10 Haziran 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Haziran 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

6 Sayfa Avrupa hattı Pazar- tesi günü açılıyor (Baştarafı 1 inci sayfada) di Eski Türk - Yunan hudu- duna pek yakın ve Yuuan toprak. larında bulunan bu istasyon, Av. i Yunan topraklı. rına götümmekre, bilâhare Türk topraklarını soktuklan sonra tek- rar yabancı topraklara çıkarmak. ta idi Şimdiki vaziyette Avrupa İzenleri (Siwilingrad) Cesir Mus. tafapaşaya kadar Türk toprakla. rında sefer etmiş olacaktır. Bu su- retle İstanbuldan kalkan veya tanbula gelen trenler Yunan ve Türk arazisinde bir takym ivicac. İar sebebile vakit kaybetmiyecek, idari bazı müdahalelerden masun Diğer taraftan hattın tarifeleri. n6 âid hususların tesbiti de, birkaç telerrüst müstesma, tamamlanmış- tır. Diğer teferrüatın ikmalini mü. teukıb ve hattın açılmasile bera. ber tarifeler ilân edilecektir. Bu tarifeler üzerinde görüşme. lerde bulunmak üzere Sofysya gi- den ve şehrimize dönen Devlet Demiryolları dokuzuncu işletme müdürü yeniden hududa gitmiştir Hattm açılması Üzerine bir se. hedenberi müşkülâta maruz kalan Avrupa memleketleri ile tktısadi ve ticari münâsebetlerimiz tekrar canlanmaya başlıyacaktır. -—— Şirketi Hayriye bilet ücretleri artırılmıyor Ankara, 9 (Hususi) — Münaka- Wi Vekâleti Şirketi Hayriye tarife Ücretlerinin şimdilik o artırilmasına İzem görmemiştir. eski tarifenin tatbikina devam olunmasını alâka. darlara bildirmiştir. Çocuk Esirgeme Kurumu kongresi Hergün © (Baştarafı 2 nci sayfada) reisi muavini Wallace Nevyorkta bir demeç vererek: — Amerikan sulhü herkesin sut. hüdür, Bunun İçindir ki hortarafta hürriyet suretinde tecelli etmelidir. Amerika emperyalistliğe dayanmı. yan bir suh kurmaktadır, demiş Hürriyet ve emperyalistiik., Bu iki kelimenin manasini söy. liyene göre çok değişiyor, Amerika Cümhurreisi. muavini sözlerile neyi kasdettiğini şöyle anlatmişı — Dünya üzerinde yaşyan bü. la. yükler arasında onda dokuzu oku- mak ve yazmak öğreninceye kadar Amerika vazifesini bitmiş addeteii. yecektir. Keza bütün dünya çocuk. ri günde yarim litre süt elde e - dinceye kadar, bütün milletleze de. mokrat hükümetler kuracak derece. de mes'uliyet duygusu aşiliyacak bir terbiye verilinceye kadar bu vazife edecektir.» Güzel tasavvur. Avrupa haricin - de büyük devletlerin idareleri al - tinda “yaşamakta olan yabancı irk. larin Atlantik dektarasyonunda kay dedilen vâidlerden ne şekilde isti İfade edeceklerini de gösterir. Bu deklaraayonun Avrupayı alâkadar eden kisminin nasil tatbik edilece.! ğine gelince, onuda İngilterenin! âs mühür naziri Sir Stafford İ Gripps'in bir demecinden bir dere. çeye kadar anliyoruz, Bu demeç Life ismindeki Amerika mecmua » sinin Londra muhabirine verilen bir mülâkat dlarak bu meemuada çık- miştir. Sir Stafford Gripps şöyle demiş: — Sovyet hükümeti kendisini Almanyaya: karşı müdafag için garb de siratejik zaruretlerin icab ettir - diği hududlari istemekte haklıdır. İngiliz nazirinn kullandığı bu cümlede stratejik hattin nerede ok duğunu töyin etmek bakımından tefsiri uzun münakaşalara yol aça. cak bir cümledir, fakat Sir Cripps Estonyadan, Litvanyadun; Leton - yadan, Besarabyadan; yanliş çizi . Ten Polonya hududlarından bahset. Ankara, 9 (A.A) — Çocuk Esir-İmiş, Sovyetlerin ellerinde bulundur göme Kurumu umumi kongresi İl/maya lüzum gördükleri yerleri Sov- Haziran Perşembe günü saat 710)yetlere bağlı müstakil cümhuriyet. da Çocuk sarayında toplanacaktır. —— ——— Tanınmış sporcular ne diyorlar ? (Baştarafı 1 inci sayfada) zamanlardaki daha verimli durum. ları, devir işinde bize ümid vermek #edir. Bununla beraber hayatını ken di kazanan .sporcuları teşkilâtlan - dirmanın, aile ve maarif himaye - sindeki mekteblileri teşkilâtlandır - mak kadar kolay olmadığını kabul etmek gerektir. Esasen te maarife devirden önceki verimsiz. Biği bu noktayı iyice ölçememiş ol. masindadir.» 