6 Mayıs 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

6 Mayıs 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Makineye | Samsunla Ankara arasında bayrak koşusu yapılıyor Ebedi Şeften Villi Şefe sembolünü taşıyan bayrak 19 Mayıs günü 11 de Ankaradaki stadyomun şeref tribününe getirilecek verilirken Irak Almanya ile yeniden siyasi münasebat tesis ediyor Irakta esir düşen İngilizler Habbaniye etrafında muharebeler devam ediyor Londra, 6 (AA) —EBC: Ofi ajansına göre Irak hükümeti Almanya ile siyasi münasebala aşan başlamağa karar vermiş- . Kahire, 6 (A.A) — Dün akşam İngiliz umumi karargâhı, hususi bir tebliğ neşrederek, Habbaniye- de faaliyette bulunan İngiliz piya- delerinin Pazar gecesi muvaffaki- yetle neticelenen devriye hareket. e yapmış olduklarını bildirmiş- ik topçusu Pazar günü Hab- baniyödeki İngiliz tayyare karar- gühina steş açmıştır. Fekat İngiliz avcı ve bombardıman tayyereleri tarafından yapılan mütemadi dev-| Tiyeler sayesinde İrak topçusunun ciddi hasar tevlid etmesine mâni olunmuştur, Alman zabitleri yok Kâhire, 6 (A.A.) — Askeri söz- cü, Irak vaziyelinden bahseder , Alman tayyarelerinin ve zâ- bitlerinin Iraka muvasalat etmiş olduklarına dair, hiçbir emare mevcud bulunmadığını bildirmiş- tir, Sözcü, Irak tayarelerinin 120 ye baliğ olduğunu ve bunların hepsinin ayni tipte bulundukları. mi söylemiştir. , Esir düşen İngilizler Rutbada Iraklılar tarafından e- sir edilen İngiliz zabit ve askerle. ri ancak 4 gübav ve bazı istihkâm askerlerile amelelerden ibarettir Bunlar bir Irak seyyar tarafından esir edilmislerdir. Bün- dan manda, sözcü, Habbaniye ci- varındak vaziyetin biraz nazik ve müşkül olduğunu anlatmıştır. ... Irak resmi tebliği Bağdad, 6 (A.A.) — Havas; Irak karangâhı umumisi dün neş- rettiği bir tebliğde, Irak topçusu- mun Habbanivevi bombardıman ettiğini, hava kuvvetlerinin müte- addid keşf uçuşları yaptıklarını bildirmiştir. 4 Mayısta, Raşid kampına karşı yapılan bir hücumda on asker te- İef olmuş, İnuriliz tayyareleri bira- da mühim zarafet ika etmişlerdir. Irak tebliği Bağdad, 6 (A.A) — Hükümet ün akşam bir tebliğ neşrederek, giltereye satılmış olan bozgun cuları hükümete ihbar evlediğin- den dolayı halka teşekkürlerini biklirmetir. Arab an'enesi (muci- bince tebliğde askerlere, harb e- sirlerine iyi muamele edilmesi tavsiye olunmaktadır. Miriri i Kahire 6 (A.A.) — Uzun müna- kaşalardan sonra Misir kabinesi Irak hükümetine — İngiltere ile ihtilâfin sulhan hallini tazammun eden bir Mesaj göndermiye karar vermiştir. Mısır Başvekilinin beyanatı Kahire, 6 (AA) — B.B.C; Mur bâşvekili dün şu beyanatta bulunmuştur: — irak hükümetinin bu nazik zamanlarda ağır mes'uliyeti kav- 'rayacağı şüphesizdir, Her iki dev- Jetin müsaid bir anlaşma yapacak- larını ve Irakın bu suretle Âfetlerinden masun kalacağını ü- mid etmekteyiz. Ruzvelt hava hâkimiyetinin | ©” elde edileceğini söylüyor Vaşington, 6 (A.A) — Ruzvek harbiye nazırı Stimsona gönder-| zafere miş olduğu bir mektubda, demok- yasilerin hava hâkimiyetini elde etmeleri lâzım kini ve bunu elde ödeceklerini, hususi bir su- rette tebarüz ettirmiştir. Reisicümhur, bilhassa bombar- dıman tayyarelerinin oimalâtmı fazlalaştırmak için daha fazla gay- İret