31 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

31 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

1 AN 31-7-935 20,000 İ aaa amm | iş Bankası Kumbara ikramiyelerini 10,000 liradan iraya çıkararak bir misli artırdı! TAN (Bu ikramiy Sıhhat ve içtimai mua- venet Vekâletinden: Bu yıl İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesinin F.K. ir. sınıfına devam etmek üzere Leyli Tıb Talebe Yur- duna alınacak talebenin yazılma ve kabul şartları aşa- #da gösterilmişdir. Talebenin o yemesi, içmesi, SİY”- Mesi yurtca temin olunur, Kendilerine her ay muayyen mikdarda para yardımında bulunulur. xn 1 — Yurda almacak talebenin tam devreli liseler- den veya lise derecesinde olduğu tasdik edilmiş mekteb- lerden bakalorya veya olgunluk imtihanı vererek pek İYi ve iyi derecede mezun olması şarttır. 2 — İstekliler kendi el yazıları ile yazılmış ve açık adresli istidalarmı en son “Birinci Teşrin 1935” tarihi- he kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve (İçtimai Mua- Vehet Vekâletine göndereceklerdir. Bu istidaya bağla- Macak evrak şunlardır. “A — Türkiye Cumuriyeti teb'asından olduğunu bil- diren nüfus hüviyet cüzdanmın aslı, B — Tam devreli liselerden veya bu derecedeki mek- tebden mezun olduğunu gösteren mekteb şahadetname: Sinin aslı “ imtihanları tamamen bitirdikleri halde şeha- etnamenin tasdik muamelesi gecikmiş olanlar mezun ulundukları mekteb müdürlüğünün aynı zamanda de- lerini de gösteren fotoğraflı ve resmi" “bir vesikasını koyacakdır.,, C — Okudukları mekteblerden Yarakası, e — Mütehassısları tam hastane heyetinden alınmış b sılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğraf pşlunan bir sıhhat raporu. “Bu rapor Hastane Baş Ta- biplikleri tarafından zarflanarak üstü mühürlenecek ve İstekli tarafından mühürlü zarf halinde istidasma bağ- ynacakdır.,, Muayene yapacak hastaneler Ankara, Si- VE Erzurum, Diyarbekir Nümune hastaneleri; İstan- $ Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, osun Memleket hastaneleridir. Buralarda muayene ve ynak için hastanenin bulunduğu yerlerdeki Sıhhat İçtimai Muavenet Müdürlüklerine İsteklilerin bizzat t etmeleri lâzımdır. Kem Örneği aşağıda gösterilen noterlikce tasdik e- İmiş bir teahhüt senedi “bu sened isteklinin velisi rafından, eğer velisi yoksa kendisi tarafından verilir. Profil 2 4,5)XX6 boyunda üç tane fotoğraf “fotoğraflar il olmıyacak, cepheden alınmış olacakdır.” 2 — Yaşları yirmi ikiyi geçkin olan ve yurtta oku- we ve ileride mecburi hizmetlerini yapmıya engel ©- bir hastalığı ve kusuru olanlar kabul edilmezler. 3 — İstekliler tarafından gönderilecek olan istida ve Hile, varm Vekâletce alındığı hemen adreslerine bildi- MU gibi bu vesikalara göre kabul edilib edilmedikle- Yine adreslerine vaktinde bildirilecektir. TEAHHÜT SENEDİ: ÖRNEĞİ Leyli Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek “Tıp tahsil hangi bir Tıb Fakültesinden tabip olarak çık- “çıktığımda” 9-6-1932 tarih ve 2000 sayılı ka- ibince adı geçen yurtta geçirdiği “geçirdiğim” üçde ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçti- uavenet Vekâletinin tayin edeceği yerde yapmağa ğ olduğu “olduğum” hizmeti kabul etmediği ediğim” veyahud kabul edip te muayyen olan müd- li bitirmeden terk eylediği “eylediğim” takdirde ğ Si “kendim” için sarf edilen iki katını ve Tıp tahsilini terk ettiği “ettiğim” veya sıh- ıkarıldı dışında Fakülteden daimi olarak çıkarıldığı mi ğım” takdirde ve yurtta bir yıldanaz bir det kalarak ii dirde yine a eml Ödemeği kendisi “ kendim ” için sarf olunan parayı dim teahhüt ve tekeffül eylediğimi bildiren bu sene- adı geçen Vekâlete verildi. (3927) 5245 mi / yu > eli kur'alara iştirak için de k DT İL LL LL alınmış hüsnühal! 