7 Ekim 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

7 Ekim 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

(Dünkü nüsh devam) birer dolma beze kalem kazananlar Aipelu; Şeker fabrikası koloni evlen, No, 236 Muzalfer Uğural 52 — Kayseri; Belediye betik me, Mutu Mehmed Özçeeiie. 53 — Ankara: Zrımt Vekâleti sinai Wöhsal umum mülüriizu şet M, Nami, Dara, 54 — İrmit: Sellükem mamsyi müeses. Besi zak işleri memuru Naim İmei ii ü zanantar gey liş ide Ünlü cadde Bamam sokak No, 4 Seniha Mutlas. 36 — İsmir: Vasıf Çınar bulvarı No. 13 dalre 4 Cahile Csbilkaya, 51 — Afyon: Miniaia bas velerimeri! alay Küzem Asarer kışı Şehbal Acarer. 58 — Ankara: Demirieşe Fevzi Cak, mik sehsik No, 16 Zekiye Berk, 59 — Çorlu; Silâhtarağı renhallesi, Akıncılar sokak No, 24 Sahne 'Tercam, 60 — Diyarbakır: Gari okulu öğret. meni A, Baybars, 81 — Diyarbakır: Patibpaşa mahalleri Dirle sokak No, 10 Nebahat Tülâr. 62 — Ankara; Maltepe, Omur selek Oaşan apartman No, 25/1 Mine AlsZ. 63 — Kiğüşehir; T. C. Zirai Bınkas memurlarından Nejad Sadık Öy hı B?. min Öy, G4 — özeni; Hiacıhasan mahalleri Çe- sokak No, 13 Şükran Apaydın. “5 — Turgutlu: Altay mahalesi Tw. öı — | Bulmacal $ON POSTA arımız 13 üncü devre bulmacaları doğru halledip hediye kazanan okuyucularımızın isimleri 19 — Kökişehir: Odunpasarı, Yaldırım carhücsi No, lü A. Ül Oyması, — Keskin: Sıtma mücadele sıhhat; mamuza Ak Yılmaz, 8 — Bökişehir; Olümhariyet mahal kei, Kaplan sokak Ne. 17 İsmail Yapıcı! 52 — Eskişehir; Tayyae fabrikası) meydan inebat Âmir; Berer Şenler, 83 — Burma: Sedbam İpekçilik end. öret Na, 17 Halük iliçer, 84 — Ankara; Cebeci, Akal sokak No. 41 Siman Pine, Birer roman kazananlar 35 — Kastamens: İsmaibey ranlıslle, | si. Aşağı İmanei yolu sokak Ne, 8 98E-) vüye Çartıçmeğiu. 86 — İzmit; Vetladrmet mahalesi, Wa, cıkasım sokak Ne, Tİ/I Fatma Çaman, 87 — Alpsila: Koloni içi Ne, 237 Av. se Gençdal, 86 — Eskişehir; Oümieriyet mahal lesi, Tuna sokak No, 17 Fikr 39 — İnmir, Karşıyaza, Kurluhaş s0. 99 — Aim: Yenişehir. Kocalepe Geçid sokak No, $ Özenn Aker, 91 — Ankara: Yenisehir, Seyranyola “me wolsak No, 25, kaf: 2 Âlim, Fallm, .| islehelerinden Bürhün Şakar, 105 — İstanbul: Beykur © Hrndekia; süslü No, 47 Hikmet Gürsan, İ 105 — İsambul; Madikiy, Bahariye Bilem aparitmmnı kak: 4 Sham Alkan, 10 — İstanbul; Beyazıd, Soğanığa Nur selak Ne, 17 Osmas Demiröz. 108 — İstanbul: Beyeğin. Maczağe| seizrk No, 39 Vahan Papasyan, il 109 — İstanbel: Fasih, Malta Şekerci ham No. 77 Ral Güngör. 110 — İstanlni; Yerekalan, Çalalçeş, Bedri ve Şen Uzmnilimeğda kardeşler. 