4 Nisan 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

4 Nisan 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

» No |— İA . “ KARSISINDA - HSATi Genç bir meslekdaş, ihti- yar bir bayanla konuşmuş, bu mülakalı, gazetesine npoı"ı.ı diye yazıyor. Hanım nine, genç meslekdaşa şöyle sor- muş: R Y i ttre- ten o eski erkekler nerede?.» Burda, burda amma, ha. Btm nineciğim, bugünkü ba- yanlara elbise, papuç yehı- tirmekten ses katleri kalmadı!. BKDA EVİ Evvelki gün, bir münase- betle, gazeteci arkadaşlar bir yerde toplanmış, konuşuyor- duk.. Bir arkadaş şöyle dedi: «— Ali Naci Karacan evi- ni yıktırıyormuş, neden aca- ba?..» Server Bedi, hemen şu ce- ta ne yapsın, çarnâçar ikisini birden omuzlayıp götürmüş- tur, HAO Ğ YAPMIŞLAR?. İtalyan donanmasımın Şar- ki Akdenizde uğradığı son Mmağlübiyetten sonra, gazete- lerde, mütalea ve tetkikler in- tişar etmekte devam ediyor. Dikkat ediyorum; hemen u- mumi fikir, şu cümle ile hülâ- sa edilebilir: İtalyanlar gemilerini sevk we idare etmesini bilmiyorlar. Sorması ayıp, amıma, o hal- de, milyonlar sar(ederek, ne- den bir donanma yapmışlar. BİR OKUYUCU İ SORUYOR Bir okuyucumdan mektup aldım. Benden şunu soruyor: «— Çoktanberi, dostunuz Osman Cemalden bahsetmi- yorsunuz, neden acaba?. Düşündüm.. Hakikaten çok mu oldu, diye.. Kolleksiyonu karştırdım. İki gün olmuş!. Bu okuyucuma şu cevabı «— Osman Cemali benden çok sevmenizi kıskanıyorum, — SON TELGRAF — AHMET RAUF Edebı Roman:19 Şarapçılık VİLÂYET ve BELEDİYE: TİCARET ve SANAYİ: MÜTEFERRİK: NİSAN 1961 Serbest Her şahıs yılda 500 kilo şarap imâl ede- bilecek Prim de verilecek Haber alındığına göre, Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti tarafından hazırlanan yeni içki kanunu bu- günlesrde Meclisten geçecektir. Yeni kanun ile her şahıs kendisi için senede 500 kilo şarap imal e. debilecek ve ticaret maksadile o- lan imalât için de İnhisar Müdür. lüklerinden müsaade alınacaktır. Şarap ihracatı yapacaklara büyük bir yardım olmak üzere prim de verilecekt EÜÇÜK HABERLER Üsküdarda, Harem iskelesinde Eyüp, Kadıköy banliyö hattı ve Boğaziçinin Anadolu kısmı imar plânlarını hazırlayıp Şehir Mecli- #ine vermiştir. Şehir Meclisi bu plünları tetkik ve tasdik ettikten sonra Nafıa Vekâletine gönderile- cektir. *& Harem iskelesindeki halk plâ. jinın tevsiine karar verilmiştir. * Fransız sefareti Taksimdeki konsolosluk binasını satılığa çı - karmıştır. Bina yıkılacak ve bir kısmı da yola alınarak İstiklâl Cad- | desinin meydana yakın kısmı ge- | nişlemiş olacaktır. x Şehrimizdeki verem müte - hassısları Ceğaloğlunda Etibba O. dasında bir toplantı yapmışlardır. Toplantıya Heybeliada Sanator - | yyornu başhekimi Tevfik İsmail ri- yaset etmiştir. Toplantıya iştirak | eden hekimler bu vesi | rübe ve tetebbüleri neticeleri hak- kında meslekdaşlarına faydalı ma. lümatlar vermişlerdir. * Belediye İktısat Müdürlüğü, | gazino ve içklli yerlerin yeni tari- felerini 15 nisana kadar tamam - Tuyacaktır, Bu zamana kadar ge - gen seneki tarifeler tatbik oluna - caktır. *4 Haliç vapurlarının hazirandan itibaren Münakalât Vekâletine ge. çeceği tahakkuk etmekte ve bu maksatla heyet tetkikler yapmak- tadır. A İktisat Vekili Hüsnü Çakır dün Sümer Bankta meşgul olmuş ve iplik tevziatı işini de tetkik et- miştir. * İngiltere müstemlekelerine sipariş edilmiş olan kalın sığır