11 Mayıs 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

11 Mayıs 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

İl Mayıs Kadınlarımız arasında anket (Baştmrafı 1 inci sayfada) | Wanna tercüman olmak ga umız ankete bugün de de- Yam ediyoruz: © Cümhuriyet Halk Partisi Kız Talebe Yurdu müdür mua Bini Bayan Hayriye Erdirek: | «— Hepimiz icabında bize ve-| Tilcek her türlü vatan vazifesini Yapmağa hazırız. Bilhassa hasta- Delerde, dikimsvlerinde yapaca -| z mesainin çok faydalı ola - Sağıha kaniim. İmtihanlarını bi - ek, yurddan ayrılan talebeler- görüştüm. Hepsi ilk iş olarak Ankaraya (Oogidip (| hastabakıcı Fslarına gireceklerini söyledi - ler. Kızlarımız bu meselede çok Bassas. Sayın Bayan oİnö - Rünün © beyannamesini Obüyük heyecanla o karşıladılar, Benim iki oğlum var, biri gimdi Ordu hizmetinde. Sıra düşerse, Mukaddes vatan için oğullarımızla birlikte biz de » Fransızca o ö, Neyyire Neyir Okyanus: «— Bayan İnönünün daveti kar- #eında bütün Türk kadınlığı se - İerber olacak ve başında onu gör- mekle şeref duyacaktır. Türk ka - dinı şerefli tarihinde vatan istik - lâli mevzuubahs olan yerde erke- Bile beraber olmuş, onun yanıba- $inda çalışmıştır. Bugün cümhuri- — idaresi asil hasletler taşıyan kadına şerefine lâyık mevkii İ Vermiş ve onu bütün dünya ka - dınlarının fevkmide bir seviyeye erişlirmiştir. Şimdi yüreği hürri - Vet havası ve kafası müsbet ilim- İe dolan "Türk kadını tarihinde gös terdiği fedakârlıklardan daha faz- İasını yapacak, dünya kadınlarına ir örnek olacıktır.» © Tıb Fakültesi son sınıf talebesinden Fikret Öktem: «— Ben zaten sual'nizin iceri- sihdeyim. Birkaç gün sonra dok- Akdenizde son hava harbi af 1 imei sayfada) müştür. Bir tayyaremiz kayıb - dır. Diğer bir avcı tayyaremiz de kaybolmuş, fakat mürettebatı kur- tarıİmiştr. Düşman hücumları, torpil tay - Yüreleri, avci tayyareleri himaye - sinde seyreden yüksek irtifa bom- bardıman tayyareleri ve avcı hima- yesinde seyreden pike bombardı - i tarafından yapilmiş Messerchmitt - 110 avci tayyareleri himayesinde seyreden 25 pike bombardıman tayyaresinden mürekkeb bir teşek- kül, daha hücuma başlamadan ev- Yel, deniz avcı tayyarelerimiz ta » tor çıkacağım. O vakit elbette or- du emrinde hizmet almaktan çe - kinmiyeceğim. Esusen bu mukad- des vazifeye koşmıyacak tek bir Türk kızı tasavvur etmem. Vazi femizi hakkile başaracağımıza inâ- nıyorum.» © Hukuk Fakültesi talebe- sinden Vedia İrdem: «—'Türk kadınları milli mesele- lerde çok hassas ve vazifelerini müdriktirler. Bize İster bir hasta- nede hastabakıcılık versinler, is - ter alelâde bir koğuş temizleyici- liği. Bütün bu işleri mukaddes sa- Yacağız ve seve seve yapacağız. Hiç bir işi ötekinden ayırd elmi- yeceğiz. Tarih boyunca Türk ka- dınları milli zaferleri erkeklerile birlikte paylaşmuşlardır. Gene öy- le olacak. Hattâ silâh omuzda çar- pışmağa, cepheye gilmeğe