16 Haziran 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

16 Haziran 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

- j Milli küme maçlarına dün Fener stadında devam edildi. İlk resmi maçı — Galatasarayla İstanbulspor yaptılar. Galatasarayın akınile başlıyan müsabakanın ilk dakikalârı sarı. siyahlı kalenin önünde dolaşıyor- du. Her an bir sayı olması bekle- nirken nihayet sekizinci dakikada bu intizar tahakkuk ederek top İs. tanbulspor kalesine girdi. On dokuzuncu dakikada Galata- saray aleyhine bir frikik verildi. Tarık bu fırsatı güzel bir şütle ağ- lara takarak takımımı berabere bir vaziyete getirdi. Vaziyet berabere olunca Galata- sarayın tekrar hücuma geçtiğini görüyoruz. Bu tazyik semeresini vermekte gecikmedi. Eşfaktan gü. zel bir pas alan Mehmet Ali Gala- tasarayı tekrar — galibiyete kavuş- turdu. On yedinci dakikada sarı - kır. mızı müdafaasına yüklenen İst bulsporlular tekrar berabere old lar. Ve devre de (2.2) bitti. İkinci devrede rüzgürin daha | şiddetlenmesi oyunun zevkini ka- | çırmıya başlamıştı. Bu kısımda iki taraf da galibiyeti elde etmek için âdeta didinmiye başladılar, Yirmi ikinci dakikada İstanbul- spor kalesine yüklenen Galatasa- raylılar kale önünde Cemil vasıta. | sile bir favl yaptılar. Her kes ha. derken Şazi Tezcan buna ı.dırm:- yınca Eşfak topu kaptı ve galibi. yet gölünü attı. Maçın bundan sonraki kısmı de- Bişmeden (8 - 2) İstanbulsporun mağlübiyetile bitti. BEŞİKTAŞ - FENER Oyuna başlamadan evvel Fene. rin eski sağ açığı Niy babsı için bir dakika süküt edildi. İlk dakikada derhal akına geçen Fenerliler Rebiinn ortaladığı gü- zel bir topla derhal gol pozisyonu- na girdiler. Fakat netice alına- madı. Fenerliler doküzuncu dakikada kazandıkları bir frikikten de bir netice alamadılar, Biraz sonra Be- laş kalesi yine karıştı. Ayaktan ğa giden top boş kaleye bir türlü girmedi. On dokuzucu dakikada Boşiktaş kalesine arka arkaya iki korner şekildi. Bunlar da neticesiz.. Nihayet otuz yedinci dakikada Fikretin Beşiktaş kalesine | indirdiği topu Niyazi ağlara taktı. Mağlüp vaziyete düşen İstanbul şampiyanu derhal hücuma geçti. Ve kırkıncı dakikada Şerefin aya- #ile oyun berabere oldu. Bu bera. berlik siyah - beyazlıların oyunu- hu anf olarak değiştirmişti. Ve he- men biraz sonra İbrahim güzel bir Şütle ikinci golü de attı ve devre | Gülüşerek " merdivenlere doğru (21) Beşiktaşın galibiyetile sana | Yürümeğe başladı. erdi. ——— İkinci devrede Beşiktaş rüzgâr) da arkasına alarak akınlarına vaş- ladı. Bu devreyi şu şekilde hülâsa etmek kabildir: Beşiktaşın mütemadi tazyiki kar şısında Fenerliler sadece müdafaa Bir Casusun - Gizli Defteri| Yazan: Franciş Machard B. M. teşkilâtı hakkında acaba kimseden malümat almak mümkün değil mi ? japon kitapçısı, bir japon hari- ciye nazırı gibi konuşuyordu. Çok mütevazidi.. fakat, bu tevazuunun arkasında gizlenen mühim — bir şahsiyeti vardı. Kitapları alarak sokağa çıklım. | Bir küçük gazinoda oturuyorum. İkinci kitap pek mühim.. Adeta bir propaganda kitabı. İlk sahifesinin ilk satırı şöyle başlıyor: | Si ajaponya, uzaklan tetk edilmesi imkânı olmıyan