de- rileri şehrimize gelmiştir. | Haydarpaşa - Sivi 4 Rafael oğlu 80 yaşırda Mişon | adında bir ihtiyar geçenlerde bir bisiklet tarafından yaralanmış ve | Beyoğlu hastanesine yatırılmıştı. | İyileşen ihtivar dün hastaneden çıkarılmış, fakat yolda ölmüştür. *& Eyüpte oturan Hakkı isminde birisinin 9 yaşındaki oğlu Hasan dün, 726 numaralı şoför İsmailin idaresindeki otomobilin — altında kalmış, karnı patlıyarak Etfal has- | tanesine kaldırılmıştır. “Yavru hastanede çok yaşamıya - Tak ölmüş vak'aya Müddeiumu - milik el koyarak tahkikata baş . lanmış, şoför yakalanmıştır. KOLKOLA üelli: Nizamettin NAZİF salarına yaklaşırlarken onun elini| Tardı Semihin, Ikide bir sigara ver. tutmuş; — Buradan çıkınca biraz bera. ber dolaşalım olmaz mı? — Demişti. Evet, bütün bunları büyük bir ustalıkla başarmıştı. Görenler, Pe- rihanı az evvel koydükları teften indirip yerine Ferihayı koymakta tereddüt etmemişlerdi. Bundan en fazla memnun olan da, az evvel kendisile kavga etmeği göze alan Daniş olmuştu. İşte bunun üzeri. ne kaynaşmışlar ve Rezzandan Çie kınca soluğu Garden'de almışlar- dı. Kafalar tüssülenince Semih #eriha'dan babsederken enişenlın. Nişanlın..» dömeğe başlamşıtı. Bi- Faz sonra Cavidan ile Perihan da, mihin alay için kullandığı bu | | yecek yak, Bvim bü mek bahanesile üzattığı kutunun pırlantalarından gözlerini ayıra- mıyan Daniş bu sözü benimsemek- te gecikmemiş ve bir aralık kade- hini kaldırar: — Evlâtlarım!.. Sizi nişanladım. Bir yastıkta kocarsınız inşaallah! Diye haykırmıştı. Naci buna jiraz etmeğe lüzum görmemişti. Şimdi de lüzum gör. müyordu. Fakat barda —umumt neş'eye soğukluk katmamaz için susmüşken şimdi şöyle düşündüğü için susuyordu: «— Kız fena değil. Hem fena değil ne demek? Harikulâde... Gü- zelliğine güzel, kibarlığına kibar, giyinişindeki zarafete hiç bir di- üğü ve sa- Türk çoculları geçerken Geçen gün binlerce genç subay namzedinin Taksim Cumhuriyet übidesine çelenk koyuşlarını sey- rettim. Kaldırımları titreten sert adımlarla önümden geçen bu bin- lerce Türk çocuğunun hepsinin yüzünde, bir idealin tunçlaşmış, pembeleşmiş ifadesi vardı: Türk vatanının bekçiliği... Gençler, şöyle and İçtiler: Camhuriyeti, İnönünün İşareti dle ölünciye ve kanımıcın son dam- lasını akıtıncıya kadar yaşataca - arı Çanakkalede arslanlar gibi döğüştü Cuların a- rya boylarında ge- Elbette, bir gün, ayni mukad - dek vazife saati çaların bu kah- ramun genç vatan nöbetçileri, m bet sıralarını göz kırp:nadan ifa edeceklerdir. Türk çocukları, şerefli Türk bay- Türk kanile ayai tazelik ve güzel- likte muhafara etmesini bilecek- lerdir. Bu vazile, onların, ırklarından, tarihlerinden tevarüs etlikleri bir yiğitlik şanıdır. Döğüşe döğüşe, dünya harp mey- danlarında nam birakmış - olan Türk çocukları, döğüşmesini bil - dikleri kadar, döğüşmesini sever- ler de.. RLSAT Fl.'YZl lışlıı nlılrlırdoı getirilen taksileri Son günlerde İzmirden birçok taksi otamobillerinin şehrimize ge- | tirildiği ve burada - çalıştırılmak ba sahiplerin göre, bunun sebebi, İzmirde az iş , İzmir Belediyesinin işlek yerlerinde fazla arabaya durak müsaade etmemesi ve İstanbulda tek numaralarına göre her yarı nisbette işleyen taksile . rin az olması yüzünden fazla iş bu- lunmasıdır. trenleri Haydarpaşa - Sivas trenlerinin Sivasa muvasalat saatinin; gece - nin çok geç saatine tesadüf ettiği ve bu