23 Eylül 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

23 Eylül 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

(Birinci sahifeden devam) | kâmilen harap olmuştur. Ka- Mmerkezinden maada diğör ba- öyler de çökmüştür. Dikilide €v tamamen, 200 ev kısmen | almıştır. 26 depa 1 fabrika, en yıkılmıştır. Telefonlar da bozulduğu için Be-| iye reis vekili otomobille Ber- ya giderek, faclayı oradan İz- İfire bildirmiştir. Derhal tertibat alınmış ve enkaz İinda kalanların çıkarılmasına | lanmıştır. Dün çıkarılan elli ö-, 'altında daha birgök cesctler unduğu anlaşıldı 'nmınr. faaliyetle İvuşu Mehmed, ikinci polis ko- Ti Avni, vilâyet meclisi aza -. Aadan Necatinin kızı v iki torunu, | tabasından başka bir genç, iske- o(elınln sahibinin kızı ölenler Dıkılı mm.nmı Abdurrahman| I, karısı ve kızı da enkaz al- 'mdıu yaralı çıkarılmışlardır. — | Yazyolu caddesinden kaynar su-| he fışkırmaktadır. Enkaz altında nlerin miktarının yüzü geçme- | SÜMER S HUDUTLAR JURNAL son dünya havadi Haftanın en CLARK CABLE - metro jirnal Sinemasında — Niye cevap vermiyorsun?. Fikri- Ti beğenmedin mi yoksat. — Hayır, haşmetmeâp mükemmel bir İlkir,.. Fakat masıl yapabiliriz diye dü- | Yünüyorum. | — Kolay; Venedik kumandanları - emrinde bulunan şövalyelerle bir Btce baskını yapabiliriz. — İyi amma; Türklerin ne kadar ette olduğunu biliyor muyuz? — Ben, haber aklım, Karaca Bey imandasında on bin akıncı sipahi var | &aş. Topun mühafızları bunlarmış. — İyi amma, amele ve argat olarak | G4 üç bin kişi kadar var. Hemen hepsi | *& üç on dört bin kişi eder. — Olsun.. İyi bir gece baakını ya- Bücnak herhalde muvaffak oluruz, Yal- | , topu me süsetle tahrip edebilece- düşünelim. — Topu yerinde tahrip etmek mi are mdasınız?. Başka türlü olamaz; nasıl olar da Mekip getirebiliriz. Herhalde oktuğu bir baskınla kargaşalığa getirip İlhrip etmek en muvafık olanıdır. — Çok güzel.. — Şehtade Orbanın Anadoluya geç- bu baskın hareketinin neticosi- bîkilideki Zelzele Bugün ve Yazın Hali hazır vi ıııqln vekayii musavver oriji sinema meraklılarile dolacak ve MiRBiLLE 'BALİN ve ERİCN, Von STROHEİM gibi Iki dehâ - kâr artist tarafından (Silâh Başına) İMüstesna filmi candan alkışlıyacaklardır. İlâveten: tenzilâtlı matineler, | Sabırsızlıkla beklenen ve lâyık olduğu muvaffakiyeti kazanan fi #raftıkları ve günün kahraman ları mertebesine HARP MUHABİRİ Fransızca sözlü şaheseri bu hafta - mutlaka SARAY sinemasında Nörünüz. Bugün saat 1 ve 2.30 da tenzilâtlı matineler, sinden korkulmaktadır. Hastane- ye gönderilenlerden, çoğunun da | yaraları Zelzele Bergamada da şiddetini | göstermiş, biri çocuk olmak üzere,| Üç kişi ölmüştür. Ovacık köyün - den beş öli ğer civar köylerden de ölü ve ya- ralı haberleri gelmektedir. Çandarlı ve Foça taraflarında cak buralarda da zelzele çok şid- detli olmuş, birçok binalar çat - lamiş, bazı duvarlar yıkılmıştır. Kızlaydan gönderien bir heyet Dikilide bulunmaktadır. den yeniden birçok