1 Haziran 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

1 Haziran 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

AU KAT L TUT A T L Y ( Yazan: RAHMİ “Akşama doğru ben de şehre çıkarım, — umumi idareyi t di de onların uğruna burada par. çalanmamızı istiyorlar. İşte onun için bu beyaz bayrağı, ba teslim işaretini çekiyoruz. Ve.. Müteakiben ipi hızlı, hızlı gekti; biraz sonra Trablusun hü. kümet önündeki kulesinde beyaz bir bayrak sallandığı, şehrin tes- lim olduğu görüldü.. İtalyan donanmasının şehri bom. bardıman eden küdretli iki filosu da bu vaziyet karçısında derhal ateş kesti. Amiralin ihraç jemri her iki B. oyu da harekete getirdi. Matafo- nünü uzatarak söylendi: — Teslim oldular! İkinci zırhlı fırka komutanı du. daklarında mağrur bir tebessüm- | le karşılık verdi: — Başka ne yapabilirlerdi ami. ralım? Mületimizin bize yaptığı masrafı bugün için göreceğimiz vazife ile ödeyecek değil mi idik! İşte bunu yaptık. Derhal ihraç için emir vereceğim! Amiralir ihraç emri her iki ku- lübü de harekete getirdi. Matafo. raların ucunda su üzerine alman büyük barkalar göründü.. Bun - ların içi silâhi; İtalyna bahriye. Hilerile dolu idi, Her barakanın dümeninde, göğ- #ünden beyaz güderi çaprazlarla tutturulmuş fantezi, palaskalı bi. ter genç İtalyan deniz subayı bu- | lunuyor, suya inen — barakalar, | 'Trablus şehrine doğru sür'atle yol | alıyordu. 'Trablus valiliğine tayin oluna. rak zırhlı fırkalarla birlikte yola | Çıkmış bulunan ferik amiral Rafa- el Borya, bu işin, Trablus tecavü. zünün böyle birkaç — saat içinde müsbet bir neticeye kolayca vardı. ğanı görünce içten bir sevinç duy- muştu. Memnun bakışlarla birinci fırka amiral gemisinin kumanda köp - rüsünden Trablusta yükselen tes- lim bayrağını seyrederken içinde hatif bir şüphe burgusunun uyan. dığını hissetti. Fırka komutanına sordu: — Şimdi her işin halledildiğine, Trahlusun tamamen teslim oldu- ğuna hükmetmek caiz mi? — Şüphesiz evet Amiralim! — Bana kalırsa öyle değil! — Sebep? — Sebep şa: Burada Osmanlıla. rın bir kolordusile süvari, topçu ve milis teşkilâtından mürekkep epey bir kuvvet bulundurdukları istihbarat memurlarımız tarafın- dan verilen raporlardan anlaşıl . mıştı. Tabyalardaki üç buçuk kötü toptan başka bize hiçbir. silâhla mukabele etmediklerine bakılın- | taki kolordunun mühim cüzütam- ZLK YAĞIZ DALELE 55 esellüm ederim,, — Türkler biza bir oyun oyna. masınlar? — Oyun mu? Zırbli fırka komodorunun dü- daklarındaki tebessüm büsbütün yayvanlaşarak — yüzüne dağıldı, dudaklarını büktü, müstehzi bir eda ile ilâve etti: ; — Onlar kendilerine oynadığı. mıiz bir şahane oyunun tesiri al- tında benüz mest bulunuyorlar. Bize son verilen malümatta milis teşkilâtının Tâğvedildiği, Trablus. ları Yemen'e sevkolunarak zayıf. latıldığı, Aziziye yolu üzerindeki süvari ve topçu kışlalarında an - €ak kadro halinde ve işe yaramaz