24 Nisan 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

24 Nisan 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

İÇİNDEKİ A Te EİA Nİ VBU yazının metinleri " Anadolü Alansı bühtenlerinden alınmıştır) “lhisedem: Maammer Alatuz a9 kuvvetleri kumandanı ev- Bün saat 21,40 da Almanlar Tede oldı T kuvvtlerin Korent'in şima- * Lâmyanın cenubundaki 'l':t'vde bulundukları mu- SAŞVEKİL DE BİR KEYANNAME NEŞRETTİ Ye Şo 1 Giride çeki - Suderiş Kraldan gonra, Başvekil da Yunan milletine bita- 'anname neşretmiştir. 'yannamesinde bilhas- Şör ki: «Bu elim ve ayni de- © Yüksek dakikada şunu bil- m_:; İsterim ki, Elen ruhu ki- üştır. — Müstevlilere itaat ©k kat'? azmini göstermek- " Bu hissiyattan gürur duy- dzhiş . Misli görülmemiş hak- .N_’.ıeuvuu karşı kendimizi İün pişd Gdiyoruz. Dünyadaki bü- 'Buş»'—" milletlerin iksinti ile red- Oka c Dü imtihandan açık alınla ü dânan mütareke gayri mes'ul :::'”I'"’ tazyikin neticesi ol- Besi muhtemeldir. Gol 'adelemiz maddi uyıpl.ırlı ydur. Fakat kahramanları kor- 'az. Bunlar telâfi edilecektir. dürünuz. Yeni Yunanista - G hakkı muhafaza edilecektir. kakü bizim haklarımız kanla yâ* sattıştır. Emin - olunuz ki, müli üneşi tü ) _:!mııınm bu cephede dördü aç ü 25 fırkaları var - ”. İtalyan kuvvetleri de hemen M (1 inct sayfadan devam) —.,,'.::vkdmııı-ı haber ver ceşiâde bu tebliğlerden çıka- sak vaziyet ve netice şöyle e- £ _.::-Mı— veya Livadya hattını yalnız vvetleri tu- A İngiliz kun tur- 2) Tırhalayı cenuba AL geçem a küvvelleri, İngiliz - Yunan üVvetleri arasına taarruz etmiş, cenahta bulunan İngiliz kuv- hi cenup İstikametinde çeki- _== Almanlar için Yunan sağ ce- a acık kalınışır. Bundam sonra ae kit'aları siklet merkezi ce- ln: çenahta olmak üzere Yanyı malde ( doğru ilerlemiş, talyan ordularının cephe yADAvutluktan çekilmektle olan — lanlara aittir. Bunun zaru-| Ve yorgunluktan ileri gel - | Hitlerin General Fran- koya bir mesaj göndere- rek, altı Alman fırkası- min İspanyadan geçme- sine müsaade istediği bildirilmektedir. Hitler, Alman fırkalarının Fran- sız İ 'a geçmesine mü- Frade edilmesini de Mar reşal Peten'den istemiş- tre -—ğ: ırdım edecekti. * Aimanların garbi Trakyada 80 bin kişi esir aldıklarını iddia et- melerine rağmen, salâhiyettar membalarına :ı“auu.ı:nun kuvayı külliyesi deniz yolile kurtulmuştur. Yunan ordu- sunun geri kalan kısmı dalma İn- gilizlerin söl cenahında muharebe etmektedir. Moraya giden ber - zah müdafaası kolay bir berzah olarak gözükmektedir. Hâva kuv- vetlerinin düzümlü himayesi tak- dirinde muharebe burada düşman için dahâ pahalıya mal olacak - tır> IN YENİ HEDEFİ: CEBELÜTTARIK İspanya - meselesinde yeni bir inkişaf kaydedilmemekle beraber Amerika gazeteleri, Almanyanın Afrikaya geçmek üzere geçid ver- mek için İspanyayı tazyik ettiğini ısrala söylemektedirler. Yarı resmi bir habere göre, Ru- Golf Hes General Franko ile gö- Tüşmek üzere Madride gitmiş ve Berline dönmüştür. Rodolf Hes, Franko'ya 'Hitler'in bir mesajını vepmişlir. Hitler bu mesajında 6 Alman fırkasının İspanyadan