29 Temmuz 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

29 Temmuz 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Korkunç bir cinayet daha (( inci sayfadıan devam) aahallesinde 8 numarada oturan Semiha ismindeki yaşlıca bir dul kadının kızı Salde ile birlikle ya. şamaktadır. ş Nişantaşında Meşrutiyet mahal. Tesinde oruran ve münasebetleri Çok uzun zamandanberi ve kuv. vetli bir rabıta halinde bulunmı. |* İsa Kaynanası Semihaya: 'yan bu çiftten İsa her gün limana dnerek tahmil ve tahliye servisin. deki işinde çabışmakta, kazancile evinin idaresini temine uğraşmak. tadır. Fakat bir ay kadar evvelinden. ber$ genç kadının hareketlerinden Şüphe eden İsa derin bir kıskanç. dığa düşmüş bulunmakta, arasıra 'bu yüzden hasıl olan buhranlarla Saide ile uzun boylu kavgalar yap- makta. şüvhesini açıkça genç ka- danı nyüzüne vurmakta, onun in. | kârlarına bir türü! inanmamakta, ve inanmak istememektedir. İsa, bu kıskançlığın tesirile bir taraftan aile kavgasıni hergün ta- zelerken diğer taraftan da bütün arkadaşlarile rabıtasını, kesmekte, kaskançlığını kadın aleyhinde ta. hammül erilmez bir hale koymak. tadır. Saide, sokağla çıkmaktan meh- gum edilmiş bulunmakta, ve bu z0cri tedbirlerle şüphelerini biraz alsun yatışlırmağa çahşan kuksaç Agık İsa da nisbeten süküne ka. vuşmuş bulunmaktadır. Lâkin adamcağızın bu tükünü. mu bozan yen! bir hâdise, bit ih. bar tekrardan kıskançlık sar' doğurtan bir teessürle İsayı geçen haftadanberi yeni buhranlara sev. ketmiştir. Arkadaşlarından birisi İsaya: — Saide, komçulardan bir pernc- le alâkadardır. Sen onu nekadar uğraşsan — zaptedemezsin! Bırak, koyuver gitsin başını derdden kur. tar. Demiştir. Bunun üzerine o gece eve gelen İsa kendisinde misatir -bulunan kainvalidesi Semihanın da iş'irak | ndan ettiği geniş bir alle kavgı sonra eve uğramıyarak başka bir tarafta geçirmiş, fakat ertesi gün yine evine dönmüş ve hiçbir şey olmamış gibi davran - mağa baş'araştır. Maamafil sen kavga gecesi yine bu şüphelerin ortaya atılmas: sırasında İsa $ ideye Sen konşularda nbir deli - kanlı ile oynaşıyarmuşsun. Ah onu bir ele geçirsem. Demiş, fakat kadın İsanın sözü. nü bitirmesine meyda! vermemiç: — İyi ediyarum. Canım sağ ol. sun.. Şimdiye kadar böyle bir tev yapmadığımı söylüyordum. M> . dem kı inanmıyorsun! O halde bundan sontan yapmadığım bu işi #nadıma yapacağım. demiş. Hırsından çildiracak hâle gelen İsa bunun üzerine kapıyı vurm'uş çıkmış, geceyi başka yerde geçir. diği sırada da tahmin edildiğine görce bu hüdiselere cezri şekilde nihayet vermek üzere menfur ve korkunç einayti tasarlamış, yine bunu tatbik maksadile alacak er. tesi günü evine avdetle sükün için. de işinz devama başlamıştır. Geçen bir haftalık müddet zar. fında İsanın hiç kavga etmeyişi gerek kaynanası Semiha Çetinin gerek karısı Saidenin Üzerinde iyi bir tesir meydana getirmiş, İsanın fikri sabitinden fera . ttiğine kanaat getiren kadın. lar da ona ihtimamı artırmışlar, İza ise bu hareketleri de kendi. sini idare maksadile yaptıklarına hükmettiği Semiha ile Salde aley. hindeki müthiş kararını tatbika fırsat kollamağa başlamıştır. Evvelki akşam eve dönen İsa karısı Saideyi evde bulamamış. bir müddet beklemiş, bir saat sonra eve gelen karısına: — Neredeydin.. demiş, ben sana yalnız sokağa çıkma demiyor mu.