7 Haziran 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

7 Haziran 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

AOA SAA SON TELGRAF GARİP BİR DAVA MEVZUL şehir arasında i: trenler- de, kalabalık yüzünden ayak- ta seyahat etmek mecburiye- tinde klan bir yolcu, şimen- | difer idaresi aleybine bir taz- | minat davası açmışlır. Muhakeme — neticesinde, gimendiler idaresi, 45 dolar zarar ve ziyan ödemiye mah- küm edilmiştir. Amerikalılar — rahatlarına düşkün adamlardır. Bu şaya- mı dikkat dava mevzuunu ©- kuduktan sonra, hatırıma bi- ü tramvayları zim vek di.. FRANSADAKİ KADNILAR Fransada açlık, — setalet, | darlık o hadde varmış — ki, | Fransız kadınları, şöyle diyorlarmış: «— Bugünkü ge- gçinmiye imkân yoktur.» Fakat, biz, Fransadaki ka- dınların bu sözlerini, oradaki müşkülâtın bir delili olarak kabul edenlerden — değiliz. Çünkü, dünyanın bütün ka- yalnız insanlar değilmiş.. Bir çok hayvanlar da varmış ki, bizden çok ayyaş imişler. Meselâ, ma: , köpek- ler, atlar şaraba bayılır, kedi- der, ayılar ispirtolu içkileri gok severlermiş! ABİSELERİİ İnkılâp mimarisi Memleketimizdeki inşaal için yeni bir stil aranıyor Bazı alâkadarlar memleketi . mizdeki inşaat için bir «inkılâp 1 Çukurbostandak; spor sahasının İs- timlâkine karar vermiştir. — Mütehas- Bıs, İmar plânında burasını yeşil saha olarak tayin etmiştir. Eğer burası a- iaçlandırılarak — her iki vöziyeti telif edecek bir şekle sokulabilirse istimlâ- kine müsaade edilecektir. * Vali ve Belediye Reisi B. Lütti Kuırdarın Pazartesi günü Ankarıdan şehrimize dönmesi beklenmettledir. * Kinalisdada — Rihtim — caddei yeniden İnşa olunacaktır. İnşaal ayın 23 ünde 4500 lraya ihale edilecektir. v& Vilâyete ve Ticaret Müdürlüğü- me Ticaret Vekâletinden verilen — bir emirle naftalin ve tel satışları yeni bir €emre kadar durdurulmuştur. sir Falih devrinden kalan Sübyan meklebi binası tamir ettirilerek bir arkeolojik müze haline getirilecektir. TİCARET ve SANAYİ: yir İhracattaki durgunluk devam el- mektedir. Dün müuhtelif “memleket- ere 150 binl İralık satiş — yapılmıştır. Bu meyanda Almanyaya tütün, Fin- Tandiyaya tütün, Macarstana deri, İ- talyaya balık satılmıştır. &e Sibhiye Vekâlcti tarafından, gön- derilmiş olan bir temlerde, doktorla- nn hastalara daha — ziyade yerli Yar vermeleri ve reçeleleri buna göre tertip etmleri hususunun bildirilmesi istenilmektedir. Bühassa resnt hasta- nelerde imkân nisbetinde yerli ilâçlar istimal edilecek'tir. * Gelen malimata göre, İskende- Tun İlmanına mühim miktarda mani- fatüra oşyası çıkarılmıştır. — Bunların büyük bir kumunın İstanbula gelmesi beklenmektedir. 4 Alman firmalariyle aramızda ya- pulan husus takas' protakollarının tat- bikatına dünden İtibaren geçilmiştir. Hamburgda Remtme firmasilo yapıl muş olan anlaşma — mücibince, bu fir- mnaya azaml 10 milyen liralık tatün gönderilecek ve mukabilide — makine, elektrik malzemesi, baru, demiz ve v& Bir Almlan firmasının bize vere- veği 3,5 milyon Uralık küğıt ve karta- ma müukabil İhraç maddelerimizden kdire, tiftik ve saine verilecektir. MÜTEFERRİK: * Basın Birliği Kongresi bugün sa- At 1330 da toplanacaklır. Kongrede ga- zetecilerin mesleki ihtiyaçları da — gö- rüşülecektir. “ir