2 Mayıs 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

2 Mayıs 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

FUN AA İ KARŞISINDA SONTELGRAF ARILARIN MARİFETİ! mu?, İki elinde iki kovan, gi- derken, birden kapak açılmış ve arılar, zavallı adamın vü- €udünü bir ânda şişirivermiş- ler!. Arı, bal verir, bal da tatlı- dır; bal tutan parmağını ya- lar.. Bütün bunlarla bera. ber, bazan, bu hayvancıklar, insanı sokuverirler. Gülü se- ven — dikenine katlanmalı, derler, LÜKSÜN MÂNASI Ay başında Yalova Kaplı * caları açılıyormuş! Bu habe- ri veren gzete ilânları, vatan- daşları kaplıcaları ziyarete davet ediyor. İyi amma, bir taraftan da, küksü bırakalım, israfa kaç- mıyalım, diye propaganda yapıyoruz. Yalovaya gidip bir otelde kalmak, günde on lira masraf yapmak lüks değil de, nedir?. Yoksa, lüksün de mânası değişti mi? KADINLARIN MAKİYAjI Bir meslekdaş, bazı ba- ynhnn sokakta, vapurda, tramvayda, umumi yerlerde makiyaj yapmasından - şikâ- yet ediyor. Kadınlarla maki- yaj o hale geldi ki, hemen he- men ikisi ayni mânaya geli- sız kadın var mı?. Fakat, şikâyet eden mes dır, Dışarıda makiyaj tazele- mek icap ederse, diyeceksi- niz?, Dışarıda kadınların du- dak, yüz, göz boyaması, bir nevi, bizim gözümüzü boya- maları demek olmuyor mu?. DAHA AÇIK YAZMALI İMİŞ z Selâmi İzzet Sedes arka- daşımız, dün yazdığı bir fık- rada şöyle diyor: «Yazılarımızda edebi &- fatlar yapmamalıyız. İma, te- zal, istiare vesaire.. Açık ya- zalım, daha açık.. Okuyanın kafasında hğç bir şüphe belir- memelidir.» Ben bu satırları okuduk- tan sonra, dostumuzun bu ih- tarının, herhalde bana raci o- Tamıyacağını düşündüm. Ben- 'den daha fazla açık yazmak, Hlıiuı. can sağlığı olmaz mı?. AHMET RAUF Edebi Roman:47 KOLKOLA Müellifi: Nizamettin NAZİF — Peki, bu kadar sıcak ve ihti- raslı öir aşk ile seviştiklerini tah. mnin ettiğin bir çiftin, birdirinden kırk sekiz sas! ayrı kalmalarını neye hamlediyorsun? «- Kızın evine döndüğüne, — Aldanıyorsun. Perihan bun. dan sonra yalnız kendi © de - turacaklır. Yahut evle: — Demek evin biri tut bulunuyor. — Çoktazan! (Garson ısmarlanan biftekleri getirmişti. Semih çatalını batırır- ken sol gözünü kırparak alaylı alaylı gülümgedi: — Ndfedeymiş bu tutulan ev? — Öğrenirsin.. Senden saklıyâ. bağım hiçbir şey yoktur. Şimdi #ldâi konuşalım. Suallerime kısa lmüş Berap ver. Hakikalen Daniş Ca. Sudan çı- kan dâva Belediye Fesane fab- | rikasına 47000 lira ö- | demiye mahküm oldu Kırkçeşme sularının Belediye - ce kesilmesi üzerine bazı fabrika- lar su temininde müşkülâta ma. ruz kaldıkları beyanile Belediye aleyhine mahkemeye müracaat etmişlerdi. Bu davalardan Feshane fabrika- 81 tarafından açılanı neticelen » mmiştir. Karara göre Beledyienin ftazminat olarak Feshane fabri . kasına 47 bin 468 lira 35 kuruş, ödemesine hüküm verilmiştir. Bu sebeple — Belediyenin 1641 mali yılındaki vakıf sular masrafı mezkür tazminat da dahil olduğu halde 103 bin 883 lira 50 kuraşa baliğ olmuştur. KÜÇÜR HABERLER JNCARET ve SANAYİ: »W Mevsünin ilk çilek ve kirazı seb- ze Hâline çelmiş, manavlarda satılmı- 'a başlanmıştır. * Alman firmaları, memlekelimler den mal almak için alâkadarlarla te- maslarda bulunmaktadır. Toprak mah- #ülleri Ofisi ile bir Alman firması Tasında 5000 ton kepek anlaşması im- za edilmiştir. Çekyadan da kuru meyva — islenil- mektedir. 1 *& Bazı kuru sebze fatlarında $ 30 nisbetinde bir ucuzluk — görülmüştür. Tereyağ flatları da geçen haftaya na- zaran biraz ucuzlamış ve Trabzon tereyağları 138 ten 120 ye düşmüş- tür, «& Altın fintları dün birsr yüksel- mülştir. Reşadiye altını dün 2780 kus | Tuştan ve altının gramı 300 kuruştan | muamele görmüştür. MAARİF, UÜNİVERSİTE: Yüksek Deniz Ticaret — Mektebinde diplma tevzi merasimi dün saat 16 da yaplmıştır. Merusimde bir çok yüksek zevat bulunmuş ve Münakale Vekili ltari Müdürü İbrahim Ta bir nutuk söylemiz ve diplomaları — vermiştir. Yeni mezunlar şunlardır: Ali Güner, Mazhar Uğur, Rifat Ön- der, Nihat Teknekuzan, Halll Gürfiliz, Hükseyin Tekin, Şekip Ataman, Celâl Yücel, Lâtif Brgin, Tevfik Teigeren, Ziya Olyan, Celâi Öz. Mektebin kaptan birincisi Alt Gü- mer ile mükine birincisi Mazhar Uğura birer alin saat hediye edilmiştir. Bundan sonra misafirler, büfede a- dırlanmıştır. MÜTEFERRİK: a& Ovakim İsminde bir genç yıkıl- makta olan Taksim Stadyommundan Kkurşun boru çalarken yakalanmış 1 ay müddetle hapse mahküm olun- muştur. Bursada Demirtaş mahallesdi ci- darında bir çiftlikte yetan Ah oğlu Küseyin Parlakgül adında biri, Hoca- hasan mahallesinde bazı bastalara Goktorlük yapmış ve onlara ilâç ver- miştir. Bunu baber alan 2 bu sahte doktoru yakalıyarak — Adliyeye vermiştir. «& Kars Zirsat Bankası tekmil bağ ve bahçe sahiplerine ucuz göztaşı gat- muya karar vermiştir. v&r Sabıkalı yankesiril man dün Beyazı vayda Mahmi 12,5 Hica bulu ve T ay 23 gün hapse matküm muştur. «& Sümerbank Umum Müdürü Hür- han Zilni Sansus şehrimizde tetkikle- Tine devarm etmektedir. Mumaileyhin | Iştirakiyle evvelki gün Fezhane fabri- | kasında bir toplanlı yapılmıştır. * Kumkapıda Behram Çavuş ma« Hallesinde kömürcü sokağıda 15 nu- maralı Mihal kızı Kürüneye ait evin üst) katında sigaradan bir. yangın Çikmışsa 1 da söndürülmüstür. öl- | meselesidir. Yeni teşekkül eden bu | faal kaymakamı * vidanla evlenecek mi? — Evet , — Sen Ferihaya talip olacak mısın? — Uzun etme. Hiç de fena kız değil, Kendisine vereceğin hedi- yeler için kredilerime güvenebi - lirsin. ; — Mersi, — Şu kotra, motör ve konak m” sini kısa zamanda hallede. b misin? — Şüphesiz. . - — Güzel... Tanıdığın bir ko » | misyoncu var mi? — Bulurum. Açıkgöz biri mi T olsun? — İşimizi yapabilecek biri: Giz- N