12 Haziran 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

12 Haziran 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

12 Haziran içki taraftarları (Baştarafı 1 inci sayfada) Bu mevzu etrufında her şeyden evvel, kendi şahsi hareket tarzle- rupızı bir kenara bırakarak kana. at we hükümlerimizde mümkün olduğu kadar. objektif olmamız doğru olur. Ben şahsan, o da on beş yirmi günde bir olmak üzere ve pek az miktarda rakı veya bira Fukat tama rağmen hiçbir su- retle içki aleyhinde zeeri bir ted. bir alınmasına mem. Zevkli bir tecessüsle günü gü- nüne takib ettiğim anketinize ge len cevablar arasında bir mah- içki yüzünden hasiphaneye gök hazin ve biraz da romantik görülebilen bu cevabın bence hiç bir kıymeti yoktur. Hettâ mevzu- Ja alâkası bile... Bilikis, çok haksız bir demego- ji vadisine sapar bu mahküm, ak- lı sıra ağır seyyiatnm vicdani mes'uliyetinj hiç olmazsa içkiye yükletmek suretile kendisini niz- nen tebriye etmek istiyor. Bu zat eğer üç beş kadeh rakı içtikten sonra tahleşşuurunun €- siri oluyorsa, elbette ki onun yeri cemiyet değil. hapishsnedir. Nitekim ceza kan.memuz, irade üzerinde müessir, ruhi tezahürleri, mazur ve hafifletici birer sebeb o. Yarak kabul ettiği halde sarhoşları cezaya ehil addeylemektedir. Şu halde alkol, insan iradesini sebederek onu bir tahteşşuüra serkedemiyor öemektir. Biri şair içiyor, bize bedialar Yaratıyor da, bir seyyar satıcı ne- den adam öldürüyor... Terbiyeye, seviyeye, nihayet muhite tasllök eden bu tezâdları biz âlkolde değil, cemiyetin dü- sensizliğinde telif edebildiğimiz Gün hakikate varmış ve bu yaraya parmak basmış oluruz, Bence alkollü içkiler, kendisile mücadele etmek (mecburiyetinde olduğumuz maddelerin başında değil, belki en sonunda gelir. Bik hassa, esrar, kokain, morfin, eroin giti tesirleri çok vahim olan ze, hirlerle mücadele etme İçtimai hi u yapan başka derdler v ile uğraşmak garib olmaz mı?... Gece sabahlara kadar devam eden pöker ve briç partile! menfi tesirlerine ne buyurulur?... Hele veremin, frengi hattâ sıtma ve trahomun tedavi ve izaleleri gibi mühim mevzular dururken Bu bebis etrafındaki son sözüm şudur: 1 — İşkide her maddeleri gibi, tesirini tarzından alır, 2 — Cemiyet hayatında tazyik çemberi, i zakmaz. İnsanların memnu kullanış 'kis sarfiyatın çok daha arlmasına| sebeb otur diyebiliriz.» © Bursada Tophane mahal- lesinde bakkal İsmail Yılmaz- lar: «— İçki devlete büyük bir ge lir membamlır. Her şeyden evvel bumu hesaba katarak diyebilirim içkinin ası hiç te doğru değildi Bir yasakla mi ipmız takâi sebebiyet vermiş olacağız. Müpte- lâlar gene alkol bulacaklar ve ge ne içeceklerdir. O halde niçin dev- fet hazmesi miiyonlarca varidatindan mahrum kalsın"... © İzmit İstasyon caddesi 233 numarada M. Remzi: 4— Mevzu görünüşte çok basit, kaldırdı- #akat üzerinde işlendi mi geniş bir) * mahiyet almaktadır. . Evet veya hayır demek te bir cevab teşkil €- der, Fakat kanaat ve düşünceleri izdh etmedikçe neye yarar?... Bir iki satır, üç bö Winizin cevabını teşk de ben çok kat'i bir ifade ileevet içmeli diyorum, Çünkü içki; yeis, keder, elem ve ıztırabın en yakın (arkadaşı, neş'e ve heyecanıa hattâ kahkaha nın kaynağı: Yeni ekmek tipleri Son günlerde muhtelif semtler.! deki fırınlarda yapılan V