hazırız. Bunları fantazi olsun dıye söyle - myiorum, yüreğimden söylüyo - rum.» © Tıb Fakültesi talebesin - den Dürdane Cemalizil: «— Her sahada, bilhassa mes leğimin sahasında en ağır vazi - feleri yapmağa hazırm. Biran evvel mektebi bitirmek ve dok- tor çıkmak istiyorum. Ordu hiz « metinde çalışmak, eğer o gün H* İrse, kahraman o Mehmedriklerin yaralarını sarmak için. Bizi bu &- sil vazifeye davet eden Bayan varolsun.» £ © Edebiyat Fakültesi tale - besinden Mürüvvet Gülâl: «— Bu davete koşmıyacak bir Türk kızı yoktur. Biz hepimiz 7a- ten vatan hizmeti için hazırlıkla. rımızı yapıyorduk. Ben şahsan as- kerliği çok sever, silâh kullanma- sını da oldukça iyi bilirim, Keski beni cepheve derseler. Orada da valtemi başai mami var.» Bugün İnönünde yapılacak merasim işareti o Üzerine konulmak © suretile (o başlanacaktır. Abideye Büyük Millet Meclisi, Baş- vekâlet, Ordu, Parti Genel Sekre- terliği, Ankara, | İstanbul, Bursa, Eskişehir, Kütahya, Bilecik, Söğüd. Bozöyük, Pazarcık, İnönü nahiye - si, Dedurga çelenkleri konulucak, bu serada Eskişehirden gelecek tay yareler tarafından Şehidlik üstüne çiçek ve çelenk atılacaktır. Müteakiben Ordu, Ankara, Ü- niversite, Bursa, Eskişehir, Kütah- ya, Bilecik ve Bozöyük hatibleri bi rer hitabede bulunacaklardır. Hita- rafından yakalanmış, parlak swret- te dağıtılmış ve geri püskürtülmüş- tür, Düşmana aşağıdaki zayiat ver - dirilmistir: Hava dafi topları tarafından 3 torpil tayyaresi ve bir S. 79 tayya- Tesi tahrib edilmiş ve iki torpil tay- Yaresi ciddi hasara uğratılmıştır. Deniz avcıları, bir Yunkers - 87 ve iki $, 79 düşürmüş ve bir Yunkers- 87, bir Messersehmitt - 110 ve bir Cr, 42 tayyaresini hasara uğratmış lardır. Bundan başka, diğer düş - man tayyarelerine de hasar yapıl - miştir, | | bürçesini 91190 Tira olarak kabul Belerden sonra bando matem hava- m çalacak ve bir manga tarafından havaya ateş edilmek suretile mera- sime nihayet verilecektir. Bugün Şehidlik civarından ge - çecek bütün trenler merasim esna - «nda duracak ve yolcular merasi - me iştirak edeceklerdir. Balikesir belediye meclisi Ni- san toplantılarının sonuncusunu reis Naci Kodanaz'ın başkanlığında ya- parak 941 mali yık elektrik işlet - mesi mülhak (varidat ve raf etmiştir, Jandarma Sübay Okulunun mezunları Jandarma sübay okulunun bu #eneki mezunlarına evvelki gün okul salonlarında merasimle dip - lomalar: verilmiştir. Merasimde jandarma 'umum komutanlığı er - kânile, okul muallim ve idarecileri hazır bulunmuşlardır. İstiklâl ve jandarma marşile başlıyan mera - simde mekteb komutanı ve fan darma umum komutan muavini birer nutuk söylemşiler, şehadet - name ve mükâfatlar tevzi edilmiş. tir. Resimler mezun sübevlarla erbaşları, komutan ve muallim - leri arasında gösteriyor. FUşı1A Alman deniz üsleri alev haline getirildi (Baştarafı 1 inci sayfada) yareleri akına ik etmişlerdir. Bu hücum esnasında on binlerce