geç- mesine müsaade isteml, Diğer bir habere göre, Hitler, Nazi kıt'alarının İspanyaya git- mek üzere Fransadan geçirilme- sine müsaade edilmesini Fransa- dan da istemiştir. Mareçal Pe - ten'in bu isteğe muhalif olduğu zannedilmektedir. Mareşale göre böyle bir talebin kabulü İngiliz- lerce hasmane bir hareket telâkii edilöcektir, AFRİKA CEPHESİNDE İngilizler 19-20 nisan gecesi Bar- | diya civarına asker çıkarmışlar- dır, Bu &ıt'anın vazifesi mühim bir köprü ile ihtiyat malzeme do- çede tahrip etmekti. Köprü ber- hava » Düşman — için çok kıymetli bir ganimet - teşkil edecek olan depo ise ateşe veril- miştir. Mevcut dört sahll batar- yası da işe yaramaz bir hale ge- tirikmiştir. Habeşistanda İltalyan kuvayı külliyesi dağlık Dessle mıntaka - sında el'an mukavemete devam etmektedir. HARP VAZİYETİ takkruzları muntazam ve fakat arazi müşkülâtı dolayı- gile çok ağır çekilen Yunan kuv- wetlerinin Pindos dağlarında ge- rilerini kuşatmağa muvaffak ol- muştur. Bunun neticesi olarak E- pir ve Pindos mıntakasında Vu- nan ordusu şimal, şark ve kısmen cenuptan sarılmış vaziyette kal- maştır. Yani evvelce tahmin etti- iim'z tehlike tamamile başgösler- miştir. Artık ayrı ve ihata edilmiş wariyete düşen Yunan ordusunun centba çekilmek veya Adriyatik- ten gemilere binmek suretile pek az kısını kurtulabilir. Yunan er- dasu kahramanca son bir muka- wemetten sonra mağlüp ve esir olacaktır. Bizim kanaatimize göre bu işte - bir sevk ve idare hatası vardır. Bidayettenberi Alman taarruzla- yının siklet merkezine karşı dür- mağa mecbur kalacak sağ cenah daima mihver bilinecek, sol ce- mahta bulunan Yunan ordusunun müdafan, oyalama ve ihtiyari ric'at hareketleri bu esasa göre yapıla- caktı, Sağ cenahta bulunan İngiliz Kkuvvetleri 4-5 günde 100-150 kile- metre geri çekilirken sol cenahta yolsuz ve dağlık arazide bulunan Yunan kuvvetleri bu kadar ?hk çekilemezlerdi. Bu düşünce iledir ki biz bidayettenberi Yunan ud:- sanun alınmasını, -Arnavut- Tukta ı=ı terkinin - sevkulceyşi bir ehemmiyeti olmuyacağını, bi- lâkis derinliğine oynak r:ıuaını: im çekilmenin lüzuml bliğen lc:l:d“:rnü;llll Müda- faa cephesi bidaycile şimale dö- müktü; bundan sonra cephe tut- makta esas şimali şarki: değil, şimali garbiye değrir ge Almanlar ken Kahire 24 (AA.) — İngilizler halen, Sollum ve Tabruk mınta- kalarında mahalli taarruz hare - ketlerinde ilk teşebbüsü öle almı bulunmaktadır. Pazartesi salıya bağlıyan gece yapılan Tobruk hurucu çok şa - yanı memnuniyet olmuştur. Öğ - renildiğine göre, düşman, bu hu- ruç bareketinden sonra Tobruk'a getirilmekte olan 400 kişiden mü- rekkep bir esir grupunu, bizzat kendi askerlerini bombardıman etmiştir. Bu salı gecesi hurucu, ya- pılan 'birçok huruçların en go - nuncusudur. Bu huruçlar esna - sında, ekserisi İtalyan olmak ü- zere 1500 esir alınmıştir Habeşistanda, Adisababada İm- parator Haile Selâsiye'nin avdeti için hazırlıklara devam edilmek- tedir. »&r Budapeşte, 4 (A.A.) — Hariciye Nazırı Bardossi, — Macaristanın - harlei siyaseti hakkında bugün Mectiste