kapaklı birşey yapmak niyetin- de değilim, Sözler, lâflar Bu harpte sinirime dokunan hâ- diselerden biri de mesajlardır. Eskiden bildiğimize göre, silâh patladığı andan itibaern, politika- | gıların işi biter ve askerlerin ( başlardı, Bu sefer öyle olmadı. Gi zete ve radyoları meşgul eden hi diseyi, cephelerdeki harp harel tından, müsbet — işlerden ziyade, mesujlar, nutuklar ve bir takım lâfu güzaftır. «Kişinin iştir âyine- si, lâfa bakılmaz.» diye, bir eski misrâ vardır. Mesaj, nutuk, az söylenirse, kıy- metlidir. Fakat, doksan dokuz de. fa'mesaj, sekson sekiz defa nutuk, maksadın ehemmiyetini kaybet- tirir. Hele, şu mesaj kelimesi... Türk lügatine yeni giren bu kelime, mektep kitaplarındaki uydurmas- | yyon terimlerden çok sinirime do- kunuyor. | Hiçbir faydası olmuıyan bu me- sajlarla ne yapılmak, ne elde edil mek isteniyor?. Sabah oluyor, filân devlet reisi filân veya filânlara hitaben — bir mesaj neşrediyor. Akşam oluyor, yine mesaj.. yağmıur yağıyor, me- saj.. Güneş açıyor, mesaj... Ordu- lar mağlüp oluyor, mesaj.. Galip geliyor, mesaj... Fıkra meşhurdur, hatırlarsınız: « Patlıcansız bir su verin ya- | hat..» demişt, Mesajsır bir iş yapın yahul, — | 'Türk devleti söre pek ehemmi- yet vermediği içindir ki, «Türkiye- nin sözcüsü- olmadığını ilân etti. REŞ$AT FEYZİ BKarasu Kaymaka-« mının Çalışmaları İzmit (Hususi) — Vilâyetimizin | biri olan '€en Şirin kazalarından Karasunun en mühim derdi vol yeşil kaza merkezine Vilâyetten | giden doğrudan doğruya bir şose yolu yoktur. Valimiz Ziya Tekeli, Vilâyet yol ve köprülerinin ya - pılmasına azamt alâka ve hassa- siyeti göstermektedir. Az zaman zarfında Birçok yöl ve köprüler yapılmaSa başlanmıştır. İzmit l ul arasındaki şose de ya pılmaktadır. - Vilâyet son olarak Adapazarı - Karasu şosesini de yaptırmağa başlamıştır. Bu yoltn inşaatında — Karasunun genç ve Faruk Cemal Beydesmanın büyük hizmetleri geçmektedir. Yol en kısa müddet zattfında ikmal edilecek ve Kara- sulular bu dertten kuztulmuş o lacaklardır. Maarif komisyon- | larına seçilen yeni âzalar — meni B. İsmet Öktem tayin olun. müştur, Müddetleri biten Vilâyetimiz Tedrisatı İptidaiye Meclisi âza - lklarına da İstanbul 27 inci İlk | okul Başöğretmeni Can Bora ile İstanbul 43 üncü okul öğretmen- lerinden Sabri intihap olunmuş « lardır, , — Diplomasi tabirile bir Char. ge daffair yahut yeni dil ile bir bir işgüder. — Tamam. Bu adam gelmek ü- zere olan ön dört vagon küğıdı - | mizi depolarımıza kadar getire - çek. İş üzerine mi para Vvermek | doğru olur, maaşla mı angaje et. mek akıllı bir barekettir, bu ci . hetleri sen düş — Arsa meselesi ne oldu? — Tabit Babüli civarında bir iyer tedarik etmek icabedecek, Baş- ka yerde matbaa kurulmaz. iç bir fikrim yok. — Gezer dolaşırsın, Üç aşağı beş yukarı bir flat ver, — Peki amma, makineler bu arsaya