12 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

12 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

TAN 12-7-5935 TUVALET SABUNLARI ı U R A N TUVALET SABUNLARI V/ # VERD «TURAN BANYO SABUNU Ç ADĞ Y l D BUYUK LUKS HER YERDE SATILIR TURAN FATMA” -- ROSEMARY "kokusu iLE MEŞHUR E.cııebı mzmlcketlere gıden tüctar ( ve wyyıhlırl Banka Komerçiyale Italyana | Sermayesi : 700,000,000 (1htiyat akçesi : 580,000,000 Liret) Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emni- yetle taşır ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde, otellerde, vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolaylıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çekleri hakiki sahibinden başka kimsenin kulla- || İf oamayacağı bir şekilde ıerup ve ihtas edılmışur (5999) 4923 || Hava makinist mektebi- ne kayıtve kabul şartları: Hava makinist mektebi müdürlüğünden 1 — Aşağıda Şartları haiz istekliler; — Dilek Kâğıdı ve vesikalt'iyle Temmuz Başlangıcından Ağustos sonu- na kadar mektebe baş vururlar. Mektebin bulunduğu yerin dışında bulunanlar dilek kâğıtlariyle Vesikaları- nın Mektebe gönderirler ve alacakları karşılığa göre ha- reket ederler. Eğer Girme şartlarını haiz iselert müsaba- ka imtihanında kazandıkları takdirde mektebe alınmak şartiyle İstanbula gelirler. 2 — Mektebe Girme şartları : A — Türk olmak. B — Orta mektep “Lise 8 inci sınıf,, tahsilini miş en az 17 ve en çok 20 yaşında olmak. C — Siıhhi vaziyeti uçuculukta ve uçuş işlerinde kul- lanılmağa elverişli olduğuna dair mütehassısları tam olan bir hastahane sıhhat hey'eti raporu almak. Dışarda bulunanlar bulundukları yerin Askerlik Şu- besine müracaatla Muayeneye gönderilirler. Tam teş- kilâtlı sıhhi hey'et bulunan yerlerde © yerin en büyük komutnama müracaatla muayeneye gönderi 'irler. D — Ahlakı sağlam olduğuha ve hiç bir suretle suçlu ve mahküm olmadığına dair bulunduğu yerin Emniyet Müdürlüğünden veya Polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek. E — Mektebe almacak okuyucular; Gedikli erbaşlar hakkındaki 2505 numaralı kanun mucibince muamele göreceklerini ve mektebi bitirenlerinde 12 yıl müddetle Hava gedikli erbaşı olarak vazife göreceklerini Noterlik- ven teahhüt edeceklerdir. Bu teahhütname sureti kendi- lerine verilir, veya gönderilir. F — Mektepte yapılacak seçme mak. H — İstekli adedi çok veya imtihanı kazananlar alı- nacak mıktardan fazla olursa bunların içinden Riyaziye bilğileri daha eyi ve yabancı dil bilenler yenlenir. 3 — Mektep gece yatısı ve parasız olup okuyucuları Askeri liseler okuyucuları gibi yedirilir, ve giydirilir. Kitap ve diğer ders için lâzım olanlar parasız verilir. 4 — Tahsil müddeti iki senedir. 5 — Hava gedikli makinistleri maaşlarından başka ayrıca her uçuş saati için 3 lira uçuş parası alır. 6 — Vazifeten Tayyare ile uçuşlarda vukua gelecek kazalarda aynen tayyareciler için tatbik edilen ikramiye kanunu tatbik edilir. 7 — Mebtabhi bitirenler kabiliyetlerine göre Tayyare, 'Telsiz ve Elektrik Makinisti olarak yetiştirilirler. 