27 Nisan 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

27 Nisan 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Yedek sübaya sevkedilecekler Beyoğlu Yabanci Askerlik Şube- sinden: Beyoğlu ve Beşiktaş mıntakasın- da iksmet eden yabamcilardatı şu - bemizde kayıdlı bulunan ve bulun- mayan yüksek ehliyetnameli ve eh” iyetnamesiz kıa hizmetlilerin 28/ 4/1941 gerihirde şubemize müra- cant etmeleri ilân olunur. * Yedek sübay olmak istiyen | — Askerliklerini tam hizmetli olarak yaptıktan sonra tahsillerini Bee veya daha yukarı dereceye çi- kardıklarını resmi bir vesika ile is- pat ederek Yd. Sb. olmağa talib o- tanların 1/5/1941 tarihinde okul- da bulundurulmak üzere hemen şu- bemize müracaatları ilân olunur. Yabanci Kadıköy Askerlik Şube- sinden: Şubemizde kayıdlı olup askerli- ğine karar verilmiş olan lise ve da. ha yüksek okul diplomalı askeri eh- İiyetnameli kısa hizmetlilerle asker- İiğini tam hizmetli olarak yaptıktan sonra tahsilleri lise ve daha yuka- m dereceye çıkaranlar Yedek Sü- bay Okuluma £ sevkedileceklerinden nüfus cüzdanlarile beraber 29/4/ 941 gününe kadar askerlik şubemi - ze müracaatları, * Eminönü Askerlik Şubesinden: 1 — Muamelesi tekemmül etmiş kısa hizmetli yüksek askeri ehliyet- namelilerle askeri ehliyetnamesi ol mıyanlar, 2 — Askerliğini tam hizmetli o. larak yaptıktan sonra tahsillerini li- se veya daha yüksek dereceye çı - kartanlardan o yedek sübay olmak istiyenler. 3 — Yukardaki evaafı haiz kısa hizdetliler sevkedileceklerinden nü fus cüzdan ve mekteb vesikalarile 28 Nisan 94I tarihine kadar şube- ye müracaatları ilân olunur, * Fatih Askerlik Şubesinden: | — Askerliğine karar veril halde herhangi bir sebeble şimdiye | kadar sevkedilmemis olnn yüksek | #İ ehliyetnamelilerle | ehliyetnamesiz - ler. 2 — Geçen sene geç sevkedildi- ğinden mektebden geri çevrilenler. 3 — Yedek Sübay Okulu dev- resinin üçte birinden (fazla devam terhis edilip müte- akıb devreye birakilmiş olanlar. 4 — Askerliğini tam hizmetli yaptıktan sonra tahsillerini Hse ve © daha yüksek dereceye çıkaranlardan yedek sübay olmak istiyenler yuka rdaki maddelerde yazılı şeraiti ha iz olanlar | Mayıs 1941 tarihinde Yedek Sübav Okuluna sevkedile - ceklerinden burların muamelelerini yaptırmak üzere hemen şubeye mü- racaatarı ve isbu ilinin davetiye yerme kaim olduğunun bilinmesi i- lân olunur. | RADYO | PAZAR 9/4941 9 Saat ayarı, 9.03; Ajans haberleri, 9.18: Marşlar ve hafif program (Pİ), 945: Ev kadını, 1230; Sant ayarı, 1233: Tek şarkılar, 1250: Ajans hs- berleri, 13.06: Şarkı ve türküler, 13.25, Radyo salon orkestrası, 16: Saat aya, Fi, 1803 Radyo caz orkestrası, 1830; Ankarada Keçiören Çocuk Yurasının mesaisi hakkında ir dinloğ, 19: Çite fasıl, 19.30: Seat ayarı ve ajans ha. berleri, 1040: Ziraat takvimi, 19.50: Saz eserleri ve karışık şarkılar, 2015; Konuşma (Çocuk Esirgeme Kurumu Adına Hıfarrahman Raşd Üzmen ta- rafından ), 