20 Nisan 1942 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

20 Nisan 1942 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

Ü E A ÜÇİNDEKİ HADİSFELLER (Bu yarının metinleci Azadolu Ağanaı büllenlerinden almmıslur) Telhis eden: A. ŞEKİB Radyo Gazetesinden: Mubarip “devletler arasında zşe bakımın. dan en fena vaziyette bulunan güphesiz İtalyadır. Mucolininin başkamlığında yeni bir laplantı yapılmıştır. Musolini bir nutuk söyliyerek halkın ekmeksiz kal- | maması hususunda azami gayret gösterilmesi — bakkında direktif. ler vermiştir. İtalyaaa laşe lağı son haddine varmıaşlır ve ba bölgelerde açlık da başgöster- miştir: ALMANYANIN MALİ DURU. MU SARSILMIYACAK Berlinden bild.riliyor: M Nazırı Renshardi şöyle demişlir, Almanya ne kadar uzun süner- se sürsün muhasam! karçılıyacak iy Karüflaemın tönlelleri dK | düyna barbine nazaran daha ge. | Bmdır. Alman ma- ve parasının İki bu- çuk sene süren bir iktısadi harp neticesinde sarsılması için hiç bir sebep meveut değildir. BİR AMMWRİKAN ÂYAN AZA. SININ TÜRKİYE HAKKINDAKİ BEYANATI Vaşingtondan bildiriliyor: Âyan azasından Peyyser Türkiye Bü- yük Millet Moclis'nin yıldönümü münasebelile kiralama ve borç ile Türkiyeye — hay verdiğini ve Almanyanım bu mü- dafaa hazırlığını Türkiyenin ken. disine meydan okuması münasın- Türkler kendi ist ».ıx' lerini — ve toprak bütünlüklerini müdafanya karar vermekle beşer hürriyeti devasına büyük bir hizmet etmiş derdir. Birleşmiş mütteffik millet- ler yarın sulh masasında gayesi esarete karşı hürriyeti müdafaa olan bu cihan harbinde şerefli Türklerin yeref, vakar ve bürri. yet yolunu tencih ettiklerini u- nutmuyacaklardır. İNGİLİZ - ALMAN HAVA Tondradat bildiriliyor: İngiliz hava kuvvetleri gün gece Trond. helm ve Kicli bombardıman et- mişlerdir. Berlinden bildiriliyor — Ko- konyada sivil ahalinin bombalar- masına bir mukabele olmak üze- ve Alman hava - küvvetleri dün gece İngilterede Yock şehrine taarruz etmişlerdir. BÜYÜK TAARRUZ NEREDE YAPILACAK? ü yor — Alman yapılan bir basın taplantısında Alman ku- mandarlığı sözcüsü demiştir ki: «Gelecek tasrruzun doğudan baş- ka bir tarafta yapılması ihtimali vardır. Birçok taarruz ihtimalleri mevcuttür.e UZAK DOĞU CEPHESİ Müttefiklere göre — Birmanya- da durum son derece butranlı bir. mihaya girmektedir. Cok sayıda tank, zırhli otomüabil —ve bomba yyarelerle desleklenen beş Ja pon tümeni yukarı Birmanye yay- kana saklırmaktadır. — Çinliler Lashio - Mandalay yolunu ümüt- Bizce müdafaa etmekte ve Japon motörlü birliklerinin önlemek için Lashio yolları tamamile tahrâp eylemek- tedir. Japon kuvvetleri Lastılo varoş. larına kadar ulaşmışlandır. Şehir alevler içindedir, Mandalı shlo yolunu kurtarmak için Y nang'dan Birmanyaya Çin takvl- yeler; Hilmiştir. Gayrimenkul Satış İlânı Beyoğlu Suin Mahkemeleri Başkâtipliğ nden Saimeden teferruğ etmiş olan Fulk Hahar oğlu ile Terüzine vurisleri Roza, Cöşe, Leon ye Avzam Hurdacının şiylan “yoğlunda Kaloğlu mahallesinde iu banelar ile