4 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

4 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Âsi General Mola, Bir Tayyare Kazasında Öldü (Başı 1 incide) tekzip etmiş ve Sevil ile Sevil sarayı- nın ellerinde bulunduğunu söylemiş- tir. Asiler Groniya mntakasında dört Sovyet tangmı tahrip ettiklerini ve .hükümet kuvvetlerine bin kadar za» Yiat verdirdiklerini ve yüz kadar kö- Yü ele geçirdiklerini haber veriyorlar Hükümetçiler bir âsi tayyareyi düşürdüler Asiler Üniversite şehriride bir taar- ruz yapmışlarsa da hükümet tebliğ. lerine göre taarruz bertaraf edilmiş- tir. Hükümet kuvvetleri 21 bombar- 'dıman Ve ZI avet tâyyaresi ile Lag - Tani, Ravenea ve Guvaderamadaki asi mevkilerini müessir bir surette bombardıman etmiş bir asi tayyaresi düşürülmüştür, Valensiya hükümeti bugün beş #a- 8t süren bir toplantıdan sonra Almi- TayI protes*o eden notayı hazırlamış Ve daha sonra notayı devletlere tev- di etmiştir. Valensiya hükümeti neş , rettiği beyanname ile, faşist taarruzu 5 ha karşı gelmek üzere dünya demok Tasilerini yardıma davet etmektedir. , Fransa, müsbet cevap verdi | İhgiltere, Fransa, Almanya ve İtal © ye xrasmda, Doyglandm bombarğ. otpanı yüzlünden başlıyan diplomatik yalzakereler devam etmektedir. Fran $a hükümeti, Almanya ile İtalyanm alemi müdahale komitesine avdetini temin için hazırlanacak plânı kabule hazır olduğunu yarı resmi surette bil | ülrmiştir. Emniyet mmtakalarmın ik) dası esas itibarile kabul edilmiş ol - duğu teknik müşküller, bilhassa kol- Jekti? tenkil meselesiİspanya sahilleri nin kontrolü işinin süratle Bi Bine mâni olmuktadır. İngilterenin Ro me, Berlin ve Parise bir suainame göndererek istenen tedbirleri soraca gi anlasılıyor. Almira'nın bombardı - “manı Cümhuriyet hükümetinin har- bine tam bir istiklâl harbi rengini ver “miş bulunuyor. Almanyanın dört denizaltı gemisi- 'nİn İspanyol sularma göndermesi mü betile Lokal Anzejger “Alman- fanm uzayıp giden Londra diplomat ? konuşmaları neticesini bekle- iwdiğini ve kendi bayrağının himaye bizzat deruhte ettiğini,, söylemek Roma mahafili de İspanya sahile bulunan İtalyan gemilerinin ge almmıyarak orada kalacağını ve i- cabinda kendini müdafaa ederek ade- mi müdahale komitesinin kararını bekliyeceğini söylüyorlar, İspanyanm Milletler Cemiyeti mu « hhası Del Vayo bugün Fransa Diş anı Delbos ile görüştü. Del Va- oya göre mesele, Milletler Cemiye - konuşulmiyacaksa Lâhi Adalet nma götürülmelidir. İki Alman torpitosu yolda Berlin, 3 (A.A.) — Tiger ve İltis torpitoları İspanyol sularma hareket 'rind 3 7 y tind » Washington, 3 (A.A.) — Amerika- İı yüksek şahsiyetlerden mürekkep! bir heyet, Bilbao'lu 500 çocuğun A » meriksya girmelerine müsaade edil - esini talep etmek üzere Mesai Nazi müracaat edecektir. 500 İtalyan yaralısı Bugün İspanyadan Napoliye 500 Kalyan yaralısi getirilmiştir. Kabinesi İşe Başladı © Londra, 3 (TAN) — Tokveean bil di göre, eski Ayan relsl Prens öenin kabinesi tamamile teşek « ül etmiştir. Geçen kabinenin harbi- ye Ve bahriye nazırları Konoe kabine mevkilerini muhafaza etmekte lrler. Birçok partiler kabinede birer yazırlıkla temsil edilmektedir. Hariciye Nazırlığını Hirots üzeri - e almıştır. © Vekiller Heyeti “Ankara, 3 (A.A.) — Icra Vekilleri eti bugün Basveki! Ismet Inönü in reisliği altında toplanarak muh- işler üzerinde görüşmelerde