19 Nisan 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

19 Nisan 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

6 —SON TELGRAF g DUT T el — 19 NİSAN ttt Borusu İK D AR İN N D 'azan! RAHMİ “YAĞIZ | semilerdeki askerler ve mürettebat daha lima a girerken harp hazır'ıklarını tamamlamışlardı | Osmanlı donanması Trablus ö- | tünde yol gösterip şehre teslim olması için iük teklifi işaretle bil- | dirirken paşa baştardesinin hu - | sus idairesinde Koca Sinan paşa | ile harekât projesini hazırlıyan Turgut reis şehrin zaptı için en kolay şekli tesbit ediyorlardı. Turgüt; şehre iki yakadan as- ker çıkarmak taraftarıydı. Fakat Sinan paşa bunu muvafık bul - muyor: — Önce toplarla şehri tahrip e- delim.. Sonra limana asker dö- | keriz! diyordu. Halbuki Turgudun projesi çok daha pratik ve seri muvaffakiyet temin edecek mahiyetteydi. Hilâl şeklinde bulunan Trablus Hmanı Osmanlı donanması tara- fından istilâ edilmişti. Hem de tek lop veya ok atılmadan. Şimdi bu hilâl şeklindeki limanın sağ ve pol uçları, gerek Trablusa uzak - hğı ve gerekse sahilin tabil ânza- ları dolayısile ihraç için en mü - sait noktalardı. Bu noktalar ele geçirildikten #onra buralara tâbiye — edilecek toplar, şehre hâkim — olacakları için Trablusu mukavemete ısrar- dan alkoyacaklardı.. Yine bu topların hitmayesinde, bücum kolları, Sipahi ve Yeniçeri müfrezeleri şehre sokulacak, üç weya dört koldan birden taarruz ederek düşmanın mevzil mukave- metini de kıracak, Trablusu ko - laylıkla zaptedecekti.. Kaptan paşa kendi noktai na- zarını kabul etmek istedi. Şehrin | teslimi için verilen işaretlere ka- yadan: — Murahhas gönderin. Konu - gşahm! Şeklinde cevap çekilince Sinan paşa husust bir ihtirasla Trablusu Yopa tutmak zevkinin geri kaldı- Banı gördü. Üzüldü. Turguda sör- — Murahhas istiyorlar, Müza- kere için olacak tabil. Göndere- lim mi? Yoksa kendi bildiğimiz Bibi hemen harekete mi geçelim? Turgut muğber bir eda ile mu- kabele etti: — Amana kılıç — ölmaz paşa!. Mademki murahhas istiyorlar, göndereceğiz! — Kimi gönderelim? — Siz bilirsiniz! — Donanmadaki reisleri sen de pekâlâ ve yakından tanıyorsun.. Hangisini seçip gönderelim? Han- Bisi bu işi başarabilir? — Hepsi de başarır. Nihayet gi- dip oradaki kumandana teklif - lerimizi bildirecek değil mi? Ver- diğimiz talimatı hangi reis olsa karşı tarafa götürür, Onların tek- liflerini de öğrenip bize bildire- bilir! Sinân paşa bir müddet düşünür gibi davrandı... Gemilerdeki as- kerler ve mürettebat daha limanı girerken harp hazırlıklarını ta mamlamış, kargılâr oklarımı, balta ve demirli gönderlerini el - lerine almışlar, Kaptan paşanın: Sazaya başlayın! Emrini bekliyorlar, bu emir u- Radıkça onlar da sabırsızlanarak: — Düşman — karşısında bunca üskeri islâmı ne diye taşra ko - yüvermeyip ambarlarda durdu - Turlar. Zehi gaflet! Söylenişlerile taşkınlıklarını a- gığa vuruyorlardı. Kaptan puşa mütereddit bakış- Tarını etraftadolaştırdıktan- sonra Âyi bir kesifte bulunmuş bir adam möş'esile Turguda sözü açtı: — Buldum.. Gönderilecek mu - rahhası buldum! — Kim bu murahhas ? — Kethüda hizmetinde bulunan hadım Murat ağa