2 Ağustos 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

2 Ağustos 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

“meli şivesile konuşmuştur. (S—S0N TELGRAF. .2 Ağmsleç 180 Arkadaşının kellesini| Balkan antanlı|) UZAK ŞARKDA | Tür kesen Osmanın dünkü hezeyanları Katil Osman tevkif edildi Ramiz civarında arkadaşı Meh. medin kafasını bir biçakla uçu - ran katil Osman Gülsen hakkın. daki zabıta tahkikatı tekem. mül etmiş ve Osman geç vakit £2 inef sulh ceza mahkemesi huzu. rena çıkarılmıştır. 20.22 yaşlarında kadar tahmin olunan Osman mahkemede Ru - Ozmanın usülen hüviyeti tesbit edildikten sonra kısaca demiştir ki: — Mehimed define bulacağız di ye ben! kandırdı!. Benim tam 150 Tramı yedi. Hâlâ hazineyi bula- madık. O bana her gün define çı- Karacağını söylüyor ve bir yer gösteriyordu. Geçenlerde de iren yolundaki bir çukuru gösterdi. Üç gün üç gece kazdım. Ellerim Nihayet su çıktı. CİNAYETİ RİÇİN İŞLEMİŞ? | Katll bundan sonra - cinayeti gu süretle anlallı: — İki gün evvel Mehmed bana, Avas köyünde aslan oğızlı bir çeş- menin yanında, hazine bulundu. ğunu söyledi. Yola çıktık. Meh - med dalma bana: «Ben âhir zaman peygamberiyim!!» —derdi. Arab hoca da: «Sen bu adama fena güz. | le bakma, bu. peygamberdir!!. Buna inanl.» derdi. — O büyük adamları da büyü ile kuvvei kutsiye ile şişirmiştir! Arab hocanın kınsız. bir bıçağı *vardı. Hazine ararken daima ya. nımızda taşırdık. O gün de Meh. med biçağı almış. Ben Mehmede: «Arkadaş sen peygambersin, Amenna... Buna manıyorum (1) Fakat kunduracı Salâhattinden 95 lira borç aldım. Define uğruna harcadım. O 'inanmıyor ki... E. wime geliyor, parasını istiyor. E. ğer bu defa da hazine çıkmıya - caksa ben memleketime kaçarım. Dedim. O bana: — Sen bana bak... Aksilik et. me... Bana iman et... Etmezsen müslüman olamazsın (!)... Beni kadırırsan seni de bir okur, üf. lerim; davul gibi şişersin!.... di. yerek suratıma üstelik 2 de müt. hiş tokat yepıştırdi!. Bende ta - hammül kalmadı. Hemen pey - gamberime isyan ettimi... Kapış. tık... Bundan ö'esini bimiyorum. Yalnız biraz sonra bir çeşme - den kana kana su içerken Meh- medin kellesi elimde duruyordu.v Bu W#adesinden sonra; Külitm, katil Osmanı tevkif etti ve ha. | pisaneye gönderdi. Kocam kıtır kıtır kesecek, yetişiniz! Dün gece Samatyada bütün bir | Bemti heyecana veren bir hadise | almuştur. Gecenin ileni ve tenha bir san- tinde büyük cadde civarından ge- çenler bir evden acı acı kadın çığ-| hklarının geldiğini — düymüşlar, | niuııırıpdulırvemmne | bekçileri de bu eve koşmuşlardır. | Yapılan tahkikatta mevzuu bahis evde Vasil isminde birisinin a - turduğu ötedenberi — sarhoşlukla melüf olan bu adamın gece vakti eve sarhoş gelerek karısının öze- | rime bıçakla hücum ettiği ve: — Beni keseceğtm!.. Diye tutturduğu anlaşılmıştır. Bir kız parça Parça doğrandı Bu sabah saat dokuz Traddele. rinde Şişlide feci bir tramvay ka. zası olmuş ve 15 yaşlarında bir hizmetçi