28 Nisan 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

28 Nisan 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

H TAEME TT © — SON TELGRAT Hücum — 28 :î!sıl;vv Borusu Trabinsu Nasıl Aldık, Nasıl Kaybettik? | Yazan: RA! HMİ YAĞIZ | Tefrika NoT Sabah namazından sonra emir verirseniz, hemen asker dökmeğe başlarız — Nasıl herşey hazır mı Turgut — Hazır yaçam! — Ne zaman asker dökmeğe baş- ayoruz? — Sabah namazından sonra emir werirseniz bemen başlarız. — Haydi namazı kılalım.. Ezan sesleri denizde bir sabah evveliki gibi derin akisler bırakarak etrafa yayılmış, kılıçlarını akşam” dan bileyen, balta ve topuzlarını ha- marlıyan Türk cengâverleri güverte- lerde «af bağlayıp Ulu Tahrıya el açmıştı.. Namazın sonunda Kap- tan paşanın da iştirakile zafer du- Gi yapıldı. Arkadan emir verildi: — Bölükler taşra çıkmağa hazırlansınlar.. Kadirgalar, başta — Turgudun müfrezesi pişdarlık eftiği halde 'Trablus limanının garp ucundaki şimdi Tungut tepesi denilen te - penin sahiline yanaştılar... Düş - man topçuları ölü zaviye altında kalan sahilin bu kımını ateş a- tına alamıyorlardı. Zaten kadir - gaların sahile — sokuluşunu bile farkewnemişlerdi. Kadirgalardan evvelâ Yeniçeri bölükleri çıktı.. Bunu müteakip mıştı. İlk çıkan müfreze iki bin kişilik güzide bir kuvvet halinde sahilde toplanmıştı. Turgut bun- lara ne yapacaklarını tarif etti. Peşine taktı... Loşhuğun içinde kı- mıldanışları zor — farkedilen bir gölge yığını halinde ve hiç gürül- çıkarmadan — müfreze tepeye tırmandı. | Şimdiki Osmaniye istihkâmları- nn bulunduğu sırta varınca yarısı | mykuda yarısı top başında bulunan düşman askerleri ne olduklarını anlamağa vakit — bulmadan esir düştüler.. Bu hareket çabuk ya- pılmiş, Tungut reis kendi toğçu - larım da buraya çıkarıp toplarını şehre çevirlerek müfrezeyi yeni hareket sahmesine doğru tanzim emişti. Günün ilk ıçıkları ufku yaldız- ladı.. Liman, gündüz ışığı altında gömdi daha tyi görülüyor, donan- Mmanın ikiye ayrılarak — limanın sağ ve sol uçlarında sahile yanaş- tığı farkediliyordu. Koca Sinan | paşanın hissesine düşen mıntaka- ya henüz ihraç yapılamamıştı. Gü- Tültü ile sahile yanaşan kadirga- lara tepedeki düşman topçuları a- teş açınca işin şekli değişti.. Trab- kustaki muhafızlar da şövalyenin emrinde © tarafa doğru seğirttiler. Trablusun şark kısmında sabah karanlığı tuhaf bir muharebe baş- ladı. İhra» kuvvetleri kısmen gemi- Jerde, kısmen denizde, kısmen de Bahilde olarak üşe bölünmüştü. Şövalve Kardininin böyle parça lanan kuvvetlere kafşı arazi hâ- kimiyetinden istifade ederek ga- | bebe çakması güç değildi. Şöval - | ye de böyle yaptı.. 'Toplar — gemilere ateş ederken yanındaki bin kişi ile Kandini hü- Ctuma geçti. 