yüzden yolcuların müşkü- lât çektiği görülerek 6 mayıstan itibaren muvasalat saatinde tadilât yapılacağı öğrenilmiştir. A Açık t, ve Memuriyetler Maden Tetkik ve Arama Ens - titüsü Genel Direktölrüğü 100 ve 110 aylık ücretle ve müsabaka ile iki ressam aramaktadır. Askerlik hizmetini yapmış olan iateklilerin 9 nisan 941 çarşamba günü Ankarada yapılacak müsaba. kaya iştirak — edebilmek üzere 8 nisan salı gününe kadar müra - esat etmelidirler. Murgul bakır madeni işletmesi için Eti Bank İdaresi aylık 250 lira ücretle bir topoğraf aramaktadır. Günün meselesi: Yeni manifatura Aboneleri partileri geliyor İnv'ltereye yarım mılyon lira- lık manifatura sipariş edildi Yerli fabrikalarımızın faaliyeti manifatura ihtiyaçları mızın mühim bir kısmı karşıları - dığından hariçten her yıl yapılan 17-18 milyon liralık manifatura it- halâtı bu sene dörtte bir nisbetine kadar inmiştir. Fabrikalarımızın fazla randıman almak için göster- dikleri faaliyet arttığından piya - salarımızı yerli mallarımız tama - men kapatmıştır. Avrupa mak - larak mevcut stoktan başka İngil- Üsküdar meydanı kaldırımlarına 10 bin lira harcanacak| inşaatı başlıyor Üsküdar iskele meydanında Be- lediyece yaptırılacak olan kaldırım ve bordurların inşaatına ayın 15 inden sonra başlanılması kararlaş- tırılmıştır. Bu işe 10 bin 289 lira sarfoluna. caktır, İnşaat dün Belediyece mü- makasaya çıkarılmıştır. — İzmir ticaret müdürü Diyarbakır Mıntaka Ticaret Mü- dürü B. Ekrem Ediz açık bulunan İzmir Mıntaka Ticaret Müdürlü - | ğüne tayin edilmiştir. | m —Ç ADLİYE ve POLİS — Adliyeden kaçan 2 muhtekir bir saat sonra tevkif edildiler Bir mekara muhtekiri de tevkif olundu - Bır nişalırcı 3 yıl Yozgat'ı sürülecek Çivi ihtikârı yapmaktan suçlu Zindankapısında çivici Yako Ba- har ve Abdullah isminde iki tüc - car dün asliye ikinci ceza mahke- mesinde muhakeme ediklikleri sı- rada duruşmalarının mevkufen devamına lüzum görülerek hak - larında tevkif karanı verilmiştir. Bir müddet koridora çıkarıla - Tak müzekkereleri hazırlanmakla iken koridordan birdenbire her i- kisi de kaybolmuş ve adliye poli- sine derhal haber verilmiş ise de mevkuflar bulunamamıştır. Sür'at- le ikinci şubeye malümat veril - miş; ancak koridorda onlara ne- zaret etmekte iken kaçmaları ü- gzerine suçlu vaziyetine düşen po- lis Şerafettin aradan bir meden iki mevkufu da y. Mmüddeitimumiliğo teslim etmiştir. Diğer taraftan Tophanede Neca- tbey caddesindeki dükkânında beş kuruşluk tüfekli makarayı on beş kuruşa sattığı iddla olunan Şabat Samarya da, mahkemede tevkif olunmuştur. Umum Mütekaldini Askeriye Cemiyeti mütekait bir muhasib ile bir gece hademesi aramakta- dır, Nişantaşında Kenan Tevfik has- tanesi müdürlüğü hasta bakıcı a- ramaktadır. resimler, piyanonun ve geridon. ların Ölesine berisine konmuş 0- lan gümüş çerçeveler içindeki sa- kallı veya uzun bıyıklı akraba - ların veya dostların sırtlarındaki müşir ve vezir Üniformaları gör - müş. geçirmiş bir atleyi olanca ihtişamile göze vuruyor, Bununla hakikaten — nişanlansam ne olur sanki? Nışan evlenmek demek de- ğildir ki.. Hem niçin evlenmiye- yim? Bekârliğa veda edecek yaşa gelmedim mi? — Haydi şu işi bir parça ciddiye alalım. Zaten kıza kanım kaynıyor. Cavidanla Semih. arasında geçen sahnelere hayret etmiyecek derecede pişkin bir hali war amma... Birdenbire hükmet- mek de doğru değil. Belki