8 — Erbaş Pilot olmak isteyenler Eskişehir Hava «cebi Komutanlığına baş vurmalıdırlar, (3302) 40965 imtihanını kazan- Z * İstanbul'da Müşterilerine: Bomonti Şirketi İstanbul şife birası müşterileri arasında 1935 senesi yaz ayları için: BiR MÜSABAKA TERTİiP ETMiŞTiR Her şişede etiketin altında numaralı bir kâğıd vardır. Bu nu- marayı alanlar arasıncda her ay nihayetinde bir noterin kontrolu altında müsabaka zapılacaktır Verilecek primler 100, 6O ve 30 liradır. Müsabakada kazanan aumaralar her ayın beşnde gazetelerle ilân edilecektir. Kazananlar ayın yirmisine kadar şirkete müracaat etmelidirler. | Şirket, dükkânlarda ve lokantalarda numarasız şişe kabul etmeme ini ve şişelerin üzerlerindeki numara kâğıtlarını muhafara ey- lemelerini sayın müşterilerinden rica eder. bitir- Nafıa Bakanlığı Sular umum müdürlüğü arttırma eksiltme ve ihale komisyonundan: Ankara civarında Kırkgöz menbamdan Gazi Orman çiftliğine demir borularla getirilecek suyun ameliyat ve inşaatı 3-7-935 tarihinden itibaren (15) gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuşsdur. — (15,055) metre tulünde tahmin edilen bu işin keşif bedeli (108,799,43) liradır. Şartname, plân ve diğer eyrak suretleri (5,44) lira bedelle Nafıa Vekâleti Sular Umum — Müdürlüğünden verilir. İşin muvakkat ibarettir. Eksiltme 19-7-935 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü oda- sındaki eksiltme komisyonunda yapılacakdır. İstekliler arttırma, eksiltme ve ihale kanununda ya- zılr vesikalar ile beraber Nafra Meclisince müseccel mü- teahhitlik ehliyetnamesi veya bunun Noterden musad- dak suretini ve şimdiye kadar bu — tesisatı yapmış ol- dukları mahallerden teahhütlerini hüsnü suretle yapmış olduklarına dair mahalli idarelerden verilmiş vesikaları- nı ve 16 ve 32 inci maddelerindeki teklif ve teminat mektublarını 19-7-935 tarihine müsadif cuma günü saat 14 de kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vereceklerdir. Teklifler zikrolunan (2490) No, l1 kanunun tariflerine uygun olacakdır. (3732) 5058 teminat mikdarı (6,690) liradan Müfettiş Namzedliği ve Şef Nam- zedliği için müsabaka imtihanı Türkiye Ziraat Bankasından: 1 — Bankamıza müsabaka ile 5 müfettiş namzedi ve 5 Şef namzedi alhınacaktır. 2 — Bu müsabakalar 5, 6 ve 7 Ağustos 935 tarihle- rinde Ankara, İstanbul Ziraat Bankalarmda yapılacak- tır. Tahriri imtihanda kazananlar geliş ve dönüş yol paraları verilmek suretile Ankaraya getirilerek şifahi bir imtihana tabi tutulurlar. Bu imtihanda — da kaza- nanlardan beşi 140 lira aylıkla müfettiş namzedliğine ve diğer beşi de 130 lira aylıkla şef namzedliğine tayin olunurlar. 3 — Müfettiş namzedleri iki sene stajdan sonra Mü- fettişlik ehliyet imtihanma girecek ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla Müfettişliğe geçirileceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük — servislerinde çalıştırı- lacak olan şef namzedleri ise bir senelik stajlarının so- nunda ehliyet imtihanma girecekler ve kazananlar ter- fi ettirileceklerdir. 4 — Müsabakalara girebilmek — için (Siyasal bilgi- ler) veya (Yüksek Ticaret ve İktisad) — okulasından ve yahud Hukuk Fakültesinden veya bunların yabancı memleketlerindeki benzerlerinden diplomalı bulunmak gerekdir. 5$ — İmtihan programını ve sair : şartları gösteren izahnameler Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat Banka- larından elde edilebilir (3951) 5250 Ankara Nümune Hastahanesi Baş. Tabipliğinden: Hastahanenin 1935 mali yılı ihtiyacrolan 1000 ton kok kömürü kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Şartnamesini görmek istiyenler Ankarada Nümüne h'astahaııesi Baş Tabipliğine İstanbulda Sıhhat ve iç- timai muavenet Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. Eksiltme 23 Temmuz 935 salı günü saat 14 de Anka- ra Nümune hastanesinde yapıldunktır Talipler muvak- kat teminat