17 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

17 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

SA ir.2 07 TAN Dişter, güzelliğin kapı bekçileridir. Bakımsız dişler, sahibini çok çirkin gösterir pek Fransız filozof Jan Jak 3 şöyle demişti: Güzel dişleri 2 kadın çirkin olamaz. Bu belki > > fazladır. Fakat herhalde diş bir Şirkin ve gayri muntazam olan kadın da tam mönasile güzel sayılamaz. Bembe: Miz bir sıra diş k zelleşiir, vardır? Muntazam küçük ve ayni sıra ü Miş olmaları İâzimdir. Fakat bu ki ! ve renkli olması da elimizdedir. Gü, rinin sıhh, 'rpalar ve dişin ancak üst sathı K dişlerin hakikaten temizlenmesi için yavaş © çok fazla sert temas etmeden fırçalamak e. Diş ile diş eti arasında umumiyetle ibaka toplanır bu tabakanın topla olmak için fırçayı âdeta bir daire çevirir gibi çe- tabak, ine inci gibi dizil- âfi değildir. Bunların tertemiz lekesiz olması diş etlerinin sıh-- izımdır. Bunun çaresi de dişleri fırçalamak diş korur ve idame ettirir. ku mümiyetle herkes dişlerini alelöcele ve gayet wvvetle fırçalar, Bu kuvvetli fırçalama diş etlerini Beyaz dişler Güzel bir tebessümün emizler. Halbu- m - bir. kalin ına mani esasıdır b —aaneanaaasanaşamaameki) FAYDALI BiLGiLER “a.e... İyeaaeaaeasee .....ş. ...... Paslı tencereleri temizlemek İ- gin: Evvelâ zeytinyağı sürerek telle iyice uvmalı, sonra kaybar su ile ve sabunla yikamalı, *. Çelik bıçak üzerindeki lekeler: Evvelâ zımpara kâğıdı ile temizlen- dikten #onra kullanılmış bir limo- nun kabuğu ile İyice uvmalrdır. . Yeni boyanmış bir odanm koku- sunu defetmek için: Birkaç tabağın içine bir parça soğuk su, birka lim Jimon ve bir ufak parça &âfirüu veya bir çorba kaşığı amonyax ko- yarak yirzt dört sat bırakmalıdır. . | İlkbahar İçin Elbise | Virmek ve bilhassa diş etlerine yakın olan kısmı ii frgalamak lözmdir. Üst dişleri bir dakika ve alt işleri de bir dakikalık bir müddet fırçalamak mu- vafıktır. Arka dişleri de ihmal etmemelidir. Fırça pifihabı çok mühimdir. (Alet işler el öğünür) diye ir darbimesel var, diş fırgasile iyi iş örmek kabil değildir. Iyi bir diş fırçasının kılları lıdı Yaldızlı çerçeveler: Bunları sir- keli su ile temizlemelidir. r: Temizlemek mış pamık- Parşömen abaji için yulaf ununa batı la silmek muvafık Tayyör ile kabın birleşmesinden hâsil olan bu güzel sokak elbisesi siyah yünlüden yapılmıştır. Kabın içi çiçekli emprime kumaşla kaplı- dır. Kemer yerine sarı madenden bir zincir vardır. Beyor pikeden bir süs olan siyah bir fötr şapka bu gütel ilkbahar kıyafetini famamlar “Tayyurun içine giymek lu kısalı ve oldukça sert olma esssraraseasaasesaseneesersesasasasasanasasısesesrreaeaaeeeesenarseraseisesesmaeeee Gill Dümdüz kılları olan fırçalar Sin, anadır. Diş fırgasının temizli- ei de son derecede dikkat et * ||” ek lâzımdır. Her gün birkaç de- .....eaeeaaaariieae ELELE RR RR EAA meme ETLERİN — ZA LE ka mi İmza giren bu aletin terte- ğe mikropsuz olması şarttır. n en çok sevdiği birisi ir Sasını bile kullanamaz iğrenir. Ker i İirçası da temiz olmazsa ayni ekilde iz Ten İki ve yakut üç fırçası olma- in Kapalı bir kabin içinde "düz li olan bu fırçaların her birisi abah öğle ve akşam için kulla - hlacaktır. Her kullandıktan son- Ta fırçalar bol su ile yıkanmalı ve | derecelik ispirto içine batırı- P çıkarılmalıdır. ' azan diş araları aralık olur ve İli yemekler dalma araya $i- El böyle vaziyetlerde kürdan