Dün Zekeriya isminde - bir gofür bir davazında hasım tarafın vekâleti- mi derihle eden İzmall Hakkı adında bir avukatı Tupu Dairesinde — bulmuş ve dövmek istemişse de yakalanarak Cürmümeşbut Mahkemesine veriliniz- tir. w İlkokul çocukları için açılacak Çocuk kamplarına iştirak edeceklerin sayısı her gün fazlalaşmaktadır. Geç kalacakların da müratsatlarını kal edebilmek ve kamp teşkilitini ona gö- ve tanzim elmek için kampların açılış tarihi 30 Hazirana tehir edilmiştir. ALEK Filozofu Son vaziyetler kar- şısında Türkiye Kötü ve korkunç bir propagan- da havası içinde bunaltılmak is- gırtlağımızın bütün kuvvetile hay- kırarak söylemeliyiz. Kime ras- lasanız şöyle bir garip mütalea dinliyorsunuz: Bu yalandır. Yeryüzünde hiç- bir kuvvet, bize bu teminatı ve- remez. Vatandaşlara anlatmak lâ- xımdır ki, bugün, asla, kendimizi emniyet içinde görmüyor ve his- setmiyoruz. Türkiye, bir gün te- cavüze uğrıyabilir. Mukaddes va- tan topraklarını silâha sarılarak müdafaa etmek — mecburiyetinde kalabiliriz. Yeni bir istiklâl harbi yapmak, bu nesle düşen bir borç heline gelebilir. Ankara, ihtimallerin en kötü- sünü dahi düşünerek, milli mü- dafaa hazırlıklarını, her gün artan bir hızla tamamlıyor. Nereden gelirse gelsin, her nevi dostluk teminatını ihtiyatla kar- şılıyoruz. Biz, 'herkese karşı das- tuz. Hiç kimseden birşey İstemiye- ruz. İstediğimiz tek şey, istiklâli- mize hürmet edilmesidir. Türk yurdunun istiklâline karşı hürmet hissinden başka bir duygu besle- miyen herkesle döğüşürüz, ' REŞAT FEYZİ | - Musikişinaslar kursu 1 temmuzda açılacak Müsiki San'atkârları Cemiyeti, san'atkârlar —için 1 temmuzda Eminönü Halkevinde bir kurs a. çacaktır. Bu kursa piyasada ça « lışmak istiyen bütün san'atkâr devam edecekler ve kurs sonunda bir komisyon tarafından yapı - lacak imtihanda muvaffak olur « larsa ehliyetname alacaklardır. Kurs öç ay sürecektir. Ehliyetnamesiz çalışmak müsaadesi cektir, Kursa devam etmeden de imtihana girilebilecektir. Esnaf ııııııy_oııeurip ne müracaat az! Esnafların senelik muayene cüz. danlarının - tebdiline ay başında başlanmıştır. Fakat şimdiye kadar görülmemiş derecede az müra - | caat olmaktadır. Ay sonuna kadar müracaat ederek cüzdanını yeni- leriyenlerden ceza alınacak ve bunların ösnaflık yapmasına mü- saade olunmıyacaktır. Mısıra gelen ithalât eşyamız 'Ticaret Ofisi tarafından muh. telif memleketlere smarlanmış o. gan'atkârlara verilmiye . tedbirler alınmaktadır. Bu mal- lar arasında, iplik, deri, kimyevi ecza, otomobil lâstiği, mensucat elektrik malzemesi, çay ve kahve vardır. | | | lar tahdit binalar kaçar Şehircilik mütehassısı M. Prost şehrin muhtelif semtlerinin tafsi. lâtlı plânlarını hazırlamaktadır. Prost Süleymaniye ve civarı, Rüs- tempaşa ve civarı, Şişhane ile 'Taksim myedanının imar plân - larını Belediye İmar Müdürlüğüne vermiştir. Bu plânlara göre, Süleymaniye camiinin uzaktah bütün haşmetile görülmesi temin edilecek ve Haliç sırtlarında bulunan binalarla, bun. dan sonra yapılacak binaların yük. sekliği muayyen nisbette olacak- tır, Haliç sahillerinde ve Em!nönü meydanı civarında beş katlı bina yapılmasına müsaade edilecektir. Tahtakale ile Mısırçarşısının Sü- Siper kontrolü Her evde