6 Haziran 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

6 Haziran 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA GELİNCİK SİĞARASI ÇIKTI. Eü müşkülpesentleri de dahil olduğu halde her sını? tütün tiryakisini memnun etmek azmında bulunan İNHİSARLAR İDARESİ bu kerre piyasaya arzettiği uçlu ve uçsuz GELİNCİK siğarasile, içimi tatlı ve kokulu olmakla beraber mevcut nevilerden daha i ince bir siğara arayan tir- vaki zümresini tatmine ça- lışmıştır. Bu evsaj, bilhassa ba- yanlar tarafından arami- dığı için GELİNCİK, aynı zamanda onlarında Siğa- rası olacaktır. 1940 SENESİ VİYANA SON BAHAR FUARI 1-7 EYLÜL 1940 Her sene olduğu gibi bu sense de bütün mükemmeliyetile açılacaktır. Mümessil : K. A. MÜLLER ve ŞERiKi Telefon: 40090, P.K. 1090, Telgraf “TRANSPORT, Adres: Minerva Han Galata - İstanbul TÜRKİYE Şişe ve Cam Fabrikaları Anonim Sosyetesinden ;: Podima Madenlerimizden 4000 - 5000 ton kum Paşabahçe Fabrikamıza nakle- dilecektir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere en geç 7 Haziran 940 Cuma ak- #amuna kadar Sosyetemizim Galata, Perşembepazarı, Samur sokağında İş Hanın- daki İstanbul Bürosuna o müracaat eylemeleri, EKZAMI Ekzemanın ilâcıdır. Yara ve çıbanlarda kullanılır. Her Eczanede kutuşu 50 kuruştur. Devlet demiryolları ve limanları işletmesi umum idaresi ilânları Muhammen bedeli (2000) lira olan 5000 Kg. külçe kurşun (18.6.9040) Balı günü saa) (40,0) on buçukta Haydarpaşada gar binası dahilindeki komlayon tarafından aşık ok. sütme usulle şatın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (150) liralık muvakkai bemina, ve kanunun tayin ot vesaikle birlikte eksillme günü saatine kadar komlayona müracaatları lâzımdır. Bu işe aid şartnameler komisyondan parasız olarak dağısılmaktadır. (485) Kuş Tüyü Yastık, Yatak Yorganları Dünyada En İyi İstirahat Vasıtasıdır. Kuş tüyü yastık, yatak, yorganların kullananlar bunu her zaman takdir ederler. «İ» liraya alacağınız bir kuş tüyü yastık bunu ispata kâfidir, Pi- atlarda tenzilât yapılmıştır. Kuştüyü kumaşlarının her çeşitleri vardır. Pab- rika ve satış yeri : Çakmakçılarda Sandalyeciler sokak Kuş Tüyü Fabrikası. Maarif Vekilliğinden: 1 — 3259 sayılı kanunun (atbikine dair olan tallmatnameye göre ilk okulların 4 ün- cü ve 5 inci sınıfları için #ki olltten müteşekkil bir «Aritmetik» kitabı yazılması müsa bakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 1/V1/1940 dan başlamak ve 20/TI/1M1 Ouma günü akşamı bilmek üzere sekiz aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 30/X1/1940 Cumartesi günü öğleye kadar bir istida le Maarif Vekilliğine mürnoaat ederek bu müsabakaya girecekler defterine adlarıni yazdırarak bir oumara alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitab serisi üç yıl süre ile okullarda okulula - cak ve müellitine her yıl için biner lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitab seri. #ini yazana bir defaya mahsus olmak Üzere birincinin mülellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak Üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ie ve kâğıdların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği neşriyat müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri, veya göndermeleri lâzımdır. Kitaba konulacak resim, şekil, grafikler vesairenin asilarının yalnız bu nüshalardan birinde ve yerlerine ko .. nulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitabla girenler de kitabın üç nüshasını verecek voya gönderecaklerdir. 4 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte eserleri kabul edildiği tak , dirde eserlerini in edilen telif hakkı mukabilinde ve her sürlü tasarruf hakkından vüzgeçerek Maarif Vekilliğine üç yıllık bir devre için terkottiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerinin kendileri veya ken: mes'uliyetleri altında ta. yin edecekleri diğter bir zat tarafından yapılacağını gösterir moterlikten taadikli bir taahhüd senedi vermeleri de lâzımdır. 7 — Kilablarda bulunması lâsım gelen pedagojik ve teknik vasıfları gösteren şeri. name ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüd senedinin formülü Maarif Vekimiği neş - at müdürlüğünden almabilir. Mektubin isliyenlerin 6 kuruşluk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. «000. eld TÜRKİYE Şişe ve Cam Fabrikaları Anonim Sosyetesinden : Paşabahçe Fabrikamız için 1000 ton çavdar sapı satın alınacaktır. Teliplerin şartnameyi görmek üzere 7 Haziran 940 Cuma akşamına kadar Galata, Perşembepazarı, Samur sokağında İş Hanındaki İstanbul Bürosuna mi- raçaat eylemeleri. Türk Hava Kurumu İstanbul vilâyet şubesinden: Nümunesine göre «4» milyon fitre şarfı yaptırılması k ekslimeye konmuştur. Muhammen bedel «14000> liradır, 14/Haziran/1940 inü saat 14 de fiat muvafık görülürse muvakkat ihalesi yapılacaktır, Eksiltmeye ak edeceklerin yüzde «Ts bu- çuk teminat akçesile birlikte meskür gün ve saatte ve nameyi görmek istiyenlerin de her Cağüloğlundaki şube merkesine müracaat «48633 li b sahan ece Üniversite Rektörlüğünden : b Fakültesinde anatomi doçentliği açıktır. Namzadarin yabancı dü imtiham 5 Bi, rinciteşiin 1940 Perşembe günü yapılacaktır. İsteklilerin sıhhat raporu, 5 fotoğraf, hilfus tezkeresi örneği ve ilai hüziyetini gösteren fişlesile (Fişler tedris işleri kalemin. den istenecekti). 18 Eylii 1940 tarihine kadar rektörlüğe müracaatları, o (4630)