| yum... Salde buta vermiş: — Anneme gilmiştim. Vapuru kaçırdık, biraz gecikmişim. An « nem biraz rahatsız da... Diye cevab vermiş, kıskançlık. a kıvranan köca ufak tertib bir ağız kavgasından sonra: sükünetle cevah — Yacın gider annene sorarız. Orada isen ne &lâ fakat gitmedinse sonunu kendin düşün. Demiştir. Dün işini erkenden paydos eden İsa evine gelmiş, Saideyi giydir . miş, beraberve sokağa çıkmışlar, Üsküdara geçmişler, kainvalide - sinin evine gelmişlerdir. — Dün Saide sizde miydi? Diye sormuş, kadın evvelâ te. reddüd etmiş, sonra: — Evet bizdeydi, beni göreceği gelmiş de... Cevabını verince İsanın şüphesi kat'ileşmiş, — Saidenin Üsküdara gelmediğini, anasının idarei mas. lahat için bâyle söylediğine hük. metmiş.. Fakat hiç renk vermemiş. Biraz oturup kahve içtikten sonra —Hava çok sıcak, şöyle, biraz kıra çıksak... Gezer eğleniriz, de- miştir İsanın halinden şüphelenmiyen ve kafasındaki müthiş tasavvur. dan haberleri olmıyan iki kadın, | İsa ile birlikte Rasimpaşa mahal- | lesindeki evden çıkmışlar, Üs . küdar iskelesine inmişler, oradan bir otomobile binerek Beylerbeyi- | nin üzerindeki Arabınbağı deni - len, ceviz ağaçlarile kaplı yüksek ve tenha mesire yerine gitmiş - letdir. Akşamüstü çok tenha olan bu mahalde İsa büyük ceviz ağacı - nın altında oturmalarını teklif miş, oraya oturur, oturmaz da du. daklarında dehşetli hir gülüş car- Janan kıskanç köca Saldeye: — Dün Üsküdara gelmediğin halde bana annemdeydin diye ya. lan söyledin. Şimdi çabuk şöyle | Neredeydin bakalım... O, tüysüz fşıkınla beraber gezmeğe gittiği- ni itiraf et! demiş. Bu sözler kayınvaldee damar ve zevce arasında şiddetli bir müna. Kaşaya yol açmıştır. Salde evvel- ki gibi işi inkâra başismış, inkâz fayda vermeyince son hâdise ge. cesinde yaptığı gibi: — Canım sağ olsun. Ne iyi e- tim... Şeklinde bir cevaba kalkışınca, Müthiş kararının tetbikine fırsat | kollıyan katil koca, belinde gizli | duran iki yüzlü, keskin ve G0 san. timetre tulündeki bir kamayı ç- karmış: — Al sana can se fi al sana oynaşma... Diye diye kamasını karısının vücudüne — saplamıya başlamıştır. Genç kadın kalbinin üzerinden aldığı ilk yara ile kanlar içinde yere yuvarlanınca feryada başlı. yarak koşmak, kaçmak için aya - ğa kalkan ve: — Yetişin,.. Katil ver. Cankur. taran yok mu?. Diye haykıran kayınvalidesine de iki adımda yetişmiş, ihtiyar kadını «da birkaç kama vuruşile | cansız yere sermiştir. | Bundan sonra iki cesedi ceviz | ağacının altına çeken katil kanlı kamasını elinde sallıya sallıya Üsküdara inmiş, müddelumum! - liğe müracaat etmiş, hüdiseyi an. latmış ve teslim olmuştur. Vak'aya müddelrmumi! mua - vini Orhan vazıyeci etmiş ve tah. kikata başlamıştır. İsanın anlattıklarına göre cere- yan şeklini