ve sokak iğe mahdut olup cephe- doğru derinliğ 10 matve ki ceman 52 müşleriken mutasarrıfı bulundul. Adüçüyne sukağinda vâki ve 18, 14 No. vekle eneire yirmi santinetze ve möfre murabbir msahal sathiyesli Lunara, 576 beş yüz yotmiş Gönt lira ktymeti uhammenesinde bir İot'a sa şuyuuram zalesi için #çık artlırmaya kozulmuşlur. Bvsali sâlresi vâz'ı- 1 zabıt vacekacında yazılıdır. Birinci sçik artlınması tariiri 14 ten 10 ya kadar Böyoğlu Sulh Matkemeleri tezadül eden Çarşamba günü saat kalem odasında — Başkütip nez. dürde yapılacıdtır. Arlümme bedeli muhammen kıymetin yüzde yekaiş beşini bulenadığı takdirde en sön artlıranın tashhüdü beki kalmak üzere müzüyede oa Bin Vömdil edilerek ikimci sçik arttırması 30/5/042 tarihine müsadit Cumartosd Bümü saat 10 dan 12 ye kâdür icra edilerek en çak Eoltırana katl olarak — ihale kadar birikecek ve ecesi hissedarlara asin horçları m nün tarafından hale günü, SA Öderenesi meeburklir. Dduvwı'_ı,. kak. Ovvel ©n yüksek teklile bulunan karı Bu macerdş oktoğu bedel ile alın maz veya bulunmazıa hemen yedi gün irikmiş Belediye bina vengileriyle — evkaf | ve 20 sevelik töviz bedeli e u viye a: lön mübamecda kaymetinin yüzde yı beçufu misbetinde pey — k. | dubunu — vermek Hizımdır. den jtibarun ves Azı öl, | Yapı. iscak Din Sdkadurlara tabliğ d imdyooek va kal'i olarak İhale edülccck ve har iki halde v—ıru—ı ke z casumlaki farklan ve zaranlan mes uatu İhale bedeli fazki ve gecen günlerin yi falıli olunacaktır, İpotek sahibi alacakiılar ile giğer akâkadarların 1 menkuj üzerindeki haklarını hususiyle iaiz ve masrafa vesalreye dair olan mepruru olan Mahikeme Başlaitirine bild meleri Kizardır. Alcsl takrlinde hakları taru gicilleriyle #abit okuşdalar sata bedelinin paylaşmasımdan hardç - kalam erkandır. Mürayedeye istirek edenlerin bütün satış şartlarımı kabul otmiş ve ev ve'den öğrereniş ve bilerek gayri menkule talip bulurenuş oldukları sekdedilerek becadan İtirazları mesmü olamıyacağından saliş güzünden evvel gayni menkulü Börmeleri ve fasla malümal şimak İstiyenlerin MI/13 No, ile Mahkeme Başkıi. tibne müracaat etmeleri ilim olunur. Bu Akşam Arasbaemmın kızı filminin sehhar ve parlak yıldızı in en son yara' ma/18 “ŞARK,, da HİLDE KRAHL 1 harikulâde temsili 2 üsümlü.. 2 hüviyetli... 2 şahsiyetli kadının aşk maceraları. GECE GÜNDÜZ BENİMSİN Essiz bir muvaffakiyet ve sonsuz alkışlar arasında bütün gönül. leri ateşliyecek, bütün kalbleri büyüliyecek, bülün sinema xe- vorleri teshir edecektir; İstanbul Defterdarlığından : Adil Tp Linasında yaptırılacak Pezarlesi gümü katt 13 de MiCi Açik #kerflime ile ihale edileci İstoklilerin en az bir taahhütte (2000) Liralık bu işe benzer İş yaptıldarına dair Hdarelerinden olmış vi Tuctatla #hale çarihiaden ta Yılığa alâ Ticaret Odamı vesikal Münakâasa evrakı meskür müdür günleri hariç üç gün evvel mı Söraz eimeleri müktazidir. Şertaame — vesalr ükte görzülevilir, arı vesikalara istinsden İstanbul Viliyeline mü- alınmış ehliyet ve 942 | tihsalâtını tecavüz edecektir. Rei- geriye doğra yapılacaktır. Amerika 31 bin yetmiş yeni tay- yareimâl ediyor Ruzvelf 18 Milyar dolarlık munzami harp masralfı tahsi- satı verilmesi kara- rinı İmzaladı Tamdra, 80 (AA) — BBC: Birleşik Uluslar harp İstihsalâtı şefi M. Nelson dün gece Vaşing- tonda söylediği bir autukla de- miştir kiz “— Yakın bir zamanda barp istihsalâlrmız Almanyanın 1933 yılından ve Japonyanın 1938 den- beri yığınakta oldukları barp is- sicumhur M. Ruzvelt yeniden 19 milyar dolarlık munzam harp masrafı tahsisatını — imaalamıştır. Bununla otuz bir bin yetmiş yen tayyare yapılacak ve ayrıca bir milyon kişinin nakli de temin ©- | kunucaktır. —— Millt Şetimizin yüksek Alâkaları (1 Inci Sahifeden Devam) uşlardır. Fen Fukültesi Dekamı Dok- tor Fühir Kumçayı bu sabal ririmize şu izahatta bulum uıu.mr — Türk gençliğimin en iyi şılllıl içinde yetişmesini, bil- Kösi kadar karakterinin de üs- tün sağlamlığını istiyen Mi Şefimiz yanan Fakültelerin yeni inşaatile çok yakından alâkadar olmaktadırlar. Bu inşaat için şimdilik bir buçuk milyon Hra tahsis edilmiştir. Kâfi gelmezse hükümet yeni yardımda bulunacaktır. İnşa- ata bir ön evvel başlanılıp Gönümüzdeki yıl içerisinde ted- risat — yapılmasına - bilhassa çalışılacaktır. Yeni binaların avanprojeleri hazırlanmakta- dır, Birkaç güne kadar ikmal olunarak Vekâlete gönderile- cektir. İSTİMLÂKLERE BAŞLANDI Yeni projeye göre Edebiyat ve Fen Fukülteleri ayni sistemde ve ayni saha üzerinde yapılacaktır. Şimdiki yanan binanın bulundu- ğu sahayı temizliyoruz. Bu saha- mın arkasındaki Kızılay binasile onun arkasıtda bulunaa Büyük Beşit Paşa caddesine bakan ar- sanın ve bazı binaların istimlâk muamelelerine başlanmıştır. Mo- dorlar kalkınca temel kazısına baş- kmacaktır. Yeni binalar şimdiki Süt Damlasının bulunduğu hiza- lerek konferans salanı- duğu yerden itibaren Üni- versite konferans salonu da yıkı- Tacak, Vezneciler tarafında tram- vay caddesine nazır olan yerde az 2500 kişi ala- cak genişlikte ve ses tertibatımı haiz bir surette modern bir şekil- de yapılacaktır. Yeni Fen Fa- kültesinin ana kapısı yine eskisi gibi ön tarafta yüni Vezmeciler. de olacaktır. Bir de ayrıca Reşit Paşa caddesine açılır ikinci bir kapısı olacaktır. Binanın geri çe- kilmesile önde hasıl olacak saha | üstü açık bir şekilde beton yap- lacaktır.> tnçiiz Kralı ( inci Sahlfeden Devam) Kral bundan evvel istasyonun hörekât odasında akına iştirak e- Mdarla karatgâh arasında, y0 beledor. konuşmalarını €miş Ve takip etmişlir. 1MAYIS (1 inet Sahifeden Deram) bizde bir Bahar Bayramı olu- şu; Sovyellerde de herhalde ve mutlaka pek tetik davranmak Küzumumu ihtar eden bir müâaa taşıması., Bizim Bahar Bayramımız, çepçevre ateş içinde bir sulh adası hulinde kalabilmiş olma- | aa derin neş'esini, buna rağ- men her ihtiniale karşı, her- günden fazla dikkatli olmanın keskin şuurunu — temsil eder- | ken; başka iklimlerde korkuaç bir ateş bayramının perdesini kaldırıyor. NECİP FAZIL KISAKÜREK | Çin muvasalası | kesilebilecekmi? Sulkast davasının Sabahki c9lsesi | ada hiyot verklebileceği taklif — edümekte | Ginmek ietiyenlerin Galaleda, Aüm Hıntlıler yabancı devlet tahakkü - mü istemiyor! AT Kongre partisi lide- ri Azad:- “Bizi kur- tarmıya gelenlere () cevabımız bu- dur,, diyor Lamdra, 30 (AA.) — BB.C: Hind kongre partisi lideri Dokter Azad dün gece Hindistan halkına hitaben mühim bir nutuk söyli. yerek demiştir ki: «— Hindistan için Japonları ve | Almanları gerek bilflil ve gerek istemiyerek hoş görmekto büyük | bir teblike vardır. Şayet Hindli- ler Japon müstevlilerini hoş gö- Hindistanın ilabeti bir iH olacaktır. Eğer on- bizi kurtarmıya bir yabancı devleli İstemiyoruz. | Japonlar çunu açık anlamalıdır. lar ki biz herhangi bir yabancı devletin tebakkümünü kat'iyen is- temiyoruz.r Beş bin Yunan, çetecisi ( inci Sahifedec Pevam) Zusunda Aknan dkerleripi taşıyan bir ireni de tatırip ederek yüzlerce Almta aikorini Ürlünmüşler ve yiyecek slok- Jarını ele geçizip makeme atoklarını da arttırmışlardır. GİRİTTE DE Burrlan başka Giritle de çeteler ha. | N faaliyetedir. Londradali salâhiyet. tar bir Yunar zükmü demlştir ki; — eHürriyet için savaş Bodop çevre- tinde en cesaret verlei bir şekikde a- yaklanmıştır. Bu Laraftan iyf rapoelar | ğumız biliyorum.> Papağan Bırındı 1 Halil ve Yirfzı adlarımda altı şahıs dün gece meyhane mey- hanc doleşım kafaları tütsüledik- ten sonra saat 29 ye doğru Tak. simdeki Papağan içkili lokardası- na gelmişlerdir. Bu altı kafadar burada da — bir hayli raky içerek zilzurna bir ha- le gelmişlerdir. İçüikleri içkinin tesirile biraz sonra gazinoda şu. na buna sarkıntılık etmeğe baş- hyan sarboşlar bir arabk Jokanta sahibini masalarına davet etmiş ler, fakat müessese sahibi bu is- teklerini yertne getirmemiştir. Bu hareketten fena halde lenen sarheşlar gazino sehibine sahibi muhakkak kurtulmuş sarhaşlar )'ılr..'ılmmş— tır DEYREDİLECEK İHTİRA BERATI «Renkll Fotoğraf mülsemesinde ısla- hirt> halckı ihtira için İkleet Ve. kületinden istihsal edilmiş olan 21 Ma. yıs 1940 tarıh ve 3160 No, Ju İltira Beratırm ihtiva ettiği hukuk bu ker. re başkasına devir veyahut Jendi Türe | kiyede merkil fiile koymak için salâ- | olarakla bu hususa ada malümat e- Han $ (Başmakaleden devam) maz, Çin teerit edilmiş bulunma- sına rağıven belki de daha uzun bir müddet Japonlarla hiç olmaz- sa Gerillâ harplerine devam ede- bilecektir. Fakat, Japonlar buna rağmen dünya harbi bakımından da bir kazanç teminine erişmiş bulunacaklardır. Bu kazanç, de- mokrasileri Çin gibi geniş bir insan kaynağından —mahrum et- mek olacaktır. Müttefiklerin ta- arruzi safha plânlarında herhal- de Çin Asya muharebeleri bakı- mından birinci derecede bir kay- mak olmak iladesi içindeydi. Bu kaynağın kaybedilmiş olması de- mokrasilerin hesabına ve plânı- na bir hayli zararlı olucağı kadar Sovyet Rusyanın Japonya karşı- sındaki askeri durumu bakımın- dan da mülessir hir rol ifa edebi- lecekir, Bu itibarla Birmanyada