yangın bombası ve yüzlerce ton yüksek kudretli inlilâk bombaları atılmıştır. Hambur ve Bremenin üstü bir duman tabakası ile örtülmüştür. Çıkan yangınlar o kadar geniş ve siddetli bir hal almıştır ki pilot lardan birinin tabirini kullanmak lâzım gelirse yangınları biribirin- den ayırd etmek mümkün olama- mıştır, diyebiliriz. Denizaltı tez - gühları ile diğer Alman deniz dez- Jarı amansızca dövülmüş ve &- lev haline getirilmiştir. Ay ışığı ve güzel hava, hücumun muvaffak ol- masına yardım etmiştir. Her he kadar dün sabah Al - manlar, tayyare hücum filoları - mızı dağıttıklarını iddia etmişler- se de İngiliz tay man avcı tayyarelerinin, ne de tay yare dafi bataryalarının fili mu - halefetile karşılaşmışlar ve bu iki şehir üzerinde daimi kafile ha - linde uçarak bütün bombalarını hedefler üzerine atmışlardır. Pilotlar müthiş ınfilâklar vuku bulduğunu haber vermişlerdir. Bu infilâklardan biri o kadar müt - hiş olmuştur ki üç bin metre ırti- fadan hissedilmiştir. Esasen sid - detli surette yanmakta olan bazı hedeflerin ortasına yeniden cok bü bombalar atılmıştır. deniz tezgühlari Londra 10 (A.A.) — Hava ne zareti istihbarat bürosunun bildir - fiğine göre, Almanya üzerine Per şembe - Cuma gecesi akın eden ve şimdiye kadar görülmedik sayida olan İngiliz bombardıman tayyare- leri İngiltereyi henüz hava aydın - kk iken terketmişlerdir. Uçup gi - den tayyarelerin ardı arkasi gelmi- yordu. Berlin, Emden SPOR Bugün yapılacak | milli küme maçları Galatasaray Beşiktaşla, Fe -| nerbahçe de İstanbulsporla karşılaşıyorlar Mâlli kümenin hatır sayik oyun. larından biri bugün Şeref sahasın- da Galatasarayla Beşiktaş urasın - İda oynanacaktır. İki takım arasmdaki her maçın büyük hususiyeti o ötedenberi ma - lâm olmakla beraber, bu maça da. ha ayr bir kiymet vermek lâzım - dar. | — Beşiktaş Bbg puvan cetve - linin başındadar. 2 — Galatasaray rahat rahat İ- lerler bir haldedir. 3 — Askerlik hizmetini yapan futbolevlar bugün O oyniyabilecek lerdir, 4 — Bu maşi kazanan taraftan biri şampiyonluk yolunun yarısını katetmiş sayılacaktır. Kma; fakat esaslı bir şekilde si- raladığımız ufak işaretlerin yanya- na toplanması bu maçın ne derece bir ehemmiyet taşımakta olduğunu açık olarak göstermektedir. Beşiktaş her hale olgun bir tn. ildamder, Kuvvetli olduğu vösbette dayanıklı oyunculardan teşekkül e- den bu takım kolay mağlübiyeti ka bul edecek bir vaziyette değildi 90 dakika bıkmadan mücadele et- mesi en büyük husasiyetidir. Galatasaray; bu maça kâfi de - necek derecede idmanlıdır. Hiç bel i etmeden şampiyouluku bu gürül. tü içinden çekip alacak tedbirleri er an almakia ve hesablamakla - dır. Gözü etraftan ziyade önde ya- ni tam hedeftedir. Bu maçin heye- canı büyüktür. Ona kendini kap - iran mutlaka arlı çıkacaktır. İki takım da maça iesb eden iti- mayı verecektir. İkinci meç Fener-| bahçe ile İstanbulspor arasındadır. Fenerbahçe bu maçı