silâhlarla mücehhez bir süvari bir de topçu alayı mevcut olduğu bil. dirilmişti.. İşte bu sebeple Osman- hların bize bir mevzuubahs deği derseniz ilk kafilenin karaya çı- kışından az sonra da ben Trablusa ayak basmak istiyorum! Müstakbel Trablus valisi bu ma. lümattan hazzetti.. Müsaade ver- di: (3 üncü sahifeden devam) — Vay anasını... dedi, Bak, bu da varmış.. Ben hiç olmazsa üç yüz liraya dört kat elbise sa- hibi oldum. Barç ödüyorum amma, yine kendi borcumu.. Yaptırdığım | kostümler de, beni üç dört sene idare eder. Beterin beteri var « miş. 600 Hrayı vermiş de, altı pa» ralık istifade emememiş... İstersen sana adresini vereyim de, git bir kat kostüm de sen yaptır... — Aman, sen onun adresini iyi sakla.. Günün birinde, bir merak- hsna satarsın. Yazık, ziyan et. Gülüştüler ve yürüdüler. (4 üncü sayfadan devam) İllâf devletlerine tesilmi iste- Evvelki sene seksen yaşını doldür- müş ve bu yil devrini çocuklrının ve müteaddit torunlarınım arasında geçi- Ten sabık. İmparalor, hükümdarlar a- Tasında servet itibarile üçüneli olamı Kdi Vefatile, yirminci asrın Wk devre- «i tarihinden bir yaprak çevrilmiş. do- ca bu işten, şu teslim keyfiye . tinden şüphe etmek lâzım geli- yor. — Sözlerinizden birşey madığım için atfinizi dil miralim, Nasıl bir şüphe bu? TAKSIM GAZINOSU MÜDÜRİYET!: YAZ BAHÇESİN sayın halka müjdeler. VE ZENGİN Hergün saat 18 — 20 aramada Mütine Hetgün Öğle ÇİGAN ORKESTRASI Naftalin yerine kaimdir. 'Toptan Satış yeri: Tahtakale, 65768 No. TELEFON: 22269 Tünel biletlerine zam İstanbul Elektrik ve Tünel İşletmeleri Umum Müdürlügünden 3628 mumaralı kanunun 9 uncu maddesine Ki 1 - Haziran - 1941> tarihinden itibaren Tünelin birinci mevki ücretinin «& kuruşa İblâğ edildiği sayın yolculara ilân olunur, Sahip ve Başmuharriri: Etem İzzet Benice - Noşriyat Direktörü Cevdet Karabilgin Basıldığı Yer: SON TELGRAF Matbaası ilâve — edilen fıkra — mucibince <4238> İN AÇILDIĞINI VARYETE PROGRAMI ve Akşam Yemekleri — CAZ — Dam İstanbul Defterdarlığından : 1— Fevkalide vaziyet d dair olan 3888 sayılı ve tarihinde ile bazı vergi ve resimlere zan /840 tarihli kanuna ek kanun neşredilmiştir arah bendin A, B, C fıkralarında ne ve E fıkrasındaki maddeler İs- iki maddele- tulm M k de arttırılm A) Alım v le iştigal edenler B) Bu maddeleri imalâtında iptidai veya tâli madde olarak kulla- nan sınai müesseseler. Bu maddelerden kanuun neşredil diği günün yani 31/5/1641 cumar- tesi gününün sabahında ticarethane, mağaza, fabrika, imalâthane, an- bar ve depolarında şube, acente ve komisyoncuları nezdinde veya salr yerlerde bulunan stoklarınım cinsini, miktarını; sikletini ve bulun- dukları yerleri bu ilânın yapıldığının ertesi gününden itibaren üç gün zarfında bir beyanname fie G alata Balıkpazarında Muamele ve kuk şubesi Şefliğine, Beykoz, Sarı. İstihlâk vergileri Merkez tahakk yer, Bakırköy ve Adalar kazalarındaki mükellefler de bu kazalar Malmüdürlüklerine bildirmiye mecburdurlar. (Bunlardan sınaf mü. esseseler kanunun neşri tarihinde imali tekemmül etmemiş halde bu- lunan mevaddı beyannamelerine iptidai madde halindeki miktar ve sikletlerine göre dercedeceklerdir .) . 