yukarıda yazdığımız cinayetin tahkikat neticesinde a. Bi sebebi anlaşılacak - ve içyüzü | tamamen aydınlanacaktır. Müddetumumi tahkikatı bu ak- şama kadar nihayetlendirerek ka. til meşhud cürümler kanununa göre Ağırceza mahkemesine tev- di edecektir. Fllluld! Köprüler Berhava Edildi Kudüs 29 (A.A) — Dün Filistin yollarında birçok taarruzlar vu - kua gelmiştir. Tedhişçiler, Nab . dus - Tülkerim — yolunda birçok köprüleri berbava — etmişlerdir. Raslen yakininde beynelmilel de. miryolunum raylarımız. civileri sö. külmüştür. Nevyork BBerlin birkaç saatte ç, Sergisi (Birinci sahifeden devam) milyon ziyaretçinin ziyaret ede. ceği tahmin olunan bu sergideki payiyonumuzla yurdumuzu, tari- himizi, sanat ve kültürümüzü ve diğer eserlerimizi ecnebilere ta- nıtmak ve çok güzel bir propa - ganda vasıtası olmasından istifa- de etmek için vilâyetlerin de dik. kat ve alâka göstermelerini iste. mektedir. Bakanlık, siyasi, içtimai pro- paganda, her bakımdan Türkiye- deki yeniliği ve ahengi ifade, ti. cari propaganda, sermaye bakı - mıindan memle!'ptteki istikrarı i. fade etmek üzere sergiye iştira. kimizi dört esasa göre ayırmak- tadır. Esas paviyonumuz rejim eser- lerine tahsis edilecek ve bu pa. viyanda, devlet köşesi buluna - cak, bu köşede milli tarih, milli kültür ve tarihi nefis sanatları - mıza tahsis edilecek bir tarih kıs. mı, memleketin tarihi âbidelerini ve tabif güzelliklerini tanıtacak turizm kısmı, ekonomik inkişafı- mizi, ziral endüstrimizi ve müna- kalâtını muhtelif cephelerden toplu bir halde gösterecek ve h. racat maddelerimizin nümunele- rini ihtiva edecek bir ticari kıs. mi bulunacaktır. Bundan başka Türk sitesi adi. le Türk mimari üslübünda inşa e- dilmiş bir paviyan da yıplacaktır. 'Türk sitesi ayni zamanda harf in- kılâbından sonra basılmış türkçe eserler ile Türkiye hakkında ba. sılmış ecnebi eserleri ihtiva ede- cek bir kötüphaneyi, Türkiye yiyecek ve içeceklerinin buluna. cağı bir gazinoyu, denizcilik kıs. mını, ve madenciliğimizin pro - | pagandasına ayrılacak bir kısmı Müva edecektir. Vilâyetler, mü- zelerdeki eserlerin fotograflarını, müze, kütüphane, zapalı türbe ve çamilerdeki eserlerin fotoğraf - larını, ihcacat, el ve ev sanatları mamulâtını, büyük tarihi âbide ve harâbelerin resimlerini zirai, iklisadi ve diğer sahalardaki fa- aliyet ve nümuncleri sergi komi. serliğine göndereceklerdir. Ticaret ve sanayi odalarına ve. rilen direktifle de ihracat mad - deleri, el ve ev sanatları ve bir kısım sanayi aümüneleri ve 5u- tılmağa elverişi mahsul ve ma. müllerimizin büyük mikyasta sa- fışı için stoklar hazırlıyacaklar . dır. Ticaret ve sanayi o (| arı bu hazırlıklarında üzüm, inc.r, af . yon, tütün, inhisar içkileri, tuz, madenler, deniz mahsulleri ile meşgul olmayacaklardır. - Bunlar | alâkalı dairele; tarafından hazır- Tanacaktır. Henüz tedkik safhasında olan ve ihraç maddesi olmuyan — sınaj Taamulât için de şimdilik bir ha- zatlık — yapılmıyacaktır. Antika mahiyetinde olmıyan el ve ev iş. leri mamulâtı stokları için de