431 — İs'anbul: Fatih, Malta çarssı Ne, 33 tersi Ahmed Sertien, 112 — İstanbul: Divanyolu, Haclah. Hiyamade. Yekdeğir. semi, Umunhafır sokak No. 69 Vedad Mat, 114 — İslanimi: Kabataş erkek Heesi (15 — Mevsilon: Harmamedne ma. hallesi Ne. 23 Ayar Bingöl, 116 — İmmlt: Yakarpazar bakkal Ha.| san eli jip Yıldır Oruş, Mi? — Sivas; Örnek oteki yanmadı © soka No, 12 Kâniye Kelâr, 430 — İstanbak Üniversile Fen Pa. külleri Belkis Üzerine, 131 — istanbul: Büyükdere, sahil Sihhiye muhasibj Vedad Kocamaz eşi Rulmar Koramaz. 132 — İslanbul; Kadıköy, Tafanlnne Dimisyadiz aparlımanı No, 5 kad: 2 Sörgi Eraybaz, 133 — İstanbul: Karagimrik, İpek) kaytancılar No, 31 Nasımr Öçal, İ 184 — İslanbul: Aksaray Mesihpaşa sökük No. 9 Meyran Keyder. 135 — İslanbul: P.T.T. gelen önüresi) memurlardan Mualâ, 196 — İstanbul: Hami, Cuma mah No. 8 Palma Gifler, 137 — İstasii: Kadıköy, o Tetcfen caikiesi Nihal sokak No. 7 Asiye Tissün. 138 — İalanimi: Kurguncuk, Nakl) ewde No, 48 Süheylü Tüsünaip, 119 — Yalova: Hamam sokağı berber Kadir win ci ile Adana O, Üzmneğie.! Ma — İzmit; Karadaş meahikesi, İ. hir çeşme sokak Ne, 38 Zeki Berk, Mi — Adapazarı: Zaman kâzmir ve 142 — İzmit; Keslak, Gülleler sokak | No, 8 orla ni Niyasi Alamam, M3 — Asıkara; Türkiye şeker fahri, kuları A, $. Mümi Arme, 14 — Blânğ: İsmet İnönü caddesi No. 38 Turgul Neşe, İ 145 — Adana; Memeni fabia Tıb ve felsefe (Baş tarafı 3/1 de) sabları yanında 6 dilemez birer âmildir. Psikofizyolojik monizm schede âli ruhiyet tezahürle de bedene bağlıyacak kadar ile- ri gider. (Beden «ben» e der kiz Şu ran ağrısın» ve orası ağırır ve ve ağrısının durmasını düşünür yalnız bunu düşünecektir. Beden, «benn e der ki: Şura- dan haz duy. Oram hazlanır ve sık sık hazlanmayı düşünür ve yalnız bunu düşünecektir, Yaratıcı beden iradesinin kol ola kendisine ruhu yarattı. riilüyor ki geçen yüz yılın çnğdan filesof ve biyoloğ Drieseh esas filesofu O Nietsche ile telâkkilerinde birleşiyorlar, Vitalist monizm bu suretle ye niden ilim tarihinde doğmus bu- lunuyor ki bunun da görüşleri. mizi genişleteceğine ve ilmi fay- aşılayacağına dalı bir surette mi inkâr e- D . .,. enizcilik (Baş tarafı 3/1 dej harbin bütün denizler ve hattâ karadaki cephelerinin en önemli »İJ sidir. Herhalde «Atlantik mey. iıdan muharebesi» üç senedenberi günden güne artan şiddetini, bu sene de kaybetmemiş, bilâkis tezyid etmiştir. Buradaki mücadele denizler- den sanayie doğru tesir oetmek- tedir. Yani bir tarafta Alman de. nizaltıları.ve denizaltı inşa