kontrollarda yeni tp ekmeğin pişirilmiediği ve kabarmadığı rülmüştür. Belediye | İktismd ti Müdürlüğü tecrübe o mabiyetinde 475 gramlık yuvarlak ve 950 gram ık uzun ekmek imal etmeği ksrar- Baştırhiştir. nacak ieticeler üzerme ekmek ima- Tâ hakkında yeni kararlar verile cektir. iyi! leri | taraltar o görün-| P! türlü keyif)“ Yiralık |“ İlan kapıyı aç» diyerek Bu tecrübelerden ak5| içki aleyhtarları (Baştarfı İ inci sayfada) alışmamalarını temin etmeğe ça lışmamız lâzımdır. Bu meyanda alkol derecelerin! indirmek te fay. dahı olur» © Konya Fahrettinpaşa kar şısında # namaralı evde 5. Gündoğu: «— <İçi miyar taşıdır; derler. Bu söz doğrudur. Mademki içki bazı kimselerde menfi tesirler ya- Tr, binbir vak'alara sebebiyet yor, o halde onu kaldırmamız icab eder, Eski şairler, edibler, içki lehin- de binçok yazılar yazmış olabilir. ler. Sakat bir telâkkiye bağlanıp mademki içki faydalı bir nesne mak çok kötü bir zihniyet olur. İçki ile mücadele cihazlarını git gide küvvetlendirerek ( Yeşilhilâl Cemiyetine genç azalar kaydet. memiz Hzımdır.» © Bursada Kuruçeşme fırı- nı karşısında bakkal Ziya Ba- har: «— İçki esas itibarile, iktisadi, içtimai ve hayati durumumuzun sarsılmasına sebeb olan bir afettir. Bu sebeble müskiratın meh'i ye- rinde bir hareke: olur.» dan M. S.: «— İçkiye verilecek parayı Kı- ulaya verirsek, zevkin en büyü- güne erişmiş oluruz kanaatinde. yim.» © Hadımköy Ali Öztekin: «— İçki cemiyet toplulukla rında ahenk ve samimiyeti tesis edebilir, Fakat, zararı bu fayda- sından kat, kat üstün olduğundan, zevk ve ahengi biz onda değil, başka yollarda aramalıyız» © İzmit demiryolu Dursan Erol: «— İçkinin cemiyet hayatımız. da husule getirdiği zararların © bemmiyetini hiç birimiz inkâr e demey!z. İçki yüzünden İşlenen cinayetle sönen hanumenların &- dedini ve bu İptilâ yüzünden gün- lük kazançlarını meyhane köşele rinde bırakarak evlâd ve ayallerini sefalet içinde yaşat man korkunç bir 2 tablosile karşılaşırız, En ufak kabahatten, en büyük cinayete kadar hemen her suç un- sını sezmek mümkündür. Hülâsa içki;'insan ve cemiyet kelidir. Kaldırılmasına şiddetle © İzmit okuyucularımızdan Esad İsaoğlu: «— Esrar. eroin ve kok&in gibi uyuşturucu maddeler nasıl yasak n de menedilmesi- ne şiddetle taraftarım. Eskileri bi- rakalım... Fakat biPhassa yeni ne- sil üzerinde müsbet | telâlekilerle bu âfetin önüne geçelim. Hergün şahidi bulunduğum bir vak'ayı bir misl olarak Son Posta okuyucularına arzedeceğim: Mahallemizde, fakir ve üç kişi- den mürekkeb bir aile bulunmak- tadır. Kadın; sobahtan (o Akşama; kadar 30-40 kuruş ye İle & tede beride çalışmakta, kocası; gençliğindenberi içki içmekten harab, bitkin ve çalışamaz birip, halde bulunmaktadır. Yani hamur yoğurmak, ekmek «ek, evi süpürmek g'bi dahi- izmetler bu eski alkolik tara- fından yapılmaktadı Bu ailenin 18 arında kadar tahmin olunabilen bir oğulu var. ık yapan bu delikanlı ndan tevarüs etmiş gi- bi, günlük kazancını içkiye yatır- makta, akşamları geç vakit nâra. lar starak evleri gelmektedir. Bu genç hemen her akşgm «— U- minesine bağırmakta ve bazan da 30-40 ku- İruş mukabilinde sabahtan — skşa- İma kadar tarlalarda çapa (salla. İ e evin nafdkasımı te Bu acı müşahede karşısında s8- benim değil, bütün komşuların reği sızlamak