olan bi- teni farkedemiyor. Hem ederse ne olur? Ağabeysinin ve arkadaşla - rının yaşayış farzından onu mes'ul tutmak doğru mu? Ve votka kadehleri-arttıkça bu düşüncesini şu netlceye bağladı: «— Hem efendim bu kız hovar- danın biri olaa bana ne zararı do- DİĞER İHTİKÂR VAK'ALARI Elektrik pillerini ve fenerleri fazla fistla satmaktan mahkemeye verilen Hırista ve Manolun mu- hakemelerinde, gelecek celsede karar bildirilecektir. Ticaret müdür vekili Necmettin rim, mesele kalmaz. Fakat bu - munla birleşmemin — mutlaka şu faydası olur: Dündenberi tanıdı- ğim nekadar kadın varsa, hepsinin evlerine dedikodu korkusu duy - madan girip çıkabilirim.. Bu neticeye tılaşınca Naci ayağa | kalktı ve boşalan kadehini kendi elile doldurduktan sonra: — Feriha gel! . dedi - kadehinden bir yudum al! Ve kız bu arzuyu yerine geti - Tince hiçbir merasime lüzum gör- meden kollarını beline doladı ve dudaklarını dudaklarına yapış - tırdı. Salondakiler bu sahaneyi uzun uzun alkışladılar, Sabah, bu üç çiftten ikisini, sa. londa birer divan üzerine serilmiş buldu. Üçüncü çifti, yani Semih ile Cavidanı ise yaşlı bir hizmetçinin elinden düşen içi fincan dolu bir tepsinin gürültüsü uyandırdı: Kadm, her günkü gibi yemek o- dasına girmiş, saybordan ıldıh temin ettiği ve fatura vermediği ile- bir. tOpSİyı tereden yeni bir parti manifatura getirilmiştir. Manifaturacılar şir- keti ithalâtın muvazeneli olduğu- nu nazarı itibare alarak bu sene için daha beş yüz bin liralık ma- lin bütün ihtiyaçları karşılıyaca- ğına kani olmuş ve yarım milyon liralık bir sipariş vermiştir. Bu mallar da üç ay içinde İngiltere fabrikalarından getirilmiş buluna- caktır. İngiliz malları yerli fabri- kalarımızın yetiştiremediği kalite- lerden olacaktır. Sarayburnu Atış Poligonu Beden Terbiyesi Genel Direk « törlüğü, Belediye tarafından ken. disine verilen Sarayburnu par - kının yanında deniz kenarındaki sahada atış pollgonu inşasına bu- günlerde başlıyacaktır. Bu husus. ta İstanbul mıntakasına lâzmım ge- len tahsisat gönderilmiştir. Poli - gön hazırlandıktan — sonra kız ve erkek mektepliler arasında atış müsabakaları yapılacak ve genç- Terimiz ufaktan atıcılığa teşvik e- dilecektir. Poligon bu yaz tamam- lanacaktır. Metenin riyaseti altında toplanan Fiat Murakabe Komisyonu şeker, Sabun ve kakao ihtikârı yapan üç ticarethane ile kendi kendini lüks mağaza addeden bir ticarethane- nin sahiplerini müddelumumiliğe vermeğe karar vermiştir. KARARLAR İkinei asliye ceza mahkemesin- de mevkufen muhakeme - edilen Raşit Sevil isminde bir Musevi ta- cirin, jelâtin ihtikârı yaptığı, ayrı ayrı üç satışta yüzde üç yüz kâr | ri sürülüyordu. Hâkim Kemal Ağ- kın dün çok fazla kâürla satış ya- pıldığını ssbit görmüş, Raşit Se- vilin üç sene müddetle Yozgada sürülmesini, 750 lira ağır pa zası ödemesini, 1125 lira değerin- deki 350 kiloluk jelâtinin müsade- resini, ayrıca, mahkümiyet kararı suretinin gazetelerle neşredilerek ilânını karar altına almıştır. Diğet taraftan Raşit Sevil satışlarda fa- tura vermemekten beractine ve | bu satışlardan birinde komisyoncu sıfatile hareket eden Samuel Par- donun da, fatura vermemekten yirmi beş lira para cezası ödeme- Sine karar vermiştir. Kararın bil- dirilmesile beraber san tahkikat salhası bittiğinden, Raşit Sevil serbest bırakılmıştır. ve bunları sofra üzerine dizmeğe hazırlanırken ayağı, yerde yatan Cavidana çarpmış ve kösteklenip yüzü koyun yere düşmüştü. Ca « vidan korku İle uyanmıştı. Semih | gözlerini uğuşturup ne olduğunu anlayınca hiddetli hkddetli ho » tmurdandı: — Yine mi sakarlığın tuttu dadı? Fincanların yarısı kırılmıştı. Ka- dın bunları toparlamağa çalışarak: — Ne yapacağım şimdi ben? - dedi - hanıma ne diyeceğim? — Her halde bizi burada gör - düğünü söylemiyeceksin. Ben sa. 