Mi kurulacak? — Tabif evvelâ bir bina yap - tıracağız. ye böyle masraflı yollar. dan gidiyorsun canım? Bir büyü. cek bina, şimdilik — ihtiyacımızı görmez mi? — Olmaz. Benim kendime mah- sus fikirlerim var. Her şeyi yeni olan bir müessese kuracağım. Bi- ! | cağı ve plâjların tekmilinin bir | İbrahimin üvey oğlu 17 yaşında | forahim üvey oğlunu tehdit et V Ğ'ünün eşel_esı': Floryaya otobüs ve vapur işliyecek |Otobüs komisyonu bu hususta tedkikler icrasına başladı Belediye tarafından müteahhido | 3 senelik bir müddetle ihale edilen Fiorya plânının şimdilik açılan kı- sımları, plâj gazinotu ve beton odalt plâjlar kısmıdır. Diğer kı. sımlarda yapılan tadilât ve yeni kabineler inşası tamamlandıktan sonra açılacaktır. Bu inşaat ve ta. dlâfın bir aya kadar tamamlana- haziranda halka açı olunmaktadır. Belediye müt hide plâj- | ları Ihale-ederken yeni kabine in. cağı tahmin Üzüm bayramı Kartal, Hereke, Izmit ve diğer yerlerde bayram yapılacak Ziraat Vekâleti iyl üzüm ye . fiştirilmesini teşvik için bu yü üzüm mıntakalarında «Üzüm bay- ramları; yapılmasını slâkadarla. | ra bildirmiştir. Üzüm bayramları, İzmir, Ma- nisa, İzmit, Hereke ve Kartalda yapılacak ve en iyi üzüm cinsleri yetiştirenlere madalyalar ve ay- rıca para mükâfatları tevzi olur nacaktır. Balk konferansları İzmit (Hususi) Karasu Halko « dası bir seri halk konferansları tertip etmiştir: - Şimdiye kadar hükümet tabibi Dr, Vasıf Yoldüz (Sudan geçen sari hastalıklar ve çocuk bakımı). Maarif memuru Oğuz Koçanın (Çocuk Terbiyesi) , ziraat memuru Numan - Aslan (Meyvacılık ve fidan yetiştirme), 'Tapu memuru Sadi (Tapunun fay. daları) mevzuları etrafında kon- feranslâr vermişlerdir. ADLİYE ve POLİS — | 4 yaşındaki kizcağızı bogup halâ çukuruna atan canavar! 2 yıl evvel işlenen feci bir cinayet kur- banının iskeleti atıldığı yerden çıkarıldı Bursaya tâbi Samanlı köyünde gçok feci bir cinayetin esrarı mey- dana çıkmıştır. 10 sene evvel Vas | kıf köyüne içgüveysi giren 47 yaş- Jarında manav İbrahim adında birinin, iki sene evvel muhacir | Rüstemin 4 yaşındaki kızını ber- bat ederek onu bir kayışla boğup çeçedini helâ çukuruna attığı sa- bit olmuştur. Yapılan tahkikat | sonunda anlaşılmıştır “ki, manav Mahmud bu faclayı görmüş — ve miye başlamış, bunu kimseye söy- derse kendisini keşeceğini bildir- nası yeni, makineleri yeni, kul. lanacağı unsurlar yeni, Atacağı fikirler yeni, — Memleketteki yeniliği kâfi görmüyor musun? | — Belki, Yahut bir kısmını yi ve kâfi, bir kısmını tashihe muh- taç ve noksan buluyorum. Ve mu- hakkak ki bir takım yeniliklerin henüz bize meçhul olduğunu da iddla etmek mevkiindeyim, Bun- ları geçelim. | — Güzel ,patron, — Şimdi, sana ehemmiyet ver. diğim bir noktadan bahsetmek is. tiyorum. Kulaklarını aç. —» — Emredersin patron. — Fakat müsaade et de kulaklarımdan ov- klarımı açıp