28 Ekim 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

28 Ekim 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Dikili felâketzedelerine yardım İçin yardun her tarafında faaliyet sarfediliyor Sıvas, Erzincan, Konya ve İspartada Kızılay teşkilâtı geniş yardım tedbirleri aldı Son Jelâkette yıktlan bir ev Sivas (Hususi) — İzmir ve havali -İdört kişilik bir komite seçmişlerdir. sinde vukua gelen zelzele felâketine lunmak üzere Sivas yük mesai sarfetmekted i “ayı geniş yardım tedbirleri aldığı gibi © halkın da yerdımları Oo menmuniyeti “mücib mahiyettedir. Sivas Kızılay şubesi başkanı Nümu. he hastanesi kulak ve burun mütehas- $ıst Etem Yetkinerin bu husustaki ar- © tan devamlı mesaisini cidden takdirle © Karşılamak lâzımdır. Erzinennda yardım komitesi seçildi Erzincan (Hususi) — Dikili felâket. zedelerine yapılacak yardım için bele. diya salonunda valinin riya: İediye reisi ve encümen azalar “ay ve Ti toplantı yapmışlardır) Bu toplantıda ” Kızılay Kurumunun bu gaye uğrunda- ki çalışmalarına (yardımcı olarâk on Mardinde Cumhuriyet bayramına hazırlık Mardin (Hususi) — Cümhuriyetimizin 16 ncı yıldönümünün lâyık olduğu şe - kilde kutlulanması için şimdiden hazır - Tikla başlamış ve teşekkül eden bir ko- mite fsaliyete geçmiştir. Bayram bu yıl diğer yıllara nazaran daha parlak bir su rotte kutlulanacaktır, ve Hayvan hastalıkları önleniyor Samsun o (Hususi) — Vezirköprünün “bazı köylerinde yapılan tarama ameliye- si neticesinde bazı hayvanlarda tek tük gap hastalığı görülmesi üzerine derhal Iâzım gelen tedbirler alınmış ve civarda da ihtiyati tedbirlere tevesstl edilmiştir. Merkez veterineri Hüsnü Hasekioğlu, bu|simi dolayısile gerek yaylalara ve e -| et Odası Reis ve azaları bir| Konyalılar felâketzedeler için teberrüde bulundular Konya (Hususi) — Dikili yer sar - sıntısından felâkete uğrayan kardeşle. rimize dağıtılmak üzere merkezde top. lanan para teberrüatı 667 lira 75 kuru. arın daha bu - 5 Kızılay muhasebesinden öğrendim. Konyalılar tebrike sezadırlar. İspartada Kızılay İdare Heyeti faaliyete geçti İsparta (Hususi) — DikiM felâkeize- deleri için valimizin reisliği altımda top »lsy İdare Hey'eti de faaliye- te geçmiştir. Yirmi beşsene evvel İs - arta ve havalisinde olan hareketiar « zın acısını görmüş olan İspartalıların bu hususta yardımlarım esirgemedikleri görülmektedir. Seyhan beden terbiyesi müdürlüğü Adana (Husu « si) — Beden ter- biyesi Seyhan böl gesi müdürlüğü « | ne, Adananın ye. tiştirdiği eski spor culardan Rıza Sa. ih Saray, umum müdürlükçe tayis edilmiştir. it . 1 e Salih Adanada havalar serinledi Adana (Hususi) — Her sene yaz mev © köylerdeki hayvan hastalıklarını önlediği rekse bağlara, Adana nüfusunun yüz- “çün Samsuna avdet etmiştir. Bigadiçte orman yangını Bigadiç (Hususi) — Bigadiç muhiti. 'celeri serinlediğinden buralarda bulu 4 nin tsbil servetlerinden ve etrafı köy-'nan halkın yüzde doksanı şehre taşın.