çadır, ilâç, sar- gı ve erzak gönderilmiştir. Civar- daki makürt “kuvyetler de felâket mahalline gelerek, vatandaşların kurtarılmasile meşgul olmakta - dırlar. İzmir valisi derhal Dikiliye git-| miş ve kırk nafıa amelesini bera- berinde götürmüştür. Dikilide hemen bir fırın inşa e- dilmektedir. Fırın bitirilinciye k: dar ekmek Bergamadan gönderi- lecektir. Emniyet sandığı müdürlüğün - den: Üsküdar İhsaniye Çit sokak No, 61 de Bayan Fethiye ... tarihinde Sandığımıza biraktığı para için ve-| rilen 36241 numaralı bonoyu kay- bettiğini söylemiştir. Yenisi veri- leceğinden eskisinin hükmü olmı yacağı ilân olunur. İNEMASI 1 eseri görmek isti- yaratılan TEHLİKEDE isleri bugün-saat 1 ve 230 da güzel filni MIRNA LOY'un çıktıkları 2,30 da tenzilâtlı matineler. M. SAMİ KARAYEL Baskında muvaffak olsak da, dönüşte Türk suvarileri üzerimize düşerse mahvoluruz ne bırakalım. Muvaffak olunak, sonra düşünürüz. — Venedik kumandanlarile görü - şelim — Cağırit, Ve hemen bu. geceden Baakını yapalım. İtalyan kumandanları, çok geçme- den imparatorun huzürüna gelmiş - lerdi. Mühim ve mahrem müzakereye başladılar, — İmparator — Justğnyaniye sordu:. — Kumandan, bir gece baskim — ve kaleden bir kısa huruç hareketi yap- mak İstiyoruz. Ne dertiniz? — Nereye ve niçin olduğunu sor - mama müsaade buyurulur mu?. — İkinci Mehmedin, #urlar önüne getirdiği büyük topu tahrip için. — Tahrip aletlerimiz nelerden iba- rettir?. — Bu cihsti mühendislerle hallede- riz. Yatnız, haruç hareketinde mu « vaffak olup olamıyacağımızı müzake- ve edelim. —Kaç bin kişi ile baskını yapaca- bt — Üç bin kâti değil mit. — Bu mümkün değildir. — Nedent iki yatalı vardır. Di- | olmadığı anlaşılmıştır. An- | lvmır -| | Dört büyük artistin yarattığı senenin en müstesna filimlerinden birini gösteriyor DAMGALI KADINLAR Yüzlerce güzeli müzik ve dans içinde solduran gizli barlar. ları... Lüks ve ihtişam içinde sükut eden genç kızların feci hâyatını anlatan hayat dramı. İlâveten; Paktların aktini, pasif korunma usullerini, seferberlik ve harp faaliyeti gösteren son ve Renkli MikiBugün halk matineleri saat 1 ve 2,30 da 'Temiz ruhları öldüren namus hırsız- MELEK YALANCILAR ŞAHI FREDERİC MARCH - GAROLE LOMBARD Emsalsiz derecede gülünç sahneler Renkli ve Fransızca sözlü şaheser. Bugün saat I| ve bir anlaşma hası) olmuştur. KYU | Saatt;: OAY L K Cephelc:de vaziyet Polonyada Alman ve Sovyet or-, dular nn işgal edeceği mıntaka - ların esbit edildiği bildirilmek « todir, Varşovada şiddetli muharebeleri devam etmektedir. İki Alman tay- yaresi daha düşürülmüştür. Ardı arkası gelmiyen hava bombardı - manlarından Varşovanın — birçak | tarihi büyük binaları vıkılmıştır. Birçok mahalleler enkaza dönmüş- tür. Bug ve Vistül nehirleri bo - yunca da muharebelerin arkası kesilmemiştir. İki Polonya tahtelbahri İsveç Jimanlarına iltica etmişlerdir. Bun- lardan — birinin 56, diğerinin &4 mürettebatı tevkif edilmiştir. Sov-, yet donanması da dün gece Lah