he- nüz esaslı bir karar verilmemiştir. Ticaret ve sanayi edaları Ba . kanlığın direktifinde işaret edi. len işlerin başarılması için birer mahalli kamite teşkil edecekler- | dir. Komiteler sergiye göndere - cekleri eser ve eşya için bir liste yapacaklar ve bu Jiste ile eşya fi. atını ve miktarını da sergi kami- serliğine bildirecekler ve bir de adres kötâbı. yapacaklardır. Bu | kitab sorulacak herşeve cevab ve. recek bir şekilde hazırlanacaktır. | Ayrıca propaganda broşürleri de bastırılacaktır. | | İ Milliyetler ea ba Statüsü (Birinci sahifeden devam), findan 30 haziranda Südet Al « manlara terd: edlimiş olan pro - jeler melinlerine vâsi mikyasta tetabuk etmekte olduğumu bil - dirmektedir. Matbuat bürosu ilöve ediyor: Şu halde Çeteka ajansının teb. Hiğinden istihraç edilecek hetice şudur ki Südet Almanlar fırka - sına devdi edilmiş olan projeler, artık muteber değildir ve bu fır- kaya diğer metinler tevdi edile - cektir. Şimdiye kadar partinin mu- rahhas heyeti bu husus hakkında henüz birşaz öğrenmemiştir. mahvedilebilir (Birinci sahifeden devam) Vaydman'ın bugün yarın hare- keti mevzuu behistir. Berlinin tek endişesi Paris 29 (Hususi)— Avam ka. marasında Londra . Berlin ara - sındaki hava seferlerine tahsis edilen kırkar kişilik tayyarelerin icabında kırkar bomba taşıyabile- cekleri hakkındaki müzakerenin inkılaa uğrşması ve hükümetin bu hususta beyanattan letinab ey- Jemesi Berlin mehafilinde aksi tesir uyandırmıştır. Ötedenberi Berlinin endişesin! İngiliz ve Fransız hava kuvvetlerinin Al - man hava kuvvetlerine karşı fa- ik vaziyette bulunması teşkil et- mektedir, Almanlara göre Fransız ve İn; hava kuvvetlerin dir, Filhakika 'Alman erkânıhar. biyesi bu tehlikeyi nazarı itibara alarak mukabil hazırlıklarını - ma göre tanzim etmiş olmakla beraber son Paris müzakeratın - dan sonra Almanya işi daha sağ- lama bağlamay: ve İngiltere ile bir hava anlaşması yapmayı bi. rinci plâna almıştır. talyanın Londra 29 (H ile İtalyanın arasında bir takar- rüb teminine aiçi olan çalışmalar benüz müsbet netice vermemiş. tir. Almanyanın İngilterenin te- gebbüsü ile bu hususta mutavassıt bir rol ifa etmesine dalr ihlima! . ler ve ümidler serdedilmektedir. Bütün güazeteler Witlerin tekl'fi ile meşgul 20 (AA) Bu sabahki etelerin — mütaleaları, atı tarafından idman'ın — tekrar geleceğine ve H lâhlarının tahd! teklifini getireceğine dair haberler hakkındadır. Misafir ÂAmiral (1 incl - sayfadan devam ) Mitir sefarethanesinde mükellef Dir ziyafet verilmiştir. Bu ziyafete Vali. İstanbul Ku- mandanı da davet edilmiştir. Misafir Amiral dün Taksim a. bidesine merasimle çelenk koy - muştur. Elmahrusa yatı zabit ve mü P neşredilen Londraya olan rettebatı belediye turizm müdür- | lüğü tarafından şehirde gezdiril. miştir. Elmahrusa yatı bu ekşam İim; nımızdan İskenderiyeye hareket | edecektir, Maktu satış Hazırlığı Pazarlığın kaldırılması hakkında Belediyeoe yapılan — hazırlıkların ierlediğini dünkü sayımızda yaz. mıştık, Belediye reisliği bu hususta V. caret