kontrollere başlanılıyor Dün Vilâyet tarafından bütün | kaymakamlıklara bir tamim ya. pılmiş, mintakalarındaki evlerin kontrol — edilerek her evde siper kazılıp kazılmadığının tesbit edil- mesi bildirilmiştir. İlk detasında siper kazılması için muayyen bir mühlet verilecek ve bu müddet içinde yine ihmal gösterenler hak- kında kanuni takibata girişile . cektir. Bir muhtekir daha Adliyeye verildi Fiat Mürakabe Teşkilâtı, — Tah- mis sokağında Ali isminde birinin 9 Hraya kalay satarak ihtikle yaptığını tesbit etmiştir. Suçin Adliyeye teslim Günün meseles Yeni inşaatta kat-t©vziatı edilecek Haliç sahilinde yapılacak katlı olacak ? leymaniye cihetindeki binalar dört kattan fazla olmiyacaktır. Camie yakın binalar iki ve üç katlı ola. rak yapılacaktır. Rüstempaşa ve civarının tafsilâtlı plânları Sü « leymaniye imar plânına göre ha- zırlanacaktır. Yeni inşaatta, bina katlarının fahdidi ileride tekmil semtlere de tatbik olunacaktır. Şişhane ile Taksini meydanı a- rasındaki sahanın plânı üzerinde ciddiyetle durulmaktadır. Beyoğ- | Tunun tafsilâh plânının hususiyeti, burada biriti Azapkapıdan Tozko. parana, diğeri Tophaneden Tak- sime.çıkan iki viyadükün yapıl - masındadır. Tarihi Eserler Bunlar kül halinde tek, daireye bağlanıyor Alâkadarlar tarafından yapılan tetkkilerde eski kıymetli tarihi | eserlerimize bakılmama: sebe- | bi; bunların ayrı ayrı dairelere ait olmasında görülmüştür. Cami binası Evkafa ait olduğu — halde, çeşmesi Sular İdaresine, mezar » lığı Belediye Mezarlık Müdürlü. ğüne kütüphanesi başka bir da - ireye bağlıdır. Çeşmesinde su ak- madığı için Sular İdaresi, mezar- lığına ölü gömüldüğü için Mezar. hik müdürlüğü bu yerlere bak - mamaktadırlar. Tarihi eserlerin bir kül halinde bir datreye bağ - | lanması ve bunlardan varidat bek- lenmemesi için teşebbüsler yapı. edilmiştir. Dün Asliye İkinci Ceza mahke- mesinde ihtikâr davalarına bakıl- maıya devam odilmiştir. Seyyar iplik kuka satıcılığı ya- pan Agop isminde bir işportacının suçu ehemmiyetli görülerek tevkif edilmiştir. Beyoğlunda Miliyadis adında bir | kasap da 70 kuruşa satılacak kı- vırcık etini 80 kuruşa sattığından adliyeye verilmiş ve ihtikâr suçun- lan mühim miktarda ithalât eşya- | Mürakabe Bürosu sının Mısıra geldiği öğrenilmiştir. | Sultanhamamında Bursa Pazarına Bunların — memlekete nakli için |Sirmişler ve - eşyalı dan tevkif olunmuştur. Bundan bir müddet evvel Fiyat kontrolörleri üzerindeki fiyat etiketlerini tetkik edince bun- lardan bazılarının Fiyat Mürakabe Komisyonunun kâr haddinden faz- la oldukları görülmüştür. Bursa Pazarı sahibi Hüsnü ihti- kâr suçile mahkemeye verilmiş ve —— ADLİYE v POLİS 3 Bir iplik satıcısı ile bir kasap ihtikâr suçile tevkif edildiler Bir manifatara mağazası da ayni cürüm- den 7 gün müddetle kapatılacak lacaktır. | L_ | dün Asliye İkinci Cezada muha- kemesi netiçelenmiştir. Mahkeme, Hüsnünün suçunu sa- bit gördüğünden ve kâr haddinin fuzla bir kâr temin etmediğini na- Zart itibara alarak Bursa Pazar: | sahibini 25 lira ağır para cezasına ve dükkânının yedi gün seddedil-| mesine mahküm etmiştir. Ofis pamuk müba- yaasına hazırlanıyor Ticaret Ofisi yeni sene pamuk mevsiminde müstahsilden mühim miktarda mübayastta