sularına girmiştir. İngiliz donan - masının bir Alman tahtelbahı daha batırdığı bildirilmektedir. İngilizler hamuleleri tetkik e - dilmek üzere 200 den Zazla vapür tevkif etmişler ve burlardan an- cak 20 sini bıri ar, Resmi tebliğlere göre garp hesinde yeni bir değişiklik yok tur. Ren ve Mozl arasında topçu faaliyeti artmıştır. kolu hareketleri yapılmaktadır. Müttefikler yüksek harp kon - seyi dün Londrada — toplanmış, Fransız Başvekili, General Gam - len, Amiral Darlan, İngiltere na- mına Başvekil Çemberlayr, İngi- liz Hariciye Nazırı ve harp kabi- nesi azasından Lort Çetfild hazır bulunmuştur. Toplantıda hâdisele-| rin seyri gözden geçirilmiş, İngiliz. ve Fransız plânları hakkında tam Acıklı bir ölüm İş Bankası hukuk müşavirlerinden Fethi Başaran öğrendiğimize göre An- karada ani bir kriz geçirmiş ve vefal etmiştir. Değerli bir hukukçu ve tanınmış bir. sporcu olan Fethi Başaranın bu ani ölümü karşısında duyduğumuz teessll- rü derin elemle haber veriyoruz. Rüzvelt — vaziyeti nazik gürüyor Vaşjngton 28 (A.A.) — Beyaz- saraydan bildirildiğine göre Ruz- velt, Los Angeles'te bri nuluk söy-| liyecek olan Adliye Nazırı Mour- hhy'ye vaziyetin fevkalâdeliği layısile Vaşington'dan ayrılmama-| sını tavsiye etmiştir. Sadeve keşif | EN SON DAKIİKA Sigfrid hattındaki Alman-a-skerleı'î hasta AA) — Emin bir me: verilen malümata göre Si frid hattında bulunan Alman as- Almanyada “Me Bâl 23 (AA.) — Essen'den bil - diriliyor: Akı iman - Sovyet siyasetinin Al- man milleti üzerinde yapacağı te- Polonya çe Bern 38 (AA.)— Polonya müdafan küvvetlerinin çete muharebeleri yap- makla gösterdikleri celâdet ve Alman kumandanının bu hareketi ezmek için için maiyet kuvvetlere ne kadar şiâ- detli emir verdiği Alman istihbarat bürosunun aşağıdaki telgrafından an- Taşılmaktadır: Bu telgrafta bilhasaa şöyle denil « mektedir: #Köylerin temizlenmesi işi Granden, Kovoz, Bramleerg ve Posen mintaka- İki ordu arasındaki hudut Budapeyle 28 (AA.)— Sövyet kit- alarının kısmı küllisi henüz Remanya hudullarına zelmemiş ise de; Sovyet ileri kat'alarile Macar kuvvelleri ara- sında temax başlamıştır. Bu arada bazı hüdiselerin cereyan Almanlar bir Ingiliz vapurunu Bern 23 (A.A.)— Bir Alman tahtel- Dahiri Akeveside isminde bir. İngiliz yaparanu berpilliyerek batırmışlır. Vapurun mürettebatı Bergene gel- Kanadanın İIngiltereye fiili yardımı başladı Londra 25 (A.A.) — İstihbarat nezaretinin biklirdiğine göre Kı nadanın kiymetli yardımı saye - sinde lâzım olan başlıca maddeleri| tedarik etmek imkânı hasıl olmuş-) tur. Alman hava Amsterdam 23 (AA.) — Bir Ho-| landa gazetesinin bildirdiğine gö re, Berlinde Hava Nezaretinde ya-i pilan bir sul Paris 23 (Hususi) — Garp cep- hesindeki mevzil harekât şiddet- lenmektedir. Fransızlar Alman - ların son bir mukabil! hücumunlu | Almanlar Belçika hududu civarını da boşaltıyor Londra 23 — Almanlar Belçika hudud mantakasını da tahliye et- mektedir'ler. Eks Lâ Şapel'de kim- ' Amerika 