kız tramvayın altında | kalarak parçalanmıştır. Şişlide Halâskârgazi caddesin. de oturan Dr. (Vedar! Göksoy)un evinde evlâtlık Münevver bu sa. bah apartımandan çkmış, sebze almak üzere tramvay caddesinin. karşı tarafına geçmiştir. - Sonra tekrar apartımana dönmek üzere tam tramvay yolunun üzerinde iken Şişliden Tünele gitmekte o. lan 631 numaralı valman Hakkı. nin idaresindeki 145 sayılı tram- vay yeni istasyoğ denilen dürak. ta durmadan geçmiş, o sırada da birdenbire Münevverle karşılaş. mı; öz açıp kapayıncıya kadar ce- reyan eden bu hâdise Münevve. rin tekerlekler arasında sıkışma. sile neticelenmiştir. Münevver 15 metro kadar par- Çalana parçalana — sürüklenmiş, nihayet 15 mety> sonra etraftan ahaliain bağrışmasını duyan vat. man tramvayı güçbelâ durdura . bilmiştir. Fakat ne şazık ki vak'a mahalline yetişenler kızin- vücu. dünün tanınmıyacak b'r hale gel diğini, uzuvlarının birbirine ka - rıştığını görmüşlerdir. Bu tüyler Srperlici Tacia derhal zabıtaya bildirilmiş, müddelumu. Fakat kadının feryadı. Özerine etrağan yetişenler, bittabi buna ı mâni olmuşlardır. Lâkin sarhoş — Vasil bu sırada kendisini karakola davet eden po- Tislere de karşı gelmiş ve avazı Çıktığı kadar bağırmağa, bu me- yanda — Türklüğü ve şerefli bir mesleğimizi tahkir etmeğe baş - | damıştır. Hem suçlu hem — güçlü küstah sarhoşun bu sözleri bitta. bi halkı da mütsessir etmiştir. Fakat polisler Vasili oradan a. larak karakola götürmeğe muvaf- fak olmuşlardır. Küstah adam, karakolda rahat durmamış, nezarthane kapılarını kırmağa teşebbüs etmiştir. Bu va- ziyet karçısında Vasil hemen bir otornobile konularak Emniyet Mü. dürlüğüne götürülmek üzere Sa- matya merkezinden naklolun . .. : Öldüren kim? (5 inci sahifeden devam) maddeler satan bir müessenin sa.. hibi ve çok asil İtalyan ailesine mensub olduğunu icad ettiği bir makineyi satmak,ıçin Fransaya geldiğini söylüyordu. Etrafında bulunanlar yiyorlar, içiyorlar, eğleniyorlardı. Tabii bak- kal dükkânının sermayesi gün günden azalıyordu. Kontun — arkadaşları, âhlâkan düşkün bir takım delikanlılardı. Bunları koluna takar, barlara, dans yerlerine gider, birçok masraf e. derdi. Bu delikanlılar hergün dükkâ- na gelirler, bazan günelrce, ar « kadaki odada yatarlar, kulkarlar- di Zabita, kontun katli keyfiye . tinde — büyük bir ral oynadığım zannettiği delikanlılardan birinin izini bulmuştur. Bu; Arman Şimit isminde bi. ridir. Fransesko, — kapıcısından Arman için bir ikametgâh vesi - kası istemiş, kapıcı reddetmiştir. Delikanlı son defa dükkâna sah günü gelmiş ve o günden sonra bakkal kont görülmemiştir. mi muavinlerinden Orhan hâdi. seye el koymuştur. Münevverin Mehmed isminde birile nişanlan. mak üzere olduğu söylenmekte. dir. Vatman Hakkı yakalanmış, tal kikata başlanmıştır. (Birinci sahifeden devam) askeri mıntakaar da kadırılmış - fır. Bu suretle Lozan muahede - sinde halli âtiye bırakılan bir iki işten sonra kalan bu mesele dahi