sarledilmesini nazırı. müfrezesi | Ankara 5 (AA) — 19 Mayıs spor ve gençiik bayramı müna - sebetile beden terbiyesi genel di- rektörlüğü tarafından bu yıl ilk defa olarak Samsun - Ankara ara- sında yapılacak bir bayrak koşusu tertib edilmiştir. İzmirin düşman kuvvetleri tarafından işgali günü- nün yıldönümü olan 15 Mayıs gü- mü Samsun iskelesinden başlıya - rak 19 Mayıs stadyomunda niha - yet bulacak olan bu koşuya ald o-! larak hazırlanan programâ nazâ ran Samsundan itibaren Ankaray Hitlerin nutku nasıl karşılandı (Baştarafı 1 inci sayfada) Jihat sahasında hâlâ elinde bulun- durduğu avansı mubafı etmek ve zamanın rolünü OOynamasına müsaade etmemek için gayretleri. mİ en son hadde çıkarmaktadır. Hitler nutkunda Amerikan yar- dımına rağmen İngilterevi imha gayretinin çok tehlikeli bir teşeb- büs olduğuna kendisinin de ksni bulunduğunu ve fakat şimdi artık bu teşebbüse sonuna kadar devam iceb edeceğini ihsas etmişti Zurich 5 (A.A, nutku den ilk tefsiratta Alman şansöyle- sinin sümilerini inkisara uğrattığı, zira harbin bu sene biteceği hak- kında vâtte bulunamadığı kayde- dilmektedir, rikada - Vaşington 5 (A.A) — Hitlerin nutku Vaşingtonda opekaz alâka 'uyandırmışa benziyor. Birçok kim seler bu nutku Hitlerin o Çörçile karşı beslediği infialin bir ifadesi olarak telâkki ediyorlar, Diğer ba- zı kimseler Hitlerin nutkunda A- merikaya hücum diyi Fakat bütün hücumla- rini Çörçile tevcih etmiş olması son Alman zaferlerini, Hitlerin gayelerini tahakkuk ettirmek hu- susunda pek zayıf bir rol ovnıya- cağı hakikatini tebarüz ettirmekte dir. Filhakika Hitleri kızdıran nok ta hakiki zafere kavuşma için İngi liz adaları müdafaasını kırmak za- ruretinden kurtulmamış bulun - masıdır. Londrada Londra 5 (A.A.) — Yunanistan. daki jmparatorluk kuvvetlerine karşı -Almüunlar tarafından kullanı lan asker miktarı Londrada tesbit edilmiştir. Almanlar Yunanistan - da üç zırhlı fırka ile iki dağ fır - kası, Adolf Hitler fırkası ve bir piyade fırkası kullanmışlardır. Ma lümdur ki Hitler dün akşamki bir dağ fırkasının bir de Adolf Hitler fırkasının isimlerini ve propagân- da maksadile uydurulduğu aşikâr olan Alman zayiatı miktarını ver- miştir, Londra 5 (A.A.) — Sabah ga- zeteleri Hitlerin nutku ile Iraktaki vaziyet hakkında ayni derecede a- Jâka göstermektedirler, Nutuk umumiyet itibi derecede ehemmis” âkki edilmekte ve birçok verlerinde $ı- kıntı ve asabiyet müşahede olun- maktadır. İ Dajlyh Telegraph gazetesi kün Alman zayiatına temas eden kısımlarını o mevmmubahs ederek bu kadar geniş mikyasta bir taar - rüzun Hâtlere ancak bes altı bin ö- Yü ve yaralıya mâlolmasına inan. mak imkânı olmadığını kaydet - mekte-ye anlaşı'an Hitlerin Ge - nut. >İneral Wavellin Bingazide uğradı- in zayiattan fazlı insan kaybet » e istemediğini ilâve eylemekte Ahni gazetesi söyle demektedir. Hitler gelecek sene milletten da ha fazla gayretler ve daha iyi si - eş istiyor. 