var ya.. İşte o.. Turgut omuz silkti: — Pekâlâ. Çağırın talimat ve- rin de karaya çıkşın! Gaziler am- barlarda beklemekten usandılar.. Kaptan paşa hadım Murat ağa- | yı çağırt'ı. Ona şu talimatı verdi — Padişahı an Sultan 5 leyman han gazi Trablusgarp &- 'yaletinin de memaliki mahrusesi YMmeyanına ithalini arzu ve irade buyurdular.. Kaptanı derya Sinan | paşanın emrin: yüz seksen parça gemi ve yirmi bin kişilik | bir erduyu buraya bu maksatla gönderdiler.. Şehrin teslimi! arzu- yu şehriyart — müktezasındandır. Eğer şehri vira ile verirseniz cüm- le etba ve kullarınızla buradan çıkmanıza müsaade edilecek.. E- ğer mukavemet gösterirseniz ve şehri harben zaptedersek bu mü- saade yerine yediden yetmi: dar herkesi kılıçtan gerireceği Hadım Murat ağa, bu talimatla birlikte maiyetinde dört kişi ol - duğu halde bir kayıkla sahile gel- di. Karaya çıktı. Şövalye Kardini tarafından gönderilen bir heyet tarafından karşılandı. Doğruca sa- râya, şövalyenin yanına götü - rül Şövalye Kardini, Türk murah - haslarının karşısında muhteşem görünmeğe gayret etmiş, en süslü Üniformasını giymiş, yanında mü- cevherlere gömülü ve bir sıraya duran karısı, kızları, — yaverleri, saray halkı ile çevrili olduğu hal- de bir'gümüş taht üzerinde elçi- leri karşılamıştı. Hadım Murat ağa ile yanındaki Türk denizcilerinde böyle süsten, ihtişamdan, altın ve mücevherden eser yoktu.. Onlar bütün zengin- liği, ihtişamı kalplerindeki mert- lik cevherinde buluyorlar, sonra da dünyanın en muhteşem, en zengin bir hükümdarının, Kanuni Sultan Süleymanın tebaası bulun- duklarından, zenginliğ ihtişa- mun en yükseğini İstanbulda gör- müş oluyorlardı, Binaenaleyh şö- valyenin bütün gayretine rağmen Türk denizcilerinin gözlerini ka- maştıramadığı farkedildi.. Hadım — Murat ağa şövalyeyi Türk usulile selâmladı.. Yanında- ki tercüman vasıtasile teklifle - rini Kardiniye bildi Kardin! Murat aj n sözlerini son harfine kadar büvük bir dik- katle dinledi. Türk elçisi sözle - tine nihayet verince sordu — Pekâlâ., Bi fersahlarca uzak bir yerden kalkıp da şu ço- rak, yılan dolu toprakları istilâ etmek için ne sebep gösteriyor - sunuz? Murat ağanım bu hususta ma - lümatı mevcut değildi.. Yalnız ka- fasında bulduğu sebebi cevap o- larak bildirmekten çekinmedi; : (Arkası var) DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI | «Kazan sularının fışlırmasına mâni olacak usul> hakkındaki icat için alın- mış ölan 2 Mayıs 1929 tarih ve 2138 | numaralı ihtira beratının ihtiva ettiği | hukuk bu kerre başkasına devir. ve« | şahut mevkii fille konmak h leara dahi verilebileceği teklif edil: te ol- makla bu hususta fazla malümat edin- mek istiyenlerin Galatada Aslan Han 5 inci kat 1 — 3 numaralara müracaat eylemeleri ilân olunur. Askerlik İşleri Şubeye davet Beyoğlu yerli askerlik şubesin- den: 312 - 318 - 314 doğumluların se- nelik ihtiyat yoklamaları aşağıda yazılı dört gün zarfında yapıla - caktır. Bugünlerde nüfus hüviyet cüzdanlarile beraber şubeye mü- racaat edilmesi. 22/4/941 Salı. 4/941 Çarşamba, JAAML Perşembe, 25/4/941 Cuı:ı. KISA HİZMETLİLER Eminönü Askerlik Şubesindea: Lise ve daha yüksek okül merumu Mmuamselesi tekemmül etmiş olan Kısa hizmetli Askeri İ yanlarla Yüksek askeri ehlıyetnamesi olanlar. 