kökünden ve dostane bir şekilde halledilmiş bulunuyor. Balkanlarda bu hâdise karşılıklı| beş devlet arasında döstluk, iyi komşuluk ve teşriki mesaj arzu- larının müsbet bir ifadesi ve te. Bu mes'ud anlaşma başka mın. Raka ve mmleketler için imtisa- le değer güzel bir vakıa ve Bal - kan devletleri için sulh yolunda yeni bir muvaffakiyettir. MÜTEKABİL SAMİMİ TELGRAFLAR Balkan Antantile Bulgaristan n. rasında Selânikte imza edilen iti. lâf münasebetile Balkan Antantı da'mi komisyonununun halen relsi bulunan M. Metaksas, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Aras ve Bul. gar Başvekili Köseivanof arasın. da mütekabilen samimi telgraflar toati edilmiştir. Ingiltere It;;a 2 Münasebatı (Birinci sahifeden devam) sanda imza dilen İngiliz - İtalya dtilâfınin tatbik mevkiine konul. ması için de İtalyanın bazı yeni tekliflerini hâmil bulunduğu söy- Jenmektedir. H Bugün limanda bir kaza atlatıldı Bügün saat 12 de limanda bü- yük bir kaza atlatılmıştı : Karadenize kalkan — “Ankara vaporu, suların “çok akintıl ©' masile Şirketi Hayriye — vapurue vun Üzerine düşmüştür. Fakat vapur derhal romarkörle çekile | miştir. Bir zaylat yoktur. Muamele Vergisi Şehrimizdekı küçük sanayi er- babınin muamele - vergisindeki son tadilâttan yanayakıla şikâyet ettiklerini yazmış ve velevki 5 beygirden de az kuvvette motör kullansa bu kabil bütün imalât. hanelerin muamele vergisine tü. bi tutulmalarının ve ayrıca bir de her gün muamelâtını bir def. tere kaydetme — mecburfyetinin tahmil edilmiş olmasının küçük sanayl erbabımı motörlerini sö - kerek eskisi gibi el sanayfine det etmelerine saik olduğunu te. essürle haber vermiştik. Küçük sanayiimizde bir gerile. meyi tevlid eden iyı «motör sök. me» ameliyesine bilhassa Tahta. kale, Uzunçarşıda ve diğer yer « lerde teraziciler, rızrangozlar ve safre arasında tesadüf olunmak. tadır. Bu kabil san'atkârlar; Sanayi Birliğinin himayesini rica etmiş. lerdir. Sanayi Birliği voziyeti tet. kike devam etmektedir. DEFTERDAR N DİYOR? Diğer taraftan bu hususta bir muharrirtmiz bu sabah Defterdar Kâzım ile görüsmüştür. Mumal! . leyh demiştir. ki: — Muamele ver; anunu bir kaç esnafa ağır gelebilir. Akalli. yette kalan bu Lörkaç kişi için de meriyete konmuş olan bir kanu. nun değiştirilmesini mucib bir şev yoktur. SAVAYİCİLER'N CEVABI Buna mukabil yine bu sabak görüştüğümüz bu kabil sanayici. lerden biri demiştir ki: «— Defterdarlık vaziyet? ted . kik etmemiştir. Eğer tedkik et . miş olsaydı; «birkaç kişi» cüm. lelerile Made olunan bizlerin bir ekalliyet değü, ekseriyet olduğu | anlaşılırdı!.. Diğer taraftan sanayiciler; doğ. | Tudan doğruya Maliye ve İktısad | Vekâletine mürsezat etmeyi dü- şünmektedirler İktisad Vekâletinin bu vaziyet #le esasen alâkadar olduüğu ve muamele — vergisinin doğrudan doğruya motörlerin beygir taka- ti hesab olunmak süretfle alm - masının Maliye Vekâletine tek- lf olunacağı kuvvetle söylen - mektedir ki bu da bütün