2 — Üç dör yıldır epor işlerin. den uzak bulunmakla beraber baş hea sakat olarak şunları görüyor - dum: Teşkilâtta apordan ve spor idareciliğinden yetişmiş, tecrübeli, aporcuların psikolojisini kim. sslerin azlği; bütçedeki | paraların sarfinda en önemlinin, önemliye ve hattâ önemsizs (tercih edilmemesi teşkilâtin profesyonel -gizli profex. yenel. amatör cereyanlari ve vaklâ Jar! karşisinda memleket eporu için en faydalı olabilecek (o bir uyuşma ve uygunlaşma şeklini ortaya ko - yamaması ve nihayet sporun içten gelen bir sevyi, İstek ve zevkle ya. pıhr ve böyle olursa fayda verir bir şey oldüğunun gözönünden tama. mile uzaklaştirilmiş olmasi, Yeni teşkilâttan beklenilen şey, hiç şüphesiz. muvaffak olmasıdır. Fakat bana kalırsa, bu muvaffaki. yetin kolay, çabuk ve verimli olma si için yeni teşkilât ana spor olan ndırılmasıni eli. ne ve kontrolüne alip öteki sporları serbest olarak klüblere b'rakmalı; fakat klüblere yılık başarılarile mü. tenasib yardımda bulunmalıdir. «3 — Bence; değil yalniz mek. teblerin bütün vatandaşların kkib. İerle münasebetleri yakın olmalı, Böyle olursa spordan fayda bekli - yebiliriz.n 04 — Spor sahasinda hizmeti ge gip tecrübe ve bilg! sahibi olanlar! epor efkâr! umumiyesi pek İyi bi - Ür; bunlari saymak malümu ilâm - dan başka birsey olmaz.» Ml Derülâcezeye yardım vâidin- de bulunan vatandaşlar Dün Vilâyette muhtelif müese - seler mümessillerinin iştirakile | bir toplanti © yapılmış, Darülâcezeye yardım temini etrafinda görüşül - müştür. Toplantıda hazir bulunan müessese mümesilleri o in liradan aşağı olmamak üzere Darülâcezeye atdım vâldinde bulunmuşlardır. Yazdım paralari Darülâcezede vü - tude getirilecek ban yeni pavyon inşas. İere çevireceklerini söylemiş. Anglo - Sakson âleminin sulhtan kendi hesabina ne beklediği anla - sildiği gibi Sovyetlere vermek İste. dikleri hak veya tavizlerin ne ola. bileceği de artık anlaşılmıştır. At - İantik deklarasyonu da tefsir edil. miştir, denile Fakat bugünün | demeçleri yalnız bugünün düşünce. lerini menfaatlerden yalniz bir kis. mı İçin gösterir, Öbür kismmin ne düşündüğünü ve ne isteyeceğini he. nöz kendi dilinden kat'iyetle işit - medik. Fakat aceleye de Hizum yok. Tasavvur ve projeler kimbilir daha ne kadar değişecektir. Glam Ülyahtığil Dumlupinar vapurun- da bir kaçakçılık Cumartesi günü Yunanistana ha, zeket eden Dumlupinar vapurunda bir kaçakçılık © hâdisesi olmuştur, Gümrük muhafaza memurlarinin s1. kı takibatt neticesinde meydana çi. kan hâdise şöyle cereyan etmiştir: Beyoğlunda terzilk yapan Eleni adında bir kadin o Yunanistandaki akrabalarına memleketten dişariya çıkması memnu «lan yiyecek mad. İdeleri göndermek İstemiştir. Eleni bu iş için ayrica külüyetli miktarda İbir para vüldile geminin kamarata İ Yusuf Baturu kandirmiştir.. Yusuf İBatur yiyecek dolu bir bavulu di - ğer komanyalarin Arasına katarak gizlice gemiye sokmuş. Fakat ez sonra gümrük muhafaza memuyları tarafindan yapilan aramada bavul. da gayri kanuni olarek götürülmek İstenen