60 Vaşington 23 (ALA.) — Harbiye Nezareti takriben 60 milyon dolar- lik avcı, talim, keşif ve bombar- Bükreş suikastında 76 kişi daha kurşuna dizildi Bükreş 23 (Hususi) — Kalines- | ko'ya yapılan — suikastlan sonra, bütün memlekette geniş bir te - mizlik ameliyesine başlanmıştır. Suikast ve karışıklık çıkarmak ha-; reketlerile alâkadar oldukları gö- rülenlerden yetmiş altı kişi daha kurşuna dizilmiştir. Tevkifatın he- — Çünkü; top surlardağı beş mil u- zaktadır. Bu o kadat uzak bir yer değil ki.. Nihayet gözle görülebilen yer de.. le amma; biz piyade olarak bu Baskını yapacağız. Top — muhafızları — Haşmetmeâpt. Af buyurunuz, bir asker gibi düşünmenizi:rica ederim.. — Ben, bir arker gibi düştndüğüme k — Fakat; baskında muvaffak olmuş olsak da, 'Türk süyarileri 'dönüşte hat- ti ricatimiz üzerine düşerlerse sonra mabvoluruz. Elde mevcut müdafaa kuv- vetlerimiz de bu süretle yok olmuş olur. Kumandanın bu sözleri üzerine im- parator düşünceye dalmıştı. Hakika- ten tehlikeli birşeydi. Fakat; ne yapıp yapıp Sultan Meh- medin muhasara kuvvetleri İstanbul önüne gelmeden bu, topu yok etmek için bir baskın hareketi yapmak B zamdı. İmparator; biraz mülâhazadan son- Ta; kumandana cevap verdi. — İyi amma; bu topun muhasarada surlar üzerine atacağı bin kilo ağır - lığındaki gölleleri gözününe getirmi- yor musunuz?, — Bvet; müthiş bir taheip aleti, bel- ki de kaleleri devirerek gedikler aça. cak ve Türklere kurgi bu gedikleri mü- dafaa etmek müşkülleşecek.. — Fakat; baber aldığımıza göre Türkler, — ea namdar sipahilerinden on bin süvariyi Karabey kumandasında olarak bu to- pun muhafazaşına memur etmişlerdir. (Devamı var) BEŞ HA Cahitten ayırt edilişim, onun için çırpınışla- rim, Paşanın beni yatla İstanbuldan kaçırışı, Ak- bir gece yırtıcı bir kaplan gibi denizde dolaşışı özerime çullanışı, korsanlar eline gibi göz yaşı döke döke paşanın bacakları arasında, — Cahit... Haykoru büyiçira eloğhğ gösterilmeden denizde ast neticesinde 3 kişi Sarbürk etrafındaki Ç kerlerinin dörtte biri suların sız- ması ve iyi hava alamamak yü - zünden anjin ve romatizmadan, fa- sirlerden endişe eden Nazi mı kamları kütüphaneler taralından Bolşevikler aleyhindeki eserlerin halka verilmesini menetmişlerdir. larında bulunan piyade ve süvari po- Ni kuvvetlerine verilmiştir. Almanları katledenler lâyik oldük- | Tarı âkıbete uğramışlardır. Şarki yukarı Siligyada temizleme işi bühasta büyük bir dikkat ve giddetle | yapılmaktadır. Ladıda Alman polis kuvvetleri silerin ve damdan aleş edenlerin hak- ndan gelmişlerdir. Alman istihbarat bürosu, mevzli çar- pışmalar esmasında bu sözde polisler- ettiği söylenmektedir. Amsterdam 23 (AA)— Alman - Sevyet hudut hatlı bitaraf müşahitle- rin hayrelini mucip olmaktadır. Mü- gahitler Bövyetlerin Biolystock - Hre. vev hatlını tocavür edeceklerini zan- netmemekte idiler. mişlir. Mürettebat tahtelbahirin evvelâ vapura ihtarda bulunduğunu ve için- dekilerin sandalları denize