be- yanatla bulunscaktır. ÇARAŞRRPI CREARRAA Trablusu bombardıman (l inci sayfadan devam) muvaffakiyetle neticelenen — bu hücum hakkında tafsilât vermek- tedir, Diyor ki *Bir kalileye refakat etmek va- zifesini yaptktan sonra — filomuz Trablusgarbın — bombardıman e- dilmesi emrini aldı. Trablusa gi- derken gemilerimiz Sicilyadan ağ- lebi ihtimal Bingaziye gitmekte olan üç ağır düşman tayyaresi gör- dü, Az sonra ufuktan iki bombar- diman taş kıtaat mal tayyareleri idi. Donanma tayyareleri derhal hü- | cuma geçti. Muharebe uzak bir. MMM MAMAMAN mesafede oldu. Safahatım takin ' Pipe bombardımanı edemedim. Fakat sonradan dört Yunkersin düşürüldüğünü, bizim- kilerin bir tayyare kaybettikleri- ni öğrendim. Cumartesi akşamı i- di. Gece olunca, ertesi sabahki bombardıman için hazırlıklarımızı yapmağa başladık. Filamuz, o ge- ce tayyarelerimiz tarafından şid- detle edilmiş olan Trablusa yaklaştı. Ertesi sabah saat 5 de filemu- zun gemileri, liman önünden ge- çerek 25 dakika xalvolarını Trab- Tusa boşalttılar. Ancak 25 dakika sonradır ki, İtalyanlar şiddetli bir hava dâfi ateşine başladılar. Bun- dan sgonra gemilerimiz tekrar li- manın önünden geçti ve yeniden 25 dakika bombardmıan etti. Trab- lusu geniş bir duman kaplamıştı. Bir gemi, tek başına Trablusa 150 ton mermi attı. Gemilerimiz dönüşte, bir çok defa düşman tayyarelerinin mu- yalfakiyetsiz hücumlarına uğradı. Bir İtalyan tayyaresi düşürüldü. Bir Alman tayyaresi inmeğe mec- bur edildi. Avcılarrmız üç Alman bombardıman tayyaresine hücum ederek, birini tahrip ettiler, fı. Bunun için de Yunan ordusunu sür'atle geri çekmek Küzımdı; çe- kilme hesabında, yolsuz ve dağlık arazı müşkülâtı hesaba katılma- hıydı. Dün sabahtanberi yüzümüz gül- müyordu. — İçimizde — yapılması mümkün olan bir işin yapılama- masi endişesi vardı; bir sevk ve idare hatası uğruna fena vaziyete düşmüş olan kahraman Yunan or- dusu için acı duyduk. Bundan son- va ne olacak?, 1) Cenupta ayrı bir grup halin- de kalan İngiliz ordusu, bir Nor- weç harekâtina düşmemek - için Lâmya körfezi - Livadya hattını tutacaktır. Atina istikametinde müdalaaya devam efmesi muhte- meldir. 2) Şimalde ayrı bir grupu kalam Yunan ordusu da tamamile esir almamak için bazı kısımlarile ce- muba ve Adriyatik sahillerine çe- kilerek kurtulmağa çalışacaktır. Yunan ordusu yorgündür, karşı- sındaki kuvvetler © kadar çoktur ki son bi rdela kahramanca mu- kavemet güstermesi az muhtemel- dir. 3) Termopil geçidinde İngiliz or- (Fazla rakının sonu — dusile tekrar muharebeye tutuşan Alman ordusunun Atina istikame- iye doğru | tinde tsarruzuna şiddetle devam olarak | etmesi beklenebilir. onTelsraflar | di askerlerini | topa tutmuşlar| | hesindeki Yunan kuvvetlerinin EN SON DAKİKA Yunan tebliği Epir ordusunun neden teslim olduğunu izah ediyor » (1 Hnel sayfadan devam) bir çekilme yapmaklığımızı icap ettirmiştir. Alman — motörlü — vasıtalarının Manastırdan cenuba doğru yaptık- ları seri ileri hareketi ve Arnavut- Tuk eephemizin sol cenahmın baş- hca ric'at yolunun kapatılması