27 Eylül 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

27 Eylül 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Yabancı Memleketlere Talebe Gönderilecek İktısat Vekâletinden : Maden, izabe, makine, elektrik ve kimya yüksek mühendisi ye - tiştirilmek ve bunlardan bir kısmına mensucat ve kâğıd İhtisası yaptırılmak üzere müsabaka İmtihanı Ile yabancı memleketlere 60 erkek talebe gönderilecektir. 1.) Müsabaka imtihanına gireceklerin aşağidaki şartları halz ol- maları lâzımdır: a) Türkiye Cümhuriyeti vatandaşı ve Türk ırkından bulun. mak, b) 17 yaşını bitirmiş, 25 yaşını geçmemiş olmak, €) İyi hal ve ahlâk sahibi olmak (1941-1942 ders yılında mekteb müdavimi olmiyanlar doğruluk kâğidi ibraz edeceklerdir. ) d) Bulaşıcı hastalıklarla malül olmamak, sihhati tam ol- mak, bünyesi mühendislik yapmağa ve madene lefrik edilecekler için ocaklarda çalışmağa müsaid bulunmak, ©) Lise olgunluk diplomasını ibraz etmek veya bu derece- de tahsil gördüğü Maarif Vekilliğince tasdik edilmek 2.) Birinci maddede yazılı evsafı haiz olan taliblerim Ankara- da M.T. A. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne ve İstanbulda Sömer- bank İstanbul şubesine bir İstida ile 21/10/1942 akşamına kadar müracaat etmiş olmaları lâzımdır; İstidada yukarida yazıl tahsil kollarından hangisinin takib edilmek istenildiği tasrih edilecektir 3.) İstidaya aşağıda yazılı vesaik bağlanacaktır: a) Nüfus hüviyet cüzdanı veya sureti b) Mekteb diploması veya vesikası «) İyi hal kâğıdı d) 4 aded 69 ebadında fotoğraf 4.) İmtihan 26.10.1942 tarihinde Ankarada M. T, A Enstitüsü Genel Direktörlüğünde ve İstanbulda Sümerbank İstanbul Şubesin- de yapılacaktır. 5.) İmtihana girmek şartlarını haiz olup vesaiki tam ola- rak vermiş bulunanların 23/10/1942 tarihinde sıhhi mua - yeneleri icra edileceğinden bu tarihte saat dokuzda Ankara- da M. T. A. Enstitüsü Genel Direktörlüğünde ve İstanbul. da Sümerbank İstanbul şubesinde bulunmaları şarttır. 6.) İmtihan aşağıda yazılı derslerden yapılacaktır: «.) Cebir, ) Geometri, .) Aritmetik, d.) Trigonometri, ».) Fizik, f.) Kimya, &.) Ecnebi dil (bilgilerine göre, fransizca, Mzce). 7.) İmtihanda muvaffak olanlar birinci maddede yazili tahsil kollarına ayrılacaklardır. Tefrik hakki imtihan heyetinin salâhiyeti dahilinde olup bu tefrik taliblerin İstedikleri kollar da mümkün mertebe nazarı itibara alınmak suretile imtihanda göserecekleri muvaffakiyete ve sihhi muayenelerinin verdiği neticeye göre yapı. lacaktır. Heyetin vereceği karari kabul etmiyenler gönderilmiyecektir. 8.) Maden mühendisliğ için tefrik edilenler tahsillerini M. T. A. Enstitü nezareti alında yapacaklardır. Bunlar: a) Ecnebi memlekete gönderilmeden evvel Zonguldak ma- den ocakları dahilinde en az 9 ay çalıştırılacak ve yev- miye 150 kuruş alacaklardır. Talebe akşamları yabancı dil dersi görecek ve 9 ayin bitamında ameli çalışmadan iyi not alanlar yabancı dil den İmtihana tâbi tutulacak ve ehliyet gösterenler yük. sek tahsil için yabancı memleketlere gönderilecektir, Staj devresinde talebe kazancı İle geçlnecek, dilediği yerde ikamet edebilecek ve ancak fevkalâde istidadları görülen ve fakir oldukları anlaşılanlara ayrica her ay on İiraya kadar nakdi yardım yapılacaktır. Stajda ve lisanda muvaffak olamıyanlar arzu ettikleri takdirde yalıh ve parasiz olan Zonguldak Maden Tek- nisyen mektebinin ikinci sinifina Oimtihansiz alınarak ayni ders senesi ikinci ve üçüncü siniflarin im - hanlarını birden verip dördüncü sınıfa terfi edebilecek. ler ve bu sınıfı da İkmal ile «Maden Teknisyeni» ün - yanı ile mektebden mezun olanlar, devlet bareminde 30 Ira asli maaşla İşe alınabileceklerdir. 