28 Nisan 941 tarıhınde Yedek Subay Okuluna sevkedileceklerinden şimdiden şubeye gelerek kayıtlarını imiyenler hakkında ka- Sunl takıbat yapılacağı ilân olunur, di mahsus Lira İstanbul Berberler Cemiyetinden: Cımniyetimiz tarafından yapılan teşebbüsat Gzerine permanant mal dema dükkânlarda mühürleneceğinden, makineleri olanların 234.541 gününe kadar alâkadarların cemtyete müracaat ederek — kayıtlarını — yapt kayıt haricinde kalanların haklarını kaybedecekleri bildirilir. | Devlet Demiryollarıve Limanlar İşletme V. İdaresi İlânları Muharnmen bedeli (120.000) yüz yirmi bin lira olan 3000 adet deri caket 8/5/1941 Pazertesi günü saat (15) de kapalı zarf uşulü ile Ankarada idare bina- sında satın aanacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (7260) Hralık muvakkat teminat ile kanunun ta- yin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler (200) kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde — #atılmakta. (20098) F üp Muhâmmen bedeli (11832) lira (38) Kuruş ölan muhtelif cins ve eb'atta 21 kalemden ibaret vagon sami, adi ve duble bina camı fle arnıvo camı (284.1941) Pazartesi günü şaat (13) on beşte Haydarnarada Gar binası dahilindeki — komls- yon tarafından kapalı zarf usuliyle satın alınacaktır. Bu işe girmek isiyenlerin (864) lira (99) kuruşluk muvakkat teminat, —ka-| nunyn tayin ettiği ves/talaria tekliflerini muhtevi zarflarını ayni gün zaat (14) on dörde kadar komisya » Reisliğine vermeleri İârımdır, Bu ite ait şartnamele » komlsyondan pörasız olarak dağıtılmaktadır. dır. (2058) Harp Okuluna havacı subay yetiştirilmek | üzere sivil liseden mezun olanların kayıt ve kabul şartları 1 — Lise olgunluk imtihanını vermiş bulunmak. 2 — Aldıkları mezüniyet diplomalarındaki kanaat notu İyi veya çok İyi bulunmak. Olgunluk diplama tarihinden bir seneden fazla müddet geçmemiş bu- kunmak. Sağlık duramu pilotluk hizmetine müsalt olmak. Yaşları en yukarı 21 olmak. Bilâhare hava muayene heyeti tarafından yapılacak muayenede sağlık durumları pilotluk sınıfına müsatt görülmiyenler isterlerse harp oku- kunun diğer sınıflarına verikrek gibi hiç bir mecburiyete tabi tutul- mazlar. Tam serbestürler, Kendilerinin Be k göre muameleye Okul tedrisatı 15/Maym/941 de başlayacağından talip olanları - kundukları askerlik şübelerine mürnesat edeceklerdir. Azkerı üK :ub:ı:- Tİ, yaptıracakları sıhki müayenede müsbet netice alanlar evrak Harp Okuluna sevk edileceklerdir. (abıa) —— Rami : Satınalma Komisyonu Rs.den 160 adel eger takımı 2400 sayılı kanunun 46. Maödesinin (M' gatın alınacaktır. Beher eger takımının Satı:80 Jira tahmin Gdilmile Paza aa | Mmuamelesi Ramide: Satın alma komisyonunda 25/4/041 tarihine rastlıyan Cuma | lacaklar. - Şartnamesini görmek — istiyenlerin her gün, Pa-) zarlığa talıp ol Kün ve — saatle takarrür edecek bedelinin © 18 çi aiabetinde teminat akçaları ilo birlikte komisyona müracaatları küzumu ilân o- kunur, (2966) ZAYİ — 996/837 ders yılında Cum- e ANAPİYOJEN a) seya 5a aze MA G S Ti €l sınıf