odası ve borsa ile de temasa geçmiştir. Ayrıca sebze ve meyva baline gelen malların fiatları da | bizer birer tesbit olunmakta bu suretle bugünkü rayice güre bir Jiste bazırlanmaktadır. Eylülden tibaron liste her vakit yeni fiatlara göre tebdil olunacak.. tır. Yalmız bu fiatlar bir narh ne. ğil, azaml bir had tayin edecektir. Eylülden sonra ilk evvelâ viye. cek satan yerlerde pazarlık kal . dırılacağından buralarda her ma. Im Üzerine bir etiket kanacaktır, Resmimiz, eylülde maktıu fiata tabi olacak bu dükkânlardan bi . rini göstermektedir. Balkondan düştü Şemsipaşada 4 numaralı evde o. kuran Şaban kızı 3 yaşında Zafer Uugun ismindeki çocuk odada yal. mız kaldığından beş yaşmdaki kı. zi Külhanın 8 metro vyüksekliğin. deki balkondar düşmesine sebe . biyet vermiş ve vücudünün mul. telif yerlerinden tehlikeli suretla yaralanan çocuk — berayı tedavi nümüne hastanesine kaldırılmış . tır. İngiliz | Lö Jur diyor ki: Almanya, entant kordiyalin ra- sanet kesbetmiş olmasından do - layı endişe içindedir. Almanya, İngillere ile Fransanın merkezi Avrupada takib edecekleri müte- #anid bir siyasetin tehlikesini tak- viye etmektedir. Fransayı İngil. tereden ayırmak için Almanya tarafından yapılmış bir teşebbüs mevzuu bahis değildir. Hitler, Londrada İngilterenin — an'anevi “mutavassıt hakem vaziyetine rü- cu etmesi lâzım gelmekte olduğu naoktal nazarını terviç ettirmeğe uğraşmaktadır. Epok gazetesinden: Almanyanın İngiltere ile yeni. den müzakerelere girişmek için Böslermekte olduğu istical bir en- dişe tevlid edecek mabiyetledir. | Almanyanın İngilizlere müstem. lekeler meselesini artık kurcala- madığını vüdetmek ve- onlarla bahrf itilâfa zamime teşkil ede . | cek olan hava silâhlarının tahdi- dine aid bir itilâfname akdetmek suretile İngilterenin Çekoslovak. ya meselesinde Alman tezine mü- zaherete daha ziyade temayi göstermesini temin edeceğin mid etmek olması muhtemeldii Bu muhakeme mahirane bir dü- şünce mahsulüdür. Hitlerin Musoliniye bir mektubu Berlin 29 (A.A)— Musolini. n»in doğumunun 55 inci yıtdönü- mü münasebetile- Hitler, İtalya hükümeti relsi ve imparatorluk mareşali Duçeye bir telgraf çek. ir. Führer, bu telgrafında ez- | cümle şöyle demektedir: *Roma - Berlin mihverini ve tanızın muvaflakiyetlerle de- hu alarak geçen senesi içinde im. paratorluk topraklarındaki telâ'- kimiz esnasında — destluğumuzu daha ziyade törsin etmiş olmamız benim için pek ziyade memnuni. | yete şayan bir keyfiyettir.» ı Allah Suriyelilere Âkil fikir versin görülmemektedir. NASYONALİSTLERİN LİDERİ Beyrut 29 (AA) — Suriyeli nasyonaliatlerin dideri Şah Ban. der, Suryeye avdet etiniştir. | | 4 (Birinci sahifeden devam) | | Katil Hırsız (Birinci sahifeden devam) İlerliyor AÇ takibe başlıyan emniyet ikinci şu- | cesinde akla, hayale gelmez bir şekilde soygunculuğu yapan ada- mı ele geçirmişler, hiçbir iz bi . Yakmıyan bırsızlığın cereyan tar- | zını da meydana çıkarmışlardır. Bundan 15 sene evvel bir ada. ma balta ile öldüren ve katil su- çundan 15 seneye mahküm olup