ullanılır fakat bundan daha iyi ii usul diş aralarını temiz bir ip- ile temizlemektir. Sıkı ve iyi Yetişmiş dişlerde bu usul bilâkis lık *r olabilir. Ancak dişleri ara- olanlar iplik kullanmalıdır. ek tozlarına gelince bunlardan engisi intihap etmek lâzimgeldi- ini burada söylemiyeceğiz. Her- hangi diş macunundan hoşlanır Onu kullanır, Diş suları dişlerin Yazlanmasına yardım etmez Ağıza gürel bir koku V * ağızın temiz olmasına hizmet ir, Dişlerin üzerinde bazı sari leke- ve dişte kurşuni bir renk görü- *« Bu dişlerin içindeki mayiin ta ahhur etmesinden ve dişin kuru- Masından ileri gi renebilir. Bunun iç “a be la kullanılır, Ozon da diş lerin boyazlanmasına yardım eder. Herhalde sararmış dişler yüzün Süzelliğini bozduğu muhakkak - Vi bunun önüne geçmek çarele - Mi madem ki, mevcuttur. Her 'n dişlerine bakmayı vazife bil- pelidir. Kirli tırnakla gezmek yağ * saçla dolaşmak nasıl çirkin ve YP ise sararmış dişleri olmak ta *nadır. Mem sıhhat ve güzellik 5» dişlerinize bakınız. Onların İemiz bembeyaz ve güzel ol - Sina itina ediniz. Tanıdığım bir kiz çek mükemmel her hu - arlak bir genç ban kirli ve bakımsız di- Onunla evlenmek is- eli ta, mesele değil ayni manda bayları da alâkadar et Bir Haftalık Yemek Listesi PAZARTESİ Terbiyeli prinç çö #basi, yaprak dolması, kıymali makarna, revani, SALI — Çılbır, etli barbunye fasul yesi, güveçte pilâv, keşkülüfıkara. ÇARŞAMBA — Şiş kebabı tiritli, zeytinyağlı prasa, fincan böreği, elma kompostosu. PERŞEMBE — Tarhana çorbası, ciğer külbastısı, yufka pilâvı, baba tatlısı, CUMA — Kuzu budu fırında patates, havuç küçük lâhana sote, su böreği, yassı kadayifi. CUMARTESİ — Midye pilâkisi, et li mercimek, şehriyeli pilâv, yoğurt tatlısı. “rraeaaseaaşanaareaeeeeiei PAZAR — Terbiyeli tavuk haşltması, havuçlu kuru bamye, fırında makarna, ayva ğer! TURUNÇ REÇELİ YAPALIM Beş tane turunç, bir kilo şeker, (46) çay fincanı su. Evvelâ turunçların ya ince bir ren- de ile veya bir bıçakla hafifçe üst ta- bakaları alınmalıdır. Sonra bunları yarım tencere su içine atarak yumu- şayıncıya kadar kaynatmalıdır. Bun» dan sonra da çıkarıp parça parça kes meli, içindeki posa ve çekirdekleri atmalı, On altı çay fincanı su ve bir kilo şekerle kesilmiş turunçları ateşe ko- yup kaynatmalıdır. Bir buçuk sa at kadar kaynayıp suyunu çektikten sonra kıvamına bakılmalıdır. o Tatlı damla halinde tabağın üzerinde kaldı görülünce ateşten indirilip henüz sıcak iken ufak kaplara dökülmeli - dir. eseesieeehi aaa epsseseekey eril ies Eren yen Eer Eeee NE Sofranızı nasıl tanzim © edeceksiniz ? Yeni tarz sofralara, öskiden ol - duğu gibi artık büyük örtüler ör- tülmüyor. Bunların yerine herke- sin tabağının altına ve bardağının altma dört köşe veya yuvarlak, ya işlenmiş ketenden veya fileden veyahut ta herhangi bir ince ku - maştan küçük örtüler konuyor, Bu gibi sofraların cilâh tahtadan ve muntazam bir şekilde olması lâ - zımdır. Örtüleri Aymtap işlemesi- Je işlemek veyahut yerli bez tüze - rine hesap İşi gibi İşlerle süslemek pek güzel olur. Resimde görüldüğü gibi çatal ve bıçaklar tabağın iki tarafına dizi - iiyor. Herkesin önüne bardak ve masanın muhtelif köşelerine tuz- luk, hardallık ve biberlik gibi şey- ler konuyor. Yemek tabağınm ya- nma içine ekmek konmak için ve kırmtılarm sofra Üzerine döklllme. Soslu Kefal Haşlaması Bir büyük kefal belığmı parça- Jamadan bütün haşlamalı, haşla - yacağınız