halen cereyan eden harp dünya harbinin en hassas, en nazik safha- larından birimi teşkil etmektedir. Japonlar, Birmanyada harbi s0- muna vardırıp, Çini tecride mu- vaffak oldukları ve ayni zaman- da Hind kapılarına da dayandık. darı takdirde belki daha ileriye gitmeyi şimdilik düşünmiyecek- dor, yayıldıkları - ve yerleşlikleri muazzam Asya ve Pasifik alanla- Taında tedafili bir emniyet tesisi hazırlıklarına — girişecekler; Çin davasını hal ve tasfiyeye uğraşa- | <aklar ve her türlü bazırlıklarını bitirdiklerine kanaat edindikten sonra belki, Hindistan, Sovyet Rusya, —Avustralya mesolelerin. den birini cle almayı düşünecek- lerdir. ETEM İZZET BENİCE Birmanyada ( inci Sahlfeden Devam) Ban mahfillerde, Japonların, şimali Birmanyaya vardıktan son- ra, Hindistana doğru ilerlemeleri ihtimali bulunduğu — sanılmakta ise de, iyl heber alan mahfiller, Japonların, şündi, Hindistanı isti- lüya teşebbüs etmiyeceklerini tah- mine doğru bir. temayül. gösteri- yorlar, Zira mevsimi pek yakalş- Duş olau yağmurlar, kara, deniz ve hava hareketlerine eiddi engel olacaktır. Karşılıklı ağır hava akınla; ( inci Sahifeden Devam) tayyareleri taarruz etmişlerdir. Tonlarla tahrip bombası, binlerle yangın bombası atılmıştır. Kayıp ve hasarları şimdiden tahmine imkân yoksa da, taarruz şiddetli olmuştur. Ayni bölgede diğer bir şekro, aşağıdan uçan tayyareler tarafın- dan iaarruz edilmiştir. Bazı kim- selerin yıkılan evlerin ultında kalarak diri diri gömüldükleri sa- | aılmaktadır. Londra, 30 (ALA.) Britanya teşekkülleri dün arka arkaya 7 inci gün olarak şi- mali Fransaya hücum etmişler ve tonlarca bomba atmışlardır. (1 inci Sahifeden Devam) yaya gitmeğe karar verdiğin diren cephe tes lan Kumingde Ahsrp yardım comiyetine de, Bir. manyada çarpışan askerler.için 500| dbin dolar ktymetinde giyecek gön derilmesi hususunda talimat ver mişti manyadaki Çin sederi kuv- weti siyasj şube direktörü Liang- Han.Tkao; ileri gelen bir çok Çin U Buda rehibi refakatinde Bir- manyaya gitmektedir, ; Çin kadınları Şebzadobasi T Y R A N Sinema Tiyatrosunda 1 Mayıs Cuma ve 2 Mayıs Cumartesi akşamları RAŞİT RİZA Tiysirosu ve HALİDE PİŞKİN birlikte 'Yazan: Şehir Tiyatrosu &rtistlerindea: BEDİA Cuma: BENİ ÖPÜNÜZ, komedi 3 perde Yazan: Cumartesi: O GECE, RAŞİT RİZA Dram 3 perde Yerler numaralıdır, Telelon: 22127 har Bayramı olan Mayısın oırmcı cuma günü Türk Maa- hlma günüdür. Toplanan paralar ise kimsesiz gşı.,—ıu:m.. tahsillerine imkân İst anhu!FııtMurakıbe Komlsyonundqn Hân No, su 165. 137 No, Ju ilöna ektir. Kopek perakende fiatine nakliye bakımı 3lüvsi kabul edildiğinden Adalar, Kadık Tici semtlerde kepek perakende fiatinla I,i kuruş olduğu Hğa olunur, , Peykoz, Suriyer ve Söz ha. <504ün — BBC: | Uzak Sömtler için bir kuruş | ( inci Sahifeden Devam) | yor, Habuki ben teşrinlevvekde "Türkiyeye geldim, Bu tezadı na- Si izih edeli Sual 4— 4 mort tarihinde ver- diği ifedede Abdurrahman: — Süleyman maddi mefifaat &lıyı— sile hu işe sürüklendi. demişli. | Bu