Yukarı İbu vak'a belki nsanların düştükleri binbir felâketin en hafif bir İm m Toker L Zali Öyetrm Belediye karsısmdaki »Tausyene imiş - diyerek bu iptilâya saplan-| © Gemlik okuyucularımız- | an zavallıların| ;İmevcudiyetini düşündüğümüz za- suru içinde küulün tesir ve alâka-! gr. için her bakımdan muzır ve tehli-| SON POST (Baştarafı 1 inci sayfada) gi hedefe müteveccihen yapılaca - ğını kestirmek koluy değil de, Almanya Seriye bahsinde lüka. yıd . görünüyor. Esasen, Suriyeye Giridden veyahud, daha yakın bir üs olarak Rodostan doğrudan doğ- ruya bir askeri sıçrama yapmak, mümkün görünmez. Buna teşebbüs için evvelâ Kıbrıs adasinı ele ge - üzerine bir hareket belki Kıbns melhuzdur Fakat, Suriyeye olduğu kadar Kıbrım karşı da hareket kolay de- İ ğildir. Bu ada, en yakın İtalyan üs- sü olan Rodostan 400 kilometre uzaktır. Bu dört yüz kilometreyi ha a yolundan katetmek, bugünkü| İtayyare süratine göre, büyük bir iş İdeğilse de bu kadar mesâfeden bir kuvvet göndermeği | lüzumundan çok fazla bir cür'et saymak lâzm - dır. Vwkiâ, Kıbrısa, daha yakın bir İtalyan toprağı olarak Meis a. dası varsa da bir avuç toprak par- İçasından ibaret olan bu adayı bir hareket üssü değil, bir menzil nok tasi olarak dahi kullanmayı hatıra getiremeyiz. | Kilren müdafaası da İngiltere İçin, Giride nisbetle daha kolaydır. | Ada, İskenderiyeye, Giridden “çok daha yakındır. Tayyare ile Kiba. ta müdafaaya yardım etmek, İngil- İtere için, Giride yardımdan daha İkolay olabileceği gibi, İngiliz file sunun Kıbrıs etrafını denizden kon.| iolu daha az tehlikeh bir ameliyat temsil eder Bu mülâhazalar bir tarafa, Kıb- Tin adasının, Almanyaca en mühim mak bakımından temin edeceği mü him bir fayda yoktur. Bu adanın yardımile Suriye hareketlerine mü. dahale gayesi de az variddir. Çün- ie Kıbrıs üzerine yapılacak bir dahi, bu iş olup bitinciye ve Jön tesis edilip yeni kuvvetler top - İnmıncıya ; kadar geçecek: zamanda Suriye mücadelesinin neticesi taay. Hastaneyi Soyan bir karı koca (Bas tarafı 1 inci sayfada) gizlice bazı eşyalar vetmekle oldu: ğu hademeler tarafından görülmüş, keyfiyet başdoktorluğa bildirilmiş. Diğer doktorların iştirakile üze - ri aranan Mehmedin koynunda has taneye aid, yatak çarşafları, yastık yüzleri ve müteaddid gömlekler çık adan haberdar edilen zabi- Mehinedin Cibalideki evin- de bir araştırma yapmıs. burade da wühim miktarda © hastane esyast bulunmustur. Suçlu kar: koca hakkında taki - bata başlanmıştır. Yeni silâhlar (Başinrafı 1 inci sayfada) cak 6 metreyi bulmakta miş. Dün. yanın en büyük gemisi olan Fransızların 120 metre wzun- Tuğundaki «Sürkuf» tahtelbahirine | pazarın bu üç kişilik Japon tabtek. İbahirine «cep tehtelbu en doğru bir tabir olu Bu «ceb tahtelbahirin 600 metre İderinliklere dalabilirmiz. Bu tahtel- bah altında akümülütör hında ise dizel motörile tahrik edil. mekte imiş. Tahtelbahir, suyun sat hinda iken 66,6 kilomstre süratle yol katedebilirmiş. katedebildiği mesafe ise1!100 kilo- metreyi bulmakta imiş. Umumiyetle o tahtelbahirler, an. cak 100 metre derinliğe dalabik mektedirler. Dünyanın en büyül tahtelbahiri olan «Sürkufu ise 130 metre derinliğe odalabilmektedi Çünkü 600 metre derinlikte san rinliğe dalabilmesi için fevkalâde| mukavim olması mdır, «Ceb