karanmak i - İçim bütün hünerini meydana koya.! aktar. | İstanbuleporun çok enerjik oyu- mu; Fenerbahçeyi ister istemez ha- rekete getirecektir. İstanbulspor icin bu oyun herhal de sayılı fırtmalardam birini “teşkil edecektir. Fenerbahçe bu maçı biraz da me meselesi olarak ele almalı - ir. İstanbulspor için mağlübiyet ni- hayet bir puvan meselesi, galibiyet ise zafer sayılmağa değer bir mu - vaffakiyet olacaktır. ve Almanyanın smmli garbisinde diğer hedeflere yapılan bu taarruz hareketlerinde cem'an 10 İngiliz tayyaresi kaybe- dilmiştir. Hamburg'da bir çok denizalu gemisinin birden inşasına müsnid «Blohn und Vosa» deniz tezgühla- rile Bremen'de «Deutsche Shiff und Machinen> ve Atlos tezgâhları şid- detle bombardıman edilmiştir. Bu iki şehrin diğer sanayi min- takalamnda geniş yangınlar çıkmış ve diğer tahribat yapılmıştır. Her iki manda ateş alan petrollardan bulut halinde dumanlar yükselmiş- ör. Biraz evvel Berline tasrrüzdan dönen bir pilot Hamburg'daki yan- gınları görmüştü Alman Berlin 10 (A.A) Alman orduları başkumandanlığının teb - Ömer Besim İstanbul Futbol o Ajanlığındanı| o Alman hava kuvvetleri, İngilte- 11/57941 tarihinde yapılacak mil-İre deniz mintakasında, cem'an üç li küme maçları: bin tonilâto hacminde #i ticaret Şeref stadı: Saat 15.30 Fener -İgemisi batırmış ve biri büyük bir bahçe . İstanbulspor hakem Baha-İşilek ,olmak üzere diğer üç vapuru ettin Uluöz, yan hakem Feridun -)o kadar ciddi hasara uğratmıştır Necd ki daha yüksek miktarda tonilâto kaybedilmiş olduğu . söylenebilir. Savaş tayyareleri; | Portsmouth'un İcenubunda bir İngiliz distroyerinde yangın çekarmüşter. va tayyareleti, merke - ler Sant 17.30 Beşiktaş - Gnlatasa- ray hakem Samih Duransoy, van hakem Halid Galib » Selâmi Fnt*ol talimatnamesi yeniden yapılacak Yeni hazırlanacak futbol talimat namesi için Ankarada umumi in toplantı yapılacaktır. İstanbul fut - bol ajanı Nuri Bosut da fikri alın- mak üzere Federasyon (tarafindan Ankaraya davet edilmiştir. 19 Mayısa hazırlık 19 Mayısta yapılacak resmi ge gide istirak edecek klüb murahhas. ları mıntaka merkezinde bir top - İann yapmaşlardar. Bu toplantıda murahhaslara icab eden talimat ve- rilemistir Bisiklet mukavemet yarışı 19 Mayısta İstanbul - Edirne & ramnda bisiklet mukavemet yarışı yapslacaktır. Mümhakaya imi - kalardan pek çok bisikletçi iştirak edecektir. Dün Ankarada yapılan milli köme maçları Ankara 10 (Hususi) — 19 Ma- yis stadyomunda yapılan milli kü- me maçlarında Harbiye İdmanyur- du - Eskişehir Demirspor karşılaş -|2 masi O - Ö beraberlikle ve Genç - - Maskespor karşılaşması da Gençlerin 1-0 galibiyetile neti- celenmiştir. İlk karşılaşma Harbiye İdman - yurdu ile Demirspor! arasında ya - “ilmaştir. Harbiyelilerin rakiblerinden da- ha üstün bir oyun çıkarmış olma - lana rağmen ikinci devrede tsf -| tayyaresi bakımından kudretinin sile değmiyecek okadar tadsız ve