29 Mart 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

29 Mart 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

i i 6 Sayfa Fransız sahillerine bir iaraç teşebbüsü yapıldı (Baştarafı 1 inci sayıada) iedie Salni Namire'e karşı yapılan bir , küçük taarruz osmasında her üç servise mensuh birlikler müşterek bir hareket yapmışlardır. Kuvvellerimiz — üslerine döner dönmez yeni bir tebliğ neşredile - cektir, Alman tebliği Berlin 28 (A.A) — Resmi tebliğ: İngilterenin doğusunda Alman savaş tayyareleri gündüzün mâleaddid liman, ları bombalâmışlardır. İki tcaret gemisi hasara uğratılmıştır. Hususi bir tebliğle de bildirilmiş ol. duğu üzere İngiliz deniz kuvvetleri Satnt Nuzaire denizallı üssüne taarruz etmek ve Umünın bendini tahrib etmek için Lol üehinin ağrım; her güariii teşelbim etmişlerdir. Bendin kapısına atmak üzere infilâk maddelerile dolu eski bir Amerikan der, pide mubribi Alman bahriye topçusu — nun ateşi altında daha hedefe varmadan havaya uşmüuştur. Bahriye © (opçumuz düşmanın hücumbetlarile ölğer taarruz gemilerinin büyük kısmını yok etmiş ve, ya ağır hasara uğratmışlır. Düşmanın karaya asker çıkarmağa muvaffak ol - Muğu yerlerde bu kuvvetler tezekhlara taarruz etmek ve şehri isilik eylemek teşebbüsleri esnasında her sınıflar Al, man kıtaları tarafından yok edilmiştir. Şimdiye kadar alı göre bir tonpito muhribi, 4 terpto botu ve 9 da hücumbotu yok edil. miştir. Düşman uğradığı çok ehem- omiyetli kanlı kayıplardan başka eli mize 100 den fazla esir birakmiş. tir. Almanlar biçbir harb gemisi kay betmemişlerdir. Denizaltı üssünde de hiçbir hasar olmamiştir. Şafak sökerkek Alman torpito botları daha kuvvetli bir İngiliz tor pito rwihribi teşkili ile karşılaşmış. İsrdir. Fakat düşman teşkili mütead did issbetler aldıktan sonra ateşi kesmiştir. Dün gece Alman gece avcilar! ve karş'koyma topları Alman koyu ve kral akmdaki Hollanda sahili üze. rinde uçan oldukça zayif bir düş man bomba teşkilinden 5 tayyareyi düşürmüşlerdir. Birkaç İngiliz tayyaresi Baltık sa hillerinde ve cenub Almanyada izaç lari yapmaştır. “İngilialer Parise beyannameler mitilar Paris, 28 (A.A.) — Dün akşam saat 21.50 de gece yarim arasinda Paris çevresinde hava tehlike İşare. & verilmistir. İngiliz tayyazeleri be. yannameler atmışlardır. Bu'gır ticaret heyeti Ankaradan döndü (Baş tarafı di İnci sayfada) önde Bulgar #carat heyeti dün An. karadan şehrimize gelmiştir. Bulgar heyeti şehrimizde karşılıklı mal mü badelesinin naklinde kolaylıklar te. mini için alâkadarlaria temaslarda bulunacak ve birkaç gün sonra Sof. yaya gidecektir. Yeni Türk - Bulgar ticaret arilaşmasının tatbikına pek yakinda başlanacaktır, Diğer tarsftan Türk - Alman ih. raç mallarının fiatlarının tesbiti hu. sosunda bir müddettenberi yapıl. makta olan temaslar da bitmiştir. Türk - Bulgar münasebetleri (Baş tarafı 1 İnci sayfada) — Türk ve Bulgar an/Betleri an'a nevi bir dostlukla birbirine bağlı. dırlar, arakırında hiçbir ihtilâf mev. cud değildir ve bu dostluk açik ve samimidir. Gazete, Umumi Herbden sonra Bulgaristanın ilk dosilik paktını Türkiye ile akdelmiş olduğunu ve bunun bütün Bulgar mili tarafın. dan memnuniyetle o kamşilendiğim kaydettikten sonra, şunları ilâve €- diyor: — Bazı ecnebiler, bu Türk . Bul