15 Ekim 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

15 Ekim 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON Havacılık | (Baş tarafı 3/1 de) z İ kendisine üstünlük © vermektedir. Kuvvetli basılır- | Yani taarruz eden düşman ev uçak: İ ları karşısında süratini arttırarak Sa 4 kopya Çıka” Ül iendini korumaktadır. ingilterede bili bu uçakların inşası pek basit ve ayni rabilir. zamanda da pek garib olmuştur. Bu uçaklar evvelce de söylediğimiz! Bozulan parçaların ye (| gibi kâmilen ahşabdirlar.. e Bunun| dekleri tamir ücreti a Hinmaksizin — yerlerine tekilir, muhtelif parçalari birçok marangoz KURTULUŞ ve mabllyeciye parça parça ihale! kalemi sekiz parçadan edilmiş, onlar da ne olduğunu biL| meden bu parçalar montaj edil) İbaret okip her bir parçasi bulunur. AÇIK bırakıldığı dikten sonra (Sivrisinek) eweydana| halde her ne şekilde dururan çilkmiştir. İşte bu tarz inşa ayni zamanda! dursun mürekkeb akmaz ve kurumaz. tayyare inşa tekmiğinde bir yenilik ve İnşaati harb dolayisile hava bom bardımanlarından ve beşinci koldan KURTULUŞ en sağlam ve en kullanışlı mü. rekkebli kalemdir. arslan UCU aşınmaz bo HERYERDE | YATROLAR ) mürekkep alır. ARAYINIZ. İstanbul Belediy cal Şehir Tiyalevları İ Bugün sal 15.30 da va Tarihi Lemeiller Gece komedi ve dram kısmında İHTAR: Halkı şaşirtacak derecede, bir çok yeni markalar çrkti- ğlna nazaran, sayın müşterilerimizin nazarı dikkatlerini celbederiz. Garantili olan yalnız İKTİSAT VEKÂLETİMİZİN P, 8108 . 6318 numaralarını ve KURTULUŞ İsmini taşiyan dolma kalemi hakl- kidir. TAKLİTLERİNDEN SAKININIZ. Doktorlar, bankacılar, ktibler, mühendisler velhâsıl bütün mö- rekkebli kalemle yazı yazanlar mürekkebin ceblerine akma. sindan, kurumasndan ve W» cn bozulmasından kurtaran HAKİKİ KURTULUŞ P. 8108 - 6318 DOLMA KALEMİ yazi yazmak mecba, riyetinde olan halkı hakiknten bu ezi- yeten kurtarmıştır. Nevralji, Kırıklık ve Bütün Ağrılarınızı Derhal Keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. PER ESER Zİ A Gn DAMEPO ARR PPZAŞDN ERA Ğİ İİ Esti. içinmi, coğrafi, kadın, çocuk, sinema, spor. mizah, cihanl her shsda Almanyanın yüksek meşeiyalandar isinde olmek istiyen; Sayın Halkımıza Mühim ilân Yulmmda saydığımız neşriyatlırdan başka (Oçürlüik, haftalık (güzeller, resimli har meomundarı ve bilhassa Almanca, İtalyanca, SIGNAL ik NÜSHALARINI Bütün bu gazele ve mecmunları muntazaman takib edebilmek için ABONE olmanım tavsiye ederiz. Gerek abone olmak ve her türlü malümai almak için aşağıdaki adrese mürucam cdilmeliğir. Türkiye Ummmi Mümessili: JOHANN BAYER Eski Gümrük sokak No, 38, Galata - İstanbul Posta K, 1580. TRAŞ BIÇAKLARI Cildi tahriş etmez, cildi yamuşatır. Her yerde OKER traş bıçaklarını arayınız. Maçkada satılık arazi Maçkada tramvay caddesi üzerinde 110.20 Ambalâj kâğıdı ve karton tevziatı Silmer Bank Selliloz Sanayii Müessesesinden; Fabrikamız mamulâtından piyasaya badema tahsis edilebi- lecek olan karton ve ambalâj kâğıdı doğrudan doğruya eşha. sa satılmıyacaktır. 1) Bundan böyle yapılacak tevziat müstehliklerin aralarında kurdukları veya kuracakları müseccel birli miyet ve buna mümasil teşekküller emrine verilecektir. Mü tehliklere tevziat mensub oldukları teşekküller o tarafından kendi mes'uliyetleri tahtında (yapılacaktır. 