3 — Beyanname ile bildirilecek maddeler aşağıda gösterilmiştir: A) Kepek B) Yerli nebatf mahsullerin tasir ve tasfiyesinden istihsal olunan yağlar (Zeytinyağı, susam yağı, ayçiçeği yağı, rapisa, keten, bezir ve Salre yağları gibi) C) Şekerden memleket içinde imal olunan maddeler (Lokum, akide gekeri, bonbon, karemelâ, reçel, marmelât, fondan, jile şekeri, şeker- leme, şurup ve emsali, terkibinde 96 58 den fazla şekeri muhtevi olup şimdiye kadar Muamele vergisinden muaf bulunan maddeler) (Tahin helvası beyanname ile ihbar mecburiyetine tâbi değildir.) D) Lâstik çizme, şason, kaloş, ökçe E) Gümrük ithalât tarifesinin 469/A, B pozisyonlarına giren her nevi çimento F) Gümrük ithalât tarifesinin 129/B, 132/B poziayonlarına giren sun'i ipek ve sun'i ipek ipliği G) Her nevi kahve (gümrük tsrife numarası 208) H) Her nevi çay (gümrük tarife numarası 213) 4 — Yukarıda 2 numaralı bentte yazılı şahıs ve mücsseselerden ka- munun neşri gününün sabahında kepek, yağ, şeker mevcudu yüzer ki- lodan, Kâstik ökçe, şason, kaloş, çizme, sun'i ipek ve sun'i ipek ip- Niği, kahve ve çay mevcudu onar kilodan, çimente mevcudu 500 ki- dodan az olanlarla 3843 sayılı Musmele Vergisi Kanununun aşağıda 5 mumaralı bentte yazılı 11 ve 12 nci maddeleri mu: den muaf bulunanlar beyanname vermek mecburiyetine tâ- yılı Müamele Vergisi Kanununun 11 inci ma: cibince Muamele Vergisinden muaf olanlar ayni evde ikamet eden allesi efradı ile birlikte münhasıran ikametgâh dahilinde lera edilmek ve muharrik kuvvet kullanılmamak ve hariçten alacağı işçi beşi geç- taemek şartile iplik, havlu, örtü, çorap ve mensucat gibi örgü ve dokuma işlerile dantelâ ve nakış işleri, hasırcılık ve sgpetçilik ma- mulâtı, ip ve urgan imalâtı ile işt'gal edenlerdir. Mezkür kanunun 12 nci maddesile Muamele Vergisinden muaf tu- tulmuş olanlar da doğrudan dağrüya veya bilvasıta yalnız bir müşteri hesabına imalât yapmıyan ve istihdem ettiği İşçi sayısı müessese sa- hibi de (bizzat çalışsın çalışmasın) dahil olmak üzere beşi tecavüz etmiyen ve muharrik kuvvet kullananlarda muharrik kuvveti iki beygiri geçmiyen küçük san'at mü esseseleridir. Bu müesseseler, ma- halit varidat dairelerinden verilmiş olan muafiyet karnelerini haiz olanlardır. 