şu şampan- | en sonra seç. | bir elmayı soymağa | başlarken: — Dinliyorum... . dedi - — İçimde bir dert var. Daha doğrusu beni üzen birşe, tanıdıklarımız bu son Üstüdar, Kadıköyün- nasıl kabul citiler? Acaba bu 15- şasını ve çok esaslı değişiklikler yapılmasını istemişti. Müteahhit bunları — tamamen ifa edecektir. Belediye de plâjlarda boğulma hâdiselerine mâni olmak üzere ye. niden can kurtaran motörleri gön- derecek ve plâjda bulunan dok - torlara yeniden ilâveler yapa -« caktır. Diğer taraftan Belediye Otobüs, Komisyonu yazın izdihama müni olmak üzere plâjlara vapur ve oto. büs işletmek — için de tetkikler vapmka'adır. | Bel;ıçîîaralan Bina vergisine küçük | bir zam yapılarak | tahsil olunacak bekçilerinin ev, dük - | arethanelerden, -aylık toplamaları usulünün — te kaldırılarak bunun bina sine yapılacak aylık küçük bir zam | nisbelinde alınması bakkı proje hazırlanmıştır. Mülk hipleri bu zammı vergi ile bi te şubeye ödeyecekler ve kon la Tek kiracılardan ala caklardır. Böylece bekçi fazam ve ayni bir aylık alacak - lardır. Bu proje yakında tetkike sevkolunacaktır. de su aboneleri Üsküdar Kadıköy ve havalisin- deki su abonelerinin sayısı git « tikçe artmaktadır. Yalnız son yıl içinde yeniden 798 ev, aparlıman | ve dükkân suya abone olmuştur. | Bu suretle Üsküdar ve Kadıköy- deki su abonelerinin umum ye - künu 9165 e baldiğ olmuştur. — miştir. Kızcağızı evvelü ahırda bo- ğarak gübrelerin altınx saklıyan manav İbrahim, sonra onu bir çu- vala koyarak dereye atmak iste- miş, buna muvaflak olamayınca bilâhare zavallı yavruyu helâ kuruna atmış, Üzerine de büyük taş oturtmuştur. YILLAR SONRA,, | Aradan yillar geçmiş, nihayet İbrahimin Üvey oğlu hâdiseyi bir | münpasebetle muhtara anlatmıştır. | Muhtar, zabıtayı haberdar etmiş | ve Müddeiumumi ile alâkadarlar mahallinde yaptıkları tahkikat ve tetkikat sonunda bu helânın çuku- | kandaldan sonra bildiklerimiz, ev. lerinin kapılarını burnumuza ka- payacaklar mı? Yoksa meseleyi olağan şeylerden mi sayıyorlar? — Anladım. Kuşun birini ele geçirdikten sonra <acaba ölekileri elden kaçırdım mi?» diye düşün. meğe başladın. — İşi hep alay tarafından alı- | yorsun. Şirtetliğin üstünde. Seni temin ederim, Gayet samimi ve temiz bir merak içindeyim. — Beni temlne kalkışma canım. | Sen kendini başkalarına toy da. likanlı diye yulturmak İstersen bir diyeceğim olmaz amma, ben dalavereye gelmem. Yahut kadın meselelerinde kendim «temiz ve Samimi» olamadığım için senin de mütleka benim gibi olduğuna t nanmakta ısrar ederim, Ne ise... Bunları bırakalım da daha sarih konuşalım. Tanıdıklarımızın fi . kirlerini öğrenmek İstiyorum de- din. Fareza kimlerin? “Hatırıma gelenler şunlar: Rezzan, Raşide, İale, Zekiye... Hengisinden baş . lyalım? | mufassal Yeni bir tıp köşesi Şehrimiz İnkılâp Mü- zesinde bir tıp köşesi bulunacak dim