2) Tevziatın ihtiyaca su uygun şekilde yapılabilmesi a) Cemyiet birlik veya teşekküller, azalarının sene! kiki sarfiyat miktarlarını tesbit ederek tanzim ve tasdik e- decekleri histeleri ayrıca mahalli Mıntaka Ticaret Müdürlük- lerince ve bunların bulunmadığı mahallerde en büyük mülkiye ğine tasdik ettirdikten sonra İzmitte müessesemiz mer. kezine göndereceklerdir. Gönderilecek elerde, her ihtiyaç sahibinin soyadı sarih ndresi ve senelik sarfiyat miktarı ayrı ayrı gösterilecektir. b) İhtiyaç listesinin en geç 31 Birinciteşrin (942 tarihine kadar müessesemiz merkezinde bulunması lâzımdır. Bu tarih- ten sonra gelecek İistelerin birinci parti tevziatta nazarı iti. bara alınamıyacağı bildirilir. €) Uzak şehirlerde bulunan cemiyetler ihtiyaçlarını telgraf- la (Sellüloz - İzmit) kısa adresine irebilirler. Ancak tel - graflarım ayni tarihli mektubla (a) fıkrasında yazılı şekilde teyid etmeleri lâzımdır. d) Yukarıda yazılı esaslar haricinde oşhasa tevziat yapıl ağından münferid ve hususi taleblere cevab verilmiye- kendi sesemiz merkezince tesbit (olunduktan sonra her parti tevziatta tahsis olunabilecek miktar bunun fiat ve teslim sartları ile tevzi mahal ve zamanı alâkadarlara ayrıca mektubla bildirilecektir, ışlar peşin olacaktır. 5) Birlik, cemiyet ve teşekküllerin senelik ihtiyaç olarak bildirdikleri miktarları ve taraflarından yapılan tevziatı kon trol etmek salâhiyetini müessesemiz muhafaza eder. İhtiyarç i doğru bildirmiyen veya tahsis olunan karton küğıdım müstehliklerine, ihtiyaç nisbetlerine gö vermiyen veya başkalarına satan birlik, cemiyet ve teşekkül- lere bir daha mal verilmiyeceği ve icabında haklarında idari ve kanuni muameleye tevessül olünacağı bildirilir. Hurda Demir Satışı Devlet Denizyolları İşletme Umum Müdürlüğünden: ç ve İsinye fabrikaları (e Tophane dırıl. “ — Arl'arması evveler İlân oğilen Ha ağdiyemdz suhalarında mevemi takriben (1500) ton hurdaların ka mas için konulan bir buçuk aylik müddet değiştirilerek ki buçu yaplınış elduğundan teğrar kavah perf wew'ile satma çık, Arirma 19 Birlaciteşrin 1902 Pazanlesi sasi (15) de Tophanede İdare ! maorsesinde alm salım komisyonunda yapılacakır. Bulunduğu yvorde teslim şerüie tonu (80) 1950) lradır. Şarinime herrün komisyonda Ura ve görü. Muhammen bedeli inuvakkani teminat tebilir. İsteklilerin kanuna uygun olarak hazmlayacakları teklif mektublarım ikinci madinde yazık gün ve sasilan bir sani evveline kadar komisyon reisine makbuz makalilinde tevdi “meleri izmadır, © (244) İ kene bildirilecek ve haddi lâyık görüldüğü takdinde Maliye Ve metre cephesi 156.10 metre derinliğinde ifraza müsait ortasında sefarethane binası olarak yapısı tamamlanmamış büyük kâgir bit bina ve ayrıca iki ufak binası olan mahal satılıyor. Yor Kıymeti Nevi Mesahasi 3 Beşiklaş Vişnezade ma, çim Arsa ve ürerinde halleri Maçka ve Tex, 1109438 uniamam kârgir vikiye caddeleri 3 mü, büyük bina Ücay, korner numaralı pafta mea iki ulak bi. 66, dx 705, parsel 4 İsahalı yukarda yazlı gayri menkuller > pars ile ve capalı zarf usulle satılacaktır. Kapalı rarilar 2110942 Çarşamba günü sai li de bankamas İs'anbul şubesi satış komisyonu huzuru #le açılarak ve en yüksek teklif mer, letindem isti, kar. 1534250 M2 san edilerek mura'ikat cevabı alındıktan sonra kal'i İhalesi yapı İstekli olanların Ankara merkesi İle İslanbul, İzmir. Bursa, şubelerimizden birer Ura mukabilinde bir şar'name edinerek bu şerloame ahkâmı dairesinde tansim edecekleri teklif makbuzunu tayin edilen 21.10942 Çazşambi o günü saat 14 e kadar İstanbul şubemiz müdürlüğüne Cetdi etmeleri lâzımdır. Satış bedelinin ödenmesinde aliciya bina ve arsanın ipoleği mukabilinde kolaylık güs'erilecektir, Fazla izahat almak isteyenlerin İstanbul şubemiz emlâk ser, vişne miirasantları ilâm olunur. 