1941 sönesinde nihai kavuşmağı vâdeden bir a- damın böyle bir talebde bulunma- si garibö'r. News Chronicle. ve Daily Mafi gazeteleri Irak hâdiselerinden bah #ederek Almanların eline göcmek- tense bütün petrol kuyularmın tah | bir ve edilmesin teklif etmektedir - Londra 5 (A.A.) — Royter a-İve dansının diplomatik muharriri ya- olan güzerzihtaki bölgeler, di Şeften Milli Şefe sembolünü taşıyan bayrağı kendi v dudlarından itibaren tesellüm ede- ceklerdir. Bayrağı taşıyacak olan| 'e koşacak ve her atlet iki kilomet bayrağı diğer arkadaşına verecek- tir. Böylece elden ele verilmek suretile önemli ve yüksek mili hatırayı temsil edecek olan bay - rak wençlik ve spor bayramı gü saat 11 de 19 Mayıs stağyom! daki şeref tribününe getirilecektir. Kızılay merkez idare heyeti seçildi Ankara 5 (Hususi) — Kızılay merkez idare heyeti bügün topla. narak seçim yapmıştır. Bu seçime göre reisliğe İstanbul meb'usu Ali Rana Tarhan. ikinci reisliklere Trabzon meb'usu Hasan Saka, ve 'Tekirdağı mebusu Cemil Uybadın, umumi kâtibliğine S.khat Vekâle- ti müsteşarı doktor Asım Araz, muhasebe mürakibiiğine Merkez Bankasi umum müdürü Kemal Zaim Suner, müessese mürakibli - Rine Ziraat Vekileti müşavirle - İNİ rinden Naki Cevad Akterman, aza hığa doktor Hüsameddin Tural se- çilmişlerdir. Milli Şefin fotoğrafları Ankara 5 (A.A.) — Bugün al - dığımız telgraflar, Miht Şef İsmet İnâpünün Parti ve Halkevleri için imzaları ile hediye ettikleri f0- toğrafların Diyarbakır, Çarsamba, Çapakçur ve Turhal vilâyet ve ka- za merkezlernide Parti ve Halkev- yem talik edildiğini bildirmek - ir, Ankara 5 (Hususi) — Askeri ceza kanununa ek kanun lâyihası alâkadar encümsulerden geçerek Meclis ruznamesine alınmıştır. viha esaslarına göre Türk ceza ka- nunu mücibince takibi izne bağlı suclara askeri mahkemelerde ba -- kıldığı hallerde bu izin Milli Mü- dafaa Vekili tarafından verileeek- tir. Ceza kanunlarındaki harb ve seletberliğe aid cezai hükümler fevkalâde hallerde de tatbik olu - nacaktır. Atina elçim'zle e'çilik memurları sıhhatteler Ankara 5 (A.A) Hariciye Vekâletinden tebliğ edilmiştir: Atina büyük elimizle büyük elçilik erkân ve memurlarının ve Atina, Pire konsolosumuzla kon - ve âfiyette bulundukları Almanyâ hükümeti tarafından hükümetim, e bildirilmiştir. Hitlerin Reyizhstandaki nutkun da Çörçil aleyhindeki şiddetli hü- cumları, Çörçilin son nutuklarmın ona şiddetle dokunmuş olduğunu gömteriyor. Reichstağ nutkunun en alâkalı kısmı belki de Balkan işlerine ve Almanyanın bu mıntakalarda top rak menfaatleri olmadığı temina - tına ald olan kısmıdır. Alman kıt's ları tarafından muslihane işgal e- dilen Romanya ve Bulgaristan, Al men sürüleri tarafından ezilen Yugoslavya ve Yunanistan dere - cesinde bu teminat hakkında fa - razivelerde bulunabilirler, Hitlerin sözlerinde o müstakbel niyetleri hakkında bir işaret araş tıranlar mutad olduğu üzere va - kitlerini kaybederler, Hitler, ha - kiki maksadlarını gizlemek için kelimeleri kullanmak — san'atında üstaddır. Hitlerin, İtalyanların yardım is temedikleri hakkındaki. beyanatı muharebe İtalyanların ce in hususundaki o methiyeleri Askeri ceza kanunu-. na ek kanun lâyihası| solosluk mansublarının ve cümle-! ; İşinin aile efradının kâmilen sıhhat o EEMiNDE © Her Hitler dedi ki Yazan: Selim Ragıp Emeç İman ordularının Balkanlar da Sirbistan ve Yunanista- na karşı giriştikleri mücadelenin hitamı münasebetile Alman devlet reisi Her Hitler Alman: Meb'usan Meclisinde zaman zaman irad et - mek itiyadında bulunduğu nutuk - larından birini