Hereden çıkıyor, ne demektir? Sual 5— Abdurrahman ifade- sinde ba dân verikliğini zinin Troçkist olduğunu ilâve e- derek bu bavulları yerine teslim le kömünizme hizmet edeceğini beyan eylemişti. Halbuki Troç- kistler tamamen komünizme a. Teybtar bir beşinci kollur. Ab- durrahman bunu nasıl zah ede cektir LİSTEDEKİ İSİMLER Sual £— Abdurrahman — yine Hadesinde türkçe bilen Rusa ken di düşüncesinde olan arkadaşla. rının listesini vermiştir. Bu liste. de Celöl Ömer, Vâöhid Sekm, Hüs- nü Baki, Muammer Tanın da | gimdleri bulurmaktadır. Bunlar. dan Celğl ve Muammer tıb tâde- beferidirler. Bunların düşünceleri nelerdir? Yani kendisi gibi mi düşünüyorlar? Susl 7— Abdurrahman söylemesini istiyorum. Suzl &— Awı.ıtımnın Made. * Fahrinin heyecan göslererek ba- vullarını Ruslara vermeyip geni göndenmesini söylediğini beyan etmimtir. Acaba bunu Fahni han- gi tarihte söylemiştür ve hangi va Sıta Te geri istemiştir? Abdürrahman bu beyecanı na- | sıl izah edecektir? BİR SUAL VE İHTAR Reis bu sırada Pavlofa: «Doğru oturunuz, böyle yayılıp oturul. maz burada!, dedi. Kornilnf «Benim de bir sualim var» düyerek şu suaki sordü: — Abiürrahmanın — ifadelerin- de Ömeri ne zaman ve iciminie | tanıştırdığı hakkında — söylediği | sözler müphemdir. Bunu ket'i ve açık olacak söylemesini isterim. Müteakiben reiş Abdürrahımana bu suallerin cevaplarını birer bi- Ter vermesini söyledi, Cevaplar alınmadan üddka me- Bora söz alarak sorulan suallerin bazılarının varid olmadığını süy- ledi ve Hadelerin sarih olduğuna işaret ı'de'ek suallerde tekrar e- etti ve 3, 4 Mart ta- 1t varakalarının okünma- sını, mübsyenet varsa sorulma- sanı istedi, Reis bunu muvafık gö- k ür Hadeler okundu. Neticede reis Pavlofun birinci su- abnin sorulmasına lüzum olmadır Bıma çünkü Mmübayenet görmedi. | Bini beyan etti, ABDURRAHMAN CEVAP VERİYOR 3 üncü susiler hakkında Abdur- | den — ayırılırken kendisinde bir garabet hissettim. seden sounra imali fikir ede. uzun düşündüm. Anke- gini Süleymanın icap Ul.gı kanantine Hitii- yatırsla vardım, Bvvelee dö söy- lediğim gibi Ömerde gaynitabil haller vardı. Pakat bana sarih o- larak bir şey söydemedi, MÜNAKAŞA Abdurrahmanm avukat; — söz | alarak herhangi bir şahidin ifa. deleri arasında ufak tefek müba- iyenetler clabdeceğini söyledi ve: e— Meselâ şimdi Pavlofa ken- di elbisesinin düğmeleri soruksa ile belki tam bilemiyecek'r.. Dedi. Pavlol: «— Bu kadar gü. rükü koparan bir suçu bir ebbi- senin düğmelerile ilade — doğru Gilelek Bilalar ofabileceğinide mrar etli, Bundan sonra Pavlofun 2 inci . i dolayısile; Abdurrahmanın eeki ifadesinin » kısmı okundu. İddia makamı bir tenakus olma. diğimi söyliyerek Pavlofun sustin ni söyledi. Fakat rels sualin so- | Tulmasına karar verdi Abdurrabıman — Süleymanın; Tusça bilen Rus diye tavsif ettük. leri Kornilofu Süleymanın tamı- dığını gizlemesinden — ve Pavlo fun da ifadesinde yazılı olduğu veçhile konuşmak İçin çağırma- sını söylemesinden dolayı Süley sorulmasına Tücüm bulunmadığır |* man tarafından Pavlofun da ta. Dinmaş ve bilinmik oılbıku—.dıı hükmoderek 4 Martta bu kanâdm. tini izhar ettiğini söyledi. PAVLOFLA NE VAKİT TANIŞMIŞLAR? 