gar dowlluğunu bozmak istemişler ve bunun için bilhassa Bulgatisia. nin Balkan antantına girmediğini İleri sürmüşlerdir. Halbuki Türk devlet adamları, Bulgaristanm niçin bu ântanta girmediğini çok iyi bil dikleri gibi, Bulgar srazi talebleri. ne muvafakat edilmesi için tavas. sıtta dahi bulunmuşlardır. Türkiye İle Bulgaristan arasında, eskiden olduğu gibi şimdi de hiçbir pürüzki mesele yoktur. Kendi coğ- rafi vaziytelerini iyi takdir eden bu iki memleket, bu vaziyetin icabla. Tina göne hareket etmekle beraber, samimi dostluklarını da idame et. tirmvektedirler, LL LL Yunttta Çocuk koruma (yükseliş emelimizin en mühim en Kuvvetli e Ne a m baberlere| SPO Bujün yapılacak iy m.çları Günün en cazib oyuna Galatasarayla Vefa | arasındaki oyundur Lig maçlarının geri bırakılan oyan - larına bugün Fenerbahçe ve Şeref sa, halarında devam edilecektir. Galatanı - ray , Vela maçı müstesna, diğer yunların hemen hiç biri cazlb değildir. Kasımpaşa — Taksim «mpaşa takımı, ligde sonuncu va- İ siyelte bulunan Taksimden daha iyi va, siyelir olmakla beraber, bu maçta bü. tün dikkatini toplamalıdır. Taksim (a, kimi yavaş yavaş kendini toplamağa baş lamışlır. En zayıf halile bile derli toplu fafbol oynıyan bu takım, o Kasımpaşa) karşısında öyle kolay kolay boyun eğe cek değildir. | i İstanbulspor — Beykoz | Geçen hafia acı bir mağlübiyet ta vanı ve sarsılmiş olan mameçiyafınm a, casını her halde Beykosdan çıkaracak. ir, Meykor takımımın oyanu sürpriz ve! İ kesadüflerie doludur. İstanbulspor, ba) İtakımla yapacağı maçı, havadan kaza, nılacak bir oyun olarak ele almamalı - Jr, Beşiktaş — Süleymaniye Beşkiaş, rakihine mazaran çek KEY,İ vekildir. Süleymaniye için sonuna ka - dar müdafaa İle geçecek bu maçla her hangi bir müsvai beklemek aboslir. Beşiktaş dilerse, bu maçı yüksek sayı farkile bitirebilir. Fenerbahçe — Beyoğluspor Fenerbahçe takımının o bünyesindeki bozukluk hâlâ devam etmektedir. Bi. rine! ilede son günlerini yaşıyan Beyoğ- issror bile Fenerbahçe işin bir tehlike sayılabilecektir. Normal şartlar | içinde bu maçın galibi pek tabii olarak Fe nerbahçedir. Galatasaray — Vefa Haftanın alâka ile takib edilecek ma. çı Galalasarayla Vefa arasındadır, Ge, çen hafta İstanbalsporu sayıl bir halde yakalayıp mağlüb eden Vefanın, Gala- lasaray karşısında ski bir mücadele yapacağı muhakkaktır. iç şampiyonasnın en kuvvetli nam, zedi olan Galatasararın büyük, küçük bütüm maçlara ayni ehemmiyeti ver - mesi, bulunduğu mevkiin 'en tabii icab, larırldandır. Vefallar da, Galatasaras gibi uzun paslı oyun sistemi içinde olduklarından bu maçın enteresan tarafları her halde gok olacaktır. Ömer Besim İzmir güreşlerinde İzmitli gençlerin muvaffakıyeti kımı sporda çok İleri bir mevki kazan mışlır, Bu değerli gençler her müsa - bakada birçok birincilik alarak dön - müslerdir, Bu defa güreş federasyonunun tertib ettiği İzmir müsabakalarına da iştirak etmişler ve rakiblerini birer birer yenmişlerdir. Netice şatfar: Serbestiş 56 kiloda İsmillen Sezal Tüysüz İz - mazdle İlhamiye sayı hesabile galib. 61 kiloda İsmillen Niyazi Yıldız, İz. mirden Ali Berrake sayı hesabile galib. 6 kiloda İzmitten Mehmed Akkar İz mürden Ali Çeliğe 1.45 do tuşla galib, 72 Koda İzmitten Beslen Kışınbay İzmirden Ziya Elbire sayı hesabile galib. 