bu" ve bu işere ait kararlar ver- İr. a Türkiye-Sovi ürkiye- Soviyet Dostluğu Sulh ostluğu Su yi Bü .. k Bi için Büyük Bir Amildi mıldır (Başı 1 incide) lu zamanlarda, daha gerek Sovyet - ler Birliği milletlerinin, gerek Türk milletinin elde silâh, mevcudiyetlerini ve hükümranlıklarmı müdafaa etmi ye mecbur kaldıkları zamanlarda baş lamıştır. Ekonomik münasebetler, norma! bir şurette inkişaf etmektedir. Sov- yet - Türk işbirliği, semerelerini, yal nız melüm ticaret muahedeleri saha smda vermekle kalmamaktadır. Bu işbirliği ifadesini Türk devletinin Kayseri ve Nazillideki büyük en - dilstri müesseselerinin Sovyet makina yet teknisvenleri arasmda sıkı bir İş birliği yapılmasında bulmuştur. Şurasmı daha şimdiden kaydetmiş bulunuyorum ki, Türk - Sovyet dost luğu, yalnız İki memleket arasmdr münasebetler noktai nazarından & hemmivetli bulunmakla kalmamak - tadır. Bu dostluk, ayni zamanda, sul hün idamesi için yapılmakta olan gavretlerde de ehemmivetli bir un- surdur. Sovyetler Birliği ve Türkiye dostluklarınm ilk günkündenberi, e- Jele, daima bu volda vürümlslerdir. Sovyetler Birliği ile "Türkiyenin bevnelmilel sivaset sahasmdaki işbir liğini, çok mühim ve şayanı kayıt ne ticeler vermiştir. Geçen sene, memle ketlerimizin omümessilleri Türkiye Cümhurivetinin milli menaflini, hak ve bevnelmilel muahedelerden doğan tahhlitler karşısında hürmet esası Ü- zerinde tatmin eden Montrenx konfe ransında büyük hir muvaffakıvet ka zanmışlardır. Türk hükümetinin İle. rivi gören sulhcu siyaseti tarafından Milletler Cemiveti himayesinde son günlerde kazanılan diğer bir muvaf- takiyeti de keydetmekle bahtivarım, Bu muvaffakıyete, memleketler, ve milletler arasmda iyi anlaşmayı arzu eden herkesi memnun etmektedir. Memleketlerimizin sulh unsuru 0©- larak beynelmilel ehemmiyetleri, her sene fazlalaşmaktadır: Türkiye Cm hüriyeti blyük şefi Atatürkün reh- berliği altımda, ekonomi yapıcılığın- da ve milli müdafaasmın fazlalaştırı! masında muozzam muvaffakıyetler kazanmıştır. Savyetler Birliği, büyük Stalinin idaresi altında ikinci beş yil lik plânımı bitirmiş, bu geniş memle ketin biltün istihsal kuvvetlerini şim diye kadar görülmemiş bir derecede inkişaf ettirmiştir. Ve çok mühim bir derecede inkişaf ettirmetir ve çok mühim bir sulh unsuru olmuştur. Sovyet hudutlarınm emin muhafız! olan kuvvetli kızılordu, Sovyetler bir İiği hükümetinin siyasetin! #Iham e - den sulh idealine hizmet eylemekte - dir. Bu hakikati çok İyi biliyoruz. Ne dersce kuvvetli olur isek, sulh o dere ce fazla temin edilecektir.,, Bulgaristanda Şeriat Mahkemeleri Kaldırılıyor Sofya, 3 (TAN) — Bulgaristanda müftülüklerin ve şeriat mahkemele- rinin kaldırılacağı hakkmda verilen haber teeyyüt ediyor. Yeni Adliye Nazırı Aleksandr Ogunnof, beyana - tında şunları söylemiştir: “— Bugün Türkiyede İsviçre me- deni kanunu tatbik edilmektedir. Böy le bir zamanda Bulgaristan müslü - manlarınm hâlâ müftü mahkemeleri» ne gitmelerini ve şeriat hükümlerine göre muhakeme edilmelerini doğru bulmuyoruz, Türk eknlliyetinin ida. re tarzımı gözden geçirirken bunu da tetkik edeceğiz. larmm verilmesinde ve Türk ve Sov| TAN Hergünkü Hayatımızda Ferah ve Emniyet (Başı 1 incide) maktan ibaret değildir. Derin hedef- leri vardır. Bunları kavramak arzu- sile Ankarada emniyet Genel Direk - törlinü ziyaret ettim. Mesleğine