'Turgut bütün bunları uzaktan sevredivar, aralarındaki mesafe yüzünden — kaptan paşa koluna üm edemediği için üzülüyor- Hücuma kalkan şövalye Kardi- ni, Mmanın — garp tepelerindeki topların Türkler eline geçtiğin - dört bini bulan Türk cengâverle- rile şehre doğru taarruza geçmiş, iki saat sonra hiçbir mukavemete uğramadan Trablusa girmiş, doğ TU şövalyenin sarayına — gelmiş, yanında getirdiği — şanlı bayrağı Zaraya çekmişti. 'Tam muzafferiyet yolunda iler- lerken cesur gömicilerin açtığı a- teşle yarıda duraklayan Kârdini- ye yanındaki — subaylardan biri Trablus ve sarayın üzerinde dal- galanan #nuzaffer Türk bayrağını gösterdi.. Kardini sapsarı kesile- rok: — Haydi geriye.. Bırakın bu he- rifleri burada, Şehir, sarayı kur- taralım! Hayıkırışile adamlarını topla - Tadı. Trbaulsa dönmeğe kalictı. Turgut, şehri zaptettikten gon- ra boç dürmüyordu. Bvvelâ çıkar- dığı müfrezelerle çarşıyı muha - faza altına akdı. Evlere taarruzu menetti. Ayırdığı bin kişilik bir | kuvveti de Deli Caferin kuman - dasında lâmanın şark sırtlarında Kaptan paşa kolunu hırpalayan gövalye Kardiniyi arkadan vur - mağa gönderdi. Bu kuvvet tepeye varınca geri dönmeğe karar vermiş olan şö- valye ile maiyetini karşısında bul- du. Gaziler kılıçlarına sarıkdılar. Her vurusta öir baş — uçurtarak şövalyenin malyetini birkaç da- kikada perişan ettiler, Önlerinde- ki manlin de kalktığını gören kap- tan paşa kuvveti karay çıkmıştı. Onlar da muharebe — meydanına yetiştiler, Ümitsiz bir vaziyette Türk kolıçlarile karşılaşan şöval- ye ve malyeti teslim — otmaktan başka çare bulamadı. Cafer reis esirleri muhafaza altına aldı. O a- ralık Sinan paşa da karaya çıkmış, Cafer reisin yanına gelmişti. Re- ise sordu: Sarayın üzerinde dalgalanan şanlı bayrağımızı görmüyor musunuz? 'Turgut reis orada şehri muhafaza ediyor.. Sinan paşa zehirli bir gülüşle mırildandı: | — Tabif.. Padişah —kulları can | verip baş almağa savasırken Ture gut Bey zevkinden geri kalacak değil ya... (3 üncü sahifeden devam) — Bizim — Semra! diye, gelen kızı takdim etti. Sonra Semraya döndü: — Amcanı tanıdın mı? Seni kü- çüktün.. Akşamları bize gelir ud | çalar, şarkı söylerdi. Sen de, ku- cağında oturur, dinlendin. Hatır- ladın anı? — Hatırlar gibi oluyorum. Çok küçüktüm her halde.. Pek iyice bi- Jemiyorum. Hanende: — Çok değişmiş.. Maşallah, bü- yümüş de.. Sokakta görsem ta- nımazdım amma, gözler, kaşlar, sima, tıpkı eskisi gibi.. Tıpkı da babası... dedi. Kız, diğer adama: — Enişteciğim.. Şimdi girece- ğiz galiba., Gelin de, şöyle mah- kemeye doğru gidelim.. dedi, den ve Turgüdün — oradan çehre hücuma hazırlandığından haberi yoktu. Turgut, aşağıda, kıyı boyunda bakliyen kendi deniz mülrezesine haykırdı: — Bire Sancaktar reis ne du- mııî öyle şaşkın gibi. Düşman Kaptan paşarlın hücum — koluna saldırıyor, Biçareleri denize döke- cek. Tez İlmanın ortasına gir. Bü- tün gemilerin toplarını tepeden sahile inen yola çevir. Aleş a6. Bu köpek akınını durdur! 