bu- rada bulunan kuvvetlerimizi dağ- lik mıntakaya teveccüh etmeğe mecbur etmiş ve bu mıntakada çekilme hareketi ve iaşenin teml- mini meşkük bir hal almıştır. Epirde buleman ordumuzun son dakikaya kadar iki misli İtalyı kuvvetine muzafferane karşı yan başlıca kuvvetleri de umuml çekilme hareketine iştirak etmiş- lerdir. Bu harekât, İtalyan kuvvet- lerinin anudane hücumuna rağ men İntizam içinde tahakkuk etti- rilmiştir. Kuvvetlerimiz bir çok defa mnkabil hücumlar yapmışlar ve hattâ düşmandan esir bile al- mışlardı; Diğer taraflan iz'aç edilmeksi- zin ric'at etmekte olan kıtaatımızı ve gerimizi vuran mihverin bol hava kuvvetleri Arnavutluk cep- gayrimusavi —Alman ve İtolyan kuvvetlerine karşı mücadeleye devamını güçleştirmiş ve 20 misan akçamı yukarıda zikredilen kut- vetlerimizin Alman kuvvetlerine teslimini intaç etmiştir. Bu kuv- vetlerin teşlim oldukları Ana ka- resi göründü. Bunlar | e mahsus Yımkers 82 | dar İtalyan kuvvetleri Yıman top- raklarına girmeğe muvaffak ola- mamışlar ve kuyyellerimiz tara- fından - Arnavutlukta durdürül- muslardır. (1 imol sayfadan devam) Korent mıntakasına da bom- Balar atılmış ise de, ölü ve hasar yoktur. Teb mıntakam “ama 've Milör adarına da böm? balar atılmıştır. Alman tay- wareleri Loryon'da bir Türk şilebini muvaffakiyetsiz bom- bardıman etmişlerdir. İngiltereye verilen tayyareler (X imcl sayfadan devam) uçuşlarda bir tayyare kaybolmuş- tur. Hava yolile teslimat usulünü ıslah etmekteyiz.. Nazir, — bombardıman ve aver fayyareleri — imalâtının gittikçe artmakta olduğunu — söylemiştir. Mart ayındaki tayyare endüstrisi Tandımanımız geçen seneki mart ayından iki buçuk defa daha far- hadır. Nazir demiştir ki: «— Almân “teyyareleri, tay - yare imalât merkezlerimize ulaş- mak istiyor. — Biz bu merkezleri muhtelif 42 mıntakada bulundu. ruyoruz. Düşman her merkeze va- rabilmek için 42 muhtelif mınta- kanın tesisatına hücuma mecbur- dur,» Samsun ve Sivasa gidecekler (1 incl sayfadan devam) buriyet olduğu tesbit edilecekler ka- ymarala alınacaktır. Diğer taraftan vilâyette halxa veri- lecek paranız vapur ve tren biletleri- #ğn hazırlarımazı tamamtanmış, kay- makaralıklara gönderilmiştir. Bu — sa- Baltari itibaren sevkedileceklerin mıne takalara göre Hstelerinin hazırlanma- aa başlanmıştır. Bu listeler hazırlan. dıkga nakliyat komisyonuma gönderi. lecek ve komisyon da bu Jiştelerdeki miktara göre derhâl vezalt temin ede- ceklerdir. 68 yaşında bir ih- tiyar yokuştan yuvarlandı Cihangirde Yeniyotu —mahallesinde 20 avmarada oturan Yünan tebaasine Gan 68 yaşında Sarandis Kumbarncı. lar yoküşundan gecetken ayağı kayıp Güşmüş ve tehlikeli — suretle yaralan- mışlır. Örtoköyde Üçyıldiz. maballesinde ö- turan Fethi Ösminde bir: sarhoş DÖNÜM NOKTASI (Başmakalden Devam) kıt'asına tam hakimiyet ile Akde- nizde, Afrikada harbin birinci ve nihal safhasını başarmak teşebbü- sünü tercih edeceğini sık sık teb- rüz ettirmiştik. Almanyanın 1941 yılı içindeki bütün hareketleri bu görüş — ve noktaj nazarımıza hak kazandır- mıştır. İtalyanın — harbe - girişindeki maksatları başarmak - rolünü de üzerine alan Almanya; Balkanlar- da da kıt'aya hkimiyet tasavvu- runu birinci plâna alarak harbi avni zamanda Akdenize ve Şimali Afrikaya sirayet ettirmiştir. -Şi- Afrikada ve Masır istikame- tindeki ilk baskın muvaffak ol- mamıştır. Almanya Cebelüttarık ve Süveyyi ele geçirdiği ve ba maksatla Şimali Afrika İspanyol Fransiz müstemlekelerinden i temin ettiği takdirde; Akdenizdeki İngiliz hakimiyetini yıkmış ve Avrupayı İngiliz temn- sından tamamile tecrit etmiye müvaflak olmuş olacağrat hesap etmektedir. Şimali Afrika, Cebelüttarık ve Süveyşi ele geçiren Almanya için; Tahâat ve serbest şekilde aktaraen- ğı motörize tümen — ve kıt'ularla Afrika kıt'asının - üzerinde ciddi harpler vermek, hakimiyot tesiz eylemek ve Afrikayı kâmilen A- rap şibihceriresini, Irak petrolle- rini Almanya ve İtalyanın sömür- gesi haline sokmak da hesap için- de bulunan gayedir. Ancak, Almanyanın — bu plânı başarması; elindeki hayat ve ma- den maddelerinin stokuna bağlı- dır. Şark ve garplan ayrı ayrı ve- ya bir kıskaç halinde şark - ve garptan, ayni zamanda böyle ge- niş ölçüde bir taarruza girişmek, hiç şüphesiz başarılması kolay bir tesebbüs olmuyacaktır. Çok çetin, kanlı ve uzun boğuşmaları, muaz- zam miktarda harp malzemes.nin sarfını içap ettirecek böyle bir mücadelede, eğer Almanya iste- diği miklarda ve en başta petrol, benzin, yağ, mazot ve tay mali malzemesine sahip değilseç bu takdirde bu yoldaki tasavvu- runu iz'aç mahiyetinde deyam et- tirerek havat ve maden maddesini aramak ve bulmak ihtiyacmâ dü- şebilir. Bütün bu yaziyetler sara- hatle bilinmediği içindir. kiş AL- olan hareket ve taarruz plânının bangi istikamette ve hangi hedef üzerinde inkişaf edeceği — malüm değildir. Bu itibarla, Avrupa har- bini en kat'i ve hayati inkişaf saf- halarmın eşiğinde ve bir dönüm noktası içinde telâkki etmemenin imkâni yoktur. Ancak, bu intizar devresinin çek sürmiyeceği ve ni- hayet mayıs ortalarına kadar Al- manyanın kat'i şekilde anlaşılacağı aşikârdır. Şimdiki halde, Almanya hem şarkta, hem garpta faaldir ve diplomatik taarruzlar peşindedir; Yakat, merede ve masıl yeni taar- “urztma inkişaf ve istikamet vere- ceği meçhuldür. Bu yeni inkişaf safhası bir sürp- rlz safha ve sahnesi de olabileceği için; Almanya İle hudut ve harp dığı, bitaraf vaziyet muhafara e- den devlet ve milletlerin müda- faa tedbirlerini azami sür'at — ve hazırlık gayreti içinde arttırmala- m da elbette ki asla haksız olmı- yan yerinde bir ihtiyat ve teyak- kuz tedbiridir. ETEM İZZET BENİCE (3 üncü sahifeden devam) attığını söylemişsin. — Korktum efendim.. Kor - kumdan. Hakkıyı yakalayan, zaptı im- zalayan ve Hakkının ifadesini a- dan polis memurları şahit olarak dinlenikdiler. Nasıl yakalandığını pataların üzerinde nasıl bulun - duğunu anlattılar ve itiraf etti- ğini de söylediler, Mahkeme Hakkının — inkâzına rağmen suçunu sabit gördü.. Se- kiz ay hapse mahküm etti ve tev- kifine karar verdi. Hakkı kapının. önünde tevkif Mmüzekkeresinin kesilmesini