ülkedir. Bir İngiliz arkeolo- yi 3-1 mağlüp etti Şzre vetic Galatasaray da İstanbulsporu 3 - 2 yendi | oyunu oynadılar. Sarı - lâcivertli | forlar bilhassa Ali Rızanın him- metile âdeta yok olmuşlardı. Bu hattın en İyi oyuncusu Fikret de iki Beşiktaşlı tarafından marke e. | dilince ötekiler hiç bir şey yapa- madılar. Bu devrede Beşiktaş takımı İb- rahimin ayağile otuz yedinci da- kikada bir gol daha atarak maçı (3.1) kazanmak suretile 1940-1941 milli küme şampiyonluğunu ka- zandı. HUSUSİ MAÇLAR Sabahleyin hususi mahiyette ya- | pilan maçlarda Fenerbahçe genç | takımı Feneryılmazı (3-1) yenmiş | ve Beşiktaş - Fener B takımları da (1-1) berabere kalmışlardır, Bisiklet yarışı İstanbul Bölgesi Bisiklet Ajan- lhığının Beden terbiyesi mükellef- leri arasında tertip ettiği ilk teş. vik yarışı dün sabah Mecidiyeköyü ile Hacıosman tepesi arasında ve iki grup halinde e inde Tapkapi | erinden Sabri Do | 9 dakikada birinci, Taksim | fabrikası mükellefle H Şaşmaz üçüncü, Topkapı mükel- leflerinden Necmi A: cü, Feshane mükelleflerinden Me met Vurguş beşinci ve Mustafa Bedizer altıncı olmuşlardır. Birinciden altıncıya kadar dere- ce alanlara birer madalya — veri miştir. | 23 mükellefin iştirak ettiği bu ilk teşvik yarışı çok muntazam ce- reyan etmiş ve bir çok meraklı ta- rafından heyecanla takip edilmiş- (3 üncü sahifeden devam) | günü aldık parayı.. Yani ayın dör. | dünde... Sen olsan ne yapardın? — Alimallah, katil olurdum — Biz gülüp geçtik işte... Mübaşir: — Hasan.. Cezmi.. Hasan.. Cez- mi! diye bağırdı. | Hasan köştu. nedar da mahkemeye girdi. Biraz sonra Hasan sırıtarak gel- di. Arkadaşı sordu: — Ne oldu? Ne yaptınız? — Veznedar — davasından vaz geçti.. dedi. O da anladı kabahatin kendisinde olduğunu.. Hasan arkadaşının koluna girdi. İTİZAR Muharririnin hastalığı dolayısile «Hücum borusu, isimli tefrikamı- zı bugün dercedemedik. Sayın o- kuyucularımızdan özür dileriz No. 41 | Çeviren: İskender F. SERTELLİ ji mütehassısı vaktile japon- yaya gelmiş, yedi sekiz sene burada kalmış.. döndüğü za- man kitapçılar kendisine müracaat ederek hatıraları- | Mi neşretmesini rica etmiş- ler.. bunun için büyük bir | para da teklif etmişler. İn- kiliz arkeoloji mütehassısı (Maalesef japonyada pek az kaldım. Bu kısa müddet zarfında hiçbir şey göreme- japonyayı anlamak l- uzun bir ömür 've sabır | | | | Para Birikür Feyzi Ahmet Onaran CİLDİYE VE ZÜHREVİYE MÜTEHASSISI (Babıâliy Ankara caddesi Cağal- otlu Yokmm Köse başında No 43 T. IŞ Bankası hesapları 1941 ikramiye Plânı KEŞİDELER: 4 $ubat, 2 Mayıs 1 Ağustos, 3 İkinciteşrin tarihlerinde — yapılır. 1941 - İkramiyeleri adet 2000 Lhik — m.—Un » 1000 »- 750 500 250 100 50 20 1 3 3 * 8 35 80 00 hiç de yalan söylememiştir.