ahtelbahiris iki torpil ko- dur. Maliyeti ise ancak 5000 doler- dır. Halbuki bildiğimiz alelâde tah dolara baliğ olmaktadır. Bu Japon tahtelbahiri bir fantezi len | değil de bir hakikat ise, harb tekni. cidden mühim bir mından çirmeğe zaruret vardır. Şu halde,| Bir defasında! Acaba Suriye mi? Şimdiki hal-İri bir kıymeti haiz değildir. | ; hedef olan Süveyş kanalına yaklaş |*“ |Kıbreta daha ileri bir hamle öçinİbütün ! ik! İbir ibret Tevhasıdır. metre murabbana isabet eden taz-İkindaki sözlerini yık miktarı 50 kilodur. Binaenaleyh İ vinçle karşılarım.» bir tahtelbahirin bu kadar bir de.| 2-4 milyonjrem, adada ha “Askeri vaziyet İyün etmiş olacaktır. * Kıbns adasi, buşlı başına aske- ve, bu adayi tahkim etmeği, onu hava ve deniz filolan için bir üs baline getirmeği, harbden çok ev- vel, bir arahk düşünmüştü. Fakat, Akdenizin şark Ooköşesine yanaşık duran bu geniş toprak sahasını tah- kim etmek, Akdenizin İngiltere ba. kımından stratejik kiymeti itibasi, le büyük bir fayda verecek görün- medi ve bundan dolayı ( tahkim - den vazgeçildi. Hattâ eğer son za. manlarda yapılmış bir şey yokm. İipanı da yoktur. A - damn coğrafi vaziyetinden başka topoğrafik vaziyeti de bir taarruzu teşvik eder mahiyette değildir. Gi. riddekinin aksine olârek ada uzun değil, yaygındır. Müdafaa sahası merkeze, yani o merkezdeki dağlık araziye dayanir. Yolları her daki - ka, bir taraftan diğer tarafa yar - duma müsaiddir. Bu mülâhazalar dikkate almacak olursa, Kıbris adasinin uzaktan nak ledilecek kuvvetlerle gali gibi bü- yük fedakârliklen istilzam © edecek bir harekete teşebbüs icin meydan- da sebeb görülemez. Böyle bir te. şebbüsü Alman ordusu, ancak, Su- riyede Fransızlar tarafından ciddi ir mukavemet gösterildiği ve bir cephe tesis edildiği takdirde Fran. sızlara yardim maksadile göze a - labilir ki o takdirde, Almayan İböyle bir harekete geçmesi hem bir zaruret olur, hem de ameliye daha kolaylaşır. Bu ihtimal haricinde o- Israk Kıbrıs üzerine bügünlerde bir taayruz hareketi beklememek lâzım Kibris tarafından bu kanaat ne- ticesine vardığımız zaman Almanya için, bugünlerde daha başka bir ha. reket hedefi aramaya o mecburez Aramak kolay, fakat bulmak güç. Belki, bizzat Alman kumandanlığı da bu hursta müşkülât içindedir. reye tevcih edilebi - taarruzlar bakımından hedefler, en ağır müşkülâ - tn vücude getirmiş olduğu istih - kâmlarla mahfuz bulunuyor. İki Kralı ve bir diklat dolandıran meşhur dolandırıcı Mahmud Saim (Baştarafı 1 inci sayfada) öyle garib kaprisleri vardır ki, cid. den hayret edilir. Kral Faysah, bir başka kralı, hat tâ hâlen beihayat meşhur bir dik- Çünkü, lecek kar'i talörü kandırıp dolandırmaya mm.! gelmiş| vaffak olan bu adam, gün 15 yaşında bir ahiretliğe kapılmış onun sözlerine kanmış, varın yo. ğunu bir. anda bu yosma uğrunda harcamıştır. Onun en büyük zâfhı güzel olmak şartile kadındır. Şeytani bir usulle bir anda 1000 Kira dolandıran Mah mad Saimin, Z dakika sonra bu parayi tek kuruşuna varmeya ka- dar güzel bir kadına terkettiği çok defa görülmüş ve işitilmiş vakıa - lardandır. Bir ara bazi OHicari müesseseler ikeran ve bu namuskâr hayatta az çok muvaffak olabilen Mahmud Saim, bu müfrit kadmseverliği yü. zünden tekrar fena yola sapmış - tr. Akla havale gelmedik bir