Cemiyet! Süreyya Kadri Gür Cemiyete bir takrir vererek mütareke senele- rinde kurulmuş olan mezkür Ce. miyetin mütarekede memlekette vuku bulan hâdiseleri tesbit eden vesikalarının İnkılâp — Müzesine konularak tarihe mal edilmesini ve Cemiyetin bütün neşriyatın - dan birer sayısının Müzeye gön. edrilmesini teklif etmiştir. Muma- fleyh; neştolunan idaro heyeti ra. porlarının bir kısmının mevcudu yok İse bulunarak bunların dak- Hilo ile yazılarak her on seneliğinin birer cilt haline getirilmesinin çok un olduğunu — bildirmiş ve ürk tıbbinin tarihçesi yazılacağı zaman işbu meşriyatın esas- ola. cağını ilâve etmiştir. Ayrıca Ce- miyetin milessizlerinin ve âzaları- nın Cemiyete giriş tarihleri de bu vesikalara kaydolunacaktır. Bu neşriyat ayni zamanda Tıb 'Tarihi Enstitüsü ve Etıbba Odası kütüphanelerine de gönderilecek. tir. Böylece ileri çağlara, zama- * nımızdaki tıb âlemi hakkında me.. hazler hazırlanmış olacaktır. Wuhtaç doktorlara yapılacak yardım Türk Hekimleri Dostluk Yar- dım Cemiyetinin son yapılan ni. zamname tadilâtı mucibince Ce- muhtaç âzaya yi yardım. — yapılmak üzere 500 lira 68 kuruş ayrılmış. tır. Bu pâra lüzumunda muhtaç duktorlara ve gilelerine sarfedile- cektir, | Terkos fabr'kasında yaknan kömürler 'Terkos fabrikasının kömür is. tihlâki son yılda su sarfiyatı çok arttığından yükselmiş ve bu yıl- da 9,941,142 kilogram kömür ya. kılmıştır. Terkos fabrikası bu yıl içinde şehrimize 17,688.281 metre Mikâbı su basmış olduğuna göre beher metre mikâbı su için 0,562 kilogram harcamıştır. İlk tedrisat teftiş raporları İlk Tedrisat Müfettişleri 1040- 1541 ders yılı — içinde şehri - mizdeki ilk okullarda — yaptık . ları teftişlere ait hazırladıkları raporlarını Maarif Mü- dürlüğüne vermeğe daşlamışlar. dır, Maarif Müdürlüğü bu rapor. ları tetkik ederek Maarif Vekâ . letine gönderecektir. rundan kızcağızın iskeletini — ve kendisinin boğulduğu kayışı mey- dana çıkarmışlardır. Suçlu, bu vaziyet karşısında (ço- işmanlarım me- zardan çıkarıp buraya koyisuşlar) demişse de mezarlık dahi tetkik e- dilmiş ve yeni açılmış bir mezar görülmemiştir. İki sene evvel es- rarengiz şurette kaybolan bu ço- cuğa ait cinayet bu suretle tavaz- zuh etmiştir. Suçlu yakalanarak adliyeye verilmiştir. — Hangisinde nistersen. Yalnız hopsini bir çırpıda dolaş... — Cevapları ne zaman getir « meliyim? — Nekadar çabuk olursa o kâ. dar çok hoşuma gider. — Âlâ..; Sen, şimdi odana çık. | Kılığımı kiyafetini biraz düzelt. Şu sakallarından bir ustura ge- we Mümkünse bir de banyo al, Ben şöyle bir dolaşayım. En geç iki saat sonra buradayım. Naci Galip bileğindeki — saate baktı: — Beşe çeyrek var. — Güzel... Yediye çeyrek kala buradayım. — Yetişemezsin. — Biraz daha gespace» verelim, — Sekiz buçuk iyi mi? — Haydi senin dediğin olsun. Yalnız Semih geç kalır, filân di. yip sokağfa