beklerken: — Şu parayı yiyemeden yakala- yüz Jirarınt ZAZİ — İstanbul Tıp Fakültesinden almış eldüğüm — BİTR mmmaralı ni bir | yet edzdanımı <ayt ettim. Venisini a- » balde evihe eidetken düşmüs ve haşı | lacağımdan eekisinle hükmü yoktur. taşlara Çarpurak yaralanmıştır. i Kamaletlir ANIŞ | Bilen idam olunur Yazan:M. ATLI Tefrika No. 62 Herihtimale karşı elimi tabarv canın bulunduğu cebime soktum. Tuhumi o esnada birdenbire ce- binden saatini çıkarıp baktı. Sonra telâşla yüzüme bakarak: — Affedersiniz ,sizinle artık a- çıkça konuşmak zamanı geldi!. Dedi. Ben japonun böyle saatine ba- karak, sanki evvelce kararlaştırı!- mış bir plâna göre hareket ediyor- muşcasına söze başladığını görün- ce, birdenbire, irkildim. Her türe Ki ihtimale karşı elimi, hemen iyari bir hareketle ve u- ncamın bulunduğu ce- bime soktum. Kurnaz japonun bu- nu farkedip etmediğini bilmiyo- rum. Çünkü, benim bu hareketi- ti farkettiğine dair yüzünde hiç bir değişiklik olmamıştı. Yalnız çişkin dudaklarında © takma diş gibi duran ve hiç ek- silmiyen sahte tebessümü birden- bire silinmiş, japon şimdi fevka- lâde ağır bir ciddiyet takınmıştı. — Evüt, müsaade ederseniz, 2- çık konuşmak zamanı geldil. Diye tekrarladı. — Fakat, Bay Tuhumi, benim de demindenberi beklediğim bu!. Asıl ziyaretinizin sebebini pek çok merak ettiğime emin olunuz!. Dedim. Tuhuml o vakit kısa ve bodur parmaklarını yüzüme doğru u- zattı: - Aziz ve muhterem dostum!. dedi. Söyliyeceklerim belki garip bir sürpriz gibi gelecek!. Fakat, mnasıl ki, Varşovaya ilk geldiğiniz gün söylediklerime de evvelâ iti- mat etmemiş, fakat sonradan şüp- hesiz hakikati söylemiş olduğumu anlamış iseniz, yine ayni şekilde hakikati size bildirdiğime emin o- Tunuz!. Vükıa, benim size niçin hakikati söylediğimi hayretle te- lâkki edersiniz!. O cihet, benim bileceğim cihettir!, — Böyle bir ciheti size sormu- yorum Bay Tuhumil, Diye japo- nun sözünü kettim, O başını sert bir tavırla salladı: Sonra, gözlükleri altından ga- yet garip bir şekilde parlıyan göz- lerini yüzüme dikerek: — Aziz ve muhterem dostum! diye ilâve etti. Ben sizin Varşova- dan, memleketinize veya her ne- reye gitmek arzusunda olursanız olunuz. Herhangi bir mahalle ha- [ reket edebileceğinizi ümit etmi- yorum!, Zira gayet tehlikeli gün- İere pek yakın bulunuyoruz!, Av« rTupa müthiş sürette karışacaktır!. Öyle zannediyorum ki siz Varşo- vadan dahi çıkmıya vakit bula- Tanyacaksınız. Gülümsemeye başladım. — Muhterem Bay Tuhumi de- dim. Hakikati söyliyeceğinizi ve hiç şüphesiz samimf olacağınızı te- min ederek söze başladınız!. Far kat görüyorum ki ya hareket e- deceğim yeri anlamak veya beni müthiş bir surette ürkütmek için evvelâ garip kehanetlerde bulun- mıya başladınız!, Tuhumi sert bir el hareketile, ilk defa © sahte ve uysal nezake- tinden sıyrılarak, sörümü kesti: — Hiç kehanet değil!. dedi. Sizi temin ederim ki çok vahim ve na- zik günlerin arifesindeyiz. Hiç kimse ne olacağını bilmiyor!, Ma- amafih, pek fena günlerin zanne- dildiğinden daha önce başlıyaca- ğına da hiç