cozasını ikmal eden Baltacı İbra. him ismindeki azılı şerir, cezae- vinden çıktıktan sonra hırsızlığa başlamıştır. Şimdiye kadar hiçbir hursızın yapmadığı bir şekil kullanan Bul. tacı İbrahim geceleri ortalık ten- halaştıktan sonra omuzuna koca bir merdiven alıp gündüzden boş olduğunu tesbit ettiği ev|ırin üst kat pencerelerine” dayamakta, öylece içeri girip eline geçeni almakta ve esrarengiz hırsızlıklar çoğalmaktadır. Son olarak Zingal Şirketi Mü. dürü Hasan Âlinin Mecidiye kö- yündeki evinden yaptığı hırsız - Jıktan kalan bir gramofonu dün 'Tepebaşında Aynalıçeşme civa - Tında satarken memurlar tara « finden görülmüş, kaçmak istiyen eski katil ve yeni soyguncu ele geçirilmiş, tahkikat sonunda sak- ladığı yerden çıkarıları 10 parça kıymetli halı, altın saat, evani, ele biseler ve sair eşya emniyet di « rektörlüğüne getirilmiş, Baltacı suçunu İtiraf etmiş, polis tahki « katın derinleştirilmesine başlan- miştir. İ | be memurları sıkı bir takik neti. , lspanyada: mhuriyetçiler | Berslona 24 (A.A) — Şark cep. hesinde cumhuriyetçilerin taarruz hazeketleri devam etmişlir. Cum- huriyetçile:, 8 kilometre derin - Biğinde ilerlemişlerdir.. Cumhuri- yetçilerin müfrezeleri Bot civa. Tına ve But yolunun Çerta ile olan telâki moktasına — varmışlardır. Düşman, takviye kataatı almış ve Gandesa mıntakasında bir takım taarruzlar icra etmiştir. Cumhuriyetçiler, bu taarruzları püskürtmüşler ve — Frankistleri şehrin fik evlerine kadar geri çe kilmeğe mecdu: etmişlerdir. Cum. huriyetçilerin diğer bir takım kol. ları Masaluko'dan Ganbesa'ya gi- Gen Pobl yolunu geçmişlerdir. Şark cephesinâ2 cumhuriyet . çiler, Elcerito ve Barraka'nın ce. nubunda Etpos mevzilerini zap - tetmişlerdir. Cumhuriyetçiler, hat. Vertik ve Salada'nın cenubuna ve Barranko - Resinoryo mıntaka . sına kadar ileri sürmüşlerdir. YA v İngütere hükümeti kredi da. iresi müdürü M. Nikson, bugün | şebrimizden Landraya — hareket edecektir. w* Yunanistanda, dün yeniden zelzele olmuştur. Görülüyor ki Runsiman, çok mazik bir meselenin hallinde çok | ebemmiyetli rol — oynıyacaktır. Geçmiş yıllar iç'inde bu vazileyi Milletler Cemiyeti komisyonları | görürdü. Fakat büyle bir komis. yon Alımanyaya itimad telk'n ede. miyeceğinden, ba meselede fay- dalı vazife göremez. İngiltere Başvekilinin Avam Kamarasın . daki — sözler'nden — anlaşıldığına göre Runsimanın toyininde Çe . koslovakya hükümetinin muvafa- kati alındığı gibi, bu zat Südet Almanlarının da iltmadlarını ha- izdir. Südet Almanlarının itimad. larını haizdir demek, Berlinin de it'madımı haizdir demek olduğuna göre, Runsiman, deruhde - ettiği varifenin inceliği ve ehemmiyeti ile mütenasib itimada mazhardır. Böyle bir vaziyette bulunmak bir devlet adamı için ne derece bü- yük bir mazhariyet ise, mensub olduğu devlet için de o kadar bü. yük şeref vesilesidir. Zaman za, man Avrupa sulhu için büyük tehlike şeklirde beliren bu ihti- lâfta Almanya tarafından son günler zarfında gösterilen iyi ni. yeti de kaydetmek lâzımdır. Hit- lerin, yaveri