79 kildda İsmitlen İmali Topçu İz. mirden Muharrem Candaşa ittifakla ça- Bb, 81 kiloda İzmitten Enver Yener, İz, mirden Ömer Yiğite tuşla galib, Greke-rwmende 56 kiloda İzmitten Sezal, İzmirli Tür. kiye Ikincisi Recebe yenilmiş. 61 kiloda " Niyaziyi İzmirden Fazlı yenmiş, 66 ki. lsda Mehmed Akkar İsminden âli Po, İkeri taşla yenmis, 78 kiloda İzmitten Beslen, İzmirli Abdullahı tuşla yenmiş; 79 köleda İzmirli Muhlis İzmiten İs - maili yenmiş, 87 kiloda İzmitten En, ser Yener, İzmirden Meceb Salman 45 saniyede tasla yenmiştir. Mekteb maçları Şeref ve Kadıköy sahasında mekteb maçlarına dün devam eğlimiştir. Tak sim, Erkek Muallimi 3-0, Tayriye Ve, fayı 4,0, Galalasaray Pertevniyali 2-0. Işık İstanbel Hisesini 10. Haydarpaşa Darişşafakayı 1,8 yermiylerdir. —————— Bir İngiliz petrol gemisi batırıldı Tokyo 24 (A.A) — Demei ajansı bil, diriyor: Pasifikte )arekel yapan bir Japon denizaltısı 7402 tenilâtoluk o Spondllm / dan İstanbulspor kaybelmiş olduğu > € İzmit (Hususi) — Kocaeli güreş (a-; SON POSTA İLAN — Az kullanılmış bir makarna fab. rikası tesisatı aranılmaktadır. Bu gibi tesisat satmak İstiyenlerin Beyoğlunda İstiklâl emddesinde 302 numarada SAHİBİNİN SESİ Ma, Kazasında Bay Vordik'e müracaat TIYATROLA iü İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu Tepebaşı dram kisminda Bugün saat 15,30 ve akşam 20,30 da PARA İstiklâl caddesi komedi kisminda Bugün saat 15,30 ve Akşam sami 2030 da SÖZÜN KISASI SATILIK HAN. — Eminönü Yalı köşkü caddesinde (Hasan ccra deposunun ve Besler #ikelala) fabrikasının o İsticarında bulunan 8,10 numaralı Meyvaheş Hanı 31/3/9İ3 Salı günü saat 14 de Sultanahmet Birinci Saih Ha, mahkemesinde müzayede ile satılacaktır. Dosya 5/942. gey e Neşriyat Müdürü: Cihad Babam SAHİBİ; A. Ekrem UŞAKLIOİL (Baş tarafı 3/1 de) riblerinin atılgan taarruzları karşısında İtalyan taarruzu nellcesiz kalmış, ve İalyan deniz kuvvetleri mağlöbiyet de, Bilecek örecede hasara uğramışlardır. 32 Mari Pazar günü öğleden evvel İn, gili kruvazör ve muhriblerinden ibaret olan ve Amiral Vaynın komutasında bu, Tanan hafif file, taarruz eden İlalyan kruvasörlerini püskürtmüşlerdir. Ayni gün öğleden sonra Litlorio sınıfı bir mu, harebe gemisi He 2 ağır kruvazörün hi, mayesinde İtalyan kruvarör ve muh ribleri tekrar gözükmüşlerdir. Bunun &, serine İngiliz amirali makliye | filosunu korumak maksadile bu İtalyan kuvvet, lerile derhal temasa geçmiş ve onları mesul ederek kafilenin serbestçe yo . lana devam etmesini temin eylemiştir. Deniz muharebeleri şöyle olmuştur: İnçiliz muhribleri bir taraftan İtal yanlara gündüz hücumu yapmak Üzere 500 metreye kadar sokulmuşlar ve tor. pidolarını ateşlemişlerdir. Bu sırada İn, Çiliz kravazörleri taplarının teüessir 0. labileceği bir mesafeye kadar düşmana sokulmuşlar ve İngilizlerle İlalyanlar a, rasında topçu muharebesi yapılmıştır. İngiliz muhriblerinin o terpidolarından bir tanesi Lilterio sınıfı muharebe ge, misne sabet etmiş ve ayni samanda İn, çiliz kruvazörlerinin açlığı topçu ateşi de bu gemide yangına sebebiyet vermiş. tir, İlalyan ağır kruvazörlerinden biri, nin de akır hasara ukradığı İngiliz teb, Biğinde zikredilmekteğir. Bu muharebenin stratejik © neticesi, tabii İngiliz iddialarına yöre, kafilenin