28 Haziran 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

28 Haziran 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Evvelzaman trenlerinde — Bay makinist tren'nizin bare. ketine çok zaman var mı? — Siz ne zaman arzu eğerseniz. Çünkü sizden başka yolcumuz yok. — Çok naziksiniz bay makinis. — Estağfurullah müşterilere büzmet, onların arzularına göre hareket bizim en İleri gelen vazi. femizdir. | — İlk vagbna gideyim. — Çok uysal bir zata benziyor. sunuz. Arzu ederseniz lokomotifte yanımda size yer ayırayım. Seya- hat müddetince konuşuruz. — Hay bay bu da olur. Ben za- ten böyle şeyleri geverim. — Buyurum oturun, rahatina bakm, şimdi hareket ediyoruz. A. icen az kalsın unutuyordum. Bir dakika müsaadenizi o istiyeceğim, köpeğimi çözmeyi unnisum, Köpe- ğim Karaduman bizimle beraber gelirse, biraz bava almış olur da... Şimdi gelirim. — Pekâlâ. — İşte gelitim Artık gidebiliriz. Duman rahatsız etmiyor ya?, — Hayır rahalsız etmiyor, saat. te kaç kilometze yapıyorsunuz. — İnişlerde on kilometreden biraz fazla... — Ok ol maşallah... Ne sürat. — Terakki asrındayız. — Dur makinist dur, yolun ke- narında bir inek var. Pis hayvan çekil, delal çiğneneceksin. — Çok rica ederi Heyvarcığa bökaret etmeyin, şte var. Yokuşu çıkmak için ondan istifade edeceğiz. — Öyle amma ben önde bir ma.| lunacak... hia görmüyorum. — Hayret ben de görmüyorum. Habuk!, trenin durması buna alâ. meki, — Öyleyse Allahsısmarisdık, 8- ze çok teşekkür ederim. — Güle güle, fakat bir yanlışlık olacak. Bir dukika bakâ- yım, hây aksi şeytan hay. — Ne ölmuş ki! — Hani caydan çıktıktan sonra — Ondan istifade mi edeceksi.ltren tekrar raya girmişti ya... o niz. — Evet Tolkometifin önüne bağ. larum çeker. — Köpeğiniz Karaduman mey- danlarda yok. Yetişemedi, geride kaldı galiba. — Bilikis o önden gitmiştir. L İlerideki istasyon şefi onu vi #renin iğini ögrenir, çan çalar. — Dik yol bozuk galiba. Fazla sarsılıyoruz. — Anladım. Virejda biraz hızh gittik. Tren yoldan od. Şİ tarladan gidiyoruz, Zarar yok am. ma bu yol daha kısadır. Biraz son. ra tekrer raya gireriz. — Pekâlâ, biraz sallanmak ta fena değil — Sizden bir ricam var, Birez aşağı İmer misiniz? — Makinede bozulkluk mu var? — Allah esirgesin. Gene hatiz geldik te, şu teta manlayı açma- mzr rica edecektim. — Teşekkür edecim. Oldu, Şim- di artık hattan yolumuza devam ederiz. Sizinle birlikte seyehat çok! eğlenceli oldu. Lokomotifime şeref VEPĞİNİZ, — Yaklaştık ma dersiniz? — Pek az yolumuz kâldi. — Neye birdenbire sarsıldik. — Yolum sonuna geldik. Tren manizya tosladı, dumluk, Artiz 1. yokuş! gebiliriz. zaman bir hata yapmışım. — Ne hütası, , — Mahivelâyı, geriye çevirmi - şim. Tren gerisin geri gelmiş, ge- ne: hareket ottiğimiz istasyona dönmüş bulunduk. — Şimdi ne yapacağız? i Zarar yok, tekrar gideriz. Kibritiniz var mı? — İşte aksilik buna derler, mâ- alteesül yemek te yok. hiç imdi | kimse de yok. Ocuk söndü, tutuş- turamayiz... Bir kibriti olana t€- sadüf edinceye kadar burada bek. lemek mecburiyetinde kalacağız. * *Trenin ik icadında, bu kadarı da değilse bile buna yakım ve sk hâdiselere ak sık tesadüf edilirdi. | posta ie (möreslerine İ POSTA j ve şarlaları, 13.30: Müzik; radyo salon Main şekline giren harfler Resimde. e Ki şekli harfler. . ie yapacaksı » -. nız. Sizin yapa. * 9666 cağınız şekilde€ 6eesee pi toparlak. e ..|. ların yerlerin. de harfler bu, *90 . Soldin sâğa okunduğu zaman: İkinci sıra: Keder, Üçüncü sira: Cihet. üncü, * Toprak altında yetişen gıdalı bir sebze. Beşinci sıra: Acar. Alimci sera: Damarlada bulu. ban, Manalarına gelecek. Yukarıdan aşağı okunduğu 2a. man.. İkinci sırsı At yavrusu, Üçüncü sıra: Üstünde yatılan şey. Dördüncü sıra: Koyun'le meş kur şehir, Beşinci sıra: Sütiş yapan. Altıncı sıra: İlmin yanı sra yü. rüyen, Manalarıma gelecek. Hallederse. niz yukarıdaki resm! gazeteden kesip bir kâğida yapıştırın, Altına halli şeklini yapm ve bize gönde. Hf hediyeler verilecektir. | RADYO | PAZAR. 