3 üncü suale karşı da: «— Bot Pavlafla görüştüğümü hiçbir za- man ifade etmedim. İlk görüş. memiz Teşrinievvelin sonlarına doğru olmuştur.» dedi. Bu cibet tekrar soruklukta düşünerek: «— 3 Mart tarihli ifademde Sü. leymanın Eylülde İstanbula gel dığini zannederek «Eylük demiş- sem de” sonradan; Süleymanın Teşrindevvelde gekdiğini ve bülün hare de ecnebilerle tanıştığımıza hatırladım » dede. Pawlof: «Süleym | manin tahalli yoktur, Eğer o u- nu söyleseydi fühiş hatayı mazur — görürdüm. Hem ben 1941 yılının Teşrinievvelinin — iptidasında İs tanbulda yoktum.. dedi, Kornilof da Abdurrahmanın i- | fadesinde ittirat olmadığını kddia etti, Abdurrahman: : «— Ben hiktisenin verdiği he- | yocanla tarihieri düşüne düşüne tehmani olarak söykedim. Yoksa bunları evveke haftıra defterime kaydetmiş Geğilim. Fark ondan ileri gelmektedir.» dedi, Kornitef; «— Abdurrahman evveke; ken disine Payldu 3.. 5 kânunuevvek- de tanıştırdağımı, gününü de tat- rih Suretile &ö g, Şimdi tah- mine istinat doğru değildir. Tanış manm tarihini kat'i tesbit etsine dedi. JAPONLAR TAARRUZA GEÇ- TİĞİ GÜNÜN FERDASINDA Atdlurrahman:— «Pavfof İste- fanla Üsküdera geldikleri zuman isponlar bir gün evvel taarruza a perkta otunduk. kadar evvel de Pavlofla ta. ım, Bunlar gimdi müştereken bir tarih meselesinde niye yrar edip duruyorlar san MÜDDEİUMUMİNİN SÖZÜ Burada müddelumumi musvini Komal Bora söz alarak: — Abdurrahman — Rus maz- munlar kadar yetişmiş değiliir Bu tarih meselesinde bir hata yar pobilir. Bugüne kadarki muha. kemenin cereyan tarzı Rus maz nunların Abdurrahman ve Süley. manla münsaebetleri — olduğunu tamamen aydınlatmıştır. Bima- enaleyh tarh meselesinde ne kendileri yorulsun, ne de — bizi yorsunlar. Hangi tarihte tanmtık. larımı lütfen kendileri söy deri, dedi, Muhakeme Şimdi saat birdir. eVam devim dür, ADİL AKBAY Paris banliyö- sünde suikast! Paris, 30 (AA) — Parla Terilk tüccırı (1 inej Sahifeden Devam) iş hesabrndan kalan 1500 lirayı bu zata vermiş ve geri kalan 500 li- ra İte beraber cüzdanımı cebine koyarak otomobile atlamyıtır, Araba bir müddet gittikten son ra birdenbire durmuştur. - Birisi arabaya yaklaşımış - ve otomebil bulamadığından bahisle kendisi- ni erabaya atmasını İsmailden rica etmiştir. İsmall bir mahaur Börmemiş ve bu zat İstanbul ta. rafında daha evvelden inip gil- miştir. Karagümrüğe gelindiği zaman şoföre para vermek istiyan İsma- Ü ceplerini karıştırmca iki cüz. darımn birden yok olduğunu gör Müş ve sarhoşluğundan birden- bire ayılmıştır. Cüzdanım birinde ğerinde tse bir çok ev- rak bulummaktadır. İş zabılaya verfimiş ve tehkikata baş. Arabaya sonradan binen müş- teri ile şoför ve muavini zannal- tında bulunmaktadır. Zühreviye ve Cildiye Mütehasası Pr. Hayri Ömer Öğleden sonra Beyoğlu Ağa Cü- mil karşını Hasan Apari. No, 138. Tel: 43586