25 Aralık 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

25 Aralık 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

genişletmesini, vakfiyelerin araştırılmasını teklif et linen sz dns yilieimdii 4 Sayfa SON POSTA Parti vilâyet kongresi dün mesaisini bitirdi (Baş tarafı 1 inci sayfada) i kaydedilmemiş bulun. maasindeki mahzurlara İşareile ce » Mmiyete karşi esnafkı alâkasızlığı ve sebebleri üzerinde durmuştur. Atıf Ödül, Maliye şubelerine ber müracaat ödene ünvan tezkeresi ve- rilmesinin de doğru olmadığını an- İstarak, bazi niyetlilerin ba ünvan tezkerelerinden İstifade edip aldiklari malları hariçte satmak su. tetile fiat artmasına sebeb oklukla. rini söylemiştir. Hatib, Esnaf has - nin ihti kâfi gelmediğini belediyenin bir arsa tahsis etmesini, halk dileklerinden tahakkuk etmesi- ne imkân olanların biran evvel ya. pılması ve buna imkân yoksa sebeb İerinin Patililere izah edilmesini ve ancsk bu sayede halkım Partiye kar şi bağliliğinin artirikmiş olacağın! söylemiştir. Bundan sonra söz lan Bedri Ne. dim Göleil, öhtikâr ve ticari ahlâk) '9- Mevzuuna tomasla iktisadi savaşta Partililere düşen vazifeler üzerin » de durmuş, varlık vergisinin müsaid Müteakiben Meliha Avni Sözen, bugün bütün dünya milletlerinin propagandaya verdikleri büyük © - hemmiyete işaretle Partimizin pro - paganda İşlerile uğraşacak bir teşki. it vücude getirmesini teklif etmiş. zuu üzerinde fikirlerini söylemiş- dir. Yavuz Abadan mevcud iş ka. böl etmediğine işaretle iş saatlerinin tanzimi, içtimsi iş sigortasi hakkın. da mütalealarını izah etmiştir. Niyazi Tevfik Yükselen de çocuk mevzuuna temas (etmiş, süd İşinin halledilmesini, o gayrimeşru doğan çocuklar için bir mücsecse açılma- #mi, ana mektebleri o kurulmasını, mekteblerde içtimai terbiyenin öğ - renilmesine geniş yer verilmesini tekli€ etmiştir. i - Halid Yaşaroğlu da Partinin halk tan hetediği ve harka verilen şeyi temasla mali, bedeni ve sosyal ko. nular üzerinde durmuş, Partinle fa. kir halka yardımını i ” Refik Ahmed Sevengil de san'at. ta milli ruh mevzuuna temas olmiş, aam'anesiz asil İr millet olamıyaca- ği gibi an'anesiz asil bir san'at da olamaz» diyerek Güzel San'atların iş| Tinder lere ix ve İyi niyetle karşılamalı ak-İrek bütün yurdda kan vergisi de Bunlardan 30 tanesini hallederek bir arada yollyan okuyucuları. zdan 80 hişiye hoşlarına gidecek hediyeler vereceğiz. 123456189 Ii — Bir mevi imaret (5), Bir sayı (5). 2 — Bir Kum ada (7), $ — Sam'ak (2), Bir hart (2). 4 — Taze deki (5), Evin üstü (8). $ — Bir mensuoni madelesi (4), MA mam eşyasından (4), 6 — Sene (3), Nişan, rifbe fermam (8). 1 — Tersi hart (2), İptidal cüzdan $ — Bir cenad (8), 9 — Müsiarbei (5). Kurlaaş (4), Yulınralan doğru; 1 — Simleri (8), EE Bir veri İçki içen (8). — Nefer (2), Rüzgâr (3), Soru sönin (4). 4 — Yaban kedisi (5), Fena (3). 5 — Tersi ecri fini remzi (2), Fubol, İs bir mevki, Palanya devlet adamları. davi biei (3), $ — Kelb (3), Pür nevi gekiç (5). 