can- dan bağlı ve sahip bir insanla karşt- laşmak insana her vakit büyük bir haz verir, Konuşmalarım neticesin - de şu kanaate vardım ki, Genel Di - rektör Bay Sükrü, polis mesleği: tam bir ideslistidir. Cok sevdiği bu meslekte nerede, ne gibi terakki adım ları atılmıssa hepsini yakmdan takip etmiştir. Memlekette kurulması lâzım gelen emniyet vaziyeti hakkmda bir idenl şeklinde hedefleri vardır. Bu hedeflerin hiçbir haşin tarafı yoktur. Halket bir hükümetin ruhu- na tamamile uygundur. Süru da söyliveyim ki, Bav Şükrü hiçbir benlik iddiast olmıyan bir umu mi hayat adamıdır, Her düşünülen ve hazmlanan iyiliğin teşebbüs ve 90- ref hissesinin derece derece âmirleri ne sit olduğunu terar'a tekrar etmiş- tir. Arrusu, kendi hesabma dikkat celbetmek değil, memlekete faydalı bir eserin vilcut bulmasını görmek - tr. Tavazuunu rencide etmek mah - rurüna rağmen sahsından bahsedivo ram, çünkü devlet makanizmast için de dar kırtasivecilikten kurtulmuş ve canlı ve müsbet hedeflere doğru yürümek kabiliyetini kazanmıs bir unsurs rastgelince kendisini örnek diye herkese tanıtmak bir vazifedir. B iki ruhtaki emnivet teşkilâtı- nm hedefini bana şöylece anlattı: “Halkta tam bir huzur ve emniyet bulunmazsa emniyet teşkilâtı vazife sini tamamile yapmamış sayılır. Em nivet devince yalnız hüvfik sucları dü silnmek doğru değildir. Bövük sue na | dir olnr. Tesiri daha ziyade mahal idir. Bu tesir catir gecer: Ve ewe- lu aranı. cürüm delilleri tonlarm. Ad liye vazifesini görür, mesele biter. Her giinkt havatımızda He bitmiz ven, sonsuz surette devam eden bir emnivet ihtivacı vardır. Zabıtanm A- sil İsi, her vatandasta ve her sevvah ta İste bu emniyeti kurmaktır. Me - selâ hir muhitte vankesici, hira. bapelei gibi unsurlarm serbest bir faaliyet halinde olduğuna kani olur - sanız rahatınız kacar, Tstrap duyar- sırız. Yolda giderken, rahat rahat et- rafmıza bakmacağnıza daimi bir te- cavüz ihtimaline karşı seferber ve ra haterz bir vaziyette kalırsınız. Oteli- nizde eşyanizt açık bırakamazsınız. Birsey çalndı mı diye üzülürsünüz. Tam bir emniyet hüküm sürmi - yen muhite seyyah mecbur olmadık- ça gelmez, çünkü kimse kendini göz çöre tehlike ve ıstıraba maruz bırak- mak istemez. Sonra emniyetsizlik bir memleket aleyhinde öyle pronagan - dalara vesile verir ki, ne yapsanız te sirini silemezsiniz. H zırlarlan yeni emniyet siste - minin temeli, polis enstittisi- dür, Burası bir nevi emnivet üniver - sitesi yerine gerecektir. Bir taraftan emniyeti alâkadar eden işler hakkm- da araştırmalar yapacak, bir taraf - tan da yüksek smıf emnivet memur- larını yetiştirecektir. Ankara ensti » tüsünün şimdi'ik emniyet memuru da yetiştirmesi, İstanbul mektebinin mik tarca ihtiyaca kâfi unsur vetiştireme mesinden ileri geliyor. Polis mektep- leri kâfi derecede çoğalınca Ankar» enstitilsi yalnız âN tahsile meşgul olacaktır. Enetitil. her zebrta hüdisesinin zerinde durarak tekerrür etmesi se- Wenlerini arastımacık ve halkı İkaz e- Aecektir. Maselâ bir taraftan mnay. ven modalde bir kasanm kiltdi kr rrfmıssa kolayen kır'lmamak see kilitte yarılacnk tadillere dikkati nelbedecektir. Sahte nars, sahte cek Üzerinde enlmacak ve halkm görünü açacaktır. Bozuk bir gıda vürfinden hir hâdise olmussa bunun mahiveti. ni ve sehehini tespit ederek herkeme Avwracaktır. Pir taraftan memurlar ve âmirler *erfi etmek