daha söyledi. Nutkun birinci kısmı harb mes'u- nin patlak vermesile müteskıb saf halara aid hâdiseleri ta ve izah eylemiye inhisar etmektedi Ondan sonraki nlar, noktaj nazarına göre İngiltetenin ve onu idare edenlerin oynamiş olduk- bistanin üçler paktına iltihakı şart. larını ve sonra bundan nükülü icab eden vaziyeti ve hâdiseleri anlat - makta, bu arada da memleketimi. “zin “dürüst “olan durumuna temas etmektedir. Dünyanın hiç bir devrinde tarihi yapanla yazanin ayni adamlar ol - madıklarını biliriz. Bu sebeble bu nutku da, ileride yazılacak olan bu- günlere aid tarihin ihmal kabul et. mez vesikalarından biri addetmek istemekle de vesikavi kıymetini ih- İâl etmiş sayılamayız. Her Hitler, büyük bir ideoloji davasınin bir tarafı ve başlıca alem- darıdır, onun, günlük vukuat va bu vukuatin hazırlanmasında © müessir olmuş insanlar o hakkında hüküm vermesini garib bulmayız. o Çünkü bu davanin bir tarafi olmak itibari. le zid telâkkilerle mütehassis olarak kendisine husumet göstermiş bulu- nanlara karş; Tisanının sert, fikirle- rinin kati ve ağır olmasini biröz da tabif görürüz. ine ulaşmaları in bir vasıta olmaktan surette çıkarılamaması, çka. rilması için yapilan gayretlerin aka- mele uğramasından dolayıdır ki bu sünkü Fecayiin şahidi bulunuyoruz olan mamure ve hanümanlar önün de müteessir olmuş görmek, istikbal için daha iyiye varabilmek ümidin. den doğan bugünün yegâne teselli - sidir, Onu, meseli o Yunanistanın kahramanane. mukavemeti karsı - unda takdirkâr, bir eski medeniyet kaynağını tahrib etmek vaziyeti 5- nünde mütereddid ve mağmum bul. sayılmak lâzım gelen emarelerdir. Türkiye ve Türklük hakkındaki iyi sözleri, Büyük Atatürk ve ondan aldiğı ilhama dair simdiye kadar pek ender insan hakkında kullandı. gı hayranlık kelimelerile onun mu- akkiblerine karsi sarfettiği nazik ve dikkatli cümleler, bu nutuk arasin- da bize aynca taallük eden cemile. âr parçalardır. Biz, bu nutku, gelecek seneye yaptığı telmih bakımından . harbin bu sene de bitirilemiyeceğinin bir kabulü gibi alırken ayni zamanda ü ü sunulmuş veni bir ddediyoruz. Esasen 0. Dun hemen ber nutkunda böğle bir mahiyet mevcuddur. Fakat Her Hit- ter bu defaki teklifini geçen seferki gibi açık olarak değil, dolayısila ya- pıyor. Biz, bu hitabin insanlığın ve medeniyetin hayrına matuf netice ye ulaşmasını geçmişteki vukuata bakarak, bütün kalbimizle temenni ediyoruz. Çünkü yirmi ay evvel baş. ıyan cidalin daha kaç yirmi ay sü- eceğini, bilmiyoruz ve şimdilik bu- nu bilenin de dünya yüzünde mev. cud olduğunu pek sanmıyoruz. Selin Ragıp Emeş Giriddeki Yunan kuvvetleri Hanya 5 (A.A) — Ege ajansı bildiriyor: Giritteki müttefik kuvvetlerin kumandasını tevhid maksadile a- dadaki Britanya ve imparatorluk kuvvetleri okumandanı General Freyberg, Elen krah Jorj tara - fından bütün Yunan kuvvetleri » nin kumandanlığına tâyin edil - miştir. hiç şüphesiz Romeda büvük bi memnuniyet ayandıracak ve Adri- yatik sahillerinde İstediği “arazi Alman! ları rolleri tebatüz ettirmekte, Sır -| Her Hitleri, dökülen kan, harab; mak, elbette ki ilerisi için falıhayır| (Rodostan Suriyeye | uçan Alman tayyareleri (Bastarafı 1 inci sayfada) Habbaniyedek! garnizonumuz hi ze üzerine pek az ağlak verin tir. Irek hava kuvvetlerine şub tayvarelerin çok büyük kısmı gerek İngiliz cavüze teşebbüs ederi liyetlerini teşrih etmekte ve facin.