7 — Müfiyok eki (2). Ölçü kletie - (6), 8 — Para dolabı (4). Tersi bir edi m. 8 — Oturmak (6). HERGÜN (Baş tarafı 2 inci sayfada) .. Devletin icab etti- Ki vakit büyük fedakârlıklar za- raridir. Bu vazifeler sırasına zö- re şu veya bu bölgeye, şu veya bu meslek veya san'at sahibine teveccüh edecektir. Bugün çiftçi- ye, yarın tüccara veya esnafa fazla külfet yüklenebilir, vatan-) daş devletin taleblerini iyi yü- , .. Geçmiş günlerle içinde yaşa- ndan günler arasında yapılan kü. çük bir kıyaslama eriyor ki, bugün devleti korumak için bil. hassa büyük şehirlerde ihtiyar edilmekte olan nihayet para fe- dakârlıkları dün devleti kurtar- mak için, işgal altında bulunan büyük şehirlerimiz müstesna ola. dahil olmak üzere ihtiyar edil miş olan hududsuz fedakârlıkla- rm yanında çok mütevazı ve kü- kalkmaktadır. çük : tatilini müteakıb işe roltaya arzolunacağını bildirmiştir. başlarken vergi borcunun en bü- yük hissesi ile mükellef tutulan SPOR Beşiktaş iki maç yapmak üzere Ankaraya gidiyor Beşiktaş klübü idare heyeti dün akşam klüp binasında topla- narak Beşiktaş futbol takımının Ankara seyahatini kabul etmiş- tr. Takım önümüzdeki Cumarte- si ve Pazar günleri Ankarada Gençlerbirliği ve o Ankaragöcile iki maç yapacaktır. Oyuncular bu akşamki trenle Ankaraya ha- reket edeceklerdir. BAŞ, DIŞ, N Yapı ve imar işleri ilânı Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiitmeye koaman iş: Ankara Jandarma Subay okulu Gennl Komulantık karargâh binasında yapılacok hut ivesi işle, Koşit beder (5840740): tlrader, 4 — Kesilme 4.1.1943 Pasartesi günü saai 15 de Nafia Vekâleti Yapı ve İmar İşleri Ralsliği eksltme komiyonu odasmin kapalı zarf welile yapı tacaklar, 3 — Eksiilme yarinamesi ve buna müteğeri evrak (2) Ilca (92) kuruş be, del mukabilinde Zapı ve İrsr İşleri Relsiiğinden almabilir, 4 — Ekasillmeye gerebilmsek İçin isteklilerin owa'ü dairesinde (417037) dör bin yüz yelmiş tira olüz yedi kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve Nafia Veküile'inden be iş İşin alınmış ehliyek vesika ibra elmeleri İâkumdır, Bu vesikayı almak İşin islektilerin ekelitme tarihinden (tali günleri harig) en ns üş gün evvel bir istida İle Nafia Vekâleüne miraemd eiarleri ve istiiala. rma en as bir kalemde bu iye bermer (40000) Eralık bir iş yaptıklarını dair işi yaptırın idurelerden alimi; vesika Tüple'meleri multasdir. 3 — İslekliler teklif mekbublarmı İhale günü olan 41.043 Pazartesi günü at 14 de kadar eksilme komisyonu Teisliğine makbes mukabilinde verme. bert İrimer. Poskada olacak çocİkmeler kabul edilmez. Nafia Vekâletinden: Esi iameye konulan İş: 1 — Samsun su İşleri & İnci şabe mülürtüğü bölgesi içinde bulunan Amasya bahçeleri vulümas için yapılacak kanal ve imalâiş senaiye (inşaata, Tahmin edilen keşif bedek fak vahidi esası üzerimden (1044666) ira 81 karuy'ur. 3 — Misiiime 4.1945 berihine rastlayan Pazartesi günü sat l5 de Anka. cada vü işleri reisliği binası içinde toplanan su eksdlime kemiayonu odasında kapak sarf uewile yapılacıklır. 3 — İstektiler eksilme şarlaamesi, mülesvele projesi, büyandırlık işleri genci garzimesi, Umumi sı İşleri fermi şarihimesi He hes ve Cenni şarmamı teri ve projeleri 60 lira (4b) kuruş karalığında su Üşeri reisliğinden niabi, türler, 4 — Eksi'imeye rirebilmek İşim islektierin (45090 Hralrk muvakkat dem'msi vermesi ve elsilimenin yapacağı günden em ar üç gün evvel bir dilekçe İle Nafia Yekkie'inn müracaat ederek bu işe mahsus olmak ilvere vesika almaları ve bu vesikiyı göstermeleri şariler, Bu müddet içile vesika isleğinde bulunmayaniır eksilimeye giremezler, 5 — İsteklilerin teklif makbublarmı ine madiisile yizh mkilen bir saat