9.) Madenden başka mühendielikler için tefrik edilecekler doğru dan doğruya yabancı memleketlere gönderilecekler ve Sümerban- kın tayin edeceği program dahilinde ve Sümerbank hesabına tah- sil edeceklerdir. 10.) Talebeler avdetlerinde tahsillerinin iki misli inüddetle hiz - met edeceklerine ve aksi takdirde tahsil masraflarını faizile defaten ödeyeceklerine dair müteselsil kefilli bir taahhüdname verecekler- dir. 11.) Ankara ve İstanbula diğer yerlerden imtihan için gelenler « den imtihanda muvaffak olanlara geliş ve dönüş yol paraları ve - rilecektir. 12.) Maden Tetkik ve Arama Enstitüsünün, yabancı memleket. lere talebe gönderilmesine dair olup, evvelce yapılan ilâni İşbu ilânla * birleştirilmiş olduğundan buradakilerine aykırı şartları hü - kümsüzdür. almanca, ingi- b) İstanbul Lise'er A'ım Satım Komisyonu Reisliğinden: Mikdarı İlk teminatı Cinsi Piya; Bartnnme bedeli Kr, 435 135 i Kilo Ura 24400 ) 340 ) Dağç eti Karaman eti Sağır eti Kemisyonumaza bağlı 4 sel Kânun ayları ihtiyaçları olan ve mütredak yukarda yasılı etleri kapalı mari usnlile eksilimeye konmırdur. Eksilime 20/1X/1913 Salı günü saat 15 de Beyoğlunda Liseler Salın Alma kamisyonu binasında yapılcaklır. İstekliler teminat mükbusu, 1947 yılı Ticaret Odası vesikası ve tekliflerini havi kazalı tarflarını sözü geçen saalten bir saat evveline kadar okomisyon — reisliğine makbuz mukabilinde verieleri, Pasladı olücak çecikmeler kabul edilmen Tez minsi yatırmak ve şartnameyi almak İsteyenlerin Galatesıray Lisesinde ko, misyon kâlipliline mürücam etmeleri, «71 İLK — ORTA — LİSK Yatılı İstiklâl Lisesi j5. edilebilir. ARKASI Kiz Ersek Talebe kaydı için her gün müracaat ŞEHZADEBAŞI, POLİS KARAKOL Telefon: 20634 $ON POSTA Biçki ve dikişi hiç bilmiyenlere 9, bilenlere & ve dikişi bilip makas, tar olmak isterenlere 9 ayda bü, tün incelik ve teferrüntile esaslı suretle öğretir. Tasdikli diploma verir. Talebe kaydına baştanmıştır. Cumarlesi ve Pazardan Oo manda mat 9.13 ve 14.17 ye kadar Al , tınbakkal Babil caddesi No, 83 Dr. İbrahim Denker Balıklı Hastanesi Dahiliye Müte, basn. Mer gün saat 15 ten sonra Beyoğlu , Ağacamil, Gakızığacı caddesi Cöplükçeşme sokak No. 13 Telefon: 42468, İCABINDA Baş, diş, nezle, grip, romatizma Nevralji, Kırıklık ve Bütün Ağrılarınızı Derhal Keser GÜNDE 3 KAŞE ALINABİLİR TE GI' İN İİ FORTOBİN KR LALE ÇE NEYE İİ LL Da e BULUNUR © - POŞTA KUTUSU 228 NY Türkiye Cümhuriyeti ZIRAAT BANKASI Kuruluş tarihi; 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk Lirası Şube ve ağıns adedi: 265 Zirai ve ticari ber nevi banka muameleleri PARA BİRİKTİRENLERE 28.800 LiRA iKKAMIYE VERiYOR Zirnai Bankasında bumbaralı ve ihbarsa basarruf hesablrında en 4s 50 Urası bulunanları senede 4 defa çekilecek kura Ün aşağıdaki plâna göre Ükramiye dağıtılacaktır. 4 Aded 1000 Liralık 4,000 Lira 500 » 2,000 250 » 1,000 100 » 4,000 100 » 120 , s0 5,000 “© 4,800 160 20 » 3,200 Dikkat; © Mesablarındaki © paralar bir sene içinde S0 liradan ayağı düşmiyenlere — ikramiye çıkığı takdirde $$ 20 fazlaaile verilecektir Kuralar senede 4 defa, |i Mari, İl Mazitan, İl Eylâl ii Birime kânun tarihisrinde şektlecektir. Nafia Vekâletinden: Kisillmeye konulan iş; 1 — Su İşleri İk sını Bakırçay ve Çendidere feyeranlarından kurtarmak maksadile © yapılacak hafriya ve Tahmin eğilen keşif bede sınai İmali ati fiat vahidi esası üzerinden «706.6345 ira 71 kuruştur. 