30 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

30 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

> 308.936 TEK BiR VAZO AÇIK BEYAZ veYUMUŞAK BiR CiLD TEMİN ETMELİDİR AKSI TAKDİRDE ei Pisi HAYERET TEK LİFDEN HEMEN BUGÜNDEN İS» Yüzünüzdeki siyah benlerden, (çık Mesamelerden ve sair gayri delerden kurtulmak İste, Dize yeni ve esaslı bir güzellik veri- Biz. Hemen bugünden itibaren bir Vazo beyaz renkteki (yağsız) Tokalon kremi satm aliniz. Terkibinde tâze kaymak usaffa zeytinyağıile cidden mukavvi ve beyazlatıcı #aİr birçok er mevcuttur. Bunlar, #iyi eri eritirler. Açık me Sameleri kapatırlar ve en sert ve solmuş cild muşatıp gençleştirir. | ler, Yalnız bir veya iki gün zarfında yaptığı şayanı hayret tesir ve gös- terdiği büyük farka şaşacaksmız. Bir hafta sonra, teniniz açik, nermin VE yumuşak olacak ve bütün dostlarınızm gıpta ve takdir nazarlarını Geibedecektir. Her vazo garantilidir. Memnun kalmadığınız takdirde, al- Giğmiz vazoyu İstanbul 622 numaralı posta kutusu adresine ademi mem Müniyetinizin sebebini de zikrederek iade ediniz. Verdiğiniz paranın iki Müsli geri verilecektir. Hamiş: Vâki külliyetli talep karşısmda mevcut nümunelikler bitmiş - tir. Yenileri hazırlanmakta olduğundan henüz nümuneliklerini almamış Olanların birkaç gün daha sabretmeleri rica olunur. Istanbul Erkek öğretmen Okulu 1935-36 ders yılı mezunlarına: Istanbul erkek öğretmen okulundan: Bu sene çıkıp ta büyük azat için memleketlerine giden- lerin tayin emirleri bulundukları yere bildirilecek ve yol paraları da doğrudan doğruya kendilerine gönderilece - ğinden mezunların beyhude yere İstanbula gelmemeleri ve doğru adreslerini mektupla hemen bildirmeleri ilân olunur, (571) 940 Kütahya Vilâyetinden:” 1 — Kütahya Nafra Dairesi için muhammen bedeli beheri 45 liradan tutarı 1800 liraya 40 adet çadır 11-9-| 936 Cuma günü saat 15 te Vilâyet Daimi Encümeninde ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. 2 — İsteklilerden arzu edenler buna ait şartnameyi | vilâyet daimi encümeninden ve yahut Nafıa Müdürlüğün den talep edebilirler. 3 — İsteklilerin bu açık eksiltmeye iştirak edebilmek için 145 liralık muvakkat teminat vermeye mecburdur. , 4 — Bu eksiltmeye girecekler çadır imalini meslek it- tihaz ettiklerine dair vesika ibraz edeceklerdir. (646) KiNOPRIN ISTANBUL BELEDİYESİ ILANLARI | Let Muhammen İlk bedelli teminatı kajeleri Pa Düşkünler evine 936 senesinde lâzrm olan ayakkabı malzemesi üşkünler evi için lâzım olan 340 ton maden kömürü üşkünler evi için lâzım olan 200 n Tüvenan maden kömürü mlupmar mektebi için lâzım o- mn 550 çift iskarpin malzemesi Ve işçilik rOcukları kurtarma yurduna 162 $ift siyah vidala iskarpin bir çifti- Me 350 kuruş, 81 çift kamp kun- urası beher çiftine 2 lira -15 çift. futbol ayakkabısı beher çiftine 250 Uruş fiat tahmin olunmuştur. 58 Yukarda cinsleri ve miktarları yazılı olan malzeme ay- İÜ ayrı açık eksiltmeye konulmuştur. Şartnameleri leva- 2m müdürlüğünde görülür. İstekli olanlar 2490 N.k nunda yazılı vesika ve hizalarında gösterilen ilk temi- Mat makbuz veya mektubile beraber 15 Eylül Salı günü Saat 14 te daimi encümende bulunmalıdır. (819) SATILIK OTOMOBİL Bilânçoya miyet iyi kullanılmış olan yedi ki- İİ hâkim Almanca bilir iyi bir “LA SALLE, markali güzel MUHASIP tir “tomobil ehven şartlarla satıla « | Bir Türk Şirketi tarafından a- aktar, G ranmaktadır. Iş şahadetnamele- Ti ve resimle posta kutusu 760a 1089,75 82 4760 357 2200 165 2157,17 162 Hapı stada, Kevork Bey ve * Alime ki, amda 1, 2, 3 numaralarda mu- Kaş DNEY NOVILL ve ŞURE - n3 müracaat. 