sanayı vileri Mmemnün cdecektir. Ü hardıman tayyareler!, filo halinde | tine bağıdır. Önümüzdeki iki ve | — Topantıya bugün de devam edi. (Birinci sahifeden devam) cephanelerini taşımaktadırlar. Buna mukabil Rusya da büyük hazırlıklar yapmaktan kat'iyyen geri durmamaktadır. Sovyetlerin Uzakşar tarafında- ki kit'aları takviye — edilmekte, Mançuko ve Kore hududlarına e- bemmiyetli miktarda asker tahşid edilmektedir, Ayrıca tayyare — küvvetleri ve diğer kat'aların yer değişt'rme ha. reketleri göze çarpacak bir mahi- yyet almıştır. Ruslar Japonların son tecavüzlerini, Sovyetlere karşı ha. zırlanan harb zincirinin bir hal. kasını teşkil eylediği kanaatin - dedirler. Binaenaleyh Rus askeri makamatı — buna göre mukabil tedbirler almaktadır. ÇARPI R Gelen haberlere göre Sovyet tayyareleri, dün öğleden sonra iki defa Çankufeng üzerinde uçmuş we İlk hattaki Japon kuvvetlerine bomba ve makinelitüfek ile hü. cum etmiştir. Maamafih zaylat ol- mamıştır. Diğer taraftan Sovyet ağr bpm. 'Tiumen nehrinin senub kısımı üze. rinden hududu geçmişler ve Kore arazisine girmişlerdi.. Bu tayya- Teler, Kohinin centbunda Kusuyo civarında demiryolu hattını bom. ibardıman etmişlerdir. Sovyet tay. yareleri, bilâhare Keçko köprü- günü de bombardıman etmişlerse de ciddi hasarı mucib olmamışlar. dır. Saat 17 ye kadar ikisi Jagin ce. nubunda, ikisi - Sezanda ve biri Suiryupo divarında olmak üzere beş Sovyet tayyaresi düşürülmüş- tür, | SİYASİ VAZİYET | Japon hükümeti, ihtilâfın halli için Sövyet hükümetile deyhal müzakerelere girişmek üzere Mos- kovadaki Japon büyük elçisi Şige. mitzü'ya talimat — vermiştir. Elçi dün Sovyet Hariciye Nazıri Lit. vinof'u ziyaretle, inkıtaa uğrıyan Sovyet - Japon diplomatik mü - zakerelerinin devamını teklif et. miştir. Rusların verdiği cevab henüz kat'i olarak bilinmemektedir.. Maamafih Japonyanın salühiyettar devlet adamları «Sulh ve harb ih. timalleri ayni nisbettedir. Her şey, Sovyeter Birliğinin hattı hareke- yahud üç gün kat'i mahiyette 0. İacaktır.. kanaatini açıkça izhar ve beyan etmektedirler. KABİNE İÇTİMALARI Dün Stalin”in riyasetinde mü - him bir toplantı yapılmıştır. Har- biye Nazırı Mareşai — Varoşilof, Mareşal Budienki, Hariciye Ko- miseri Litvinof ve ordu erkânı top- lantıya iştirak etmiştir. Gelen haberlere göre bu top * lantıda Japonların uzlaşma tek - Tifleri tedkik edilmiş, bir anlaşma. ya varılmadığı takdirde vaziyetin ne şekil alabileceği tedkik ve tah- K olunmuştur. ecektir. Diğer taraf'an Japon İmparato. Tu bu sabah, Harbiye Nazırı İta- gaki ile ordu genel kurmay baş - kanı Prens Maninu huzuruna ka . bul etmiştir. Harbiye Nazırı İtagaki, bilhassa Bahriye Nazırını ziyaret eylemiş bunu mütcakıb uzun müddet Ha- riciye Nazırile gürüşmüş ve niha. yet öğle yemeğini Başvekil Prens Konoye ile birlikte yemiştir. ÇİN HAREKÂTI Çinde Japonlar ileri horekâta devam etmektedirler, Son günler. de Japonlar Hanko - elhetlerinde Çinlilere karşı yeni