2 Ocak 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

2 Ocak 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

| I © tirakiyle toplanmıştır. Kararlar Verdi © muştur. İdare © gülürken köy kalkınması mevzuu Ü- © Obükimlikleri tesisi, resmi bina inşa- İLEKETİ Bigada göğüs - hastalığına iyi gelen bir nebat ekiliyor | Tatula Otu Denilen Bu Möbâtin Hariçten de B larda tatulâ otu deni Alıcıları Var iga, (TAN muhabirinden) — Burada son zaman- len bir nebatın yetiştirilme" sine başlanmıştır. İspençiyaride kullanılan ve fenni ıstr- lahta Datürü Stramonyum Mesine bura toprağı çok elverişlidir. denilen bu nebatın yetiştiri Göğüs hastalığı olanlar bu otun yaprağından çok istifade ettikleri için $igaranın içerisine koyarak içmektedirler. gibi çiçeği ipliğe dizilen bu vardır. Çiçekler adetle satılmakta ve tanesion paraya | verilmektedir. yer ei > Kütahya Parti | Kongresi Mühim Kütahya (TAN) —C, H. Partisi - vilâyet kongresi, 46 murahlasın iş- Kongrede müşahit olarak Koca . Öli meb'usu Ragıp Akçeden başka vilâyetimiz erkânı da hazır bulun - heyetinin iki yılda © Yaptığı işler teşekkürle tasvip edil - miştir . Vali Sedat Erim, muhtelif işlere Çair kongreye izahat vermiş, bu a. “yada bilhassa köy kâtiplikleri konu- — zerinde hayli durulmuş, olmıyan ka. alara kâtipten ayrı olarak icra me- muru verilmesi, Kütahyada sulh Atında cephelere musyyen nisbette tezyini Kütahya çinileri konulması pancar fiyatlarının artırılması ve “bedellerinin tesellümü müteakip ve. er. çift hayvanlarından sayım rgisi alınması dilekleri tesbit olun- | N İeytur. C.H. Partisi yeni idare heyeti aza-| lığma şunlar seçilmiştir: “© Şarbay Etem Yücel, Ali Akif Er. sip, Şüksi Kutluy, Fatma Tural, “Memduh İspartalıgil, Mehmet Çini, © Vali ve Parti başkan: Sedat Erim, kevi başkanı olmuştur . inekten — katır “doğar mı? Tokat (TAN) — Reşadiye kazası- ım büyük memurlarından biri, Ada havalisinde inekten katır doğdu- nu bizzat gördüğü hakkında orta “ya garip bir iddia atmıştır. Bu za Oralarda annesi inek olan birçok ka- tar bulunduğunu da musirrane ilâve tir. Tabii bu iddiaya kimse İnan fakat o memur iddiasmda 15-| ettiği gibi sözünü isbat etmek hül is cebinden 160 kuruş para vere rek Adana baytar direktörlüğüne tel. çekmiş, o havalide inekten doğ | katırlar bulunup bulunmadığını: ormuştur. “Gelen cevapta, inekten katır doğa | ğı bildirilmiştir. Bu cevaba en o zat halâ ineklerin katır do, inde ısrar eylemektedir. Aziziye Tüneli - . : . enişletilmiyor » (TAN) — Devlet Demiryol | nm genişletmek istediği İzmir - lin hattı Üzerindeki Aziziye tüne-| linde inşata başlanılmışsa da bilâha. ; tevsiden vazgeçilmiştir . İ elin genişletilmesine mukabil, ; ni hat güzergihı üzerinde Selçuk! k mlık arasmda yeni bir demir - olu dösenecektir , EN Kuru bamya otun hariçten de çok alıcısı Bir dönüm yerden 70 -80 liralık tatulâ otu istihsal edilmektedir. Sonbaharda havalar çok müsait gitmiş, köylüler tohumlarını tama - men ekmişlerdir. Ziraat Vekâletin . den gönderilen 500 lira kıymetinde - ki kalbur makinesi o rençberliği en fazla olan Dimotoka nahiyesine ve - rilmiştir. Motörle işliyen bu makineden ci. var köylüler çok istifade etmekte - dir. Makine bunlarm buğdaylarmı parasız elemektedir. Cins tavuk ye- tiştirmek için vekâletten gönderilen ligorn ve rort aylant tavukları da bu nahiyeye verilmiştir Haradan getirtilen boğalar Karacabey harasından getirtilen boz ırk palaz cinsinden 15 damı: boğa hayvan yetiştirmiye örnek tu- tulan köylere gönderilmiştir. Şehir