zevksiz cereyan etmiştir, yapılan. ikinci karşılaşma her Maç bü: hava içinde 0.0 bera “| takımın enerjik ve şuurlu oyunu sa” berlikle neticelermiştir. yesinde çok canlı ve Gençlerle Maskospor arasındaltur. rikalarile tayyare meydanların! ve ayni zamanda İskoçyanın şark sa - hilinde ve İngilterenin garb ve ce- nubu şarki anbilinde liman tesisa - tm müessir surette bombardıman etmiştir. Bir düşman tayyaresi dü- görülmüştür, Şimali Afrikada, Tobruk ve Sol Wwm civarlarında vukua gelen m harebeler, Alman ve İtalyan kıt'a - ları için tam muvaffakiyetli olarak tecelli etmiştir. Alman pike bombardıman. tay - yareleri, Malta civarında bir İngiliz denizaltisim tahrib etmişler, Düşman, gece, cenubu & manyada muhtelif mahali İk ve yangin bömbeler; Bilhassa Manhejm'da mahallelerde hasar vukun gelmiş ve endüstri te- sisatında nlar çikmistir. Fakat bu yangınlar, hemen derhal sön - dürülmüştür. Münferid sürette uçan düşman da birkaç ölü ve yaralı vardır. Ge- ce avcı tayyareleri ve hava dafi n beş ve bahriye topçusu tayyaresi düşürmüştür. Amerikada akisler Nevyork 10 (A.A.) — İngiliz hava o kuvvetlerinin o Hamburg ve Bremen'e dün gece yaptığı ağır hücumlar hakkında (o mütalcalarda bulunan Amerika gazeteleri ve yad yolar, bu aktnlara istirak eden tay yarelerin miktarı ve hücumların ge- İngilterenin o bombardıman areleri ne düş -| di ve cenubi İngilterede esliha fab-| tayyareleri, Berlinin merkezine hü - cwm etmişlerdir. Sivil halk arasın -| iki düşman tavyaresi düşürülmü: güzel die Anadoluya gidenler 1 inci sayfada) Müudanyaya, sant 20 de Çanakkale vapuru OBandırmaya, saat (5 İ müşlerdir. Şebrimizden İzmire gidecek yolcu kafilesi bügün saat İl de Yapurun o müretiebi 684 kişidir. Trenlerle meccani nakliyaf da bu- buşlanacaktar. İlk 12,30 da Hay. k katarla Geb - Tütüngift - günden itibaren kafilesi bugün saat darpaşadan kalkaca 7e, Tavşahcıl, Hereke, mite gidecektir. Bu trenin yolcular! Devlet Denizyollarımn vaparlarile Köprüden Haydarpaşaya (Okadar meccanen nakledileceklerdir. Ya - rın da Adapazarı yolenleri Haydar paşadan hareket edeceklerdir. Antalyada passif korunma tecrübesi Aniniya (Hususi) — Şehrimizde ilk defn olarak pasif korunma tec- rübesi yapılmiştır. Tecrübe gündüz rak 45 dakika devam etmiştir. Halk düdük sesini duyar duymaz derhal sığınmam icab eden yerlere çekil - imiş ve hiç bir telâş eseri görülmedi. ği gibi hakiki bir alârm gibi hareket ederek neticeye intizar etmişlerdir. Vazife almış olan ekipler cidden va. zifelerinde muvaffak olmuşlar ve ilk tecrübe olmasina nazaran hiç bir »oksan harekât vaki olmamıştır. Fr 'nike istikametinden mefruz bir düş man tayyaresi (geldiği (görülerek alarm işareti verilmiş ve tayyarenin attığı bombalardan bir yangın bom. bası postane civarına düşmüş ve i faiye teşkilât tarafından söndü: müş, ölü ve yaralılar cankurtarma teşkilâtına haber verilerek kaldın maşladır. Cümhuriyet meydanı