'Tungudun bu emri sür'atle ye- €en müşkül bir harp — devresinde kaldığı o sırada, Turgudun gemi- lerinden, âçilan âleş Kardini ile maiyetindeki hücumi kolunu yarı la durdurdu. W:ırıdın atılan güllelere aldırış etmyien Turgudun filosu vazife- sini yeparken Turgut da yekünü Hep beraber ilerlediler. Ben de, arkalarından yürüdüm. Mahkemenin kapısı — önünde, kanepede bir adam oturuyordu. Başında bir jandanma bekliyor- du. Sonradan gelen adam, hanen- deye yavaşça; — İşte, dedi. Derun! zade bu... Kılığına kiyafetine bak.. Avücuna '©n para koy. — Aman ne mıymıntı adam ya- bu.. Hem de — epey yaşlı. Ya - hu, kızınını verecek iyi adam mü Bulacaksınız? Veriverin | gitsin. Daha kaç sene yaşar ki?. Mübaşir, mahkemenin kapalı duran kapısımı açıp çıktı.. — Hüydi, dedi; Geliniz, Mevkuf adamla fıkır fikir ee - mer kız içeri girdilör. Kapı çev- rildi ve hepimiz, mahkemenin ka- pısı önünde kala kaklık , HNDKT T ÜÜ AP ZOĞKİKT T T AAA DAİA M S | PNSC AŞ K 1 — 100 mdet 150 : 200 atmosfere mütehammil 6 M3 lik oksijen tüpü sa- 'tan alınacaktır. 2 — Kat'l teminat olan 1200 lira- y ( H N İstanbul Gümrükleri 1 — Gümrükler — için alınacaktır. LUXBOR Radyoları âletleri Donla Letnnt Salinolma | | Komüyonu İlânları 1 — Tahmla edilsa bedeli 47000> lira olan 1 adet Pulanya tezgâhının 30 Nisan 941 Carşamba günü saat 14 de gözarlıkla ekelltmesi yapılacaktır. 2 — Kati teminatı «1080> lira olup şartnamesi ber gün komisyandan alı- pabilir. 9 — İsteklilerin belli gün ve saxtte kanunun istediği wesaikle birlikte İs- tanbuldaki kamisyona müracaatları. «3261> * 1 — Tahmia edilen bedeli <2267> tira 045> kuruş olan 2650 kilo yünün, 30 Nisan B41 Çarşarmba günü saat 18 de Pazarlıkla: eksiltmesi” yapılatal ? — Kat'i teminatı 24005 lira kuruş olup sarkğamezi her gün komis- yondan alınabilir. 3 — İsteklilerin belli güx Ve sutfte Kkanunun istediği vesaikle birlikte İs- tanbukdaki kontleyonda hüzar bulün- | maları, — İstanbul Hava Mıntaka Depo Amirliğinden: AM G YA OAYA DKOAT AAA TÜRKİYE CUMHURİYETİ Ziraat Bankası Kuruluş Tarihi: 1888 Sermayesi: 100,000,000 Türk Lirası Şube ve Ajans adedi: 265 Zirat ve ticariher nevi banka muameleleri Para Biriktirenlere 28.800 Lira İkramiye Veriyor iraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarında en 50 Hirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'u ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır. Liralık DİKKAT: Hesaplarındaki D6ralar bir sene tçinde 30 liradan isağı düşmivenlere ikramiye çıkt ığı takd'rde 96 29 fazlasile verile- İçektir, Kur'alar senede & defa: | Eylül, 1 Birincikânun, 1 Mart açık eksilime ile 4000 liralık tahsizat ve muhtelif markalı olmak üzere 3 tanesi uzün şaryölü 18 adet yazı makinı POKER Traş Bıçaklarile Traş Olmak Bir Zevktir 'Traştan panra cilde yanıklık vermez, Yüzü — yumuşatır. Her