öncesine kıdar si işleri reisliğine makbuz karşılığında vermeleri lâmındır. Pos. tada olan gecikmeler kabul edimer, (2082) İstanbul Dan'z Komutanlığından: Deniz vasılalannda münhal olan kaplanlığa yapılan mesleki imtihanda mu- valtak olanlar -T5. Vira üçrelie alınacaktır. İsteklilerin aşağıdaki vosalk ile bir. iste kumutanlığımısa müracaatları, 1 — Dilekşe, 2 — Nüfus hüviyet cüzdan; ve askerlik vesikatarı örneği 5 — Başka yerlerdeki hizmetlerine ald vesaik suretleri, 4 — Liman kap'anlığı şahadetnamesizin tasdikli serveti, 5 — İM aded vesika folormfı. (2465) çivarındağd (2311) KAŞELERİ EZLE, GRiP, ROMATIZMA Ve bütün ağrıları derhal keser Sıhhiye Vekâletinin ruhsatini haizdir. , İCABINDA GÜNDE 3 KAŞE ALINABİLİR, D. D. Yolları Atyon 7. işletme Müdürlüğünden: İdare taşa edilen âmele ve İşçilere verilmek ve 15/1/943 tarihinden 31/5/ 943 tarihine kadar hergün asgari 400, amami 500 adel İesiim olunmak şarilie karım muadili salın alunacak beheri 090 gramlik (58500) elli sekiz bin beş yüz adok ekemea kapalı zarf usmiile eksiltmeye çıkarılmıydar, Muhammen bedeli (17550,00) Bra ve muvakkat teminalı (1316.25) (liradır. Yazitime 4/1/9435 tarihine rastlayan Cuma günü sani 15 de Afyonda yolinei işletme #nüdürlüğü bisasında İoplamacâk iomisyonda yapılacaktır. Bu işe gir. mek isleyenlerin kanunun 10 gmcu maddesinin (F) fkram gerefimce lüzemia ehliyet ve İlcarci vessiki ile muvakkai teminat ve bekliflörini eksilime atin. den tir si evvelin» kadar komisyon feisliğine vermeleri lâzumde, Bundan sonra müzakerenin kifa-| Türk zengininin maliyeye söyle- yeti hakkında verilen takrir kabul|diği cümleleri büyük bir zevk © donmuş Vali ve Belediye Relsi Dr.|duyarak kaydetmiştik. Yeni yeni Devlet Denizyolları işletme Umum Ru humraki şerinsmeler param olürak işletme komisyonundan almabilr, (2448) ; Lütfi Kırdar da söz alarak Partiden yetiştiğini, bütün işlerde dalma Par. #den direetifler aldığını, her kon. greden aldığı direktiflerle iş gör - şe birde vazife görmekten (duyduğu, bahtiyarlıği anlatmış ve bundan #on| ra da daha çok çalışacağını sami - mi bir ifade İc tebarüz ottirmiştir. Valinin sözlerinden sonra İdare he. yeti ve Kurultaya iştirak edecek de. lezelerin intihabina başlanmıştır. Parti vilâyet idare heyeti asli a. zalıklarma, Faruki (o Dereli, Mithat Nemli; Hasene Ilgaz, profesör Nu-| rettin Aki Berko, profesör Hâmid. Ongunsu, profesör Sadi Irmak, Ce- Hâl Dikmen, Yusuf Ziya Erdem, ye. dek aralıklara Muharrem Nail Ak. dağ, Vakip Çakmur, Hüseyin Bek. taş, Hasan Koper, Dr. Semiramlı Tezel, Hikmet Arda, profesör Hifri Veldet, Hamdi Rasim Bötün, Bü- yük Kurukay asli odeleşeliklerine Melki Hikmet Gelenbeğ, Prof, Fah rettin Kerim Gökay, Refik Ahmed Sevengil, Atıf Ödül, Halid Yaşar- oğlu, yedek delegeliklere profesör Yavuz Abadan, Hikmet Balkan, Züktü Çubukcwoğlu, Naci Ali Mo. ralı, Dr. Semiramis Tezel seçilmiş. lerdir. Bundan sonra kongrenin Milli Şefe tarim ve kongreyi ir İgüblü de şunları söylemiştir: misaller bize gösteriyor ki Türk varlıklısı vazifesini çok iyi anla- muştr, memnunlukla yapmakta- dır ve yapacaktır. Elem Ülşaklıği! kil, Genel Kurmay Başkanı ve Par- ti Genel Sekreterine bağlılık telgraf lari çekilmesi kabul oluamuştur. Son olarak söz alan Parti idare heyeti reisi Suad Hayr! Ür. «— Eşsiz Milli Şefin iştirak lü. tüflerile