmeleket dahilinde serbestçe fsbrika kurmak 'kararı da memlekette ye. mi yeni smaf müesseseler kurularak meş. Tu rdkabet ve #meşru bir kârla mama eş. ya satışını temin edecek mahiyette oldu. undan, yeni tetkikler sonunda ittihaz e. dilecdk esaslı icararlarla memlekette ma. wa eşya fiatların ucuzluğu kat'i olarak temin edilecektir. Mesleki kurslar hakkındaki nizamname tadil edildi Usta, çırak, kalfa kursları nizamna - me hükümlerinde bazı tadilât icra edil. diği yolunda mnmtaka İktısud müdürlüğü. ne bir tebliğde bulunulmamıştır. Kurslar hakkında bazı temennilerde bulunmak Üzere Ankaraya giden şanayi. cilerden mürekkeb heyete nizamname . nin yeniden telikik ve tatbikatında bazı İntihab işlerile alâkader tüccarlar iki habın hayli hararetli olacağı tahmin edil. mektedir, Ankara borsası Açılış — Kapanış fiatları 22- 7-039 twad Vekâletine bir raporla tetkikât ne... Köroğlu refikimiz Heyeti Vekile kararile muvakkat bir zaman için tatilini teessürle haber ver diğimiz Köroğlu refikimizin önümüzdeki Çarşamibadan itibaren tekrar intişar ede. ceğini memnuniyetle öğrendik. Arkada, şımaza geçmiş olsun der, muvaffakiyet. nin #emedisini dileriz. Bugün LÂLE'de 1- AŞK ŞARKISI NİNO MARTİNİ - JOAN FOUNTAİN kolaylıklar gösterileceği Vekâletçe bil dirilimiştir. dirlüğüne tebliğ ediklikten sonra yeni hükümlere göre hareket edilecektir. Yerli mallar sergisine iştirak edecek heyet Hataydan hareket etti Yerli Mallar sergisi hazırlıkları de » vam etmektedir. Sergi komitesi reisi Veli Lâtü Kırdar Sah günü sergiyi ziyaret ederek bütün hamırlıkları gözden geçirecektir, İlerlemektedir. Fabrika hava yollarına Hatay valisi Şükrü Sökmensüer sergi ki tayyare inşa etmiştir. Tayyareler ya- | komitesinebir #elgrafla Hatay iktısad mü kında teslim edilecektir. Dahilde yapılan | şaviri Celâlin riyasetinde bir heyetin ser. bu tayyareler iyi netice verirse, havayol. ! giye iştirak etmek üzere hareket ettiğini lam bundan, sonraki sipariğerini ONuri| ve heyetin beraberinde teşhir edilecek 2 - Üç Silâhşörler VALTER ABEL - PAUL - LUKAS 4 » Yeni METRO JURNAL Bugün saat 11 ve 1de tenzilâtlı matinoler Ölçü üzerin: Fenni Kasık bağlar Mide, barsak, böbrek Eminönü izmir sokeği Tel. 20219 ZAHARYA Oreopulos Taklitçilerden sakınınız.