> | Bu satırları okuyunca şaşırdım. japonyayı tanımak için yedi, sekiz | senelik bir tetkik devresi kâfi gel- | miyorsa, Japonya hakikaten mu- ammalarla dolu bir memleket de- | mektir. Ben - bu propagandaya | kapılmam lâzımsa - japonyayı hiç | bir vakit tanımak firsatinı bula- mam, Şu halde «B. M.» teşkilâtı hak- l kında da kimseden malümat al- mak imkânlarını bulamıyacağım.. öyle mi?. İşte, japon an'anelerinden — ve felsefesinden bahseden ikinci ki- | taptan çok mühim gördüğüm ba- | zı parçaları okuyorum: «... japonlar için ölüm yok- tur. japon olarak doğan - her | fort hararetini güneşten alır, Bu hararet ,insanın gözünü ka-| paması ve kalbinin durmasi- | le sönmez. Vücudünü ateşte | yaksalar bile, o harareti sön- dürmeğe imkân yoktur. Zira, ispon doğan her insanın vü- Tmit) dözük İngiliz âlimi cudündeki hararetten ateşten TÜRKİYE CUMHURİYETİ Ziraat Bankası Kuruluş Tarihi: 1888 Sermayesi: 100,000,000 Türk Lirası Şube ve Ajans adedi: 265 ariher nevi banka muameleleri 28.800 Lira İkramiye Veriyor Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarında en laz 50 lirası bulunanlara senede & defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki ikramiye dağıtılacaktır. Liralık DİKKAT: Hesaplarındaki ptralar bir sene ic'nde 50 liradan asağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde 96 20 fazlaşile verile- tir. Kur'alar senede & defa: 1 Fylül 1 Birincikânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. ürenlere Göz He Dr. Murat Rami Aydın Beyoklu - Parmakkapı, İmam sokak No 2 — Tel. 41553 Muayene ve her türlü göz amelivetı fıkat Tasızdır Hkte münakâasa günü şubeye müraesat SAHİP VE BAŞMUHARRİRİ NEŞRİYAT DİREKTÖRÜ: «SON TELGRAF MATBAASb yüz misli fazla kuvvetlidir. A- teş, kendinden yüz misli faz- la kuvvetli olan bir barareti nasıl söndürebilir?.» Devam ediyarum: *.-. Japonyada milyonlarca Japon yoktur, Oradaki İnsan: bir tek ciğerden teneffüs eder, bir çift gözle görür, bir kafa ile düşünür. Kütlenin bir çift gözü, bir kalası, bir ciğeri ve bir hançeresi vardır. Dünya- nin kurulduğu — gündenberi, her yere ikilik girmiş, fitne ve fesat hükmünü sürmüş, fakat bütün bunlar japonyada yer bulmamıştır. japon milleti bir kolunu arkaya . Konfoçyüse, diğer elini ileriye - Mikadoya uzatır ve oradan kuvvet, ce- saret alır.» Bu iki sahifeyi gözden geçirir- ken, japonların (Kitabı Mukad- des) inden âyetler okuyor gibi titredim.. hayretlten hayrete düş: tüm. Eğer bir felsefe meraklısı olsay- | Nakarat: Ağam haydi yür hayın, İDARESİNİ BİLEN İŞ BANKASINDA İKRAMİYELİ .H.K. İstanbul şubesi başkanlığından 1 — Evvelce eksiltmesi ilân edilmiş olan iki milyon fitre zarfının — gekli değiştirilmiş ve yeni nümune münakasaya psas tutulmmuştur. ? — Mubammen bedel 2800 muvakkat teminat 187 buçuk liradır. 1$ Haziran ©41 Perşembe günü saat 15 de Cağaloğlunda şube binasında müte- gekkil komityon huzurunda yapılacaklır. 3 — İsteklilrin yeni nümune ve şartnameyi gürmek üzere her gün ve münakasaya girmek için de kanunun tarif ettiği vesika ve teminatları ile bir- etmeleri, dım, bu iki sahifeden iki cilt eser 16 Haziran 1941 1800 Program, ve Memlaket Baat 1803 18.30 Fasıl Sazı. Takvimi ve Teprak i Borsası. Mahsul Müzik: — Maraklı Saz Eserleri. 