tzere derece derece kurs lar gecirirken, diğer taraftan da ihti sas sahalarma ait unsurlar yetiştirile cektir. Terfi, kıdem Üzerine değil' ay Şükrü, kurulması İstenen Hatayda müstakil idare başlıyor (Başı İ incide) da, âzami 1988 senesi nisanma ka» dar yapılmış bulunacaktır. Seçimde her sandığın başında Milletler cemi- yetinin bir murahhası, yanında bü - tün Hataydeki milletlerin mümessil. lerinden mürekkep bir heyetle vazife görecek ve intihabm azami bitaraflık dairesinde yapılmasını temine çalışa- caktır, İskenderun limanında Türk mıntakası İskenderun limanında, Yugoslavya nm Selânikte haiz olduğu hukuk da- İresinde, bir Türk mmtakası buluna- caktır, Burada kendi gümrükçüleri - miz, Türkiye cümhuriyeti kanunları. BI tatbik ederek vazife göreceklerdir. Türk mıntakası dahilinde bütün re- simler ve tekâlif, Türkiye kanunları mucibince tarafımızdan görülecek ve bundan gayri hiçbir resim ödenmiye- cektir, Türk mıntakasını hususi bir hatla İskenderunun Payas şimendiferine boğlayacağız. Transitimiz yalnız bi- zim murakabemiz altında İskenderun Yimanından istifade edecektir. Transit yalnız Türk emtiasma de- ZİL, ilerde İrak ve cenubi İran em tiasma dahi teşmil edilecek ve bö; l66e hem kendimiz için en iktısadi » lün temini ve hem de memleketimizi ecnebi transitten tahir zamana almmış olacaktır. Bu Dün için Hatay müstakil devletile bir mükâvele akdedeceğiz. İcap eden İs- timlâkleri yaparak limanı kuracağız. bilgi ve ahlâk üzerine olacaktır. Bugün bilhassa belediyeye sit in - zibat işlerinde halkı rencide eden nok İalar var, Çünkü memurlar tesadüfi bir surette dev»'rilmiştir ve istikbali olmadığıma kaildir. Memurların hesinin asrari ihtiya- el, terfii, istikbali temin edildikten ve: devamlı kurslarla bilgi seviyesi yük- seldikten sonra manzara derhal deği- şecektir. O zaman memlekette umu- mi havatm her günkü ihtimallerine ve hâdiselerine karsi ferah ve emni- vet Kürülacak Ye havatın her subesi bul emniyetten istifade edecektir. «av Şükrüntün anlattığı maksat Jar ve ideallerle hazmlanan bir emnivet sistemi, memleketimi xin hayatımda cidden en mühim hir inkişaf adımı olacaktır Dikkate değer nokta şudur ki, yeni bir ruh, her gün ayrı bir sahada mazinin derme çat - ma mirasmı temizlivor ve boşluğu dolduruyor. İlerive doğru atılan her İadım, komşu sahadaki ikinci adımı hazırlıyor. Bazan noksar'lar karsısında sabır - sizlanıyoruz. “İnkilâp “Türkiyesinde bu böyle olmalı mı?, diye haklı şi - İ kâyetlerde bulunuyoruz. Fakat plân- k ve şuurlu bir sutetta atılan yeni yeni adımlar gösteriyor ki, doğru bir istikamete doğrü durmadan yürüyo- ruz. Her tarafta birden daha süratle yürümek kabil olmuyorsa bunun se- behini hilenünivetin ve ilerlemek ar- zusunun tamam olmasmda değil, va- srta, unsur ve İMkânm hudutsuz su- rette elde olmamasmda aramak lâ- zim dır. Ahmet Emin YALMAN Bir İzah Dün Biyiloji Postitüsünün açılma töreninde Üniversite Rektörü © Bay Cemil Bilsel ile görüştüm. Dünkü ma- kaleme mevzu olan yazınm, Üniver. sitenin dahili inzibatma taallük eden bir mesele diye dekanlara hitaben yazıldığını, ilân levhasma asılmasmın hatıra bile gelmediğini ve sırf bir memurun yanlışlığı yüzünden asıldığı nı anlattı, Savm Rektör, mülâkat ve röportajla İstİZAİ edilmemesine ait ricayı da ancak dekanlara hitap et- tiğini, Üniversite hakkındaki | tenkit ve münakaşalara