ve | İsmet Paşa caddesine de gazli bomba atuk mıştır. Ve Halkpazarı civarındaki boşluğa da dört tahrib bombasi atı) mıştır. Bu hâdişede dört kişi yaralan dığı farzolunmuştur. Tecrübe es sında valimiz otomobil ile bütün sehri dolaşarak o noksanları tesbit İve halkın o vaziyetini bizzat tetkik etmiştir. cce saat 20,50 de gene alarm işareti o verilmiş ve | derhal şehir karanlığa gömülmüştür. Gün. düz olduğu gibi gece de herkes ken- dine düşen vazifeyi liyikile yapmiş- İ | İ Almanyanın kudretine yaklaşmak- ta olduğunu gösterir gibidir, de - mektedirler. Hamburg'da ölenlerin sayin Hamburg 10 (A A.) —D.N.B.: 9 Mayıs gecesi yapılan İngiliz hava hücumu neticesinde. Ham - bung sivil halkmdan 94 kişi ölmüş- tür Fakat ölüler miktarının muh- temel olarak daha ziyade fazlala- şacağı sanılmaktadır. Cünkü he - nüz bulunmıvan 35 kişi daha var- dır. Takribkâr akınlar Londra 10 (A.A) — İngiliz ha- va nezaretinin tebliği Cumayı Cumartesiys bağlıyan gece, İngiliz bombardıman servi - sine mensub tayyarelerin esas hü- cum hedefleri, Manheim ve Lud- wişshavendeki endüstri hedefler; teşkil eylemiştir. Hava güzeldi. Hücum, tahribkâr olmuştur. Dok- lar ve endüstri mahallelerinde ge- niş yangınlar çıkarılmıştır. Az miktarda tayyare, Berlinde- ki endüstri hedeflerini de bombar- dıman etmiştir. Çalaise'de, Ostende'da ve işgal altında bulunan arazide diğer li manlarda doklara da muvaffa! yetli hâcumlar yapılmıştır. Bütün bu harekâttan yalnız iki bombardıman tayvaremiz dönme- miştir. İ Avcı tayyareleri, gece tanrruzi İ keşif uçuşları yapmışlar ve şimali Fransada düşman tayyare mey - danlarmı bombardıman etmişler. dir. Dün gündüz Manş üzerinde yapılan keşif ucuşları esnasında ş- tür, İngiltere üzerinde Londra 10 (A.A.) — Hava neza- retinin tebliği: Bugün gündüz, İngilterenin ce- İnubu şarkisi üzerinde düşman av- Jcılarının bazı fsaliveti olmuştur. Hiç bir bomba atılınsanış, fakat ibir trene mitralyözle hücum edil- miş ve bazı yolcular varalanmıştır. Diğer mıntakalarda kayda değer bir şey yoktur. Şimdi öğrenildiğine göre. 8/9 Nisan gecesi hava dafi bataryaları ikilibir üçüncü düşman tayyaresi dü- sürmüştür. Bu suretle 4 gece tah- rib edile dilan tâvyarelerinin adedi 14 de baliğ olmuştur. e Saadet vapuru oEdremide götür - ik mir vapurile hareket edecektir. Bu lik, Derince; Büyükderbend ve İz- sant 14 de tehlike düdüğile başlıya- B A Irakta askeri vaziyet (Baştarafı 1 inci sayfada) Garb cephesinde, vaziyette de - ğişiklik yoktur. Birinci hafta zarfında, 49 düş- mân tayyaresi düşürülmüştür. 