sürü şeytanlklarile istihar eden Mahmud Saime ayni zamanda «sskallı be - beki” demek “çok yerinde olür. Zira “o, binbir macerm dolu ma zisine ve bir kariş sakalına rağ - men bazı hususlarda 5 yaşında bir çocuk kadar saftır. sandır ve bilhassa gençler için net Gönül isterdi ki bu adam fena yollarda israf et. tiği zekâsni cemiyetin nef'ine har. Onun Döğemet ettiği hak . bu bakımdan se. canm, Gönüllü hastabakıo: lar (Baştarafı 1 inci sayfada) vanile mücehhezdir. Hacmi 100 ten İpaylaygil, Hikmet Okkan, Me liha S'gala, Nezihe Dağdevi « Hasibe Etus, Karadağ, Neclâ Aktel, Cilde Sürüjan, Lili Koken, Sultana Efe, Neylüfer Müsebay, Dil - nuaz Müsebay, Fazilet Yaz -| Nuriiman | Hergün (Baştarafı 2 nci sayfada) mak, diğer ia da Almanya ie olan münasebetlerini yeni “bir tarza dökmek üzere elinden geleni sarfetti, Mareşal, Fransızığı bu e- İharbden mümkün olan asgari za- İrarla çıkarmak için ber şeyi yaptı. Fakat, hâdisatın sürükleyip gö - türdüğü bir tarih gidişi vardır. Bu gidiş, İngilterenin verdiği kararla süratini artırarak bügüne kadar Fransayı Alm. temadi - yen yaklaştırdı ve orada Avrupa birliği ve Avrupalı bi si- İyaseti fikirlerini kuvvetlendirdi, Bugün Fransa, bu siyasette ka- İrar kılmış görünüyor. Hattâ, tah. min edebiliriz ki önümüzdeki gün-| ler, haftalar ve aylarda bu siyaset! Fransada daha kuvvetlenecek ve bu memleket, tedrici surette, Av- Tupalıkk davasf için en ileri giden| bir çığırtkan olacaktır, | merkezdedir. Muhittin Birgen i Tarilten sayfalar © | (Baştarafı 2 nci sayfada) İkisinin de gözlerinde asil ruh. İlar şıldıyordu. Ebülmehacir o kah-| yaman rakibinin ellerini derin bir) sevgi ile svuçlarında sıktı ve cevabi — Hiçbir yere gidemem; İolacak şey bana da olsun! İkisi de öpüştüler, kılıçların «- yırdılar ; kınlarımı askılarından çıkar diler; dizlerine vurarak kırdılar; fer Hee atnlar. Sonra atlarına bindi. düşmenin üzerine, artk onlar pi bir kefenden başka şey olmi- yan beyaz harmaniyelerini dalga - İandmarak, yakn kılıç | saldırdılar; ikisi de kahramanca öldüler. Kadircan Kaf sana PERŞEMBE 12/0/1841 130 Saat ayarı, 733 Hafif parça - Jar (PL), 745 Ajans baberler, 800 Hafif parçalar w. 86 Evn| | 3 9 Saat ayarı, 1233 Şarkı ve tür- küler, 1245 Ajana haberieri, 1260 Ka, rışik müzik (Pİ), 13.15 Peşrev ve 0- yan havaları, 1330, 1400 Karışık müzik (Pp). WM0 Saat ayarı, 1800 Fasu sazı, 18.0 Ziraat takvimi ve Tuprak Mah- sullen Boransi, 1840 Radyo saz or . caz orkestrası, 1930 Saat ayan, we Ajans haberleri, 1945 Dünya şarla- arı, 2015 Kadyo gazeler,, 2048 Gin. pin'in eserlerinden (PL), 3:00 Mem- İleket, postam, 21.10 Sole şarkılar, 2125 Konuşma, 7140 Madyo Senlömi orken. tram, 2230 Saat ayarı, Alans, Naber- İleri, Bora, 2245 Dans mizi «PAX İstanbul borsası 11/6/1941 açılış - kapanış fiatları Çocuklarımızın sıhhat (Baştarafı 2 nci sayfada) dırr; ve yalnız » maz, çocuğun olabilir. Salgın yapan hastalıklar- dan çocuğun korunması Salgın yapan hastalıkların kü. çük çocuklar için ne derece mü- him olduğunu görüyoruz; o halde korunumu tedbirlerine müracamt etmek ; bunun için çocu- ğumuzu ateşli, nezleli, öksürüklü hasta çocuklardan korumak en | başta gelir; esasen süt çocuklarını başka çocuklarla görüştürmekte mana yoktur; hele hasta olmaları muhtemel slanlarla karşı