bulunacak. tır. Ticaret Vekâleti pamuk ihra - catını Ofis kanalile yapacaktır. Ofis, bu suretle bazı memleket - lerden pamuk mukabilinde lü - zumlu eşya getirtecektir. Yeni arazi| Tevziat için şehrimize Maliye Vekâletinden bir hey'et geldi Topraksız köylüye arazi vermek üzere vilâyetimize de Maliye Ve. kâletinden bir heyet gelmiş ve çalışmağa başlamıştır. Heyet ilk olarak millt emlâke ait bütün ara- ziyi tesbit edecek ve sonra fen memurları vasıtasile bu arazinin mesahası ölçülerek krokileri ha- zırlanacaklır. Bundan sonra top. raksız köylüye uzun vadeli tak - sitlerle bu araziden tevzie başla- nacaktır. A MA e Üsküdarda bir kadını soymak istiyenler. Bundan bir müddet evvel Üskü- darda Hulüsi ile Mehmet, Selimi- yede bakkallık yapan Zehranın geceleri paralarını üzerine alarak döndüğünü öğrenmişler ve kadın bir gece dükkânı kapayıp giderken karanlıkta üzerine çullanmışlar ve | peralarını alıp kaçmışlardır. | Birinci Ağırcezada devam et- mekte olan dava sona gelmiştir. Dün mütaleasını söyliyen müddel- Umumi muavini Feridun Bağana | suçun sabit olduğunu, her ikisinin de Türk Ceza Kanununun 487 nci | maddesine uyularak cezalandırıl- malarını istemiştir. Muhakeme ka- rar verilmek üzere talik edilmiştir. ü Mısır çarşısında kalacak esnaf Misır çarşısının — tanziminden sonra burada kalacak esnaf mik. tarı tesbit olunmuştur: * Mosırçarşısının — Sultanhamam cihetindeki kapısından — girilince manav dükkânlarile karşılaşıla - caktır. Burada karşılıklı sekiz ma. nav dükkânı bulunacaktır. Daha içeride karşılıklı & sebze dükkâm yer alacaktır. 16 balıkçı dükkânı ile 8 tavukçu, 12 kasap dükkânında soğuk hava tesisatı bulunacak, dükkânlar karşılıklı dizilecektir. Yağecı ve peynircilere on, bakkallara yirmi dört dükkân ayrılacaktır. Mısırçarşısının Mah- mutjaşa efhetindeki kapısında üç serbest dükkân bırakılmıştır. Bune | ların hangi esnafa verileceği bilâ- | hare tesbit edilecektir. Dükkânlar | müzayede ile kiralanacaktır. Her | sene dükkân mükaveleleri tazele . neçektir. 430 ton Göztaşı geliyor Zirast Vekâleti tarafından 18 - marlanan 430 ton göztaşı memle. ketimize gelmiştir. Bunların der- hal muhtelif ziraat mıntakalarına gönderilmesi ve buralardaki köy- lülere tevzli için tedbirler alın . mıştır. Bir miktar da vilâyetimiz hesabına ayrılmıştır. idlpiciğetüküi | İkmal kursları —| Orta ve Liselerde ikmale kalmış | talebelerle hariçten Orta ve Li- | se imtihanı verecek — yurttaşlara mahsus — olmak üzere Beşiktaş Hajkevinde matematik kursu açı- lacaktır. Devam etmek istiyenler bir hafta zarfında Evin idare me- murluğuna müracaatla isimlerini kaydettirebileceklerdir. Diğer Hal kevlerinde de peyderpey bu kurs- lar açılacaktır. Edebi Roman:83 KOLKOLA Müellifi: Nizamettin NAZİF — Hayır... Size beni takip et . menizi emredeceğim. — Tuhaf şey! — — Uzun etme de buraya gel. Ve umumün hayreti arasında bir eli c komiseri öteki elile jan. darma çavuşunu çekerek istira - bat salonuna girdi: — Buradaki telefon Bursa ile konuşur mu? — Biz aradan geldik, — O halde Bursa Emniyet Mü- Gürüne telefon ediniz. Beynelmi.. lel kokain kaçakçılarından par - arkadaşlarını niz, Bakalım ne gevap alacaksınız. —— Fakat bu ne ile sabitT — Elendim, siz ne söylüyorsam onu