vasıtasile İngiltere. ye yeni teminat verdiği anlaşıl. | maktadır. Yaver Vidman ile İn- gilir devlet adamları arasındaki görüşmelerin mahiycti kat'i ola- rak malüm olmamakla — beraber Çemberlayn, Avam Kanfırasında Azahat verirken, nazi şelinin «sul. hu idame yolunda kayde değer ve çok pratik jesls yaptığından bahsettiğine göre, Alman teklifi İngiliz Başvekili üzezinde çok müsaid bir intiba bırakmış olma- hdır. Gerçi bazı Fransız gazetele. ri, İng'ltere Kralının Parisi ziya. reti sırasında yapılan bu jestte bir politika manevrası kokusu sez - mektedirler. Fakat karşı tarafın her jestini manevra telâkki eden bir zihniyet hiçbir meselenin hal- Tine yardımcı olamaz. Hulâsa İn. gülerenin gösterdiği alâka ile Çekoslovak meselesi müsald bir safhaya görmiş gibi görünüyor ve eğer bu mesele herhangi bir ihti- lâta mahal vermeden halledile . cek olursa, tarih, Çemberlayn hü. kümetine büyük bir şeref hissesi ayıracaktır. A, Ş. ESMER RADYOL İle SABAH, ÖĞLE ve A her yeomekten sonra mutazaman d! fırçalayınız. | Nasıl Öldü ? (5 inci s4 değilim. Fakat bu ded dar fenadır ki bütün Zab içinde geçiyor. nim elimdeki vasiyetni nimadı. Kadının kocasifll tı da bu vasiyetnameyi kadına çok içki içirei sile onun ölümüne mu söyledi. Bu Jâkındi? tarafa yayıldı. Mah diği hükmü temyiz eli Halbuki bunun için Biliz lirası masrat ve İME geliyormuş. Ben Tarnı temyiz edemiyo szlıktan, Fakat bir Kü müş diye — herkesin maznun olarak yaşal Tafa Jüzüm yok. Fakat emniyet müd cevab olarak derniştir — Bu işin bir a evVE hangi birşey yapamaytf © yetten müteessir bulumö” Buna ben de teossüf kat sizin için herhangi P pamayız. Avukatlarla # Bunun üzerine şeföf li lere müracaat ederek HS Tatmış ve demiştir kil — Bu işin bir an eVF lanması tâzımdır. Beni maznun olarak mahk€€ dersinler, Orada Hakikal y sın ve ben de beraat €ÖĞÜL, tulayım. Fakat şimdi ai götürmek için benim bir delil bulunmuyot ÖŞ ye götüremiyorlur. F dedikodusu beni mafi! kümetten haftada 2 İMEİ tekaüd parası ahyoruzü İ met bu parayı bana Ve toplu olarak temyiz müracaat için Jâzım ve masrafı versin. & kessin. Çünkü m racaat için elimde B küvvet — yoktür. A borçluyum, Evet, keşkü ! beraber bu seyahate GÜŞ İsi dım, Kadın bana vi ra biraktı. Fakat © pârayı kendisine ettiği karşılık olarak verdiği yordu. Bu dedikodu dım kirlendi. Fakat yine temizliyeceğim. bir isimle yaşarım, 15 inci Yul (Birinci ifade eden mütcaddid tertib et ş ve bunlari bütün teşk'a'a . düj bulunmuşlur. Ayrıca lerin muntazam bir tırılmasını temin için İğ ve minüskül harfleri & nümuneler de bastir” İnhisar ır bayram mahsus olmuk üzere V ralar çike ve Kutul ler gibi bütün inhisaf Ü üstüne on beşinci YAT l hatırlatacak resirnlür bandrollar yapıştır9€ 'YURD DIŞINDA & On bestast yıldönül Tün yürd dışinda © dan daba üstün bir ması için Hariciye VE& diden alâkadarlara limatı v: miştir. F yük Tesm kahuller yurd dişindndi — vatafi? bu büyüz günümüze vinçlerim katınaları * caktır. ; * 2 motürlü bir Fi tayyares! dün gece | da bir tepeya maştır. İçindeki bef p e