yiyecek maddelerile, Eleni. pin akrabasına yiyecekleri nasil yol İndiğını İzah eden bir mektub çik. miştir, Her İki suçlu da müdde'u - mumiliğe verilmişlerdir. Evlere dağılan beyannamele- rin doldurma müddetleri Halk dağitma birlikleri için ev - lere dağıtılan beyannameler üç gün içinde duldurularık | alökadarlara tevdi. edilecektir. Aile kütükleri bu ayın 25 ine kadar o esas defterlere geçirilecek ve ay sonlarında birlik. ler faaliyete başl Yeniden ağır işçi sayılanlar Ay başından itibaren bazi işçi - ere de ağir İşçi karnesi verileceğini yazmıştık, Haziran sonlarında tev- zi edilecek karneler Temmuz ve A. gustos ayını ihtiva etmek üzere gene 2 aylik olacaktır. Ağir iç karnesi alacak İşçiler arasında matbaalarda makinelerde, ocak başında, o ateş karşisında çalışan işçiler de vardır. SON POSTA 15 yaşında genç bir kızım. Taheti de. recem ortadır, Allevi vaziyelimin bo, sukluğundan dolâyı tabii omüddetinee dakio veya khlibilik gibi bir vazife Me herhangi bir müossesade çalışmak İsti, yorum, Sen Poslada A. 4. rTümuzuna İdris Müshil TESİRİ KAT'İ TAZE MEYVALARDAN İSTİHSAL EDİLMİŞ (GAZOZLU) LİMONATASI Lezzeti Hoş ee içimi Kolay MARKASINA DİKKAT: Finti 60 kuruş. Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletmin ruhsatını haizdir. e MÜHİM SATIŞ e Edil Tütâncübaşı Ali Bey vereselerine aid, Çamlıcada Tophanelioğlu, Hacı Reşat Pş. sokağında 41 dönüm bağ ve bahçelerile üç köşk Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi vasılasiyie 226.048 Pazartesi günlü saat 14,16 ya kadar müzayede ie salılacıktır. Bağ ve köşider Mület Bahçesi Tramvay durağından adi yürüyüşle 10,12 dakikalık bir mesafede olup havası ve Boğaza nazır manzarasiyle fevkalâde bir sayfiye yeridir. Bağ ve bahçeler her bürlü sraale elverişlidir. Tatlı ve bal suya malik butumbalı büyük bir kuyusu ve buraya barulariz merbut bahçenin muhtelif yerlerinde üç ha. vuzu, bilhassa çok çeylili yemiş ağıçları, Nüks çamları, sebze bahçeleri ve ufak bir korusu vardır. Fazla tafsilâğ için Üsiüder Sulh Mahkemesine ve Telefön: 81204 e müracaat Ticaret Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: İşlerile meşgul inde tesçil edilerek bugün faali. yet halinde bulunan Doğan Sigorta Anonim Şirketi bu kere müraca. ala Galeta acenteliğine Şirket namına yangin; nakliyat; hayat ve ka. za sigorta İşlerile meşgul olmak ve bu işlerden doğacak davalarda, Türkiyede yangın, nakliyat; hayat ve kaza sigorta olmak üzere kanuni hükümler da bütün mahkemelerde, müddei, müddenaleyh ve üçüncü şahis slfatlari İe hazır bulunmak üzere Petek Türk Limited Şirketini tayin eylediğini bildirmiştir, Keyfiyet sigorta şirketlerinin teftiş ve murakabesi hak - kındaki 25 Haziran 1927 tarihli kanunun hükümlerine muvatik gö- rülmüş olmakla ilân olunur. z Maliye Vekâletinden: Eski nikel 5, 10 ve 20 paralıkların tedavül- den kaldırılması hakkında ilân Eski nikel 6, 10 ve 29 paralıkların yerine dantelli bir kuruşluklarla bronz on paralıklar darp ve piyasaya kâfi miktarda çıkarımış olduğun. | dan eski nikel 5, 10 ve 20 paralıkların 31/4/948 tarihinden sonru teda. vülden kaldırılması kavarlaştırılmıştır. Merkür ufak paralar U/Temmuz/dağ tarihinden ibaren arlık tedavül etmiyecek ve bu tarihten Hiburen ancak bir sene müddetle yalnız mal sandıklarile Cümhuriyol Merkez Bankası şubelerine ve Cümhuriyet Mer, kez Bankası şubesi olmıyan yerlerde Ziraat Buukası şubeleri tarafından kabul edilebilecektir. Ellerinde bu ufuk paralardan bulunanların - bunları