suya bir baş kereviz yapraklariyle beraber, bir demet maydanoz, bir demet tereotu ilâ- ve edilirse daha iyi olur Yemek saatine 25 dakika kala balığı haşlamalı, diğer taraftan da balık haşlanırken salçasını ha- sırlamalı. Bir su bardağı krem, dört yu - murtanım sarisi, yarım limon, Ys- rım bardak Süt, Yumurtaları He dövmeli, kremi de ilâve etmeli, bir çorba kaşığı tereyağı, bir mik- tar tuz koyup derince bir tencere- ye koymalı sonra bu tencereyi deniz suyu konmuş bir tencerenin içine koyup ağır Ateş üzerinde tel İle karıştıra karıştıra pişirmeli, t- mesi (için ayrıca birer küçük ekmek tabağı konmalıdır. Bu gibi sofralar umumiyetle # neceğine yakm yarım Timon da ilâ- ve etmeli, sofraya getirirken, ba- lığm üzerine dökmeyip ayrıca sal- sabikta getirmeli . Bütün Dolmuş Lâhana Bir küçük baş beyaz lâhana, yarım kilo kuzu kıymase, İki baş, soğan, 10 kuruşluk fıstık, 10 ku - ruşluk siyah üzüm, bir miktar tarçın, 125 gram pirinç, küçük bir kutu domates AI, Eti ve rendelenmiş soğanı ka- Yurmalı, et kavrulunca ( pirinei, fıstık, üzlüim ve domates o SaİCası nı da ilâve edip bir kepçe su ile kaynatmalı, İndirdikten sonra bir miktar tuz, bahar, karabiber, ve tarçm da ilâve edip bununin has- lanmış lâhananm yapraklarını bi- rer birer açıp kıymayı içine dök- meli, ve nihayet 6 kişilik olursa güzel - dir, Kalabalık bir sofra için muva- fk değildir. gram ib- rişim 2,5 Şiş 7Trenk | li düğme için ibrişim bluz 400 numara Öndeki kısım kol ağızları ve ya- ka ayni şekilde örülmüştür. Beden ve kollar düz iğnedir. Ön kısmın tarifi: Birinel sıra: İ- ki ilmek ters, iki ilmek yüz. İkinci sıra: İki ilmek yüz, iki i- mek ters. İki ters ilmeği birinciden evvel yapmak lâzımdır. Birinci da- imaters örülücek, sonra iki ilmek yüz yapılacak. ve ih. Ön: 130 düz ilmek yapılacak, beş sartim sonra Ön ikiye ayrılacak düğme dikilecek taraf (on ilmek daha geniş olacaktır. 34 mek değişik iğneden yapıla- cak, kalan 96 düz iğne olacak kol evine kadar düz örülecek. Evvelâ 1,1.1.2,2,3,3, 4, 5 ekallecek. #7 santim daha örülecek, yaka açıla- cak. Evvelâ stra ile 1, 1,1,-,2,2,2, 2.4, 4, 8 eksilecek, omuz beş de fa 7 ilmek ile bitirilecek. Önde 7 ilik açılacak, beşer santim ara İle. Arka: 120 ilmek ile başlanır ve düz olur. 32 santim de kol evi açı- lar. Kollar: 80 ilmek ile başlanır. 14 santim içinde 114 ilmeğe kadar ar- darılır. Kolun uzunluğu 16 santim olmalıdır. Yaka: 12 ilmek ile başlanır. Bir taraftan bir Umek eksiltmek, diğer taraftan arttırmak şekilde verev ola rak 54 santim yaka örülür ve di- kilir Müşküllere Cevap Veriyoruz Artist olmak İstiyen' Beşiktaşlı bayana: Boyunuz ve #ikletiniz artist ol - mağa mâni değildir. Fakat artist likten meksadınız hedi Memle ketimizde sinema stüdyosu yoktur. Pek az film çevrilmiştir ve artık çevrilmiyor. Şehir tiyatrosuna mü- racaat ettiniz mi? Oradaki bale he yetine dahil olmak için hususi şe- rait vardır. Oraya müracaat edi » niz. Herhalde yegâne çalışabilece- giniz yer yine şehir tiyatrosudur, Hususi dans numaraları öğrenmek ve İyi muvaffak olmak lâzımdır. Bunun İçin ayrıca bir mektep yok tur, Fakat hususi dans dersi veren muallimler vardır. Mutlaka artist olmak istiyorsanız çok çalışmak Mâzımdır. . Büyükderede N. N.. imzalı mek- tup sahibine; — Mektubunuzu dikkatle oku- dum, Bahsettiğiniz mesele, doktor- ları çok yakından alâkadar eder. Bir sinir hekimine müracaat etme niz şiddetle lâzımdır.