sana- yü cephe almış; diğer tarafta da Anzlo-Seksoü ticaret gemileri, ticaret gemisi ve harb gemisi in. sa sanayii mevki tutmuştur, * Li 7 beri rakamlar olcumakteyız. Ak manlar ayda (1,5) milyon ton batırdıklarını iddia ettiler, İngi, lizler de ilk zamanlarda ayda (10, 15) denizaltı gemisi betir dıklarını söylüyorlardı. Her iki tarafın iddiasına göre bugün ne tek bir İngiliz ticaret gemisi, ne İde bir tanecik Alman denizaltı gemisi kalmamalı idi. o Halbuki bugünün deniz mücadelesi, har- bin başına nazaran çok şiddetli. dir. Şüphesiz bu şiddet batanlar yerine daha fazla gemi koymak- tan ileri geliyor. Fakat bizim Biz bu davaya aid üç seneden- müdürü oğlu Pahir Tezesn, 146 — Ankara: Yenişehir, sm Özmip caddesi, Pehlivanlar No, 22 $. Öncü, M7 — Arkama: İçesbesi, Oba sokak No, 28 Orhan Arıman, i 14$ — Ankara; öiyasetivümhur ban. dum 5.5 AN Bastoncu, | M9 — Aniara: Cebeci, Meshin sokak / No, 4 Pund Akbelsi oğlu Behzad Ak. bundan aldığımız ve alacağımız | ders nedir? Artık Alman tarafı sanayini, | harb için, lâzım gelen şek'ide or | ganize etmiştir. Artık Alman İl deniz sanayiinin randımanı bu. dur. Fakat karşı taraf daha re- korlar ile meşgul olmaktadır. Yirmi beş günde bir gemi indi, 19 Türkân Berinner. metil vağtay Teşad Örleyrik kani Ayben a Morsade Ali caddesi Özlepmiz sami sıram Na, 9 Cavide Örkük, 118 — Samnın; kine enddesi No, 18) 38 — Ankura: Keçiören, Tepebaşı a5.) Jale Demak. tah üzerimde birinci pembe ev Gönül) 119 — Amasya: Veteriner sobdlirü kemi Ayin Erer, ©85 — Ankara; Işıklar edilesi No. Sİİ |, eye; icracı Yak, Azmi Tarhan) 120 — İsparta: Dr. Şevket Tonguş Pek iŞ apne Ör > : kn Aylen Tonguç, ula ele ye ee es hükmi kın Güsin) 111 — Konya: Mertaka K. mahâsebe Pan yolu No, 187 Sevim Örbüse, S6 — Ankara; Konperaii! arkası Yi. İM selhi No, 10 Afyon aparlımanı kai 1 TülY Baba, Si — Yosgnd; İskân müdürü Cen3 kia Özcan Danışman, Bütün masrafları sosyal yardım şube. mine öeeühde o çdilerek Cümmeriyel bayramında on yoksul çifin düğününü Bvimabe alamaz. yapMenk lar, Gelin elbienlerinin dikilmesi ve diğer levasıman hazırkınmaz, samana muhtaç bahınduğundan bdeklilerin bir en evvel Halkevi bürosuna miracaa'ları otekrar Üân olunur, Ri. Bölük S — Bandırma: Askeri posin İ3T ir subayı Tim, Nusret İren, 70 — Bakkesir: Asariç mahallesi Yıl, ran camli sekuk No, 23 Şekip. TI — Karklareği; Camiikebir maialle, | ". Erkiter eadilesi No. 13 Sadan Zeki, 7? — Bursa; Ahmeddayı mahallesi, ni sokak Ne, 5 Vehbi Erer. 13 — Menemen; Askeri posta 2425 BL $ Koğtu Bülend Krulka, İİ — Malkama: Hayvan sağlık me. eu Mayri Sobutay, 18 — Arkana: İtfaiye merdan; Ayhan Bir No. 6 Musufa Başaralı, oi — Allıpararı: Çira puan Hariba, ba toleamtanı Hidayet Bayağı. 