yerde urarla POKE nin Bakırköy Malmüdürlüğüne — yatı- Tılarak makbuzlariyle birlikte 65941 Salı günü saat 14 de Yeşilköy Hava Muntaka Depo Amirliği satınalma ko- mizyönunda bulunmaları. — <3M447> 4000 2.000 L00 4000 5.000 4.800 3.200 nden : dahilindi Başmüdürlüğ 2 — İhalo 55081 Pazartesi günü — saat 10,80 da yapılacaktır. $ — İsteklilerin muayyen gün ve Gaa'te yüzde 7.5 pey akçolerini Başmü-| dürlük veznesine yatırmış olarak Satınalma Komisyonuna müracaatları, «$184> S ae —— e— —— ZET Havaçari ocakları — A E G Elekirik — Bisikleder — Avizeler OSMAN ŞAKAR veşki Taksitle Satış Galata Banka'ar. Rayızıt « Kadıköy Askerlik İşleri l Yedek Subay okuluna girecekler Fatih Aşkerlik Şubesinden: 1 — Askerliğine karar verildiği hal- ge herhangi bir sebeple şimdiye ka- dar sevkedilmemiş olun yüksek ehli- yetnamelilerle ehliyetnamesizler. 2 — Geçen ven geç sevkedildiğinden mektepten geri çovrilenler, 3 — Yedek Subuy Okulu devresi- nin üçte birinden fazla devam etme- dikleri için terhin edilip mütcakıp dev- xeye birakılmış olanlar, 4 — Askerliklerini tam hizmeli yap- tahalilerini lise ve daha ıkaranlardan Yedek ihinde Yedek Subay' Ö- leceklerinden — bünla- yağtıringiş üzere işbu ilâ- 28 Nisan 1941 200 Program ve Memleket Sazt Ayarı. 1808 - Müzik: © (İbrahim de). a Müzik: Kadınlar Yağil “He- yeti, Çocuk Hüftam Münasebetiy- le temril. Radyo Temsil Ko- u tayafından; Memleket Sant Ayarı, ve A- Jans Haberleri. Konuşma: Ziraat Takvimi. Radyo Güzetesi. Müzik: Trio — Ferhunde ir- kin, Neodet Atök ve Meş'ud Cemil, Müzik: Dinleyici İstekleri. Konuşma: (Çoct Kurumu adına Çüz Örkestrn- in 1840 1000 1920 1945 1915 2045 21.00 2130 243 1230 Memlekr Haberleri; Zirsat, Esbâm — Yahvilât, Kambiyo — Nukut Sant Ayarı, Ajans Borrası (Piyat), Müzik: Cazband (Pl.) Program — ve 2245 2125/2120 Yarınki Kapanış. Askeri Fabrikalar Satı- nalma Komisyonu İlânları 6060 Metre Yerli İpek Kumaş Almacak 'Tahmin edilen bedeli 15.000 lira o- 'dan 3000 metre yerli ipek kumaş As- keri Fabrikalar Umum — Müdi merket salın alma komisyon! ©41 Çarşamba günü saat 15 de puzar- lıkla ihale edilecektir, Şartrame para- gızdır. Muvakkat teminat 1125 liradır. Taliplerin mezkür gün ve saatte - ko- anlayona müracaatları. — «3125> * 500 Sandık Teneke Levha Alınacak 'Tahrnin edilen bedeli 30.000 lira o- dan 500 sandık teneke levha Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü merkez DNGT N KİKO OTLAL DN MKO T D OKN KaT davetiyo yerine — kala Giduğunun Silinmesi ilân olumuz. Pozatın ulma komisyonunca 304941 Çar- samba günü sast 14,30 da pazarlıkla ihsle edilecektir. Şertname 1 lira $0 kurugtur, Muvakkat teminat 2250 lira- der. Taliplerin meskür gün ve saatle komlayona müregitları. — a31dd> 'Tahmin edilen bedeli 910 lira olan Bakırköy Barut Fabrikası arazizi da- le bulunan otlar 9 Müyis 941 Cu- ima günü saat 