muvaffaki « yerler kazanmışlardır. SOVYET ÂLİ MECLİSİ Paris 2 — Daily Mail gazetesinin istihbaratına göre, Sovyet âll mec. Tisi 10 ağıstasta Moskavada fev . kalide içlimaa davet edilmiştir. Sovyet âli meclisi, Sovyet Rus- yyanın teşekkülünden yani yirmi senedenberi ilk defa içtimaa davet | edilmektedir. Bu hâdisenin fev - | kalâde ehemmiyetini gösteriyor. Bu içtimada Uzakşark vaziyetinin müzakere edileceği ve lâzım gelen | kararların alınacağı tahmin edil . mktedir. Staln, Hariciye Komiseri Litvinofu bu hususta mec'işte iza- RUSLARIN TEBLİĞİ Moskova 2 (A.A.) — Çang Ku- feng hâdiselerinden bahseden Tas ajansı Japon piyade - kıt'alarının topçu kuvvetlerinin faaliyeti sa. yesinde Sovyet arazisinin dört ki. Tometre içine girdiğini bildirmek- tedir. Birkaç saat sonra muntazam Sövyet kıt'aları ” Japonları işgal ettikleri mıntakadan tardetmişler. dir. Her iki taraf da ağır zayiat vermiştir. Söylendiğine göre Ja ponlardan 400 kiş! ölmüş ve yara- Janmıştır. 14 makinelitüfek ve 157 tüfek terketmişlerdir. Sovyetler: den 13 kişi ölmüş 55 kişi yaralan. maştır. Japonlar Sovyetlerin bir tankını bir topunu tahrib etmiş - lerdir. Tökyodaki Sovyet masla. hatgüzarı Japon hükümeti nez - dinde protestoda — bulunmak ve Japon militaristleri — tarafından Bösterilen faaliyetin tehdidkâr ne- Hoelerine hükümecün nazarı dik . katini celbe'mek için cmir al - mıştır. Rus tayyareleri faaliyette Tokyo 2 (A.A.— Bu sabah sa. &t 740 da 15 Sovyet tayyaresi Çang Kufeng'! bombardıman e. miştir. Macarlar Slovakyanın İlhakını istiyorlar (Birinci sahifeden devam) dilmesi Hizım geleceği kanaatin. dedir. Bundan başka — hükümet, Lord Rünciman'ın seyahatinin ilâ. | ni tarihinden evvelki meseleler esnasında derpış edildiği veçhile BSüdetlerle müzakerelere devam etmek taraftarıdır. Hükümet 28 temmuzda Südetlere tevdi edilmiş olan müstakil idare hakkındaki ka | nun lâyihalarına — kat'i nazarile | bakmakitadır. Budapeşte 2 (A.A.) — Macar ra. sist nasyonal » sosyalist partisinin naşiri efkârı olan Cbservateur Na-| tional gazetesinde — partinin şefi Zortsey, nazi rasizminin başlıca hedelinin Slovakyanın Macaris - tana ilhakı olduğunu tasrih etmk. tedir. Muharrir bu gayenin elde edilmesi fçin Macaristanın Alman ya ile münasebetlerini kuvvatlen. dirmesi ve bir askeri misak akdet. mek suretile bu dostluğun sar - sılmaz bir hale getirilmesi Jâzım geldiğini Hâve eylemektedir. (D_ış__poıiühcbn devam) Çekoslovakya hududlarının ge- niş olarak çizilmesindeki âmiller, | Layd Carc'a göre, şunardır: 1 — Çekler harb içinde itilâf devletlerine yardım — etmişlerdi. Avusturya ordularında kıyamlar çıkararak bu orduların inhilâline ve nihayet İmparatorluğun inkı- | Tazına sebeb olmuşlardır. Bundan dolayı itilâfçılar Çekleri mükâ . fatlandırmak istemişlerdir. 