24 Ekim 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

24 Ekim 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

> Kirgi n tavşan ve ve köpek İİ Kirpi ile tavşan arkadaş ol muşlardı. Gündüzleri birlikte do. Çünkü tavşan çok koşar. Aksine olarak yuvaya bir- likte girerler, birlikte uyurlardı. Yalnız tavşan, arkadaşının di - kenlerinden şikâyetçi idi. Ken - dine fazla sokulmasını hiç iste- mezdi. laşamazlardı. — Yanıma pek yanaşma, ba- tacaksın. Diye haykırırdı. Kirpi de di- kenlerinin farkında olduğu için tavşana pek yakın sokulmaz, u- zak durmayı tercih ederdi. İn Bir sabah her ikisi birden yu:| Köpek de arkasında idi. Oda tav vadan çıkmışlardı. Tavşan arka-| yanın orkasmdan yuvaya girebi- daşı kirpiye: — Ben biraz uzaklara gidip yiyecek arıyacağım. Demiş, koşa koşa ayrılmıştı. Birkaç dakika geçmiş geçmemiş ti. Kirpi, koşa koşa gözden kay- lir, ve tavşanı orada boğazlardı. Kirpi, arkadaşı tavşanı kö - pekten korumayı düşündü. Tav Galatasaray takımı İzmire gidiyor Galatasaray birinci futbol takımı! | Cümhuriyet Bayramında iki maç) yapmak üzere İzmire gidecektir. İz.. İmir bölgesile mali şartlar için İki tarafin da anlaşacaği sanılmaktadır. Boks birincilikleri Türkiye frdi boks maçları için İstanbul ekibi 27 Birinciteşrinde Ankaraya gideceklerdir. Ekip seya- Karakümrük stadı bitti file Karagümrükte güzel bir stad yaptırmış ve stadin kabul muame İesi dün bitmiştir, Karagümrük sta- dında bu haftadan İtibaren ikinci lik takımlarının maçları yapılacak. tir, | Galatasarayın yeni stadı İstanbul bölgesi Mecldiyeköyün- de yapilacak stedyom İçin Gelate.! hate geniş bir kadro İle çıkacaktır.) p, İstanbul bölgesi 50 bin Hra sar.|” (Baş tarafı 3/1 de) Dünya çelik istihsalâtında A- merikadan sonra en ileri gelen zarar görmesi neticesinde ; harb sanayiinin verimi, harb ve tarafından işgal altında bulun -|detçe azalmağa mahkümdur. durulan memleketlerin çe Nikel: Harb sanayiinde kullar tihsalâtı da hesaba katıldığı tak- nılan en mühim stratejik maden- dirde Almanyanın yıllık çelik is-İlerden biridir. Biri tihsalâtı 42 milyon tona varmak. |nın yıllık nikel istihsalâtı 110 bin tadır. Yalnız burada Amerikaltondur. Buna karşılık Almanya - lehine olan bir noktayı belirtmek nın yıllık nikel istihsalâtı 2500 zorundayız: Almanya haklında! tondur. verilen bu rakamlar Almanya -| (Bakır: Bakır istihsalâtının en nın en yüksek istihsal mertebe -İ mühim kısmı in istihsalâtı henüz son/zel bakırı, Amerikanın Mişigan eyaletinde, Süperiyör gölü ocak» larında çıkar. Amerikanın yıllık İni daha harbden birkaç yıl ön. İce en yüksek verimine çıkarttığı İhalde, Amerika ancak harbi ikinci yılından sonra harb sana-| yiini de organize etmeğe başla . | mış, fakat henüz en yüksek ve- rimine çıkartmamıştır. Sonra burada Amerikanın le- hine, Almanyanm aleyhine olan madenlerindeki bakır noktayı daha kaydetmek x0.| i nı da hesaba katarsak, rundayız: Almanyada uzayıp gi-| Almanyanın yıllık istihsalâtı 100 yon tonu bulmaktadır. Dünya bakır istihsalâtının ancak ©; 10 unu Avrupa kıtasına aid bulun maktadır. Bu da Almanya ile panyadadır. Almanyanın yıllık bakır istihsalâtı 50.70 bin ton kadardır İspanyanın bin tana baliğ olur. İspanyadaki memleket Almanyadır. Almanya) hava akınları devam ettiği müd- ik Amerika, © Amerika kıt'asına halde, Amerika| aiddir. Dünyanın en saf, en gü. bakır istihsalâtı bir buçuk mil . Rio Tinto | saray klübile