1840 Sazlardan 1900 Konuşma: (Mehmedin Saati) 1915 Müzik: Bando Parçaları (Pl.) 18.30Mtemleket Saat —Ayarı, ve A- Jans Haberleri. Müzik: Radyo Caz Orkestra- m Çİbrahim Özgür ve Ates Böcekleri). Radyo Gazetesi, Müzik: Bir Halk Şarkısı Öğ- reniyoruz: Haflanın — Türkü- sü — Giresun Kayıkları. — | Oy Giresun kayıkları Hep geliyor kârindan; Sevdim de alamadım, Ölüyam efkârımdan, 1948 20.15 2045 Kunduram taştan kaydı; Klin bir tanecine (de) Nasıl diyelim haydi? Oy Giresunun Evleri | Şıma ile kaynama; (Ak) benim ile aynadın, Başkasiylen oynama, 2100 Konuşma; Memleket Postası. 2110 Müzik: Solo Şarkılar. 2125 Konuşma (Hoşbeş) 245 Müzik: Radyo Senfani Or- kestrasmı (Şef: Ernst Pr K Tius). Brahms: Üçüncü Sen- foni, Fa majde, 5 Memleket Saat Ayarı, Ajans | Haberleri; Esham — Tahvi Mt, Kambiyo — Nukut Bor- | sası (Piyat 2800 Müzik: Dans Müziği (PL) 2325/2330 Yarınlk — Program, Kapanış. YARINK! PROGRAM 730 Program ve Memleket Ayanı, 133 Müzik: Ha TAS 2240 ve if Program (PL) 880/845 Evin Santi, 1230 Progtam, ve Memleket Ayarı. 1283 Müzik: Türkçe Plâklar, | Sazt | sık Program (P).) 1318 Müzik; Türkçe Plâklar Prog- ramının Devamı 13.30/1460 — Müzik: Karışık * Prog- ramım Devamı. (Pl.y HESAP AÇAR Eksiltme 4504> ETEM İZZET BENİCE CEVDET — KARABİLGİN vücüde getirirdim. Bunlar ne kadar tahlil ve tetki- ke değer mavzulardır. İncilden âyetler ezberler gibi, bu | sözlere hafızamda yer verdim.. ez- | berledim. Zamanı gelince, tekrar bu mü- | him mevzular üzerinde duracağım. Şimdiki halde anlıyorum ki (B. M.) teşkilâtı hakkında esaslı bir malümat elde edemiyeceğim. Londıa'dı:ı bir emir geldi.. Bir gün, İspanyol Madamı be- ni çağırtmıştı. Koştum. Madamın misafiri varmış.. Be- bimle uzun boylu konuşamıyaca- ğını, zaten konuşacak bir mevzuu da olmadığını söyledikten sonra: — Size verilmek üzere Londra- dan bir mühürlü zarf geldi. Diyerek, zarfı uzattı. ve fazla konuşamıyacağı için özür diledi. Zarfı aldım.. Madamuhn pansiyonundan çıktım. | leri lâzımdır. Muhtelif hatlara kalkacak Karadeniz batlana Medanya hatlana Karabiya hattıma Tmroz haltana Çanakkale ilüve pontası Ayvalık kattına İzmir Bürinci sür'at İzmir kinel sür'aki NOT: Vapur seferleri Galata Baş Acemteliği Galata Şube » Sirkeci Şube , MEMUR ALINACAK | İstanbul P. T. T. münhal maaşlı ve ücretif memuriyetlere orta mel 1 — İderem zunları müzabaka ile alınacak 2 —. Müsabakada Mmuvaffak olarların idarenin teklif edeceği yerde riyet kabul etmeleri şarttır. 3 — Müsal 4 — İstekilerin 780 sayılı Memuri har maları Mazımdır. 5— Müsabakaya girmek istiyenler 21641 Cumartesi sadt 13 e likte Müd Çarçamba günü saat 10 da Müdürlüğü akı müsbiteleriyle bi deli (875) lira olan €k istiyenlerin (68) lira tayin ettiği 1 Yazımdır. Bu işe İSTANBUL BELEDİYESİ İLÂNLARİ Keşif Bed. — İlk Temi, — Şariname Bed. 11308,00 90521 12068,50 6e Keşif ebdelleriyle ük teminat mik h zart üşüliyle Eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, öksütme, Bayındı umumi husukl ve fenni şartnameleri proje keşif hülâsasiyle buna mütef üer evrak hizalarında güsterilen bodellerüzerinden Vilöyet Nafla Müdi verilecektir. İhale 27/6/641 Cuma günü saat 15 de Delmi Encümende caktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları, hale tarihindef || Bün evvel Vilâyet Natla Müdürlüğüne 941 yılına alt Ticaret Odası vesikları, zım gelen diğer vesaik İle 2400 numaralı kanunun tarifatı çevresinde cakları teklif