indirmele- Tine müsaade ettiğini, fakat elbiselerin emrine âmade bulundurulmakta- | dır. Kanada — golarları ile hariçten mübayaatta bulunabilecekt Kanada donanması şimdiden İn-i l Kanada endüstrisi İngilterenin | tevkif olunmuştur. ! Ayni zamanda biri polis merkez bürosunda ve diğeri gazhanede ol- mak üzere iki infilâk vuku bul- | tardederk bir sırtı ele geçirmiş - lerdir. yerleri tahkim ederek buralara a- Fransızlar ele geçirdikleri se kalmamış gibidir. Kalsrohe aha-, lisi de şehri imdiye kadar bu mıntakaları tah-' terketmektedirler. Londra 23 (ALA.) — İngilterede | dıman tayyaresi siyariş etmiş! N J'TEREDE nüz arkası kesilmiş değildir. Yeni | idamlar yapılması muhtemeldir. Şimdiye kadar muhtelif yerler- den birçok silâh ve cephane mü- sadere edilmiştir. Hükümet neşrettiği bir beyanna- me ile halkı süküne davet etmekte | STA BO Diyordu. — Yemek? düşmüş esirler — iyi. hava kızarınca, lin yarı cephesi dairenin kapısı ni ve. Günlerce dolaştırılıp bir idik didik edildiğim günleri yar — — güneşin çekilişi, şedım. Va. Yine bir anda gözlerimdeki saline 'de- — bakıyordum. Bli Bişti, kendimi *Napoli» de zannettim. Yine böyle — Bonsuva! bir gurup vardı. Yine ben dalmış yor, kalbimde iki senedenberi Üstüste açılan yara- n sımsını dindirmeğe Çalışıyordum. ları Akdenizin akşamları çok hoşuma Navolide akşamın oluşu!.. Bana tatlı yordu; gözlerimi yaşartıyor, —hisl bedbahtlığımı tazeliyor,” Onun içindir ki bu akşamları doyamıyor. Ve her akşamı mutlaka otelin balko- nunda geçiriyordum. Paşa 0 gün galiba hafifçe soğuk almnıştı. Ak- şam çayından sonra: — Belkis kırıklığım var. Ben yatsam iyi olacak!.. Son de biraz oyalanır, yatırsın... — Dedi, Doktor filân istemiyo — Ehemmiyetsiz geçer.. iztırabımı Cahidi düşünü- Nedense gidiyordu. Hele, bir hüzün veri- lerim! inceltiyor, artırıyordu. seviyor, onlara defa balkona çıl yordu. Dedi. İlâve yer. Hele, daha tıcı ki.. yemekten sonra in kamph,, kitabı halka verilmiyor teleri şiddetle tenkıl daha batırdılar nezaretinde yeni bir suikast ember daralıyor | çemberi gittikçe daralmaktadır. milyonluk tayyare sipariş etti — Yemek de yemiyeceğim.. Bu akşam böyle Ben de oturdum. roman okudum, Daha sonra, Başımı çevi: Mösyö Hans Valter. — Bonsuvar,.. Dedim. O da bizim gibi. Napolide bir iki haf ta geçirmek için gelmiş. Bir iki akşam evvel ye- mekte tanışmıştık. — Akşamları kat bilhassa yemeklerin fenalığın-, dan dolayı midelerinden muztarip- dirler, Belediye kütüphaneleri Hitlerin «mein kampf» ispindeki eserini bımrl:ın sonra halka vermiyecek- ir. ediliyor dea birkaçının kahranca öldüğünü İ- tiraf etmiştir. Lahey 23 (A.A.) — Varşovada oturan bir Hollandalının memle- ketine gönderdiği malümata göre | Alman askeri makamları Varşova' taarruzunu tacilde tereddüt et - mekte ve sivil ahalinin ayrı aytı | her evde müdafaada ısrar ederek Almanları ağir zayiata uğratma - larından korkmaktadırlar, kat'i değil Bu vaziyele göre Almanlar Galiçya- nin zengin petrol