çıkmağa kalkışma. Ben sanırım «ltı buçuktan evvel ge- Nrim. (Arkası var) n İA A ae A ÜD İ l a el NDIŞ bol FE LA Atina ile Yarzan: Ali Kemal Bugünkü Yunanistanın © şehirleri ile paytahtı - işgal? düştü, Kahramanıar yetif'lı bir memleket için seklı Eski Yunanistanda — çel hâmisi olan Atenenin adifil yarta en güzel bir yerine ler, Kadıa olan Atvne ktar. leri muhbafaza eemermiş. AY' Pai imanda müharebelere de den, Yunaelılara roter tiği olurmuş. İşte şimdiki nistanın paytahtı olan A çok eski zemanlardanberi mi alması o meşhur mül bilhassa himayesine mazhâf yılmasından ileri gelmiş © şehre bu ismin ne suretle diği erbabr arasında — öt münakaşa edilmiş, fakat bu kaydedilen ihtimalde İtaly kılımmıştır. İ Araplar eski Yunanis devredilen felsefe, ilim ve İ€ ülfet ederek oradan bir çok ÖŞU leri de tercüme etmişlerdi. t için Yunanistanın irfan n olan Atinayı bilmez değille!i kat mabude olan Ateneye FÜŞ ti etmemişler olacak. Çünkü merak ettiği eski Yunani: biliniyorsa onu öğrenmek Kadın, erkek bir çok mab hikâyelerini merak Bununla beraber Atinayı ilim ve irfan rabıtasile b mekten kendilerini alam caklar ki orayı «Yeytuncu gil isim ile de anmışlardır. Çünkiğü tinanın etrafı hep zeytinlik Kurunuvustada Araplar suretle meşhur olan Ati rolü biç şüphesiz daha e sırlardadır. Yani Kurunut tina kemal mertebesini medeniyet merkezi olmuş, leri bugüne kadar gelmiş 'yük adamlar yetiştirmiştir. nuvusta nihayet bulmakla Sultan Mehmet tarafından fethedilmiş, sonra muht manlarda Vevedikliler muğa teşebbüs etmişlerse lerinde tutamamışlar, meğe mecbur kalmışlardır. Nihayet 1821 de isyan © nanlıların ilk işi Atinayı çirmek olmuştu. Ondan tinanın kâh ihtilâleiler İ dığı, küh da ellerinden çı rüldü, Son olarak ikinci Mahmud zamanında Yunan Vâli kabul edildiği vakit R ı let için yeni bir merkez Avrupalıları da “Yunanlıl * var| $ ve At Beiif: PKEEİLİŞA Fi rere mak üzere en münasip yer müştür. Yüz şu kadar senedenberi FE | diki Yunanistanın da p: var ki bütün Yunanistar diği vekayi ile münasebet kası mevcut, Bugün o geçmiş asırların ÜĞN neleri varsa hatırlamak a nüdür. Atinann elem çektiği virler olmuş, yabancıların #Üğk masıl girdikleri ve Ti ra nasıl çekilip gittikleri “) müştür. j mücadele devri teşkil edi. kuvvetinin yanında o zamaf, do söz kuvveti varmış. Silâh ” vetini Filip eline almış iken © hur batip Demosten de n vetini diline alarak vata: mücadeleye tahrik ediyi kedonya kralı herhalde t güler yüz de göslererek Alil rı elde etmekte kendi siyati mafiine uygun bulmuştu. AĞT buna inananlar da yok değil te hatip evvelâ bu hemşeri yandırmak istiyor. Hayır, çare, diyor, mukavemettir. Acaba Filip ne vakit öle ye her Atinulının birbirine turması kadar çocukça ne © lir?. Filip ölse ne çıkar? K yında azimkâr bir mukavemt' | miyecek olduktan sonra her nice Filipler türiyeceklir