1 Nisan ve 1 Birinciteşrinde verilen beşer bin liralık ikramiyelerden maada: Şubat, Haziran, Temmuz, Eylül ve Birincikânun aylarının ilk günlerinde kumbara sahipleri arasında çekilecek kur'alarla “her biri ikişer bin liralık, fevkalâde ikramiyeler verilecektir. s* umbara sahiplerinin asgari 25 lira biriktirmiş olmaları lâzımdır.) m istanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezi eksiltme komisyonundan: Ankara'da Merkez Hıfzıssıhha müessesesi için 1200000 adet çiçek aşısı tüpü kapalı zarf eksiltme ile satın alınacaktır. Bu Tüplerin nümunesi üzerine bir milyonu kalın ve iki yüz bini ince ve bir tarafları kapalı olacaktır. : - A — Tahmin bedeli On bin ikiyüz liradır. B — Tüplere aid şartname ve nümuneler Merkezi- miz Levazımından parasız alınır. C — Eksiltme kapalı zarf usuliyle 13 Ağustos 935 salı günü saat 14 de Galatada Kara Mustafa paşa soka- ğında İstanbul Limanı Sahil sıhhiye merkezi dairesin- de yapılacaktır. D — İğreti inaç parası 765 liradır. E — Eksiltmeye girecek olanlarn eksiltme başla- madan önce iğreti inaçlarını Merkez (Veznesine yatır- mış olmaları gerekdir. (4327) 5649 De Dea kime emi berk ğa. e AL Türk Hava Kurumu E Büyük Piyangosu Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 19. cu tertip 4. cü Keşide 11 Agustos 935 dedir Büyük ikramiye 35.000 Liradır Ayrıca: 15,000, 12,000, 10,000 Liralık ikrami- yelerle 20,000 Liralık mükâfat vardır. Eni 5 1 KR m Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum İdaresi ilânları Ny, << a Ra, Sıhhat ve içtimai mua- venet Vekâletinden: Bu yıl İstnabulda Leyli Ebe Talebe yurduna Orta- mektep mezunlarından derecesi pek iyi ve iyi olanlardan talebe alımacaktır. İsteklilerin kendi el yazılarile yazılı istidalarmı 1 Eylül 1935 tarihine kadar doğrudan doğ- ruya Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletine gönderme- leri lâzımdır. Kabul şartları şunlardır : 1 — Yaşı 20 den aşağı 30 dan yukarı olmıyacak ve gerek tahsilini gerek ileride mecburi hizmetini yapmaya engel olacak bir hastalığı ve arızası bulunmıyacaktır. 2 — İstida ile birlikte aşağıda yazılı vesikaları gön» dereceklerdir. A — Türkye Cumhuriyeti tabaasından bildiren nüfus hüviyet cüzdanmın aslı. B — Mezun bulunduğu mektep şahadetnamesinin aslı, C — Hüsnühâl sahibi olduğunu ve hiç evlenmemiş bulunduğunu gösteren mahalli hükümetçe tasdik edil- miş ilmühaber. D — 4,5XX6 boyunda üç tane fotoğraf. “Fotoğraf- lar Profil olmıyacak cepheden alınmış olacaktır.,, E — Mütehassısları tam hastahane heyetinden alın- mış basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli: fotoğ- rafı bulunan bir sıhhat raporu “ bu'rapor,, hastane baş tabiplikleri tarafından zarflanarak altı mühürlenecek ve istekli tarafmdan mühürlü zarf halinde istidasına bağlanacaktır. Muayene yapacak hastaneler : Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir nümune (hastaneleri, İs- tanbul çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun, Memleket hastaneleridir. Buralarda muayene olunmak için hastanenin bulunduğu yerlerdeki sıhhat ve içtimai muavenet müdürlüklerine isteklilerin bizzat müracaat etmesi lâzımdır. H — Örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdik edilmiş bir teahhüt senedi “bu senet isteklinin velisi tarafından, eğer velisi yoksa kendisi tarafından verilir. 