6 — Hususi müskirat âmillerile tütün ve müskirat bayileri kanu- nun — neşredildiği 31/5/1441 Cumartesi gününün sabahında ticaret. hane, mağaza, fabrika, imalâthane, anbar ve depolarında şube ve a - centeleri ve komisyoncuları nezdinde bulunan her nevi sigara ve tü. tün (enfiye ve tönbeki de dahil) ve rakı, kanyak, konyaz ve likör, şampanya, viski, cin, votka, şarap larla Tit ve çakmak taşlarının etiket fiyatlarına göre cins, nevi ve miktarlarını bu ilânın yapıldığı - 'hın ertesi gününden itibaren üç gün zarfında bir beyanname ile ruh. Bat tezkeresini aldıkları İnhisarlar İdaresine bildirmeğe mecbur - durlar. ? — Kibrit inhisarı işletme Şirketi acenteleri de kanunun neşri tarihinde ellerinde mevcud kibrit lerle çakmak taşlarının miktarını keza bu Hlânın yapıldığının ertesi gününden itibaren üç gün içinde bulundukları mahallin İnhisarlar İdaresine bildireceklerdir. (Kib . rit İnhisarı İşletme Şirketine aid olup acenteler nezdinde Cmaneten bulunduğu kayıd ve vesikalarla te vsik edilen kibritler beyanname - lere #thal edilmiyecektir.) 8 — Tuz alım ve satımı fle meşgul olan hakiki ve hükmi şahi: dan bu kanunun neşredildiği 31/5/941 Cumartesi günü sabahı elle- rinde 250 kilodan fazla tuz buluna nlar da o farihte mağaza, anbar ve depölarında şube, acente ve — komisyoncuların nezdinde vesair yerlerde bulunan tuzların cins ve miktarlarını ve bulunduk. lârı yörleri buü ilânın yapıldığın mm ertesi gününden itibaren üç gün içinde bir beyanname ile bulundukları mahallin inhisarlar idaresine bildireceklerdir. © — Bu ilânın yukarıki bendlerinde gerek mahalli varidat daire. lerine gerekse İnhisar İdarelerine verilmesi mecburi olduğu tasrih edilen beyannameleri müddeti içinde vermeyen veya mevcudlarını beyannamelerine noksan geçirenlerden beyannamesini vermedikleri veya noksan bildirdikleri maddele rin vergisi beş kat fazlasile tahsil edilecektir. Alâkadarlarca bilinmek üzere ilân olunur. NOT: I — Yerilecek beyannamelerin hâk ve silintiden âri olarak maki- ne ile veya mürekkepli kalemle normal eb'addaki kâğıdlara yazılma. gına ve aşağıdaki nümuneye göre tanzim edilmesine bilhassa dik - kat olunmalıdır. BEYANNAME NÜMÜNESİ Muamele ve İstihlâk Vergileri Merkez Tahakkuk ((Veyahud. Malmüdürlüğüne) Şefliğine Mevcud stokların bulundukları ma . haller ... — Müesseseme aki ticarethane, ma ğaza, fabrika, imalâthane, anbar, depo, şube, acentelerimle komis yoncularım nezdiode vesair yer- lerde kanunun neşri tarihi olan 31/ 5/941 Cumartesi günü sabahında mevcud bulunan vergisine tâ bi maddelerin yukarıda müfredati. le gösterilmiş olduğunu bildiririm. Pul ve Mücssese sahibinin açık Hüviyet ve imzası Ni — Mükelleflerce Muamele ve İstihlâk vergilerine müteallik te- reddüt edilecek hususat bakkında beyanname verme müdd.tıllnin hi? tamından evvel Galata Balıkpazârındâ Muamele ve İstihlik vergi leri Müdürlüğü ile Merkez tahakkuk şubesi Şefliğine ya bizzat veya 41799, 41217, 43900 numaralara telefonla müracaat etmek suretile $ ilir. Ik:ııffk;'uğî l.:ıâl'ı?