on senelik bir ımuka.'den harb dolayısile birçok müte- bolan tavşanın şimdi de koşa ko- şa geldiğini gördü. Tavşan te - i. Muhakkak bir şeyden korkmuştu. Kirpi biraz dikkat e- dince, tavşanı bir köpeğin kova. lamakta olduğunu ve daha geri- den bir avcının yaklağtığını gör- dü. Tavşan, yuvaya (geliyordu. | Yeni bilmecemiz 1 Filleri özetle. fağ yen üç tahe avci var. Fakal İyi sak- lanmışlar görümmü- yorlar, Siz resimde onlari arayın buhur. sanız olduklari ye « te birer işaret ko * yun. resmi gazete den kesin ve bize gönderin. Doğru bi, İenlerden birinciyez Bir şişe kolonya, ikinciye: Bir Atatürk albümü, üçün-| ayr! 1 güzellikte hediyeler veri. Bir kasket, diğer 35 kişiye dellecektir. şan Yuvaya girer girmez, köpek deha yuvanın ağzına gelmeden kirpi toparlanıp yuvanın ağzını kapadı. Olanca hızile koşan kö. pek birdenbire toparlanmış kir piye hızla çarptı. Ve çarpmasile havhyarak geri kaçması bir ol-| du. Kirpinin dikenler köpeğin burnuna batmış, canını fena hal. de yakmıştı. Köpeğini bu halde gören avcı, ne olduğunu anlıyamadı, Etrafı- na bakındı amma, kirpiyi göre medi. kirpi de yuvaya girmiş, gözden kaybolmuştu. Tavşanla kirpi bu hâdiseden sonra eskisinden daha iyi dost oldular. Ve bir daha birbirlerin. vele yapacaktır. Bu hafta yapılacak lig maçları İst, Futbol Ajanlığındas: 25/10/ 942 tarihinde yapılacak lig roaçları, | 1e" Fenerbahçe Stadı: Saat 11.30 sn. Hakem: Ni. Beykoz. Hakem: Tarik, Neşet, Muhtar. Sant 15.30: Fenerbahçe . Vefa. Hakem : Selâmi, Müeyyed Baha, Şeref sadi: Saat 11.30: Süley. meniye - Davutpaşa. Hakem: Şazi, Feridun, Sadık, Saat 13.30: Kasımpaşa - Taksim Hakem: Eşref, Halit, Hayati, Saat 15,30: Beşiktaş , İstanbul- spor. Hakem: Muzaffer, Sait, Riza. İ Fatih Stadı: Saat 9.30: İstiklâl - Rami: Hakem: Necdet, Zeki, Sa- bahattin. Saat 11.30: Hİİİ - Beyoğlu, Ha. kem: Adnan, Fazıl, Münir. Sant 13.30: Doğu - Eyüb. Ha. kem: Samih, Lütfi, Ruşen. Saat 1530: Haliç . A. Hisar. Hakem: Sami, H hassıs işçiler silâh altına alınmış, ve harb sanayiinde şiddetli bir iş- çi buhranı baş göstermiştir. Al- manyanın Fransadan ve işgal al. tında bulunan diğer memleket- lerden çok sanayi İşçisi getirt - mek teşebbüsleri bunun bir ifa-| desidir. Halbuki Amerika harbe yeni girmiş ve insanca Almanya için böyle bir işçi buhranile karsı karsivn bulunmamaktadır. aşbca Alman ağır dolayısile harb sana: larının daimi bir tehlikeleri altında mıntaka. tolimamın Hik İnikadını mu teşriDeri rica olunur, Rurnam, TE Riyasel divanının inlünabı, ? — Dalmi Encümen delihakı, 1853) İ 3 — İhtisas Enelmenleri inlihabı, bene bakır ocakları üç yıl süren vatan» daş harbi zamanında kâmilen ha- ab olmasaydı, belki Almanlar için bakır istihsalâtını biraz daha artırmak mümkün olurdu. İspanyadan manda, Almanla- rın bugün bakırdan istifade ede bilecekleri memleketlerden biri de Yugoslavyadır. Fakat yekünü kadar zayiat vermemiş bulundu-| yüksek olmıyan Yuzoslavyanın bakır istihsalâtı da, harbin tah. ribatma üğramıs, istihsal nor * #anayi,| mali bir hayli düzmüştür. Remdan sonraki yazımızda A- | bombardıman | merikanın iktisadi bulunması, tetkike devam edeceğ kaynaklarını. İstanbul Umumi Meclisi Azasına i İstanbul Vali ve Belediye Reisliğinden: İstanbul Umumi Meclik dördüncü İtihab devresinin birinci yah Teşrimisamj 2/11/949 tarihine rasilayan Pazartesi günü (14) de aktedeceğinden azının e gün mmayyen saatle Umumi Meclis salonu. m. A