yapınız. Jeram'un dayaktan baygın olduğunu ve arkadaşlarızın ı" yaralı olduklarım söyleyiniz. Ba- kalın üyet Direktörü size dö- ğen ve yaralıyan adam hakkında ne diyecek... Bu salonda da bir telefon vardı. Komiser derhal Bursayı aradı. Bir kaç dakika sonra Emniyet Direk. törü telin öbür ücundan şu emir. leri veriyordu: — O arkadaşa tarafımdan se - lâm söyleviniz. Bursaya indiği Za- man bir gece bende mlsafır olma. sını rica ettiğimi bildirimiz. Herif. lerin yaraları ağır olsa da arabaya bindirip buraya getiriniz. Eğer o- telde başka arkadaşları varsa on- ları da tevkif ediniz. — Emredersinir efendim, Komiser muavini şaşkın bir ta. vırla telelonu kapadıktan - sonra bazırol vaziyetine güip Naciyi selâmladı: — Emrinizdeyim efendim. Di - rektörün sözlerini işittiğiniz için tekrarlamağa lüzum görmüyo - rum, Bu üç adamdan başka tevkif edilecek kimse var mı? — Hayır... Yahut, şimdilik ha- yır. Jandarma çavuşu da komiseri mına bir baş hareketi İle muka . bele ettikten sonra odadan çıktı. Dışarıdakiler neticevi heyecan- la bekliyorlardı. Rezzanın koluna libe yavrum, niye dalgın duru - yorsun öyle? Yoksa karnınız doy- du mu? Bense hâlâ bir manda ka. dar açım, Kadınlar itiraz etmediler. Yal. nız masaya oturdukları zaman Ga. Wbe ile Seniha garsonun gezdir- diği rasto tabağına el uzatma « dilar. Seniha: — İştiham kapandı « diye mı « taklit etmişti, Naci onun da selâ. | rıldandı - Galibe, endişe içinde idi, Sordu: — Acaba ne yaparlar bunlara? — Belli olmaz... - dedi Naci « her halde asmazlar. Görümce hanım, onların ma - sasına gelmemişti. Naci ayağa kalktı: — — Buraya gelmez misiniz hanı- mefendi? Bu dikkat olgun kadının guru. runu okşamıştı. Ağzı kulaklarına vararak; — Sahi.., - dedi . niye yanınıza gilmiyorum, Şimdi, şimdi... Delikanlı, boş iskemlelerden bi- rini çekti. Bü sırada son derece güzel bir kumral kadın kapıda belirmişti, Görümce hanım, — davet edildiği masaya gelirken davet eden ada. mün gözlerini bu kadına diktiğini farkedince: — Şekerim... . dedi - gel; seni yeni arkadaşlarla tanıştırayım. Ve onu kolundan çekerek Na- ciye yaklaştırdı: ; — Yengemin kavalyesi. Ağa . beyimin dostlarından... akrâba da oluruz. Bukadar mukaddemeye lüzum l görüşünden delikanlmın — ismini | İ Uzaktan hatırlıyamadığını hisseden Rez - dan görümcesinin imdadına ye. | tişti: — Naci Galip. Ben Rezzan... Rahat bir nefes alan görümce hanım, bu sefer de güzel kadının adını beceremedi: — Adanalı arkadaşımız... Dün gece az kalsın kocası ile kurtlara yem olacaktı. Seniha, isteksiz bir tavırla: — Bayan Makbule... . dedi - Naci güzel kadının elini öptü. Bu, güzel olduğu kadar şık bir ka- | dındı da., Üzerine kırmızı ve mavi | lerle büyük kareler işlenmiş u kahve renkli bir golf pan. tolonu ve gri podösüellen bir | Tirolyen yeleği giymişti. Omuzu- na bir kaşkol atmıştı. — Salgn bomboğ-.. - dedi - bu. — Olacaktı amma... Ölele olan. lar oldu da. Amma tabil yeni ev. liler kendi âlemlerinde... Kalp - lerinizin gümbürtülerini dinle -" mekten vaktiniz mi kalıyor ki ta. banca seslerini işitebilesiniz... — Sahi... O tabancalar ne idi? Biz nişan atılıyor sandık. — Beyefendi, nişan atıyorlardı amma... Canlı hedeflere. Kadının yüzünde bir hayret be. lirdi. Fakat birşey