8 Ma yin günü, Sineldeban ve Habbani - ye ve diğer mahaller üzerinde ks - şif uçuşları yapılmıştır. Sabah saat 3.30 da, düşman tayyareleri Musula bir hücum yap- miş ve bir kaç bomba atmıştır. Ha- va dafi bataryaları, Mahzum civa- İrimnda bir düşman tayyaresi düşür - müştür. Bu tayyarenin pilotu esir edilmiş mürettebatından diğer bi- risi tayyare ile beraber yanmiştır. Cenub cephesinde de vaziyette değişiklik yoktur Bir miktar düşmen bombardı - man tayyaresi dün Bağdad üzerin - de ve bir kaç askerf komp üzerim de uçmuş, fakat hasarı mucib ol » mamıştar, Elrubban civarlarına bom balar atılmıştır. Ölü ve yaralı var- dır. Hava dafi bataryaları, vaz T şaş kampını bombardıman ek- te olan Wellington tipinde bir İn giliz bombardıman tayyaresini di sürmüştür. Si 10 (A.A) — Irak teb- Hava” bombardımanları, Habbe- niyeyi muhasara eden İrak kıt'ala nm, daha iyi mevziler oçekilmeğe mecbur etmiştir. 7 Mayısta, Hab - baniye civarınd aşiddetli imuhare beler olmus, düşmana büyük kayık lar verdirilmistir. frak topçusu, İp- giliz o mevzilerini o muvaffakiyetle bombardıman etmiştir. Irak kayıb- ları da mühimdir Irak hava kuvvetleri, İngiliz mö- himmat depolarım muvaffakiyetle bombardıman etmiştir. Bir İhgiliz tayvaresi kaçmağa ve'diğer (| bir tayyare Kerklik'de yere inmeğe mecbur edilmiştir, Bötün İrak tay- yareleri üslerine dörmüştür. Esir edilen İngiliz havacılari 6 Mayıstn İngiliz hava kuvvetle ri, Vaşaş askeri tayyare meydenile İskenderunu bombardıman etmiş - ör. Hasar mühim değildir. Bir düş man nakliye'tayyaresi, K - 30 5s - tasyohunda zaptedilmistir. Bu tay- - İyarede bulunan bir yüzbas, bir teğ men, üç erbaş ve İl er esir alınmış ir. Bir İngiliz bombardman tayya - resi, Bağdedin Maşinbida arasında yere inmeğe mecbur edilmistir. Be tayyarenin 4 kişilik mürettebatı e» sir alınmiştır. Reşid Ali Bağdadı terketmedi Beyrit 10 (A.A.) — Bir ya - bancı ajans; İrak o başvekili Reşkl AK Geyleni'nin;: hükümetine karş sözde yanılımış olan tezahürlesder sonra Bağdadi terketmiş bulundu - ğu hakkında şayialar yaymıstır.Şark rn , bu şayisların o aleyhinde bulunmakta ve olrak başvekilinin dün Bağdad camisine gitmiş ve o - rada kendisine heyecanlı tezahümder- de bulunan bir halk kütlesi tarafın- dan karşlanmiş olduğunu bildir - mektedir. Beyrut 10 (A.A) — Raşid Al Geylani, Bağdad camisinde name” da bulunduktan sonra, muhtelif & rak kabileleri şeflerini kabul etmiş- tir. Almanyanm Berne 10 (AA) — bildiriyor: Alman hükümet merkezindeki bitaraf müşahidlere nazaran Ber- lin Irak hâdiselerine karşı ihti - yatlı bir hattı hareket takib et » mektedir. Kahire 10 (A.A) — Resnes bildirildiğine göre Rutbah tayyare meydanı dün sabah erkenden tes lim olmuş ve İngiliz hava kuvvet- leri tarafından tekrar işgal edilmiş Ofi ajansı tir, Rutbah, Hindistan hava yolu & zerinde mühim bir imevkidir. Bu tayyare meydan Hayfaya petzol akıtan Pipeline'in de üzerindedir. ilân Tarifemiz 'Tek sütun santimi Başlık Muayyen bir müddet zarfında fadlaca miktarda Hân yaptıra, caklar ayrıca tensilâti tarife. mizden istifade Tam, yarım ve çeyrek sayfa dünlar için ayrı bir tarife der. piş Bon Pastanın ticari Tânlarına aid işler için şo adrese müra, emat edilmelidir. bünedik Kollektif Kahramanzade Ankara caddesi Şirketi Han