şüphe yoktur!. Bunu sizi tehdit makamında değil, için- de bulunduğumuz ânı izah edebil. mek için söylüyorum!, Onun için- dir ki size kat'T tekliflende bulun- mak istiyorum!. — Ne gibi, Bay Tuhumi?. — Gayet bastt, muhterem dos- tumi, Mademki Varşovadan çık- mıya vakit veya imkânt bulamı- yacaksınız ve mademki muhterem arkadaşınız. Bayan Anna, artık kanaat getirdiğinize şüphe etme- diğim büyük tehlikelere maruz- dur, şüpbesizdir ki siz muhterem ve sevimli Bayan Annayı bir an evvel bü tehlikeden kortarmak için teşebbüslerde hulunacaksınız! Yani, demek isterim ki; onu yeni bir operasyona yıtacaksınızt. Şimdi böyle bir aiyetiniz olmasa bile, ergeç. buna teşebbüs etmek mecburiyetindesiniz, mi?. — Olabilir. Bav Tünuml Ve öyle değil levki sizin dediğiniz gibi da - hi olsa Bayan Annanın bu ameli- yat mescle veya tehlikesinin sizl ne cihetten alâkadar ettiğini am- liyamıyorum!. 'Tuhumi sert sert yüzüme baka- Tak: — Bunu anlıyacaksınız!. dedi. Yalnız, lütfen, müsaade bahş bu- yurunuz da maksadımı evvelâ si- ze izah edeyim!, Ondan sonra sual veya mütaleanızı ölldirinizi. — Pekâlâ, onu da kabul ede- lim, Bay Tuhumi!, Evet, bu tahe minlerde bulunmaktan maksadı- nız?, — Maksadım şudur: Sizi bu tehlikeden kurtarmayı ve her türlü külfete katlanmasına mey- dan bırakmamayı arzu ediyorum!. Münasip görecek olursanız, Mat- mazel Annanın derhal yarın be- nim göstereceğim emin bir klinik- te ameliyat edilmesini mayı size teklif ederim!. mukabil, yani öperasyon netice- sinde Bayan Annanın bugün a- pandisit nahiyesinde taşımakta ol- duğu madenin - ki size tehlikeden CArkası var) Balkanlarda Vaziyete Bakı (1 inel sayfadan devam) €Epir ordusunun benim, Başkuman- danm ve hükümetimin haberi olma- dan düşmanla mütareke imzalamasına saik olan hakik| sebepleri daha bilmi- yoruz. Bu fifi, milletin, Kralın ve hüktük melin her azmini hiç bir surette takyit etmez. Milletin. Kralın ve hükümetim her azmi kalan kuvvetlerle milli men- faatlerimizi sıyanet için mücadeleye devamdır.> Diğer taraftan Yunun Başvekili Su- Geros'la bir. beyanname neşrederek, Kralın beyannamesinde — olduğu gibi, mücadeleye devam tayik etmiştir. CEPHEDE MUKAVEMET DEVAM EDİYC : Kahireden bildirildiğine göre, İngi- Tizlerin sol cenahındaki esas Yunan manyaya geri çekilen bir Alman zırkm h fırkası insan ve malzemece yüzde 65 yaylat vermiştir. Epir odusunun teslim olmasının Yus an kuvvetlerinin kuvayı külliyesine terir etmediği zannedilmektedir. Al- man tazyikinin gevşemesi yeni mevzilerini tarsin etmek imkânm vermiştir. Lâkin bu molanın devama edeceği tahmin edilmemektedir. Yus nan - kıt'alarının da müharebeye — de “vam edeceklerini gösteren ümit verlci sebepler vardır. Sovyet kıt'ala- rı Uzak Şark- tan çekildi yakında, babriyeye — mencup 40 mili metrelik tayyare topları imaline baş- Tayacağını bildirmiştir. Bu toplardan ayda 900 tanc ima) edilebilecektir. Pis ke bomnbardıman tayyarele.ine Xargı, :: toplar en tyi müdnfaa topu olacake, Üniversitede imtikanlar pozartesi günü devam olunacak- tır. B LA döre FÜK drin a İA İ