soramadı, Çün- kü dışarıdan bir erkek sesi işi- işti: — Makbule! Makbule! — Buradayım Cemil! — Koş! Koş! Güzel kadın kalçalarını çalkaya çalkaya kapıdan çıkınca, Seniha, Naciyi kolundan çekti: — Çok sevişiyorlar.:. — Yaa... Memnun oldum. — Pek memnun okduğunuza 1 nanmak doğru olmuyacak sanırım. gün bir eğlencemiz — olmuyacak mıydı? pi dildü: — Neye? ÇArkası Var) şeyi töhmet altında bulun için ne sözler açtıkları her Y ile işitiliyor. Fransa geçen ten sonra galip geldiği hald tün umduklarını bulamamiş mamış, Çünkü İngiltere bi ni olmuş. O İngiltere ki hem teliki Fransayı, hem de o zi mağlüp Almanyayı istediği istismar elmiş. ve saire. Bugün hep eski defterleri tırmakla yeni yeni menfaal de edilmek isteniyor. Bunul de uzun bir mazi, dostlarla te geçirilmiş müşkül zamâl hatırası, kuvvetli bir müttefli beraber — bulunmanın verdiği iftihar mevkii; franga etliği yardımlar kimbilir buna benzer türlü kârlar hep unutulmuş, Şimdil nız işitilen şu oluyor: — O zaman Fransa dahâ almıyacaktı. Fakat İngilter&! müni oldu... gibi. Bu arada bir de Kilikyâ tazelenmiş oluyor. «Kiliky biri hatırlardadır ki 918 Mü mütarekesile Osmanlı İmp luğunun en mühim yerlerini altına almak istiyenlerin Ki dıkları geniş manalı sözlerd olmuştu. Fransızlar Adana valisini ellerinde tutmak e! de idiler. Onun için böyle manalı coğrafya tabirlerin lanarak ellerindeki haril Tinde işgal sahasını alabil büyütmek istiyorlardı. Şimdi ise galiplerle konuff bugünkü Fransaya bir m minine uğraştığı, fakat bun de dünkü dost ve müttefiki hinde bulunmağı bir. mu' yet çaresi gördüğü anlaşılar ral Darlan bu bahiste kaş derken göz çıkarmış oldu. © Kilikya sahası Fransanın # yacaktı. Nitekim olamadı. TW Milli Misakın dahilindeki Bi temin etmişler, bunun için mukavemet ve mücadeledef İ kalmamışlardır. Bunu 921 d€ sanın meşhur devlet adami tid Briyan çabuk anlamış, da sağ cenah fırkalarının mentoda her gün çıkardıl rültülere rağmen fikrinde ederek aşağı yukarı şöyle d — Efendiler, Kilikyadan ceğiz. Bize faydası olmıyaf, işgali devam ettirmiyeceğii lerle eski dostluğumuzu y tesis edeceğiz. ; © zaman Fransanin haridi setini idare etmekte olan Bi karşı yap'lan hücumlar hanfii ite oluyordu?. Bugünkü Fti Ga İşte o ruhü Amiral Darfafi sil etmektedir. Geçen harpten sonra kiye ile anlaşmak yolunda barekette sağ cenah âyanı, Sanı, matbuatı Briyan: mişlerdir: — Alacaklarımız. ne © İmtiyazlarımız ne olacak'. * teplerimiz ne olacak?. Kati Tisesinin hukuku ne olacak'j Fakat onlar ne derse desift Misakın hududu dahilinde müstakil bir Türkiye vücü miştir. Artık ne Kilikyanını Millt Misakın dahilinde büf! yerin herhangi bir suretle İf tında kalmasına imkân gö yordu. Briyan iktidar çekildikten sonra yerine £ ankare de ister istemez bil ma yoluna devamdan b görememiştir. Acaba durup dururken $i den eski meseleler tazelef'ii eski dertler ortaya konuy? günlerin acı acı hatıralar! Fransadaki o hep almak İf ruh şimdi kendine ne kaldi nu muhafaza kaygısına d Lâkin hep başkalarının $ yurtlarım neden zaptediP de tutamadığına aei aci Ü etmekten vazgeçmenin manı gelmiştir: Bu zal kendi kendisile mürakabt' istikbali düşünerek şimdif? yapılması lâzımken yapı TÜ lan neler varsa onları £ etmek zamanıdır #ro h