'a bir düz'ne fincan getiririm. — Bu masalları çok dinledim Se- mih Bey! Siz hep vadedersiniz. Fakat hiç bir zaman vadinizi tut- Mmazsınız. — Tularım, tutarım, bu sefer tutarım, Amma, sen de artık bizi burada görmeğe alış dadı. Bu söz, kadını zıvanadan çıkardı. İki elini tavana doğru kaldırarak: — Uyan hanım uyan! - di - başımıza taş yağacak! Ah diye ba. | masını RADYO 100 bını hulı.ıı abo- nelerin sayısı yeni tedbirlerle daha arttırılacak Yapılan bir — istatistiğe göre, memleketimizde son iki yıl içinde Tadyo abonelerinin sayısının git « tikçe tezayüt ederek halen 97,241 radyo abonesi mevcut olduğunu anlaşılmıştır. Bunların 38,907 si İstanbulda, — 10809 u Ankarada, 6,155 i İzmirde, 3,138 i Bursada - dır, Eskişehir, İçel, Kırklareli, Konya, Manisa, Samsun, Seyhan ve Zonguldakta da binden fazla radyo vardır. Diğer taraftan Radyo İdaresi a. bonelerin sayısını daha arttırmak için yeni çareler aramaktadır. Bu meyanda, taksitle radyo satışı he men hemen durmuş olduğundan halka mahsus ucuz tip radyo ma « kineleri temin olunup — bunların köylere ve halka taksitle satılması da düşünülmektedir. Anıt-Kabir için açılan müsabaka Ebedi Şef Atatürk için Ankarada Rasat'tepe'de inşası takarrür eden Amnıt - Kabirin avan projelerini hazırlamak üzere Türk ve ecnebi mimar, mühendis ve heykeltraşlar arasında serbest bir müsabaka &- çıldığı dün Güzel San'atlar Aka - demisine bildirilmiştir. Müsabaka 31/10/941 akşamı hi- tam bulacaktır. Alâkadarlar mü - sabaka dosyasını alabilmek için şimdiye kadar yapmış oldukları eserlere ait vesikalarla Başvekâ- lette müteşekkil komisyona mü- racaat cdeb leceklerdkr İstanbul kazalarında çekirge mücadelesi Havaların ısınması üzerine Vi- lâyet Ziraat Müdürlüğü bazı ka. zalarda şimdiden çekirge müca delesine başlonmasına karar ver- miştir. Çekirgeler daha uçacak ha. le gelmeden yerlerinde yakılarak itlâf edilecektir. Böylelikle çekirge baskınları tamamen önüne geçil miş olacaktır. Bu hususta — kaza kaymakamlarına icabeden tamim- ler hazırlanmıştır. Veremle mücadele için konferanslar Verem Mücadele Cemiyeti idare heyeti yeni bir faaliyet programı hazırlamağa başlamıştır. Cemiyet mensubu doktorlar mekteplerde talebeye ve Halkevlerinde halka konfi * vereceklerdir. Bu hu. susta a rlarla temaslar ya - pılmaktadır. Konferanslarda bu hastalıktan korunmanın çareleri anlatılacak ve tedavi hakkında öğütler verilecektir. — Amerika ile doğru mal mübadelesi Amerika ile memleketimiz ara-| sında doğru mal mübadelesi temin edilmiştir. Vapurlar bu aydan iti- baren bu sayede Amerikaya doğ. rudan doğruya mal göndermek “ve oradan mal getirtmek kabil o- lacaktır, Tahmetli paşam, nur içinde yatan paşam neredesin? Yukarıda bir karyola gıcırdadı. Yorgun bir kadın sesi, bırıltılı bir Bgırtlağlın son takatini kullanarak: haykırdı: — Ne oldun yine Gülfidan? Semih sol elinin baş parmağını dudaklarına dayayarak kadına bir esusss!» çekti ve şaşkın şaşkın et- rafına