3 — İstekliler tarafından gönderilecek olan istida olduğunu İlk iki eksiltmesi feshedilen muhammen bedeli ile mikdarı aşağıda yazılı elbise, palto ve serpuşlar 12-8-935 pazartesi günü saat 15,30 da pazarlıkla Ankarada idare binasında Satın alımacktır. Bu işe girmek istiyenlerin 4498.72 liralık muvakkat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe girmeğe manii kanuni bu - “eylediğim” tak- |- ilâçlarınızı we SALİH NECATİ lunmadığına dair beyannamelerle ayni gün tayin edi - len saatte malzeme dairesi komisyonunda hazır bulun - maları lâzımdır. Bu işe aid şartnameler 325 kuruş mu - kabilinde Haydarpaşa, Ankara merkez ve İzmir vezne- lerinde satılmaktadır. (4303) Takriben “4709” takım ve parça lâcivert seri, lâci - vert şayak, ve gri şayak elbise; Siyah kastor, gri şayak palto; lâcivert çuha, kırmızı çuha, lâcivert şayak ve gri şayak şapka. Muhammen bedeli 64974.35 lira 5629 —ş———— Muhammen bedeli ile mikdarları aşağıda yazılı mal - zeme 26-B-1935 Pazartesi günü Saat 15,30da kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacak - tır. Bu işe girmek isteyenlerin (430.50) liralık muvak - kat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe girmeğe manii kanuni bulunmadığına dair beyan- name ve teklifler ile ayni gün Saat 14,30 a kadar komis- yon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartname - ler Haydarpaşada tesellüm ve sevk müdürlüğünde An - Ha malzeme dairesinde parasız olarak dağıtılmak - adır. 58 kalem muhtelifülcins cam, su tesviye şişesi ve ay- na muhammen bedeli 5740 lira. 5630 — —— > Umumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Etem İzzet BENİCE Gazetecilik ve matbaacılık T. A. Şirketi, İstanbul, Ankara cad desi, 100.— Basıldığı yer: TAN matbaası. den almız. Reçeteleriniz büyük bir dikkat. ciddi bir istikametle hazırlanır, Ti 4 Çok kiymetli bir bebek gıdası. FOSF TiN NE A | Bununla beslenen yavrular tombul ve vesikaların ( vekâletçe alındığı o hemen adreslerine bildirileceği gibi bu vesikalara göre kabul edilip edil- medikleri de yine adreslerine vaktinde bildirilecektir. TEAHHÜT SENEDİ ÖRNEĞİ : İstanbul üniversitesi “Tıp fakültesine bağlı Ebe mek- tebinde okunması lâzım dersleri okuyup bitirerek mek- tepten sonra sıhhat ve içtimai muavenet vekâ- letinin göstereceği her hangi bir yerde Ebeliğe giderek üç yıl müddetle tayin olunduğu “olunduğum” vazife- de gereği gibi hizmet etmediği “etmediğim” veya tah- sil sırasında her hangi bir sebeple yurttan çıkarıldığı “çıkarıldığım” yahut yurdu terk eylediği "eylediğim” takdirde kendisi “kendim” için hükümetçe yapılan mas- rafları nizami faizi ile birlikte hiç itiraz etmeden ödeme- ği teahhüt ve tekeffül eylediğimi bildiren ( bu senedim adı geçen vekâlete verildi. (3928) 5246 <—— — Liman işleri umum müdürlüğünden: İdaremizde çalışmak üzere orta derecede tahsilini ikmal etmiş olan ve pek seri surette yanlışsız makina yazısı yazan bir bayan daktilo almacakdır. Müsabaka- da kazananlar arasında daha yüksek derecede tahsil görmüş ve yabancı lisanları iyi bilenler tercih oluna- cakdır. Alınacak memura imtihandaki muvafakiyet ve tahsil derecesine göre aylık verilecekdir. İstekli olanlar tahsil şartlarını ve şimdiye kadar çalıştıkları mahalleri havi birer talepname yaparak hü- viyet cüzdanları ve mekteb diplomaları vesair vesaikle (9-10,5 arasmda ve 30 Temmuz ilâ 2 Ağustosa kadar) Liman hanında Umum Müdürlük Kalemine müracaat- İ ları. (4375) 5107 ve kuvvetli, neş'eli olur,