2080: Solo (o sesleri, 21: Meşhur apmralar CP), 2230: Saat ayarı, ajana haberleri ve ajans spor servisi, 2250 Dans müziği (PL). İstanbul borsası 26/4/1041 açılış - kapanış fatları 100 Peçe'a Yokohama 100 Yen 31.0975 (“ Son Posta ,, nın lisan dersleri) (Baştarafı 5 inci sayfada) jis cold, and you and İ rest in the warm gchool, Grammar: İ play — Ben oynarım You play — Siz oynarsınız. İ rest — Ben istirahat ederim. You rest — Siz istirahat edersi- niz, Vocabulary: Cover (Kavur) - örtü cast (ist) - şark every (evri) - ber north (nort) - şimal only (atinli) - yalnız or (or) - yahud ever (auvar) - üstünde, üzerin- de south (saut) cenub under (andar) - altında west (Ruest) - garb (£ gayet ha fif okunacak) Evvelki dersierimizde <üstünde, üzerinde» manasına gelmek üzere İbir de (on) kelimesi öğrenmiştik. On ile over arasında şu fark var- dır: Birbirinin üstünde olan iki şey arasında maddi bir temas varsa| © zaman (on) kullanılır. Meselâ! «The böx is on the tables cümle) sinin manası şudur: Kutu masa- İnin üzerinde durmaktadır. Masa- ya temas etmektedir. Fokat.The umbrella is ovet my head: cüm- tesi mâanası şemsiyenin başı- mın üzerinde olduğu, fakat başı - ma temas etmediğidir. Text: 1 — The north point is oppo- site the south point - Şimal ucu e ucunun aksidir, (mukabili- ir). 2 — Winds from the north sre north winds - Şimalden (gelen) rüzgârlar şimal rüzgârlarıdır. 3 — The sun will come up in ifhe cast - Güneşşarktan doğacak. | 4—Tbesun will go down in the west - Güneş garbdan bata - cak, | 5 — A wind is warm or cold. İt is not warm and cold - Bir rüzgâr Isıcak yahud soğuktur (ya sıcak ya soğuktur). Sıcak ve soğuk de- e (hem sicak kem soğuk de-| ir) | 6 — Every windis warm or feold - Her rüzgâr ya sıcaktır va s0 Kuktur İ 7 — İ go out in cold weather - Soğuk havada dışarıçıkarım 8 — You go out in wet weather- Islak havada dışarı çıkarsınız, 9 —İgoocutinevery sort of! weather - Her çeşid havada dışarı! çikarım. 10 — You &0 out only in warm weather » Siz yalnız sıcak hava- da dışarı çıkarsınız. 11 — My warm coat İs a cover on my body - Sıcak ceketim vücu| dumun üzerinde bir örtüdür. 12 — İn wet weather your um| brella is a cover over ypür head - Islak havalarda semsiveniz başını zın üstünde bir örtüdür. 19 — Your bend is under &he umbrella Başınız şemsiyenin al. tindndır. Exercise: Boşlukları doldurunuz: İkoto'he against a north wind and to the west aga- inta...... wind. 2 — The cast point is opposite GE veee Point, 3 — The south Point is not op- posite the east point . the west Point, 4—.,..... the north Point is öppasite the south Point 5 — The weatheriswarm...... cold warm and cold. 6 — South winds are winds from the ...... . 