14 de Salıpazarında As- keri Fabrikalar satın alma — koralsyo- munca açık arttıma İle ihale edilecek- tir, Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. İsteklilerin Ük teminat o- dan 6075 lirayı herhangi bir malmü- dürlüğüne yatırarak o gün ve saatte komisyonda bulunmaları. — 1T5> * 'Tahmin edilen bedeli 80238 lira olan| Bakırköy Barut Fabrikasında mevcut| S0 ton bisulfat 6 Mayis 94i Salı günü aat 14 de Salıpazarında — Askeri Fabri- kalar satın alma, komisyozunca açık art farma ile ihüle ça;lacektir. İlk teminatı 27.69 Uradır. İsteklilerin İlk teminat makbuzu ile o gün ve ssatte komisyonda bulunmaları, ı:o::ıı 2000 Metre mikâbı Ceviu Tomruğu Almacaktar 'Tahmin bedeli 80.000 lira olan 2060 metremikâbi geviz tamruğu 55541 Pazartesi günü saat 15 de Askeri Fab- rikalar Ankaradaki satın âlıma komise yöonund pazarlıkla ihale - edilecektir. İlk temintı 5250 Jira olup - şartnamesi 4 İlra müukabilinde komisyandan ve- rilir, İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 8 üncü meddelerindeki — vesaiki hâmil ve bu işle alâkadar tüccardan olduklarına dair Ticaret Odatı vesi- kasiyle mezkür gün ve saatle kamis- yönda bulunmaları. — <32084 * 300 Metre mlkâbı «3285» Kara ağaç Kalası Satın Alınacaklır. Tahmin edilen bedeli «18000> - llra olan 340 metre M3 kara ağaç kalası 55041 Pazarlesi günü saât 14 de An- Karada Askeri Fabrikalar satın alma | komlayonunda pezarlıkla ihale edile- cektir. İlk teminatı 1350 lira olup şarinamesi komisyonadn — verilir, İs- teklilerin 2400 sayılı kanumun 2 ve $ Üncü maddelerindeki vesasiki hü- mil ve bu işle alâkadar tüccardan ol- duklarına dair 'Ticaret “Odası vesika- siyle merkür gün ve saatla komisyon- da bulunmaları, | 3296 150 Hâ 225 Motre mikâbı Küknar veya çam kalası almacaktır 180 A 225 metre mikâbı Köknar veya çam kalası alınacaktır. Ve 500 ilâ 700 motre mikâbı çam veya Kök- nar tahtası glınacaktır, Tahmin edilen bedeli «$1075> lira olan Küknar veya Çam kalüsi ve tah- tası 5/5/941 Pazarleri süöt 14.30 da Azkrada Askeri Fabrikalar satın al- ma kom pözarlıkla Yhale e- dilecektir. İlk Jeminat X15> — lira olup şartnağpesi 2 lira 50 kuruş mü- Kabilinde komlsjondan verilir. İstek- lilerin 2196 sayıh kanunun 2 ve 3 ün- €ü maddelerindeki vesaiki Hömil ve bu İşle alâkadar tilecardan eldukları- ma datr Ticaret Odası vesikasile me: küf gün ve saatte komiryonda' bulun- maları. — <3201> Sun'1 diş takımları — Rida diş Fuyü mahlülünde bırakılmakla mikropları- zi öldürür ve hem de bunlera güzel bir koku verir. ——— ——— ——— — ru 0-6 maglüp elt Harbiye İstanbul sporu yendi diğer maçların taf: Mülli Kümne maçlarına dün de devam edildi. İlk maç İstanbulsporla Harbi- ye arasında yapıldı. Oyuna #âat tam 18 de hakem Be- Jâminin idaresinde başlandı. İlk dukikalarda mütecavizin bir şekilde certyan edeti oyun Harbiye lehine dön- dü. Rüzgür ve güneşi urkalarına slan Harbiyeliler süratli akınlarla İstan- bulspor Kalesini tazyike başladılar. 