muntakalarile Ka- Mwezdeki potas madenlerini tahliye et- mek mecburiyetinde kalacaklardır. Bununla beraber iki ordu arasında gizllen hadudum Kati olduğu zanno - Tunmamaktadır. ve sair eşyanın zötürülmesine mâni ol- düğünü beyan etmektedirler. Akeveside 10 dakikada batmıştır. giliz donanması ile beraber çalı - şarak sahillerden uzak yerlerde sefer eden gemileri himaye etmek-i te ve mayin aramaktadır. Birçok yardımcı Kanada gemileri faali - yette bulunmaktadır. muştur. Bu sulkastların Otto St resser taraftarlarının eseri olduğu zannolunmaktadır. Bır bataryalar yerleştirmektedir - | ler. Sarbrük etrafındaki Fransız erin miktarı on milyonu bulmuştur. Bunlar gerilerde çift- liklere, köylere ve kasabalara yer-i Teştirilmektedir. endüstri faaliyetini teksif üzere memleket 138 mınta- ayrılacaktır. bütün etme ka; hükümetin vazifesini yapacağını ve bu nazik zamanda Romanyanın bütün komşülarile itimat ve iyi antant münasebetlerini kuvvet - lendireceğini ve bugünkü vazi - yette tam bir bitaraflık muhafaza edeceğini bildirmekledir. VAR DŞ DA K balkona çıktım. Uzun, geniş ote - ini kaplıyan bir balkon... Üç dört buraya açılıyor. Biraz dalgindım, ine denizin lâcivertleşip kararışına ir ses kulağıma geldi: | r Prenses Hazretleri, irdim. Baktım: Viyanalı — konsül: benim — gibi çok kıyor, Uzun uzun güneşi seyredi » — Ben denize bayılırım Prenses Hazretleri.. etti: — Napoli çok hoşuma gitti. Şiirli, hülyalı bir , akşamları o kadar cazip, o kadar bayıl-- Bilmem siz nasıl buluyorsunuz?.. — Benim de çok hoşuma gidiyor. Hemen ilâve etti: rdu — Zaten tal rekteriniz var.. hnin ediyordum. Artistik bir ka - (Devamı var) TÖVBE :_ıklıden: MEHMED HİCRET Artin ile Nesimaçi “cürmümeşhud mahkemesi salonuna girdiler, Davacı ve suçlalara —Omahsus olan — mahalle geldiler, yanyana durdular, Hâkim davacı ve suçlanun hüviye- #iNE tesbit elti, Kasa bir müddet iddia- mameyi gözden geçirdi. sonra — suçlu mevkiinde duran Nesimaciye: «— Dün gece kafayı - tütsülediklen Sonra, komşun Artinin evine zirmiş evin camlarını kırmış, galiz küfür - derle komşuna hakaretle bulunmüş - sun Bu çirkia hareketler senin gibi Sakalına ak düşmüş bir adama yakı- #ir mutr Nesimaçi feri kaçmış, seyrek kir - Pikli açık mavi gözlerini hâkimin göz- lerinden ayırdı, önüne baktı: «— Yakişmaz Bay relz, yakişmaz ama, oldü. işle.r Sustu, kısa bir müddet konuşmadı, sonra başını kaldırdı, tekrar iükime Baktı, anlatmağa başladı: «— Dün yece, saai 20 sulârinda, bay velz, bezim Rebeka ile $ yuruş yurun- den kayga çıkardik.. Rebeka beni si- nirlendirdi, kan beynime siçradi. Yum- düm yözümü, açtim agrlmi.. derken Rebeka da bana kizdi: — Yideceyim, dedi, babamin evine. Kalkti. hazirlândi. O kapıdan çıkar- ken, benim öfyem geçmiş, sinirlerim yatişmişti. Bezim Rebekayi kirdığıma Pişman olmuştum. Yanina yittüm: — Rebeka dedim. Yel yitmet Fakat kari bu lâfimi dinlemedi, yitti. Bu hâdise beni çok mülaessir et - mişti. Kederimi unulmak için içmiye karar verdim. Bezim çocuğa: — Hay- €i Bareh, dedim, yit çarşıdan bir 49 Tük al, yetir.. Çocuğun yetirdiği rakiyi içtim, bir şişe daha aldirdim, içlim, kendimi kaybedinciye kadar içiim, içtim.. Omn- dan sonram ne yapliğimi bilmiyorum. Sabahleyin uyanınca emen para çan- tame baktim, akşam içmeğe başla - madan önce içinde 3 lira vardı. Bir de me yöreyim bayrelr. 