4 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Alman milli müda- faa nazırı Romada mühim konuşmalar yapacak. he 19 — No. 6694 — Fiati her yerde 5 kuruş Atatürkün teşrifleri ve Hatay meselesinin muvaf- | fakıyetle neticelenmesi münasebetile yarın bütün | CUMA t Haziran 1937 Amerika, Ispanya işine şimdilik ka- rşmamağa karar verdi. 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — Atatürk yarın şehrimize geliyor Büyük Şef Haydarpaşada tezahüratla karşılanacak Atatürkün teşrifleri denizden ve karadan atılacak toplarla bildirilecek şehir bayraklarla donatılacak ve tenvir edilecek Atatürkün yakında şehrimizi şe Yeflendireceklerini o yazmıştık, Ata- türk bugün Ankaradan hareket ede- €ekler ve yarın saat 15 te Haydarpa- Ya istasyonuna muvasalât buyuracak- lardır. Büyük şef istasyonda mera- simle ve balkın coşkun tezahüratile karşılanacaklardır. Atatürkün Haydarpaşaya muvasa- lâtları denizden ve karadan atılacak toplarla ilân edilecektir. Büyük şe- fin teşrifleri ve Hatay meselesinin muvaffakıyetle neticelenmesi müna- #ehetile, yarın bütün sehir bayraklar» la donatılacak, gece her taraf elek- triklerle tenvir edilecek - ve halk bu Mesud gün dolayısile karada ve deniz» de feykalâde tezahürat o yapacaktır. Büyük şel Haydarpaşadan motör- İs Dolmabahçe sarayına gidecekler- dir. Halk, Dolmabahçe önünde de te Yahüratta bulunacaktır. Almanya, İspanyol sularına dört denizaltı gemizi gönderiyor Almanya, bayrağının himayesini kendisi deruhte edecek Londra konuşmaları henüz hiçbir netice vermedi, Alman gazeteleri : “Neticeyi bekliyemeyiz ,, diyorlar Alman denizaltı gemilerinden bir kaçı Tesadüf edilen güçlükler Londra 3 Almanya ve İtalyanın ademi müdahale komitesine avdet et- melerini temin için konuşmalar bü- t ün devam etmiştir. Fakat bir i elde edilem r. Ad hizaltı gemisinin . İspanyol sularına hareketini Anzeiger gazetesi, diyor ki: Deutschland İttihaz etmiş olduğu Sadık kalan Almanya mevzuu bahseden Lokal hadisesinden sonra hattı harekete uzayıp giden | Londra diplomatlarının konuşmaları Meticesini beklemiyor. Almanya ken- | di bayrağının himayesini bizzat ken- disi deruhte edecektir. Berlin 3 (A.A.) — Dört Alman de- | | | | mi rs da hasıl olan boşluk henüz dolduru- Ismmamıştır (Devamı # üncü sahifede) topla- Vekiller heyeti Dün başvekilin başkanlığında bir toplantı yaptı Ankara 3 (Telefon) — Vekiller he- yeti bugün öğleden sonra Başvekil İsmet İnönünün başkanlığında topla- narak geç vakte kadar müzakerede | bulundu. Ingiliz - Türk dostluğunun mânası Bir İngiliz mecmuası bu başlıkla yazdığı makalede Atatürkten sitayişle bahsediyor Ankara 3 (AA) — mecmuası, (İngiliz - manası) başlığı al- ektedir; nfaallerinin ilini verebileceğim . Alman nüfuzunun işlemesine lüzumsuz den seyirci kalabiliriz. Çünkü herkes- çe malümdur ki, Almanya, hiç olmaz- sa ekonomi bakımından, tevessü et- | mek imkânını bulamadığı takdirde intilâk etmek mecburiy kat Britanya imparatorluğu için ya- kın Şarkta şampiyon vazifesini göre- cek bir devletin bulunması harpten evvelki zamanlara nazaran çok daha büyük bir hayat ve eya memat mesele- sidir. (Devamı 4 üncü sahifede) Emir Abdullah Misafirimiz dün müzeleri ve Boğazı gezdi rimize gelen Maverayi Er- den Emiri Abdulah öğleye kadar fka- metlerine tahsis edilmiş olan Beyler- beyi sarayında istirahat etmiş, öğle yemeğini sarayda yemiştir. Muhterem misafirimiz yemeği müte- akip sarayın bahçesinde bir gezinti | yapmış, saat 14 de molörle İstanbul tarafına geçmiştir. Emir Abdullah mihmandarı Hariciye Vekâleti Pro- tokol müdür muavini B. Kudretle biriikte otomobille şehirde gezinti Sultanahmed civarında do- Misafirimiz bu arada müzeleri saat 16 ya'doğru 'Tophan rar motöre binmiş, Bu gezinti akşa m etmiştir ezmelerine tir, ştir geç Abdullah bügün Misafirimizin Adalara gitmesi muhtemeldir, Londrada çi- tindedir. Fa- | Dük de Windsorla madam Warfieldin nikâh resmi dün Cande'de yapıldı Yeni evlilere binlerce tebrik telgrafı pek çok hediye gönderildi Nikâh resminde 7 davetli, 5 gazeteci bulundu, yeni evliler Avusturyaya gidiyorlar Yukarıda yeni evliler, aşağıda Candö şatosu ve şatonun kapısında bekliyen polisler Paris 3 (Akşam) — Windsor dükü | dan girerek dünyanın dört bir tars- ile madam Varfield (Eski madam Simpson) un izdivac merasimi bugün Cande şatosunda yapılmıştır. | Hava çok güzeldi. Şato civarındaki | Monts kasabası ve köylüler Fransız, | İngiliz ve Amerikan yraklarile do- natılmıştı, Şato civarında büyük bir | kalabalık vardı. Posta ve telgraf mü- | .—. #O() 2) MM — Herif rüzgâr gibi gidiyor!. vezzileri her dakika şatonun kapisın- | fından gelen tebrik - telgraflarını ve hediyeleri getiriyorlardı. Şatoyâ bin- lerce çiçek demeti gönderilmiştir. Bir çok başka hediyeler de vardır. İnzibat tedbirleri Şato etrafında intizamı muhafaza etmek ve davetli olmuyanların şatoya (Devamı 4 üncü sahifede) — Allah, alacaklılarının yardımcısı olsun!.,