mal sandıkları, ie Cümhuriyet Merkez Bankası ve Ziraat Bankası şubelerine tebdil et. tirmeleri Uân olunar, (4120) (609) ———— İstanbul İkinci İcra Memurluğundan: 141/809 İpolekten dolayı açık urtarmayla gataya çevrilmesine karar verilen ve tama, mına 2550 Hra kıymet takdir olunan Boğasiçinde Sarıyerde Pazarbaşı cadde , sinde edi 8, yeni 37 numaralı bir tarafı Heybetülah Hanım bağı, bir tarafı ev, sölee Hüseyn bağı, bir eralı Rükiye Hanım ve darafı rabii tariklâm Ge mahdud 16 dönüm 3 evlek Sultan Peyamd vakfından br kıla bağın 60 bis, sede 3 hime ve tamamma 20486 Hira kıymet takdir olunan Boğaziçinde Ye, nisüy Panalyo mahallesi Köybaşı caddesinde eski (8), yeni (6), numaralı Bir tarafı Eftafyonun Evyenidi karısı Marya sahlihanesi ve bahcesi, bir tarafı Dİ. mitona Ayandini karısı Kalyopi sahlihtne ve bahçesi, bir tarafı nezaret bahçe, si, tarafı rab Köybaşı caddesile mahded 4581/15 metre Sultan Beyürs vak, fından yerden mürteşeh sülüs irlsse mal ieki ve meüştemilâti salroyi havi arsa ve Mihrişah Sullan vakfımlan bir masura mal lesisi ve Sullan Mıhmud ev, vel milihakalından Saliha sallan vakfından yarım masura yal lesisin (40) bise iiharile (5) hissesi açık sıtırmıya çıkarılmış olup 19/6/942 tarihinden Wiraben şartnamesi herkesin görebilmesi için daire dGivanhanesine talk aile, erisir. Satış peştndir. Müşteriler muhammen kıymeti yüzle yedi buçuk nisbelime veyahud milli bir bankanın leminatlı meküsba verilmesi icab eder. vergiler We rüsum, teliğlye börgluya ski olup salaş bedelinden tes, senelik taviş bedeli müşteriye alddir. Gayri menkul müşteri derhal veyn verilen #wihlet içinde pârayı ver, #hale kararı feshedilir, Va kendisinden evvel en yüksek teklifle bulunan okdağu bedele veyahud bulunmazsa hemen yedi gün müddetle artırmaya | çıkarılır. edilen müşteri (ki (hale arasmdnki farktan ve diğer kararlardan mes'uldür, İhale fark. ve geçen günlerin fahdi ayrıca hükme hacet dnirece tahsil olunar, Eski (5), yeni (37) numaralı bir hal'a bağın malldir, İçinde barab mutfak duvarları mevcod o'up bir alunda bir ahır olatak bina Yampıştır. Sattı mevcud olduğu gibi incir, ayva, kayısı, elma kadar bağ mahaii pey Müterakin vardır. Yerden melre murabbandır. Eski, yeni (6) numaralı arsanın evsafı: Meskâr arsa önü asfal cadde olup denis kenarmdı malzarasına bafl hiç bir şey yoktur. Halen Sipahi ocağının işgalinde bulunan bina iğtisalindedir. Önü kismen yıkılmış mwwhalata, duvarlı olup semini saklı malin üç istinad duvarldır, Arsanın bi, rini istinad duvarı bitişiğinde iki tarafta harab mutfak çamaşrhanesinin enes kemerli duvarları mevcud olap Yan tarafında asfalt cadde altından ge, gllen kayıkhanesi vardir, 2 me set üzerinde yine harab hârem binası enkazı mevcadıar. Mevkii, manzarası güzeldir. Umum mesahası 338175 melre mu, rabbadır, Birinci arlirmanı 20/6/8942 tarifine müsadif Salı günü saat liden 16 va kadar İstanbul ikinci icra dairesinde icra edilecektir. Artırma (o bedeli kymeti muhammenenin © 75 bulduğu takâirde ihale edileceklir. Aksi lak, irde çök artıranın taahhüdü baki kalmak üzere arlırma (10) gün semdii edi, Jerek 10/7/0942 tarihine müsadif Cura günü ayni saatle en çok artırana ihale edilecektir. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ncı maddesine ievfikan bu gayri menillerdeki haklarım ve husatle faiz ve masarife dahi olan id. alaları evrakı elsbilelerilç biricle (13) gün içinde iera dairesine bildirmeleri lâsımdır, Aksi halde hakları tapu #icillerile sabit olmadikon satıs bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Alâtadarların içbu madde) kammiyoye göre harekel etmeleri ve daha fazla malâmat akmak fsiyenlerin 941/369 numara, ie dairamize müracaatları Hân olunur. nemi m km “si | SİNGER, Geon bekgilerine mahsus Koniro! saatleriniz en dakik ve en sağlam modeldi Mili ve şahsi serveti muhafaza etmeliyiz. YANGINDAN ve HIRSIZDAN sizl muhafaza eder i Emniyet etilğiniz bekçileri göceleri kim kanirel eder? Bekçilerin gezdiği saati klın doğru şarek eder? Sil yarın O bekşilerin munlaram (germe, âklerini veya uyudoklarım kim baberdar eder? Size bekçilerin ara, sında vazifesine hiya, net edenleri kim bu, Wur ve ihbar eder? Bütün bu vazifeleri yalnız SİNGER KONTROL SAATİ Mükemmelen ifa eder, Resmi dairelere, Polislere, Bankalara, Depolara, Fabrikalara, o Hastaneler& Gümrüklere, Deniz ve Demiryollarına, Mekleblere ve bilümum mücmeeeelerii fevkalâde Wisumlu bir Kontrol aletidir. No. 1006 şeklin aynısı olup. bir senelik kâğul mineler, 6 anahtarlı ve meşi kaplanı 60 öradir, 'Taşradan sipariş vukuumda posta masrafı olarak ÜÇ LİRA bedelile beraber peşinen gönderilmelidir. SİNGER SAAT MAĞAZASI — İstanbul Eminönü DOĞAN SİGORTA ANONİM ŞİRKETİNDEN Şirketimizin Galala Bizorta Acentahıifma Pelek Türk Limited Şirketinin tayin edildiği ve bu sıfaila Şirketimiz namına her nevi Hayat, Yangın, Nakliyat ve kaza Sigorta muamelelerile iştigale merun ve salâhiyeltar bu, harluğu Ve meakır meentalığın 15 Hazitan 1942 tarihinde İstanbulda, Ga, Jatada, Güven Hanmıla kâin Merkesinde faaliyete başlıyacağı ilân olunur. Deniz Harb Okulu ve Lisesi Komutanlığından : 1 — Ankara Musiki Gedikli Erbas hasırlama oria okulunun birinci sınıfıns deniz bandosu işin mlebe kayıd ve kabul olunacaktır. 2 — Karıdlamı İHaziran 042 de başlanarak 20. Afustos.942 ye kadar Gevasi eilecektir. 3 — İstanbul ve elrarmdan müractai edeceklerin İstanbul Deniz Komutan. Saçmız Dökülüyorsa, Başınızda Kepek varsa? İ MAJiK SAÇ EKSİRİ Kullanınız. Her Eczanede bulunur. Ons Kilosu Tahmini fiyadı Tutarı Teminat Kuruş Sn. Lira Lira Erg skela e Semizola 12.000 nm 210 i Kabak 21.000 "0 4200 ! Patlıcan 33.0000 15 s0 Bamya 14400 . 3600 Taso fasya 28.000 “0 11200 Domataa 90.000 5 13509 K. Soğa 13.000 18 2054 Patates 46.800 “ 24040 İspanak 4.809 rm 6000 Pırasa 9.609 15 ima Karun 800 : İd 8.000 : 640 Taze üzüm 8.090 » 1609 Salça 0 Lİ 480 LAbana, 480 0 ? 450 G4 42 1 — Yukarda cina ve mikdarları Yürü 16 kalem sebme kapalı sarfla Gis meye konulmuştur, Ekeilimesi 16FLAZİRAN.M2 Salı günü sast 16 da İS mikte tefsane kapısındaki kömleyon binasımla yapılasalılırı 2 — Bu işe ald şariname 338 kuruş mukabilinde kemiyondan alınabilir. 3 — İstekiilerin bu işlerle ligi olduklarma dair tearet vesikalarını ve 29İ sayılı kanubun tarifatı veçhile tanılın edecekleri teklif mektublarını ve yukAs pda yalı temlnntiarile birlikte belli gün ve satlen tam bir saat evveline BAK nr komisyona vermeleri. o (5942) | Deniz Levazım Satınalma Komis 5 ten sabun ekomlsyenda mevoyd evsaf dahilinde; 2090 aded abdesthane kâğıdı «komisyonda mevcud mümunesine gören 4 add göderi 40x40 eb'adında komlayonda mevcud nümünesine görem “- 200 aded göderi 15); 25 eb'adında komluyonda mevcud nümunesine göre Yukarıda cins ve mlrarı yazılı 4 kalem malzemenin 14/6/048 Cuma: günü saa4 14 de Kakımpaşada bulunan leyarım salın alma komsyonunda pazari yapılacağından iwteklilerin bell güm ve saate merkür komisyona hari Gün olunuz, Oo «6306»