müstema bir kiymet kaza. nan kongremizi bitiriyoruz, Üç gün bik dolgun mesai sonunda vazife - sin) başarmış bir insan huzurile da- kılıyoruz. Çok değerli arkadaşların üstün kiymette konular üstündeki 1 yeni idare beyetine se. vinçle üzerinde çalışılacak vazife ve direktifler vermiştir, Bunlari tabak, kuk etirmeğe ardsiz arasiz çalışa. cağız. İtimadiniz, irşadlarinız mu- vaffakiyetimizin sirin! teşkil ede- cektir. Hepinize kendi ve arkadaş lam namına tekrar tekra» teşek. kürler eder, daima müzaharct o ve irşadlarınızı rica ederim.» Parti reisinin sözlerinden sonra kongre reisi Mekki Hikmet Gelen. da Taksim Belediye dün saat 16 in Parti tarafından dele. şereflendir. | gazinosunda li melerinden dolayı şükran hislerinin geler şerefine bir çay ziyafet! verli- telgrafla ibliğına Okarar verilmiş, miştir. Belediye Sular İdaresinden: Ana galeride vukwi gelen bir çökünlünün tamiri için 'Taksin o swarnam 20.12.942 Osmarteşi günüyden “ibaten dört gin kadar kesileceği İlin olomur, Müdürlüğü İlânları Denişyolları Umumi Yolcu Navu| İsrifesi, yapılan zamlar dolayısile, t3i) edilmiştir. 1/Sonkânun/943 tarihinde | İslarbuldnn haretet cdeosk olan poslalardan Bikaren yeni xama İarifte tafbik elemacaklır. Acemtalardan izaha almabilir. (2591) Antalya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğünden: ; Antalyanım Aksu nahiyesinin Morüona köyüde Leşkii ve tesla edilecek Kara - Ömerler ve Yaka köyleri ile Merkez kazlana bağlı Burdar yolumun 15 wc ki, lsmelresinde kışa ve tesiş edilecek Karâbayır köyleri İnşaalı için 1346208 metre mikâp kereslenin orman İdatesineç köylüye verilecek makladan keşif » namesine bağlı ob'adda Ihzarı içi kapan vari wsutii ile Gisliimeye kohalmuş har, 1 — Keşif bedeli 33558 lira 70 kuruşlar, 3 — Muvakkak teminat siaçesi miktarı 2594 fira 25 kuruşlar, 3 — Eksilime şartnamesi, kesif evraka mafia ve sıhhat görülebilir. 4 — Eksiltme 12/1/9437 tarihine müsadif Salı günü sani 15 de Arılyada Yenikapıda sıhhat dairesinde yapılacaktır, $ — İslekiilerin kapalı zarfisrıne sasi 14 de komisyon riyasetine tevdi ek. meleri şartlar, 6 — İstekliler cari seneye ali Ticarel odası veyikalarını Ibras edeceklerdir. (2568) İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşlet- meleri Umum Müdürlüğünden: 1 — Tahminen 1000 kilo eski elbise, palio, şapka vesaire Açık artlırma usulü ile satılacaktır. 4 — Açik arttırmız 20/12/9437 Salı günü sazi 15 de Metro Han 5 inci kattaği kamisyon odasında yapılacaktır, 3 — Muvakkat seminat maklumn 200 liradır, 4 — Eski e'bise, palto vesaire Şişli tramvay deposunda hergün esat 14,30 dan 16,30 a kadar gösterilmektedir. 5 — İskillerin, levazımdan pürâsiz olarak verilmekle olan şariname hü » kümleri dahilinde ve muvakkat teminatlarile biriikle ün edilen gön ve Saabie bomisronda hazır bulunmaları, © (2469) — ülğrliklerinde: TÜRKİYE İŞ BANKASI Küçük Cari Hesaplar 1943 İKRAMİYE PLÂNI KEŞİDELER: 1 Şubat, 3 Mayıs, 2 Ağustos, 1 İkinciteşrin tarihlerinde yapılır. 1943 İKRAMİYELERİ 1 adet 1999 Liralık — 1999.— Lira 999.— 888.— 771.— 666.— 5S5,.— snegA8ta3i23 TTUTETUEUTUUEE BE UUEEULUU Buke Türkiye İş Bankasına para yatırmakla yalnız para biriktirmiş ve faiz almış olmaz, ayni zamanda talihinizi de denemiş olur sunuz. Son Posta Matbaası: Neşriyat Müdürü: M. Sami Karayel amma aa SAHİBİ: A. Ekrem UŞAKLIGIL