k'vmet verdiğini ve bunları arzu ettiğini ilâve etti. Benim makalem, bu yazının ask seklinde neşri üzerine yazılmıştı. As- kı bir sehiv neticesi olduğuna göre. ortada mesele kalmıyor. Rektör ile dekanları arasmda mahrem kalmak üzere hazırlanmış bir inzibat muha- beresi beni alâkadar etmez. Benim müteessir olduğum nokta, askı lev- hasmdaki yazımın, Rektörlüğün mü- nakaşayı hoş görmediği yolda bir in- tiba hâsıl etmesiydi. Rektörlüğün bu- nun zıddını teyit etmesini büyük bir memnuniyetle karşılarım. A.EY. istifade ettirmek! Hatayın bayramı Hatay, istediği bayrağı intihap e- derek bunu bir kanunla veya anaya- saya ilâve suretile tesbit etmek hak- kını tam istikiâlin icabı olara7 ka - Zanmış oluyor. Sancağı ismi hususunda anayasa- rii meclis, ismini dilediği şekilde tes- bit etmek ve bunu anayasaya ve sta- tiye kaydetmek hakkını haizdir. Bu ismin Hatay olacağında şüphe yok- tur, Çünkü bu yeni müstakil hükü - mete en çok yer»sen isim Hataydır. Netice Netice itibarile 931 de bizden elem lerle ayrılan bu arazi için Türkiye cümhuriyetinin siyaseti, ona göz dik. mek değil, oradaki Türkleri lâyık ol. dukları rejime tâbi tutmaktır. Hatsym mesut bir atiye namzet ol. duğu şliphesizdir. Hatay Türklerinin anavalandan feyiz alarak bu mesut âtiyi kuracaklarma eminim. Bu mem leket, beynelmilel teşriki mesaide kuv vetli bir unsur olacaktır. Suriye ile Hatayın istiklâli mefhu- mü dairesinde en yakm münasebetle. rin teessiis edeceği, Türkiye —Suriye dostluğunun Hatay istiklâlinde kuv- vetli bir mesnet olacağı muhakkaktır, Türkiye, Hatay Türkleri için olan va- vazifesini yapmış bulunuyor. Bundan sonra O memlekette Türk ruhunun tenmiyesi, her yerde bir olan Türk di. siplininin tesisi Hataylılara mevdu bu lunmaktadır; Türk milleti, nerede ol- sa, bir tek ideal tanır, o İdeal Hatay istiklâlinde en kuvvetli rolü oyr4ya- caktır, kanaatindeyim, Bu İşlerle gahsen uğraşmış bir a- dam Sıfatile, neticeden tamamile memnunum. Aükümetim ve Büyük Şeflerim de bu memnuniyeti bana İ- fade etmek suretile en büylk mükâ- fati vermişlerdir. Yarın Ankaraya giderek metinleri- ni hükümete arzedeceğim, Türkiye - Fransa muahedelerinin Büyük Millet Meclisince bir an evvel tasdiki için i- cap eden müameleleri yr/“cağım.,, Taymis'in bir yazısı (Taymis) gazetesi Hatay meselesi. nin halli münasebetile yazdığı bir baş makalede meselenin Fransa - Suriye munhedesinin akdi üzerine ortaya çık tığı anlattıktan sonra şöyle diyor: “ — Suriyeliler, Arap veya Arapça konuşur bir millet oldukları halde Sancakta Türk veya türkçe konuşan büyük bir halk kütlesi vardır. Bunlar o kadar kuvvetlidir ki, Fransızlar 1921 Kilikyayı tahliye ettikleri ve İ lskenderunda kaldıkları halde San - cakta bir İdarei mahsusayı kabul et- İ mişler, Lozan munhedesi bu anlaşma. yı değiştirmemiş, 1926 tarihli Fran - siz . Türk mushedesi bunu teyit et. mişti. Fakat, Fransa — Suriye mua- İ hedesi, Iskenderun Türklerin hima- yesi mesuliyetini Fransızlar tecrii- beli ellerinden alarak Şam Arapları. nın tecrübesiz ellerine bırakıyordu. Bu yüzden Türk efkârı umumiyesi bül yük bir endişeye düşmüş ve Türk hü kümeti İskenderunlulara alt hukuku mahsusanın muahede ile tanmmasmı temin için vakit gaybetmemişti. İki hükümetin meseleyi Milletler cemiye tine takdime hazır olmaları, hararet kespeden ihtilâftm daha tehlikeli bir mahiyet almasına