2 — Beneş bu müsaid vaziyet. ten istifade etmestni bilmiştir. Ver| say könferansına tevdi ettiği bir | raporda Almargyanın — stikbalde şarka doğru genişleme politika - sına, ancak, Avrupada İslâvlığın en ileri haddi olan Çekoslovakya. mın engel olabilsceğini, binacna - deyh bu devletin mümikün oldu . ğu kadar küvvetli olmasının te. mini âzım geldiğ'ni izah etmiştir. Bu rapor konferans müzakereleri üzerinde müessir olmuştur. 3 — Beneş, Çek devle'inin ekal- Hyetlere karşı müsamahakâr ola. cağını vadederek konferansı kan. gırmıştır. Loyd Care'a göre 20 ma- yıs 1919 tarihinde konferansa tev. di ettiği bir muhtırada Beneş de. miştir ki: «Tasavvurumuz, İsviç- re cumhuriyeti ana yasasının prensiplerine dayanan bir devlet sistemi kurmaktır. Loyd Core'un hatıralarını okur. ken, kariin ikide bir dikkatini çe. ken bir nokta, eski İngiliz Başve- kilinin cehlidir. Avrupa problem. lerini anlamadığı için Vilsonu tee. hil ederken, kendisi de ikide bir, inandığını, kandığını anlatmak is- tiyor ki bu da cehlinin itirafı de. meoktir. Layd Corç, kurnazca ka. leme aktığı bu müdafasname ile tarihin ormuzlarma yüklettiği ağız mes'ülfyetten kurtulmuş olmu « hat vermeğe memur etmiştir. A $Ş. ESMER (5 inci sahifeden (ıvııı)l Çünkü, Efganistanın harici bir tecavüzden masunm — kalmasında | kendi başına yaşıyar. — müstakil kabilelerin çok hizmetleri olmuş- tu, Efgan heyeti bundan dolayı haklı idi. Bu Efgan tezini İngiliz. ler de kabul ettiler ve barış müa. hedesi Kâbilde 1921 senesinde im- | zalandı. Burada askeri mülâhaza şudur; Efganistan için Hinduküh gibi 6500 - 6000 rakamından yüksekler. Ge olan bu dağlar zinciri tabii bi- Fet seddi. Bu memlekete — karşı taarruza geçen herhangi bir or « dunun arkası muvasala — yolları hattı ittisali emin olmalıdır. Ha. bulki, Efgan - Hind hududu ara - sında yerleşmiş olan bu dağlı ka. bileler bu gibi stratejik yerlerde olduklarından mütcarrız bir ordu. nun darülharekâlında müessir bir rol oyniyabilirler. Eski İngiliz - Etgan harbleninde olduğu gibi bu Oruklar mühim birer rol oyna - mışlardır. Çünkü, bu cesur dağ - hlar İngilizlerin arka ile olan it- tisa hattını kesmişlerdir. Bu kabi. Jelerin çete ve baskın harblerile bar orduyu perişan edebilecek ka- bilğyette olmalarıdır. Esasen, 1919 Efgan istiklâl harbi bu şekilde ka- zanılmıştı. 'Takriben iki milyon raddesinde olan bu isimlerin yazmış oldu - ğum Orkhular halkı son derece mi.| salir sever ve yüksek seciye sa - hibi insanlardı. Etganistanda menfaati muhtel olan birkaç cahil mallanın ve ha. Ticden meşhur casus — Lâvrensin entrikaları yüzünden talıttan çe. kilen Emanullah Han ve hükü - metinin yerine geçen dağlı Beççel Saki namı diğer Habibullah Han © nbir ay ierayı hükümet etinişt!. Lâkin, memleket anarşiye buguı. | muştu. Bunum üzerine Hind hü - dudu üzerindeki Veziriler hyam ettiler ve bu kuvveti ele alan Ga- zi Mehmed Nadir Han Kübil üze. rine yürüdü ve biraderi General Veli Han eski Bfgan payıtahtımı kurtardı ve malüm şekilde Beççei | Sak? on tiç kişiden ibsret yaranı | ile idam edilmişti. Halkın arzusile Gazi Nadir Han Kral flân edildi ve