tahsil belgemi zayi ettim. Ye- İhsan Sami K nisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Ayvansaray C, 19 No, Mukaddes GÜLSEVER Sahip ve Başmuharriri: Etem İzzet Benice - Neştiyat Direktörü Cevdet Karabilgin «SON TELGRAF» Matbaası yi 23 Nisan 1941 Bayramına Fevkalâde Piyango Plânı 1 — 50.000 50.000 1 — - 20.000: 20:000 2 — 10.000 20.000 6 5.000 30.000 30 2.000 60.000 30 1.000 30.000 60 500 30.000 300 100 30.000 3.000 10 30.000 30.000 2 Z 60.000 33.4380 — — Yekün — — 360.000 Tam Bilet 2 Lira Yarım Bilet Sulh Hukuk Hâkim- | liğinden: Hayat ve mematı belli olmıyan Osmanın Beyazıt — mahallesinde eski - Tavşantası veni Mithalpaşa sokağında eski 8 yeni 3 kapı, 687 ada, 17 parsel numazalı ar: n 11/12 hissesi Ali Osman oğlu Ca- ferin ve 12/1 hissesi de gaip Os- man uhdesinde olup Hazine avu- katı Yusuf Nuri Anter kâyyım sı- | fatile bu arsanın izalei şuyuu ile satış bedelinin hissedarlar ara - sında tevziine karar ita olunma- | sını talep etmiş arzuhal ve dave- tiye ve gıvap kararları ilânen teb- liğ edilmiş olduğu halde mahke- meye gelinmemiş ve vekil dahi gönderilmemiş olduğundan mah- kemece müddeabih müşada ka - biliyeti taksimiyesi olmadığı in- delkeşif ehli vukuf raporu ile ta- hakkuk ettirildidinden — kanunu medeninin 628 ve Hukuk U. M. leri kanununun 56, 570, 572 mad- desi mucibince bilmüzayede sa - tılarak parasının hissedarlar bey- ninde ve hi: Tİ nisbetinde tev- zi ve taksimi suretile şuyuun iza- lesine ve takdir — olunan Üücreti vekâletin bedeli müzayededen bittenzil vekili mumallevhe ita - sına ve bilcümle masarifin dahi hissodarlara, hisseleri nisbetinde tahsiline kabili temyiz olmak ü- zere 31/5/940 tarihinde karar ve- rilmiş olduğundan tarihi ilândan Atibaren 8 gün zarlında temyizi dava takdirde hüküm kesbi kat'iyot edeceği ilânen teb- d 940/51 "Daniz Levasım Satınalma Konülayoon İllilöği 1 — Beber kilosuna teklif edilen 1050 kuruş gali görülen 200 ilâ 1400 Kilo süngerin 224841 Salı günü saal 4 de Kasımpaşada — bulunan kamis- yonda pazarlığı yapılacaktır. Şartnamesi her gün l9 saati komisyandan bedelsiz olarak alınabitir. 3 — İsteklilerin miktar ve Hutlara göre yüzde yedi bu- çuk nisbetinde İlk teminatlariyle bire ükte belli gün ve şaatte komisyonda Bazır bulunmalari ilâr olunuz. . (3042) 1 — İhtiyacımız olan 1000 metre u- zunluğunda içi İâstikli 60 lhk hortü- mun 214941 Pazartesi günü — sant 10,30 Kasımpaşada bulunan deniz le- vazım satın alma komisyonunda pazar- fağı yapılacaktır. 2 — İsteklilerin belli gün ve matte gaerkür komisyona — müracastları ilân olunur. — (8088) | 1 — Mevcut evsafı mucibince 5000 Nâ 38000 kilo arap sabunu — alınacak- tır. Beher kilosuna tahmin edilen fi- at 40 kuruş olup 214.541 Pazartesi gü- mü saat 11 de Kasımpaşada — bulunan Deniz levazım — sâtın alma - komisyo- Ja eksiltmesi yapılacak- er gün komisyondan lara göre ka der komlsyonda bulunmaları ilân olunur. dimük tü di SAa DEVREDİLECEK İWTİRA BERATI hâmil teşekküllerin mevkile- Finin tayinina ve kayıtlarının masına dalr usul ve cihaz> hakkındaki keat için alınmış olan $ Mayıs 1939 ta- rih ve 2738 nümaralı fhtira beratının Mhtiva ettiği hukuk bu kerre buşkatına devir veyahut mevkli fille kanmak için keara dahi verilebileceği — teklif edil- lan Han $ tnci kat 1 — 3 müracaat eylemeleri ilân numaralara olunur. teklif “edecekleri | yapıl- | 19 Nisan 1941 Program ve Memnli Ayarı. İ Müzik: Radyo Caz Ö &1 Çİbrahim Özgür de) 1803 1800 1800 deri.) 8 Müzik: Halk Tüel 1930 Memleket Saat Ayaflk Jans Haberleri, Konuşma Müzik: Karışık Şarvki küler. 