karşıya getirmek pek abestir. Vak'â bazı hastalıklara karşı aşılanma usullerimiz ve onlardan azami İstilademiz varsa da bir ta. kımları için aşılanma - metodlar * tekemmül etmemesinden ve ğerleri için de aşıdan istilaâ olamadığından bu gibi hastal lardan korunma için lâzım gelen basit tedbirleri ittihaz etmemiz gereklidir. Demek ki salgın zamanlarında çocuklarımız, bilhassa küçük süt çocuklarım'?, yani (ovücudlarında İ mukavemeti henüz kâfi olmayan yavrularımız» korumamız en bi. rinci. vazifemizi teşkil etmektedir; bu iş hiç şaka göt ladığını sandığınız, hattâ alayla andığımız hastalığın günün birin de büyük bir habaset yaptığım görürsek şaşmıyalım ve görülme sini istemediğimiz feliketleri dö vet etmekten sıkmalm. Sinema (Baştarafı 5 imci sayfada) Bu filmdeki partöneri: Jean Crawforddur. Diğeri: «Kim Me AÂşain» dir. |Bu filmdeki partöneri güzel Merle Oberen olacaktır. Halırlarda oha İgerek, bu film sessiz olarak vaktile çevrikmiği, 3 — Laraine Day Bu güzel Amerikan sinema Yıl, dızı, «Mary Dugan'nın davası» a- dında büyük bir film (çevirecektir. Vaktile:bu eser bir defa daha fil. me alınmıştı. Bu sinema yildizinm ikinci filmi; «Bad Mam» dir. Partöneri «Wallace Her tarafta büyük Otekdirler w yandiran bu kudretli sinema san'at- kârı halen Holivudda “when Ol Boy's Town adında bir fim ik- mal eylemektedir. San'atkâr bu filmde; Father Flangan rolünü iemsil edecektir. Spencer Traey bu rolü bundan evvel çevirmiş al, duğu Boys Town filminde canlan- dirmişti. Bu filmder sonra «Doktor Jekill and Mr. Hydes adında büyük bir film (çevirecek. tir. Bu filmleri çevirdikten sonra bir ay kadar istirahat etmek üze. re Arjantin ve Şiliye gidecektir. Süt anne arıyanlara Sihballi bir kadın dökter mu. Çatmahmesçid Kuym sokak numarada Şökrüyeye mektubla "Taşkışla - Dolmabahce yokmu çık eksütmeye konulmuştur. Keşif nst. 4427 Nea 42 kuruştur. Keşif ve dürlüğü kaleminde görülebilir. İhale 16/6/941 Pazartes günf saat #kir gün evvel Belediye Fen İşleri fenni ehliyet ve 94i yılma ald "Tica muayyen saatte Daimi Encümende İ Türk sekdâbı darili derslerinden rine ikmal imtihanları Haziranın 23 ferans saknunda yapılacaktır. Alâkadar! bulunması. Adi makadam şose olarak iması a, bedel: 5809 lira 4 kuruş ve ilk tomi-; şartname Zakıt ve Münmelit Mü. 14 de Daimi Encümende oyapıla- caklır. Tallerin ük teminat makbuz veya mektıbları, ihale tarihinden Müdürlüğüne müracaatla alacakları pet Odası vesikalarile ihale “ günü bulur.maları. (4225) Üniversite Rektörlüğünden muvaffak olamayan talebenin bi- üneü Pazartesi günü saat 9 da kon. «4510» yeri Fani deri Beki Özes-| inazi, Bülent Ölçü, Patyana| Doktor Hafız Cemal rma Sabahat Bona, Ley- Niz Toprak mahsulleri ofisi İstanbul şubesinden: 1500 aded afyon ihraç sandığı mübayaa edileceğinden yapmağa talih. olanların nümunesin; Başiklaşiz çöp iskelesinde afyon depomuzda gör”. (Lokman Hekim) lâ Sekban, Arpine Arakliyan, Divanyolumda 104 No. da 'bergün İ Muhsine Ediz, Saadet Kâra - hasta kabul eder. bucak, Rukiye Verenler. Telefon: 21044-23398 İsimleri neşre devam edeceğiz)" “ meleri, ve. açık pazarlığı yapılmak üzere beraberlerinde beş Yüz bra na, kid veya banka ieminat mek'ubile birlikte 13/8'Mi Cuma günü sasi, 415» de Birkecde Laman Hanındaki şubemize müracaatları, “i