7 — Everv pars of my body İs 2495ys the umbrella 8 — Mvbaivisdryand...... the umbrella is yret. 9 — My umbrella over my head. .. Hergün Baştarafı 2 nci sayfada) satıh müdafaa vardır!» sözünü bu- günkü harb için söylemiş! Bu iki mühün mağlübiyet sebe- binin yanı başında daha bir çok-! ları mevcud olmakla beraber en ehemmiyetli olanlar bu işaret et-| tiklerimizden ibarettir. İki numaralı Cihan Harbi, harb ve askerlik tarihinde yeni bir de- vir açmış görünüyor, Borutlu silâ- hin tekâmülünden sonra eski mu- harebelere nazaran askerlikte ve muharebe usullerinde nasıl bir in | kılâb olmuşsa motörün icadından | sonra da yeni bir devir başlamış demektir. isa. (7 Yeni resrivat e RA İlkender Fahrettin tarafından yazi) "lan bir eserdir, kitab halinde çık »| İtebi muallimlerinden — İsmet 7 İtabevince bastırılmış bulunan eserin SON POSTA Satılık Arsa Ayampaşada Gümüşsuyunun Bağ odaları sokağında denize fevkalâde halsiz manzaralı ve ö, hünden otomobiller işler, yirmi metre yüzü ve 20 metre derinliği olan içinden elektrik, hava gari, terkns geçen ve ayrıca akar suyu bulunan yezins bir arsa sa tarafından maklyan beher met resi 25 Kradan satılıktır. Muta , vassı, kabnl olunmaz. Halihazır, $! da o cirarda di hâkim bun - dan başka bir arsa olmadığı gbi #üsalinde bulunan ahşab haneler tamamen satılmış ve yıkılmaları na da başlanılmıştır. İstiyenlerin Taksimde Abdülhak Hâmid cad. desinde Ayla apartımanın £ nu- marali dairesme akşamları sani Hikâye: Dur gitme ( $ inci sayfada) h Baştarafı beder de onu tekrar evine bağlar ümidile sabrediyordu. * , Hilmi tam on beş gün evinde Rörünmedi ve Rıfkı her akşam Se nihayı görmeğe geldi, — Kendinize yazık ediyorsunuz. Seniha Hanım, siz! ihmal eden bir adamın evinde bekçilik ederek gençliğinizi. tüketiyorsunuz. o Be- nim aşkımı kabul edin, Sizi ne kâ dar sevdiğ'mi anlamıyor musu < nuz? Derhal onun aleyhine bo- şanma davası açarsınız ve dâva biter bitmez evleniriz. Bu sözler, on beş gündenberi Senihanın her aksam işittiği söz- Jerdi. Bunların cazibesine kapı maktan kendisini korumağa çalı- şıyordu. Rifkı israr etti, cevab istedi. — Size yarın cevab veririm Rıfkı Bey, Ertesi gün kat'i kararını verdi Hilmi gene gelmemişti. Şahsi eş- Yalarını bir çantaya koydu, evini terketmeğe hazırlandı. İşte tam o zaman Hilmi kapıyı açıp girdi. Yorgun, zayıf, bitkin bir halde idi. On beş günlük sefil ve sefih bir hayattan usanmıştı. Evinin havasi ona saadet verdi. Birdenbire icinde bir hafiflik duy du ve kendi kendine: — Bir daha evin haricinde ya- samâk mı? Allah vermesin! Dedi, Bundan sonra Seniha ile bssbaşa yaşarız. Artık o arkadaş eğlence- lerine, rakı âlemlerine veda', Hep- sinden bıktım... O dakikada Seniha ile karşilaş- tı, Genç kadının şapkası başında. mantosu arkasında idi. — Nereye Seniha? Bu suali, güya aralarında bir sey yokmuş ve dün akşam bera- ber imişler gibi tabii bir hayretle sormuştu. — Gidiyorum, Hilmi evvelâ anlamadı, fakat karısının yüzü o kadar ciddi, göz leri o kadar uzaktı ki birdenbire bütün facıayı hisseti ve Seniha - nın, bir dahâ gelmemek üzere çi- deceğini bütün dehşetile anladı ve ölçtü. — Dur, gitme