olarak 2175 lira teminat vereceklerdir. Teminata mukabil para yatırmak — istiyenlerin ihale gününden evvel müracaatla parayı vezneye yatırmaları ve vezne makbuzlarını ibraz etmeleri lâzımdır. Teklif mektupları ihaleden yarım saat evveline ka- dar makbuz mukabilinde hastanevye teslim edilmelidir. (1645) (3838) 5163 Umumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Etem İzzet BENİCE Gazetecilik ve matbaacılık T. A, Şirketi, İstanbul, Ankara cad- desi, 100,— Basıldığı yer : TAN matbaası. Baş ağrısı Çektiği ıztıraplar bu | hakikati öğreninceye | ö Bütün ağrı, sızı ve sancıları dindirir Baş ve diş ağrılarile nez- leye, üşütmekten mütevel- lit ıztıraplara karşı bil- | — hassa mülessirdir. — Istanbul sıhhi müesseseler arttıf” ma ve eksiltme komisyonundan: İstanbul leyli Tıp talebe yurdu talebesi için mevcut nül ne ve şartnameleri veçhile 2100 adet fildekos fanile,219 adet fildekos don, 800 adet yün fanile, 4200 çift ço ve 1400 adet yüz havlusu açık eksiltme suretile alı! caktır. Eksiltme yeri, Cağaloğlunda İstanbul Sağ direktörlüğü binasındaki komisyondadır. ü Eksiltme tarihi 20-7-935 pazartesi günü Saat 15 tel 'Tahmini fiyatı, fildekos fanilenin bir tanesi 70, donü 65, Yün fanilenin 245, çorabın 33 ve yüz havlusunü da 33 kuruştur. Muvakkat teminat, fanilelerin 359 62 kuruş ve çorap ile yüz havlusunun 138 lira 60 kurü tur. 1 — İstekliler bedelsiz olarak Fuatpaşa türbesi ki şısındaki Tıp Talebe yurdu merkezinde şartname ve Ti muneleri görebilirler. 2 — Eksiltmeye gireceklerin cari seneye ait ticaret dası vesikası göstermeleri ve meslek erbabından old! larını isbat etmeleri. 3 — İsteklilerin belli saatten önce bu işlere yeter 1 vakkat teminat makbuz veya banka mektuplarile $4 misyona başvurmaları. (3959) GRİPİN kaşeleri RADYOLİN macunu fabrikasının mütehâ' kimyakerleri tarafından yap Her eczanede - vardır. 7,5 kul fiatla satılır, RAKISINI Tecrübe ediniz. İstanbul 2 inci İcra Memurluğun? Bir borçtan dolayı haciz altıni nıp satışına karar verilen - Siri Hocapaşa sokağında Yeni Bursâ | lindeki eşyalar 18-7-935 şe rasi dar birinci açık arttırma sureti tılacağından 'almak isteklilerinit zısı geçen yerde hazır bulunmalâ” bar olunur. Güzelliğimin sırrı Çkekloıln merkezindedir Fransanın Midi havalisi kurbünde yaşıyan kadınlar, Tabiatın çiçeklerin Mmerkezine vaz'ettiği bakir bir bal- mumunun cildi beyazlatmak ve gü- zelleştirmek hususundaki şayanı hay- | ret hassasını tanırlar. Bu nazik cevherin tasfiyesile hu- sule gelen ve (Cire Aseptine) tesmi- onu kullanmak sayesi" ye edilen ve cild üzerinde fevkalâde | | DNT DA LA bir tesir icra eden bu güzellik tılsı- UariAR mı; akşamları yatmazdan evvel tat - şmeler haş göstert bik edildikte cildinizin sertleşmiş ha- rici tabakasını yumuşatarak — parça parça düşürür. Sabahleyin tasavvur edemediğiniz bir güzellikte taze ve nermin yeni bir cildle karşrlaşacaksı: mız, ayni zamanda münbesit mesama- 'tı, siyah benleri gidermiş olacaktır. Bu Cire Aseptine denilen güzellik tılsımını kullandığımda yüzümün çil- li ve çirkin cildini şayanı hayret bir surette fünlluürmu ve - beyazlat- mıştır. İstimali gayet kolay ve fiyatı ucuz olan bu Cire Aseptine'i kolları- ma, omuzlarıma ve ellerime de tatbik ediyorum. Bütün eczanelerde parfü- mörilerde satılır, sıcak Gençlik K2" OA K fi " l Bu gün sizde bulunmayan hef * YEİ SEKSÜLİN de bula KUTUSU 200 Krğ BEŞİR KEMAL - MAHMUT ÜCÇO ECZANESİ P Câl perşembe günü saat 9 dan 10 4 Öi