yoluna devam edebilmesi ve İtalyanla, rın buna mâni olamaması dolaywile İn, gilizlerin tehindedir. Taktik bakımdan incelersek gündüz cereyan eden deniz muharebelerinde muhrib hücumlarınn İmuvaffakiyeti pek nadir abvalden oldu, İğu gibi büyük topların karşısında küçük İ topların ve sırtı daha fazla geminin karşısında daha hafif gemilerin mu . vaffakiyet elde etmeleri vülsbütün ola, Zan üstü bir işdir. İalyan filesu bir muharebe gemisi, iki ağır kruvazör ve 4 hafif kruvazörle İ mrehiriblerden, İngiliz filosu ise 5 hafif kruvazörle muhriblerden ibaret. Böyle Alen Londranın iddialarını doğru diye kabul ederek İlalyan hasarlarının İngi - Uzlerden fazla olduğunu düşünürsek İ taktik muvaffakiyetin de tam manasile İ İngilinlerde olduğu tebarüz eder. İngiliz kafilesine Pazartesi günü de Maiyan hâva kuvvetleri taarruz etmişler ve bir vapur balmışlır, Bir İngiliz muh. ribi de hasara uğrumişsa da Ilmana Ki, devidiği bildirilmektedir. İngilizlerle İtalyanlar arasında şim İdiye kadar ocreyan eden deniz çarpış malarının bize öğrettiği hakikat İngiliz Akdeniz kuvvellerinin dalma İtalyan lara üstün dövüşlükleridir. Akdenizin baçünkü durumunu hülâsa etmek için diyebiliriz kl: İngilizler oCebelübtarık, Mala, İskenderiye ve Süveyşi bugüne ir Baş, diş, nezle, grip, romatizma Nevralji, Kırıklık ve Bütün Ağrılarınızı Derhal Keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. Her yerde Pullu kutuları israrla isteyiniz. Sayın Doktor ve Eczacıların Nazarı Dikkatine: Bir müddötienberi iptidai maddelerinin noksanından dolayı piyasaya çıkanmağa devâm edilemiyen; FOSFOGENOL, KİNİOTONİN “Basit ve arsanikal,, SİKATRIN, MAZON MEYVA TUZU, GASTROSODİN TOZ sana moğyundurlar, Deniriisfi kuvvet, ter), denizaltı gemileri ve deniz — hava kuvvetleri ile dalma kendi nakliyatlarını koruyabilmişler ve Mihver makliyalına azami darbe imdirmişlerdir. Biraz da Urakşarka bakalım: İngil, terenin müttefiki olan Amerika da bir deniz muvaftakiyeli kazanmıştır. Bir Amerikan filesu kruvazör ve muhriblerle Japon işgali altında bulunan Wake ve Markus adalarına taarruz etmişlerdir. Ayni zamanda Amerikan hava kuvvetle, Fi de bu taarruza iştirak eimişlerdir. Bu skından maksad bu adalardaki tesisatı tahırib etmek ve karada ve de, nizde Bulunan tayyarelere baskın Yap. mak olsa gerektir. Amerikan tebliğine bakılırsa bu hareket muvaffakiyetli ol. muştur, ve Japon kuvvetlerinin müda hale etmeğe vakit bulamadıklarını göre baskın tesiri de hâsl olmuş demektir. Bundan evvelki yazımızda da belirtti, Kimiz gibi gerek bu hareket, gerek A. merikan denizaltı gmilerinin faaliyeti hakkımda alinan haberler Japonların de, nizden ve havadan eiddi zorluklarla ve ufak mılkyasta taktik taarruzlarla karşı, taştıkları anlaşılıyor. La İzmir belediyesi çalışıyor (Baş tarafı 4/2 de) doğum ve intizar haslanesi kurulmak üzeredir. Gene İsmirin belli başlı işlerinden bi, ri olarak bir ekmek fabrikası inşası için tetkikler yapılmaktadır, 300.006 lira sar file meydana gelecek olan bu fabrika ın temelleri oturlna böten kazıklarla atılacaktır. Ekmek fabrikası bütün İz. mirin ekinek ihtiyacını temin edecek, İ ekmekler mevend fırınlar vasıtasile bal, İka teval edilecektir. Bu işin etüdü Be, İnür tamamlanmamıştır, Yakın yamanda faaliyete geçlimesine