Padişah unvannı aldı. Nadir Han memleket dahilinde ıslahatla meşgul olurken diğer taraftan İn. gilizlerle dast geçinmek gayesini tahib ettiğinden hududun Hindis - tan kısmında — oturan — kabileler hakkında zecri kararlar vermişti. Buna sgebeb her iki tarafa vergi vermiyen bu harbsever kabilelerin İngiliz kıtalarile ikidebir harbet. meleni ve bu sure'le Efgan - İngi- diz dosthuğunu ihlâl eylemeleri Mi. Bu hudud kabileleri çoluk çocuk. harını Efgan hududuna — götürüp hudud içerisine bırakıp, oradan si- lâhlanıp İngilzlerle sarbestçe çete | harbi etmeleri karlede birçok proz pagandalara ve gürültülere yol a- çıyordu. Nadir Han hükümetile yapılmış ola nmukavele mucibince bu dağ- hler artık ailelerini Efgan hududu #çerisine bırakmıyacaklar ve ken- dilerine silâh gibi şeyler de veril. miyecektir. Hindistanın şimal ha. dudu üzerinde, yer yer kıyam e. den meşbur ihtilâl İpi Fakiri ü. zerine yapılan asker! harekât da bu surette kolaylaşmış oldu. Ef. Banistan bu suretle İngiltereye o. lan dostluğunu takviye etmiş o. luyor, 1919 tarihinde Efganlılar istik- Taftan kanlı istiklâl harhimizde Türkiyeni nyeni nur saşan mer- kezine bir heyet göndermişlerdi. 1âlleri için uğraşırlarken diğer ta. kati fade eden — SÖğ Nadir han — zatmdill kararlaştırılan eskt (Z yân — restosaryonuna mektedir. Bu rası Ci ralından tahrip edili Eski ari medeniyt? Belh, istikbalde t sahasında yükselmeğ? Türkiye on senet lerine gayretle ganli k 4n,mun=” tahsille — ikmal eti larma — uönmektedi! okulunda tahsildeki Bunlar oralarda Derde öğretmenlik Efgen ulusunun dilerine birer örnek İi lerine bunlar biret Bu yurdun külti ri gitmesi bizim bartıcı bir iftihard Istanbul — Festivalı — Başladı — , Dördüncü İstanbill gün başiyor. Bu Eğ Taksimde btlı—d'!’ y fevkalâde —terxyi meydan - bayraklar! şehrin işlek yerl turistik vaziyeti mat veren ağişler #f Bu yıl da festivâl cektir. Yalnız, bü kına ve hariçten fi leceklere şekillerif € bir yenilik gösi - rak kabul edilmiş VE na göre tanzim e07 Bu itibarla, b Balkan heyetlerinii türkülerine prog! memiş, buna mi revu, operet, spor bakımlarında? canlılık gösterecek zim edilmiştir. BU meşhur Foli Be?;' y Pari revüleri xadaf T teresan olan Bökretii vüsü angaje edi kırkı balet, kırki göhret sahibi a! kep olarak, veksift B tir. İçlerinden — PİPE Tasana e kadın WÜĞETR jor Parellar ve ” gibi bütün dünyafti ! Bt şahsiyetler VaTÜ J Bundan beşka BÜ valde spor hare*tPLN bir ehemmiyet V sür'at, diğeri m-ı” bi yarışlara bütün sırlılar ve diğer Tet yürücüleri $ Gir, Spor hareketlefi, festiva) için şehi hur Amerikalı gi Bu dost ve kardeş Etgan beyetini karşılamağa giden Büyük Millot Meclisi üyelerinden mürekkeb bir heyetimize, Efganlı — kardeşler: «Ankara şarkın kâbesidir. Biz onu mühim iki maç feslival esnasınd Behzattan müre mühtelif yer? lar ve orta kararlaştırılmıştir NEVROZ Baş, diş, nezle, Nevralji, kırıklık ve bütün ağrıları © İcabında günde üç kaşe alınaiİâ grip, rem?