7 net dakikada Harbiyeliler ortadan ant bir 'akınla sağ İçleri” vusıtasile ük gal- Jerini atfilar. Bu gölden sanra oyun sü- hi küybetli ve İstanbulspor muha- cimlerinin akınları tehlikeli bir şekil aldı. 34 cü dakikada İstanbulspor san- Aforu muhükkök bir gölü kaçırdı. Bu dakıkalarda İstanbulspor mağlup vazi- Fette olmasına rağmen oyun hâkim vaziyete geçmişti. Fakat netke degiş- meden birinci devre 1 - O Harbiye Je hüne bitti, İKİNCİ DEVRE Oyuna İstanbulsporlular başladı. İlk dekikada Harbiye kalesini çeraber İçi- ne alan İstanbulsporlular; ikt taraflı a- kınlarla Harbiye müdafsasını zorlamı- yA başladılar, Bu tazyik sekizinci da- kikodu semeresini verdi ve.. Kadir be- raborlik gölünü y: Neticenin beruberi biyeyi hörekele geti: keli yapan — Harbiyeliler 14 Üncü dakikada — Sabahattinin — yaptığı Rolle tekrar galip vaziyete geçtiler. Bu gülden sonra, — İstaabulsporlular mağlüdiyeti kabul etmiş bir gekilde Artık Harbiyenin sriz bir hal aldı ve 2ünci da sağdan yapılan bir hücumda gene Salâhattin — serbest vuruşla | Üçümcü Harbiye gölünü atlı tahbulapro müdafsasında bir gün | evvelkki maçta sakatlanan Hayti ve Ta rığın bulunmaması sayı adedini fazla- Taştıriyordu. 1 €i dakikada soldan göne bir İstan bulapor akınında Kadir kalenin çok yakırından muhakkak bir gelü kaçındı. Ve oyun bu nelke değişmeden Harbi- yenin 3 - | galibiyetile sona erdi. Beşiktaş—Maskespor İkinci karşılaşma Beşiktâş Maskespor arazında oldu. Oyuna Beşiktaşın akını B ndı, Hemen hücuma geçen Be- İklaş muhacimleri Maskespar kalesini e aklılar. Hakkınin çok ya- kından attığı bir şüt direkleri yalıyarak avat oldu. Oyuna Beşiktaş hâkim ol- masına rağmen netice — alınümıyordu. Nihayot 23 cü dakikada ortadan Hakkı da Şükrü ilk Beşiktaş Bölünü attıktan sonra Beşiktaşın hâki- müyeli baziz bir hal aldı. Devre sönla- mna di Maskesporlular — açıldılar. Fakat netice değişmeden İlk devre Be- Üşiktaşın 1 - O galibiyetile bitti. (Dördüncü Sayfadan Devam) Ya İtalyanlar Nilin bu ayağını başka bir tarafa çevirirlerse?. Ya suyuna mezruatı tahrip eden bir takım ilâçlar katarlarsa?, Va bir takım barajlar yapıp da, bu suyu istedikleri — gibi — kendi — ih » tiyaçlarma göre kullanmağa kal: karlarsa?, Hakikaten Nil nehrinin akış sey- rini bozmak Sudana ve bilhassa Maısıra en mühim darbeyi vurmak olurdu. Meselâ taşmasında birkaç saatlik teahhur bütün mez- ruatın mahvolmasına ve Mısırdaki hayvanların susuzluktan ve açlık- fan ölmesine kâfi gelebilirdi. Mavi Nil, malümdur ki, Habe- gistandaki Tana gölünden - çık- müktadır. Kalb şeklinde olan bu göl denizden 1800 metre irtifada- dır. Bu göle otuz küdar dere ve çüy akmaktadır. Mavi Nil gölden ayrildiktan son- ra, Beyaz Nil gibi sakin sakil de- ğil, yüksek dağların arasından ha- şarı haşarı ve şelâler halinde ak- maktadır. Bu ayak 80 kilometrede 1800 metre irtifadan aşağı inmek- İKİNCİ DEVRE Bu devre Maskesporli Ne başladı. Sağ taraftan Beşil refin akınları Maskespor sarsmıya başladı. 