27 — Eksilime rada Su İşleri Relsliği bi da kupalı sarf wsulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme *namesi, makavele projesi, bayındariık işleri geğel şartnamesi, umümü su İşleri ferihi şarlaamesi ile hususi ve fenni şartnameleri ve pev, i «354 bira «33. kuruş karslığında Su İşleri Reisliğinden alabilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için illerin 432.015. ira kuruşluk. m. vakkaj lominat vermesi ve eksilimetin yapılacağı günden en »2 üç gün evvel bir dilekçe ile A Vekâletin at, ederek bu İşe mahsus olmak Üvere vesika almalar termeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika isteğinde bulunmayanlar eksilmeye giremezler. 5 — İsteklilerin teklif mektublarımı ikinel madede yazlı saallen bir sârt öncesine kadar Su İşleri Relsliğine maktuz karşılışında vermeleri lârtmdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. © Tö40 97086 DEMİR SANAYİ Lt. Şt. DEN ZN Fabrikamında iyi ücrellerie Termacı, Tesviyeci, Kaymakçı ve pres işçileri alınacaktır, Taliblerin Rizapaşı yokuşundu (20) mumaraya mürasa, Eskişehir Tayyare Fabrikası Genel Direktörlüğünden: Fağrikamı? kasirosunda açık bulunan tabib yerine 3656 sayılı barem kanu. bu çerçevesi dahilinde asgari 6170 âzami 240: Wei aykk ücrülle bir tabib Almacaktır, Almacak (abibin iç hastalıkların mülalmssıs olması şayani der, dı olduğu gibi bütün zamanını fabrikaya baarelmesi şartlı. İsteklilerin is ida ve veğineindeki vesile beraber Genel direkiğriiğr mlracani elmeleri lân olanar, Owl ası içinde toplanan Su Eksilime Komisyonu odasın. ve bi Devlet denizyolları işletme umum müdürlüğünden: İştetmermizde 100 Mra kadro ücreti bir tebrik mükinisdiği Buraya 3888 ve 1656 sayılı kanun hüklimleri sinesinde makinist alınacak, - Taliblerin würaçanlar, lüzumu #ân olunur. münhaldir tekni vesikalarile birlite İşletmemiz Za, İşeri Diüdürlüğüne (073) ube Müdürlüğü bölgesi işinde bulunan Kırkağaç ova. | 0.943 tarihine casiliyan Pazartesi -çünü saal 15 de Anka, | SADIK Gürtunca İcnleket sanaylinde bilylik bir eser olan fabrikamız her kürt modern teknikle tekâmül ederei büyük İhtiyaçlara esyab vermağe başlamışlar, SİPARİŞ KABUL EDİLİR Kavanor Çay ve Su bardağı ve bilimum 212. Telefon 3732. Lümba, Lümba yiözesi, Sürahi, süçcaciye,,. Adrvs; İrmir Gasiler caddesi No, Telgraf adresi; Kur Cam Dikkat: İsmir Kurtuleş cam fabrikası sahibi o Sadık Gürlenen fabrikasına, kurdurmuş olduğu wa arram ocaklar sayesinde pencere camları da imal -elmeğe muvaffak ol, muştur. Fabrkada pencere camlarım İmaj elmek İçin her ebaddz ha, kplar harırlanmıştır. Fabrika inal ettiği camları yurdumuzun en kuytu köşelerine kadar sevtetmeğe amade olduğu gibi say müşlerilerinin sipa, vesaire gibi muamelelere İhtiyaç göstermeksizin deruhde wa Resmi dairelerin ilân işleri Hakkında mühim bir Tebliğ Şimdiye kadar resmi dairelerin ilânlarının neşrine ta- vassut eden merkezi İstanbulda Erzurum Hanındaki (Türk Maarif Cemiyeti Resmi İlân İşleri Bürosu Limited Şirketi) tasfiye halindedir. Ticaret kanununun 292 nci maddesi mucibince mah- kemenin tasvibine iktiran etmiş bir şürekâ kararı olmadı- ğından Erzurum Hanındaki Şirketin muamelâta devamı kabil değildir. Bu sebeble ilânfirmızın doğrudan doğruya İSTANBUL ANKARA CADDESİNDE KAYA HANINDAKİ Türk Basın Birliği ve Ortakları me ilânlar Kollektif Şirketine ini rica ederiz. Şimdiye kadar Erzurum Ha- nındaki Şirkete gönderilen ilânların da Şirketimize tevdi edilmesinin bildirilmesini tavsiye eyleriz. Keydesine ayrılan ikramiyeleri 1mdet 1000 liralik s0 250