28/6/1942 8.90: Sant ayan, 8.33: Marif program (PL), B45: Ajans İmberleri, 9: Hafif parçalar ve marşlar (Pl), 9.5: Evin mali, 12.30: Sani ayarı, 12.33: Şarkılar, 1745: Ajans haberleri, 13: Saz eserleri orkestrası, 18: Saat ayarı, 15.03: Radyo dans orkenkrası, 18.40: Şarkı ve türküler, 1930: Saat ayarı ve ajans haberleri, 19.45: Serbest 10 dakika, 19.55: «Palya, g0: operasından arya ve düv'lar, 20.18: Komuşma, 20.30; Fasü heyeti, 21: .Zi, vaat sanli), 21.10:: Kimgti ailesi, 21.30: Karışık program (PL), 71.45: Oda mü, siğiğrehalkoweky Trlo'su, 22.50: Saat ayarı ve ağans haberleri, (Baştarafı 1 inci sayfada) «— Mahallelerde (teşkil edilen iaşe birliklerinin kendilerine mev du işleri ifaya başladıklarını bili. yorsunuz. Tevziat bu birlikler ta. rafından mntakaları çevresinde sakin vatandaşların tesis edilen kütüklerine nazaran yapılıcağı için bütün vatandaşların tevziattan his selerini alabilmeleri kötükte ka - velee ilân edildiği veçhile herkesin mensub bulunduğu birliğe beyan. marnesini vezmesi suretile yapıl . mıştır. Beyannamelerin verilmesi için malım vldağız veçhile son mühlet Haziranın 26 sada bitmiş bulunu- yor, ve'ay başından evvel de her. kesin kendi e&mek karnelerini al. maş olmaları lâzımdır. Birlikler idare heyetlerinin ça - lışma yerleri nahiyelere ve kara- kollara bildirilmiş olduğundan va. tandaşlara ikametgillarımn bu - Yunduğu nahiye ve karakollara mü racaatla mensub bulundukları ter. lklefin çalışma yerlerini öğren - mek imkân: temin edilmiştir. Sayfiyeye gidenler için de te — redölde mahal yoktur. Mensub o- Yacakları birlikler, gene esas 'ka - metgihlarının bulunduğu birlik - lerdir. Ay başına kadar pek az z0- man kaldığından yer değiştirmek veya her hangi fevkalâde diğer bir mazeret sebebile beyannamelerini vermiyenler, kütüklere kayıdian. nı yaptırmıyanlar ve ekmek kar - nelerini almıyanlar bu Pazar ta - tüni Teda ederek behemehal gelip binliklerde muamelelerin! < İkmal ettirmelidirler. Aksi takdirde ruz kalseskları mahrumiyetlerin yegâne mes'ulü kendileri olacak ve şikâyetleri nazarı ıtibara alınmıya. caktır. Zaruri ihtiyaçlarımızın tevziini temin için hükümet akiığı tedbirlerle bir kısım vatan. daşların birlik idâre heyetlerinde “Halk Birlikleri Haziran 28 türlü mahrumiyete kstlanılmak zaruretinde kulınacığının o herki taralından bilinmesine ga: delâlet etmesini bilhassa rica ede. Tim Vilâyatin tebliği | 1 — Muhtelif tebliğlerie beyan. namelerin bir an evvel doldurulup yerek kütüklere kaydolmiyan kim seler bulunduğu (o görülmektedir. Ayın sonuna iki gün kalmıştır. Bu iki gün içinde herkes mukayyed Dulunduğu birliklerden karnele - rwi almış bulunmalıdırlar, 2 — Birlik idare heyeterinin ça- İşma yerleri nahiyelere ve bütün karakollara bildirilmiştir. Birlik lerinin nerede olduğunu bilmiyen vatandaşlar (O Ikametgâhlarındaki karakollara müracaa'la yerlerini öğrenmelidirler. 3 — Karne tevzlatına aid tali - mutname ile bütün vetandaşların meslek ve iş nevilerine güre kart. larını nerelerden ve ne şekille a. lacakları sarahetle bildi gi hak de bazı birlik ve müesseselerin yanlış muameleler yaparak fuzuli cikmelerden müteveilid me: alâkalı daire ve müessesele dir. 4 — Birlik #ösre heyetlerile hak kın ve bütün fabrika ve mücssesa, wu pek az kalan bu müddet zar. fnde kendilerine düşer vazife - leri ikmal ederek kartlarm al - maları son defa olarak tebliğ olu. BUT. Amerikaya ısmarla- nan otobislerin bir kısmı Kahireye geldi Tramvay idaresi tarafından A . merikaya matlanan (otobüslerin ilk partisi Kahireye gezmiştir Oto. birçok mes'uliyetlerit beraber ka. büslerin süratle şehrimize gönderil. bul ettikleri vazifelerin iyi meti. | mesini temin için Kahire tiraret a. celer vermesi ancak vatandaşların| taşeliğimize alâkadar: makamlsr ta bu mesaiye o yardım etmeleri ve) zandan emir verilmiştir. kendilerine tereltib eden işleri 2 Otobüslerin 15 Temmuza kada manında yapmalar: ile mümkün-| memleketimize getirilmesine ça! dür, Gösterilerek ihmel ve lâkaydi | lacaklır. İlk partide gelen otobüsle neficesirde yeni tevzista kadar heri9 tanedir. iaşe birlikerine verilmesi, bildiril, | yıdiarını yeptınmalarına bağl bu. ;diği Dalde elin beyanname vezmiz. lunmaktadır. Bu kayıllar da ev -;