| İ İde altmışı taşınır. Bu sene de yaylalar. ida ve bağlarda şehrin yarı nüfusu bu. lanuyordu.- Artık havalar, bilhassa ge- Yerin medarı maişeti olan ve büyük ke-!mıstır. ” reste ihtiyaçların karşılayan (Emir İ Rels) çam ormanında 21/10/939 günü| yangın çıkmıştır. Yanan saha tesbit e| “dilmemekle beraber zararın fazla ol - duğu anlaşılmaktadır. — Hasan Bey, sana bir gey soracağım... e | .. Afrikanın 1ssız yerle- rindeki issız zencilere... Gerede müddsiumumiliği Kazamız müddelumumiliğine Sami Erkan tayin edilmiş, vazifesine başla. mıştır. bucağında yaşıyan çin vahşi diyorla da bizim gibi insan değil mi? Adanada niçin ihtikârla mücadele edilmiyor? Adana (Hususi) — Ankarada, İstan -$! bulda, İzmirde ve diğer birçok vilâyet - lerimizde, vaziyei hazıra dolayıslle W - tikâra teşebbüs edenlere fırsat verme - mek için Ehtikârla mücadele komlayon. ları kuruldu. Ve bunlar fiilen faaliyete geçtiler. Bu böyle iken, şunu esefle kaydediyo - rum ki, Adanada hâlâ böyle bir kömis- yonun vücud bulduğu görülmemektedir. Halbuki istihlâki mühim bir yekün tu — tan Adanada ihtikâr almış yürümüş bir halde bulunuyor. Buna birkaç kalem 03. yanın flatları kuvvetli bir misal teşkil eder: Bundan bir buçuk ay evvel kilosu iki liraya alınan kalay Adanada şimdi sekiz liraya, bir elektrik pili 15 kuruş tan yirmi beş kuruşa, cam yüzde kırk, küçük fantexi oşya yüne elli, eczane sa- tış fiatları yüzde yirmi yükseldi Bütün bunlara rağmen alikadarların bu yolda hiçbir teşebbüs göstermemesi bayretle Karşılanacak geydir. Halk, hükümetimizin yüksek ve zama. na uygun olarak müslacelen vermiş ol - duğu halk nef'ine olan kararların biran Ünce burada da ehemmiyetle * tatbikine muntazırdır. Uçurumdan yuvarlanan bir otomobil parçalandı! Bergama (Hususi) — Burada çok şa - yanı dikkat bir otomobil kazası olmuştur. 28 numaralı Hamza ve Mehmede aid otomobil Kozaktan Bergamaya gelirken yolda müvâzenesini kaybet bir uçuruma yuvarlanmıştır. kaç yolcu bulunan otomobil 300 metr yuvarlanmış, fakat çok iyi bir te / eseri olarak yolculara bir şev olmamı: tr. Sukut neticesinde otomobil tamamile parçalarmış, yalnız yolculardan bir kişi- rin burnu kırılmıştır. Kazanın şoförün sarhoş olarak otomobil kul tir. Bu müthiş kazanın böyle hafif bir şekilde atlatılmış olması muhitte büyük bir memnun andırmıştır. İki köylü dinamitle balık avlarken teh'ikeli surette yaralandılar Kızıleshamam (Hususi) — Kazamıza bağlı Çeltikçi nahiyesinin Kurumcu kö yünden Yusuf ile arkadaş: ayn! köyden rlerine yirmi dakika mesafede en civarındaki çayda belik av. üzere ellerine geçirdikleri bir . Avustralyanın köşe atacakları sırada dinamit inde birdenbire patlıyarak parçalamış ve arkadaşi Yu. isüf da vücudünün muhtelif mahalle - rinden teblikeli surette ve ifade vere. miyeçek bir halde yaralanmıştır. Yara. ların her ikisi de tedavi altma alın mak üzere Ankara Nümune hastanes ne gönderilmişlerdir. Gerede kaymakamı işe başladı Siörede (Hususi) — Üç senedir ka - zamız kaymakamlığını