4 yuruş kalmış.. Kimen bir esab yaplim. 6 tane 49 luk içmüşlm..e Hükim gülümsedi: *— İnanılacak şey değll bu Nesi maçil, Rir Yahudi, bir gecede rakıya 3 İira vermiez, veremez.. Nesimaçi derin derin içini çekti: #— Doğru söylüyorsun bay reiz, ben de şaştim bu işe.. No zaman öğrendim Kt G 49 duk iemişim, işle asil o vakit sarkoş oldum.» Hükim suçlü e davacıyı barışlır. mak istedi, fakat Artin: e— Eder Nesimaçi 5 lira tazminat verorsa, davamdan vazgeçer, önü af- federim.z dedi. Nesimaçi Artine döndü, yalvarmağa barladı: «— Rica ederim, komşucuğum, eli- ni, ayağını, yözünü öpeyim, aci bana.. Yunahtır! Ben bu kadar parayı neres den vereceğim?'n Hükim birbirile —anlaşmaları — için Onlara dşarıya çıkmalarını emretti. Mahkeme salonunun kapısı önünde belki bir çeyrek saat Artin ile Nesim amünakaşa etüiler, mihayel Nesimaçi 0- mu kandırmağa muvaffak oldu, tekrar mahkeme salonuna girdiler, Nesimaçi gülümsiyerek, hâkime: «— Bay reiz, dedi, Dişarda pararlık yaptik, 3 Hiraya sulh olduk. Fakat bu parayi otu vermiyeceğim. Bezim Ba- rüh komşuya bir ay çeşmeden vu ta- Bıyacak, ödeşeceğiz.. Hâkim davanın iskatına karar ver- | di ve Nesimaçiye: «— Bu seferlik ucuz kurlukdun, fa- kat bir daha içer, rezalet çıkarır ve karşıma gelirsen, hapishaneyi baylar. sın.e dedi. Nesimaci mahkemeden çıkarken: *#— Bu bana dors oldü. hay relz.. tövbe.. Bir daha 6 zikkimi içmiyece- iim.. Kari ile boş yuruş için kavga ee #ik, birbimize darildik. Ba başıma yel- dü, 3 lira zarar ettim. Bunu ömtümün sonuna kadar unutmuyacağım. Alman Ordusunda Hoşnutsuzluk (Birinci sahifeden devam) şeli Göbels ile çok mühim bir gö- rüşme yapmışlır. General Branhiş; Polonya har- bine bitmiş nazarile bıkıııhılfce— ğini, fakat garptaki mı ebelerin pek çetin olacağını, akıbetinin şim- diden kestirilemiyeceğini söyle - miştir. General Toma; Almanyanın ik- tısadi ve iaşe meselelerinden vah- settikten sonra şunları söylemiş - 'ngiltere ve Fransa tarafından bikine başlanan abluka tesirini göstermiye başlamıştır. Harici ti- caretimiz © 50, dahili ticaretimiz de 'e 40 eksilmiştir. Devamı iaşe meselesini güçleştirecektir. Propaganda Nazırı Göbels'e ge- lince: Polonyanın işgali, Fransız- latrın Sardaki hareketleri üzerinde bir tesir yapmıyacaktır. Danzig ve koridorun işgalinden sonra Almane yanın harbe devam etmesine lü - zum kalmamıştır. Harbin devamı Naziler arasında huşnotsuzluklar husule getinmeğe başlamıştır. 1914 1918 harbinde halkın İmparatora karşı bağlılığına hâlel gelmemişti. Şimdi ise vaziyet büsbütün baş - kadır. Harbin 20 inci günü olduğu halde halk memnun değildir.. 9