ı:ı ümillerile, tütün ve müskirat bâyileri, kib. rit İnhisarları işletme Şirketi acentelerinin kullanacakları beyan - nameler İnbişarlar İdaresince tabı ve ihzar edilmiştir. Âmil, bâyi ve YA Ö NC İKİNCİ ÇEKİLİŞ Tvemir 7 HAZİRAN 1941 1 Hi & 3006 t’)©©© Bir buçuk Fakal yüz ve onum hulutu gevesedirler. Eğer bu noklaya ihtimam. göslerilmezse, seneler bu hatları başka- Pek çabuk fark ettirirler, Bu, sizin bir sırrınadır. ki, dükkataslik ve; ö urak Zamanla cildinizi solduracak olan ve sizi deta karap edon bu Armaları akşam ve sabah KREM =ı"k !==ıvı ufak bir masajla refediniz. KREM PERTEV'in bu mmcizesine yüz — binlerce hemclhsiniz gibi siz de hayret ve memnuniyetle şahit olacaksınız. Gü- Teraşlnr M slmanız, ebedi rençiiğinizi berkese —mağrurane — söyliye- bulundurunuz. O, ayni zamasda sert rüzgür- Tarın ve kuyyalli güneşin en iyi muhafısıdır. İstanbul Defterdarlığından 1 — Şeker ve Glkozdan alınan istihlâk Glan kanun 31/6/041 tarihinde neşredilmiştir. 2 — Bu kanunla vergisinin A) Gilkosun ahm ve gatımı ile işligâl edenler. arttırılmasına dair B) Gükozu imalâtında iptidal c DG iptidol veya tali madde olarak kullanan sınal mü- Kanunun neşredildiği günün yani 31/5/041 cur gününi b /5/ Martes; ün sabahında Ücarelbane, mağüra, depo anbar, fabrika Ve imalâttamelerinde yube, acenla ve kormisyoncuları neadinde ve salr yerlerde bulunan — stokların cins, miktar Snağitni ve bulundukları yerleri gösterir “bir beynnemeyi kanımun heçre- | ldiği günü takip eden günün akşamına kadar ari Kine vermele madbunlurlar, Ancak kanemın neştini tekip eden gün pazar gü | nüne tesadüf ottiği ecihetle beyannametsin 2/6, günü akşamına kadar Galata Bahkpasarında Merkez Tahakkuk Şübesi Şefliğine Berkor, zalarındak! mükelleflerin de bu. Kazabe | Mzımdır. 'akip eden gün pazar gü- /8A1 tarihine müsadif pazartesi Müsincle ve istihlâk vergileri BSariyer, Bakırköy ve Adalar ka- Mal müdürlüklerine tevdi edilmesi veya noksan gösteri- SUADİYE PLÂJINDA îıvılu müsaid oldukça Her gün müzik olacaktır. Otel Hazırd acentelerin alâkadar semtlerdeki İnhisarlar satış depoli rik etmek suretile bu beyanname leri tanzim ve olunur, (4240) larından teda. tevdi etmeleri ilân mnek TERTİP. İkramiye — İkramiye miktarı İkramiye Ü tutarı veya üçllir! mukabilinde bunla!” dan biri sizin olakb 1 Haziran 194* 1800 Program — ve 3 Ayarı, ğ Müzik: - Radyo Gkk prugramının devamik, Ziraat Takvimi V€ Mahsülleri Borsatle Müzik: Radyo CWf (İbrahim Özgür v& # cekleri). b Müzik: Fasıl satk Memleket Sast Juns Haberleri. — G Müzik: Virtüpzlaf Konuşma; (Yuft Müzik: Üç solisk Konuşma: Memlektf ll Müzik; Meşhut' CA Ağans haberleri. « Memleket Suat 4 jans — Haberlerli Tahvilât, Kambiyd ÖŞ Börsası (Fiyat). 2245 Ajuns spor servi 2800 Müzik: Dana mülü çe 1325/23.30 Yarınki 1 Kapanış. YARINKİ PR! # 1808 1830 18.40 1900 1930 4 1945 A 2000 ğ 2015 2100 2140 2230 730 Program ve Ayarı, Müzik: Hattf a Ajans haberleri. Gi Müzik: Hafif «Ü vamı (PL) 930/945 Evin saatik 1250 153 TAS 800 Ayarı. Müzik: Şarkı Ve Ajans Haberleri. Müzik: Karışık / 1233 1348 1300 1318 Müzik: — Şarka V© devamı. 13.90/14.00 — Müzik: mın devamı, nn*" |