77 — Amira: WE. m. V. Hür, Müste.| MA sebe Ez önyüabaşı Zihni Göktan, 28 — Arkamı; Yenişehir Közm Özal | No. 27 Gürel Bayar, Ku 96 — Büküm: «fen Posta muhabiri; Rasih kaş Fersan Tiekimeklu. e — Bol; TTabaklir emi bümet cadiğei No. 44 Türkün Erel o — Alpu: Alpalka kolenisi Ne. di 289 Müuraffer Dikmeni, 99 — Anka: Çaukaşa, Karaklığerc “ma Okay. aşağı Ayrancı No, 26 Fa'ma 100 — Adaparan: Dola Fabri mu. hasiyi Fethiye Aldinç. 101 — İslanbut; Belediye Red Bimevi, ni Rifai Yemif oğlu Frdai Yonal, 102 — İstanbal: Besikias, Yemeli. ie Üzrezi sokak No, 11 & Reesi Ayhan. 103 — İstennl: Sutamamed, İshat. paşa endilesi Ne, 25 Hayrulaı Yordam. 104 — İstenbnl; Verievniyal inen 5.0 905 Kadri Tarnaoğla. vemedan İsmail Gürses "i Şükriye Gürses, 122 — Abpalka; İstasyon ali No, 90 Emine Akıncı, 123 — Ankara: Önevbeci, Uğurla sm. kak No. 30/A Mümevver Cevdet Asyalı. 124 — Oenükieile; Alatürk mahallesi, esi Mahkeme sukuk No, 24 Nigür Dek. ör. 115 — Kadınhan: Shhaş memuru hi. sı Hilenel Akmur, 120 — Garasen: Hükimel No. 31 Melâhei Kaygusuz. 127 — İemii; Kocasi, busesi mauha. wbe mahalli iğırder müfetişi Sakıp Şen kın Ayten Şen. 125 — İstanbul: Beyoğlu, Hinçi ket avla okul 2.A 186 Yildir Balık, 129 — İstanbek Ortaköy, “Tüfekçi anil İ Uzel, bulut. 150 — Arkamı; Demirlepe, Fevsi Çak. malı sokak No. 16 Güvey Aktuğ. 161 — Elâmğ; Örnek matbaası, emek. U yüzkeşı Tevfik Berk eli ile Türkün Berk, : 152 — İsmil; Kâpd fabrikası yuklu. ma memnu Mehmed Kayadelen, 153 — Buna Kozahan No; 157 Cavti 154 — Esbiçehir: Ariiiye mahallesi Hükümet ezdlesi No, 125 bakkal Mus. afa Kesmbaş, i 155 — Ertan; “Tülecar Behçet Üstün oğlu Vasıf Üstün. 1 156 — İzmit; Paç mahallesi Bahriye| Sadi Tek Tiyatrosu Desikindla bu Çıkmazı No: 55 Mithut Demir. (Arkası var) TİYATROLAR İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları Bu alişan sasi 20,30 da Dram kasmı KIŞ MASALI Yazan; W. Siakespeare Komedi kum YALANCI Yanan: C, Göldeni Cumartesi ve Pazar günleri 1530 da matine &eoe sErkekler kırkından soura adar me» vedvii 3 perde, yirmi dört buçuk günde bir gemi indi ilâh İşte bu noktada duruyoruz » diyoruz ki: «Eğer Alman deniz kuvvetleri, İngiliz deniz yolları nı bugün kesemiyorsa, yarın hiç kesemiyecektir.» HER ÇEŞİT KLİŞELERİNİZİ İSTANBUL KLİŞEHANESİ ANKARA CAD. CAĞALOĞLU Yokuşu 29 UCUZ, ÇABUK TEKİZ BİR ŞEKİLDE Yapa Taşra Siranişi eri Sürelim Gömeteiiş