16 nti dakikada Hakki la Şeref gölü müteskip Beşikteş tel te bâkim g üçüncü yapmıya muvaflak aldu. BU dakika sonra Hakkı dördü dakıkada da Şorof boşinel (f Birinci küme mü Birinci kümeye terfi mü demdar « Bişli arasında çat larından evvel Şeref stadıi epor maçı kazanmış, ve bi Yerfi elmiştir. ğ Ankaradaki n Arkarada 19 Mayıs St makta olan milli küme mâl Bün Altay — Bekişehir tanmıştır. Her iki Asftayı kibine karğı hâkim bir o9 Eskişgbirliler birinci devrede gel adedini yükeeli dük çekmemişlerdir. Maç 7 - 1 Demirsporün Sunu ermiştir. İkinci karşılaşma — Gen Altınordu arasında yapılır ler maçı 2 - 1 kazanımı Altınordu — Gençi İkinci karşılaşmanın bit de Altınordulular rakipleri Guha düzgün bir oyun 38 İnc dakikada Saitin ağ dettikleri sayı ile — devreyi vaziyette bitirmişlerdir. İkinel haftaym birinetye ha seri ve canlı olmuştur. ha seri ve sıkı oynama lerin hâkimiyeti altızda fncü dakikada beraderlik pan Gençler 30 uncu — daki gelip vaziyete geçimişlerdir. sanra her iki takımın yi 1 Gençlerbiliğii tedir, Bir hayli kavisler sonra, Hartumun palmi; sında anasına kavuşmak! İnglizler için Tana gö Tol etmek, Mısirin rını emniyetle elde bul demektir. Yaksa, yuka diğimiz gibi, İngilter bu anahtar bulunmadı bir gün sefalete düşm kabilir. Onun içindir lizler, şimdi Habeş bu göle hâkim olmak kaffi tatmin - etmiş bulunm Tana gölünü elde 4 2 ci Beşiktay golül Gençlerbirliği — Alta maları jle devam editmiştif. Altay ile Demirspor arast ilk karşılaşmayı Deminspot' Galip vaziyette — bitirmişler dakikalardan Htibaren rakip akınlar semeresiz kalmıştırı $IPOR — Beşiktaş Maske sp Maskespor forları — muhakllli aşlılar canlandı. Hakkl lar, Maçın bitmesine altı oyuna tamamile hökim © hlar Şeraf vasıtasile — altımi do kaydederek peri $ lüp etmiye muvaffak old Oyun zevkli olmuş neticede DÜNYA MESELELER birşey olmancıştır. İtalyâf da bo'unmasalardı bile, F arazinin mensati ileri bir engel teşkil ediyord! çindir ki, İngilizler Habef, de, bu cephede hayli ye salar gerektir. Çünkü bu kısım bi kadar dağlıktır ki, Mavi den ayrıldıktan sonra ve kadar iki tarafı bazali veye kadar yükselen şahikalarının arasından dır. Nehrin mecrasını imkânı yoktur. Bur! top, araba, otomobil, çemez, Onun için te) lar dolaşılır ve Mavi uzaktan seyredilir. Af? yahşi diyarı burasıdır. bir dek insan yoktur, Ancak — gergedanları filler, arslı git mahlükat kendileri sayabilecekleri bu div darın hışmmma — uğrama rahat yaşıyabilmektedi!: elraflarına ne kurşum. | bilecek tek bir «fei | maşamamaktadır. lar ve diğef SEOErP S EYBESBEYLELLERTRE &EPEFES3 BFİ z # ErürszeaereEr CÜ ae