intizar edilmekle, dir.” a 3000 ton kömür geldi Yelkenci ve Tan vapurlarile Zon. guldaktan şehrimize 3000 ton ma. den kömürü gelmiştir. m... — ZAYİ — 1929 senesinde Edirne Havsa ilk okulundan aldığım şehidetnamemi kaybeltiğimden yenisini alacağım. Eski, sinin bökmü, yoktur. Mehmed Kâmil Kayunli ilân Tarifemiz Tek sütun santimi Başlık 1 nei 2 nci 3 ncü 4 ncü İç kada? elde tutabilmelerini Akdeniz filo, — LI A AYDA 10 LİRA TAKSİTLE Taşra müştetilerimiz için pırlantalı ve elmaslı saatlerin yeni piodelleri Gel. migtir. Eimsnli gibi 15 sene te: #matlıdir. Taşradan slpariş elmek ötiyen'ere vubla (İstanbal Me kala'oğ gönd Öksürenlere e ni posta kutusu 184) adresine müzacaat KATRAN HAKKI EKREM Müstahzarları yeniden ihzara başlandığını ve piyasaya lüzumu miklarda verilmekle olduğunu sr: ve öledenberi bu müstahzrlara karşı gösterilen büyük güven ve ilgiye devamlarını rlox olunur. Umumi deposu: MAZON Ve BOTTUN ECZA DEPOSU: Asir efendi Cad Ne. 31, İstanbul DENİZCİLİK a KUPONLU : VADELİ: MEVDUAT VARLIĞINIZI TEMİN EDER HER-AYIN-BIRINDE PARANIN - FAJZI VERİLİR TÜRKTİCARET-BANKASI-A:Ş: KUŞ TÜYÜNDEN YASTIK, YORGAN, YATAK kullanmak hemi kesenize ve hem de ehhasinie O BİR KUŞTÜYÜ YASTIK 2 LİRADIR Yastık, da pek ucumlur. adres: İsanbul Çakmakşıiar San. dalyacılar o sokaz Ömer Baloğlu Kuş Tüyü fabrikası, Telefon: 23077 İstanbul Levazım Amirliği Satın Alma Komisyonu İlânları e 7000 Orijinal Up kundura. 20,000 B. üpi kundura, Yukarda yanlı kunduralar pazarlıkla sakın alınacaktır. İhalesi 3/4/942 Cuma gönü saat 15,30 da Tophanede İst, iv. Âmirliği satın alma o Kamisyonunda şapılacaklr. Hepsinin tahmin bedeli 439,000 lira kat'i teminalı 42,190 Ilradır. Nümuneleti komisyonda gürülür, İsteklilerin belli saatle komisyona gelme deri, (660,3974) ı Beber kilosuna 27 kuruş tahmin edilen 25 ton kadar yeşil mercimek alına, caktır, Pazarlıkla eksiltmesi 3/1/942 Güme çünü &aat 14,45 de Tophancde Lv. Âmirliği satın alma gomisyonunda yapılacaktır. Kat'i teminatı 1012 lira 50 kuruştur. Nümunesi domixyonda görülür, Beş tondan aşağı olmamak üzere ayr: ayrı tali; de ;hmabilir. İsteklilerin belli vakitte komisyona gelme, leri, (661,391) , Aşağıda yazılı cam şişe ve matralar pazarlıkla satın alınacaktır. İhalesi 7/4/942 Salı günü saat 14 de Tophanede Lr. Âmirliği satın alma Xomiyo nunda yapılıcaklır, Hepsinin tahmin bedeli 7905 lira fik teminaia 592 lira AT kuruştur. Nümuneleri komisyonda görüler, Taliplerin belli vakitle komisyona gelmeleri, , Cam matra 10,000 Adal İlaç şişesi C.C, 10,009 » . > 109 »» o 10609 > . 150 »n — 18000 » iü 20 ». 10099 » » . 300 »» 16000 » 1663.3974) 4509 Giyim at nalı, 600 » kalır malı, z mallar pazarlıkla satın alımacaklır. İhalesi 31/3/949 Sah günü saat 14.39 da Tophanede Lv. Âmirliği setin alma komisyonunda yapıla, caktır. Ylepsinin tahmin bedeli 9730 lira ilk teminatı 781 lira 25 xuruş'ur. Nü, müneleri komisyonda görülür. İstekiilerin beli (osaalie komisyonu gel, meleri, 1662,2078) 15 ton sığır eli almacaktır. Pazarlıkla eksilmesi 31/3/0483 Salı çönü saat 14 de Tophanede İsi, Er, Âmlrliği satınalma kimisyonunda yapılacaktır. Şart- mamesi komisyonda görülür, İsteklilerin teklif edecekleri fiat üzerinden “© 15 kat'i teminatlarile belli saatte komisyona gelmeleri, (o (650,3924)