civarında mevcut bali araziden 500 dönümü halka bağ yeri olarak ve - rilmiştir Getirtilen 500 Antep fıstığı aşısı da şehir civarındaki Emeşe ve Heci- lar köyü ormanlarında o bol olân çitlembiklere aşılanmışlır . Çanpazar nahiyesinde üç çitlem - bik fidanlığı yetiştirilmektedir. Bu fidanlar büyütülerek halks tevzi e- dilecektir . Badem, dut ve çitlembik yetişti - rilmek üzere Dimetokada bir örnek fidanlığı yapılmıştır. Getirtilen An- tep fıstığı tohumları da muhtelif yerlere ekilecektir . Aslanbey köyüne Mİ Si Li İzmit Köylerine Yerleştirilen Muhacirler yerleştirilen muhacirler İskön Müdürü ife bir arada PULLUK HAYVAN TEVZİATI * zmit, (Tan muhabirin - den) — Vilâyetimiz da- hiline yerleştirilen 4855 muha sirin bütün ihtiyaçları tamam lanmıştır. İzmit halkı ve İz - mit köylüsü mühacirlere sı « cak bir kabul göstermiş, on - ları tam bir sene kendi evle- rinde misafir ederek ağırla - mışlardır. Mübacirler, muhte- lif köylerdeki 773 eve yerleş: tirilmişlerdir. Evler, çok güzel ve kullanışlıdır. İskân müdür lüğü, mühacirlere tohumluk buğday verdiği gibi şimdi de çift hayvanları satın almakta dir. Merzifonda Parti Seçmeleri Merzifon (TAN); — İlçemizde C. H. Partisi kongresi yapılmış, heyeti reisliğine Musa Terendeci, kâtibliğine İskender Hâki Engin, a- zalğa da şarbay Hamdi Açar, fabri - katör İhsan Aras, tüccardan Haşim Ertil seçilmişler Ayni zamanda ilçemizi daha bü - yük kongrede temsil edecek olan bu heyet azası Amasyaya gitmişlerdir. idare Akhisarda 4,5 Milyon Kilo Tütünün Muamelesi lahisarlar Müdürü Harun khisar (TAN) — Bu sene çok nefis ve bol olarak yeti» gen tütün mahsulümüzün değeriyle satılmasmda vol oynıyan mili ku - rumlarımızm başımda İnhiraslar İda. resini zikretmek lâzımdır. Tütüncülük bakımından büyük e- i olan ilçemiz İnbisarlar i- daresinin başıma getirilen direktör Harun Salur, iş arkadaşlarını seçme hususunda dikkatli davrandığı için kısa bir zaman içinde idare işleri yo. luna girmiş ve çevremiz tütüncülü- günün inkişafma yarıyan birçok iş- lerin başarılmasında bu idarenin ha. Kiki rehberlik yapmakta bulundu - ğu görülmüştür. Tütün satışlarının hemen hemen birden başlayıp birden bitmesi dola- yısiyle biriken binlerce müzmelenin yapılmasında gösterilen gayret tak. dire lâyıktır. Bir ay içinde 3400 üretmene ait dört buçuk milyon kilo tütünün mu- amelesi başarılmıştır ki bu işin geçir. diği safahatı bilenler, bunün ne de. mek olduğunu kolaylıkla anlarlar. Müstahsile git resmi işlerin böyle süra't ve intizamla görülmüş olması, tütüncülerimiz arasında memnuni yet uyandırmıştır. Zilede kurulan Çiftçiler Birliği Faaliyete Geçti Birlik, köylünün refahı için çalışacak e, (TAN) — K üzün kalkmması için çok çalışan kaymakam Tümayn gayretile, Muharrem Alacalı, Rifat Aksoy, Ziya Sadi, Ak- soy, Kâzım Aşçıoğlu, Abdurrahman Karanfil, Kâmil Tokel ve Hankeri Gi- ray tarafindan 1Çiftçiler Birliği) namiyle bir cemiyet teşkil edilmiştir. 'Bu' cemiyet, zürram istihaalâlnı i i masma çalışacaktır. İstihsalâtın, bütün piyasalarda rağbet görecek dere- cede temiz ve yüksek evsafta olması için fenni alâtın çoğaltılmasına ça- lişdacak ve bu âletlerin kullanılmasını çiftçiye öğretilecektir. Cemiyet nizamnamesini yapmış ve ———— erk takima mani irsi) Zeytinyağı eylemiştir. ve Sabun Fiyatları Zile Halkevinde çalışmalar * Zile, (TAN) — İlçemizde bulunan; Ziraat Bankası müfettişi A, Hikmet Keyman tarafmdan Halkevinde ban-| Balikesir — Zeytinyağı, sabun ve İ kacılığa dair bir konferans verilmiş. | et fiyatları yükselmiştir . tir. Zeytinyağının pahalılanması, köy. lüyü susam ve Afyon yağı Kullan - mıya mecbur etmiştir . Zeytinyağı 65 - 60, sabun 35 . 