| Vi İse silen Alhan teyaiei Dün akşamki Radyo gazetesin - İden: Giridden verilen bir habere gö - re, bazı Alman tayvareleri Rodos adasından kalkarak Suriyeye uç - muslardır. Bu haber henüz teeyyüd etme » mistir İngiliz tayyarelerinin faaliyeti Kahire 5 (A.A.) — İngiliz hava! kuvvetleri umumi karargöhinın dün| aksam neşrettiği hususi tebliğ: İngiliz bombardıman Pazar günü, Muaskarraşi yare meydanma (diğer bir şiddet akın yapmışlardır. Tayvave meyd. nının binalarma ve atelyelerine cid- di hasar yapılmıstır. Asgari 22 1.- rak tayyaresi, muharebe harici bi - rakılmıştır. Vukua gelen hava mu - harebelerinde de birçok düşman tay yaresi, servis harici bırakılmistır. zırhlı tren geri dönmüştür. Tay; Tettebatı, diğer bir İngiliz tayyaresi tarafından kurtarilmişti Habbaniye dışındaki Irak topçu mevzilerine, motörlü cüzütamlarına ve asker tahaşşüdlerine karsı mütet addid akınlar yapilmiş ve bir çok İtam isabetler o kaydedilmiştir. Bu hedefler, bütün gün bombalannitş- tar Bikihare Munskarfeşid . tayyare meydanına lan bir hücum esma- sında, hangarlara, binalara ve bir tayyare deposuna tam iisabetler kaydedilmiştir. Bir tayyare yerde itahrib olurmuş ve bombalar diğer bir çok tayyarenin — hemen yanına düdedüştür. Bombardıman tayyare- lerimizi karşılamağa teşebbüs eden iki İrak avci tayyaresi düşürülmüş - tür, Londra 5 (A.A.) — Hava neze- retinin tebliği: Dün İngiliz | tayyareleri Bağdad üzerine arabca yazılmış 24 bin be- yanname atmışlardır. Bağdadda vaziyet Bağdad 5 (A.A) — Hükümet lehindeki tezahürler büyük bir in. tizam içinde devam etmekte ve hü. kümete her taraftan sadskat temi- natı gelmektedir. Filistin ye eri orduya gönüllü yazılıyorlar. dadda bulunan sabik Kadir | müftsi Hacı Hüseyin Filistinlilere hitaben bir beyanname neşrederek bunları İngiltere aleyhindeki müca. delelerine tekrar başlamağa o davet etmiştir. Memleketin idari ve iktisadi ha- yatı normal seyrini takib etmekte - dir. Başvekil radyoda bir nutuk irad ederek Irak halk mücadelenin ilk santlerinde gösterdiği vatanper. verlikten dolayı teşekkür etmiş ve ordu ile milleti tebeil eylemiştir. Baş vekil hükümetle milletin, memleke- tin müdafaasinı temin ve şerefini vi kaye gayesile çalıştıklarını ve mu. raffer çıkmak için icab eden bütün fedakârlıkları yapacaklarını — ilâve etmiştir. Beyrut 5 (AA.) — Ofi ajansı bildiriyor: kak hâdiseler, manda altındaki #nemleketlerde muhabbet tezahür- lerine vesile olmuştur. da Suri, yeli üniversite talebesi kafile halin. de İrak o komsoleshanesine gidetek Kral Faysal ile Raşid El Geylâni le. hinde nümayişler yapmışlardır. Ay. ni talebe kafileleri İngiliz konsolor hanesine giderek hasmane tezahür- lerde bulunmuşlar ve konsoloshanı iadeye muvaffak olmuştur. Beyrutta eski Amerikan üniver - sitesi müdavimlerinden İraklı ve Fi- meselesinde Almanyadan bekle - diği müzahereti göremiyen Mus » bistinli telebe İrak konsoloshanesi ö- jalm | zib edilmiş old: İ üçü Bir demiryolu bombalanmış ve bir| Tobrukta | İngiliz mukabil hücumu (| (Baştarafı 1 inci sayfada) larımız bütün bölgelerde yeni te- © ir? kaydetmişlerdir iz