mâni oldü ve yeni anlaşma her iki tarafça kati ve hoş- nudiye değer sayılmaktadır... Taymis, daha sonra son anlaşmanm ahkâmını hulâsa etmekte ve makale- sine şu sözlerle son vermektedir: “Bu anlaşma, Milletler cemiyetinin İ gok muhtaç olduğu bir muvaffakıyet. İ tir. Ayni zamanda Fransa ile Türki. yenin hüsnüniyetleri ve İngiliz mü- messillerinin birkaç müşkül dakika - da tavassutlarile anlaşmanm ilerle - diğini bilmek memnuniyete değer. Kahire, Nahas Paşayı Karşılamıya Hazır- lanıyor Kahire, 3 (A.A.) — Montreux kon feransmda Mısır'ı temeli etmiş olan ve Başvekil Nahas Paşanın riyaseti altında bulunan murahhas heyet, bu sabah İskenderiye'ye gelmiştir. İsken deriye'de halk, heyeti hararetli bir surette karşılamıştır. Nahas Paşa, pazara kadar İskenderiyede kalacak- tır. Kendisini fevkalâde bir surette karşılamak için Kahire'de hazırlık » lar yapılmaktadır. da hususi kayıt vardır. Sancak ve teş! Karaman, (TAN) — Uzun danberi devam eden kani ta yağan sürekli yağmurl miştir. Yağmurdan «sonra « bafl” dolu amasında pek iri buz paro” düşmüş ve civardaki köylerde “ man yekün 515 koyunun ölme“ sebep olmuştur. Karaman Ortaokul! Ereğliye mi Tşınacak? Karaman (TAN) — Dört sene ©” vel burddn açılmış olan orta okü binasızlık yüzünden Konya ne nakledileceği | söylenilmekteği” Bu şayia, 47 bin nüfusu olan merkezimizde teessür ve telâş W dırmıştır. Halk şimdi okul için bina temin eylemek çağelerini maktadır. Akhisar T leri Tehlikede Akhisar, (TAN) — Bu sene ge yıldakinden fazla tütün ekilmişse Ö? son günlerde havaların kurak giti” si tütünlerin tutmamasna ve memesine sebep olmuştur. Bü köylü derin bir endişeye düşmüştü” Bir kısım zürra, ekilen tütün tutması için bol su kullanmak De buriyetinde kalmakta, bu da pek para sarfile mümkün olabilmeki# * dir, Havalar böyle gittiği takdirde,“ riyat mikdarına göre tahmin ol! tütlin rekoltesinin yüzde elli, eksileceği şüphesizdir. Mühendis Mektebi Talebesi Sıvastd Sivas, (TAN) — Yüksek Mühe” dis mektebi. son sınıf talebesind İ bir kafile profesörlerile beraber raya gelmişler ve doğruca Çetink$ ya istasyonuna giderek Sivas - rum ve Malatya hatlarındaki demi” yolu inşaatını, köprü ve tünelleri ei kik etmişlerdir. İnşaatta çalışan Mi. hendinler tarafmdan kafileye İ verilmiştir. İki Ayşeyi Yıldırım Vurdu Zile, (TAN) — Yeni Müslüms” köyünden İsmail karısı 35 yaşları" Ayee ile Dursun karısı Ayşe Panff” tarlasma ot yolmağa gitmişler, 0” da tutuldukları yağmurdan korun mak için bir ceviz ağacmın altın ğınmışlardır. Bu esnada düşen rım İsmail karısı Ayşeyi öldürm' tür. Döer Ayşe bağıgın bir halde bö” lunmaktadır. ma vibe Löşdöğön Köyünde Bulunan Silâhlar Merzifon, (TAN) — Müddeium millik Löşdögön köyünde bir arasi ma yaptırtmış, bulunan 6 mavzer 4 son sistem tabanea müsadere muştur, Bir Alman Vapuru Yanıyor NewYork, 3 (A,A.) — Oliva Alman şilepi, Manilla'nın yüz m çıklarında ateş almıştır. Müretteb” gemiyi terketmişlerdir. Bir vapurda da kolera çıktı Penaug, 3 (A.A.) — 2000 Çinli İf çiyi Penaug'a götürmekte olan Ele? ga vapurunda kolera çıkmış ve Jİ #4 ölmüştür. Beynelmilel Mesai Konferans! Cenevre, 3 (A.A.) — 28 üncü ve nelmilel mesai konferansı, bu 88 açılmıştır. Bu konferansta hüküm sö ler, patronlar ve âmele murahhâsli il olmak Üzere 415 kişi, 51 memlek temsil ediyordu. Irlanda Mesai Nazirı Bay Lemss*” reis intihan edilmistir.