ifa etmekte o » lan Ramiz Batuk Mudanya kayma. kamlığı tayin edilmiş ve vazifesine başlamak üzere memur arkadaşları ta. rafından uğurlanmıştır. Gerede kay - makamlığına da Safranbolu kaymaka. İmı İhsan Kaya tayin edilmiş, kazamı - İza gelerek vazifesine başlamıştır. Gerede ceza hâkimliği Gerede (Hususi) — Bir senedir ka - zamız ceza hâkimliğini ifa etmekle o - lan Raşid Alemdar (Kayseri vilâyeti Bünyan kazası hâkimliğine tayin edil. miş ve kazamız (ceza hâkimliğine de Muş sorgu hâkimi Mürşid Günel gel - ine başlamıştır. Husan Bey — Nasıl vak şi denmesin azizim... Ba: bardıman tayyaresini tanı- mıyorlar, gaz maskesi he - dir, bilmiyorlarmış! lara ot - nmasınden | ileri geldiği tahkikat sonunda anlaşılmış-|* Antalyada imar faaliyeti devam ediyor İnşaatı bitirilen gümrük. hastane ve lise binalarının açılış törenleri yapılacaktır. Vapurların işlemiye baş- lamasile limanda iktısadi MARK tekrar canlandı İnşaatı tamamlanan Antalya (Hususi) — Vapurların mu. vakkat bir müddet için limanımıza se. ferlerini tatil etmeleri Antalyanın ikti. liyatı üzerinde mi miş, Akdenizin bu les im ihraç iske halkının yüzde sekseni ihraç faa - stile geçinmekte olduğundan bu te. sir geniş olmuştu. Bir aralık istihsalâtımı sevke imkâ bulamıyan un fabrikaları da faaliyet » ni tatil etmişlerdi Vapur seferlerinin sı iktisadi faaliyeti kuruşa düsen ekstra buğdayın yeniden 5,5 kuruşu bulmuştur. 'Ti normale dönmüş müstah. gülmüştür. ekim mevsiminin hüluli do - ümetçe vücude geti « rilen çırçır evieti ine müracaat ederek tohum tedarikine koyulmuştur. başla nsi pamukların elyafının ince ve mukavemetinin fazla olması dolay slle rağbet görmesi ve ayni zaman iyi randıman ve mahsul vermesi müs. tahsili fazla zeriyala sevketmektedir. Antalyada imar faaliyeti de devam etmektedir. Bu cümleden olarak evvelce inşası - na başlanıldı bildirdiğim modem r | Lei yeniden başlama. canlandırmış 4,5 im tesirler yap -| yeni gümrük binası gümrük binası ikmal edilmiş ve güm « lrük idaresi yeni binaya taşınmıştır. | Binanın açılış resmi Cümhuriyet bay rarmnda yapılacaktır. Bu bina limanın vaziyetini düzelt « mis ve göze hoş görünen bir manzara husule getirmiştir. İnşası ikmal edilen lise binasile has- nenin açılış törenleri de ayni tarihte pılacaktır. Söğüdde postalar intizama girdi iğüd (Hususi) — Kazamızla Bilecik arası 20 kilometredir. Bu sebeble şimdiye kadar posta nakliyat servisi haftada üç güne inhisar ettirilmiş bulunmakta idi. Fakat son günlerde yapılan bir ihale- ye göre posta nakliyatına hergün için devam edilecektir. Mektubunu ve gaze- tesini günü gününe alabilecek olan halk bu vaziyetten me: ndur. Adana valisinin tetkikleri Adana (Hususi) — Adana valisi Faik Üstün on gündenberi Çukurova kazala - rında tetkikler yapmakla meşguldür. Va Mi kazalardaki ve bu kazaların köylerin- deki maarif, nafıa ve köy işlerile yakın- dan meşgul olmakta ve icab eden direk- tifleri vermektedir. | Gümhuriyet bayramı hazırlıkları