bakınan Cavidanı kolundan tutup kaldırdı, koşarak büyük sa. lona daldı. Evvelâ Danişi, sonra Naciyi tartaklıyarak uyandırdı: Ve saatini Danişin burnuna u- zattı: — Yediyi çeyrek geçiyor, Ancak üzünü yıkayacak vaktin var. Be- ni dinlersen derhal paltolarımızı kapıp sokağa fırlıyalım. Berberin birinde tıraş olur, yıkanırız. Eğer annenle karşılaşıp bir tatsızlık çık- istemezsen. LAY SLALNa Yugoslav birliği imtihanı Yazan: Ahmet Şükrü ESMİ Üçlü paktı imzalıyan nazı işbaşından — çekilmeleri d mihver devletleri tarafından YE göslavyaya karşı takip edilen yasetin mahiyeti me olabileceği velce malümdu ve tahmin edi bilir ki iktidarı ellerine alan Yi gödlav devlet adamları da bi hesaba katmışlardı. Yugoslavya' nın iki çeşit tazyik altında buli duğu görülmektedir: 1— Tebaalarına yapılan mut meleyi bahane ederek Almanya İtalya, Yugoslavyadaki Almanlü rı ve İtalyanları bu memleketi geri çekmektedirler. Bu berel tin tazammun ettiği tehdit. izi lüzum göstermiyecek derecede şikârdır. Yugoslav halkına, v Tekelerini mihver devletlerile harbin arifesinde imiş gibi termek istenmektedir. ?— Fakat İkinci tazyik daha hemmiyetlidir: Mihver di sist, yapılan değşikliğe karşı' Hi vat unsurunu sleyhtar gibi gü meğe çalışmakta ve Yugodlav liğini sarsmak için elden yapmaktadır. Filhakika mihverin bu tahrikâtta bulunması için vi tin az çok müsait olduğu da lümdur. Cenup Slavları devi teşkil eden unsurlar arasında S lar ekseriyeti teşkil etmekle ber, Hırvatlar da ikinci unsur larak .ıoıı.ı- KF yöbarliktar Urün $ bamet takalil ) kürk & 1 ; Ş ati nin kurulması İçin yapılmış Bi mücadele idi. Fakat harpten Sırp, Hırvat ve Slaven devleti #f3,, mi altında kurular teşekkill rümedi ve Kral Âleksandı, İ senesinde Yugosl"*ya namı da devleti yeni baştan tanzini derek milli birliği kurmuya çı Bu teşebbüs Hırvatların muka' metile karşılaştı. Ve nihayet senesinde Kral Aleksandr. Mi yada bir Hırvatın kurşunile K ledildi. Bundan sonra da St: Hırvatların arası açık kaldı ve cak aşağı yukarı ayni var olan Çekaslovakyanın âkibeti den sonradır ki barbin bir anlaşmıya varmak mümkü du, Ağustos 1929 tarihinde k lan bu milli birlik üzerine H ların lideri Maçek kabineye ve son darbeye kadar — Yüi birliği, harbin doğurduğu lerin tazyiki karşısında bile yaffakiyetli bir jfatihan vermiş Fakat acaba bu birlik bugün göoslavyayı karşilıyan — bul çinde de ayni muvuffakiyetli tihanı yermekte devam dir? İşte günün en ehemmi menelesi budur. Filhakika yeni! y ti a e AAA da Maçek, birinci Başvekil ni olarak gösterilmektedir. mihver kaynaklarından geleti lomasisi, Sırplarla Hırvatlar sına nifak sokmak için eldet len gayreti sarfetmektedir. watlar, üçlü pakta taraftar ve hükümet tarafından takip cek olan bitaraflık politil aleyhtar gibi gösterilmel Berlin radyosu, Hırvatlarım goslav bünyesi içindeki lerile Slovenlerin Çekoslovak yesi içindeki vaziyetleri bir mukayese yaparak Çek hakkümüne» karşı korunan vaklar gibi, Hırvatların da «tahakkümünes karşı kosun! Tüzumundan bahsetmişlerdir. çi bu mukayese, Hırvatları t6f kuza sevketmelidir. Çünkü Ü koslovak devleti - parçalandi sonra Slovakların perişan B gözönündedir. Fakat bu tah! tın bugünkü müşkül şartlar tında nasıl bir netice vereceği, nüz iyice malüm değildir. İşt goslavyanın bugün karşılaştığ ehemmiyetli mesele ve 4 ı € ” 4 1 1 " & b z ü e — ÇArkası vari * budür.