10 Temmuz 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

10 Temmuz 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Refik Saydam'ın aziz hatırasına Dr. Refik Saydamı, millet hizmetinde vücudunun son ta « katini tükettikten sonra kaybet. Ük. Türk milletini, büyük bir evlâdın'n acisiından dolayi yü. rekten taziyet ederi Huıkı te te hepimiz vermeğe çalışsak — yerindedir. Dr. Saydam, 20 seneye ya. kındır muhtelif icra vekillikleri yapıyozdu. Aldığı bütün vazi. feleri, nihayetine kadar, genç Refik Saydamın cenazesi dün gözyaşları arasında törenle Ankaraya g' u'riı'ldü Tönaze merasimi çok hazin oldu İstanbul halkı cenazenin geçe- ceği yolları sabahın en erken saatlerinde doldurmuş, merh ve âleşli bir vatanseverin heye- canı ve sebatile takib etti. Hiz. ı münesini ve — devlet hizmetine bütün mevcudiyetini vakfeden bir vatanseverin millet yolunda teferrüatle saymak güçtür, Fakat Sıhhiye Vekili o. Şüphe yoktur ki hemen dört klaşmakta olan Buşve. dir. siyasi vazifelerin en a. , Vazifeyi milletin hayı. | de her türlü rına ve aaadetine İfa etmek için | menfaat — kaygısIndan gösterdiği temiz ve tit'z dikkat. le büyük —muvaffakiyeti, Türk da daima şükran yerini muhafa. Şefin Türk milletine beyanatı “Acımız büyüktür., «Millet hâdimi ve hizmet âşıkı büyük vatan sever, verdiği temiz misâllerle tarihimizde daima yaşıyacaktır,, milletir bünyesinde ölünceye — kadar canlı ve ebedi eserleri, dalima müstcena bir mösalini götmüş - hürmetle hatırlanacaktır. tür. Bu misal, hepimize sevgi, Milletimiz, iyâ bir insan nü. hürmet ve gipta telkin etmekte. Dr. Saydam, devlet hizmetin. olan temiz misallerden biri o. larak da tarihimizde daima ya. mülletinin kadir bilen vicdanin - | şıyacaktır. İradasi ve seciyesi küvvetli bir arkadaşimızdı, Te. (Devamı 5 incl sayfada) Saracoğlu Başvekil Milli Şef dün yeni kabine azasını kabul buyurdular Ticaret vekâletine Doktor Behçet Uz, Ziraat vekâletine de Şevket Hatıboglu tayin edildiler Ankara, 9 (AA) — Başvekilliğe meb'usu Şükrü Sa. raçoğlunun tayin edil. diğine dair olan Ri. icümhur — tezke. en şudur: Ankara, 9 Temmuz 1942 Şükrü Saraçoğlu İzmir meb'usu Ankara Doktor Refik Say. dam'ın irtihalinden inbölül eden Başvekil, liğe tayin olundunuz, Teşkiliti esasiye ka. nunü muclbince inti. hab edeceğiniz İcra Vekitlerini bildirme. Hizi rica ederim, Reişicümhur İsmet İnönü Ankara, 9 (ALA.) — mümi - Kâtibliğinden tebl. ıg olunmuştur : mhur İsmet İnönü İzmir meb'usu Şülkrü Saraçoğlunu memur etmiştir. Adliye Milli Müdafaa Dahlliye ma karşı son tazim vazifesini ifa etmek üzere beklemeğe başlamıştı. Doktorların raporları Sıkhat L Muavenet Şükrü Saraçoğlu; İrmir meb'usus Anktara "(n.) — Yeni Mıh’ıııe( ı.ıııdı göstirildiği surette teşekkül etmiştir: Başvekil Hasan Menemencioğlu, Mardin meb'usu General Ali Rıza Artunkal, Manisa meb'usu Dr. A, Fikri Tüzer, Erzurum meb'usu Şükrü Saraç İzmir meb'usu Fuad Ağrolı, Elâziğ meb'usu General Ali Fuad Cebesoy, Konya meb'usu Hasan — Âll Yücel; İzmir meb'usu Sırrı Day; Trabzon meb'usu Gümrük İnhisarlar — Raif Karadeniz, Trabzon meb'usu Hiç beklenmiyen — bir zamanda ani ölümile bütün yurdu derin bit âcı içinde bır Refik Saydamın Belediye hastanesinden ve Haydarpaşaye geçiriler (Devami 8 inci sayfada) - Millet hâdimi büyük vatanseverm cenazesi trene yerleşterildikten sonra Atatürkün resmi ile başbasa | İröslik dehilinde yer nden oynatı Eı)ıç;t Us ( Sark cephesi ) Sovyet cephesi oynatıldı Almanlar dağnık bir hâlde çekilen Sovyetleri yakından sıkıştırıyorlar Almanlar ilerliyorlar Berlin 9 (AA.) — Alman or- dulari başkumandanlığının. — tebli. ğinde şöyle denilmektedir: Şark cephesinin cenub kesimin . de yapılan yarma hareketi Don'un garbindaki Sovyet müdafaa cephe- sini 500 kilometreden fazin bir ge. tır. Bötün sahalarda Alman ve müt kiü'aari hareket halindedir. İ İMotörlü teşkillerle piyade kuvvet . lerinin ileri müfrezeleri dağınık bir. (Devamıi B İnci sayfada) Sovyet cephesinde: 1942 senesi için ordularının en büyük kismıni Kurek ile Taganzug arasındaki mantakada toplamak su. ryetile ve strasile bilinen hareketleri yapan; bu defa da Harkof ile Kurak araalndaki sahadan başladıkları bü Fük sevkükayş yarmasını yıldırım hizile birkaç gün evvel yukarı Don nehrinea ulaştıran ve bu nebhri de Woronez ve cenubdan geçerek Do. nun tâbilerinden ve bunun 100 ki. lometre kadar daha şarkındaki Cho por nehrine doğru hareketlerini tem did ettikten sonra cenub di a ve cenuba teveceüih ödön — Almanlarla müttefikleri son 24 sant zarfında bu $- | hareketlerini çok geniş'bir cephe'ü- zerinde daha fazla inkişaf ettirmiş; lerdir. 9 Teminuüz tarihli Alman resmt tebliği bu haberle bivlikte mareşal (Devami 6 nci sayfada) Dr. Hulüsi Alataş, Aydın meb'usu Şevket Raşld Hatiboğlu, Afyon meb'unu Fahri Engin, Samsun meb'usu Dr. Behçet Uz, Denizli meb'usu Na K Askeri vazıyet -rö Şark cephesinde hâdiseler çok ehemmiyetli ve heyecanlı olarak devam ediyor '.Hnd.n Timeçenko ordularının geri çekilme hareket- lerine başladıkları bildiriliyor, Sovyet Mareşalı bu suretle en doğru olan bir kararı tatbik ve icra mevkiine koymuş demektir Yazan: Emekli Bınorıl K. D.