534 Izmir Fuarını Ziyaret Etmek isteyenlere: Denizyolları İşletmesi Müdürlüğünden: Beynelmilel İzmir Fuarının açılma resmi müna- sebetile sergiyi ziyaret etmek istiyenlere kolaylık olmak üzere 31 Ağustos 936 Pazartesi günü saat 15 te İZMİR vapuru İstanbuldan kalkarak doğru İzmire gidecek ve Fuarın açık bulunduğu müddet- ge İzmirde ziyaretcilerin ikametlerine tahsis edile- cektir. Vapurda kalacakların ehven bir surette her türlü istirahatleri düşünülmüş ve geminin kara ile doğru irtibatı temin edilmiştir, Vapurda yatmak ve ye- mek istiyenler fiatlar hakkında İstanbul acenteliği- mizden izahat alabilirler. Bu münasebetle İzmirde gidip te birkaç gün kala- rak dönmek istiyenlere kolaylık olmak üzere Ağus- tosun 29 uncu Cumartesi günü İstanbuldan kalka- cak olan İzmir Sür'at Postasmın 31 Ağustos 936 Pazartesi günü yapacağı avdet seferi bir defaya mahsus olmak üzere Eylülün 3 üncü Perşembe gü- nü saat 16 ya tehir edilmiştir. Fuarı ziyaret etmek istiyenlerin bu kolaylıklar - dan jetifada atmalari ilân plenvr (27 985 Iktisat Vekâletinden: 1 — Açık eksiltmesi on beş gün müddetle uzatılan ve 17-8-936 tarihinde ihalesi yapılacağı evvelce ilân edilen | Marmara mmtakası “İstanbul., ölçüler ve Ayar baş mü- fettişliğinde kurulacak olan mütenavip ceryanlr elektrik saatleri ayar masası verilen fiat haddi lâyik görülmediği için şartnamelerde yapılan aşağıdaki değişiklikler dahi- linde yeniden on beş gün müddetle açık eksiltmeye kon- muştur. 2 — A” Açık eksiltme şartnamesinin 9 uncu madde- sinde yazılı teslim müddeti ayni şartlar dairesinde beş aydan yedi buçuk aya çıkarılmıştır. B” Fenni şartnamenin 24 üncü maddesi ve 1ll üncü faslının A ve B kısımlarında yazılı 3 Voltmetre ile 3 am- permetre E sınıfından değil yanlış payı Şe 0,5 olan F sr- nıfından olacaktır. 3 — İhale evvelceilân edilen şartlar-dahilinde 3-9-936 Perşembe günü-saat-onda İktisat Vekâletinde yapılacak tır. (531) (550) 942 Kütahya Vilâyetinden: Eksiltmeye çıkarılan; Kütahya Vilâyeti Nafıa Dairesi için bedeli muham - meni 1618 lira olmak üzere 2000 kilo benzin, 2160 kilo vakum, 1750 kilo Mazot, 1 00 kilo üstübü ve 30 kilo a- rap sabunü Encümeni vilâyeetteki kapalı kutudaki nü- munesine göre alınacaktır. İhale 11 - 9- 936 Cuma günü saat 15 te Encü- meni Daimi Vilâyet odasında yapılacaktır. Eksiltmeye talip olanlar buna ait şartnameyi gerek encümeni daimi- I de ve gerek nafıa müdürlüğünde görülebilir. Eksiltmeye girecekler yukarıdaki bedeli muhammenin So 7,5 olan 122 lirada depotito vermeğe mecburdur. (647) 995 inhisarlar Umum müdürlüğünden İdaremiz Neşriyat şubesinde çalıştırılmak üzere imti- “hanla bir mütercim alınacaktır. İmtihana gireceklerde aranacak şartlar: 1 — Memuriyete girmek için lâzımgelen vasıfları haiz olmak 2 — Yas 21 den aşağı 35 ten yukarı olmamak. 3 — Lise tahsili olmak veya o derecede tahsil gördü- günü tevsik etmek. 4 — Askerlik vazifesini yapmış ve şayet yüksek ehli - yetnameli ise sıhhi sebeple tecil edilmiş olmak, yüksek ehliyetnameli değilse askere alındığı zaman idaremizden bir güna mütalebede bulunmamak, Müsabaka: A — Felsefi ve edebi bir fransızca metni türkçeye ve- ya erene mevzua dair türkçe bir metni fransızcaya çevir- mek.. B — İdari, İktisadi veya hukuki fransızca bir metni türkçeye ve ayni mevzua dair türkçe bir metri fransızca- ya çevirmek. 2-9-936 çarşamba günü yapılacak olan bu imtihana girmek istiyenlerin daha fazla malâmat almak üzere di- lekçelerine bağlıyacakları 3 kıt'a fotoğrafları ve vesika - Jarile birlikte Memurin Şubemize müracaat etmeleri lü- zumu ilân olunur. (730) 1061 KUÇUK İLANLAR | | Daktilo aranıyor — İyi türkçe ve Fransızca bilen bir Türk hanım daktilo almacaktır, Ingilizce bilmesi şayanı tercihtir. İstekliler Istanbul 510 posta kutu - suna İzahname göndersin. Dr. İHSAN SAMİ İSTAFİLOKOK AŞISI İstafilokaklardan mütevellid (Er- genlik, kan çıbanı, koltuk alti çe. banıarpacık) ve bütün cild hasta- lıklarma karşı pek “tesirli bir aşrdır. nı Yüksek Ziraat Enstitü- sü Rektörlüğünden: | Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar fakültelerine kız ve erkek ve orman fakültesine | yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı leyli ve yatısız | talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki ' şartlara uymak gerektir. i — Lise mezuniyet imtihanını vererek Bakaloryası- | nı yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış olmak | “Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını al- | mamış olanlar Enstitüye alınmaz,, ve Türk tabiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları Sömestrelerden, mu - vaffak olmuşlar ise ikisi kabül edilerek Baytar, Ziraat ve Orman fakültesinin üçüncü Sömestrelerine alınırlar. An cak Baytar fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci Sömestrelerinde okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine girenlerin Ziraat stajını yapmaları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı olmaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydina bağlı değildir. | 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gös- terdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. 5 —- Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertikleri- nin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyenle- rin Enstitüden ilişiği kesilir, İ 6 — Ziraat fakültesine girecek talebe Ankarada Or - man çiftliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer çiftlikte parasız Sağlanır. “Stajiyer talebenin yeme- si, içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez.;, 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devre- İ si içinde sonradan meydana gelen mücbir haller dışında | olmak üzere, kendiliğinden stajını.veya okumasını bıra- İ kanlardan veya cezel olarak çıkarılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nü - muneye göre Noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek istiyenler yukarida yazılı ra- pordan başka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya uraylardan alacakları uzgidim kâğıdını, orta mektep ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehli - yetnameleri iliştirilerek el yazıları ile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafı.ile «birlikte doğruca Ankarada Yüksek Enstitü rektörlüğüne başvururlar. Ta lipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt * olunmak is- teklerini bildirmelidirler, Aksi taktirde dilekçeleri hak- kmda bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan İ ve 8 inci maddede yazılı kağıtların ilişik olmadığı dilek- çeler gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiçbir muame- le yapılmaz. > 10 — Vaktinde tam kâğıtlariyle başvuranlar arasın - dan pek iyi veya iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihle- rine göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dere- celiler de başvurma sırasına göre alınabilirler. 11 — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler. 12 — Başvurma zamanı Ağustosun birinci gününden Eylülün otuzuncu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. o (15) 068 | | .nhısanar Umum Müdür.üğünden: 70 Çuval talaş: Cibali fabrikasında 820 adet 3 litrelik şişe: Kabataş Levazım anbarında. 6721 kilo iskarta ip: Ahırkapı Bakımevinde 1951 kilo iskarta kanaviçe: Üsküdar depolar grupunda 727 kilo iskarta çul: Üsküdar depolar grupunda , 804 kilo iskarta kınnap: Üsküdar depolar grupunda , Kğ kilo iskarta çul ve kanaviçe: Ahırkapı bakıme- vinde. Yukarıda cins ve miktarları yazılı kullanılmış malze “ me 8-1X-936 tarihine rastlıyan Salı günü saat 10 da Pa- i zarlıkla satılacaktır. İsteklilerin malları görmek üzere her gün hizalarında gösterilen yerlere ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte (o 15 güvenme paralariyle birlikte Kabataşta İnhisarlar Levazım ve mübayaat şu- besi müdi SA Komisyonuna müracaatları. M.M. Vekâletinden: Gedikli erbaş hazırlama mekteblerine talebe alınıyor. | — Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş hazırlama mekteblerinin ihzari sınıflarına 3 sınıflı ve gedikli orta kısmın 6. sınıflarına da $ sınıflı köy ilk mekteb mezun- ları alınacaktır. 2 — Bu mektebler yatılı ve parasızdır. Mektebe giriş şartları askerlik şube başkanlarından öğrenilebilir. 3 — Yukardaki şartları taşıyan ve gedikli erbaş olmı- ya istekli olan köylü çocuklarının en geç 20 Eylül 936 tarihine kadar mensup oldukları oAskerlik (şubelerine müracaat etmiş ve evrakını tamamlamış olmaları lâzım- dır. (136) (4349) 500