Seniha... Dedi. Bu ses ve bu bakış, genç kadı- na çok eski seneleri, Üniversite yıllarını hatırlattı, Hilmi tekrar etti — Gitme ve afet Seniha... Bundan bövle yuvamızda başbaşa Yasnvanağız, Seniha cevab vermeden sükü- netle sankasını ve manfosunu Çi- kardı. Göslerinde derin bir mer- kamet ısılı yanmıştı. , i Beşinci kola karşi altıncı kol — ewştir. Ticaret bilgileri ve Ticaret vesika- ları — Yüksek İktisadı ve Ticaret mek Alican tarafından yazılan ve Üniversite Ki. başlıca bahisleri şunlardır; Ticaret, tacirler ticaret, şirketleri, bankalar, borsalar, sigortalar, nakli, yat, gümrükler, ambarlar, antrepolar, umumi mağazalar, ticaret odaları, Gi. cari satışlar, emre muharrer sened, poliçe, çek, manda, retret, bi&se 68. nedi ve tahvlât, ciro, protaslo, sipa. rişmame ve fafuralar, bordrolar, kara ve deniz nakliyakı vesikaları, gümrük beyannameleri, depo, antrepo, ve w. nif ve usulleri, o Fiatı 140 olan eseri okuyucularımıza tavsiye ederiz. GÖZ DOKTORU “m Nuri Fehmi Ayberk Haydarpaşa Nümuns hastanesi gör mütehassun İstanbul Belediye karşısı, Saat (3) ten sonra. Tet 23712 Kendinize beyhude yere eziyet ediyorsunuz. NEVROZİN Varken Istırab Çekilir mi? BAŞ, DİŞ, NEZLE GRİP ve üşütmekten mütevellit bütün ağrı sızı, sancılarla nezle ve romatizmaya karşı NEYROZİN kaşelerini alınız. İcabında Günde 3 Kaşe Alınabilir. Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi İSTANBUL resimlerin ABONE FİATLARI 4 7 Arlasla ba İl 0) b 2040 | 1220) 719 | 2 4 Mel 0 Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilâresi lâzrndır. Posta kutusu : 741 İstanbul Tlgraf . Son Posta Telefon : 20203 | Diz Tabibi İ KABAKCIYAN Hergün hastalarını kabul eder Gedikpaşa caddesi No. 77 Doktor Hafız Cemal (Lokman Hekim) Divanyolunda 104 No. da hergün hasta kabul eder. Telefon: 21044-23398 ZA “DARA HAYAT YARIŞININ .DİREKSİYONUDUR”? T. İŞ BANKASI Küçük tasarruf hesapları 1941 İKRAMİYE PLANI Keşdeler: 4 Şubat, 2 May, 1 &- muml mağaza vesikaları, büroda taa, | İl gustos, 3 İkinciteşrin tarinlerinde yapar. 1941 ikramiyeleri adet 2000 rak — 2900.— bra , 1000 10 500 2 100 * , : , * : Li 80 400 Yerebatan, Çatalçeşme şokak, 25 Gazetemizde çıkan yazı ve bütün - hakları mahfuz ve gazetemize alddir. Nisan 27 Erenköy Kız lisesi Direktörlüğünden Spor bayramı icin talebelerimize 19 Mayız gençlik bayramı için yapilesk provalarda hasır bulunmak &. zere hisemiz ikinci devre talebesinin 30 Nisan 1941 Çarşamba günü saat 14 de okulda bulunmaları lüzumu ân olunur, (3200) Müsabaka ilânı Ofisimizde yüksek mekteb mezunlarile İse ve orta mekteb me zunları arasında müsabaka ile memur ahnacaktir. Müsabaka im. tihanları tahriri ve şifahi olmak üzere iki kısımdır. Tahriri imtihan 8 Mayis Perşembe günü saat 10 da Galata Kozluca hanindaki ofis merkezinde yapılacaktır. Günü ayrıca tayin edilecek olan şifahi imtihana girebilmek için tahriri imtihanda muvaffak olmak şarttır. Tahriri imtihana