83 Sene başmdan itibaren Halkevinde 0 ri verilmiye başlanı- Mr e kuruşa çıkmış olup fiyatlarm daha lacaklır, | Lİ KUÇUK MEMLEKET HABERLERİ “ Sivas Halkevi azası, valinin re. isliği altında toplanmışlar ve ye. ni yıl çalışma proğramını ha - zırlamışlardır » * Karaman belediye relsliğine Müf- tü oğlu Ahmet seçilmiştir. * Iğdır hükümet tabipliğine Orhan tayin olunmuştur. * İzmirde et fiyatları 50 kuruşa çıkmıştır. | * İzmir belediyesi Ziraat Vekâleti, fidanlığından iki bin çam ala-| cak, bunların binini Kültür İ Muallim Haydar Cihangir tarafından yükselmesinden okorkulmaktadır . Parka ve binini de o civardaki Atatürk Devrim Müzesine di- kecektir. * Balikesir Halkevi, türkçe okuma ve yazma, İngilizce, fransızca ve keman kursları açmıstar. * Balıkesir Halkevi birkaç gece ev- vel, inkılâp şehidi Tubiliy İcin bir tonlantı fertin etmis tetimada şehidin hayatı anla. tılmıstır. * karamanda evlenmeler yüzde 85 nisbetinde coğalmıstır. * Karaman hükümet doktorluğun? Resat tayin edilmiş ve işe baş- Tamvstır, * Elizi Halkevinin her enmartes* açan alla tonlantıları tertim etmekte, ber avm İlk nars” erenel An halnlar vermeleri. RR O okat, (TAN) — Halkevi- mizin deveti üzerine, Somsun ilk ve orta muallimlerin- den on beş kişilik bir grup, mü- fettiş Ali Kazanoğlu'nun riyaseti altında buraya gelmişlerdir. . Misafirlerin bütün istirahatle- ri temin edilmiş, Halkevi #arafın- dan şereflerine 30 kişilik bir xi- kiloluk bir ur Tokat, (TAN) — Erbaanm Bel » dağı köyünden Hacı oğlu Mehmedin & karısı olan 22 yaşlarında bir kadın Tokat memleket hastanesine gelmiş; oyluğu üzer ki ında bir ur bulunduğu gör ir. Operatör Mustafa Sanaç tarafın » dan yapılan &meliyat muvaffakiyet. le bitmiş ve ur alındıktan sonra ka dın iyileşerek köyüne dönmüştür. Tokatta Parti ve Halkevi Tokat (TAN) —C:H. Partisi ve Halkevi çalışmaları günden güne ar. tiyor. İnşaatı bitmek üzere olan 700 ki « şilik büyük tiyatro salonu tamam « landıktan, burada sesli sinema ve tiyatro çalışmağa başladıktan sonra, Halkevinin daha büyük mesal zemini bulmuş olacağına şüphe yoktur. İn. şantm önümüzdeki sene içinde Ikmal olunacağı umulmaktadır . Kütahyada köycülük çalışması Kütahya, (TAN) — Vilâyetimts dahilindeki köylerin kulkınma proğ- tamı hazırlanarak vekâlete gönde - rilmiş fikirleri ve esasları ihtiva eden bu proğramda bilhassa kağnı arabaları- nın kaldırılması, çift hayvanları ara» sında sta hususi bir mevki ve ehem miyet verilmesi, köylerin ağaçlan » dırılması, ve tamami; — köy evkerimiz sıhhi bak gibi maddeler vardır . Vali Sedat Erim bu programda, bir kaç köyün idari o noktadan bir köy halinde birleştirilmesi, (o merkezden tayin edilen muhtar ve köy eleman» ları yetiştirilmesi hususlarını da tek» lif etmiş olup programım tatbiki ha- zırlıklarına başlamı, Ödemişte Bir Kadını Vurdular Ödemiş — Türkmen mahallesin « den Osman oğlu Mehmet, Meşruti » ye mahallesinden Mehmet karısı 21 yaşında Havvayı bıçakla arkasından ağır surette yaralamıştır. e Carih Mehmet yakalanmıştır . Samsun muallimleri Tokat seyahatinden memnun döndüler yafet ve bir balo verilmiştir. Samsunlu muellimler, Atatürk âbidesine bir çelenk koymuşlar, daha evvel Halkevi bandosu #o- rafından İstiklâl marşı çalınmış- tır. Valimiz Faik Ergün, dönüşle- sinde misafirleri Turhal Şeker #febrikasına kadar uğurlamıştır, Köycetlük bakımından çok ameli £