ileri kuvvetle.” ri nezdiydeki muhabiri Yazıyor: Töbruktaki Britanya kuvvetleri © cem'an 3000 düşman askeri esir ştir. Alınan en son haberler geçen Çarsamba ve Perşembe gün leri pek çok düşman tankının tah“ göstermekte alyanlar İngiliz mukaveme - Âli noksanı mekte idi. Taarruz esnası düşman tankı, bir tank dafi topu na karşı ilerlemiş bunlardan dördü bü topla bek yakındaki diğer top © tarafından süratle tahrih ed'imis. tir. Topu idare eden askerlerden yaralanmış. fakat geri kolan © erler düşman tardedilinciye kadar © müdafaaya devam etmişlerdir. Al war ar ve İtalyanlar tardedilir e- dilmez İngiliz kıt'aları #aarruzi | idevriye vazifelerini tekrar ele al- ws, svni zamanda fopcu da düş - i, Man nakil vasıtaları üzerine tek — Taarruzun akim kalması rın Mısırda yap » mak. isti ileri hareketi has © zırlıkları için air bir darbedir. AL -i manlar Bingâziden Solluma giden büyük sahili volunu hâlâ kullana - mamakta ve taarruzlarının her - günkü gecikmesi yeni İngiliz tak- vive kut'alarımn batı çölüne vu- vasalatlarına imkân vermektedir. Alman tebliği 4 Berlin 5 (A.A.) — Alman teb- rar ateş açcm* A ği: ğ Alman harb tayyare teşekkülleri dün gece Şimali İrlandada mühim Belfast limanına muvaffakiyetli bir hücumda bulunmuşlardır. Bilhassa teçhizatı #anayi müsiseselerile Vic. kers Armstrony tezgâhlarında inu- azzam infilâklar ve bir çok büyük | yangınlar müşahede edilmiştir. Li. manda demirlenmiş bulunân 4 ge- mide yangınlar — çıkmıştır. Diğer harb tayyare teşekkülleri İngiliz. garb sahillerinde o bulunan bahriye tergâhlarını bombardıman etmiş ve Mersey mintakasında bir gece ev. velki hücumlardan biri kismen halâ yanmakta olan tesisata tam isabetler kaydeylemişlerdir. Diğer hava hücumları Hartlepoğl civarında bulunan silâh fabrikaları. © na ve İpsurich ile Plymouth i larının tesisatına tevcih edilmi İngiliz sahilleri açıklarında harb tayyareleri cem'an 21,000 tonluk 4 tcnret gemisini ve bir muhribi ba. tırmışlardır. Tayyareler bundan baş ka diğer beş büyük ticaret gemisini bombardıman ederek ciddi hasara uğratmışlardır. İngilterede bir tayyare meyda - nına yapılan bir hücüm esnasında yerde duran tayyareler tahrib edil miş ve kamplar ile petrol depola rında yangınlar çıkarılmıştır. Şimali Afçikada toplarımız Tob. ruk önünde İngiliz mukabil hüçüme larını Püskürreüişlerdiz... . Cebelüttarıktaki ingiliz filosu gli 1 Akdenize açıldı Bi Linea 5 (A A.) — Fransız Ofi ajansı bildiriyor: Dün bütün gündüz Cebelütta - rıkta dağ, liman ve körfez üzerin de pek çok İngiliz deniz tayyare sile avcı ve bombardıman tayya - resi uçmuştur. Gün batarken bir. cok harb gemisi Akdenizde ma - | nevralar yapmak İçin “açılmıştır. Akşam limanda Ark Royal ve Ar- Ros tayyare gemilerile Rerulse ve Renown dritnotları, bir kruvazör, bir torpido muhribi, bir de de - nizaltı filosu vardı. pi Diğer cihetten tamirde bulunan Sheffield kruvazörü de meçhul bir. istikamete hareket etmiştir. Bu. kruvazörün yerine tamir rıhtımı. na hasara uğramış iki distroyerle bir denizaltı çekilmiştir. Öğleden sonra içinde mühim bir şahsiyet bulunduğu söylenen dört motörlü #olini için hafif bir taviz teşkil e|nünde İrnk davam “lehinde tezahü * Ni daya Cebelüttarıka gelmiş decektir. ratta bulunmuştur.