10230) Devlet Demi “yolları .ş.stms U. M. den: Devlet Demiryolları umumi idaresinden: 1 — Haydarpaşada birinci işleme pecsoneli He Mudanyada Mudanya - Bur. sa öşletimesi personeli için 2707 adet kasket diytirilecektir. 9 — Kumaşı idare tarafından intihabeğilen weviden verilmek öğer bülün harcı. düğme ve alimeli farikaları mütchhik tarafmdan temin edilmek şar. ie kapak zarf usulle eksülmeye k' aş $ — Eksilime 2/İhinciteşrin/9i? Pazari günü sal on beşir Haydarpaşa. Ga Gar binasında İşletme artlerma ve clilime kms onunda yapılacaktır. 4 — Muhammen bede $171 Nradır, Muvakkat teminat 609 İlra 05 kmruştur, 7490 mumami kanucön şartları içinde (omimalları ve teklif mektubları ihale sanibıden en g96 bir saat evveline kular Haydarpaşa işletme artırma ve ek, silleme komisyonuna verihmelidir. Kadsetin nümunesi Haydarpaşada birinci işleme arkırma ve elsilime ko. m'eyonumi. görülebilir. Mukarele ve şartnameleri meccsnen almak için Hay. 'darpaşada merkür komiavona müracaat edilmelidir. (557) Aşağıda İsmi, muhammen beleli ve mevalikat teminatı aynı ayrı gösteri, miş ölan muhlalif maizeme 20/10/1942 Pazartesi günü saat 15 den Hibaren kapak sarf usulile Ankarada İdare binâsmdn sira İle ve ayn ayrı eksilmeye konmuşlar. Bu işe girmek wleyenlerin liybeleri hisasında yazlı muvakkat Leminai ile ka. auman tayin ediği vesikaları ve teklifleri ayni çün saat 14 de kadar komis. yon rekiiğine vermeleri kiamndır. Şartnameler parasız olarak Ankamda Malzeme dairesinden ve Haydarpaşadı Tesellüm Şefliğiriden temin edilir ve nümüneler Ankarada Malteme dairesin. de çörülebilir. Eisiltmeye konan malzeme Muhammen bedel o Muvakkat teminat Lira Lira 1 No, Sa Histe ie menhleriyalı 1500 adedi Dooete 2 No, hu liste muhteviyalı muhtelif yâ. tak, yastık. çarşaf, örtü ve kahflar, $ Na. Wu liste muhbeviyalı kanape ve yalama lar. 4 No, hu Histe muhteviyatı 750 aded kü. çük ve 100 aded büyük bile, torbası. 2315 253,13 16080 A2A4,IS 511,63 1159 35043 412) Son Posta Matbaasi: Neşriyat Müdürü: M. Sami Karayel pa SAHİBİ: A. Ekrem UŞAKLIGIL Temina! Hire 119.944 | | Köylü ve İşçi Elbiseleri UCUZ - SAĞLAM -DAYANIELI Toptan Satış Yeri: İstanbul, Sultanhamam, İrfaniye çarşisi, numara 18 . 1 SALÂHADDİN KARAKAŞLI Satmak İstiyen tüccar ve esnafa flat ve çeşid İstesi gönderilir. Ticaret ve sanayi odasından Çimenlodan mamul mal çıkaran müesseselerin Terd edilecek çimentodan kendilerine hüseme Olan çimentoyu elabilmle. di çin hakiki ihiyaçlarını bssbite medar olabilecek eesmi vesaik Me birtikle mihsyel 24.108.942 İsrihine kadar Dördüncü Vakaf Han 3 üncü kat Hcerei ve sarayi odası sanayi şubesi müdürlüğüne mürucaatları ilin olunur. (548) Ticaret ve sanayi odasından Kürk ve eldiven imalâtçılarının Tevdi edilecek ökiş ipliğinden kendileine Büsumu “olan ipliği alabilecek. teri için katlandıklırı ipliklerin her nevinden ve 6 İyiiklerie imal etikleri ma mel mallardan birer Nümüze İle birlikle mamul, için icab eden iplik İhli. yaşlarım tewbir medar olabileiek resmi vesikle öle 15, 16. 17.1994312. rihi günlerde Dörd ü Vakıf Han üçüncü kalia Gicurei ve sanayi odamı Yİ yabesi müdürlüğüne müracaatları Mâş olunur 453)