mektuplarını ihale günü 44538 Kendi pansiyonumdayım. Merakımden çatlıyordurr. Acaba zarfta ne var? Açtım.. Okudum., Kısa bir emir. «Entellicens Servis» ten, (B. M.) teşkilâtı hakkında istediğim malü- mata şu cevabı veriyorlardı: #japonların gizli teşkilâtile meşgul olmayın!. Bu işle uğ- raşan — memurlarımız vardır. Siz, kendinize havale edilen i- Şi takip ediniz! Bu emri okuyunca, Londraya bu meseleyi yazdığıma bin kere pişman oldum. *Entellicens Servis», beni — bu gizli teşkilât hakkında neden ten- vir etmiyordu? Ya aradığım sahte puro fabrika- törü, günün birinde bu gizli ja- pon teşkilâtile temas eder ve y hut işbirliği yaparsa, o zaman işin | inden nasıl çıkacaklım?, «Entellicens Servis, in bu me- selede hataya düştüğünden emin Devlet Denizyolları İşletme Umum Müdürlüğü 16 Hazirandan 23 Haztrana kadar gün ve saatleri ve kalkacakları hâkkında her türlü malümat aşağıda teletan maraları yazılı Acentelerimizden öğrenilebilir. kada muvaffak olanlara 3658 sayılı 15 Hira aet maaş veya 60 lira ücret verilecektir. halz ve devlet memuriyetine ilk defa gireceklerin 30 yaşını geçm (10,45) onu kırk beşte Haydarpaşada Gar binası G dan açık eksiltme usuliyle satın alınacaktır. vesaikle birlikte eksiltme günü saatina kadar korü” t gartnameler komlsyondan purasız olarak dağıtılmaktadır. vapurların isimleri, kalkit rıhtımlar. Salı 12 de (Karadeniz), Perşembt de (Güneysu)) ve Pozar 16 da (i Galata rıhtamından. Salı 18 de (Çanakkale), Cumartesi de (ÇAnafarta). Sirkeci rahtımımdafiı Pazar, Pazartesi, Salı 9.50 de, Ça ba, Perşembe, Cuma 16 da (V Cumartesi 14 de (Sus), 'Tekmil danya postaları Galata rıhtımının Taköy cihetine yanaşır ve ayni n den kalkarlar Pazarlesi, Çarçamba, Cuma & (Sus), Galata rıhtımından. ve Pazar 9 da (Antalya). Tophane mından. Prşembe, 9 da (Seyyar), Tophane tımından. Çarşamba 13 de (Bursa), Cur 15 de (Söadet). Sirkeci rıhtımındağ Pazar 11 de (İzmir), Galata rıhfati dan. Perşembe 13 de (Tırhan). Galata tamında: zıhtamı, — Limanlar , Mintaka Liman Jiği binası altında. Sirkeci, Yolcu Salanu. (4758) Müdürlüğünden kanun — hükmünü in Kanununun 4 üncü maddesindeliği rlüğümüze müraeaat etm 350 kilo kırmızı model - çemiği (68) kuruşluk muvakkat - temllk Abidel Hürriyet —.. Kâğıthane zerine birinci defa olarak *t 30 katran kaplama yapılması. Yalova Millet çiftliği — yolunun -aplanması ve Yalova hamamlaf ? falt tamiratı darları yukarda yazılı işler ayrı xyft mürâcaatla alacakları fenni enliğ imzalı şartname ve kanunen İ Saat 14 de kadar Daimi Encüment bulunuyordum. Fakat: ( emir geldi, susarım.) diyo! Susmak, o -işle gizlideni L meşgul almamak değildir. İçimdeki şüphe, beni biri bi yiyordu. Alman casusunun izini v bulamıyordum. Buna mukâl Japon teşkilâtı beni çok ediyordu. Adeta hemen karşıma bir japon çıkı»yor'di | tün bu tesadüflerden maf karmağa çalışıyordum. İşte bir garip tesadül Ğ Dün Sen Mişel caddesindü | rürken, küçük boylu, semP Japon işçisi, kalabalık f #iddetle koluma çarptı.. vet rühtiyari hareketinden cup olarak, ezildi, büzüldür sını çıkararak özür diledii » — Pardon Mösyö, A | — —Birşey değil. ü Diyerek yürüdüm, geçt İ