1945 1950 2015 2045 2115 2130 Müzik:-Fasıl Heyetik Konuşma (Kişap Müzük: Radyo Salat trası (Violanılat Ne İdaresinde), Memlekel Saat Ayaflii Haberleri; Ziraat, Tahvilât, — Kambiyo kut Borsası (Fiysi)e 2250 - Müzik: Cazband (PL) 2325/23.30 Yarınki — Progl Kapanış Şerife varisi “Ayşenin Pangi tınbakkalda oturan Yani kıli zimmetindeki alacağından dolüf tek fazlasına şâmil olmak üzent paraya çevrilmesine karar veğ 23/0/040 da müşlerisine dahl yapılmış bulunan ve ihale denmermesinden dolayı bu kerfil İ K. nunun 133 üncü maddasdn kan ihalesi feshedilen borçlunü Hi asağıda yazılı ve Büyükadal zam mahallesinde. kâin iki bal gün müddetle arttırmaya / çık tır. Bvsafı: Borçlunun — mahcuz — Bü zam mahâllesi Fabrika sokak 3 parsel ve 4/13 eski ve halem tajlı ve 85 metre murabbar rihe bir katlı bir oda ve altı ve taşlıkta bir helâ ve sabit bif bir miktar bahçesi ve içinde K bir kaç meyva ağacı 250 lira fi men değerli bir. Büyükada Nizam caddesinde tük, 19 ada, 23 parsel ve haleti tajlı ve 86 metre murabbar sahil rine mebni bodrum katında taşli lâ, merdiven altı ve ö cepharli oda zemin kat ön kısmı demnlir Pi Tiklı bahçe İle çevrili burada Vi bir defne ağacı — olup ahstll dan girilince koridazdan senra zerinde bir ve arka çephesindö cemdn iki odalı, çatı katında denilen diğer bir odası vardır. trik teritatı her Hctsinde haricen boyalıdır. Bu kusım- $ Mmuhammen değerli olup her Üd ahşap ve kabili süknadır. 1 — Acık trtlırması 24/4/90İ gembe günü saat 14 den 16 yE dairede icra kılınarak en çok ihle olunacaktar. 2 — Arttırmaya İştirak edenil hammen değerlerinin © 7,5 nf pey akçesi verecek veya miltt bi kadan teminat mektubu getli $ — İhale bedeli hini ihalesi ginen alınacak ve şartmmesine mmen rlayet edileçektir. 4 — Fazla bilgi edinmek 638/1484 Gosya sayisiyle di racaatları ilân olunur. İstanbul Komutanlığı 'ma — Komisyo Beherine tahmin eidlen fiyati” olan 200 — 350 Hitrelik 130 adet berli ve galvanizli bidon caktır. Muhammen bedeli kat'i teminatı 1013 Hradır. İ Fin 22/4/M41 günü saat 11 de a satın alma kamisyonuna ri. 42002> Kelepir Sa: Çök idareli 30 modeli Opak pitân, bol lâstik. Müracaat Ci gir Susam sokak No. 23 Dall DEVREDİLECEK İHTİRA «Elektrik Tali botaryalarındal bataryalarına müteallik slâhati ğ Kındaki icat için alınmış olan ? yıs 1930 tarih ve 2856 numarali beratının ihtiva ettiği hukuk VĞ başkarına devir veyahut me' XKonmak için icara dahi verli teklif edilmekte olmakla bu fazla mallmat / edinmek — istifii Oatatada Aslan Han $ inci Kat mumaralara müracaat eyi olunur. MAKSİM ——— Bu Akşam KIYMETLİ SAN'ATKÂR SAFİYE nin muvakkaten istirahate çeki'mesi mnıııebgı"o VEDA GECESİ TERTİP EDİLMİŞTİ San'nikâr SAFİYE Bu geceye iştirak -edecektir.