girebilmek için taliplerin memurin kanunile 3659 No.lı kanunda yazılı vasıfları haiz olduklarım mübeyyin o vesaikin asıl veya suretlerini 3 Mayıs 1941 Pazartesi akşamına kadar Petrol Ofisi Mürülüğüne tevdi etmeleri lâ PETROL OFİSİ Deviet Demiryolları işletme U. M. den 'Ton başına 75 kuruş nakliyesi de dahil olmak üzere 9 uncu işletmenin herhangi bir istasyonunda ve vagon içinde beslimi şartile beher tonu 11.25 ira, muhammen bedelle 100 ton normal sun'i portland çimentosu açık ek- siltme usulile satın alınacaktır, Münakasa 6. Maya: 981 Salı günü saa 11 de Sirkeci 9 işletme binasında A. E. komisyonu tarafından yâpılacaklır. İsteklilerin ayni gün ve santiş” kanuni vesaik ve 133,1) ra muvakkat teminatla komisyona müracaalları Yazımdır. Şartnameler parasiz olarak komuyondan verilmektedir. ilân Tarifemiz "Tek sütun santimi SELANIK BANKASI Tesis tarihi: 1888 e Başlık makta 500 kuruş idare Merkesi: İSTANBUL (GALATA) İğ 1 nci sahife 400 » 2 nci sahife 250 » Türkiyedeki Şubeleri 3 ncü sahife 200 » aye Şi 4 ncü sahife 100 o» İç sahife 60 » MERSİN, Spa Son (sahile 50 » Muayyen bir müddet zarfında fasiacn miktarda ân yaptıra. Yananistandaki Şubeleri: caklar ayrıca bensilâtii tarife mL — İğ mizden istifade edeceklerdir o Tam, yarım ve Çeyrek sayfa Hânlar için ayrı bir tarife der. piş, edilmiştir. Son Pastanın Kcari Mânlarına sid işler için şu adrese müra, cant edilmelidir. İlânelik Kollektif Şirketi Her nevi banka mu"-— Kiralık kasalar servisi İstanbul İkinci İflâs Memurtuğundan: Müfls Galip Sinap alacaklılarına konkurdato teklif etmektedir. Bu tek. ilin müzakeresi için alacaklıların Deposu: İst, Tütün Gümrüğü 30/4/941 Çarşamba günü saat !l de dairede hazir bulunmaları dân olu - nur. (4878) Bon Posta Matbaası; . ————— Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp Emeç SANİBLERİ: 8. Ragıp EMEÇ A. Exrem UŞAKLIGIL k Her türlü banka işi Doktor |. Zati Öget Belediye karşısındaki muayene. hanesinde öğleden sonra hasta- larını kabul eder. İDARESİNİ BİLEN İŞ BANKASINDA İKRAMİYELİ HESAP AÇAR İnhisarlar D. Bakır Başmüdürlüğünden Şartnamesi mucibince MI mali senesi içinde D.Bakır başmüdürlüğü ile Mardin. Cize. Nusaybin. Kızütepe, Midyat idareleri arasında yapılacak olan tuz nakliye 15 gün müddetis ve kapalı Zarf usulile eksitmiye ko, nulmuştur. 'Nakledilecek tuzun muhammen miktarı «1,060,000. ki muhammen be- deli «30330., murakkar 'emisatı 2374 Hradır. Muvakkat ihale 0/1 tari, hine müsadif Cuma günü sant İ4 de D. Bakır inhiatlar başmüdürlüğün. İ de müteşekkil komisyon tarafından yapılacaktır. Şartnamesi Ankara, İstanbul, Sirt, Mardin, Bitlis ve D. Bakır iahisarlar idaresinde mavcuddur. — 63140» Toprak Mahsulleri Ofisi İstanbul Şubesinden Afyon ihraç sandıkları için şubemizde mevcud nümunesi gibi 100-150 bin krampon yaptırılacağından #aliplerin 30/4/941 Çarşamba günü saat 15 de man hasındak; merkezimizde yapılacak açık pazarlığa işlirik etme - a eğ