İspartada: Sehrin her tarafında bay- ram hazırlıkları yapılmaktadır. İnşaa- 1 İkmal edilen konağının bayramda küşad Tesmi yapı» lacaktır. Halkevinin aldığı hoparlörler şehrin üç muhtelif yerine konulmuş ve ilk tecrübesi Dikili (o felâketzedelerine Jay İsparta şubesinin beyanname - si söylenmek suretile yapılmıştır. X Lüleburgazda: Cümhüriyet bay - ramınm 16 ıncı yıldönümü münasebe - yapılacak merasime aid program, komisyon tarafından ikmal edilmek ü- zeredir. Bu programda ön safta yer a- lan merasimden biri de Belediye tara- fından yaptırılmakta olan otel, gazi - no, sinema binalarının açılış töreni 0 « lacaktır. Program !kmal edildikten son ra bütün köylere gönderilecek ve bu kutsal ve ulusal bayramın diğer bay -|” ramlara nisbeten daha canlı olması çin gereken hazırlıkların sür'atle ya - mılmasına çalışılması temin edilecek - tir. X Manisada: Cümhuriyet o bayramı igin icab eden hazırlıklara hemen ta- mamlahnmış gözile bakılabilir. 16 ıncı wldönümünün parlak bir suretile kut - Tulanması için teşekkül etmiş olan ko- misyon bir program hazırlamıştır. 4 Sivasta: Cümhuriyetin 16 ıncı yıl. dönümü vurdun her tarafında olduğu şehrimiz ve havalisinde de coşkun iratlar arasında ku , Vali Muhtar Akman W eden kutlulama ko - misyonu fa; e reçerek program et- rafında esaslı bir çalışma göstermek. *edir. Adapazarında: o Cümhuriyetin on altıncı vil bayramı hazırlıklarına hum. mahı bir şekilde devam “edilmektedir. Halkevi ve hükümet |k İ -İraslayan 6 Mayıs tarihinde Her sene olduğu gibi bu sene de Cüm. huriyet bayramı büyük © tezahüratla utlulanacaktır. Kaymakamın idare - sinde bir komisyon teşekkül etmiştir. Şimdiden şehrin muhtelif yerlerine tâ- kızalerler kurulmuştur. *# Kızıltahamamda: Kızılcahamam - da ve nahiyelerde ve bütün köylerde bayramı için hazırlıklara devam edilmekt edir. Kaza kaymaka » mı Hamdi Önay kö aıtasile bütün köylere icab eden direk» tifleri vermiş < ve bir de talimatname göndermiştir. O gün ve gecesi bilâmum köylerde şenlikler yapılacak ve milli oyunlar ve eğlenceler tertib edilerek (Cümhuriyet bayramı pek parlak suret. te tes'id edilecektir. 4 İzmitte: Cümhuriyet bayramı ha- lıkları sona ermiştir. Bayram, fev - kalâde tezahüratla kutlulanacaktır. # Antalyada: Cümhuriyetin 16 ınce: lı için hummalı bir faaliyet nazara çarpmaktadır, Diğer senelere nazaran bu sone Cumhuriyet bayramı daha par Tak olacağından şimdiden “hazırlıklar başlamıstır. Edirnede: İkinciteşrinin 8 inde Meriç köprüsü Overinda acilacak bildirilen ehli hayvan sergisi vilâvetin bazı yerle- rinde devam etmekte olan şap hastalığı- nın ftamamen önü alınmadığından şimdi- Uk geri bırakılmıştır Serginin meşhur Kırkmınar panayırına açılmasına karar veril tir. * Urfada: Cfe-huriyet Bayramı ha- zırlıkları parlak bir şekilde o tamamlar- mıştır. Törene şehir halkından başka köylüler de atlı olarak iştirak edeçekler- dir, 29/10/1939 günü ek Halkevinde zengin programlı bir müsamere verile- cektir.